• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tur til Fredrikstad

Started by Northside, December 11, 2005, 20:16:08 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Northside

vet dette er fryktlig tidlig å komme med, men har litt lite å gjøre på no samtidig som eg gleder meg noe sykt til en ny sesong. fyrer løs eg...


09/04-2006 skal vi jo spille mot Fredrikstad borte, første kampen i sesongen og alt. Hadde det ikke passet med en skikkelig bortetur her men en haug av Brann supportere?

Forslag:

BBB prøver å lage en avtale med NSB om tog tur/retur. Kampen går en Lørdag, dvs de fleste har ikke jobb og slikt å tenke på.

Det går et tog rundt 21:00 Fredags kveld, ankomst Fredrikstad er rundt 10- tiden lørdagen. Kampen starter 18:00, ferdig ca 20:00 og tog hjem går i 21:00 tiden, dvs vi rekker toget dersom vi får leid en buss fra stadion til togstasjonen. (Kan også kanskje bruke beina der, vet ikke hvor langt det er).
Kunne dette vært noe?

Her er det jo også mulighet for overnatting for så å ta tog hjem dagen etter. Kanskje 12 mann kunne hatt et lite show før kampen..?

På toget er det hvertfall mulighet for skikkelig søvn for de som vil det, eller et enkelt sete for de som velger den billige turen. Men andre ord, turen passer for de fleste.
(Er jo også mulighet for buss nedover, men tror ikke så mange blir med då).

Så ka mener dere? vet dette er litt tidlig å snakke om, men nå kan folk hvertfall sette av denne helgen dersom bbb og vi finner ut at dette kan være en slags "årets tur". Tror det er mange som har litt lyst å få med seg den kampen ettersom vi bare har treningskamper i vinter vi kan glede oss med..

28966mustang

Hvil i fred- 1963!

KennethS

Quote from: "28966mustang"Tror 9. April er en søndag?


Jepp Søndag 9 april 2006. Lørdag 9 april var i 2005 :D
tå på Brann

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Northside

ups... tror eg glemte å skifte over til 2006 på kalenderen ja :lol:

Men som adg sier, mange har fri dagen etter, problemet er vel bare at togene ikke passer inn då... typisk.

fettnok

er det noe problem med buss da? kan ikke drikke kor mye man vil på ett tog, å musikken kan man heller ikke styre selv.
ette går aaaaaldri bra!

Veggen

Tog er ypperlig. Busse til frdrikstad er LANGT!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"ups... tror eg glemte å skifte over til 2006 på kalenderen ja :lol:

Men som adg sier, mange har fri dagen etter, problemet er vel bare at togene ikke passer inn då... typisk.


Toget hjem hadde jo ikke passet inn i den opprinnelige planen heller. Så prosjektet med nattog frem og tilbake var vel temmelig dødfødt...

Uansett. Et alternativ er jo å ta morgentoget fra Bergen om søndagen. Problemet er jo at man kommer frem to timer før kampstart. For undertegnede helt perfekt, men for mange sikkert dumt da man mister timene på puben før kampen. Løsningen må jo være å legge opp turen slik at selve togturen blir en fullgod erstatning for det man mister i Fredrikstad. Slik at fettnok både får drikke så mye han vil og høre på den musikken han vil. Med egen BBB-vogn bør vel det kunne ordne seg.
Rød makt på Hansa

Straffe!!!

Fremdeles gode muligheter for flybilletter med SAS til under 1000-lappen, eller deromkring!

Både lørdag og søndag faktisk.

Kan ikke fly Norwegian, da vi ikke har mulighet til å rekke siste fly hjem igjen.

Nixon

Quote from: "Straffe!!!"Fremdeles gode muligheter for flybilletter med SAS til under 1000-lappen, eller deromkring!

Både lørdag og søndag faktisk.


Joda, men for all del ikke bestill! Kampen kan jo bli flyttet...
Rød makt på Hansa

makrellen

Sånne problemer som dette viser vel at søndagene ikke er en gunstig kampdag.

For folk fra Kristiansand i sør til Hamar i "nord" er det ikke noe problem med søndagskamper så lenge de blir spilt i østlandsområdet. De rekker fram og tilbake samme dag.

Hvis også bortesupportere fra vestlandet, trøndelag og nordover skal ha en fair sjans til å få sett bortekamper uten å måtte ta seg fri fra jobben, så bør tippeligarundene flyttes til lørdager.

Nixon

For min egen del er lørdag meget ugunstig på f.eks. østlandskamper. Da går det hverken fly eller tog som man kan rekke etter kampslutt. Søndag derimot passer perfekt da man fint rekker siste fly hjem. Og man slipper da å ta fri fra jobben.
Rød makt på Hansa

makrellen

Quote from: "Nixon"For min egen del er lørdag meget ugunstig på f.eks. østlandskamper. Da går det hverken fly eller tog som man kan rekke etter kampslutt. Søndag derimot passer perfekt da man fint rekker siste fly hjem. Og man slipper da å ta fri fra jobben.


Hm, du har rett, er visst blitt noen forandringer siden jeg bodde i Oslo. Gikk nattog lørdagskvelden da ihvertfall.
Sett at du skal på kamp i Sandefjord eller Hamar så tror jeg uansett at du vil få litt tidsnød med å rekke fly eller tog. Ihvertfall hvis kampen går klokken 2000. I Skien blir det ihvertfall håpløst, er vel tre timer med tog til Oslo? Lillestrøm er jo unntaket da, kan jo nesten gå til Gardermoen.

Angående lørdagen så er det vel ingenting som tilsier at kampen absolutt må gå klokken 1800 om kvelden. Kunne liksågodt vært tidligere på dagen. I England spilles det jo kamper klokken 1200 av og til
Da kunne man også nådd hjem til seierspils i Bergen.

Uansett om man tar fly eller nattog så er det ikke så veldig artig å møte på jobb mandagsmorgenen etter kamp kvelden før, syns ihvertfall jeg :lol:

Ã?ge

Quote from: "makrellen"

Hm, du har rett, er visst blitt noen forandringer siden jeg bodde i Oslo. Gikk nattog lørdagskvelden da ihvertfall.
Sett at du skal på kamp i Sandefjord eller Hamar så tror jeg uansett at du vil få litt tidsnød med å rekke fly eller tog. Ihvertfall hvis kampen går klokken 2000. I Skien blir det ihvertfall håpløst, er vel tre timer med tog til Oslo? Lillestrøm er jo unntaket da, kan jo nesten gå til Gardermoen.




Går jo fly fra sandefjord til bergen, så det er ikke problem.
Største problemet er at nff flytter kampene som skal gå på tv bare noen få uker i forveien, å då er det vanskelig å få tak i billige billetter.
Brann var vell et av lagene som fikk flest kamper flyttet i årets sesong, så stor sjangs for det neste år også.

Ahlsen

Gjør som vi i Plankehaugen gjorde når vi skulle på bortekamp i Bergen for to år siden. Leide et eget tog! Mye hyggeligere og kan drikke så mye man vil :)

Go Up