• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

David

Var det noe merkbar endring i akustikken?

SKBCPH

Ikke på TV, men det er vel naturlig når mikrofonene uansett er plassert like nedenfor tribunene.

Men stadion framsto absolutt mer helhetlig og intim, til tross for den sorte veggen. Det at asfalten som i store deler var dominerende bak banen på TV-bildene før er byttet ut med supportere er helt knall.

Så lenge tribunen er mer eller mindre fullsatt da, tomme seter ser omtrent like stusselig ut som asfalt. :-)
- Vi har den treneren vi har.

Henki

Quote from: Nixon on April 08, 2019, 13:19:21 PM
Quote from: Henki on April 08, 2019, 13:17:31 PMAlt i alt: Frydenbøtribunen gjorde et godt førsteinntrykk.

Førsteinntrykk? Du har ikke vært på Stadion siden 1999?;)

Her har jeg store problemer med å forklare hva jeg har tenkt, gjort og prøvd å si. Det må være en slags hypnose etter lysshowet som fortsatt sitter i. Kombinert med skuffelsen over at det ikke var Scooter som dukket opp i kjølvannet av det.
Ballen skal fremover!

ACHTUNG


kabelmann

Quote from: Lasaron on April 08, 2019, 14:28:19 PMBlir det flere innganger, altså?


Ja, det blir det. Litt sånn som på den gamle tribunen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Finfin respons

Quote from: David on April 08, 2019, 15:31:33 PMVar det noe merkbar endring i akustikken?

Jeg er enig med spørsmålet. Var det?
Kanskje.

Spelaren

Etter å ha sjekket tegninger av vrimleområdet ser eg det er en del bås-toaletter lengre mot midten av Fjordkraft.
Gå av.

Wingfoot

Quote from: Finfin respons on April 09, 2019, 13:32:34 PM
Quote from: David on April 08, 2019, 15:31:33 PMVar det noe merkbar endring i akustikken?

Jeg er enig med spørsmålet. Var det?


Var merkbart høyere ekko på "gi meg en B..." i hvert fall.
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Gulløl

Testet første rad på Fjordkraft litt før kampen i går. For en person på 1,83 m ser en sidelinja og nesten 2 m inn på kunstgresset mot muren. Bedre en jeg trodde. Godkjent.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


ACHTUNG

 Har sett begge hjemmekampene fra Fjordkraft og jeg gir terningkast 6. Mot VIF tester vi H-feltet, vegg i vegg med Frydenbø. (D på Godset og KBK)

Nixon

Rød makt på Hansa

Hallais

Navnebytte til Brali Baba i samme slengen?

ACHTUNG

Er det bare meg, eller ser denne solskjermingen, med bilder av publikummere litt "tacky" ut. Det ser litt "venter på ferdigstillelse ut, rett og slett, fra plassen jeg har hatt de siste kampene, på SPV. Hvorfor ikke ha mørke skjermer og Brann-logoen i hvitt på svart, på hvert vindu?


Nixon

Quote from: ACHTUNG on May 23, 2019, 10:58:57 AMHvorfor ikke ha mørke skjermer

For at ikke hyblene konstant skal ligge i skyggenes dal på denne siden.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Er det innslipp for sol gjennom skjermen, så har det null å si hvilken farge som er på.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on May 23, 2019, 11:47:02 AMEr det innslipp for sol gjennom skjermen, så har det null å si hvilken farge som er på.

Nå er ikke jeg noe byggteknisk geni, men jeg trodde at helt gjennomsiktig var bedre enn de fleste alternativene for å slippe gjennom lys. Jeg trodde fargen var forskjellen på briller og solbriller...
Rød makt på Hansa

Optimist

Det er nok også for at gresset ikke skal ha en mer gul-brun stripe langs hele langsiden. Matten trenger sol, ikke bare lys
Kokende idiot

Gulløl

May 23, 2019, 13:36:22 PM #8768 Last Edit: May 23, 2019, 13:38:50 PM by Gulløl
Mest mulig lys og sol til gressbanen mot den tribunen er viktig. Det er den siden som er mest utsatt for frost og dårlig gressvekst på våren. Så helt gjennomsiktig er nok viktigere enn det visuelle. Personlig har jeg ikke følt noe ubehag ved å se mot taket enda eller tenkt over at noe kan gjøres bedre men nå har jeg ikke besiktet den fra motsatt siden enda.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg merker at solen kitler meg i venstre øyekrok under kamper.
Tren på langskudd

Gulløl

Irriterer meg at vi har en perfekt tribune slik at det ikke er noe mer å irritere seg over. Hybelveggen, muren og pissoair diskusjonene er dødt ut. Noen må vel ha noe skikkelig irriterende å melde snart ?  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

kabelmann

Snakker ikke Torvanger om bannerne? Ikke taket, vel?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Quote from: kabelmann on May 23, 2019, 15:10:38 PMSnakker ikke Torvanger om bannerne? Ikke taket, vel?

He he, jo, det gjør han!:) Leste det litt feil der. Jeg syns at skjermingen virket rotete første gang jeg så den, men nå har jeg vennet meg til det og synes det er helt greit. Men kun logo på svart bunn kunne helt sikkert fungert det også.
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Ja jeg føler det blir litt mye gjentakelse med samme bildet av supportere brukt om og om igjen. Kunne gjerne ønsket meg noe som ikke tok like mye oppmerksomhet.
- Vi har den treneren vi har.

ACHTUNG

Det er gardinene jeg tenker på. En glimrende løsning, men en mer diskrèt løsning hadde vært å foretrekke. Det blir litt plastic fantastic slik det er nå.

Danny1

May 23, 2019, 16:46:13 PM #8775 Last Edit: May 23, 2019, 16:48:44 PM by Danny1
Quote from: Gulløl on May 23, 2019, 14:08:30 PMIrriterer meg at vi har en perfekt tribune slik at det ikke er noe mer å irritere seg over. Hybelveggen, muren og pissoair diskusjonene er dødt ut. Noen må vel ha noe skikkelig irriterende å melde snart ?  : )
Ingen fare for det :) Jeg er stadig irritert over hybelveggen og murer på alle kanter. Jeg ønsker stadig en ringside, skikkelig engelske intime tribuner der publikum så å si går i ett med banen, så bakgrunnen til kampen er en levende masse som beveger seg i takt med spillet.

Men når stadion først er blitt som den har blitt, skal det sies at de har sminket den godt.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Billy Elliott

Det eneste jeg irriterer meg over nå er det ene åpne hjørnet. Lukk det, og vi er i mål.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

opplett

For de som noensinne har lurt på hvordan stadion ville sett ut om vi hadde bygd ut sammenhengende, se på stadionen VM U20-kampen til Norge spilles på nå.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Finfin respons

Quote from: Nixon on May 23, 2019, 15:17:27 PM
Quote from: kabelmann on May 23, 2019, 15:10:38 PMSnakker ikke Torvanger om bannerne? Ikke taket, vel?

He he, jo, det gjør han!:) Leste det litt feil der. Jeg syns at skjermingen virket rotete første gang jeg så den, men nå har jeg vennet meg til det og synes det er helt greit. Men kun logo på svart bunn kunne helt sikkert fungert det også.

Ajaksx har flotte bannere lenger fremme mot tuppen av tribunetaket. De er lange, avlange og smale og klassiske bannere med motiv av klubbvåpenskjold eller noe, ikke bare den hattemannen. Liker formatet.

Jeg kunne tenke meg slike, og at de kan blafre i vinden. Ville skapt flotte dybdeeffekter.

Dette i tillegg til rullegardinene, som jeg er ganske fornøyd med.

Hadde dog vært fint om rullegardinene var utskiftbare sånn motivmessig oftere enn hvert tiende år slik det sikkert blir nå..
Kanskje.

Churchill

Forresten.... er fasaden på den nye tribunen ferdig? Utsiden altså...
...we shall never surrender.

Kirk

Quote from: Churchill on May 25, 2019, 20:49:46 PMForresten.... er fasaden på den nye tribunen ferdig? Utsiden altså...

Nei. Fortsatt mye arbeid som gjenstår både med fasaden og uteområdet.

Gulløl

May 25, 2019, 22:09:41 PM #8781 Last Edit: May 25, 2019, 22:12:49 PM by Gulløl
90 prosent av leilighetene er utleid allerede.

Klipp:
Under Branns rundt 17 hjemmekamper i løpet av året vil beboerne definitivt komme tett på «Nystemten» og publikum på tribunen.
Leilighetene ut mot stadion i den andre etasjen vil ha en ståtribune rett utenfor vinduet som tas i bruk under hjemmekamper. I tillegg til en seterad tett på leilighetene.

https://www.studvest.no/over-250-studenter-flytter-snart-inn-pa-brann-stadion/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Quote from: Gulløl on May 25, 2019, 22:09:41 PM90 prosent av leilighetene er utleid allerede.

Klipp:
Under Branns rundt 17 hjemmekamper i løpet av året vil beboerne definitivt komme tett på «Nystemten» og publikum på tribunen.
Leilighetene ut mot stadion i den andre etasjen vil ha en ståtribune rett utenfor vinduet som tas i bruk under hjemmekamper. I tillegg til en seterad tett på leilighetene.

https://www.studvest.no/over-250-studenter-flytter-snart-inn-pa-brann-stadion/


Ja, der burde det ha stått flere tusen på venteliste allerede.

Nixon

May 28, 2019, 10:29:04 AM #8783 Last Edit: May 28, 2019, 11:05:46 AM by Nixon
https://www.brann.no/dokumenter/Tirsdag%2011.%20juni_H%C3%B8ringsm%C3%B8te%20vedr%20flytting%20av%20Bataljonsfeltet%20pa%CC%8A%20Frydenb%C3%B8.pdf

Det skal være høringsmøte tirsdag 11. juni om en eventuell flytting av bataljonsfeltet på Hansa-tribunen.

Min mening er at det som eventuelt blir oppnådd ved flyttingen ikke trumfer at mange med partoutkort må flytte. Det er jo også svært usikkert om dette i det hele tatt vil rekruttere flere til ståfeltet og om det blir så mye bedre stemning.

Dersom målet først og fremst er å flytte nærmede Felt Z (på øvre felt D) for å få bedre samsynging kan man jo rett og slett bare flytte ståfeltet til nedre felt D. Her er det free seating i dag, og man kommer ikke i konflikt med personer som har hatt samme sete i årevis.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Enig i det. Men ulempen med å flytte til nedre felt D er muligens at feltet blir for lite?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

fortune

Quote from: kabelmann on May 28, 2019, 11:02:49 AMEnig i det. Men ulempen med å flytte til nedre felt D er muligens at feltet blir for lite?

Og at man ser like dårlig som man gjør på batalsjonsfeltet. På nedre halvdel av de to svingene ser man lite av det som skjer på motsatt halvdel av banen
First is first, second is nothing

Optimist

Jeg håper absolutt at store stå blir flyttet opp. Det blir mer samstemt, som igjen vil føre til bedre trøkk på sangene. Også blir det naturligvis mye bedre utsikt for de som er på store stå (inkludert meg).

Men det vil nok være vanskelig å få de som har partoutkort der til vanlig til å flytte seg, og det skjønner jeg. Jeg har vært der oppe en gang, og det er ganske god utsikt, pluss en brukbar stemning.
Kokende idiot

Corran

Quote from: Optimist on May 28, 2019, 15:08:04 PMJeg håper absolutt at store stå blir flyttet opp. Det blir mer samstemt, som igjen vil føre til bedre trøkk på sangene. Også blir det naturligvis mye bedre utsikt for de som er på store stå (inkludert meg).

Men det vil nok være vanskelig å få de som har partoutkort der til vanlig til å flytte seg, og det skjønner jeg. Jeg har vært der oppe en gang, og det er ganske god utsikt, pluss en brukbar stemning.
Blir meget sur om jeg må flytt pga at de flytter store stå opp.
Det morsomme er jo at store stå sto på øverste del en periode men ikke ville flytte ned.
Økonomisk sett er det tåpelig og da en tar attraktive plasser og gir dem til de som betaler minst for sesongbilletter. Plassene framme vil være mindre attraktive for sesongkort innehavere.
Sitter mange godt voksne bak store stå og de vil neppe flytte ned på nederste del.

Nei jeg håper at dette ikke går igjennom
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Huff

May 28, 2019, 20:44:43 PM #8788 Last Edit: May 28, 2019, 20:49:43 PM by Huff
Har de tenkt å spørre oss som sitter der allerede?


Quote from: Optimist on May 28, 2019, 15:08:04 PMdet er ganske god utsikt, pluss en brukbar stemning.

Jeg vil tro det er en av de tribunene i Norge hvor det er flest som er dyktig på å være eitrandes forbannet. Dommeren, LAN, motstanderlaget, det betyr ikke så mye, men sinte, det er vi.

Nixon

Quote from: kabelmann on May 28, 2019, 11:02:49 AMEnig i det. Men ulempen med å flytte til nedre felt D er muligens at feltet blir for lite?

I så fall kan man ta litt av nabofeltet. Det vil sannsynligvis være mye mindre smertefullt å flytte folk innover mot midten der ståfeltet er i dag, enn ned fra gode plasser på øvre del slik de ønsker.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Corran on May 28, 2019, 20:02:19 PMBlir meget sur om jeg må flytt pga at de flytter store stå opp.
Det morsomme er jo at store stå sto på øverste del en periode men ikke ville flytte ned.
Økonomisk sett er det tåpelig og da en tar attraktive plasser og gir dem til de som betaler minst for sesongbilletter. Plassene framme vil være mindre attraktive for sesongkort innehavere.
Sitter mange godt voksne bak store stå og de vil neppe flytte ned på nederste del.

Nei jeg håper at dette ikke går igjennom


Jeg ville mobilisert dersom jeg var dere der oppe. Sendt mail og stilt på møtet. For det er all grunn til å frykte at dette går gjennom. Det er ikke måte på hvordan Brann kan finne på å sy puter under armene på disse sangfolkene...

For orden skyld sitter jeg på Z og blir ikke berørt av en eventuell flytting. Men er litt opptatt av det prinsipielle her, hvordan Brann skal behandle gode kunder og supportere gjennom mange år. Og jeg vet jo selv hvordan jeg hadde reagert dersom klubben ville ekspropriert min plass på et såpass tynt grunnlag. Jeg hadde protestert.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Løsningen er like enkel som den er vanskelig. De på midten på øvre felt kan stå og synge med under kampene. Da blir det meningsløst å flytte de syngende supporterne opp.
Tren på langskudd

Nixon

May 29, 2019, 12:34:03 PM #8792 Last Edit: May 29, 2019, 12:39:41 PM by Nixon
Det er kanskje et lite forvarsel om utfallet når Brann i BT i dag uttaler seg om saken og ikke med ett ord nevner at en av ulempene med flyttingene er at mange trofaste supportere mister den faste plassen sin. I stedet blir det listet opp andre ulemper som dårligere TV-bilder, at nærheten til bane og spillere blir dårligere, mindre muligheter for pyro og effekten av den røde veggen kan forsvinne. Altså ingenting som kommer til å stoppe en flytting.
Rød makt på Hansa

fortune

I kjent brann-stil vil «Felt Z» sikker føle seg invadert av forsangere og megafon og flytte bort fra bataljonen igjen:)
First is first, second is nothing

osoerli

Då framsto brått ståfeltet som idiotisk.  Om Brann har ambisjon om medalje og Europa kvart år er det bare å fjerne toskeskapen.  Eit tomt felt så nært bak eine målet hjelper iallefall ikkje spelarane til Brann.  Der eg satt midt på Fjordkraft høyrte eg iallefall meir til Shamrock-fansen enn Bataljonen/Glade.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ACHTUNG

Alvorlig? Jeg satt nær midten og har aldri hørt den syngende Brannfansen bedre, det var et solid volum, mye bedre enn nede bak mål. Shamrock hørte man bare tydelig etter 2-2, da sang de høyt. Det er overraskende god akustikk på bortefeltet, man hørte spesielt LSK-fansen godt. (satt motsatt på SPV, på feltet mot Frydenbø i den kampen)

Nixon

Det er klart at det blir bedre lyd når man kommer seg litt opp på tribunen. Og gjengen mobiliserte også litt ekstra under kampen i går siden dette skulle være en slags generalprøve før Brann tar en avgjørelse om det blir flytting av sangfeltet.

Men litt ekstra lyd endrer ikke mitt standpunkt om den saken i alle fall. Det er ikke nok til å tvangsflytte flere hundre trofaste partoutkortinnehavere. Ikke i nærheten.
Rød makt på Hansa

Corran

Eg synes det var dårlig lyd, men nå satt jo jeg ikke der jeg pleier men var ikke imponert over store stå i går Synes det var lavt. Shamrock hørte jeg kun skikkelig på slutten.
Satt nærmere Hansa enn midten av Fjordkraft
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Quote from: Nixon on July 12, 2019, 09:51:42 AMDet er klart at det blir bedre lyd når man kommer seg litt opp på tribunen. Og gjengen mobiliserte også litt ekstra under kampen i går siden dette skulle være en slags generalprøve før Brann tar en avgjørelse om det blir flytting av sangfeltet.

Men litt ekstra lyd endrer ikke mitt standpunkt om den saken i alle fall. Det er ikke nok til å tvangsflytte flere hundre trofaste partoutkortinnehavere. Ikke i nærheten.

Flytting eller ikkje bryr eg katten i, men stolane vil eg ha tilbake.  idiotisk med eit felt så nær banen bak eit mål som ikkje kan brukast i E-cup.  Eventuelt kan me få stolar som raskt kan smekkast på plass før slike kampar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

No e det noen år til neste e-cup kamp så.......
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up