• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Selvkomponert

Started by joachim, December 03, 2005, 11:20:05 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

joachim

Jeg ble litt sentimental etter å ha bladd i familielbummet og sett bilder av min far og bestefar på stadion en gang på begynnelsen av 60-tallet. Rablet ned noen linjer. Har ikke melodi eller noe, men dere kan si hva dere syns.




Min bestefar elsket Brann
faren min like så
Nå er det jeg som står og synger
her på store stå

Jeg synger om et lag jeg elsker
og at blod er tykkere en vann
Jeg synger om gamle helter
Fy faen som jeg elsker Brann

ole3000

Teksten var jo faktisk veldig bra, men man bør vel først finne melodi så tekst.. Men det er jo bare til å prøve å se om noen melodier passer. Flott jobbet:)
i går for en til!

abe78

Dette kan bli veldig bra. Trenger ikke være en melodi alle kjenner fra før, men det blir enklere å få "startet" den om folk kjenner melodien.
.og husk!

SKB e BEST!!!

Veldig bra! Teksten var fin, bare å tenke på en god melodi..
idelse og smerte..eller bare ren plankekjøring.

joachim

Nå har jeg laget en melodi som faktisk(!!) funker. Hva skal jeg gjøre nå da?

rødesk

Quote from: "joachim"Nå har jeg laget en melodi som faktisk(!!) funker. Hva skal jeg gjøre nå da?


Spill det inn mens du synger, så legger du det ut her  8)
oen må gå...!

Klaus_Brann

Quote from: "joachim"Jeg ble litt sentimental etter å ha bladd i familielbummet og sett bilder av min far og bestefar på stadion en gang på begynnelsen av 60-tallet. Rablet ned noen linjer. Har ikke melodi eller noe, men dere kan si hva dere syns.




Min bestefar elsket Brann
faren min like så
Nå er det jeg som står og synger
her på store stå

Jeg synger om et lag jeg elsker
og at blod er tykkere en vann
Jeg synger om gamle helter
Fy faen som jeg elsker Brann


Helt genialt!sinnsykt bra!Synes vi skal få igang denne hvis melodien og funker, på tide med noen nye sanger på stadion...ifjor var det litt for mange på "repeat"....
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

joachim

Måtte forandre den litt for at den skulle passe til melodien. Skal bryte alle mine prinsipper og låne meg en mikrofon og spille inn og legge ut her i løpet av uka. Her er foresten den reviderte utgaven.

Min bestefar elsket Brann
faren min like så
Nå er det jeg som synger
her på store stå
ååååh
her på store stå

Jeg synger om et lag jeg elsker
og at blod er tykkere en vann
Jeg synger om gamle helter
Fy faen som jeg elsker Brann
ååååh
fy faen som jeg elsker brann

joachim

Da var det gjort.... Nå er den ute til spott og spe. Vær vennlig å ta i betraktning at opptaksutstyret begrenset seg til et vanlig digitalkamera med alle dens begrensninger.

http://media.putfile.com/brannsang2

Jeg er glad for at man kan være anonym på internet =)

cyp

En av de bedre brannsangene dette her! Mye bedre enn Doddo & co.
Bra jobbet Joachim. Du kan regne med at jeg synger med i hvert fall.
elt O e snobbete!!

Roffarne

Dette var da i bunn og grunn storslagent.
Første hinder nå er at SS liker å komme gjennom samtlige sanger på under 20 sek, så da herper de nok denne grundig tenker jeg.
Så; veldig bra sang, men kanskje ikke helt SS-materiale :)

Rasmus_brann

Utrolig deilig sang, men jeg ser et par hinder på veien til å få den innført på ss.
et e ikke tvil at det går ann, så lenge hjertet står i Brann!

Brann-Peter!

Quote from: "joachim"Da var det gjort.... Nå er den ute til spott og spe. Vær vennlig å ta i betraktning at opptaksutstyret begrenset seg til et vanlig digitalkamera med alle dens begrensninger.

http://media.putfile.com/brannsang2

Jeg er glad for at man kan være anonym på internet =)


Jeg synger med. Ikke noe tvil.
Veldig bra komponert!
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

fettnok

får ikke spilt av, noen tips?
ette går aaaaaldri bra!

Brann-Peter!

Spørsmål til de som har med det å gjøre: hva skjer med denne planlagte sanggruppen? Er det gjort noe som helst på denne fronten?
uansett et bra initiativ som jeg personlig ønsker og ta del i.
(håper det går greit om jeg melder deg til tjeneste i en eventuell sanggruppe, joachim) :)
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

fettnok

bøyer meg i støvet. hadde vært kult om du hadde klart å lage en hel sang, dvs flere vers osv
ette går aaaaaldri bra!

Falken

Ekstremt bra! Kul tekst og fin melodi...en hit!
Håper jeg får høre denne fra storestå når sesongen starter...

Smitty

bra sang, imponerende gjort..

joachim

Oida..... Det får da være måte på skryt man skal få. Hyggelig at dere likte den. Hvorvidt den passer på SS får andre avgjøre.

Brann-Petter: Har ikke hørt noe om noen sang-gruppe....

Brann-Peter!

Quote from: "joachim"
Brann-Petter: Har ikke hørt noe om noen sang-gruppe....


Ok. Det var egentlig et spørsmål til Bataljonen da styret tidligere har gått ut og sagt at det planlegges en sanggruppe for å løse opp i krise-tilstandene på storestå.
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

abe78

Dette er veldig bra!

Synes godt denne kan synges på storestå og Hansa. Tror det blir en utfordring - det kommer sikkert til å ta en sesong å få kjørt inn en slik (avansert) sang.
.og husk!

rødesk

Jeg får ikke spillt av sangen?
oen må gå...!

rødesk

Quote from: "joachim"Da var det gjort.... Nå er den ute til spott og spe. Vær vennlig å ta i betraktning at opptaksutstyret begrenset seg til et vanlig digitalkamera med alle dens begrensninger.

http://media.putfile.com/brannsang2

Jeg er glad for at man kan være anonym på internet =)


Etter en stund funket den.. utrolig bra! Fin sang stemme du har! :D
oen må gå...!

Texas

herlig sang!!!! har hørt på den ca 10 ganger nå, og den blir bedre og bedre for hver gang. Hadde vært kanon å fått noen flere vers på den :)

Pilsen19

får ikke hørt den eg heller, noen som kan si hvordan det funker?
 år var det VM og Brann kom skje med, pø VM ka er no det.

Grey

Meget bra sang!

Til dere som ikke får spilt av, klikk på linken, vent en halv evighet, gjør på noe annet.. når dere lurer litt på hva "den lyden" er kan dere lytte på sangen.
Maybe a Greyhound could be my way

joachim

Her er en annen link til sangen. Tar 10 sekunder å laste den ned til min pc ihvertfall. Hyggelig at dere liker den!!!

Trykk her:

http://s61.yousendit.com/d.aspx?id=2M8XATSHBCNNL02G4FTXSK4OL9

Trykk på "download now" og deretter velg om den skal lagres eller åpnes.

Doc

Fantastisk bra! Liker teksten, flott at du trekker inn litt sentimenale og historiske elementer ved å referere til tidligere generasjoner av Brann supportere. En patriotisk tekst som alle Brann fans bør trykke til sine bryst!
Et stadig problem er melodilinjen på supportersanger, du har laget en veldig fin melodi. Spørsmålet er om den vil funke på Stadion? Håper det, men jeg kanskje tempoet på låten vil bli et problem. Sanger som går raskere får fort mere trøkk, denne kan trøkke denne og, men det forutsetter at mange er med og synger.

Elsker initiativet ditt, og evnene dine er spesielt gode. Stå på, kom med flere forslag!

Hyll hyll!!!!!
ergen.... Ikke en by, men en diagnose!

Toa

Vet ikke om det der fungerer som allsang. "fy faen som eg elsker Brann" høres ganske identisk ut med "for mitt hjerte står i Brann", som også er en lavtempo sentimental Brann-sang. Kan aldri huske å ha hørt den bli sunget på Stadion.
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Grey

I så fall sier jeg ja takk begge deler..

Ett av de store problemene på SS er jo nettopp at det synges i alt for raskt tempo..
Maybe a Greyhound could be my way

Kararay

Quote from: "joachim"Måtte forandre den litt for at den skulle passe til melodien. Skal bryte alle mine prinsipper og låne meg en mikrofon og spille inn og legge ut her i løpet av uka. Her er foresten den reviderte utgaven.

Min bestefar elsket Brann
faren min like så
Nå er det jeg som synger
her på store stå
ååååh
her på store stå

Jeg synger om et lag jeg elsker
og at blod er tykkere en vann
Jeg synger om gamle helter
Fy faen som jeg elsker Brann
ååååh
fy faen som jeg elsker brann



Bra tekst men litt treig melodi. Fått en meldodi med trøkk i så tror eg den hadde blitt bra på stadion...
et var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren og gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Go Up