• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Quote from: Spelaren on November 22, 2017, 22:29:35 PM
Quote from: Nixon on November 22, 2017, 17:14:17 PM
Fellesrommet vil bli "10 hybler" bred skal man tro tegningen.


Men hvor mange stikkontakter blir det der??


Og blir det Wifi???
Brannsupporter.

osoerli

Quote from: Ã?rsak on November 22, 2017, 23:10:25 PM
Kunne det ikke vært mulig med en relativt smal, avlang altan forran student-vinduene i 2. etasje? Tror det hadde blitt et bra brudd i veggflaten med ståplasser på en slik altan. Tilsammen 5-6 ståplassrader på to nivåer, høyt og under tak, midt på langsiden, det burde egentlig friste Bataljonen, om du spør meg. Der ville til og med jeg stått, selv om jeg ikke skyr en sitteplass.

Det kunne og burde jo være litt opp til oss supportere å dekke til den veggen med våre flotte kropper.
Orsak.


Ingen dum ide faktisk.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krøvel vellevold

Quote from: osoerli on November 23, 2017, 01:16:04 AM
Quote from: Ã?rsak on November 22, 2017, 23:10:25 PM
Kunne det ikke vært mulig med en relativt smal, avlang altan forran student-vinduene i 2. etasje? Tror det hadde blitt et bra brudd i veggflaten med ståplasser på en slik altan. Tilsammen 5-6 ståplassrader på to nivåer, høyt og under tak, midt på langsiden, det burde egentlig friste Bataljonen, om du spør meg. Der ville til og med jeg stått, selv om jeg ikke skyr en sitteplass.

Det kunne og burde jo være litt opp til oss supportere å dekke til den veggen med våre flotte kropper.
Orsak.


Ingen dum ide faktisk.


Hæ? Bataljonen stående på to altaner á 3 rader? Verdens mest avlange supportergjeng?
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on November 23, 2017, 05:05:37 AM
Hæ? Bataljonen stående på to altaner á 3 rader? Verdens mest avlange supportergjeng?


He he, og det blir en kamp for å stille seg på midten. Litt som i gode gamle dager på Store Stå der folk stod og ventet utenfor når dørene åpnet halv fem for å få plass midt på.

Men ellers kommer dette uansett aldri til å bli noe av hvis jeg forstår det rett at det skal bli noe tribunekonstruksjoner foran hybelvinduene. Det sier seg selv.
Rød makt på Hansa

Buljongmannen

Men det blir ståplasser bakerst, bak siste seterad.

Men over til viktigere ting: Blir det lov med vorspiel og nachspiel på fellesrommet?

Gulløl

Quote from: krøvel vellevold on November 23, 2017, 05:05:37 AM
Hæ? Bataljonen stående på to altaner á 3 rader? Verdens mest avlange supportergjeng?


Kan hende det endelig blir kult Ã¥ ta bølgen pÃ¥ Brann Stadion, vi gikk glipp av den pÃ¥ 90-tallet  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

crm

Reguleringsplanen for Brann stadion ble behandlet i byrådet i dag. Det vil si at den antakelig vil bli endelig vedtatt i bystyret før jul. Da går det an å starte bygging rimelig snart. Hvis det blir vedtatt på årsmøtet da

https://www.bergen.kommune.no/politikk/byradet/7055/7059/article-150479
"Quantify your love for me!"
K. Jæger

Torvanger

293 boliger? Var ikke antallet høyere? 332?

osoerli

Quote from: krøvel vellevold on November 23, 2017, 05:05:37 AM
Quote from: osoerli on November 23, 2017, 01:16:04 AM
Quote from: Ã?rsak on November 22, 2017, 23:10:25 PM
Kunne det ikke vært mulig med en relativt smal, avlang altan forran student-vinduene i 2. etasje? Tror det hadde blitt et bra brudd i veggflaten med ståplasser på en slik altan. Tilsammen 5-6 ståplassrader på to nivåer, høyt og under tak, midt på langsiden, det burde egentlig friste Bataljonen, om du spør meg. Der ville til og med jeg stått, selv om jeg ikke skyr en sitteplass.

Det kunne og burde jo være litt opp til oss supportere å dekke til den veggen med våre flotte kropper.
Orsak.


Ingen dum ide faktisk.


Hæ? Bataljonen stående på to altaner á 3 rader? Verdens mest avlange supportergjeng?


Gløym no det med Bataljonen her.  Tenk kun balkongane framfor hyblane.  Gjerne helst sitteplassar.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Quote from: Torvanger on November 23, 2017, 13:00:26 PM
293 boliger? Var ikke antallet høyere? 332?


Det var 332 Brann oppgav i sine planer nå nylig. Men 293 er tallet som det som kom fram i februar:

Det var opprinnelig tenkt å legge til rette for ca. 324 studentboliger og ca.
352 beboere i tribune sør samt i svingene sørøst, sørvest og nordvest. Dette er nå justert noe
ned, jf. kapittel 4.1 under. I korte trekk er nordvestre hjørne tatt ut, og antall enheter er
redusert til 293
- Planbeskrivelse.
GÃ¥ av.

Spelaren

Quote from: osoerli on November 23, 2017, 13:51:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 23, 2017, 05:05:37 AM
Quote from: osoerli on November 23, 2017, 01:16:04 AM
Quote from: Ã?rsak on November 22, 2017, 23:10:25 PM
Kunne det ikke vært mulig med en relativt smal, avlang altan forran student-vinduene i 2. etasje? Tror det hadde blitt et bra brudd i veggflaten med ståplasser på en slik altan. Tilsammen 5-6 ståplassrader på to nivåer, høyt og under tak, midt på langsiden, det burde egentlig friste Bataljonen, om du spør meg. Der ville til og med jeg stått, selv om jeg ikke skyr en sitteplass.

Det kunne og burde jo være litt opp til oss supportere å dekke til den veggen med våre flotte kropper.
Orsak.


Ingen dum ide faktisk.


Hæ? Bataljonen stående på to altaner á 3 rader? Verdens mest avlange supportergjeng?


Gløym no det med Bataljonen her.  Tenk kun balkongane framfor hyblane.  Gjerne helst sitteplassar.


Det blir en fordyrende oppstykkelse av tribunedelene for lite eller ingen gevinst. Visuelt bedre? Kanskje.
GÃ¥ av.

osoerli

Quote from: Spelaren on November 23, 2017, 13:58:50 PM
Quote from: osoerli on November 23, 2017, 13:51:56 PM
Quote from: krøvel vellevold on November 23, 2017, 05:05:37 AM
Quote from: osoerli on November 23, 2017, 01:16:04 AM
Quote from: Ã?rsak on November 22, 2017, 23:10:25 PM
Kunne det ikke vært mulig med en relativt smal, avlang altan forran student-vinduene i 2. etasje? Tror det hadde blitt et bra brudd i veggflaten med ståplasser på en slik altan. Tilsammen 5-6 ståplassrader på to nivåer, høyt og under tak, midt på langsiden, det burde egentlig friste Bataljonen, om du spør meg. Der ville til og med jeg stått, selv om jeg ikke skyr en sitteplass.

Det kunne og burde jo være litt opp til oss supportere å dekke til den veggen med våre flotte kropper.
Orsak.


Ingen dum ide faktisk.


Hæ? Bataljonen stående på to altaner á 3 rader? Verdens mest avlange supportergjeng?


Gløym no det med Bataljonen her.  Tenk kun balkongane framfor hyblane.  Gjerne helst sitteplassar.


Det blir en fordyrende oppstykkelse av tribunedelene for lite eller ingen gevinst. Visuelt bedre? Kanskje.


Det billegaste blir nok å spela kampar på ein bane utan tribunar eller publikum.-
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

https://www.bt.no/direkte/politikk-og-samfunn/pinned/116411

Joda, behovet for krypinn nær Høgskolen på Vestlandet, er ikke avtagende.

Spelaren

Quote from: Torvanger on November 24, 2017, 12:08:46 PM
https://www.bt.no/direkte/politikk-og-samfunn/pinned/116411

Joda, behovet for krypinn nær Høgskolen på Vestlandet, er ikke avtagende.


52 nye grupperom kommer godt med. Studenter sitter klar kl 2200 hver kveld for å booke det første og beste rommet tre dager senere.
GÃ¥ av.

Torvanger

Det nærmer seg årsmøte. Dersom alt går som det bør, at tommelen viser opp, og at byrådet klubber det gjennom før jul, hvor stor garanti er det for at man starter rivingen i februar? Er det noen skjær i sjøen, eller vil alt gå på skinner? Noen synserier rundt det?

Spelaren

Quote from: Torvanger on November 29, 2017, 11:23:56 AM
Det nærmer seg årsmøte. Dersom alt går som det bør, at tommelen viser opp, og at byrådet klubber det gjennom før jul, hvor stor garanti er det for at man starter rivingen i februar? Er det noen skjær i sjøen, eller vil alt gå på skinner? Noen synserier rundt det?

Byrådet er jo meget positivt innstilt, og det går garantert fint igjennom på årsmøtet også.
Værmessig pleier Bergen å være et nokså greit sted å planlegge anleggsarbeid i, eksempelvis trenger me neppe å frykte særlig frost her :) . Snø er sjelden et problem, regn bare koselig og grunnen ved Stadion er godt kjent etter grundig bonitering (borring etter fast fjell) og forhåndsanalyser. Det blir neppe støpt noe før godt utpå året så temperatur og betong blir ikkje et problem heller. Det kan forekomme forsinkelser frå de mange underleverandørene, ting kan gå i stå inne i selve hybelbygget pga de mange disipliner som skal krangle om plass under en hektisk byggeperiode - men eg antar tribunedelen blir veldig enkel å få ferdig.

Av snitt som er presentert er det kun boder og WC som skal være direkte under tribunene, så mitt tips er at me kan ta i bruk tribunen selv om det blir forsinkelser inne i bygget. Back to back-kontrakten skal visstnok også sikre oss dersom salget til Sammen tar lengre tid så Brann er godt skodd der.
GÃ¥ av.


6347

Quote from: Torvanger on November 29, 2017, 13:47:49 PM
Husker at VIF-fansen stod på den uferdige Hansa-tribunen, i god tid før den ble offiselt åpnet.

Husker også de sto på BT-tribunen i 2006 før setene ble montert. Var vel noen uker før den offisielle åpningen 16. mai.

Spelaren

Quote from: Torvanger on November 29, 2017, 13:47:49 PM


Vanskelig å si. Mye skjedde vinteren 06/07 som for meg virker mer omfattende rent byggteknisk, og alikevel ble klart til våren 2007. Første kamp heime var riktignok godt uti april, men magefølelsen sier at neste år blir nok uten noe ny tribune disponibel. Skal det være noe vits, må masse fasiliteter på plass inni, man må samtidig besørge adkomst uten å gjøre videre anleggsarbeid vanskeligere og det blir en mye kav for lite gevinst. Det er jo kun 16.mai-kampen som er en garantert tapskamp hva kapasitet angår til neste år med denne utbyggingen, så eg tviler på at det jobbes så veldig intenst for å få økt kapasiteten til kanskje, muligens et visst behov neste år. Det er jo bare gullkamp som trekker tilskuere, og knapt det hva årets vår angår.
GÃ¥ av.

krøvel vellevold

Det skulle tatt seg ut... Tilfeldigvis akkurat neste år leder Brann serien hele sesongen og spiller festfotball. Og akkurat den sesongen er det under 12000 plasser tilgjengelig til våre egne fans... Hehe...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Blir det gull neste Ã¥r er iallfall jeg der  :)
Tren på langskudd

kabelmann

Det vil i så tilfelle bli rekordmye grining på TV.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger


Erifos


ACHTUNG

Det samme har jeg lurt, blant annet inne på VGD, da jeg ikke kom meg inn på den nye versjonen av dette forumet. Klagefristen var 4 januar og det er litt merkelig at det ikke har kommet noen endelig bekreftelse på at alle hindre er forsert. Er det slik at intet nytt er godt nytt?

ACHTUNG

Får fra sikkert hold vite at Brann venter på rammetillatelsen og at alt er i rute.

SKBCPH

Takk for update!

Har gått fra å være ekstremt kritisk og trist angående utbyggingen til en form for positivt resignasjon. Nå vil jeg bare ha gang i prosjektet og se sluttresultatet. :-)
- Vi har den treneren vi har.

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.


Spelaren

Nå er det i det minste en gravemaskin som putler på litt utenfor Stadion.
GÃ¥ av.

ACHTUNG

Uansett litt rart det ikke har kommet noe som helst informasjon om prosessen, hverken via Brann.no eller avisene.

Lasaron

Setene på gamle sitte, skal de bli med på den nye? Eller blir de spredt på lokale arenaer?
Tren på langskudd

Spelaren

På veg tilbake så eg også noen som drev med lift langs taket på søndre.
GÃ¥ av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann



Corran

Kor gammel er du Torvanger? Må jo være minst min alder
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG


Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG


Finfin respons

Quote from: ACHTUNG on February 20, 2018, 12:24:58 PM

Noen av oss yngre husker også tiden før Nye-Nye ble bygget til den nette sum av 4 millioner var det det?
Og det lyseste og klareste minnet vil for alltid være å komme rekord-tidlig til semien i 1995 for å få de beste ståplassene i klokkesvingen justert for vår høyde. Da ble det opptrinnet på en av brakkene ved siden av kiosken. Fremdeles en ubebygd plett, der rett ved siden av den siste store lysmasten. Hvilket minne. Flomlys og Yr, Hasund og Frank, M og M. Det var den gang livet var komplett uten et komplett stadion.
Nå? Jeg tror jeg vil ha et komplett stadion. Et slikt minne vil jeg aldri noensinne i evigheten få igjen uansett.
Kanskje.

Lasaron

Den kampen er et bittersøtt minne. Jeg ble oppringt av en kompis i hui og hast, men han møtte opptattsignal og drog uten meg i hui og hast. Jeg ble sittende hjemme foran tv. For en kamp!
Tren på langskudd

Falkman

Quote from: ACHTUNG on February 20, 2018, 12:24:58 PM

Autografen til �yvind Johnsen? Han var vel ikke noe særlig til spiller på 80-tallet.. ikke at var noe særlig tess som kommentator, heller.. Odd Johnsen derimot, han var ganske god, selv om han aldri ble den målscoreren han var i Mjøndalen. Husker jeg fikk autografen hans ( og resten av laget) da Brann trente på Stemmemyren før omkampen mot Rævbk i 88. Gode minner, selv om kampen var trist.


ACHTUNG

Husk på at jeg og kompisen min, som var den som ivret for å få autografen til NRK-ikonet, bare var rett over 10, den gangen.

Spelaren

Odd Johnsen bommet på straffespark i den fabelaktige åpningskampen i 1994, 5-1 på bursdagen min. Husker det klessete trynet hans når han la ballen til rette på krittet foran solosvingen og tok noen steg bakover.
GÃ¥ av.

Finfin respons

Jeg tipper jeg ikke er den eneste som snek seg opp i pausen pÃ¥ gamle sitte fra klokkesvingen eller fra dagens t-feltet, bare for Ã¥  bli kjeppjaget fra sete til sete av folk som returnerte fra kiosken. Panikken ble bare større og større ettersom jeg skjønte at det var smekkande fullt. Husker de olme blikkene fra alle i omkretsen, da vi resignerte i trappetrinnene, der vi satt i veien for alle og enhver.
Mitt første, brutale møte med gamle sitte. Et uvelkomment sittested uten plass i herberget. Og så var det en fyr som klikket vinkel hvert 12. minutt eller så. Jeg hadde nok aldri sett en så sint person før. Tipper jeg var 11.
Kanskje.

Spelaren

Min første kamp på gamle sitte var åpningskampen mot Molde i 1995. Tror billettene kostet 250 kr i datidens penger, ganske mye for en tenåring det. Det var en selsom opplevelse...
GÃ¥ av.

Erifos

Quote from: Gulløl on February 20, 2018, 00:34:49 AMTing skjer. Dette bildet fra en uke siden.



https://instarix.com/p/1709480628012780730_6568179753
Mulig med tiden å få opp et webkamera slik at man kan følge prosessen?

Go Up