• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 23, 2017, 14:44:34 PM
Håper det løses på en kjekkere måte enn hybler ut mot banen.


Håper det, ikke for sent å snu. Men da må Trond Mohn på banen med en solid finansiering.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Alonso Solis

Quote from: Billy Elliott on May 23, 2017, 14:28:16 PM


Byggestart er vel etter sesongen i år. Kan neppe utsette så mye da.


Hvis Brann ender opp med en god sesong denne sesongen også, så burde de absolutt utsette prosjektet. Kapasiteten vil jo bli kraftig redusert mens byggingen pågår og dermed påføre klubben store økonomiske tap i form av veldig reduserte billettsalgstall. I en perfekt verden bør utbyggingen skje etter en crappy sesong.

Belfort

Quote from: Alonso Solis on May 23, 2017, 17:48:20 PM
Quote from: Billy Elliott on May 23, 2017, 14:28:16 PM


Byggestart er vel etter sesongen i år. Kan neppe utsette så mye da.


Hvis Brann ender opp med en god sesong denne sesongen også, så burde de absolutt utsette prosjektet. Kapasiteten vil jo bli kraftig redusert mens byggingen pågår og dermed påføre klubben store økonomiske tap i form av veldig reduserte billettsalgstall. I en perfekt verden bør utbyggingen skje etter en crappy sesong.


Akkurat det spiller ingen rolle. Kommer ikke uansett, så sant det ikke er 16 mai eller Rosenborg

Torvanger

Jeg tipper løsningen blir færre hybler og en etasje inn mot gressett.

Kirk

Blir spennende å se hva de kommer med i kveld. Håper på noen nye tegninger. Selv om det aldri vil bli optimalt med hybler på tribunen hadde det unektelig gjort seg med et moderne og lukket Stadion, så hvis dette er eneste realistiske måten å få det gjennomført på, så kjør på!

Billy Elliott

Quote from: Kirk on June 01, 2017, 12:57:20 PM
Blir spennende å se hva de kommer med i kveld. Håper på noen nye tegninger. Selv om det aldri vil bli optimalt med hybler på tribunen hadde det unektelig gjort seg med et moderne og lukket Stadion, så hvis dette er eneste realistiske måten å få det gjennomført på, så kjør på!


Hør, hør! Helt enig.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

For min del må Brann sitte igjen med et greit overskudd for at hybel-prosjektet skal være greit. Dersom klubben bare går i null og f.eks. ikke får betalt ned noe gjeld kan vi bare ha det slik som i dag.
Rød makt på Hansa

Torvanger

Med ny tribune vil man uansett få bedre fasiliteter, ikke minst på salgsfronten, med diverse salgsboder mer tilgjengelig under Søndre. Pr idag er det veldig få som orker å ta seg bry med å gå ned for å stå i kø under Hansa eller foran altanen, med oppgradering og bedre tilgjengelighet under ny tribune, kan Brann øke inntjeningen på kioskvarer betydelig. Man vil også oppleve å få en bedre besøkt tribune, enn pr idag, der den nok er den mest glisne pr idag.

Kirk

Selv om de i verste fall bare går i null, så vil de uansett få flere gode sitteplasser å selge, i stedet for det håpløse T-feltet.

Så hvis vi kan få bedre fasiliteter, bedre stemning (lukket Stadion og tilskuerne nærmere banen) og høyere billettinntekter uten å måtte betale for det så er jo ikke det så verst deal. Og hvis de kan sitte igjen med en del millioner i tillegg så er det jo bare å finne frem spadene.

Ulempene er selvsagt at vi er stuck med et hybelstadion til evig tid, men med mindre onkel Trond ordner opp så vil jo aldri klubben få råd til å bygge ut på egenhånd uansett.

Spelaren

Ifølge BT, som var på medlemsmøtet, er antallet hybler noe nedjustert frå 382. Eksempelvis er hjørnet mellom Hansa og ny tribune satt på vent.

Hvis det hele strander, er det lite kostnader for øvrig.
Gå av.

Kirk

Var ikke så mye ny info der nei. Er vel hjørnet mellom Hansa og Sparebanken Vest som er utsatt. Ellers blir det etter planen kalt inn til ekstraordinær generalforsamling til høsten. Får vel ikke se noen endelige tegninger før det. Skal gå rimelig på skinner hvis de skal rekke byggestart etter sesongen.

Torvanger

Så det var ingen indikasjoner på at man hadde alternativer med færre etasjer over langsiden?

Alonso Solis

Man må jo håpe på flest mulig leiligheter. SIB betaler 800k per leilighet, så jo flere leiligheter jo mere penger i Brann-kassen. Men det man definitivt

Gepard

Angående mattilbudet på Stadion :

Ikke et nytt innspill i debatten detter her, men lurer på en ting, Hvorfor er det slik at Brann stadion er det arrangementet i Bergen hvor matservering fra bodene, er absolutt verst ? Skrekkelige hamburgere og vann-pølser ? Baconcrisp-meny og en sur Kaffe ?

Burde ikke mattilbudet vært noe man kunne faktistk tiltrukket noen kunder med ?

Hvorfor får man ikke kjøpt nyegrillete solheim-pølser med snadder tilbehør, eller en frekk Bien-burger ?

Dette kan da ikke være umulig å få til ?

Mattilbudet er per i dag, er en fullstendig skandale, hvertfall på gamle og hansa (er den noe bedre på vip og bt ?)

Finnes det ingen interesse for at dette kan heves til et bra nivå ? Utopisk å tro at det kan heve nivået på et Stadion-besøk, ergo interessen for å ta seg en tur ?

Corran

Har de burgere på staddaen?

Klart en god burger eller kvalitetspølse hadde vært ok, men at det hadde trukket ekstra tilskuere tror jeg ikke.
Men en dårlig pølsebod opplevelse for en som sjelden er på staddaen kan jo selvfølgelig vippe negativiteten så langt at det skal mer til før den personen kommer tilbake, mens en god opplevelse kan vippe motsatt vei. Men da som en del av helhetsinntrykket for den personen. Jeg tror ikke antall tilskuere blir påvirket av pølsene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger


dudo

Men god mat kunne gjort at folk ble lengre på stadion og la igjen mer penger der. Jeg har ikke helt troen på det i dette landet, men det er ikke en utenkelig tanke.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dudo

Med "ble lengre" mener jeg strengt tatt "kom tidligere".
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

esp123

Ikke at dette noen gang kommer til å skje her i Norge, men i Italia er det ihvertfall masse matboder utenfor stadion før kamp som selger de herligste (fast food-)retter og ikke minst øl før kamp. Gjør jo at folk kommer tidligere på kamp, og at det er mer attraktivt å gå på kamp.

Folk blir jo sulten (og tørst)!

Billy Elliott

Quote from: Gepard on June 07, 2017, 23:13:40 PM
Angående mattilbudet på Stadion :

Ikke et nytt innspill i debatten detter her, men lurer på en ting, Hvorfor er det slik at Brann stadion er det arrangementet i Bergen hvor matservering fra bodene, er absolutt verst ? Skrekkelige hamburgere og vann-pølser ? Baconcrisp-meny og en sur Kaffe ?

Burde ikke mattilbudet vært noe man kunne faktistk tiltrukket noen kunder med ?

Hvorfor får man ikke kjøpt nyegrillete solheim-pølser med snadder tilbehør, eller en frekk Bien-burger ?

Dette kan da ikke være umulig å få til ?

Mattilbudet er per i dag, er en fullstendig skandale, hvertfall på gamle og hansa (er den noe bedre på vip og bt ?)

Finnes det ingen interesse for at dette kan heves til et bra nivå ? Utopisk å tro at det kan heve nivået på et Stadion-besøk, ergo interessen for å ta seg en tur ?


Kioskene på Stadion ble vel outsourced for noen år siden, akkurat slik salg av supportereffekter ble nå nettopp, så det er ikke så mye klubben kan gjøre for å påvirke hva som tilbys lenger.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

June 08, 2017, 11:16:46 AM #7070 Last Edit: June 08, 2017, 11:34:18 AM by Gulløl
Tror ikke folk flest kommer med ulvehunger og tenker så mye spising og mat de par timene de er innenfor Stadionmurene på en kamp, da er det fotballopplevelsen som betyr mest. Store deler av publikum spiser nok før de går. Tror at for de fleste er det viktigste at de kan få hurtig "småservering" som en varm kaffi eller en kald cola eller en is eller sjokolade. Popcornmeny ser jeg er populært blant ungene og et tilbud som kom etter at kiosksalget ble outsourced. I år er også mattilbudet utvidet med at en får kjøpt pizza fra Pizzabakeren utenfor Stadion som jeg ser en del benytter seg av før de går til inngangen. Synes kiosksalget totalt sett har blitt bedre(ihvertfall på Frydenbø) etter at den profesjonelle aktøren overtok salget. Før denne tid når Brann driftet kiosksalget selv tapte de penger på det og tilbudet var totalt sett dårligere enn i dag. Nå er det også bedre bemanning i kioskene og mindre kø en før, vanligvis får en handlet innenfor 5 minutter.

For å presisere, det var i fjor sesongen 2016 at Go2arena overtok dette salget på Stadion. En aktør som også har vært på Lerkendal siden 2011 og Ullevaal Stadion siden 2014. På de to nevnte fotballstadion økte Go2Arena salget med 40 prosent, går ut fra at Brann også nå har merket en økning. For hvert salg tjener Brann penger og står med null risiko siden Go2Arena står for all drift og administrasjon, en god løsning i forhold til når Brann surret på med dette før.
http://www.m.brann.no.performgroup.com/news/id/1w6lx3xk1z54a1ob0ujh84uo6b
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Når det gjelder selve utbyggingen, og at de har gått bort i fra å bygge i hjørnene. Jeg vil heller ha hybler i de to vestlige hjørnene og 1-2 etasjer på søndre langside enn ingen hybler i hjørnene og TRE etasjer med stygge fæle hybler på langsiden....
- Vi har den treneren vi har.

Torvanger


LAN-party

er det snakk om å ikke tette hjørnene? er vel på frydenbø da? mellom bob og langsiden må det vel bli tett?
angående matservering er det triste greier. syns brann burde ofret parkeringen på utsiden av en av langsiden og satset på fanzone der. Veldi mange reiser langt for å se brann. hadde det ikke vert for distriktene hadde ikke brann bikket 10.000 en gang i år. Når en reiser 1-2timer for å se brann så kommer en ofte 0,5-1time før kampstart,denne tiden bør brann utnytte. skal en rekrutere unge supportere må en tilby en opplevelse til dei minste som er mer en 2*45min. brann almeningen er et flott område og det er synd slike felles areal ikke er i alle tribuner. menmen uansett brann bør ha som mål å få folk tidligere på stadion og tilby folk en opplevelse der. alkoholhysteriet ødelegger jo mye for å få folk tidli på stadion..

SKBCPH

Ja mellom bob og hoved blir det nok tettet. Men var i starten snakk om å også bygge hybler i de to siste hjørnene, noe de tydeligvis har gått bort i fra. Ergo må flere av hyblene få plass på langsiden, som igjen betyr mindre areal til seter og mer areal til stygge hybler. Blir noen flotte Tv-bilder i årene fremover....
- Vi har den treneren vi har.

LAN-party

hvem bryr seg om tv bildene? kampene skal sees på stadion

SKBCPH

Vel, jeg som sitter i utlandet og ser kamper fra stadion annenhver helg er mer enn middels opptatt av hvordan det framstår for andre enn brann-fansen på TV. Det ser stusselig nok ut nå med en tynt befolket sliten hovedtribune, men det er bedre det enn 10 ganger 100 meter med blokkfasade...
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

TV-bildene skal man ikkje undervurdere. De aller aller aller fleste som følger Brann ser kampene via TV, og en overflate tilsvarende ett dekar med hybelflate svir i øynene - garantert.
Gå av.

LAN-party

At en får flyttet tribunen inn til banen vil nok gjøre stadion mye mer TV vennlig enn den er
Idag,selv med leiligheter. Slik det er idag er det idag kunne det like godt vert løpebane foran. Men skulle tro det hsdde vert mulig å ha leiligheter over taket.

Yngve

Laurdagens BA: Brann kan få kraftig redusert kapasitet til neste sesong.

Bygging av ny tribune vil gå føre seg heile 2018 og ein vil då i utgpkt stå med kapasitet på 13.000. Det kan jo verta spanande.

Håpet er byggestart så fort årets sesong er over.

krøvel vellevold

Quote from: Yngve on June 09, 2017, 23:54:13 PM
Laurdagens BA: Brann kan få kraftig redusert kapasitet til neste sesong.

Bygging av ny tribune vil gå føre seg heile 2018 og ein vil då i utgpkt stå med kapasitet på 13.000. Det kan jo verta spanande.

Håpet er byggestart så fort årets sesong er over.


Dette holder normalt i 13 av 15 kamper.
Legg ned hele klubben!

Kagain

Quote from: Corran on June 08, 2017, 08:00:16 AM
Har de burgere på staddaen?

Klart en god burger eller kvalitetspølse hadde vært ok, men at det hadde trukket ekstra tilskuere tror jeg ikke.
Men en dårlig pølsebod opplevelse for en som sjelden er på staddaen kan jo selvfølgelig vippe negativiteten så langt at det skal mer til før den personen kommer tilbake, mens en god opplevelse kan vippe motsatt vei. Men da som en del av helhetsinntrykket for den personen. Jeg tror ikke antall tilskuere blir påvirket av pølsene


Jeg for min del håper ikke de kjører i gang med nygrillede burgere og slikt. I alle fall ikke uten å oppgradere kioskene kraftig. Misforstå meg rett, jeg er ingen radikal burgerhater; grunnen til at jeg sier dette er basert på at jeg for 16 år siden jobbet på Esso Loddefjord. Noen av dere er kanskje så unge at dere ikke helt skjønner hva det har med saken å gjøre, men her er i alle fall situasjonen (ikke bevist av vitenskaplige kilder, men slik jeg forsto den).

På den tiden der var det veldig få bensinstasjoner som hadde burgere. De fleste hadde et utvalg pølser som løk, grill, wiener, krydder og ostepølse. Det var liksom det hele. Pølser er sånn sett greiere å få til, de lager seg selv. På Askøy derimot var det en Hydro Texaco (eller YX som kidza sa) som hadde burgere. Denne var viden kjent og nattåpen. Det som gjorde at den var kjent var at de hadde HAMBURGERE der. På kvelden stengte de hele bensinstasjonen og serverte burgere ut gjennom en luke. Og folk stimlet til. Det var voldsomme køer og mye liv der ute på den øyen rundt den tiden.

På de andre bensinstasjonene var det også en del som kom innom for nattmat, men de nøyde seg med pølser (som oftest med rekesalat). Det var ikke alle bensinstasjonene som var åpne om natten, men vi på Vestkanten Veiservice holdt åpent 24/7. Den eneste dagen i året som var strengt var julaften fra klokken 14 til 21. En følge av dette var at vi også fikk en del køer natt til fredag, lørdag og søndag. Men det gikk greit.

Men så... begynte vi å tilby burgere. Burgerhelvetet var et faktum. Til å begynne med hadde vi en maskin som steikte burgerne for oss (den klarte blant annet ikke å gjennomsteike store burgere til å begynne med). Burgerne var ikke særlig gode, men det var burgere. Og plutselig hadde vi enormt med burgerhungrige kunder. Resultatet ble dårlige burgere til et mindretall, ekstremt mye dårlige service og lengre ventetider for vanlige kunder.

Poenget mitt er at med så få boder som det er på Stadion vil en eventuell supplering med burgere føre til mangedobling av køer, ventetid. De som kanskjse bare har lyst på en kopp kaffe og noe annet enkelt blir skadelidende. Det ville nok også vært store køer fremfor boden i løpet av kampen, noe som antageligvis ville rammet stemningen...

Lasaron

Takk for historieforelesningen :)

Er forøvrig enig. Kioskene på Stadion bør tilby så få varer som mulig, der man sikrer noenlunde kvalitet på det som blir servert. Det skal være forutsigbart, raskt og effektivt. Slik det er nå, er helt greit. Men utenfor Stadion før kampstart, se der kan det skje en forbedring.
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on June 10, 2017, 02:03:00 AM
Dette holder normalt i 13 av 15 kamper.


Ja, og de som vil ha garantert billett gjennom sesongen får kjøpe partoutkort.
Rød makt på Hansa

dudo

Selv om det blir kaos på Askøy og Vestkanten av å servere burgere, så går det an. Jeg har sett det lykkes opptil flere ganger.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Quote from: Lasaron on June 10, 2017, 09:01:15 AM
Takk for historieforelesningen :)

Er forøvrig enig. Kioskene på Stadion bør tilby så få varer som mulig, der man sikrer noenlunde kvalitet på det som blir servert. Det skal være forutsigbart, raskt og effektivt. Slik det er nå, er helt greit. Men utenfor Stadion før kampstart, se der kan det skje en forbedring.

For så vidt enig der. Eg kjøper en cola før hver kamp da eg i løpet av kampen skriker en del og ofte blir tørst, men om eg må vente mer enn et par minutter på denne colaen så gidder eg ikkje.
Men utenfor som du sier så kan en ha mange boder som selger diverse. Og da gjerne slike mobile gatekjøkken som selger diverse. Står jo en der av og til som selger pizza (gjorde det i alle fall sist kamp) Men en kunne jo også hatt en del show rundt det.
Må bygge det opp over tid men en kunne laget en liten happening der oppe som startet en time eller to før kampen starter.
Se for dere området fra BT og langs hele pølsevip tribunen bort til de små banene bak Hansa/Frydenbø med boder og diverse underholdning og lignende på begge sider slik at det ble en gate av det. Gjerne et par uteserveringer med pils. Noen hoppeslott og konkuranser for unger (hastighetsmåler på skudd, triksekonkuranser og lignende) hvor vinnere fikk premier  i pausen av en Brannspiller som ikke er på laget denne dagen. Gjerne et par boder som selger skjerf og lignende og et bord hvor evt skadde eller gamle spillere kunne satt og signert diverse.
Kunne over tid skapt et folkeliv før kampene.
På utsolgte dager kunne da kampene bli vist på uteserveringene utenfor der (men kun ved utsolgt så det ikke var flere der enn inne ;-)) 
Mye en kunne gjort som gjorde mer salg, men en kunne gjerne invitert forskjellige aktører som beholdt sitt eget salg og de fikk leie plassen gratis. For om en klarte å lage noe slikt utenfor og en jobbet litt aktivt med det så kunne dette ført til et folkeliv rundt kampene som hadde trukket mer folk til kampene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Naboene har sikkert sitt å si ang. ting og tang som kan skje utenfor stadionveggene.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

June 10, 2017, 15:35:41 PM #7087 Last Edit: June 10, 2017, 15:39:45 PM by Gulløl
Quote from: Yngve on June 09, 2017, 23:54:13 PM
Bygging av ny tribune vil gå føre seg heile 2018 og ein vil då i utgpkt stå med kapasitet på 13.000. Det kan jo verta spanande.


Vil nok føre med seg økt salg av partoutkort. Hvor mye økningen blir vil jeg ikke spekulere i. Men blir det utsikter til at det blir stress/vanskelig med å få skaffe seg 16-billetten + RBK-billetten kan det vippe en del i retning partoutkort. I år f.eks. passerte salget til 16 mai kampen 13000 allerede 11 mai.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Xminator

En sesong med en tribune mindre betyr lite, det som faktisk betyr noe er at Brann nå har hørt på de innvendingene som kom mot glassblokken de planla å bygge og faktisk lager en tribune.

Lasaron

Hvis de starter rivingen av gamle sitte i vinter, lurer jeg på hvilket tilbud jeg får. Jeg har hatt partoutkort på den tribunen siden 2004. Lurer på hvor og til hvilken pris. Det blir litt spennende.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on June 10, 2017, 17:58:32 PM
Hvis de starter rivingen av gamle sitte i vinter, lurer jeg på hvilket tilbud jeg får. Jeg har hatt partoutkort på den tribunen siden 2004. Lurer på hvor og til hvilken pris. Det blir litt spennende.


Kanskje du kan få leie en hybel rimelig når det står ferdig? Betyr jo kort vei til alle talentkampene...
Gå av.

Kirk

Quote from: glennbergen on June 08, 2017, 12:29:53 PM
Når det gjelder selve utbyggingen, og at de har gått bort i fra å bygge i hjørnene. Jeg vil heller ha hybler i de to vestlige hjørnene og 1-2 etasjer på søndre langside enn ingen hybler i hjørnene og TRE etasjer med stygge fæle hybler på langsiden....


I saken til BA spekulerer Vibeke om man kan få ferdig hjørnene først for å øke kapasiteten, så tydeligvis bare hjørnet mellom Hansa og Sparebanken Vest-tribunen de har droppet, forståelig nok. De andre hjørnene må vel brukes som innganger.

Ellers må de få godkjent reguleringsplanen før de kan gå i gang, og det pleier jo å ta sin tid, for ikke å snakke om å få planene godkjent av medlemmene.

Corran

Quote from: Lasaron on June 10, 2017, 17:58:32 PM
Hvis de starter rivingen av gamle sitte i vinter, lurer jeg på hvilket tilbud jeg får. Jeg har hatt partoutkort på den tribunen siden 2004. Lurer på hvor og til hvilken pris. Det blir litt spennende.

Sikkert samme som vi som satt der hvor pølsevippen er nå fikk.
Anledning til å velge blant ledige seter på resten av tribunene til de prisene som det er der
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Når går denne ekstraordinære generalforsamlingen av stabelen?

Kirk

Quote from: Torvanger on June 12, 2017, 11:14:16 AM
Når går denne ekstraordinære generalforsamlingen av stabelen?



De snakket vel om etter ferien en gang.

Huff

Quote from: Xminator on June 10, 2017, 17:17:11 PM
En sesong med en tribune mindre betyr lite, det som faktisk betyr noe er at Brann nå har hørt på de innvendingene som kom mot glassblokken de planla å bygge og faktisk lager en tribune.


Helt, fullstendig og totalt enig. Jeg håper inderlig at de har forstått dette.

dokken

Når det gjelder bygging av ny tribune: Tror jeg kan garantere at de ikke rekker å komme i gang like etter sesongen i år. Dette skal gjennom fagetaten og politisk behandling. Naboene vil garantert ha innvendinger (det har alltid naboer, uansett hva som bygges).

Sånne prosesser tar tid, mer enn tre måneder (som de legger opp til nå).

Er nok teoretisk mulig å komme i gang neste vår, men da ville jeg heller ventet til sommeren 2018, under mesterskapspausen. Da får man med seg den ene garantert utsolgte kampen vi har (16. mai), og kan slippe unna med en drøy halv sesong med redusert kapasitet (forutsatt at man klarer å bygge tribunen mellom juni 2018 og mars/april 2019, og det må da være god nok tid).

Da vi bygget nye Sparebanken Vest, rev vi store stå etter siste hjemmekamp 2006. Tribunen sto ferdig til seriestart året etter. Mulig ikke alt inne var klart, det husker jeg ikke, men selve tribunen og setene var i full bruk fra første seriekamp 2007.

BT-tribunen ble vel bygget mellom 2005 og 2006-sesongen, men da tok det litt lenger tid. Tribunen ble innviet 16. mai 2006, så vidt jeg husker. Men den var brukt som midlertidig ståtribune på et par kamper før det (blant annet mot vif, husker jeg.

Ellers husker jeg at Brann en gang på 2000-tallet (?) bare fikk slippe inn 12.750 tilskuere, pga få sitteplasser. NFF hadde krav om at en viss prosent av plassene skulle være seter. Det var vel da man satte opp denne "Mastodonten". En midlertidig sittetribune i klokkesvingen, som sto et par år. Var vel bare 1500 seter, men de utløste at man fikk slippe inn flere stående også. Pussig regelverk den gangen.

SKBCPH

Quote from: Xminator on June 10, 2017, 17:17:11 PM
En sesong med en tribune mindre betyr lite, det som faktisk betyr noe er at Brann nå har hørt på de innvendingene som kom mot glassblokken de planla å bygge og faktisk lager en tribune.


Med tanke på at det faktisk trengs støtte fra flertall av medlemmene føler jeg meg ganske sikker på at de ikke vil få støtte nok til å bygge 3 etasjer med hybler på langsiden. I verste fall 2 etasjer, som evt på et vis kan dekkes over med en seksjon nummer to med tribune.
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Quote from: glennbergen on June 12, 2017, 13:39:19 PMMed tanke på at det faktisk trengs støtte fra flertall av medlemmene føler jeg meg ganske sikker på at de ikke vil få støtte nok til å bygge 3 etasjer med hybler på langsiden.


Er det virkelig medlemmene som har det siste ordet i denne saken?
Rød makt på Hansa

SKBCPH

- Vi har den treneren vi har.

Go Up