• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Stadion er tegnet av en annen arkitekt og et annet firma.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kalinkasvingen

Det er firmaet Vaardal-Lunde som har ansvaret denne gangen?

Ricky

Det kan jo forøvrig nevnes at parkering under Klokkesvingen har vært med i planene fra første stund, jfr arkitekttegningene. Kan ikke skjønne hvorfor man gidder lage noe oppstuss rundt dette nå. Hva som ligger inni (for ikke å si under) tribunen er vel revnende likegyldig? Det er vel strengt tatt setene og fasaden vi bryr oss om?

kabelmann

Quote from: "Timmen"Det er firmaet Vaardal-Lunde som har ansvaret denne gangen?


Ene og alene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

enavgutta

Rettelse Rådhuset ja :-D

Trist at Hansaen ble så stygg, lite fremtidsrettet og umoderne som den ble i sin tid ja, selvom vi trives godt der :-) Tviler på at man har lært av den gangs fadese, for er det noe som er helt sikkert: På Stadion lærer de aldri.

Xminator

Deri ligger vel ett lite håp om at de gjør noe med dævelskapen Enavgutta. I det minste tetter igjen hullene og får fjernet balkongen så man har 4 tribuner i ett nivå.

krøvel vellevold

I dag kan BT glede alle med å fortelle at Brann plutselig har funnet ut at de skal bygge flere losjer - nå i Klokkesvingen. Dermed blir kapasiteten redusert med noen hundre, og vi er for øyeblikket nede i 20085 som sluttkapasitet. Trekker vi fra sikkerthetssoner og ytterligere uventede reduksjoner, så er vi nok nede i under 20000 nå. Noe som bør få Xminator og Per Anders til å klikke. Men kommer vi under 20000, vil jeg etterhvert henge meg på hylekoret. Det bør ikke bli mindre enn 20000!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Jeg har jo hele tiden sagt at Brann tenker for smått. Og at det å gå på stadion fort kan bli en rikmanns-sport mer enn noe Hvermansen gjør på innskytelse en en søndag ettermiddag. Brann tjener sikkert penger på det, men interessen for fotballen og Brann vil klart blir skadelidende på sikt.

Ideelt sett burde ikke "grunnfjellet" utgjort mer enn 2/3 av tilskuerene. De resterende plassene burde strengt tatt bare fylles ved spesielle anledninger, og dermed gi grunnlag for rekrutering av nye "fanatikere", en gruppe mennesker vi som er aktive på forumet her strengt tatt er "medlem" av. Uavhengig av om vi har ett halvfullt eller halvtomt forhold til det som skjer på Stadion.

Om utviklingen fortsetter er ekstremsituasjonen at man må ha kjøpt sete i minst 7 år for å i det hele tatt se Brann spille i Bergen. Og dit vil vi vel ikke?

Kirk

Kan ikke være lett å være entreprenøren her, når det virker som styret i Brann Stadion finner på nye ting de vil ha med i tribunen hver gang de har styremøte.

Kommer nok til å bli VIP-losjer på søndre tribune også, og da har vi plutselig langt under 20 000 sitteplasser igjen. Trist, men det er vel slik fotballen har blitt. Pengene bestemmer, og da er plutselig to herrer i dress, som diskuterer nye kontrakter mens de myser litt på kamp, mer verdt enn noen hundre av oss "vanlige" supportere.

Selvfølgelig bra at Brann får inn penger, men trist at vi tydeligvis ikke får sammenhengende rader med tilskuere fra bunn til tak på noen av tribunene.

Edit: Typo

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Jeg har jo hele tiden sagt at Brann tenker for smått. Og at det å gå på stadion fort kan bli en rikmanns-sport mer enn noe Hvermansen gjør på innskytelse en en søndag ettermiddag. Brann tjener sikkert penger på det, men interessen for fotballen og Brann vil klart blir skadelidende på sikt.

Ideelt sett burde ikke "grunnfjellet" utgjort mer enn 2/3 av tilskuerene. De resterende plassene burde strengt tatt bare fylles ved spesielle anledninger, og dermed gi grunnlag for rekrutering av nye "fanatikere", en gruppe mennesker vi som er aktive på forumet her strengt tatt er "medlem" av. Uavhengig av om vi har ett halvfullt eller halvtomt forhold til det som skjer på Stadion.

Om utviklingen fortsetter er ekstremsituasjonen at man må ha kjøpt sete i minst 7 år for å i det hele tatt se Brann spille i Bergen. Og dit vil vi vel ikke?


20000 er greit. Under det (og der havner vi nok til slutt), så begynner det å bli for lite.

Når det gjelder det med at stadion bør være stort nok til at det kun fylles ved de store anledningene, så er jeg uenig. Tomme tribuner er deprimerende. Det er bedre med 20000 på et stadion med 20000, enn 22000 på et stadion med plass til 30000. Stadion bør fylles på 90% av kampene når vi ligger i toppen, og 50% av kampene når vi ligger midt på eller i bunnen. Se til Tyskland og England! Ingen som bygger stadioner de bare kan fylle to ganger i året.

Men jeg skjønner ikke hva Brann skal med tribuner i det hele tatt! Kan de ikke bare bygge en mur av vip-bokser i 10 etasjer rundt hele banen? Det blir jo mye mer attraktivt for vip-folket å se fotball hvis de slipper å høre usaklige reaksjoner og stygg ordbruk fra arbeiderklassen!

Vedder 100 kroner på at det blir losjer i Søndre også, og da er vi langt nede på 19000-tallet.
Legg ned hele klubben!

Xminator

20000 på ett stadion med 25000 seter er ikke tomt. Ikke 20000 på ett stadion med 30000 seter heller. 25000 på eksisterende annlegg er smertegrensen, først og fremst på grunn av tilgjengeligheten.

Nå er det ikke bare mengden det er snakk om, men også andelen av vipper. Den begynner strengt tatt å bli en del for høy når vi nå får en hel langside og i tillegg losjer i klokkesvingen. Ikke en utvikling som er ønskelig sett fra ett supporterståsted. Fullt forståelig fra Branns side så lenge det faktisk er venteliste på losjer - selv etter utbygging av Nordre.

viks

Alle er interessert i at Brann skal være med i kampen om de beste spillerne i overgangsmarkedet, alle er interessert i billige stadionbilletter, mere og bedre supportereffekter, og ikke minst at vi skal kunne betale lønn til de spillerene som til enhver tid spiller i Brann (likviditet) osv.

Ingen er interessert i mye VIP bokser, masse sponsorer på drakten (helst bare en), Stadion med kapasitet på under 20k osv

Er det virkelig ingen som klarer å koble linken, skal vi være en toppklubb, må det økonomiske fundamentet være på plass?

Bare og se på hvor mye Brann tjener på disse VIP boksene det, kan vel si anslagsvis at dersom Stadion hadde en totalkapsitet på 30 tusen vanlige seter og var fullt hver helg, så tjener Brann nå like mye med 20 tusen og fullt hver helg, grunnet disse boksene...Men de vil vi ikke ha nei, men nye spillere til titals millioner det vil vi ha!
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"20000 på ett stadion med 25000 seter er ikke tomt. Ikke 20000 på ett stadion med 30000 seter heller.  .


Til opplysning: 10000 tomme seter er like mye som hele Gamle Sitte, hele Hansasvingen, hele Mastodonten og ett felt på sitte bak Store Stå til sammen.

5000 tomme seter er like mye som hele Hansasvingen og hele Mastodonten tilsammen.

Eller sagt på en annen måte: 4000 tilskuere gjør seg mye bedre på Fosshaugane enn på Wembley...
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "viks"Alle er interessert i at Brann skal være med i kampen om de beste spillerne i overgangsmarkedet, alle er interessert i billige stadionbilletter, mere og bedre supportereffekter, og ikke minst at vi skal kunne betale lønn til de spillerene som til enhver tid spiller i Brann (likviditet) osv.

Ingen er interessert i mye VIP bokser, masse sponsorer på drakten (helst bare en), Stadion med kapasitet på under 20k osv

Er det virkelig ingen som klarer å koble linken, skal vi være en toppklubb, må det økonomiske fundamentet være på plass?

Bare og se på hvor mye Brann tjener på disse VIP boksene det, kan vel si anslagsvis at dersom Stadion hadde en totalkapsitet på 30 tusen vanlige seter og var fullt hver helg, så tjener Brann nå like mye med 20 tusen og fullt hver helg, grunnet disse boksene...Men de vil vi ikke ha nei, men nye spillere til titals millioner det vil vi ha!


Det er derfor jeg foreslår å droppe tribunene og heller bygge 10 etasjer med VIP-bokser rundt hele Stadion. Da trenger de ikke så mange p-plasser heller. Fjern supporterne fra fotballen! De kan se kampen på Fotballpuben de!
Legg ned hele klubben!

Xminator

QuoteTil opplysning: 10000 tomme seter er like mye som hele Gamle Sitte, hele Hansasvingen, hele Mastodonten og ett felt på sitte bak Store Stå til sammen.


Det du glemmer er at de ikke klumper seg inn på 3 av de 4 tribunene og lar den fjerde stå tom. De beste plassene går først, deretter de som ligger samlet. I sum betyr det at det blir seende alt annet enn tomt ut - selv med 65% dekning.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"
QuoteTil opplysning: 10000 tomme seter er like mye som hele Gamle Sitte, hele Hansasvingen, hele Mastodonten og ett felt på sitte bak Store Stå til sammen.


Det du glemmer er at de ikke klumper seg inn på 3 av de 4 tribunene og lar den fjerde stå tom. De beste plassene går først, deretter de som ligger samlet. I sum betyr det at det blir seende alt annet enn tomt ut - selv med 65% dekning.


Ja jeg vet jo at de ikke stenger noen tribuner. Men folk vil garantert klumpe seg sammen mot midten av tribuene, slik som på Lerkendal der det er store åpne felt på enden av langsidene og gjerne mindre enn halvfullt i den ene svingen, hvis tilskuertallet f.eks. er 14000.

En annen ting: Vi kommer nok også i fremtiden til å oppleve tilskuertall på under 15000. Selv på et nyoppusset Stadion. Vi vil sikkert også oppleve tall på under både 12000 og 10000. Fotballinteressen har alltid gått i bølger. Den fortsatte f.eks. ikke å vokse etter at vi hadde ca 15000 i snitt i 1977 (6.plass). Nå er vi oppunder 15000 igjen, og også denne gangen kom vi på 6.plass. Det er ikke lenge siden Brann trakk 6-7-8000 på de dårligst besøkte kampene. Vi kan ikke forvente at fotballfeberen som er i Norge nå, vil fortsette til evig tid. Under 10000 på et stadion med plass til 25000 eller 30000, er ikke noe særlig...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Lerkendal ser strengt tatt tomt ut uansett hvor mye folk det er på tribunene.

viks

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "viks"Alle er interessert i at Brann skal være med i kampen om de beste spillerne i overgangsmarkedet, alle er interessert i billige stadionbilletter, mere og bedre supportereffekter, og ikke minst at vi skal kunne betale lønn til de spillerene som til enhver tid spiller i Brann (likviditet) osv.

Ingen er interessert i mye VIP bokser, masse sponsorer på drakten (helst bare en), Stadion med kapasitet på under 20k osv

Er det virkelig ingen som klarer å koble linken, skal vi være en toppklubb, må det økonomiske fundamentet være på plass?

Bare og se på hvor mye Brann tjener på disse VIP boksene det, kan vel si anslagsvis at dersom Stadion hadde en totalkapsitet på 30 tusen vanlige seter og var fullt hver helg, så tjener Brann nå like mye med 20 tusen og fullt hver helg, grunnet disse boksene...Men de vil vi ikke ha nei, men nye spillere til titals millioner det vil vi ha!


Det er derfor jeg foreslår å droppe tribunene og heller bygge 10 etasjer med VIP-bokser rundt hele Stadion. Da trenger de ikke så mange p-plasser heller. Fjern supporterne fra fotballen! De kan se kampen på Fotballpuben de!


Du vet like godt som jeg at VIPene betaler for en totalpakke, som inkluderer engasjerte folk som meg og deg.

Poenget mitt er at vi ikke skal være sinte på hverken VIPene eller Brann, VIPene gir store penger i klubbkassen, og Brann er ikke en bedrift som tar ut utbytte, nei alle pengene går til Stadionutbygning og sportslig satsning.

SKal vi da være sure fordi 500 medgangsupportere to-tre-fire ganger i året må sitte hjemme å se kampen fordi de ikke har sesongkort? Jeg kan i hvert fall leve med det, da får vi helle bygge en byarena om tyve år, dersom vi fyller tyve tusen hver hjemmekamp fem-ti år på rad.

Ingen trær vokser inn i himmelen, og det er en kjennsgjerning at fotballinteressen her til lands er på toppen av en bølge i skrivende stund, illustrer gjerne med TV avtalen som nylig ble inngått..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Xminator

Vi er ikke i nærheten av toppen enda. At det er ett resultat av økt medie-eksponering er vel en kjennsgjerning.

man skal ikke fnyse av det du så eplekjekt karakteriserer som "medgangssupportere". En gang er den første. Det er i denne kategorien man finner rekruteringsgrunnlaget for fremtidige sesongkortkjøpere og/eller viplosjekjøpere. Om det å gå på Stadion blir for dyrt eller for eksklusivt taper Brann på dette også økonomisk.

sturlalv

For ordens skyld:

Billettene kan også bli for billige, jf blan annet Borussia Dortmund. De fyller Westphalenstadion (54' sitte- og 27' ståplasser) til randen annen hver helg, men klubben klarer likevel ikke gå i pluss. Der i gården koster ståplassene maks 11 euro (ca 90 spenn) og størstedelen av sitteplassene 25 euro eller mindre.

Likeledes kan et stort stadion føre til at fansen dropper sesongkortet og heller kjøper enkeltbilletter, ettersom flertallet tross alt sjelden kan gå på alle kampene i en sesong. Det gir mindre og mer usikre inntekter for klubben, og man blir samtidig mer sårbar for sportslige variasjoner. Baseballaget Oakland A's har opplevd dette, og vil "nedbemanne" fra dagens anlegg med plass til 60' til ett som tar ca 40'.

Gleder meg uansett til familietribunen er på plass, jeg :-)

Mvh
Sturlalv :-)

viks

Quote from: "Xminator"Vi er ikke i nærheten av toppen enda. At det er ett resultat av økt medie-eksponering er vel en kjennsgjerning.

man skal ikke fnyse av det du så eplekjekt karakteriserer som "medgangssupportere". En gang er den første. Det er i denne kategorien man finner rekruteringsgrunnlaget for fremtidige sesongkortkjøpere og/eller viplosjekjøpere. Om det å gå på Stadion blir for dyrt eller for eksklusivt taper Brann på dette også økonomisk.


Om vi er i nærheten eller på toppen, vil jeg anta du har omtrent samme mulighet for å uttale deg om som meg, og det grunnlaget er vanskelig å vurdere. Har aldri vært lett å spå om fremtiden, og som Brannsupportere tror jeg ikke vi skal drøye dette til å spå mer enn et år frem i tid.

Selvsagt må det være åpning for enkeltbillettkjøpere, og selvsagt skal man rekrutere nye supportere.

Det faktum man imidlertid ikke kommer utenom er at fotball er blitt business. Også i Norge. Kanskje sist illustrert ved mer VIP bokser, VIF tv og nå kanskje Brann TV.

Mitt poeng blir uansett at supportere er i mot dyrere billetter, i mot såkalte "kampanjetilbud" fra Brann butikken, i mot flere VIP bokser, i mot nye Stadion fordi de vil ha en større og dyrere Stadion, i mot salg av Scharner osv. Vel og merke alt tiltak som genererer økte inntekter til SKB.

Supporterne er imidlertid for større og dyrere Stadion, kjøp av Helstad/Olofinjana eller hvem det måtte være til titals millioner, betale spillere så høy lønn at Brann kan konkurrere på lik linje med RBK VIF og Viking om de beste norske spillerne, større stall (som genererer økte lønnsutgifter), mer talentsatsing (som koster penger) osv osv. Vel og merke alle tiltak som som genererer økte kostnader til SKB

Dette paradokset går utover min forstand at ingen ser. Alt koster penger i 2006, også når du er en fotballklubb. Da skulle det vel bare mangle at de på beste måte prøver å skaffe seg disse slik at de kan gjøre supporterne til lags.

Et lite hjertesukk..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Det er imidlertid bekymringsverdig at Brann nå også sysler med tanken om å bygge losjer og ha VIP hvermannsen på Søndre. Dette vil for det første redusere kapasiteten til langt under 20000. Dessuten vil det jo nesten ikke være plasser igjen til vanlige folk. Bare fiffen, som kommer for å se og bli sett.

Kapasiteten ble redusert i Klokke med noen hundre nå som det kommer losjer også der. Men i og med at losjeplasser tar større plass enn vanlige plasser, betyr jo det at "vanlige plasser" har blitt redusert med mye mer enn dette. Kapasiteten de oppgir er jo inkludert losjeplassene...

Merkelig forresten at Brann unnskylder seg med at de plassene som forsvinner, er så dårlige at det hadde vært pinlig å selge dem, eller hva det var som ble sagt. Men er det ikke nettopp der losjene kommer da? Skal de selge losjer med dårlig plassering?
Legg ned hele klubben!

nummer9

Vil vel tenke meg at losjene bygges endel utover slik at de henger over endel vanlige sitteplasser. Dette vil jo gjøre at men har mye bedre utsikt. Må innrømme at jeg ikke har sett tegninger på dette, så kan være jeg tar meget feil.

abe78

Quote from: "krøvel vellevold"Dette vil for det første redusere kapasiteten til langt under 20000. Dessuten vil det jo nesten ikke være plasser igjen til vanlige folk. Bare fiffen, som kommer for å se og bli sett.


Tror ikke vi skal bekymre oss alt for mye for dette, men jeg ser for meg at den ferdige stadion tar rundt 19.000 med en haug losjer. Ser også for meg at nesten alle disse plassene vil være solgt som sesongkort. Det vil bli helt slutt på at en bare kan droppe inn på de kampene en vil.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"
Quote from: "krøvel vellevold"Dette vil for det første redusere kapasiteten til langt under 20000. Dessuten vil det jo nesten ikke være plasser igjen til vanlige folk. Bare fiffen, som kommer for å se og bli sett.


Tror ikke vi skal bekymre oss alt for mye for dette, men jeg ser for meg at den ferdige stadion tar rundt 19.000 med en haug losjer. Ser også for meg at nesten alle disse plassene vil være solgt som sesongkort. Det vil bli helt slutt på at en bare kan droppe inn på de kampene en vil.


Vi kommer nok ikke til å selge 19000 p-kort, nei! Men det kan sikkert bli fullt på nesten alle kamper når vi ligger i toppen, mens det vil bli fullt på mindre enn halvparten når vi ikke ligger i toppen. Sånn sett er Stadion-kapasiteten grei nok. Men det ligger jo litt tallmagi her. Hadde jo vært fint om vi kunne se et femsifret publikumstall som begynner med "2" igjen! Det har vel ikke skjedd siden 16/5 1993. (Selv om det uoffisielt var 23000 vs Viking i 96, så var det offisielt nede på 19-tallet).
Legg ned hele klubben!

P-K

Tro meg, 1. mai kampen mot Viking i 1996 var det betraktelig mer folk på enn 16. mai i '93.

Vi stod som sild i tønne.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Kristoffer M


grei

Man må bare elske Brann sin "vi finner på mens vi holder på"-filosofi. Om ti år er nok nye stadion ferdig, et sjarmerende lappeteppe av et stadion i fin kontrast til alle de andre enhetlige arenaene rundt i landet.  

Arkitekturstudenter over hele verden vil måpe over dette besynderlige byggverket.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Man må bare elske Brann sin "vi finner på mens vi holder på"-filosofi. Om ti år er nok nye stadion ferdig, et sjarmerende lappeteppe av et stadion i fin kontrast til alle de andre enhetlige arenaene rundt i landet.  

Arkitekturstudenter over hele verden vil måpe over dette besynderlige byggverket.


Lappetepper har sjarm! Liker stadioner med fire forskjellige tribuner fra fire forskjellige tidsperioder! Slik var det lenge i England. Bare se på Highbury og Anfield. Og enda flere i lavere divisjoner. Men nå skal jo alt være så strømslinjeformet. Ingen historie, ingen identitet.
Legg ned hele klubben!

abe78

Hehe. Vi roper ofte om at folkene på stadion må bli mer proffe og ting må bli mer "strømlinjeformet". Jeg er også av de som synes det er sjarmerende når ting ikke er slik.
.og husk!

viks

Elsker også alle folk som er i mot alt som genererer penger, og for alt som genrerer forbruk av penger..

Lurer av og til om folk opptrer slik på privat fronten, i tilfelle skulle vel alle Brannsupportere som er i mot det overnevnte (mitt inlegg) være trygdmottakere, eller kvinnfolk noe jeg ikke tror er tilfelle...

Nei VIP bokser er en skandale, tenke seg til å bygge noen ekstra VIp bokser som tilsammen genrerer like mye inntekter som 5000 vanlige supporter sitteplasser, en komplett skandale! Men kjøpe spillere til ti millioner hvert år, det vil vi gjerne!

Er det virkelig ingen som ser poenget? Brann er avhengig av penger for å kunne være et topplag..Dersom folk er redd for ikke å få billett til enkeltkamper på Stadion i fremtiden så finnes det jo en enkel løsning på det problemet, nemlig partoukort...

Selvsagt hadde det vært greit med et Stadion som tok 30 tusen i enkeltkamper, men å be enkelte Brannsupportere om å forholde seg til realiterer er vel strengt tatt for mye forlangt...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Yngve

Du snakkar ikkje om anna enn pengar du vikks. Det er det einaste du har skreve om i denne tråden. Det handlar om meir enn pengar her. Det handlar om sjel og framtidig identitet.

Jah vip boksar generer fleire pengar, men går ut over suportarane. Går det nok utover dei, vert det ferre på kamp. For eg skal love deg det at vip losjane nok IKKJE hadde vore fulle i eit nedryksdrama. Langt der i frå.

Då er det suportarane du ser. Me kjem til å ende opp som eit slags stabæk me. Ingen suportarar. Hæpp hæpp stabæk.

Haer217

Unikt er det vel at Brann i nestøverste divisjon samler flere tilskuere enn seriemesteren?

Jeg vet ikke hvor mange tilskuere Rosenborg sist hadde i nestøverste divisjon, men i siste nedrykkssesong hadde de 5500 (75% av snitt i divisjonen). Brann har, i sine fire siste nedrykkssesonger samlet et snitt på 9173 (67% over divisjonssnitt).

Og når det gjelder omegnskommuner: jeg er klar over at det finnes noen rundt Bergen, og at noen reiser til Stadion fra disse. Poenget er at det tar 10 minutter fra Sandnes, det samme fra Sola, 15 fra Randaberg og 20 fra Klepp (det bor flere Viking-tilhengere her Bryne - Bryne har de fleste sine fra Time, sorry, det var ikke meningen det skulle rime!!!) I en radius på en halv times kjøring fra Stadion har Viking bortimot tilsvarende befolkningsgrunnlag som Brann.

P-K

Stadion burde vært større, den burde vært plassert et annet sted og infrastrukturen burde vært prioritert istedenfor ignorert.

Jeg håpet i det lengste at det ikke skulle bli noe av disse planene, men når de først realiseres må vi heller bruke kreftene på å diskutere beste mulige løsninger med det utgangspunktet vi faktisk har.

Er vi heldige snapper kanskje Brann opp noen ideer eller advarsler underveis.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

BrannFa(e)n

Blir det laget vip-losjer i søndre må de skjønne at de må lage svinger i hansa også, og på sikt bygge om hansa til det nye designet. Da får vi frigjort mer plass og stadion blir en del, og ikke sju-åtte som vi hadde i år. Men vi skal jo ha leiligheter også, og da blir det vanskelig med svinger, eller er leilighetene såpass langt ute at det ikke vil hindre utbygging sånn sett?

Brann er en gjeng med idioter. De har ikke peiling. Urutinert, urutinert, urutinert fra første stund. Dette bør jeg kanskje ikke si, for da kommer langhår og hakker på meg, men jeg ble ikke overasket når Stadion ble utsatt. Faktisk ble det akkuratt som forventet, men no worries, Langhår. Jeg tar det ikke med i statistikken min.

Brann fomler, nøler, og blir ikke enig med en drit. Dette var det de skulle ha klart lenge før serien startet i fjor. De skulle ha klart hva de skulle bygge, og ikke endre det med mindre ting som det å snu stadda skjedde. Likevell kunne dette vært forhindret. 19000 er 2000 for lite, og 6000 for lite på 5 års sikt. Brann kommer til å voldta oss for penger hvis tilskuerkapasiteten blir så lav.
rannfasiten

Yngve

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=92297

Må sei eg er litt overaska over at ingen har reagert på denne endå.

Kan ikkje seie at det gjer meg meir overbevist angåande framtidig stadionutbygging. EIn ting som er sikkert er at det vert vip-boksar i den nye tribunen og..

I ly av peddien sine utalelsar i azar-saka, om at me knapt har råd til spelarar, føler eg at odd har betre økonomi enn oss fortida..

Kirk

Skjønner ikke helt hvordan de skal klare å få dette til å se ut som tegningen øverst på tre måneder. Ser ikke den store likheten foreløpig i hvertfall.

Er jo aldri  mer enn 2-3 stykker som jobber om gangen på bildene heller . . .

Men de har jo lovet at setene skal være på plass til 16. mai, så da får vi vel stole på det da . . ?!

http://www.brann.no/index.php?mapping=153&brann=8fbc8544d2ff2c80022d2f6e1d4bc0b3

viks

Hvis det bare er tre stk som jobber må de være blant de mest produktive entrepenørene jeg har sett..

Tror nok det er i tidligste laget og ta noen sorger på forskudd..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Langhår

Trodde det var vanlig at kun èn jobbet om gangen i byggebransjen. Så dette virker lovende. Noen må jo røyke også!
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

kabelmann

Quote from: "Kirk"Skjønner ikke helt hvordan de skal klare å få dette til å se ut som tegningen øverst på tre måneder. Ser ikke den store likheten foreløpig i hvertfall.


Spørsmål: Hva av det de har bygget til nå tror du vil være synlig i forhold til perspektivet i toppen?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kirk

Svar: Not much.

Men når de har brukt 2 mnd. på å komme fra plankegjerdet til der de er nå, så virker det ganske imponerende å skulle komme herfra til slik det er på tegningen på 3 mnd.

Men for all del, de vet nok hva de gjør. Er nok bare meg som er utålmodig.

Xminator

Ikke derfra til tegningen. De skal fra der de er nå til seter på tribunene. Vesentlig forskjell.

kabelmann

Quote from: "Kirk"Men for all del, de vet nok hva de gjør. Er nok bare meg som er utålmodig.


Akkurat det er du ikke alene om :)
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

chris_henrik

Quote from: "viks"Hvis det bare er tre stk som jobber må de være blant de mest produktive entrepenørene jeg har sett..


Jeg teller 8 stk på det øverste bildet så dette går nok bra :D
Riktignok står de bare å ser på, vi får håpe det var lunsj....
<BRANN> ..... DKFM

viks

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=4497

Arbeidet med hovedtribunen er også i gang. Kan det tenkes at man er i forkant?

Uansett er det godt og se at det arbeides der oppe...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kirk

Gode greier!

Blir spennende å se hvordan det ser ut når det står ferdig. Ser ut som den nye hovedtribunen kommer mange meter utenfor Hansasvingen, så er litt spent på hvordan de har tenkt å skjøte dem sammen.

Trekker tilbake alt som kan ligne på kritikk av de tre som bygger der oppe. Topp karer!

Xminator

Er jo ikke rart det blir mange plasser i svingen når de skal slå langt ut der.

Viser vel også tydelig hvorfor Brann bør bygge hjørnene i Hansa. Jeg håper virkelig det blir ett prosjekt for 2009. Man kan jo strengt tatt gjøre det midt i sesongen også uten at noen "merker" det.

Ett lite tips, høyreklikk på minibildet (brann.no) og finn bildets url, lim inn i dertil egnet nettleser og se storbildet - som er 1,5 MB og 2500x1900 pixler. Resultat: flott nærbilde av de nye pansersperringene på stadion :)

Toa

Quote from: "Xminator"Ett lite tips, høyreklikk på minibildet (brann.no) og finn bildets url, lim inn i dertil egnet nettleser og se storbildet - som er 1,5 MB og 2500x1900 pixler. Resultat: flott nærbilde av de nye pansersperringene på stadion :)


Eller om man bruker Firefox: Høyreklikk på bildet, og velg "View Image". Litt lettere :)
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

syma

De skal da vel aldri bygge tribunen så langt ut? Det må jo være noe annet de skal bygge der ute. Et støpt inngangsparti eller noe sånt. Men de jeg helst vil tro er at det er en svær PUB!

Veggen

Quote from: "syma"Men de jeg helst vil tro er at det er en svær PUB!


Det skal ikke bli en suporter pub der vel!? Det er jo noe som virkelig burde gjøres. Fotball Puben er jo rimlig full på kampdager!

Go Up