• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

SKBCPH

Uansett hvor mye penger vi sparer/får på dette prosjektet, eller hvor lite som synes på TV - Så vil dette for alltid gjøre noe med hele følelsen og stoltheten, hvertfall personlig for meg.

Nå kommer jeg for alltid til å være den "åja du heier på den klubben med boligblokktribunen". Har full forståelse for at flere (kanskje til og med flertallet av) supportere gir faen. Men jeg bryr meg veldig om fasilitetene til en klubb og ikke minst det estetiske spekteret.

Men men, nå er det er i gang, la oss håpe det i det minste gir oss muligheter for mer sportslig suksess. :-)
- Vi har den treneren vi har.

Billy Elliott

En av de største fordelene med dette, spør du meg, er at vi endelig får en lukket stadion. Dette vil gjøre trøkket fra tribunen mye sterkere, og lyden Store stå genererer vil få mer gjengklang rundt i de andre tribunedelene (som igjen kan skape mer entusiasme over hele Stadion).
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

1908

Siste bilde jeg så på Facebook så kommer det ca 12 rader.

Crispo 2

Per Pettersen 1960-1964

SKBCPH

bildene viser femten rader. Men tror øverste rad blir ståplasser.

Noe som får meg til å tenke; Hvordan skal de løse det? Ståplasser er som regel/bør være billigere enn sitteplasser. i 13 av 15 hjemmekamper blir ikke stadion solgt ut.

Blir rimelig lett skuring for de som har ståplasser til å bare gå ned trappene og sitte seg på ledige seter da...
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Gå av.

Spelaren

Her er et typisk eksempel på TV-vinkel under kamp. Merk at selv om ny tribune kommer atskillig nærmere enn gamle søndre vil fint lite av hybeldelen vises her. Er producer noenlunde våken vil de legge inn automatiske "hindringer" i software og/eller praksis for å minimere det som vises av studentboliger/banner.
Gå av.

opplett

Er det noen grunn til at Frydenbø-hjørnene ikke fylles med tribune?
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

SKBCPH

Hva som viser under normalt spill er ikke min største bekymring egentlig, da blokken er mer enn synlig nok under innmarsj, høydepunkter fra andre vinkler, intervjuer i pause/etter kampslutt osv.

Er bare å innse og finne fred med at alle som ser en Brann-kamp blir gjort oppmerksom på realitetene. :-)
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Quote from: SKBCPH on July 26, 2018, 16:04:46 PMHva som viser under normalt spill er ikke min største bekymring egentlig, da blokken er mer enn synlig nok under innmarsj, høydepunkter fra andre vinkler, intervjuer i pause/etter kampslutt osv.

Er bare å innse og finne fred med at alle som ser en Brann-kamp blir gjort oppmerksom på realitetene. :-)

Vizrt er jo lokalisert her i byen, de burde jo kunne komme opp med noe fancy supergrafikk som omgjør hele hybeldelen til rabiate røde supportere med bluss og herjing - sømløst :) !
Gå av.

Lasaron

Spelaren: Det bildegreiene du kom opp med der er godt arbeid. Flott!

Jeg håper andre lags supportere lager nidviser om hybelstadionet vårt. Vi fortjener det.
Tren på langskudd

1908

Hvorfor kan de ikke trekke tribunen lengre ned mot banen? Litt som i England. No blir det en vegg.. Se bare på engen sin stadion. Ser ikke ut.

Henki

Quote from: SKBCPH on July 26, 2018, 16:04:46 PMEr bare å innse og finne fred med at alle som ser en Brann-kamp blir gjort oppmerksom på realitetene. :-)

Er det realitetene som i at Brann får en helt ny tribune gratis du tenker på da? Eller at Brann nå er kvitt de enorme økonomiske utfordringene det hadde vært å flikke på den gamle tribunen? Eller at den nye tribunen kommer mye tettere inn på banen enn den gamle? Ganske ok ting "å finne fred" med i så tilfelle.
Ballen skal fremover!

Crispo 2

Quote from: Henki on July 26, 2018, 20:25:14 PM
Quote from: SKBCPH on July 26, 2018, 16:04:46 PMEr bare å innse og finne fred med at alle som ser en Brann-kamp blir gjort oppmerksom på realitetene. :-)

Er det realitetene som i at Brann får en helt ny tribune gratis du tenker på da? Eller at Brann nå er kvitt de enorme økonomiske utfordringene det hadde vært å flikke på den gamle tribunen? Eller at den nye tribunen kommer mye tettere inn på banen enn den gamle? Ganske ok ting "å finne fred" med i så tilfelle.

Ny tribune eller evt boligblokk med oppgjort uteområde med stor plen og mye benkeplass...
Per Pettersen 1960-1964

ACHTUNG

NB! Husk at det blir sitteplasser i hjørneovergangene også, mot BOB Frydenbø.

SKBCPH

Quote from: Henki on July 26, 2018, 20:25:14 PM
Quote from: SKBCPH on July 26, 2018, 16:04:46 PMEr bare å innse og finne fred med at alle som ser en Brann-kamp blir gjort oppmerksom på realitetene. :-)

Er det realitetene som i at Brann får en helt ny tribune gratis du tenker på da? Eller at Brann nå er kvitt de enorme økonomiske utfordringene det hadde vært å flikke på den gamle tribunen? Eller at den nye tribunen kommer mye tettere inn på banen enn den gamle? Ganske ok ting "å finne fred" med i så tilfelle.

Ja ja, men realitene er OGSÅ at 30% av stadion nå er en boligblokk. :)

Men ja, har funnet fred med at Brann ikke er en stor skandinavisk klubb, men en noe mindre en, som må finne kreative løsninger som dette for å kunne få til et godkjent anlegg, litt sånn som Bodø/Glimt og Haugesund.
- Vi har den treneren vi har.

Henki

Quote from: SKBCPH on July 26, 2018, 21:54:55 PM
Quote from: Henki on July 26, 2018, 20:25:14 PM
Quote from: SKBCPH on July 26, 2018, 16:04:46 PMEr bare å innse og finne fred med at alle som ser en Brann-kamp blir gjort oppmerksom på realitetene. :-)

Er det realitetene som i at Brann får en helt ny tribune gratis du tenker på da? Eller at Brann nå er kvitt de enorme økonomiske utfordringene det hadde vært å flikke på den gamle tribunen? Eller at den nye tribunen kommer mye tettere inn på banen enn den gamle? Ganske ok ting "å finne fred" med i så tilfelle.

Ja ja, men realitene er OGSÅ at 30% av stadion nå er en boligblokk. :)

Men ja, har funnet fred med at Brann ikke er en stor skandinavisk klubb, men en noe mindre en, som må finne kreative løsninger som dette for å kunne få til et godkjent anlegg, litt sånn som Bodø/Glimt og Haugesund.

Selvsagt er Brann en stor klubb i skandinavisk sammenheng. Å hevde noe annet for å underbygge en meningsløs kritikk mot en utbygging som er både gjennomtenkt, godt argumentert for, og ikke minst økonomisk trygg for en klubb med masse gjeld, henger ikke på greip. Store klubber må også tenke på økonomien.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Tenk om me var Juventus og måtte leve med en løpebane.
Gå av.

1908

Quote from: ACHTUNG on July 26, 2018, 21:48:35 PMNB! Husk at det blir sitteplasser i hjørneovergangene også, mot BOB Frydenbø.

Kun mot BOB....

Gulløl

Nye bilder. Konturene av en tribune reiser seg.





Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ACHTUNG


ACHTUNG

Kommentar: Slik det kunne se ut fra der jeg stod, har seksjonen nærmest Frydenbø to rader færre enn det øvrige, gjerne med to rader færre inn mot BOB. Ikke spør meg hvorfor.

Henki

Quote from: ACHTUNG on July 28, 2018, 19:58:04 PMEgne bilder fra idag:





https://i.imgur.com/M9aHABAr.jpg

https://i.imgur.com/3yOMpO6r.jpg

Da begynner det jo for alvor å ligne på en tribune dette her! Blir spennende å se på kampen mot Start.
Ballen skal fremover!

ACHTUNG

Jeg tror den kommer til å se bra ut og det ser ut til at den bare blir ørlite lavere enn SPV-hvermansen. Man får m.a.o en viss synkronitet på langsidene.

1908

SPV tribunen har nok en del flere rader enn denne nye..

SPV har vel en 20-21 rader.. Den nye får 12-14 max.

opplett

SPV-tribunen har 19 rader utenom VIPen over, den nye tribunen får 15 rader ut fra illustrasjonene som finnes, i tillegg til et par rader bakerst til ståplasser.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

1908


Spelaren

Gå av.

Brynjulf

Ja, man kan tydelig se at gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet etter at den stygge tribunen i sør ble revet. Det er da noe.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Jeg sitter og ser på white hart lane stadionbyggevideo. Spennende. Nekter å tro det ikke er mer å melde sånn mediemessig enn et langdistansebilde sånn dann og annenhver vann. Riktig folkelig. Gorm!
Kanskje.

Corran

Det er en byggeplass. Kor mye oppdateringer trenger du???
Synes hver hjemmekamp holder lenge. Kanskje et par bilder innimellom.
Mer enn det er du godt over gjennomsnittlig interessert ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Nja. Er hwldig om jeg får sett en hjemmekamp i året, dessverre. (Trist sympatiemoji)

Innsåg at det jeg såg var den ukentlige halvtimesoppdateringen fra en lekmann, en uoffisiell fan-oppdatering. Litt som det som skjer her i denne tråden, så da er det vel greit. Gorm!

Kanskje.

Superjack

Skulle vel være mulig å ha 2 webkamera montert. Koster ikke mange kronene.
Men på stadion skal det vel ikke brukes noen kroner.

Evt er de evneveike på markedssiden / mediesiden oppe på Stadion
Brannsupporter.

opplett

August 10, 2018, 10:40:40 AM #7884 Last Edit: August 10, 2018, 10:42:39 AM by opplett
Nye bilder, tar en Spelaren:




Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

SKBCPH

Vi får nyte det mens det enda ser ut som det kun er en tribune de bygger. :-P
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Quote from: SKBCPH on August 10, 2018, 10:52:50 AMVi får nyte det mens det enda ser ut som det kun er en tribune de bygger. :-P
Ja mulig vi møter veggen, men det går nok helst bra etter at øynene har fått litt tilvenning : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Gå av.

Finfin respons

Hva er sjansen for å få hoved-tv-kameraene flyttet over til den nye tribunen?

Kan redaksjonelle medarbeidere kommentere fra sine vante kommentatorboder selv om bildeføringen skjer fra motsatt side? Skjer slikt noen steder i verden?

Det er noe med å filme i retning av benken og spillergangen. Og en helt fin tribune.
Kanskje.

Spelaren

Null sjanse for det. Måtte ofret mye hybler for noe som knapt er et problem.
Gå av.

SKBCPH

Sikkert noen trønderske studenter som er hjemme i Trondhjem og spiser sodd, som kan låne hyblen sin til Alsaker og co i helgene. :) 
- Vi har den treneren vi har.

Finfin respons

Quote from: Spelaren on August 10, 2018, 14:18:38 PMNull sjanse for det. Måtte ofret mye hybler for noe som knapt er et problem.

I min villfarelse så jeg for meg at en eller maks to hybler ble ofret. Ofret. Men ok, det ville jo være knapt opptil hele Branns overskudd, så jeg ser problemet, knapt. Men jeg ser problemet.
Kanskje.

Spelaren

Quote from: Finfin respons on August 10, 2018, 14:33:05 PM
Quote from: Spelaren on August 10, 2018, 14:18:38 PMNull sjanse for det. Måtte ofret mye hybler for noe som knapt er et problem.

I min villfarelse så jeg for meg at en eller maks to hybler ble ofret. Ofret. Men ok, det ville jo være knapt opptil hele Branns overskudd, så jeg ser problemet, knapt. Men jeg ser problemet.

Spørsmålene som reiser seg er alt det andre som må ordnes når en ofrer dette arealet. Adkomst? Branncelle? Ekstra lydisolering? Strøm og andre fasiliteter? Dersom bruksnytten økes frå dimensjoneringen som gjelder boligareal så må også dekket tåle mer belastning som igjen gjør at en liten del av en stor, homogen bygningsstruktur må endres for spesialtilpassing akkurat her. Tipper det ville ha økt prisen med uforholdsmessig mange millioner når problemet egentlig er lite for TV-kameraene. Se gjerne på kampopptak frå sist kamp, det er ganske sjelden det filmes "over" de øvre delene av den nye sittedelen uansett.
Gå av.

Finfin respons

Skjønner. Og takk for utdypende og grundig svar.
Hvis det var snakk om 1 hybel og 2 kameraer og 3 skrivebord og 4 mann i rommet annenhver uke, så er det selvsagt et spøramål om tekniske installasjoner og brannceller og fixe vinduer og gulvbelegg, men det ville faktisk ikke være umulig å få til. Hybelen kunne sågar vært leid av Sib på lange langtidskontrakter om en ville gjøre det enkelt mtp branncelle?

Problem?
Vel, jeg såg sist, og det var særlig sidekameraene som blottla byggeplassen og deler av Nymark Vel. Skjedde vel fem seks ganger mot Start. Så usynlig blir problemet på ingen måte, det er derfor jeg spurte.
Kanskje.

Lasaron

Det blir synlig nok på utsparkene til at andre lags supportere med rette kan lage nidviser mot hybelstadionet vårt.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on August 11, 2018, 00:30:10 AMDet blir synlig nok på utsparkene til at andre lags supportere med rette kan lage nidviser mot hybelstadionet vårt.

Stakkars oss. Blir helt forferdelig å oppleve en håndfull trøndere stå og ralle i moll om hyblene våre mens de dunker mer eller mindre taktfast på trommen sin.
Gå av.

Gulløl

August 11, 2018, 11:58:51 AM #7896 Last Edit: August 11, 2018, 12:04:16 PM by Gulløl
Selv om mange ser bort fra det for å bedre den negative argumentasjonen er det slik at hybelveggen IKKE er synlig hverken for hjemmesupportere eller bortesupporter under kamp. Vinkelen på TV-kameraene gjør at heller ikke duken som blir rullet ned er så mye synlig, kun tidvis i mindre glimt og mindre flater stort sett. En dekorativ duk med litt Brann motiv og en bunn som er lett å hvile blikket på tror jeg vi kan stole på at designene klarer å lage til. TV-kameraene fanger i tillegg til banen under kamp stort sett bare de nederste 10-15 radene med tilskuerne, ser en på gamle opptak fra kamper på Stadion så ser en det. Så hvorfor late som at hybelveggen er synlig under kamp når den IKKE er det ? Argumenter heller i forhold til det som er synlig.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

For oss som sitter på Stadion blir det selvsagt annerledes, med mindre en sitter på den nye tribunen. Men alt i alt er pakken god. Billig tribune, nær banen, tette hjørner og slipper unna framtidig oppussing.
Gå av.

SKBCPH

Quote from: Gulløl on August 11, 2018, 11:58:51 AMSelv om mange ser bort fra det for å bedre den negative argumentasjonen er det slik at hybelveggen IKKE er synlig hverken for hjemmesupportere eller bortesupporter under kamp. Vinkelen på TV-kameraene gjør at heller ikke duken som blir rullet ned er så mye synlig, kun tidvis i mindre glimt og mindre flater stort sett. En dekorativ duk med litt Brann motiv og en bunn som er lett å hvile blikket på tror jeg vi kan stole på at designene klarer å lage til. TV-kameraene fanger i tillegg til banen under kamp stort sett bare de nederste 10-15 radene med tilskuerne, ser en på gamle opptak fra kamper på Stadion så ser en det. Så hvorfor late som at hybelveggen er synlig under kamp når den IKKE er det ? Argumenter heller i forhold til det som er synlig.




Ja, er helt vanlig med en svær duk på et stadion, ingen reagerer på det. :)

Ja, de bruker bare ett kamera fra én vinkel under en hel fotballkamp. :)

Godt, nå senket skuldrene seg. :)
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Det tilsvarer bakveggen Stabæk hadde i Telenor arena på en måte.
Gå av.

Go Up