• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Ser på instagram-taggen "Brann Stadion" at det begynner å sige på med studenter i hybeltribunen vår. Blir interessant å sjå om Brann-alarmen går på neste heimekamp. Bra prosjektet ble ferdig i tide, i det minste.
Gå av.

Christian

Noen som vet om det blir mer en enn inngang til nye tribunen no som studentboligene er ferdig eller har det alltid vært planen med bare én?

Lasaron

Har hørt snakk, løst snakk. Vet ikke. Bør være to. Hva om det blir trengsel? Oppstår panikk? Slikt kan jo skje. Syns også det er rart de har lagt inngangen til BOB og spv rett ved siden av hverandre.
Tren på langskudd

Lasaron

Latterlig irrelevant. Likevel. En slags drømmestadion for meg er etter samme lest som Leicester og Southampton sine, men noe færre rader.
Tren på langskudd

Gulløl

De har helt sikkert en plan om at de også kan slippe publikum inn på gressteppet i en krisesituasjon, det kan gjennomføres ganske fort. En annen ting er at en Brann (mener brann) neppe sprer seg noe særlig fort inn på tribunen om det begynner å brenne på en hybel.

Noen som husker "buret" på gamle store stå når det var høyt gjerde foran, vegg bak og en liten åpning i enden. Samtidig var det stuet sild i tønne på storkampene. Bra at sikkerhet har gått fremover.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Brann er egentlig ingen stor trussel på Stadion nå.
Gå av.

Lasaron

Brann har vel ikke vært så dårlig hjemme siden 2014, da vi rykket ned.
Tren på langskudd

Nixon

BA har en sak i dag om en mastodont av en idrettshall på Nymark som skal inneholde noen håndballbaner og en fotballbane i full størrelse. Trond Mohn er ikke uvillig til å betale gildet, så hvem vet om det faktisk kan skje i min, eller kanskje helst hans, levetid.
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Hjelpe meg så stygt. Skal Bergensdalen bli forurenset av nok en ruvende kasse som ikke passer omgivelsene i det hele tatt?
- Vi har den treneren vi har.

Belfort

Quote from: SKBCPH on February 19, 2020, 09:30:29 AMHjelpe meg så stygt. Skal Bergensdalen bli forurenset av nok en ruvende kasse som ikke passer omgivelsene i det hele tatt?

Slapp av, blir ikke i vår levetid

Finfin respons

Noen som vet noe om noe om de bygningstekniske og tappetekniske detaljene for en pub på Frydenbø? Jeg "tørster" etter betongrelaterte nyheter.

Er det i idrettskretsens lokaler under setene, eller er det pomes frites boden til Bon Appetitt?

Mal-apropos:
Hva blir koronaserveringen i kiosken 2021-sesongen? Håper på Gullbrød.
Kanskje.

1908

Blir lenge uten publikum på stadion.. En fin sjanse å tette hjørnet imellom Hansa og spv no..

Nixon

Quote from: 1908 on May 07, 2020, 21:22:02 PMBlir lenge uten publikum på stadion.. En fin sjanse å tette hjørnet imellom Hansa og spv no..

He he, tror du at det har vært publikum som har stoppet det?
Rød makt på Hansa

1908

Kunne sikkert gjort det i sesongen.. Men da hadde det blitt lang kø i hjørnet Hansa og Fjordkraft..

Nixon

Dersom Brann hadde prioritert dette kunne de gjort det mellom sesongene. Men dette er ikke noe Brann har ønsket å bruke penger på. Og da sier det seg selv at det i alle fall ikke blir gjort nå.
Rød makt på Hansa

opplett

Var det ikke i fjor vår snakk om at betongen på bortefeltet skulle males rødt i løpet av sesongen? Ble det droppet?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

Quote from: opplett on June 18, 2020, 13:18:57 PMVar det ikke i fjor vår snakk om at betongen på bortefeltet skulle males rødt i løpet av sesongen? Ble det droppet?
Tror det nylig ble nevnt en plass at det nå er gjort, om jeg ikke misforstod med noe annet.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

De har i alle fall malt de rosa setene om til rødt.
Rød makt på Hansa

Corran

Var det ikke store står feltet de malte betongen i rødt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Det er en veldig utydelig sak, som sier veldig lite konkret om hva som kommer. Den sier dog at det loves mindre enn hva Nymark og Brann håpet på, men at begge parter likevel er fornøyd. Videre sier den at det kommer en liten tribune på den ene banen, som ser ut til at skal deles av Brann og Nymark, og at den da blir godkjent for spill i 3. divisjon. Kanskje det da skal være kamparenaen til Brann 2.
Tren på langskudd

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

RepublikkenBergen

Først hybelveggen så dette? Nei! Det bør bygges tribune i hjørnet!

SKBCPH

Nei dra til h.... Men de involverte regner vel med at vi allerede er så pisset på når det kommer til hybelveggen at vi kommer til å godta et par dråper piss til i hjørnet der.
- Vi har den treneren vi har.

Kagain

Kynisk sett betyr disse planene at det gir mer mening hvorfor de kjøpte næringsdelene av Stadion. De får mer areal enn det de kjøpte til sitt formål.

Jeg ser at i samme artikkel så sier fondslederen at det ikke skal være noe grunn til uro, fordi at

"H dei er i dialog med Brann om å utvikle eit idretts- og undervisningsbygg."

Kalven på sin side er naturligvis ikke så hard i ordbruken mot disse planene.

Han sier også at

"Vi ser på moglegheita for å utvikle det siste opne hjørnet på Brann Stadion og håpar med dette å vidareutvikle det gode idretts- og utviklingsmiljøet vi har på stadion, skriv han.

NRK har også spurd han om korleis planane samsvarer med avtalen som vart gjort då Brann selde denne delen av stadion.

- Vi skal ha ei orientering om saka i styremøtet neste veke. Ei naturleg oppfølging av dette blir å kalle inn til orientering og diskusjon i eit medlemsmøte like etter påske, svarar Kalvenes"

Blir spennende å se hvor mye av det medlemsmøtet blir orientering, hvor mye blir diskusjon og hvor stor innvirkning den organiserte Brann-fansen har på det hele...

Jeg tenker nok at supporterinteressene her må vike for næringsinteressene. Men før dette er blitt behandlet mer bør ikke Brann handle som om de plutselig har mye penger igjen...

SKBCPH

Men om salgsavtalen faktisk inneholder ordlyden «Tilbodet inkluderer ei forplikting til å bygge tribune vederlagsfritt for Brann», så synes jeg det er ganske uredelig å komme med dette nå, rett etter årsmøtet.

Kynisk og kalkulert, som forventet av menn i dress fra Oslo som kun tenker nummer og tall.
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

"Tilbudet inkluderer en forpliktelse til å bygge tribune vederlagsfritt for Brann i det nordvestlige hjørnet av stadion, dersom kjøper ser verdi i å utvikle dette området. En utbygging her vil også kunne være interessant for Brann med tanke på nye arealer til sport. "

Kjøper ser åpenbart verdi i å utvikle dette området.
Gå av.

SKBCPH

Men om det er en forpliktelse til å inkludere en tribune om de ser verdi i å utvikle området så kan de ikke bare utvikle området uten en tribune...
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Kjøper tar en spansk en:

"Vi ser ikke noe verdi i å utvikle dette området, og ser på dette som et rent tapsprosjekt. Ergo - ingen tribune  8)   ."
Gå av.

Superjack

Det der skjærer i øynene.

Så får en se hvor det ender.

Hybeltribunen ble i mine øyne bra til slutt.
Ikke perfekt, men ingen grunn å rykne på nesen, og en vesentlig oppgradering fra det gamle.

Gjør noe fint arkitektonisk og få inn en liten tribuneseksjon eller lignende så kan sikkert dette bli ok også.
Brannsupporter.

SKBCPH

Og nok et nytt arkitektonisk utrykk, Hvorfor ikke bygge i samme stil som spv og bob-tribunene.

Irriterer meg også over at ikke Fjordkraft-tribunen ble bygget i samme stil.

Blir dette vedtatt vil Brann Stadion bestå av fire forskjellige fasader, snakk om lappeteppe...
- Vi har den treneren vi har.

SKBCPH

file:///Users/glenn.andreassen/Downloads/Nabovarsel-Brann-Stadion-14.03.2023.pdf

Her er nabovarselet, for de som vil bli enda mer oppgitt.
- Vi har den treneren vi har.

fortune

Dette kommer aldri til å bli gjennomført, fans/medlemmer har kaster både styrer og daglige ledere for mindre håpløse prosjekter enn dette.
First is first, second is nothing

Churchill

Det der skal jo bare ikke bygges! Det ødelegger hele stadion. Utbygger må gjerne bygge et næringsbygg i hjørnet der, men det må da for herrens navn kombineres med en tribune på innsiden. Ellers blir det garantert bråk!
...we shall never surrender.

Finfin respons

Her har vi tidenes mulighet til å få opp en stilig Altanen igjen.

Det betyr at noen MÅ sitte under dem. Trenger ikke å være så mange, så lenge de er fattigere og mindre bemidlet.

Altanen FTW!!
Kanskje.

RepublikkenBergen



Se for dere en svart klosse i hjørnet.. Det må ALDRI skje.. Brann har alt tapt kapasitet på Norges styggeste langside av nyere utbygging på en Norsk stadion... Hjørnet bør ha tribune i samme stil som Hansa svingen.

Corran

Disse to siste linjene i BA sin artikkel gir meg et lite håp
"Kalvenes bekrefter til BA at Union ikke kan gjøre noe med fasaden inn mot Stadion uten at Brann samtykker til dette."

Edit: Og heldigvis er ikke tåkefyrsten med lengre med sine Gentlemen Agreements
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

RepublikkenBergen

Regner med litt mer temperatur på neste medlemsmøte etter påske...

Churchill

...we shall never surrender.

RepublikkenBergen



Slik kunne hybeltribunen vært. Men slik ble det ikke.. Men hjørnet til høyre burde vært noe som burde vært bygget. Da er det utgang nede for de som skal ut på nedre del av Hansa osv..

SKBCPH

Brann stadion hadde vært Norges flotteste stadion om Fjordkraft ble bygget ut som tiltenkt i sin tid. What could have been...
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

Viktigst er det som skjer nede på gresset.

Hyblene + salget av næringsdelen har gitt SKBrann en unik mulighet å ha skape seg en god stadion og nydelige treingsfasiliteter. Uten at det går økonomisk ut over sport.

stadion kunne jo sett bedre ut, men jeg synest den er en av de finere i Norge. Mange lappeteppestadioner i verden, som har fantastiske lag og stemning.

Enig at den klossen i hjørnet ikke kan ende opp slik, men dagens hjørne er heller ikke veldg bra. For å si det fint.

Kanskje denne kan knytte SPV og Frydenbø bedre sammen med muligheter for fasiliteter som også kan benytte på kampdag?

Brannsupporter.

Optimist

Quote from: RepublikkenBergen on March 16, 2023, 23:54:41 PM

Slik kunne hybeltribunen vært. Men slik ble det ikke.. Men hjørnet til høyre burde vært noe som burde vært bygget. Da er det utgang nede for de som skal ut på nedre del av Hansa osv..

Selv om det hadde blitt utrolig fint, er jeg glad de ikke bygget slik. Mange stadioner rundt om i verden er bygd for stort, og det ser stusselig ut på de fleste kamper. Med langsiden som er nå ser det alltid ut som at den er relativt bra fylt. Jeg tar heller det enn en veldig fin tribune som 90% av kampene ser svært stusselig ut pga lite folk.
Jeg er uansett enig i at det ikke burde bygges en kloss i hjørnet!
Kokende idiot

RepublikkenBergen

Ser stusselig ut med en blokk over en heller mindre tribune enn resten av stadion og.. :) Stadion burde hatt 20.000 i kapasitet.. Knappe 17.000 i Norges nest største by er lite.. Men det er jo klart, sånn som Brann har levert de siste 10 årene, så er det ikke rart det fylles opp..

Corran

Det har vel aldri vært behov for kapasitet større enn den som er i dag.
Ja det har vært behov for det i enkelt kamper og kanskje litt flere kamper i en eller to sesonger og 2007 sesongen.
Får vi en 2007 sesong igjen og holder det snittet gjennom flere sesonger så kan vi snakkes.

Verste er når en spiller på for stor stadium og det  er for mange ledige seter. Da ser det kjipt ut og det føles kjipt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Quote from: Corran on March 18, 2023, 17:54:15 PMVerste er når en spiller på for stor stadium og det  er for mange ledige seter. Da ser det kjipt ut og det føles kjipt

Helt enig. Bare å se på Intility, Aker stadion, etc.. Ser enormt stusselig ut til tross for fine arenaer. Slik hadde nok også Brann stadion sett ut med 21.000-22.000 i kapasitet.
Kokende idiot

Superjack

Jepp. For 15 år siden mente jeg stadion burde vært bygget for 20.000 +. Men veldig endret mening.

Utenom 2007 sesongen er det vel kun 16 mai som har solgt ut stadion.

Jeg har vært på ganske mange stadioner og sett fotball, og store - halvtomme og under det er for meg litt trist.
Brannsupporter.

Giles

Det går an å tenke seg en fin Stadion med riktig kapasitet. Det er bra nok som det er men noen hundre seter for å lage et harmonisk hjørne er fornuftig. På den annen side er det veldig bra med billettangst noen ganger i året, helst hele året.

Optimist

Den hadde jeg vært med på. 300-400 nye seter i svingen, hvis det kunne blitt løst på en fin måte. Samtidig har jeg virkelig blitt glad i det trappehuset, elsker stilen.
Kokende idiot

Lasaron

La oss si vi hadde hatt kapasitet på 20 000, og snitt på 15 000. Det mener jeg hadde vært helt innenfor.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on March 19, 2023, 09:54:41 AMLa oss si vi hadde hatt kapasitet på 20 000, og snitt på 15 000. Det mener jeg hadde vært helt innenfor.
Helt innenfor, men tviler sterkt på at vi over flere sesonger vil ligge på 15000+ i snitt

Men ja til de over som ønsker noen seter i svingen og i alle fall ikke en ren blokk med vinduer inn mot banen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up