• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Samhold på stadda?

Started by Gøran Holter, December 03, 2005, 13:32:01 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gøran Holter

Sakset fra Bartens hjemmeside:

"Bataljonen
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi.
Supporterorganisasjon for Sportsklubben Brann. En forsamling av juletrær, unger og pikebarn. Naturlig fiende for Barten"

Xminator

Det er bare en måte å forlenge e-penisene sine på. Fint lite å bry seg med.

joachim

Hvem er de som står bak denne siden? Og hva har juletrær med bataljonen å gjøre?

Rasmus_brann

De som står bak denne siden er vel en haug med gamle sittesvin...
Det eg tror de mener med juletrær er vel at vi går med drakt, skjerf osv..
Men det er vel de gamle som har rett?? Hva sier dere skal ikke alle sammen bli gamle, slutte å synge, sitte oss ned og ligge fra oss alle Brann effektene hjemme.. Og ikke minst kvitte oss med alle jentene.
Då hadde det vært liv på stadda då!!
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Nixon

Disse gamle sittesvinene i Barten som dere snakker om her har kanskje aldri vært særlig glad i supportereffekter. Men ellers har de stått på SS i en mannsalder før de flyttet opp på sitte (noe som ikke kan sies om dagens generasjon som flytter opp på sitte etter bare noen få år på SS), de har reist på en haug med borteturer, de synger med og mange var sentrale i BST under storhetstiden.

Og så liker de å mobbe supportere som tar seg selv litt for seriøst...
Rød makt på Hansa

monzilla

hehe, hvor er selvironien folkens

Northside

At de aldri har likt supporterutstyr er nok rett, men at alle flytte opp på Hansa etter noen pliktår på ss er feil... Her flyttet vel hele gjengen opp i løpet av 2år uavhengig av alder?

Xminator

Nå består vel denne barten stort sett av selvhøytidelige wannabies uansett :p

Andrews

Det er et særdeles viktig poeng dette med selvhøytidlighet. Det er noe jeg mener veldig mange på dette forum og på SS generelt har alt for mye av. Før vi begynner å ta oss selv litt mindre seriøst, og finner tilbake til humoren, ironien og galskapen kommer vi alltid til å være skygger av oss selv fra vår storhetstid. Eller har vi noen gang hatt en storhetstid? Eller var vi bare så flinke til å hause oss selv opp at vi i våre egne, selvsentrerte øyne trodde vi var best, og til dels tror det enda?

Northside

Quote from: "Andrews"Det er et særdeles viktig poeng dette med selvhøytidlighet. Det er noe jeg mener veldig mange på dette forum og på SS generelt har alt for mye av. Før vi begynner å ta oss selv litt mindre seriøst, og finner tilbake til humoren, ironien og galskapen kommer vi alltid til å være skygger av oss selv fra vår storhetstid. Eller har vi noen gang hatt en storhetstid? Eller var vi bare så flinke til å hause oss selv opp at vi i våre egne, selvsentrerte øyne trodde vi var best, og til dels tror det enda?


stor var vi, det er sikkert... er en grunn til at media omtalte oss som fryktet og at andre tippeligalag ikke likte å spille på Brann stadion.

Men den gang var det mer alvor og ville tilstander. No er alt rolig og kontrollert, er det noen som gjør noe gale no så får de høre det med en gang...

Rasmus_brann

Enkelt og greit: Nei til lover og regler..!
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Nixon

Quote from: "NorthsideFCDH"At de aldri har likt supporterutstyr er nok rett, men at alle flytte opp på Hansa etter noen pliktår på ss er feil... Her flyttet vel hele gjengen opp i løpet av 2år uavhengig av alder?


Snakker vi om de samme folkene her?

Ellers er jo det med storhetstid litt relativt. Vi var kanskje ikke så utrolig bra sett med dagens øyner. Men sammenlignet med det andre som fantes på den tiden var vi revolusjonerende. Og vi hadde det veldig gøy!
Rød makt på Hansa

Xminator

Hvem er mest selvhøytidelige? De som ikke tør å vise seg i drakten og må hevde sin egen manndom ved å fortelle hvor utrolig teit det er å faktisk ta på seg en drakt på stadion, eller de som etter 5 strake hjemmetap trekker på seg drakten og trasker på stadion enda en gang?

monzilla

Xminator, du er vel prakteksempelet på personer som lever i drømmeland. Innlegget viser jo nettopp at du er en av de som er litt for selvhøytidelig. Nå er ikke meningen å gå til personangrep på deg, men du må nesten regne med å få pepper etter det innlegget der.

Nå går ikke diskusjonen ut på hvem som kler seg i drakt eller ei, og hvor mye disse er brannsupportere, hvor manndig disse er eller hvor ofte de går på stadion. Dette var et vittig stunt fra barten sin side, og at folk legger seg rett i skyttergraven sier det meste.

Som jeg har skrevet tidligere, hvor er selvironien?

Xminator

Problemet kjære Monzilla er at en god del overhode ikke skjønner ironien til Barten, men følger den omtrent som Børre Knudsen leser bibelen.

Selvironien? Ligger tykt på omtrent alt jeg gjør. Det gjør den ikke i det mye av det jeg kaller "Hansa-bedreviterene" skriver. Der er det mest ironi og uthenging av andre som gjelder.

For å si det slik, en virkelig bart hadde svart bedre for seg enn det du gjør her nå. For her går du rett på min person og driter i sak. Noe jeg strengt tatt driter i.

monzilla

Hvorfor er det et problem dersom folk ikke forstår ironien til barten?

Nå skal jeg heller gi meg mens leken er god uten å erklære krig mot "deg og dine", slik som du allerede har gjort mot oss på hansa.
Hele poenget mitt her er at vi må kunne le litt av oss selv, gjerne innse at stadion ikke er den heksegryten mange av oss ønsker at den skal være.

Go Up