• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Ny Brann butikk

Started by Brannfrelst, December 05, 2005, 14:04:00 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Brannfrelst

Har styret i BBB vurdert å reise en ny Brann butikk hvor vi kan få mer supporter utstyr basert mer på supportere. dvs store flagg,TIFO produkter som bluss,røyk,fanziner,kontorer hvor folk kan melde seg på turer og snakke med ledelsen. Hadde vert idèelt å fått en i sentrum mer basert på supportere og ikke bare for på tjene penger.
2.10.07-Gullet kom hem!

andreas27

sto en artikkel om en ny brann butikk i ba i går.
går du inn på www.ba.no så finner du nok den.

viks

Quote from: "Brannfrelst"Hadde vert idèelt å fått en i sentrum mer basert på supportere og ikke bare for på tjene penger.


Snakker meg om Ole Brum tankegang. Skal ledelsen i BBB legge ut fra egen lomme når pengene ikke kommer inn i kassen, eller skal vi ta en ny offentlig skittentøysvask ala BST i skifteretten?

Brann har meg bekjent enerett på merkevarenavnet Brann, noe cupfinalen i fjor illustrerte da man fysisk vill fjerne "pirat selgere" av Brann effekter i Oslos gater.

Brann er nok ikke interessert i og gi fra seg en gullkalv som "Brann butikken" er blitt heller til BBB sånn helt uten videre, da får jo de mindre penger i kassen..

Nei som så mange ganger før innhentes de etterhvert så uttallige drømmetrådene på dette forumet av noe så vondt som realiteten...

Selv om mye av det du lanserer er fine tanker. Et BBB kontor feks hadde kanskje ikke vært så dumt.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Det hadde ikke gjort noe om SK Brann gjorde seg mer synlige i sentrum. BBB? Kan vel få låne ett hjørne i Brannbutikken?

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Northside

For en person med skole eller jobb så er Brann butikkens åpningstider rimelig dårlig! De fleste slutter på jobb og skole når Brann butikken stenger, i tillegg så ligger den ikke så sentralt, kan liksom ikke bare svippe innom der en tur når du er å shopper i byn (ja det går mange busser opp der).

At BBB har økonomi nok til å starte en egen butikk tviler eg på, i tillegg så tror jeg ikke de ville fått inn nok penger til å drive en butikk. Et alternativ kan jo være å sammarbeide med brann, men om de er villig til det er jo en annen sak.

Men det er andre måter å drive butikk på, kanskje lage avtale med fotballpuben om å selge der litt utenom helgene (muligens torsdag). Kanskje få en sportsbutikk til å sammerbeide?
Klaske opp en bod på bryggen hvor de selger så mye annet rart, selvom jeg ikke er fan av det då...

Få opp en liten bod i bbb rommet under kampdager kan være en mulighet, men om Brann vil like det er jo usikkert, i tillegg så har ikke bbb så mye å selge, Brann eier vel det meste av supportereffekter.

Ta med en del utstyr til bortekamper er jo også en mulighet, sikker mange som ville kjøpt seg en drakt, genser eller skjerf på borteturer...

BBB har kanskje mulighet til å trykke opp egne skjert, gensere etc. Tifo-gruppen kan kanskje lage flagg å selge osv... Men så er det bare å få folk til å gjøre dette, ville jo neppe blitt noe bra betalt arbeid.

monzilla

blir for dyrt å drive på senter. Senteret skal vel ha minst 50 000 i leie pr mnd + prosent av omsetning.  Kan tenke meg at det blir for dyrt å ha det svært sentralt i bergen også.

Nettbutikk derimot, koster nesten ingenting

DJ_ADG

Northside, var i byen før, alle husker vel kordan det gikk.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

krøvel vellevold

Quote from: "DJ_ADG"Northside, var i byen før, alle husker vel kordan det gikk.


Ja, bortgjemt langt pokkerivold oppi Markeveien. Som jeg var inne på: Sentralt nok for folk som på forhånd hadde bestemt seg for å kjøpe noe der. Men jeg skal vedde på at en butikk i en av de mest trafikkerte gatene kunne hatt 75% av omsetningen på impulskjøp. Ting som koster mellom 0 og 1000 kroner, kjøpes gjerne på impuls. Og da er det viktig å ha en godt synlig butikk med masse fine effekter i utstillingsvinduene. Da kan man lokke masse kunder som aldri på forhånd ville planlagt å gå i noen Brann-butikk. Spesielt i julerushet når folk vrir hjernene sine for å finne ut hva de skal kjøpe som julepresang, er et godt utstillingsvindu der folk ferdes GULL verd! Beliggenhet er kolossalt viktig for denne typen butikker. Bare tenk på hvor mange potensielle souvenirkunder det er blant turistene om sommeren. SYNLIGHET er ofte en bedre markedsføring enn all slags reklameplakater i avisene.

Både i Markeveien og på Stadion blir det liksom; "Skal du absolutt kjøpe noe av oss, så får du værsågod finne oss der vi er", i stedet for et synlig utstillingsvindu som sier; "Hallo, her er vi! Akkurat her hvor du går forbi hver dag! Kom inn og se hva vi har!". (Jeg mener ikke at Brann-butikkene har / har hatt stygge utstlillingsvinduer, men at ingen ser utstillingsvinduene fordi det er for lite trafikk utenfor).
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "monzilla"Nettbutikk derimot, koster nesten ingenting


Neivel? Det er faktisk j**** dyrt å drive nettbutikk. Dette vet jeg alt om. Vil ikke blande foretninger med hobby, så jeg lar grunnen til at jeg vet mye om dette ligge.

Det kunne vært ønskelig med en Brannbutikk der folk ferdes. Som noen påpeker blir det for dyrt. Jevnt over vil salget bli for lavt til at det vil lønne seg.

Derfor er det ekstra viktig at butikken faktisk er stor nok til å slippe alle som vil til på kampdagen. Dagens butikk holder ikke mål. Det spørst om de 200 kvadratene man snakker om faktisk er stort nok for kampdagene. Inntjeningsmessig vil det aldri konkurrere med boliger og konferansesenter, så det begrenser hvor mye av "nye" stadion de kan bruke til formålet.

Og en ting skal Monzilla ha rett i. En bedre og mer synlig Brannbutikk på nettet er ønskelig. Den saken er grei.

monzilla

Billig i forhold til det å drive salg over disk. Dårlig formulering.

Bataljonen

Det vil nok aldri bli en Brannbutikk i regi av Bataljonen. Slik Bataljonen er organisasjonsmessig stiftet, har vi en meget begrenset mulighet for å drive med salg.

Uansett ville det ha vært gambling med våre medlemmers penger om vi skulle ha startet en slik butikk. Og dette er vi ikke interessert i.

Det som derimot har vært diskutert er at vi gjerne kan få et hjørne i den nye Brannbutikken hvor vi kan ha en begrenset BBB kolleksjon. Dette skal vi ta en runde til med Brann om hvordan dette kan gjennomføres praktisk og økonomisk.

På nåværende tidspunkt har ikke Brann noen planer om noen Brannbutikk nærmere sentrum, de konsentrerer seg om stadionbyggingen. Men hva som evt. vil skje i fremtiden får tiden vise. Vi er ihvertfall meget positiv til at det gjerne en gang i fremtiden blir opprettet en butikk i sentrum. Dette er også noe som vi vil ta opp med Brann.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Ja, bortgjemt langt pokkerivold oppi Markeveien. Som jeg var inne på: Sentralt nok for folk som på forhånd hadde bestemt seg for å kjøpe noe der. Men jeg skal vedde på at en butikk i en av de mest trafikkerte gatene kunne hatt 75% av omsetningen på impulskjøp.


Joda, beliggenhet er selvsagt viktig. Men minst like viktig er kvalitet. Se på sjappa til Klanen. Pilestredet er ikke akkurat mer sentralt enn Markeveien. Likefullt går butikken så bra at den blir omtalt i Dagens Næringsliv.
Så dersom Brann og BBB skal ha planer om en butikk i sentrum må utvalget bli betraktelig bedre.

Det som burde blitt gjort var å samarbeide med en eksisterende sportsbutikk i sentrum. Konkurransen i den bransjen er knallhard. Og det må jo være attraktivt for enhver sportsbutikk å ha en stor og innholdsrik avdeling med Brann-effekter.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[ . Se på sjappa til Klanen. Pilestredet er ikke akkurat mer sentralt enn Markeveien.  .


Dette er jo bare tull! VIF-sjappen ligger i en mye trafikkert gate 50 meter fra Karl Johan. Den gamle Brann-butikken lå ikke akkurat i en mye trafikkert shoppinggate, den hadde liten fasade og var dermed relativt anonym. Problemet med Bergen er at områdene der folk ferdes i og shopper i, er veldig kompakt. Området strekker seg fra Olav Kyrres Gate i sør til Bryggen og Gågaten i nord, og fra Fløibanen i øst til Vaskerelven i vest. Den gamle Brann-butikken lå langt utenfor der hvor folk flest passerer eller shopper.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: "monzilla"Billig i forhold til det å drive salg over disk. Dårlig formulering.


Spør Clas Ohlson. Man kan ikke ignorere posten når man driver postordre - desverre. Det er ett sprik mellom det kunden er villig til å betale og det posten synest er en rimelig pris for å hente det man selger. Det som er paradokset her er at salg over disk gir lavere kostnad når man har volum. For netthandel i Norge er det omvendt. Enhetsprisen holder seg uansett antall. Så en omsetning gjennom web på la oss si 10-15 millioner ville neppe gitt mer inntekt enn om de samme varene ble solgt over disk sentralt i Bergen.

Nå kan ikke dette direkte overføres til Brann. De har tross alt en butikk på (snart) 200 kvadratmeter, med salg 13 helger i året. Det er mange dager der man kan drive netthandel uten at det går ut over butikksalget. Lager har de jo uansett.

kabelmann

Skulle man hatt et hjørne i Brannbutikken hvor man solgte BBB-effekter, burde første prioritet være å gjøre noe med den grafiske profilen. Logoen er, med all respekt, forferdelig dårlig og jeg ville aldri brukt penger på effekter hvor den var en del av temaet. Her er det store rom for forbedringer og potensialet er stort.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"[ . Se på sjappa til Klanen. Pilestredet er ikke akkurat mer sentralt enn Markeveien.  .


Dette er jo bare tull! VIF-sjappen ligger i en mye trafikkert gate 50 meter fra Karl Johan. Den gamle Brann-butikken lå ikke akkurat i en mye trafikkert shoppinggate, den hadde liten fasade og var dermed relativt anonym. Problemet med Bergen er at områdene der folk ferdes i og shopper i, er veldig kompakt. Området strekker seg fra Olav Kyrres Gate i sør til Bryggen og Gågaten i nord, og fra Fløibanen i øst til Vaskerelven i vest. Den gamle Brann-butikken lå langt utenfor der hvor folk flest passerer eller shopper.


Uten at dette skal bli en polemikk om geografi: Pilestredet er ganske riktig trafikkert, men stort sett av biler og trikken. Er definitivt ingen handlegate. Så jeg vil tro at mesteparten av de som handler der oppsøker butikken aktivt. Men de har utvalget og kvaliteten. Og ikke minst 13.000 Klansmedlemmer som føler seg forpliktet til å ha noe blått.
Så en kvalitetsbutikk må ikke nødvendigvis ligge på Torgalmenningen.

Men jeg tar selvkritikk på at jeg skrev "sjappa"...:)
Rød makt på Hansa

Chris*

en som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"[ : Pilestredet er ganske riktig trafikkert, men stort sett av biler og trikken. Er definitivt ingen handlegate. Så jeg vil tro at mesteparten av de som handler der oppsøker butikken aktivt.  
Legg ned hele klubben!

Ibex

Uansett hvor butikken eventuelt burde ligge, så synest jeg utvalget mildt sagt er dårlig:

1. Drakten. Branndrakten ser ikke akkurat spesielt bra ut. Når kommer Brann med en bra designet drakt med bare en sponsor på? Her synest jeg brann burde lære fra VIF. De solgte 8000 drakter i 2004, brann solgte bare 1800, og det i en sesong der vi var i cupfinalen. Brann bør vurdere en pen drakt med lite reklame, og sette dette salgspotensialet opp mot å selge all sponsorplass på drakten. Heldigvis kjøpte jeg en fin og ren retro 1963-drakt i den gamle Brannbutikken. Det blir nok den eneste drakten jeg kommer til å bruke på stadion intill det kommer noe skikkelig.

2. SKB varer. Når ble det vanlig å bruke betegnelsen SKB om Brann?? Jeg har fulgt brann i 15 år, og dette er noe nytt som kom etter at klubben selv tok over produksjonen av supportervarer. Jeg synest en forutsetning for å bruke slike tre-bokstav forkortelser er at det starter med forbokstaven til utalelsmåten til klubbnavnet. Slik som alle andre som bruker 3-boksav forkotelser: LSK, TIL, VIF, RBK, AAFK. Betegnelsen SKB er helt fremmed for meg, og jeg kommer aldri til å kjøpe noe med den påskriften.

3. Brann.no-varer. Klær og varer som har samme design som hjemmesiden til brann og med påskriften "Ekte lidenskap har et navn". Disse er forferdelige.

4. Generelt fæl design: Mange av produktene er ganske glorete med stor skrift og store logoer. De bør ha et bedre utvalg av klær med mer diskre effekter. Her har de også en del å lære av VIF. Selv om jeg ikke kommer til å kjøpe Brann-dongeri bukse, eller Brann-sko. Brannbutikken fikk også inn det etterlengtede sengesettet som mange har etterspurt. Et praktullt designerverk, som selv Armani og Dolce & Gabbana ville hatt i sin kolleksjon:


Nixon

Quote from: "Ibex"2. SKB varer. Når ble det vanlig å bruke betegnelsen SKB om Brann?? Jeg har fulgt brann i 15 år, og dette er noe nytt som kom etter at klubben selv tok over produksjonen av supportervarer. Jeg synest en forutsetning for å bruke slike tre-bokstav forkortelser er at det starter med forbokstaven til utalelsmåten til klubbnavnet. Slik som alle andre som bruker 3-boksav forkotelser: LSK, TIL, VIF, RBK, AAFK. Betegnelsen SKB er helt fremmed for meg, og jeg kommer aldri til å kjøpe noe med den påskriften.


Nå heter jo det SportsKlubben Brann. Så noe annen tre-bokstavs forkortelse blir ikke så lett å finne...

Ellers synes nå jeg at SKB-kolleksjonen er noe av det bedre i Brannbutikken. Man kan gå med Brann-effekter uten å flagge Brannlogoen hele tiden.
Rød makt på Hansa

Ibex

Quote from: "Nixon"
Nå heter jo det SportsKlubben Brann. Så noe annen tre-bokstavs forkortelse blir ikke så lett å finne...


Akkurat, derfor synest jeg det er unaturlig å bruke denne forkortelsen. Det blir som om Bodøglimt skulle kalles FKB, Lyn for FCL og Start for IKS. Det er greit at SKB funker som nødrim i en av doddo sine sanger, men at dette det siste året er blitt en betegnelse for klubben synest ikke jeg er bra.

krøvel vellevold

Quote from: "Ibex"
Quote from: "Nixon"
Nå heter jo det SportsKlubben Brann. Så noe annen tre-bokstavs forkortelse blir ikke så lett å finne...


Akkurat, derfor synest jeg det er unaturlig å bruke denne forkortelsen. Det blir som om Bodøglimt skulle kalles FKB, Lyn for FCL og Start for IKS. Det er greit at SKB funker som nødrim i en av doddo sine sanger, men at dette det siste året er blitt en betegnelse for klubben synest ikke jeg er bra.


Er veldig enig, Ibex! Første bokstaven i forkortelsen bør jo henspeile på klubbens navn. Brann har ALDRI noen gang vært kalt SKB. Hadde klubben imidlertid hett Brann Sportsklubb, hadde det garantert vært vanlig med en BSK-forkortelse. SKB i Doddos sang, er imidlertid en av de groveste nødrimene noensinne! Forferdelig å omtale Brann som SKB! Folk må jo lure på om det kan bety Sotra Kickboxing Bande, eller noe annet som begynner på S.
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Ibex"
Quote from: "Nixon"
Nå heter jo det SportsKlubben Brann. Så noe annen tre-bokstavs forkortelse blir ikke så lett å finne...


Akkurat, derfor synest jeg det er unaturlig å bruke denne forkortelsen. Det blir som om Bodøglimt skulle kalles FKB, Lyn for FCL og Start for IKS. Det er greit at SKB funker som nødrim i en av doddo sine sanger, men at dette det siste året er blitt en betegnelse for klubben synest ikke jeg er bra.


Er veldig enig, Ibex! Første bokstaven i forkortelsen bør jo henspeile på klubbens navn. Brann har ALDRI noen gang vært kalt SKB. Hadde klubben imidlertid hett Brann Sportsklubb, hadde det garantert vært vanlig med en BSK-forkortelse. SKB i Doddos sang, er imidlertid en av de groveste nødrimene noensinne! Forferdelig å omtale Brann som SKB! Folk må jo lure på om det kan bety Sotra Kickboxing Bande, eller noe annet som begynner på S.


Så det faktum at klubben faktisk heter Sportsklubben Brann har ingenting med saken å gjøre?
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Quote from: "Motyka"Så det faktum at klubben faktisk heter Sportsklubben Brann har ingenting med saken å gjøre?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "Motyka"Så det faktum at klubben faktisk heter Sportsklubben Brann har ingenting med saken å gjøre?


Brann har aldri vært SKB - ferdig med den saken!
Legg ned hele klubben!

Motyka

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "Motyka"Så det faktum at klubben faktisk heter Sportsklubben Brann har ingenting med saken å gjøre?


Brann har aldri vært SKB - ferdig med den saken!
elt fra Kniksen til Monkam, har mitt hjerte stått i Brann!

Halvgjort er velgjort!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Brann har aldri vært SKB - ferdig med den saken!


Tull! Vi har vært SKB siden 1908. At selve forkortelsen bare har blitt brukt de senere år endrer ikke på det.

Merkelig at folk ikke ser hvor glimrende SKB gjør seg i designsammenheng. Bokstavene bygger godt og ikke minst like mye. En sammensetning man kan gjøre mye tøft med!
Rød makt på Hansa

mr-bolstad

litt "off topic"  bare lufter en liten ide.

men hadde det vært en ide for Bataljonen å selge genser, t-skjorter med bataljonen logo evt? litt ekstra inntekter har ingen vondt av.
get land, Eget Landslag.
Brann!!

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Brann har aldri vært SKB - ferdig med den saken!


Tull! Vi har vært SKB siden 1908. At selve forkortelsen bare har blitt brukt de senere år endrer ikke på det.

!


Da kan du jo si at vi har vært TLK siden 1908 også, og at dette navnet aldri har vært brukt, ikke endrer på det.

Vi er ikke noe SKB. Dette er en forkortelse som kun blir brukt av dem som lager Brann-klær. INGEN andre omtaler Brann som SKB. Har noen noen gang hørt Brann bli omtalt som SKB i muntlig eller skriftlig sammenheng? Selvsagt ikke! Vi er "Brann" eller "SK Brann" - faen ikke noe "SKB"!

Nixon, du er bare oppatt av at kronene du har brukt på din SKB-genser, ikke skal føles bortkastet.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"Vi er ikke noe SKB. Dette er en forkortelse som kun blir brukt av dem som lager Brann-klær. INGEN andre omtaler Brann som SKB. Har noen noen gang hørt Brann bli omtalt som SKB i muntlig eller skriftlig sammenheng? Selvsagt ikke! Vi er "Brann" eller "SK Brann" - faen ikke noe "SKB"!


Så hva om dette bare blir brukt på klær. Hva er galt med det? Jeg kan ikke se (og jeg prøver virkelig Krøvel...) at dette skal forringe merkevaren Brann på noen som helst måte.

Nei, du lever nok bare opp til ryktet som en gammel konservativ grinebiter! Totalt ute av stand til å tenke en ny tanke...

:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Vi er ikke noe SKB. Dette er en forkortelse som kun blir brukt av dem som lager Brann-klær. INGEN andre omtaler Brann som SKB. Har noen noen gang hørt Brann bli omtalt som SKB i muntlig eller skriftlig sammenheng? Selvsagt ikke! Vi er "Brann" eller "SK Brann" - faen ikke noe "SKB"!


Så hva om dette bare blir brukt på klær. Hva er galt med det? Jeg kan ikke se (og jeg prøver virkelig Krøvel...) at dette skal forringe merkevaren Brann på noen som helst måte.

Nei, du lever nok bare opp til ryktet som en gammel konservativ grinebiter! Totalt ute av stand til å tenke en ny tanke...

:)


Hva med å kalle oss VIF eller RBK? Lag som heter sånt, pleier å vinne serien. De som mener dette blir for dumt, er gamle konservative grinebitere!
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"Vi er ikke noe SKB. Dette er en forkortelse som kun blir brukt av dem som lager Brann-klær. INGEN andre omtaler Brann som SKB. Har noen noen gang hørt Brann bli omtalt som SKB i muntlig eller skriftlig sammenheng? Selvsagt ikke! Vi er "Brann" eller "SK Brann" - faen ikke noe "SKB"!


Så hva om dette bare blir brukt på klær. Hva er galt med det? Jeg kan ikke se (og jeg prøver virkelig Krøvel...) at dette skal forringe merkevaren Brann på noen som helst måte.

Nei, du lever nok bare opp til ryktet som en gammel konservativ grinebiter! Totalt ute av stand til å tenke en ny tanke...

:)


Hva med å kalle oss VIF eller RBK? Lag som heter sånt, pleier å vinne serien. De som mener dette blir for dumt, er gamle konservative grinebitere!


Av og til krøvel så vert du så useriøs at det ikkje er morosamt eingong. I enkelte diskusjonar, slik som denne, føler eg av og til at du kanskje burde vore beskytta mot deg sjølv. Ro deg heilt ned, pust djupt og tel til 10. Og så aksepterer du at nokre synest at SKB er ei ok forkorting av eit namn.

Go Up