• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Tren på langskudd

SKBCPH

Jeg går regelmessig i Telia Parken og ser FC København spille. Den har en kortside med 5-6 etasjer med kontorer, som vist her:

https://grownupsfooty.dk/wp/wp-content/uploads/2016/05/20160417_175016.jpg

Tribunedelen har en god del flere rader enn de planegger på Brann stadion (25-30 ca), så blir jo ikke helt sammenlignbart. Men størrelsesforholdet mellom tribune og fasade blir omtrent likt vil jeg tro.

Det går til nøds i Parken, da det kun er en kortside, og resten av stadion er massiv i skandinavisk målestokk. Men bare å se for seg noe sånt som dette på hele langsiden i Bergen gjør at magen vrir seg...
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

Den tribunen er stilig for å være stygg. Men den er stygg. Og så på en langside med langt færre vinduer. Fysj!
Tren på langskudd

Spelaren

Me får vel 14-15 rader før vederstyggeligheten setter inn. Får håpe det lages diskré, gjerne greenscreen så kan de plotte inn noe Vizrt-magi live :) .
GÃ¥ av.

SKBCPH

15 seterader er rett og slett så lite at jeg redd det blir umulig å få god nok stemning på den tribunen. Og å opprettholde en kapasitet på over 17 000 blir vel svært vanskelig da?

Det burde være mulig å bygge en tribuneseksjon forann hyblene, enten en permanent eller en mobil en. En mobil løsning blir vel for dyr da hele poenget med dette prosjektet er å forbedre økonomien. Men skjønner ikke hvorfor trønderske marinebiologstudenter skal ha så mye dagslys anyway.
- Vi har den treneren vi har.

LAN-party

Dette er eneste mulighet til at klubben noen gang skal komme seg ut av økonomisk uføre. At folk setter sin egen forfengelighet foran klubben sin økonomiske situasjon er helt utrolig. denne saken har 2 utveier. forsette med en utrangert elendig falleferdig tribune og en gjeld klubben aldri vil få kontroll over,eller få en ny tribune med morderne fasiliteter,betale ned mye gjeld og sette klubben i en gunstig økonomsik situasjon på første gong i historien. At tribunen blir uten sjel kan ingen si idag,sjelen skapes av folkene og stemningen på kampene,slik interressen er for brann idag kunne en egentlig bygd hybler på hele langsiden da resten av stadion har mer enn nok plasser til å romme dagens besøkende.

LAN-party

Quote from: glennbergen on June 12, 2017, 14:31:19 PM
15 seterader er rett og slett så lite at jeg redd det blir umulig å få god nok stemning på den tribunen. Og å opprettholde en kapasitet på over 17 000 blir vel svært vanskelig da?

Det burde være mulig å bygge en tribuneseksjon forann hyblene, enten en permanent eller en mobil en. En mobil løsning blir vel for dyr da hele poenget med dette prosjektet er å forbedre økonomien. Men skjønner ikke hvorfor trønderske marinebiologstudenter skal ha så mye dagslys anyway.


har det noen gang vert stemning på den langsiden? eneste lyd som kommer derfra er fra bortefelte

SKBCPH

Quote from: LAN-party on June 12, 2017, 14:32:27 PM
Dette er eneste mulighet til at klubben noen gang skal komme seg ut av økonomisk uføre. At folk setter sin egen forfengelighet foran klubben sin økonomiske situasjon er helt utrolig. denne saken har 2 utveier. forsette med en utrangert elendig falleferdig tribune og en gjeld klubben aldri vil få kontroll over,eller få en ny tribune med morderne fasiliteter,betale ned mye gjeld og sette klubben i en gunstig økonomsik situasjon på første gong i historien. At tribunen blir uten sjel kan ingen si idag,sjelen skapes av folkene og stemningen på kampene,slik interressen er for brann idag kunne en egentlig bygd hybler på hele langsiden da resten av stadion har mer enn nok plasser til å romme dagens besøkende.


Sist jeg sjekket var Brann sin økonomiske situasjon på bedringens vei, og tribunen er god nok til at Brann Stadion er godkjent av UEFA til europacup-spill. Så jeg ser ikke denne nødvendigheten for å rushe inn i et så estestisk grusomt ikke-reversebart prosjekt.

EDIT: estetisk. :)
- Vi har den treneren vi har.

LAN-party

ja brann er på bedringensvei,men alt av overskudd er vel gaver og ekstra inntekt fra fjorårets fantastiske sølv. at brann skal forbli et topplag med dagens lønningsnivå har eg vanskelig for å se. 4-5 andre klubber i norge kan betale høyere lønn en det brann kan og ikke så mange går til brann bare for at det er gøy å spille foran 10.000. gjelden som er på stadion idag vil være en enorm hindring for sportslig framgang i lang tid fremover. kun et europacup gruppespill vil kunne hjelpe brann økonomisk,eller at brann får frem at stort talent som dei klarer å få penger for men ingenting tyder på det per idag

Spelaren

Quote from: LAN-party on June 12, 2017, 14:32:27 PM
Dette er eneste mulighet til at klubben noen gang skal komme seg ut av økonomisk uføre.


Dette er bare tull. Eneste? Noen gang? Tull.
GÃ¥ av.

SK

June 12, 2017, 17:15:23 PM #7110 Last Edit: June 12, 2017, 17:17:00 PM by SK
Hvis dette makkverket av en tribune blir en realitet, har i hvert fall jeg satt min fot på stadion for siste gang. Større fallitterklæring skal man lete lenge etter - og Brann går inn i historien som en komplett Mikke Mus-klubb uten noe respekt for seg selv. Vi er da for f.. en sportsklubb, og ikke et boligselskap ? Hybler ut mot banen må være helt uaktuelt. Et så ille tilfelle som dette ser vi ikke hos noen av de andre klubbene rundt om i landet, sett bort fra innendørs-fotballen til Stabæk for noen år tilbake.

Ser ikke helt hvor stort problem det er med fasilitetene på dagens søndre tribune heller. Hadde selv partoutkort på den tribunen i over 15 år, og stortrivdes uten at jeg følte jeg manglet noe. Litt dårlige toalettfasiliteter, men helt overkommelig. Det største problemet er søylene, men det gjelder kun en mindre del av tribunen.

Gulløl

Quote from: LAN-party on June 12, 2017, 14:33:45 PM
har det noen gang vert stemning på den langsiden? eneste lyd som kommer derfra er fra bortefelte


Ja men det er du sikkert for ung til å huske. Dette var hovedtribunen frem til 2007. Her regjerte blant annet "Leppa fra Loddefjord" på 80 - 90 tallet pluss en god del andre stemnings skapende supportere. Frem til slutten på 90-tallet var det ganske bra engasjement og stemning på tribunen. Når kortsidene fikk tribuner i 1999 og 2006 og det i tillegg også ble VIP-fasiliteter på motsatt langside i 2007 ble det til at en del naturlig nok flyttet på seg, samtidig som tribunen (gamle sitte) litt etter litt ble mer og mer forgubbet. Altså de som hadde sittet der i et eller flere tiår bare fortsatte med det av gammel vane og nostalgi, selv om det til slutt ble den dårligste tribunen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Er ikke dette et så pass stort inngrep at det må opp på generalforsamling. Eller har styret mandat til å sette i gang noe slikt på egenhånd?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Quote from: LAN-party on June 12, 2017, 14:32:27 PM
Dette er eneste mulighet til at klubben noen gang skal komme seg ut av økonomisk uføre. At folk setter sin egen forfengelighet foran klubben sin økonomiske situasjon er helt utrolig. denne saken har 2 utveier. forsette med en utrangert elendig falleferdig tribune og en gjeld klubben aldri vil få kontroll over,eller få en ny tribune med morderne fasiliteter,betale ned mye gjeld og sette klubben i en gunstig økonomsik situasjon på første gong i historien. At tribunen blir uten sjel kan ingen si idag,sjelen skapes av folkene og stemningen på kampene,slik interressen er for brann idag kunne en egentlig bygd hybler på hele langsiden da resten av stadion har mer enn nok plasser til å romme dagens besøkende.


Jeg har forstått det slik at vi langt fra blir gjeldfri av dette prosjektet. Tar jeg feil?
Tren på langskudd

blobby winters

Quote from: Gulløl on June 12, 2017, 17:20:38 PM
Quote from: LAN-party on June 12, 2017, 14:33:45 PM
har det noen gang vert stemning på den langsiden? eneste lyd som kommer derfra er fra bortefelte


Ja men det er du sikkert for ung til å huske. Dette var hovedtribunen frem til 2007. Her regjerte blant annet "Leppa fra Loddefjord" på 80 - 90 tallet pluss en god del andre stemnings skapende supportere. Frem til slutten på 90-tallet var det ganske bra engasjement og stemning på tribunen. Når kortsidene fikk tribuner i 1999 og 2006 og det i tillegg også ble VIP-fasiliteter på motsatt langside i 2007 ble det til at en del naturlig nok flyttet på seg, samtidig som tribunen (gamle sitte) litt etter litt ble mer og mer forgubbet. Altså de som hadde sittet der i et eller flere tiår bare fortsatte med det av gammel vane og nostalgi, selv om det til slutt ble den dårligste tribunen.


Hvis Spurs kan rive ned White Hart Lane for å fokusere på fremtiden og drive klubben fremover kan Brann klare seg uten Fjordkraft tribunen.

Kirk

Quote from: SK on June 12, 2017, 17:15:23 PM
Hvis dette makkverket av en tribune blir en realitet, har i hvert fall jeg satt min fot på stadion for siste gang. Større fallitterklæring skal man lete lenge etter - og Brann går inn i historien som en komplett Mikke Mus-klubb uten noe respekt for seg selv. Vi er da for f.. en sportsklubb, og ikke et boligselskap ? Hybler ut mot banen må være helt uaktuelt. Et så ille tilfelle som dette ser vi ikke hos noen av de andre klubbene rundt om i landet, sett bort fra innendørs-fotballen til Stabæk for noen år tilbake.

Ser ikke helt hvor stort problem det er med fasilitetene på dagens søndre tribune heller. Hadde selv partoutkort på den tribunen i over 15 år, og stortrivdes uten at jeg følte jeg manglet noe. Litt dårlige toalettfasiliteter, men helt overkommelig. Det største problemet er søylene, men det gjelder kun en mindre del av tribunen.


Nixon

Quote from: Corran on June 12, 2017, 17:31:22 PM
Er ikke dette et så pass stort inngrep at det må opp på generalforsamling. Eller har styret mandat til å sette i gang noe slikt på egenhånd?


Det de er jo et vanskelig spørsmål, og Johannesen var ganske unnvikende om emnet i BA-intervjuet som det ble sitert fra på forrige side.

På den ene siden kan det være direkte ødeleggende for en klubb dersom f.eks. nostalgiske følelser skal trumfe over avgjørelser som kan være viktige for klubben på lang sikt. Men motsatt vei kan det også gå galt dersom styre og stell fjerner seg helt fra den vanlige supporter.
Rød makt på Hansa

SK

Quote from: Kirk on June 12, 2017, 20:12:00 PM


Slik jeg ser det er det to alternativer. Det ene er å få en tribune med hybler, men hvor disse ikke er inn mot banen. Hvis dette ikke lar seg gjøre økonomisk, går det fint å fortsette med tribunen slik den er i dag. Hvis man ser bort fra noen av de setene som er bak søyler, er tribunen mer enn god nok til sitt bruk. Distansen til banen er ikke all verdens.
Både setet man sitter på og kampen man ser på er akkurat den samme som fra de andre tribunene, og dette utgjør 95 % av opplevelsen av å gå på kamp. Det er en helt annen sammenligning enn vs. Hansa-svingen, som kun var ståplasser.
Vi kommer ikke til å trekke ekstra tilskuere av å bygge ny tribune.

Jeg er også uenig i argumentet om at vi skal gå for dette fordi det hjelper på økonomien. En ødelagt Stadion som gjør oss til latter for resten av verden er en alt for høy pris å betale. Vi skal ikke innta en klovnerolle og ødelegge stadionfølelsen for å bedre økonomien. Brann er langt fra den eneste klubben i landet med svak økonomi, men slike skrekkeksempler har vi likevel ikke sett på noen andre arenaer.

Corran

At vi blir til latter er vel ikke noe argument hverken ene eller andre veien. Til latter for resten av landet har vi alltid vært ;-)
Jeg vil gjerne se tegninger før jeg gjør meg opp en mening ene eller andre veien.
Fakta er:
Vi har en langsiden og en sving det bør/må gjøres noe med og vi har ikke penger til å gjøre noe med den. At det da tenkes utenom boksen er kjempe bra.
Brann har en veldig stor gjeld som bør betales ned før vi helt kan friskmeldes økonomisk.
Tenkingen utenom boksen kan være med å redusere gjelden.
Det vi ikke vet er hvor stygt inngrepet blir og hvor mye Brann sitter igjen med
Jeg så et eller annet sted ca 800.000 pr hybel og det er vel snakk om 350 hybler og det utgjør ca 280 millioner. (800.000 er ca 200.000 under markedspris for 25m2 hybler)
I 2014 så snakket RBH om at tribunen måtte bygges ny og lik resten av stadion og da regnet de med kostnader på 2-300 millioner.
Hvor mye billigere klarer dagens ledelse å bygge tribune og 350 hybler?
Nå var vel Hansa og pølsevip tribunen billigere enn det. De hadde vel en kostnadsramme på 150 mill?
Sib sine 700? studentboliger ved Grønneviksøren skulle koste 450 mill men kom på 650 mill men det var også pga en feil så de ikke tålte sterk vind og dermed kom det på 200 mill ekstra
Når jeg ser slike tall rundt omkring så ser jeg ikke for meg at Brann sitter igjen med mye annet enn en ny tribune, bedre fasiliteter og muligens en stygg tribune som skjemmer ut.
En annen negativ ting er jo at Brann er låst på den tribunen og kan ikke øke kapasiteten der senere.

Men som sagt en må jo se tegningene og kostnadsestimatene opp mot hva en sitter igjen med før en begynner å true med å slutte å gå på stadion.
Og ja jeg kan svelge litt kamel om vi får en ny bedre tribune og kan betale ned litt gjeld.
Drømmescenarioet er jo at det ikke blir så ille å se på og de kan halvere gjelden.

Forresten er det en ting til som vi ikke vet. Kjøper de enkelt hybler eller kjøper de bygget eller kjøper de den delen hyblene er i? Vil Brann eie tribunen og bygningsmassen og da være ansvarlig for fellesdeler av hybelhuset? Hvilken kostnad får da dette årlig?
Jeg regner med at de kjøper den delen av bygget og Brann eier sin del av bygget
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

Om man ser på sparebanken vest-tribunen, så har jo den i dag en to etasjers vegg ut mot gresset, men brutt av en liten seksjon med tribune. Der er det vel 18 + 3 seterader? Er jo egentlig bare til å blåkopiere den langsiden men bytte kontor/møterom/restauranter osv med hybler :)
- Vi har den treneren vi har.

Ã?rsak

Forut for gullsesongen (dvs. 2007 altså altså) satt jeg på gamle sitte, og har også siden gjort meg mine tanker om avstanden mellom tribune og spilleflate. Denne sesongen har jeg sett kampene på tv. Og dommen er klar:

Hele banedekket skulle burde flyttes mot kameraene.
- Spiller- og dommerbenken bør flyttes opp på tribunekroppen på spv, slik at det vinnes en meter eller tre på spv-siden. Hele banen burde således forflyttes noe mot nord. La symmetrien på kortsidene fare.
- Ny søndre langside-tribune bør komme mye tettere på spilleflaten.

Det vil forøvrig forringe "tv-produktet" #produktet noe helt enormt med en monster-vegg uten seter på søndre. Da er det bedre slik det er nå: stor avstand til banelegemet og talløse tomme seter.
Ja, en slik vegg kan føre til at Brann ikke lenger vil være et lokomotiv i norsk toppfotball, dere.
(jeg er usikker på om jeg er ironisk her).

kabelmann

Quote from: Spelaren on June 12, 2017, 14:22:37 PM
Me får vel 14-15 rader før vederstyggeligheten setter inn. Får håpe det lages diskré, gjerne greenscreen så kan de plotte inn noe Vizrt-magi live :) .

SÃ¥ vidt meg bekjent blir det flere enn 15.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

SKBCPH

Får de 15 rader, pluss 3 rader i en form for altan i andre etasjen med hybler vil tribunen vel bare få ett par hundre færre tilskuere enn dagens. Pluss ett par hundre i hvert hjørne så bør vel kapasiteten bli mellom 17 500- 18 000 :-) Og sist men ikke minst, det vil se mye bedre ut!
- Vi har den treneren vi har.

Billy Elliott

Quote from: glennbergen on June 22, 2017, 13:43:21 PM
Får de 15 rader, pluss 3 rader i en form for altan i andre etasjen med hybler vil tribunen vel bare få ett par hundre færre tilskuere enn dagens. Pluss ett par hundre i hvert hjørne så bør vel kapasiteten bli mellom 17 500- 18 000 :-) Og sist men ikke minst, det vil se mye bedre ut!


Om jeg ikke husker helt feil er vel planen en kapasitet på rundt 17.000 når den nye tribunen står klar. Fornuftig det. Vi trenger i alle fall ikke noe mer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Eg tror vi kan glemme oppdeling av etasjene, bare tenk så mye mer upraktisk det blir å skille hybelhus og tribuneanlegg. Det beste me kan håpe på er ein tilbaketrukket fasade der kanskje et par-tre seterader er situert høyere enn grunnplan i hybeldelen. På tegningene som hittil er kommet er det 17(?) rader før hybeldelen.
GÃ¥ av.

Corran

Er det kommet tegninger som viser innsiden foruten de som er laget av folk her inne som synser om hvordan det kan være det vil se ut?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Quote from: Corran on June 22, 2017, 14:44:41 PM
Er det kommet tegninger som viser innsiden foruten de som er laget av folk her inne som synser om hvordan det kan være det vil se ut?


Ja, selvsagt. Det er jo derfor vi uttaler oss slik vi gjør.


WIP, og fortsatt noe som kan endres. Men fasaden er som varslet tre etasjer inn mot banen.
GÃ¥ av.

Gulløl

Når BT fikk trykke overnevnte i januar ble det påpekt at det var foreløpige skisser. Siden den gang er det jobbet med skikkelige tegninger med mer detaljer og at det visuelle skal ta seg best mulig ut. Jeg velger å gi den endelige dommen til det blir presentert. Det drøyer i tid, men forhåpentligvis blir det snart presentert.

Skissen var fra denne artikkelen:
https://www.bt.no/100Sport/fotball/Slik-kan-Brann-Stadion-bli-etter-utbyggingen-228691b.html
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Ja den der husket jeg men mente å huske det bare var noe utkast til skisse over hvordan det kanskje kunne se ut og at det skulle komme skikkelige skisser.
Og gulløl bekrefter jo det så slik jeg ser det er det ikke kommet noe enda som er grunnlag for å reagere verken ene eller andre veien selv om sannsynligheten er størst for at det ikke blir noe jubel fra meg ;-) D
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Det blir garantert kostnadseffektivt og dermed sikkert enkelt. Bransjeråd.
GÃ¥ av.

Nixon

http://www.vg.no/sport/fotball/eliteserien/vaalerenga-forventer-6-7-millioner-i-aaret-for-arenanavnet/a/24118382/

VIF regner med å få 6-7 millioner i året for stadionnavnet på den nye banen på Valle. Og helst skal kontrakten vare i 10 år. Så det blir en god slump med sikre penger som de kan budsjettere med fra år til år.

Tipper at svært få hadde ment at det hadde vært nok til å endre navn på Brann Stadion!
Rød makt på Hansa

Torvanger

6-7 mill er ikke så fantastisk mye penger og ved å gi en aktør navnet, mister man også muligheten til å selge stykkevis og delt. Det er ikke like storveis å ha SPV-tribunen på DNB Stadion, bare for å ta et eksempel. En stadionnavneier vil nok ha fullt og helt og i det perspektivet, så er 6-7 mill ikke veldig mye penger. 20-30 mill pr år, det hadde endret saken.

Christian

Godt poeng, Torvanger. Det må jo være mindre attraktivt for andre sponsorer med reklameplass på konkurrenters arena.

kabelmann

Men tror dere Fjordkraft, BoB, Frydenbø osv. genererer 60-70 mill over ti år? Jeg aner ikke, men kunne man klart noe slikt på toppen av det vi allerede får, så kjør på. Hadde hjulpet godt på gjelden.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Torvanger

Et navn på Stadion vil overskygge eiere av tribuneseksjoner.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 16, 2017, 12:33:49 PM
Et navn på Stadion vil overskygge eiere av tribuneseksjoner.


Kanskje, men det som eksperter har sagt om et eventuelt salg av Stadion er at det gamle navnet "Brann Stadion" vil overskygge det nye navnet. Det vil ta lang tid å få det inn i dagligtalen til folk.
Rød makt på Hansa

Spelaren

VIFs nye Stadion er et helhetlig, nytt signalbygg knyttet til en viktig bydelsutvikling. Det har nyhetsfaktor i motsetning til lappeteppet vårt, bortgjemt i et gammelt nabolag. Det ville imponere meg meget om me kom i nærheten av de summene dersom me la stadionnavnet ut for salg, selv med SiB-fullføringen gjennomført. Vårt anlegg har liksom alltid bare vært Brann Stadion...
GÃ¥ av.

Torvanger

Quote from: Nixon on August 16, 2017, 12:37:29 PM
Quote from: Torvanger on August 16, 2017, 12:33:49 PM
Et navn på Stadion vil overskygge eiere av tribuneseksjoner.


Kanskje, men det som eksperter har sagt om et eventuelt salg av Stadion er at det gamle navnet "Brann Stadion" vil overskygge det nye navnet. Det vil ta lang tid å få det inn i dagligtalen til folk.



Definitivt et poeng, og etter min mening vil man alltid kalle det for Brann Stadion. Dersom man foretar en fysisk og geografisk forflytning, stiller det seg annerledes, som med VIF på Valle.

krøvel vellevold

Det som er ekstra ille med sponsornavn - i tillegg til det åpenbare om at det blir et identitetsløst navn som ikke har noe med klubben å gjøre, er muligheten for at det blir navnebytte sånn omtrent hvert 5. år. Og til slutt er det ingen som vet hvilket stadion man snakker om.
Legg ned hele klubben!

havøgle


Spelaren

Quote from: havøgle on August 19, 2017, 17:28:40 PM
Reguleringsplanene:
https://www.bergen.kommune.no/aktuelt/kunngjoringer/kunngjoring-146738


Interessant lesning, har nå skummet gjennom alle og utenom snittegningene du linket til er det ingenting som viser innsiden. Men det er som forventet, 15-16 rader og tre fasader.
GÃ¥ av.

Torvanger

Iilustrasjon 8.5 i planbeskrivelsen, der man ser eksisterende tribune vs ny, ser ikke så hakkende galen ut, jeg tror ikke det blir så ille som mange frykter.

Corran

Ser at en del av hyblene skal være mellom Hansa og Pølsevippen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Quote from: Torvanger on August 19, 2017, 20:17:06 PM
Iilustrasjon 8.5 i planbeskrivelsen, der man ser eksisterende tribune vs ny, ser ikke så hakkende galen ut, jeg tror ikke det blir så ille som mange frykter.


Jaså? Ser akkurat så ille ut som eg fryktet. Og det er ingen vurdering av det praktiske, eg er sikker på at det blir et kjempeløft for klubben med denne avtalen, det er fortsatt tre etasjer med hybler som har ingenting på innsiden av et fotballstadion å gjøre. Og så er det dette med økonomien, i ene vedlegget skrives det at det blir gjeldslette av dette prosjektet, er spent på kor mye det er snakk om.
GÃ¥ av.

Corran

Eg er spent på å høre hva som er budsjetterte bygge kostnader på dette. Ser det kommer inn i underkant av 260 mill på salget videre (324 hybler til 800.000), men det er inkl mva og kostnader med overdragelse.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Har innsett for lenge siden at vi kommer til å ende med en helt jævlig stadion og mer i gjeld enn vi startet med
"og der snubler Sæternes igjen"

Brann_ruler86

Jupp, som andre skriver så ser dette som forventet helt grusomt ut, og er en løsning som vi definitivt hadde gjort narr av hvis det var en annen klubb som fant på dette.
GÃ¥ ta banen!

Henki

Quote from: Utmedsnolken on August 20, 2017, 13:16:02 PM
Har innsett for lenge siden at vi kommer til å ende med en helt jævlig stadion og mer i gjeld enn vi startet med


Prosjektet skal vel, såvidt jeg har forstått, godkjennes på et ekstraordinært årsmøte. Hvis tallene viser at Brann får økt gjelden sin ved å gjennomføre denne utbyggingen, må selvsagt årsmøtet nekte å godkjenne prosjektet.
Ballen skal fremover!

Gulløl

Utvendig ser Stadion bra ut, ingen åpne svinger og lukket Stadion. Alle tribuner inn mot gressteppet er positivt. En mer intim Brann Stadion enn som er i dag. Men så var det innsiden da, som de fleste frykter i middels eller stor grad hvordan blir seende ut. Går ut fra at det er laget tegninger og fotomontasjer som viser innsiden også. Når blir de frigitt for almennheten, medlemmer og supportere ? Har ikke noe betydning for reguleingsplanen men en bør ikke holde lokk på hvordan det blir seende ut. Håper det er optimalisert løsningsmessig så langt som mulig med det visuelle, men det blir ikke lett med en vegg på tre etasjer. Håper vi kan bli positivt overrasket.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up