• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

David

Eller ventilasjon, kanskje? Jeg er enig i at det trolig er for å innfri et krav, det virker innlysende at de hadde bygget tak der om de hadde kunnet.

Det er neppe verdt å sprenge banken for å bygge en konstruksjon som kan skyves ut under kamp, men Brann burde kanskje advart mot å kjøpe partoutkort på akkurat de plassene. I følge salgskartet ser det ut til at 8-10 personer har reservert seter som er i faresonen.

Spelaren

Eller så er det noe med eksisterende fagverk som krager ut på Frydenbø. Uansett ikkje en aktuell plass å sitte neste sesong!
Gå av.

1908

Det kommer tak over alt. Det skal bygges over hjørnet mot Frydenbø. Er søyler på utsiden av hjørnet no..

David

Quote from: 1908 on November 09, 2018, 22:09:14 PMDet kommer tak over alt. Det skal bygges over hjørnet mot Frydenbø. Er søyler på utsiden av hjørnet no..




Er du sikker? Skal innrømme at skissene virker litt uklare, men jeg synes de stemmer bra med hvordan det har blitt foreløpig.


Kirk

November 09, 2018, 23:38:35 PM #8054 Last Edit: November 09, 2018, 23:47:52 PM by Kirk
Sitter nok litt utsatt til ytterst mot Frydenbø ja. Taket i «svingen» vil jo bare dekke leilighetene. Men det blir vel omtrent som å sitte nederst på Frydenbø(?) Litt spent på hvordan dette hjørnet vil se ut når alt er på plass...

Hadde forøvrig blitt kongeutsikt fra hyblene ut mot banen hvis ikke vinduene hadde blitt dekket til. Kjipt at en ikke kunne ofret noen hybler på midten og fått bygget noen vip-bokser eller noe.

Noen som vet om de vil beholde ståplasser ytterst på BOB-tribunen forresten?

David

Det er forsåvidt ingen krise at enkelte plasser ikke dekkes, men kjøper man seter nederst vet man jo hva man går til.

Jeg regner derimot med at de som har kjøpt partoutkort i enden av det de har trodd var en komplett tribune fort kan få seg en irriterende overraskelse i seriepremieren.

Erifos

November 10, 2018, 00:11:30 AM #8056 Last Edit: November 10, 2018, 00:14:09 AM by Erifos
Quote from: David on November 09, 2018, 23:20:14 PM
Quote from: 1908 on November 09, 2018, 22:09:14 PMDet kommer tak over alt. Det skal bygges over hjørnet mot Frydenbø. Er søyler på utsiden av hjørnet no..




Er du sikker? Skal innrømme at skissene virker litt uklare, men jeg synes de stemmer bra med hvordan det har blitt foreløpig.


Kan ikke fatte og begripe at man ikke tok seg bryet med å rive trappehuset mellom Fjordkraft og Frydenbø for å bygge en tilsvarende sving som den som er mellom Fjordkraft og BOB. Tror at helheten ville blitt en helt annen hvis dette hadde blitt gjort, samt at man på sikt kunne sett på muligheten for å bygget igjen mellom SpV og Frydenbø hvis behovet melder seg.

Kirk

QuoteKan ikke fatte og begripe at man ikke tok seg bryet med å rive trappehuset mellom Fjordkraft og Frydenbø for å bygge en tilsvarende sving som den som er mellom Fjordkraft og BOB. Tror at helheten ville blitt en helt annen hvis dette hadde blitt gjort, samt at man på sikt kunne sett på muligheten for å bygget igjen mellom SpV og Frydenbø hvis behovet melder seg.

Da måtte de vel i så fall ha endret takkonstruksjonen på Frydenbø for å kunne ha et sammenhengende tak hele veien. Skjer nok en dag ved en framtidig opprustning av Frydenbø, men er nok ikke penger til det per i dag.

Finfin respons

Er det buss eller bybane der i bakgrunnen?
Altså. Når Brann har sånne bilder ute hver uke, hvorfor ikke kjøre en konkurranse ala Find Willy?
Finn Vibeke!
Kanskje.

Spelaren

Quote from: David on November 09, 2018, 23:48:44 PMDet er forsåvidt ingen krise at enkelte plasser ikke dekkes, men kjøper man seter nederst vet man jo hva man går til.

Jeg regner derimot med at de som har kjøpt partoutkort i enden av det de har trodd var en komplett tribune fort kan få seg en irriterende overraskelse i seriepremieren.

Tenker nå på hvor ekstremt lite nedbør det var i 2016-sesongen. Eg har skrevet en gjennomgang av alle kampdatoers nedbørsmengder målestasjon Landås for de aktuelle tidspunktene, og det var helt sykt lite. 1,6 mm akkumulert eller noe sånt.

Det regnet mer det første kvarteret i åpningskampen 2017 til sammenligning.
Gå av.

1908

Er ikke godt å si hvordan dette blir.. Men tak over setene tipper jeg det blir..


David

Quote from: Spelaren on November 10, 2018, 11:24:15 AM
Quote from: David on November 09, 2018, 23:48:44 PMDet er forsåvidt ingen krise at enkelte plasser ikke dekkes, men kjøper man seter nederst vet man jo hva man går til.

Jeg regner derimot med at de som har kjøpt partoutkort i enden av det de har trodd var en komplett tribune fort kan få seg en irriterende overraskelse i seriepremieren.

Tenker nå på hvor ekstremt lite nedbør det var i 2016-sesongen. Eg har skrevet en gjennomgang av alle kampdatoers nedbørsmengder målestasjon Landås for de aktuelle tidspunktene, og det var helt sykt lite. 1,6 mm akkumulert eller noe sånt.

Det regnet mer det første kvarteret i åpningskampen 2017 til sammenligning.


I skissen over står solen middels høyt på himmelen i nordøst. De har sikkert lagt inn tilsvarende fikse prognoser for regnet også.

Superjack

Stadion har vært utsolgt nok til at evt manglende tak på ytterste flanke ville være et problem kun på 16. og mot RBK i år. Og da blir det utsolgt, tak eller ei. Tipper det blir tak, men dette er en søkt problemstilling i dagens situasjon.
Brannsupporter.

David

Jeg er enig i at det bare er å trekke innover, og at det ikke er verdens største problem. Jeg tok det egentlig opp mest fordi jeg lurte på hva årsaken kunne være, ikke fordi det er en veldig kritisk mangel. Jeg tror det ellers blir en ganske bra tribune, og liker at det legges opp til ståplasser bakerst. Noen som har hørt hint om hva billettprisene kan komme til å bli for disse? Med tanke på at sikten knapt er bedre noen andre steder på stadion, blir vel prisen som for sitteplassene foran, men det hadde vært hyggelig om de la seg noe lavere.

Optimist

Antar at det blir vanlige plastseter og ikke puteseter som det er på SPV-tribunen?
Kokende idiot

Finfin respons

https://www.ba.no/nyheter/trafikk/politi/dette-gikk-ikke-sarlig-bra/s/5-8-922271

Rundkjøringen på Wergeland. Vogntog med stålkontruksjoner.

Sitat:
Det er uvisst hvor vogntoget skulle, men delene ser mistenkelig ut som noe man skal bruke på Stadion.
Kanskje.

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

Optimist

Hittil syntes jeg tribunen ser mye bedre ut enn forventet! Kan komme grei lyd fra den siden også istedenfor bare ekko fra veggen bak ;)
Kokende idiot

Gulløl

November 15, 2018, 15:14:33 PM #8068 Last Edit: November 15, 2018, 15:30:09 PM by Gulløl
Nye bilder kom i går. Nå er det vel ikke så alt for lenge før at kranene skal fjernes ut av tribunen og hullene tettes, men det er vel noen tunge løft igjen for hyblene i svingen. Uten at jeg kjenner fremdriften tipper jeg taket er ferdig i desember og plaststolene montert i januar. Det innvendige er lavest prioritet, det blir fullført mellom seriestart i mars og skolestart i august.






Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Stålkontroll! Artig at kranene står rett gjennom taket. Det er riktignok god plass mellom fagverkene, men artig at de i gjennomføringen fant ut at det var den enkleste måten å gjennomføre det på. Og til neste år på denne tiden er rommene og gangene fulle av stressede studenter i heftige eksamensforberedelser. Legg merke til fargeforskjellen der fagverkene som utgjør takkonstruksjonen "går inn" i studentbygget. Det er ikkje lite krefter som skal holdes igjen i bakkant der...
Gå av.

1908

Quote from: Erifos on November 10, 2018, 00:11:30 AM
Quote from: David on November 09, 2018, 23:20:14 PM
Quote from: 1908 on November 09, 2018, 22:09:14 PMDet kommer tak over alt. Det skal bygges over hjørnet mot Frydenbø. Er søyler på utsiden av hjørnet no..




Er du sikker? Skal innrømme at skissene virker litt uklare, men jeg synes de stemmer bra med hvordan det har blitt foreløpig.


Kan ikke fatte og begripe at man ikke tok seg bryet med å rive trappehuset mellom Fjordkraft og Frydenbø for å bygge en tilsvarende sving som den som er mellom Fjordkraft og BOB. Tror at helheten ville blitt en helt annen hvis dette hadde blitt gjort, samt at man på sikt kunne sett på muligheten for å bygget igjen mellom SpV og Frydenbø hvis behovet melder seg.

Vibeke sier at hele tribunen skal få tak over seg ;)

Hjørnet Frydenbø-Spv blir ikke gjort noe med i første omgang..

Gulløl

Quote from: 1908 on November 15, 2018, 21:05:42 PMVibeke sier at hele tribunen skal få tak over seg ;)
Ja hadde vært rart uten helt tak, halvtak er ikke noe særlig ; )

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

November 15, 2018, 21:53:12 PM #8072 Last Edit: November 15, 2018, 21:57:44 PM by Gulløl
Det jeg lurer mest på for tiden. Blir det et snev av luksus over nye Fjordkraft med "putestoler" slik de har på Sp.V. ? Eller blir vi litt underdanig til de vi ser over til på banksiden ?
 
Men det er ihvertfall vi som har soltaket om vi får harde plaststoler ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Tviler sterkt på at det blir pølsevip seter på nye tribunen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kirk

Vet ikke om dette blir den endelige versjonen, men OG Arkiteker har noen tegninger som blant annet gir inntrykk av hvordan svingene vil fortone seg utvendig:

http://ogarkitekter.no/prosjekter/brann-stadion-regulering.html

Totalt seks illustrasjoner av den nye tribunen.

Erifos

Quote from: Kirk on November 17, 2018, 23:55:13 PMVet ikke om dette blir den endelige versjonen, men OG Arkiteker har noen tegninger som blant annet gir inntrykk av hvordan svingene vil fortone seg utvendig:

http://ogarkitekter.no/prosjekter/brann-stadion-regulering.html

Totalt seks illustrasjoner av den nye tribunen.
man ser nøye på første bildet så ser man at det er tegnet inn leiligheter (og forhåpentligvis tribune) i svingen mellom SpV og Frydenbø.

Hvis jeg ikke husker helt feil så ble vel den bestemt utsatt til et senere tidspunkt. Der er vel allikevel ikke helt utenkelig at også dette kan gjøres i samarbeid med SAMMEN?

Erifos

Quote from: Erifos on November 18, 2018, 15:21:47 PM
Quote from: Kirk on November 17, 2018, 23:55:13 PMVet ikke om dette blir den endelige versjonen, men OG Arkiteker har noen tegninger som blant annet gir inntrykk av hvordan svingene vil fortone seg utvendig:

http://ogarkitekter.no/prosjekter/brann-stadion-regulering.html

Totalt seks illustrasjoner av den nye tribunen.
Hvis man ser nøye på første bildet så ser man at det er tegnet inn leiligheter (og forhåpentligvis tribune) i svingen mellom SpV og Frydenbø.

Hvis jeg ikke husker helt feil så ble vel den bestemt utsatt til et senere tidspunkt. Der er vel allikevel ikke helt utenkelig at også dette kan gjøres i samarbeid med SAMMEN?

Spelaren

Veldig rart om de pakker sammen sakene uten å gjøre hele greien ferdig nå når det først er anleggsområde der. Det vil bli mye styr for lite arbeid om hullet seinere skal tettes.
Gå av.

Finfin respons

Problemet var vel at det var for lang utomhus vei fra dette bygget til fellesrom som vaskeri og boder ifølge en offentlig fymmunal instans?

 Tipper også det var dårlig økonomi i den utbyggingen også. Hele riggen må flyttes, barnehage-hms, og for få leiligheter rett som det var. Alt man fikk for strevet var et penere stadion sett fra Ulriken (høyst omdiskutert).
Kanskje.

SKBCPH

Fargevalget forundrer meg litt. Hvorfor ikke ha nyanser i hvit/rød/svart så det hadde blitt mer likt resten av stadion. Da kunne man minimert inntrykket av at stadion er et lappeteppe... Men men, ser helt greit ut. :-)
- Vi har den treneren vi har.


Kirk


Gulløl

November 23, 2018, 23:17:10 PM #8082 Last Edit: November 23, 2018, 23:20:55 PM by Gulløl
Nye bilder fra onsdag.




Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Lasaron

Jeg skal sitte under det taket. Langt under. Er spent på hvor lite vind som skal til fra nordvest for å blåse regnet inn og opp på tribunen.
Tren på langskudd

Gulløl

November 28, 2018, 18:50:53 PM #8085 Last Edit: November 28, 2018, 19:01:25 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on November 28, 2018, 12:30:02 PMJeg skal sitte under det taket. Langt under. Er spent på hvor lite vind som skal til fra nordvest for å blåse regnet inn og opp på tribunen.
Nest bakerste rad på oss. Er også spent på gunstigheten i forhold til vær og vind. Og hvordan det blir å ha stående supportere et par meter bak ryggen. Er ihverfall happy med vrimleareal under boligene(gangen), blir greit på kalde vår og høstkamper i forhold til før kampene og i pausene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Brann melder nå plutselig at kapasiteten blir 16.750....

Var ikke ledelsen ganske nylig ute og lovet en kapasitet høyere enn på Intility arena? Nå er vel Viking stadion større også. Jeg er sikkert en den av en minoritet som bryr seg om slikt, men er mildt sagt skuffet.
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Den nye kapasiteten blir 17.591 skriver BA.

Klipp 1:
Brann opplyser overfor BA at Stadion i utgangspunktet skal ha en kapasitet på 16.750 med den nye langsiden ferdig til neste sesong. Men det gjøres plass til ståtribuner bak sitteplassene, slik at man får «klemt inn» ytterligere 641 personer. Dette er plasser som kun vil bli solgt dersom etterspørselen er stor. Typisk til 16. mai-kampen eller kampene mot Rosenborg.


Klipp 2:
De 1200 ståplassene som før var foran den gamle langsiden er selvsagt borte, men kan altså erstattes med drøyt 600 over de nye sitteplassene. Da vil kapasiteten være på 17.591, altså svært nære den gamle toppkapasiteten. I Europa-cup kan man uansett ikke bruke ståplasser.

https://www.ba.no/sport/fotball/sk-brann/brann-har-funnet-nye-plasser-pa-stadion/s/5-8-935379

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

De seks største arenaene i eliteserien neste år i publikumskapasitet:

1. Lerkendal: 21.421
2. Brann Stadion: 17.591
3. Intility Arena: 16.555
4. Viking Stadion: 16.300
5. Skagerak Arena: 12.000
6. Åråsen Stadion: 11.500

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

16.750 blir vel offisiell kapasitet da.. Men men, fortsatt nummer to. :-D
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Quote from: SKBCPH on November 29, 2018, 20:41:45 PM16.750 blir vel offisiell kapasitet da.. Men men, fortsatt nummer to. :-D
Når Brann har fullt ut mulighet til å selge 17.591 til alle 15 kampene om det er interesse for det må vel det være kapasiteten. At det er noen plasser som kun selges om det er behov for det har ikke noen betydning. Sier ihverfall min logikk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hallais

Vi vet at behovet for økt kapasitet ikke er tilstede slik situasjonen er nå, men er ikke den debatten litt kunstig? Hvis vi med tid og stunder skulle oppleve at interessen tok seg opp til 2007-nivå igjen, er det ikke da bare å fjerne alle seter på Frydenbø, i ytterste konsekvens? Det vil vel føre til en kapasitet på rundt 20 000.

Corran

Eller leve med at det er rift om billetter og det ekstra oppstusset det gir som igjen genererer mer oppmerksomhet og mer peng i kassen.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hallais

Ja, derav "I ytterste konsekvens". Hvis det er mulig innen dagens regelverk så ser jeg ikke helt bekymringen enkelte har med tanke på kapasitet. Jeg mener jeg har lest at regelverket tillater 40% ståplasser i hjemlig liga. Det vil vel si 8000 ståplasser dersom vi tar utgangspunkt i en utvidet kapasitet på 20 000. Frydenbø tok vel rundt 4000* personer med kun sitteplasser, og hvis en antar 2 ståplasser pr sitteplass* så rommer Frydenbø potensielt 8000 ståplasser. Da ryker riktignok ståplassene på bortetribunen og bak sammen-tribunen.

* Jeg er usikker på nøyaktige tall.

Kirk

Nye bilder lagt ut i dag:
https://www.brann.no/nyheter/folg-utbyggingen-pa-stadion

Ser ut som setene er på vei tilbake ytterst på BOB-tribunen.

Og overraskende grønn bane fortsatt!

Lasaron

De setene var der på siste hjemmekamp.
Tren på langskudd


Spelaren

Det hadde vært gøy om de kunne tatt en liten spasertur med kameraet også snart.
Gå av.

ACHTUNG

Dersom Brann, mot formodning, skulle begynne å vasse i penger, så kan klubben kjøpe ut Sammen fra de etasjene som fronter mot matten og så ta en brutal skråstigning videre opp, med ny tribune! Hehe! Fasaden ut mot Idrettsveien beholder man hyblene, gjerne også i overgangen mellom BOB og Søndre og Frydenbø og Søndre. Sannsynlig? Nei!

Gulløl

Quote from: Spelaren on December 12, 2018, 10:49:09 AMDet hadde vært gøy om de kunne tatt en liten spasertur med kameraet også snart.
Jepp. Vil se utsikten fra nest bakerste benk : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up