• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Bildet lyger litt. Da jeg var på Åpen dag på Stadion i forrige uke var det en del flekker, spesielt mot den nye langsiden, som ikke vises på dette bildet.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Erifos on April 01, 2019, 10:47:35 AMhttps://www.brann.no/nyheter/folg-utbyggingen-pa-stadion

Kan ikke huske å ha sett Stadion-matten i så god forfatning på denne tiden av året før?
Det bildet er fra en uke siden, nå er den enda bedre. Enda seks dager den kan godgjøre seg på.
Med at det er noen sår enda må vi regne med. Men uansett en av de beste gressteppene Brann har åpnet hjemme på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

April 01, 2019, 23:45:12 PM #8702 Last Edit: April 01, 2019, 23:52:39 PM by Gulløl
Nye bilder. Banen ser flott ut for å være 1 april. Det jobbes oppunder taket, trolig fester for den perforerte gardinen. Forhåpentligvis er det ferdig til helgen. Ser en på skyggen mot Fjordkraft ser en at soltaket fungerer og slipper solen igjennom.



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Danny1

"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Billy Elliott

BT har lagt ut bilde av en av dukene på Insta. Skuffende små. Ikke som på illustrasjonsbildene i det hele tatt. 
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Billy Elliott

Quote from: opplett on April 03, 2019, 13:46:14 PMDe fleste blir dobbelt så brede

Sant nok. Var ikke det beste eksempelet BT hadde fotografert.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Optimist

Nå er storskjermen mellom Bob og Fjordkraft hengt opp.
Da blir det god sikt for alle på frydenbø til å se repriser av dommerfeilene 😉
Kokende idiot

Erifos

På Brann sin "story" på Instagram kan man få et inntrykk av hvordan "dukene" vil se ut! Må si at jeg personlig er meget positivt overrasket!

Gulløl

De perforerte gardinene begynner å komme på plass. Bilde fra BA.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Selv om dette ikke er den "duken" som det har vært snakket om, synes jeg det ser godt ut. Jeg fryktet at en fullverdig duk ville bli alt for glorete.

Dette er en god løsning, med "Brann-bilder" over den mørke fasaden. lavmælt og pent. :-)
- Vi har den treneren vi har.

SKBCPH

Men hvorfor i alle dager tar de lagbildet foran en uferdig tribune der kun halvparten av vinduene er dekket og det er kraner i bakgrunnen?
- Vi har den treneren vi har.

Danny1

April 04, 2019, 11:53:04 AM #8712 Last Edit: April 04, 2019, 12:15:21 PM by Danny1
Ok, måten de smiker til dette er bra. En svartfarget reklamebanner foran de nederste hybelvinduene er helt perfekt. Gardinene er mindre signalfarget enn på illustrasjonene, bra! Veggen forblir i bakrgunnen.

Er det flere enn meg som synes Den grå murveggen ble veldig mye bedre med rød reklameplakater på? En svart eller rød bakgrunnsfarge på reklameplakatene også på korsidene tror jeg hadde gjort oss murallergikere godt. Ikke minst hadde det fremhevet spillet! Lettere å se en hvit ball og hvite mål med en kontrastfarge i bakgrunnen. Ikke alltid like lett å se ballen med hvit bakgrunn, spesielt om en sitter på en av kortsidene.

F.eks Levante har mange reklameflater på sin stadion, men likevel ser det lekkert ut når alle flater har samme, mørke bakgrunnsfarge: https://www.youtube.com/watch?v=YEjM7qgrZhk
Og Viking har svart reklamebakgrunn på sine små reklameflater. https://www.youtube.com/watch?v=c01oQvzhuCs
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Billy Elliott

Dette så plutselig veldig bra ut! Ser ut som nederste raden av vinduer også blir dekket.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: SKBCPH on April 04, 2019, 11:45:49 AMMen hvorfor i alle dager tar de lagbildet foran en uferdig tribune der kun halvparten av vinduene er dekket og det er kraner i bakgrunnen?

Hvor stort utsnitt tror du at de tar? Det er bare de røde setene som kommer med bak spillerne.

Forøvrig synes jeg ikke at de gardinene ser særlig bra ut basert på de litt uskarpe bildene som er lagt inn her. Veldig fragmentert og rotete etter min mening.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on April 04, 2019, 12:06:23 PMDette så plutselig veldig bra ut! Ser ut som nederste raden av vinduer også blir dekket.
Ja blir dekket med reklamebanner fra Fjordkraft som bildet viser om en zommer inn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Giles

Må bare gi tommel opp når det først ble hybler. Bra visuell løsning.

Superjack

Hvor lang tid tar det før en sponsor ser verdien av å ha sin logo på de gardinene over vinduene?
Er vel den veien kameraene peker?
Brannsupporter.

Gulløl

April 04, 2019, 19:15:10 PM #8718 Last Edit: April 04, 2019, 19:40:58 PM by Gulløl
Synes det ser veldig bra ut. Rullegardinene blir fjernstyrte og kan heves og senkes ved behov. Men den dominerende oransje fargen på taket i Fjordkraft reklamen ser slett ikke bra ut. Harmonerer ikke med rødt og svart som er og blir (med publikum) den dominerende fargen på tribunen. Hadde sett langt bedre ut om det kun var fargen på skriften som var oransje og røde felt i mellom. Håper Fjordkraft og Brann går sammen og fikser opp i denne "tabben" som enkelt kan endres med å lime på rød folie på feltene mellom skriften. Reklamen kommer også mer til sin rett om det er røde felt i mellom, nå druknes den i for mye oransje.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Quote from: Gulløl on April 04, 2019, 19:15:10 PMden dominerende oransje fargen på taket i Fjordkraft reklamen ser slett ikke bra ut.

Tror det blir hvit bakgrunn langs hele remsen. Hvis du ser på Vibeke sitt bilde på Instagram ser du de har kommet lengre med monteringen av mellompartiene.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

Quote from: opplett on April 04, 2019, 19:50:33 PMTror det blir hvit bakgrunn langs hele remsen. Hvis du ser på Vibeke sitt bilde på Instagram ser du de har kommet lengre med monteringen av mellompartiene.
Da ser det langt bedre ut om det blir hvit bakgrunn hele veien. Ble liksom litt mye "jævla Ålesund" slik jeg først oppfattet det  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gleder meg til å finne ett eller annet å irritere meg over etter første test av tribunen søndag!
Gå av.

David

Quote from: Spelaren on April 04, 2019, 21:23:34 PMGleder meg til å finne ett eller annet å irritere meg over etter første test av tribunen søndag!

Hvis det settes på lys i hyblene som skinner igjennom rullegardinene i løpet av kampen kommer jeg til å bli RASENDE.

Optimist

Kjenner det begynner å krible nå.. tenk den akustikken det blir med lukket stadion!
Kokende idiot

ACHTUNG

Jeg går ut fra at gardinen blir festet mot betonggulvet, slik at de ikke blir stående og blafre, dersom det kommer et vindkast eller tre. Det kan gjerne komme noen bølger, med mindre hver gardin er avstivet på en eller annen måte.

Wingfoot

Gardinene som dekker over 2. og 3.etg ser ut til å være Zip-screens som er en slags glidelås på hver side.
Kommer knapt nok til å bevege seg, selv med storm i kastene :D
Står på Frydenbø og synger av full hals!

ACHTUNG

Innebærer det en type metallramme, rundt hvert gardin-rektangel? I sort, som på selve gardinen?

https://www.fasadeprodukter.no/wp-content/uploads/sites/2/2016/05/Zip-Screen-1-web.jpg

Wingfoot

Jepp.

Rammene viste godt på et bilde fra de begynte å montere screenene.
Og de rammene var veldig lik til dem jeg har på huset :)
Står på Frydenbø og synger av full hals!

Gulløl

April 05, 2019, 10:42:10 AM #8728 Last Edit: April 06, 2019, 23:28:43 PM by Gulløl
Ser rammene til venstre på dette bildet der de holder på å montere.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

David

Er vel ingen som er i posisjon til å svare på dette, men jeg lurer på hvilken avtale de har med Fjordkraft angående det svarte banneret. Vil klubben gi avkall på en bestemt sum i kamper der ståfeltet er åpent og reklamen blokkeres, eller ser de mellom fingrene på det?

Optimist

Da er det 100% sikkert at ønsket ditt om hvit bakgrunn bak reklamen går i oppfyllelse Gulløl, de er ferdig montert 😉
Kokende idiot

Gulløl

Quote from: Optimist on April 05, 2019, 16:53:45 PMDa er det 100% sikkert at ønsket ditt om hvit bakgrunn bak reklamen går i oppfyllelse Gulløl, de er ferdig montert 😉
Det høres bra ut 😊
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SeLyren

Den ser overraskende intim ut den nye tribunen! God jobbet.

ACHTUNG

Jeg tror det blir en intimiderende arena å spille på, for motstanderne.

1908


Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Alt tatt i betraktning ser det relativt bra ut.
Tren på langskudd

Finfin respons

Setene ser fine ut. De får vel nummer i løpet av helgen? Det er en jobb som straffer seg om det slurves med.
Å det blir en bra innspurt dette!
Kanskje.

Finfin respons

Hva blir kapasiteten med og uten ståplasser?
Noen som vet noe om fasilitetene på Brann Corner?
Kanskje.

Spelaren

Hadde vært fint om de hadde fått noen duker uten det samme bildet da, men ok.  :)
Gå av.

Optimist

Quote from: Finfin respons on April 05, 2019, 21:52:09 PMHva blir kapasiteten med og uten ståplasser?

16 750 uten ståplasser og 17 591 med ståplasser
Kokende idiot

opplett

Quote from: Danny1 on April 04, 2019, 11:53:04 AMF.eks Levante har mange reklameflater på sin stadion, men likevel ser det lekkert ut når alle flater har samme, mørke bakgrunnsfarge: https://www.youtube.com/watch?v=YEjM7qgrZhk

Det var veldig elegant løst! De har mange reklameflater, men det gjorde liksom ikke noe her. Nesten så man får lyst til å se på reklamene... 🤔

Det hadde vært fint å få til noe samme på stadion, kanskje fått de andre tribunene til å matche SpV-tribunen, som jo har røde og hvite sponsorlogoer både ved banen og på taket. Spesielt Frydenbø-tribunen hadde hatt godt av en overhaling av sponsorplakatene nede mot gressmatten, der synes jeg det er veldig juletre-stemning..
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Finfin respons

Noen som ser saken i bt og kan gjengi et eller to høydepunkt?
Kanskje.

otkristo

April 06, 2019, 20:27:11 PM #8743 Last Edit: April 06, 2019, 20:31:01 PM by otkristo
J

Lasaron

Årets første kamp gjennomført. Veldig god utsikt for oss, i forhold til hva vi er vant til. Var omgitt av Barmenhatere, dog. Det var litt plagsomt. Spennende å se om det fortsetter.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on April 08, 2019, 13:06:12 PMÅrets første kamp gjennomført. Veldig god utsikt for oss, i forhold til hva vi er vant til. Var omgitt av Barmenhatere, dog. Det var litt plagsomt. Spennende å se om det fortsetter.

Veldig positiv opplevelse av den nye tribunen. Både når det gjelder sikt, køgjennomføring og publikumsområdene under tribunen. Det var en del Barmen-misnøye rundt meg også, men det setter jeg foreløpig på kontoen for at at han spilte en dårlig kamp i en uvant posisjon.

Alt i alt: Frydenbøtribunen gjorde et godt førsteinntrykk.
Ballen skal fremover!

Nixon

Quote from: Henki on April 08, 2019, 13:17:31 PMAlt i alt: Frydenbøtribunen gjorde et godt førsteinntrykk.

Førsteinntrykk? Du har ikke vært på Stadion siden 1999?;)
Rød makt på Hansa

Lasaron

Barmen var litt lite fremoverrettet i første, men jeg syns det var overdrevent hvor ille det var. I andre var han mye bedre. Det gikk ikke inn på haterne, og de få gangene han sentret bakover i andre var de sur igjen. Det var litt irriterende å høre på.

Forøvrig var lysshowet stilig, men varte kanskje litt lenge? Hybelveggen var vellykket, alt tatt i betraktning.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Positiv opplevelse. Ikke noe himmelropende unikt, det er bare en tribune, men du kjenner at det er mye mer intimt, mere lukket og man kommer tett på spillerne, selv om man sitter på rad 11, slik vi gjorde. Jeg var nok litt for nervøs i forhold til selve kampen også, til at jeg hadde anledning til å stormfrhyde meg over fasilitetene. Stiller litt spørsmålstegn ved om det fullverdig, med hensy til sikkerehet, å bare ha en inngang og utgang, pga at de øvrige ikke er åpen, grunnet ferdigstilling av hybelbygget.

PS! Ikke mye misnøye rundt meg vs Barmen, det var vel heller litt murring vedrørende noen elendig pasninger av Haugen, cornerslums fra nevnte og megatabben som ga Godset overgang til 0-1.

PS! Var det noen andre som kjente den svake eimen av kloakk, som kom sivende innimellom?

Lasaron

Tren på langskudd

Go Up