• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Optimist

Grunnen til glasstaket er hovedsakelig for at gressmatten skal få mest mulig lys siden det er på sørsiden solen som regel er.
Med helt «tett» tak ville ikke den sørlige delen av banen fått nok sol, og da hadde vi risikert brunere matte ved sesongstart
Kokende idiot

1908

Stolene som monteres er fra gamle tribunen.. En del av de..

Spelaren

Fra byggesak:
Dagslys
Omtrent 150 av hyblene vil ha utsyn til gressmatten fra vinduene sine. Studentboligenes
vindusflater er og skal beregnes for å tilfredsstille krav til dagslysinnslipp i TEK10.
Av Figur 9.6 går det frem at det skal bygges et tak over tribunen. Taket er tenkt utført med
laminert og herdet glass eller alternativt klart polykarbonat. Det er derfor forutsatt at
tribunetaket ikke vil utgjøre hindring for dagslysinnslipp.
Gå av.

Kirk

Håper de gamle setene reservers til bortefeltet da, slik at vi andre kan få nye seter.  ;)

Er det vi ser nå den endelige finishen på veggen? I så fall kunne de gjerne ha malt første etasje rødt slik at de i alle fall hadde brutt opp litt av den svarte veggen bak der.

Gulløl

February 14, 2019, 23:39:38 PM #8304 Last Edit: February 15, 2019, 00:35:44 AM by Gulløl
Nå nærmere det seg vel tidspunktet for at Vibeke skal ha avduking av duken vel ? Kunne gjort det litt høytidelig, rullet den ut fra Den Blå Steinen til Sjømannsmonumentet. Buekorps og gratis burgere til alle fra den nye burgersjappen Holly Cow på hjørnet. En semitrailer fra Hansa med drykk. Stråmyhr kunne holdt tale.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Crispo 2

Quote from: Gulløl on February 14, 2019, 23:39:38 PMNå nærmere det seg vel tidspunktet for at Vibeke skal ha avduking av duken vel ? Kunne gjort det litt høytidelig, rullet den ut fra Den Blå Steinen til Sjømannsmonumentet. Buekorps og gratis burgere til alle fra den nye burgersjappen Holly Cow på hjørnet. En semitrailer fra Hansa med drykk. Stråmyhr kunne holdt tale.

Eventuelt bare henge den opp til første hjemmekamp, så kan folk se den eller prøve å overse den da.
Per Pettersen 1960-1964

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Quote from: SKBCPH on February 20, 2019, 11:14:51 AMOmtrent 30% av høyden fra denne vinkelen er tribune, resten er betongmur og hybler. :-)
Derfor er det viktig at reklamen på muren ikke blir for "flashende" og at duken lang veggen gir et dempet inntrykk. Dette skal rett inn i TV-ruten, derfor håper jeg at Brann ikke tar for lett på dette. Dette er jobb for dyktige designere og en må for all del ikke la reklamefolkene få fritt spillerom.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

SKBCPH

Quote from: Spelaren on February 20, 2019, 15:25:12 PM
Quote from: SKBCPH on February 20, 2019, 11:14:51 AMhttps://www.brann.no/nyheter/gleder-oss-sinnssykt-til-a-spille-her?fbclid=IwAR2RuxB3OlG5Ri-CciovZwZOnjgGzs11t3AkQduGTpUH8GiZUQDhp-HehSI

Omtrent 30% av høyden fra denne vinkelen er tribune, resten er betongmur og hybler. :-)

Og er samtidig en vinkel det filmes fint lite frå.

Tja, en del pre, pause og post match intervjuer, repriser etc. Men er også en estetetisk faktor for de 12 000 setene på stadion som ikke er på den tribunen. Jeg vet hvor jeg vil sitte. :-D
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Ja, eg har allerede sikret meg en plass der  8)  .
Gå av.

SKBCPH

Ja det blir å finne en plass der selv de kampene jeg får med meg når jeg er hjemme i regnbyen!
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

February 20, 2019, 17:42:28 PM #8312 Last Edit: February 20, 2019, 17:55:30 PM by Gulløl
Quote from: SKBCPH on February 20, 2019, 11:14:51 AMOmtrent 30% av høyden fra denne vinkelen er tribune, resten er betongmur og hybler. :-)
Den prosenten din stemmer omtrent. Når jeg tar frem linjal og kalkulator og måler på bilder tatt mot hver tomme tribune får jeg følgende omtrentlige prosent av høyden fra topp til bunn som utgjør seter på tribunen. På den nye Fjordkraft tribunen ca. 35 %. På de andre tribunene er tilsvarende ca. 50 % for alle tre. Så det er en bra forskjell det en ser visuelt mot Fjordkraft enn mot de andre tribunene, altså seter og publikum av høyden til tribunen. Det er her en skal prøve å "lure det til" med duken slik at det ser visuelt bedre ut.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Det som gjør Aalesund og Kristiansund sine stadioner veldig stygge er at overflate reklame er like stor som overflate seter.
Tren på langskudd

Optimist

Jeg så akkurat noen høydepunkter fra en kamp på Intility (komisk navn), og våres stadionvegg kommer sannsynlig veldig sjeldent til å være synlig. Som regel bare ved kampstart og de gangene hovedkamera zoomer langt ut.

Gleder meg!
Kokende idiot

SeLyren

Vibeke Johannesen har lagt ut et bilde av stadion med de nye ledlysene, ser utvilsomt lekkert ut.


https://www.instagram.com/p/BuHXEVeH_Bn/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=xurqj8dh12k5


1908

Dette er nok bare belysning under taket.. Led lampene er ikke på enda..

SeLyren

Selfølgelig....Fint bilde var det uansett.

Danny1

Dette ser da ikke så aller verst ut... Men samtidig kunne så langt/kort unna å være nesten nydelig.

https://cdn.knightlab.com/libs/juxtapose/latest/embed/index.html?uid=1e977f46-356e-11e9-9dba-0edaf8f81e27
https://cdn.knightlab.com/libs/juxtapose/latest/embed/index.html?uid=71bd09ee-356d-11e9-9dba-0edaf8f81e27

Jeg syns dette ser mye bedre ut. Langsiktig drøm om finpussing. Vibeke, tear down this wall!
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Erifos

Quote from: Danny1 on February 21, 2019, 01:25:44 AMDette ser da ikke så aller verst ut... Men samtidig kunne så langt/kort unna å være nesten nydelig.

https://cdn.knightlab.com/libs/juxtapose/latest/embed/index.html?uid=1e977f46-356e-11e9-9dba-0edaf8f81e27
https://cdn.knightlab.com/libs/juxtapose/latest/embed/index.html?uid=71bd09ee-356d-11e9-9dba-0edaf8f81e27

Jeg syns dette ser mye bedre ut. Langsiktig drøm om finpussing. Vibeke, tear down this wall!

Utrolig synd at de ikke tok seg bryet med å bygge den i tråd med BOB-tribunen.

SKBCPH

Ja helt håpløst at den muren skal være så høy!

https://englishsoccerguide.com/tour-anfield-stadium-liverpool-fc/

Kan man sitte slik i Premier League burde det virkelig gå fint å sitte slik i Eliteserien også.
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

Veldig enig. En slik intimitet er det optimale.
Tren på langskudd

Gulløl

February 21, 2019, 12:06:17 PM #8322 Last Edit: February 21, 2019, 12:08:52 PM by Gulløl
Hva er hensikten med den høye muren, noen annet enn rikelig reklameplass ? Ser ut til at Brann har bommet kraftig her. De annonseinntektene burde ha vært hentet inn en annen plass om det er grunnen til "The Wall". Er det sikkerhetskrav fra NFF inne i bildet her ?? Illustrasjonene til Danny bør sendes til Vibeke, aldri for sent å snu.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Både Fredrikstad og Sogndal har en langside med bare en "etasje" reklame i normal høyde, og første seterad rett bak. Regner med det er innenfor NFF sine regler. Dette hadde jeg ønsket for Brann stadion også. Dessverre ser det ut til at en flunkende ny langside får to "etasjer" med reklame. Det er stygt. I tillegg til den skjemmende veggen bak. Synd.
Tren på langskudd

Falkman

De nederste radene vil vel bli stående ubenyttet 90 prosent av tiden, men et par tomme seterader tar seg vel hakket bedre ut enn den muren, visuelt sett.


Finfin respons

Quote from: Erifos on February 21, 2019, 14:40:51 PMhttps://www.sammen.no/no/bergen/bolig/nyheter-fra-sammen-bolig/nye-studentboliger-pa-brann-stadion

Sikkert bare en illustrasjon, men dette var en ny vri på "duken".

Jeg tror dette er i nærheten.
Og for første gang er jeg positiv.
Banner. Dybde. Bevegelse. Kontraster. Til og med Muren ser ok ut med én etasje. Vibeke vinner.
Kanskje.

Churchill

På tide med nye bilder til oss på andre siden av fjellet.
...we shall never surrender.

SKBCPH

Ikke bare på andre siden av fjellet, vi(jeg?) er utålmodig på andre siden av Kattegat også!
- Vi har den treneren vi har.

Henki

Quote from: Churchill on February 26, 2019, 13:20:27 PMPå tide med nye bilder til oss på andre siden av fjellet.

Merkelig at man ikke bare kunne sette opp et webkamera som kunne oppdatert seg noen ganger i døgnet.
Ballen skal fremover!

Gulløl

Quote from: Henki on February 26, 2019, 15:17:39 PMMerkelig at man ikke bare kunne sette opp et webkamera som kunne oppdatert seg noen ganger i døgnet.
Ja merkelig. Enga klarte det på Intility under byggeprosessen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Skrev til Brann angående dette for en tid tilbake. Fikk svar fra Gorm om at de la ut bilder så snart det var synbar fremgang i arbeidene. Så da har vel byggeprosessen stoppet opp nå da?
...we shall never surrender.

Optimist

Quote from: Churchill on February 26, 2019, 16:08:50 PMSkrev til Brann angående dette for en tid tilbake. Fikk svar fra Gorm om at de la ut bilder så snart det var synbar fremgang i arbeidene. Så da har vel byggeprosessen stoppet opp nå da?

Nei, så akkurat i «insta-storyen» til Wormgoord at alle setene er på plass. Så det er vel heller Brann som er treig med å legge ut bilder
Kokende idiot

Churchill

...we shall never surrender.

Kirk

February 26, 2019, 22:29:15 PM #8334 Last Edit: February 26, 2019, 22:32:43 PM by Kirk

http://tinypic.com/view.php?pic=20k7x8i&s=9#.XHWv1y2Do60

Reklamen begynner å komme på plass også nå. Litt usikker på hva panelet på taket er til(?)

1908

Det på taket har nok noe med led belysningen å gjøre. =)

Churchill

...we shall never surrender.

Gulløl

Positivt at det er rød reklame som kommer på muren. Gjør den høye muren litt bedre, flyter delvis sammen med de røde setene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Fullstendig unødvendig med den muren

Spelaren

Kan man i det hele tatt få med seg det som skjer langs dødlinjen hvis man er av en lavere type, eksempelvis barn?

Gå av.

Lasaron

De vurderte sikkert lav mur, men endte med høy. Hadde vært interessant å vite begrunnelsen, resonnementet bak.

Jeg så Lyngbø-Brann G16 på lørdag. Da satt jeg normalt på en liten tribune av sement, med beina på banenivå. Jeg så hele ballen hele tiden, og jeg er 179 cm.
Tren på langskudd

Gulløl

February 27, 2019, 10:05:00 AM #8341 Last Edit: February 27, 2019, 10:31:20 AM by Gulløl
Tror nok hensikten er at de vil beholde to av de tre radene med reklame som det var på og foran den gamle tribunen. Se denne videoen fra 2016 fra 1:27 til 1:34
https://www.youtube.com/watch?v=S27LM2G5gWo

Høyden på muren gjør at reklamen på muren kommer over den rullende reklamen ballguttene står bak i forhold til kameravinkler og de andre tribunene. Litt formildende at den rullende reklamen "bryter opp" den høye muren så den ikke blir så dominant som den er nå i byggeprosessen. Men uansett Brann burde ofret reklameplassen muren gir slik at det estetiske ble prioritert og bygget en lavere mur.

Andre grunner Brann kan oppgi er de ønsker at muren skal flukte med en av kortsidene(vet ikke om den gjør det), slik at akkurat det ser bra ut  i overgangen i svingen. En tredje grunn kan være sikkerhetskrav fra NFF. Men jeg holder en knapp på det første jeg nevnte med reklame er hovedgrunnen, denne reklameplassen er noe av den beste på Stadion som går rett inn i tv-ruten og gir gode inntekter.

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

This Charming Man

Quote from: Gulløl on February 27, 2019, 10:05:00 AMAndre grunner Brann kan oppgi er de ønsker at muren skal flukte med en av kortsidene(vet ikke om den gjør det), slik at akkurat det ser bra ut  i overgangen i svingen. En tredje grunn kan være sikkerhetskrav fra NFF. Men jeg holder en knapp på det første jeg nevnte med reklame er hovedgrunnen.



Dette argumentet (helhetlig og sammenhengende tribune) kan en forstå, og det er nettopp det Brann kommer til å svare deg hvis du spør (jeg har prøvd..). Problemet er at muren på den nye langsiden er 25-30 cm høyere enn muren foran BOB. Det er helt uforståelig og unødvendig. Det ser veldig dumt ut der tribunene møtes, og 30 cm lavere mur på nye Fjordkraft ville faktisk utgjort stor forskjell.
Usikker på om det rett og slett skyldes en tabbe i byggeprosessen, eller om det er planlagt slik.

Veldig fint hvis flere legger press på Vibeke og Brann i denne saken. Frem med betongsagen og la muren i det minste gå i flukt med BOB! (Og la barna som sitter på første rad se over kanten uten å måtte stå på tærne)
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Gulløl

February 27, 2019, 10:44:39 AM #8343 Last Edit: February 27, 2019, 10:47:25 AM by Gulløl
Quote from: Vicar in a Tutu on February 27, 2019, 10:30:53 AMProblemet er at muren på den nye langsiden er 25-30 cm høyere enn muren foran BOB. Det er helt uforståelig og unødvendig. Det ser veldig dumt ut der tribunene møtes, og 30 cm lavere mur på nye Fjordkraft ville faktisk utgjort stor forskjell.
Usikker på om det rett og slett skyldes en tabbe i byggeprosessen, eller om det er planlagt slik.
Om en kikker på bildet til Kirk lenger oppe er det vel noe i nærheten av 30 cm betongflate som er synlig under reklamen. Så slik sett kunne reklamen flyttes ned. Er høyden på muren en tabbe bør det absolutt rettes opp i og noe en bør ha en prosess på ganske raskt før all reklamen er montert. Å kutte av muren er ikke den store operasjonen.
Fra innsiden bør muren IKKE være høyere en at en unge på 5-6 år som sitter på første rad eller reiser seg og står foran muren ser over den. Jeg begynte å ta ungene mine med på Stadion fra 4 års alderen, går ut fra at en del andre også gjør det. Brann må ikke risikere misnøye fra de som har kjøpt på første rad og at de plassene blir lite salgbare i fremtiden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

This Charming Man

Quote from: Gulløl on February 27, 2019, 10:44:39 AM
Quote from: Vicar in a Tutu on February 27, 2019, 10:30:53 AMProblemet er at muren på den nye langsiden er 25-30 cm høyere enn muren foran BOB. Det er helt uforståelig og unødvendig. Det ser veldig dumt ut der tribunene møtes, og 30 cm lavere mur på nye Fjordkraft ville faktisk utgjort stor forskjell.
Usikker på om det rett og slett skyldes en tabbe i byggeprosessen, eller om det er planlagt slik.
Om en kikker på bildet til Kirk lenger oppe er det vel noe i nærheten av 30 cm betongflate som er synlig under reklamen. Så slik sett kunne reklamen flyttes ned. Er høyden på muren en tabbe bør det absolutt rettes opp i og noe en bør ha en prosess på ganske raskt før all reklamen er montert. Å kutte av muren er ikke den store operasjonen.
Fra innsiden bør muren IKKE være høyere en at en unge på 5-6 år som sitter på første rad eller reiser seg og står foran muren ser over den. Jeg begynte å ta ungene mine med på Stadion fra 4 års alderen, går ut fra at en del andre også gjør det. Brann må ikke risikere misnøye fra de som har kjøpt på første rad og at de plassene blir lite salgbare i fremtiden.

Enig. Det er veldig mange grunner til at muren burde vært ca. 25 cm lavere, slik at den flukter med BOB. Eneste grunn til overdrevent høy mur er vel plass til reklame (men det er mer enn nok plass til dette også med 25-30 cm lavere mur). Mulig det også er noen sikkerhetskrav for høyde på skille/gjerde når det skal være ferdsel på innsiden, men ser fortsatt ingen grunn til at kravet for sikkerhet skal være annerledes på Fjordkraft enn BOB.

Har prøvd å argumentere for dette overfor Vibeke og Brann. Flott hvis flere tar kontakt med dem om dette.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

ACHTUNG

Det er åpenbart at muren er ment for å ha fastmontert reklame på, mens man foran der igjen kjører digital, skiftende reklame, på samme måte som foran BOB. Brann tjener garantert best på langsidereklamen, der eksponeringen mot tv-kameraene er heftigst, det ligger nok betydelig summer i å ha denne veggen vs å ha en eller to ekstra rader med seter, ned mot banen. Det vil se mindre dumt ut med reklamen på vs om muren hadde vært naken. Jeg er ikke så veldig opphengt i at man må ha seter ned mot gressmatten og det er definitvt ikke en seteplass jeg noensinne kommer til å velge å bruke selv. Jeg har et krav som befinner seg fra rad 9 og oppover.

SKBCPH

Quote from: This Charming Man on February 27, 2019, 10:55:23 AM
Quote from: Gulløl on February 27, 2019, 10:44:39 AM
Quote from: Vicar in a Tutu on February 27, 2019, 10:30:53 AMProblemet er at muren på den nye langsiden er 25-30 cm høyere enn muren foran BOB. Det er helt uforståelig og unødvendig. Det ser veldig dumt ut der tribunene møtes, og 30 cm lavere mur på nye Fjordkraft ville faktisk utgjort stor forskjell.
Usikker på om det rett og slett skyldes en tabbe i byggeprosessen, eller om det er planlagt slik.
Om en kikker på bildet til Kirk lenger oppe er det vel noe i nærheten av 30 cm betongflate som er synlig under reklamen. Så slik sett kunne reklamen flyttes ned. Er høyden på muren en tabbe bør det absolutt rettes opp i og noe en bør ha en prosess på ganske raskt før all reklamen er montert. Å kutte av muren er ikke den store operasjonen.
Fra innsiden bør muren IKKE være høyere en at en unge på 5-6 år som sitter på første rad eller reiser seg og står foran muren ser over den. Jeg begynte å ta ungene mine med på Stadion fra 4 års alderen, går ut fra at en del andre også gjør det. Brann må ikke risikere misnøye fra de som har kjøpt på første rad og at de plassene blir lite salgbare i fremtiden.

Enig. Det er veldig mange grunner til at muren burde vært ca. 25 cm lavere, slik at den flukter med BOB. Eneste grunn til overdrevent høy mur er vel plass til reklame (men det er mer enn nok plass til dette også med 25-30 cm lavere mur). Mulig det også er noen sikkerhetskrav for høyde på skille/gjerde når det skal være ferdsel på innsiden, men ser fortsatt ingen grunn til at kravet for sikkerhet skal være annerledes på Fjordkraft enn BOB.

Har prøvd å argumentere for dette overfor Vibeke og Brann. Flott hvis flere tar kontakt med dem om dette.

Om det er sikkerhetskrav hadde det sett mye bedre ut om den øvre delen var et solid rødt gjerde.
- Vi har den treneren vi har.

Danny1

Quote from: Gulløl on February 27, 2019, 10:44:39 AMÅ kutte av muren er ikke den store operasjonen.
Kutt den i så fall helt av, ta to meter fra ballhenterne, og støp den på nytt bak de elektroniske reklameskiltene så det bare blir en etasje reklame, og få inn to nye rader. Nok plass er allerede tapt i studenthyblene, så det skulle bare mangle at de brukte resterende plass på tribunen. Flere av illustrasjonene inneholder bare en etasje reklame.

Setene kan uansett enkelt konverteres til reklameplass på kort tid - det er jo bare å legge over et banner. Lar Brann det kun være løssalgsbilleter på disse setene, kan de lett selges som reklameplasser i f.eks 10 av 15 kamper.

Men mur kan du ikke konvertere til tribune på kort tid.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

This Charming Man

Quote from: ACHTUNG on February 27, 2019, 10:55:41 AMDet er åpenbart at muren er ment for å ha fastmontert reklame på, mens man foran der igjen kjører digital, skiftende reklame, på samme måte som foran BOB. Brann tjener garantert best på langsidereklamen, der eksponeringen mot tv-kameraene er heftigst, det ligger nok betydelig summer i å ha denne veggen vs å ha en eller to ekstra rader med seter, ned mot banen. Det vil se mindre dumt ut med reklamen på vs om muren hadde vært naken. Jeg er ikke så veldig opphengt i at man må ha seter ned mot gressmatten og det er definitvt ikke en seteplass jeg noensinne kommer til å velge å bruke selv. Jeg har et krav som befinner seg fra rad 9 og oppover.

Ja, det er åpenbart at det er reklame som er grunnen til den høye muren, og enig i at det ser bedre ut med rød reklame enn naken mur. Men tror ikke en ville tjent mindre på reklame om muren hadde vært 25 cm lavere og fluktet med BOB. Ville definitivt sett bedre ut på TV, og stadion ville vært enda mer intim. Ser fortsatt ingen grunner til høydeforskjellen mellom Fjordkraft og BOB.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

ACHTUNG

Jeg orker ikke å henge meg opp i denne høydeforskjellen, beklager, den interesserer bare et fåtall, tror jeg.

Go Up