• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

October 28, 2018, 11:02:00 AM #8000 Last Edit: October 28, 2018, 11:06:41 AM by Gulløl
Tror det er stor sannsynlighet for at utredningen konkluderer med ståfelt på øvre B og C. Derfor har jeg allerede sikret meg gode plasser på nye Fjordkraft. Gidder ikke å velge mellom dårlige plasser om et år når stabeisene som er igjen tvangsflyttes.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Vil det være behov for ståplasser på to felt? Er ikke det ene feltet de har nå noe av det siste som blir solgt til utsolgte kamper? Greit at synge-mafiaen har veldig tro på seg selv, men håper noen andre på Stadion er litt mer realitetsorienterte.
Rød makt på Hansa

Nixon

https://www.tv2.no/sport/10175688/

Var det ikke meldt kaldt denne helgen på langtidsvarselet? Litt pinlig å presentere en såpass hard og humpete bane til denne kampen.
Rød makt på Hansa

Falkman

Quote from: Nixon on October 28, 2018, 23:00:11 PMhttps://www.tv2.no/sport/10175688/

Var det ikke meldt kaldt denne helgen på langtidsvarselet? Litt pinlig å presentere en såpass hard og humpete bane til denne kampen.

Det virker ytterst amatørmessig, ja! At det kunne bli så kaldt denne helgen har vært kjent lenge

ACHTUNG

Heretter bør Brann legge inn fast opptenning av undervarme 10-15 oktober, hver høst.

Corran

Quote from: ACHTUNG on October 29, 2018, 09:13:31 AMHeretter bør Brann legge inn fast opptenning av undervarme 10-15 oktober, hver høst.
Ingen grunn til det. Holder å følge litt med på langtidsvarsel. Dette ble meldt for en drøy uke siden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Quote from: Corran on October 29, 2018, 10:57:54 AM
Quote from: ACHTUNG on October 29, 2018, 09:13:31 AMHeretter bør Brann legge inn fast opptenning av undervarme 10-15 oktober, hver høst.
Ingen grunn til det. Holder å følge litt med på langtidsvarsel. Dette ble meldt for en drøy uke siden

Dersom det ikke skader gress og jordsmonn, så bør det være helt greit å ha en fast dato for når man skrur på og den må være i god tid før november sparkes inn.

Nixon

Dersom det er mildvær og meldt mildvær på langtidsvarselet er det ingen grunn til å sløse tusenvis av kroner bare fordi man tabbet seg ut denne gangen. Og dersom man er usikker har denne byen opptil flere meteorologiske miljøer som bare er en telefon unna.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Fjordkraft bør vel kunne sponse billig strøm, ihvertfall på den halvdelen som ligger nærmest Fjordkraft. 80 000 kr pr.uke er ingen ting for et slikt stort konsern. Om de hadde vært smarte markedsføringsmessig hadde de gått ut i media denne uken og garantert gratis strøm fra 01 oktober og ut sesongen til Brann så lenge sponsoravtalen varer. Jeg kan være den første til å garantere at jeg bytter leverandør til Fjordkraft om de lover det.
Ellers fin frynsegode bygningsarbeiderne fikk med å være de første tilskuerne på tribunen. Men de tok ikke bølgen.......
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erifos

I all sorgen hadde det vært på sin plass med noen nye bilder!

Gulløl

October 30, 2018, 13:33:58 PM #8010 Last Edit: October 30, 2018, 13:35:36 PM by Gulløl
Quote from: Erifos on October 30, 2018, 13:18:33 PMI all sorgen hadde det vært på sin plass med noen nye bilder!
Ja snart to uker siden sist. Trodde rutinen var at de la nye ut hver fredag.

Ellers noen som vet eller har hørt hvilke seter som blir på nye Fjordkraft ? Håper det blir slike som på Sp.V som er mykere enn de på kortsidene. Tror også de er litt bredere på Sp.V om jeg husker riktig og opplevd det riktig, en stund siden jeg har vært på den tribunen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Håper ikke det kommer til å stå FJORDKRAFT i store bokstaver der. Men tror det hadde vært kult om de brukte en god del hvite seter, og lage et mønster noe a la Lerkendal etter at de skiftet ut siste gjenværende røde seter.
- Vi har den treneren vi har.

1908


Gulløl

Quote from: 1908 on October 30, 2018, 21:48:40 PMBRANN bør det stå på tribunen..
For å fylle bedre lengden på tribunen ville jeg gått for SK BRANN.
Eller GULLET SKA HEM.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Hvor mange uker siden forrige oppdatering på brann.no? Alt for dårlig...
- Vi har den treneren vi har.

Kirk

Quote from: SKBCPH on November 02, 2018, 14:27:20 PMHvor mange uker siden forrige oppdatering på brann.no? Alt for dårlig...

Ser ut som de hører på deg. Nå ligger nye bilder ute.  ;)

Gulløl

November 02, 2018, 15:28:13 PM #8016 Last Edit: November 02, 2018, 15:33:53 PM by Gulløl
Nye bilder kom nettopp. Svingen bygget. Startet på taket også.
Begynner å se konturene av hvordan det blir.
Synes ikke veggen under taket blir så høy og synlig som jeg trodde.



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

David

Er det bestemt hvor bortefeltet blir neste sesong?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Yngve

Quote from: Kirk on November 02, 2018, 15:26:46 PM
Quote from: SKBCPH on November 02, 2018, 14:27:20 PMHvor mange uker siden forrige oppdatering på brann.no? Alt for dårlig...

Ser ut som de hører på deg. Nå ligger nye bilder ute.  ;)
te author=Gulløl link=msg=537509 date=1541168893]
Nye bilder kom nettopp. Svingen bygget. Startet på taket også.
Begynner å se konturene av hvordan det blir.
Synes ikke veggen under taket blir så høy og synlig som jeg trodde.

[/quote]

Einig. Det ser veldig mykje betre ut enn frykta enn so lenge. Slik eg skjønar det, skal ein ikkje så mykje høgare mtp tak-konstruksjoner o.l.

Gulløl

Om en legger innvendige tegninger/illustrasjoner oppe på siste foto ser en bedre hvordan det blir.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG

Dersom Brann hadde droppet hybler, ville det betydd 2-3000 ekstra i kapasitet? 17.000 vs 19_20.000?

Kagain

Jeg begynner jo å lure på om at grunnen til at Brann gikk for disse hyblene var at de VISSTE at tribunen måtte oppgraderes, og de ikke hadde budsjett til å gjøre det på egen hånd. Så derfor gikk de inn for hybler slik at de ikke måtte stenge tribunen permanent.

Nixon

Quote from: Kagain on November 03, 2018, 10:30:09 AMJeg begynner jo å lure på om at grunnen til at Brann gikk for disse hyblene var at de VISSTE at tribunen måtte oppgraderes, og de ikke hadde budsjett til å gjøre det på egen hånd. Så derfor gikk de inn for hybler slik at de ikke måtte stenge tribunen permanent.

Er du "dersom Brann hadde droppet hybler"-ironisk nå? Det er jo opplest og vedtatt at hyblene måtte bli med i pakken for at den nye tribunen skulle bli finansiert. Brann hadde neppe stengt tribunen hvis ikke, men en oppgradering hadde kostet mye, og det hadde også blitt større kostnader hvert år fremover.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Jeg ser antydningen til en ny fin tribune reise seg, vi kommer til å få en fin og kompakt arena til neste år.

Finfin respons

Det verste med denne veggen er at hvis de bare hadde bygget lange avlange ståplass altaner på hver etasje sånn som i Verdenscupen i Rumpeldunk i Harry Potter og Ildbegeret (film 4) så kunne det blitt en ganske råstilig og innovativ konstruksjon, unntatt kanskje i et hms-perspektiv.

https://i0.wp.com/www.4ye.co.uk/wp-content/uploads/2014/03/copa-krum.gif
Kanskje.

Gulløl

Gleder meg til å høre det lyd- og stemningsmessige med tribunen så mye nærmere banen og begge svingene lukket. I år forsvinner stemningen rett ut den åpne langsiden og forsvinner.
Med Store Stå under taket på øvre Frydenbø fra 2020 sesongen(som sikkert blir vedtatt) og den gevinsten det også gir lyd- og stemningsmessig blir dette fenomenalt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

David

Synes det begynner å se bra ut.

Jeg vet jeg spør dumt nå, men hva skjer når en av studentene brenner pizzaen midtveis ut i andre omgang, og brannalarmen går? Har de hatt slike erfaringer på Åråsen, eller andre steder der folk bor i tribunene?

1908

Kan like fort oppstå brann i andre deler av stadion også..

David

Det kan oppstå mange steder, men brannalarmen har det med å gå oftere der det bor folk.

Uten at vi henger oss for mye opp i sannsynligheten for at det skjer, så lurer jeg på hva som faktisk blir evakueringsprosedyrene dersom det nå likevel skulle inntreffe.

1908

Går ut ifra at hele tribunen må tømmes..

Finfin respons

Jeg går ut ifra at Spelaren kan svare på dette og at han vil svare at det er helt ulike brannsoner, og at de ulike delene av bygget er adskilt med brannsikre betongvegger og tildels fysisk avstand, med egne bærekonstruksjoner for de ulike sonene, og at publikumsarealet utendørs ikke skal signalisere evakuering med mindre det utløses brannalarmer over diverse brannsoner samtidig (at man står ovenfor en potensiell storbrann.)
Det ville i alle fall jeg tenkt hvis jeg skulle gjettet (Og det er det jeg gjør.) For øvrig kanskje ikke et tema det er klokt å skrive for uttømmende om.
Kanskje.

Nixon

Normalt sett skal man trekke ut av bygningen når brannalarmen går. I dette tilfelle er publikum allerede utenfor bygningen. Så det løser seg greit...;)
Rød makt på Hansa

Corran

Quote from: Gulløl on November 03, 2018, 13:17:20 PMGleder meg til å høre det lyd- og stemningsmessige med tribunen så mye nærmere banen og begge svingene lukket. I år forsvinner stemningen rett ut den åpne langsiden og forsvinner.
Med Store Stå under taket på øvre Frydenbø fra 2020 sesongen(som sikkert blir vedtatt) og den gevinsten det også gir lyd- og stemningsmessig blir dette fenomenalt.
Håper for guds skyld ikke store stå blir flyttet opp.
For det første vil det fucke opp min plass (og det er jo det mest alvorlige)
For det andre er det mange som er trofaste stadiongjengere som har sine plasser der og som ikke blir fornøyd. Vet det er noen som kommer til å bli såpass sure at de ikke fornyer om de må flytte igjen (de fleste av de som har billetter der en stund kom der fra den gang de bygget pølsevippen)
For det tredje er det jo tåpelig økonomisk sett av Brann. De får en kostnad (ikke sååå stor vet det) med å flytte vekk og montere seter. Samt at de sitter igjen med en sittetribune del som er mindre attraktiv enn det er i dag.
Eneste fordelen er at det blir litt mer lyd.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

karkarkar

Quote from: Finfin respons on November 03, 2018, 12:04:10 PMDet verste med denne veggen er at hvis de bare hadde bygget lange avlange ståplass altaner på hver etasje sånn som i Verdenscupen i Rumpeldunk i Harry Potter og Ildbegeret (film 4) så kunne det blitt en ganske råstilig og innovativ konstruksjon, unntatt kanskje i et hms-perspektiv

Harry Potter... Hva med Boca Juniors sin La Bombonera?

Finfin respons

Quote from: karkarkar on November 03, 2018, 21:10:46 PM
Quote from: Finfin respons on November 03, 2018, 12:04:10 PMDet verste med denne veggen er at hvis de bare hadde bygget lange avlange ståplass altaner på hver etasje sånn som i Verdenscupen i Rumpeldunk i Harry Potter og Ildbegeret (film 4) så kunne det blitt en ganske råstilig og innovativ konstruksjon, unntatt kanskje i et hms-perspektiv

Harry Potter... Hva med Boca Juniors sin La Bombonera?

Jeg er målløs
Kanskje.

Spelaren

Eg er ikkje målløs, det der ser dritstygt ut.  8)
Gå av.

Kagain

Quote from: Nixon on November 03, 2018, 11:28:17 AMEr du "dersom Brann hadde droppet hybler"-ironisk nå? Det er jo opplest og vedtatt at hyblene måtte bli med i pakken for at den nye tribunen skulle bli finansiert. Brann hadde neppe stengt tribunen hvis ikke, men en oppgradering hadde kostet mye, og det hadde også blitt større kostnader hvert år fremover.

Nå ble jeg usikker på hva jeg egentlig var. Poenget mitt var vel at om det ikke hadde vært hybler hadde det heller ikke vært noen ny tribune. Spørsmålet var om Brann hadde blitt nødt å bygge nye tribuner eller ikke uavhengig av dette med hyblene.

Henki

Quote from: Kagain on November 04, 2018, 12:47:27 PM
Quote from: Nixon on November 03, 2018, 11:28:17 AMEr du "dersom Brann hadde droppet hybler"-ironisk nå? Det er jo opplest og vedtatt at hyblene måtte bli med i pakken for at den nye tribunen skulle bli finansiert. Brann hadde neppe stengt tribunen hvis ikke, men en oppgradering hadde kostet mye, og det hadde også blitt større kostnader hvert år fremover.

Nå ble jeg usikker på hva jeg egentlig var. Poenget mitt var vel at om det ikke hadde vært hybler hadde det heller ikke vært noen ny tribune. Spørsmålet var om Brann hadde blitt nødt å bygge nye tribuner eller ikke uavhengig av dette med hyblene.

Det ble vel i hvert fall hevdet, og greit dokumentert, fra Brann sin side, at tribunen trengte oppgraderinger i størrelsesorden 40-50 millioner. Penger man hadde vært nødt til å låne.
Ballen skal fremover!

Optimist

Jeg så kampen på TV i dag istedenfor stadion (er ikke hjemme). Og kan si det at den nye tribunen ser flott ut på TV! Man ser ikke særlig mye til veggen bak heller.
Kokende idiot

Lasaron

Quote from: Optimist on November 05, 2018, 00:28:15 AMJeg så kampen på TV i dag istedenfor stadion (er ikke hjemme). Og kan si det at den nye tribunen ser flott ut på TV! Man ser ikke særlig mye til veggen bak heller.

Det kan ha med å gjøre at veggen ikke er reist enda.
Tren på langskudd

ACHTUNG

Det ser mye mer fotogent ut, med tribuen ned mot banen, man kan bare tenke seg hvordan det blir i de kampene tribunen fylles.

Gulløl

Quote from: Lasaron on November 05, 2018, 06:55:51 AM
Quote from: Optimist on November 05, 2018, 00:28:15 AMJeg så kampen på TV i dag istedenfor stadion (er ikke hjemme). Og kan si det at den nye tribunen ser flott ut på TV! Man ser ikke særlig mye til veggen bak heller.

Det kan ha med å gjøre at veggen ikke er reist enda.
Under kampene blir det filmet ganske lite av det som blir veggen ser vi av de siste kampene, maks to minutter tilsammen. Det blir også stående folk langs veggen(ståplasser) når den blir tatt i bruk noe som vil dekke i underkant av de nederste to metrene. Duken skal rulles opp langs veggen også, en duk som det sikkert jobbes kreativt med av designere og får nok motiv som skal dempe bakgrunnen og gjøre den tiltalende. Tror alle blir fornøyd når hele pakken presenteres ved første hjemmekamp og full tribune til våren.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Håper ikke designet på duken blir alt for glorete med masse farger og jalla. Helst noe lavmælt og mørkt som ikke trekker så mye oppmerksomhet, så det er publikum nedenfor duken som blir iøynefallende.
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Quote from: SKBCPH on November 05, 2018, 13:24:10 PMHåper ikke designet på duken blir alt for glorete med masse farger og jalla. Helst noe lavmælt og mørkt som ikke trekker så mye oppmerksomhet, så det er publikum nedenfor duken som blir iøynefallende.
Enig. Mulig en mørk gråfarge uten motiver og tekst hadde vært det beste. Skal det være noe trykk på duken må det være grundig gjennomtenkt, må ikke være noe som ser rart og harry ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det skal selvsagt kun stå, i store og tydelige bokstaver: "Stråmyhr", på plastduken.
Gå av.

SKBCPH

https://pbs.twimg.com/media/Dre5YlOWsAAE979.jpg:large

Katten fra søndagens kamp er savnet... Men skal si det går unna der oppe nå! Skal ærlig innrømme at høyden på veggen ikke er så skremmende som trodde den skulle bli! Enn så lenge...
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

David

Litt pussig at taket tilsynelatende ikke er planlagt å dekke alle setene på felt H, helt i enden mot Frydenbø.


Sidelinjen

Lukter litt et krav for å ha nok sollys til leilighetene.

Go Up