• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on August 23, 2016, 19:45:00 PM
Quote from: Henki on August 23, 2016, 13:50:31 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 12:55:06 PM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:58:25 AM
Gamle Sitte er da estetisk nok den, tar seg godt ut på tv gjør den også. Og den onanien om avstand til matten, hvem pokker bryr seg?



Jeg.


Jeg også.


Da er det jo bare å sette seg på en annen tribune...


Du misforstår, kanskje med vilje. Poenget er at om alle tribunene hadde vært like nært som de er mange plasser i England, pluss den ene langsiden i Sogndal og Fredrikstad, så hadde Stadion blitt enda mye mer intim. Det hadde vært kult, tøft, fint, og bidratt til mer trøkk. Derfor.
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 20:30:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 23, 2016, 19:45:00 PM
Quote from: Henki on August 23, 2016, 13:50:31 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 12:55:06 PM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:58:25 AM
Gamle Sitte er da estetisk nok den, tar seg godt ut på tv gjør den også. Og den onanien om avstand til matten, hvem pokker bryr seg?



Jeg.


Jeg også.


Da er det jo bare å sette seg på en annen tribune...


Du misforstår, kanskje med vilje. Poenget er at om alle tribunene hadde vært like nært som de er mange plasser i England, pluss den ene langsiden i Sogndal og Fredrikstad, så hadde Stadion blitt enda mye mer intim. Det hadde vært kult, tøft, fint, og bidratt til mer trøkk. Derfor.


Nemlig :)
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Quote from: Henki on August 23, 2016, 22:06:39 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 20:30:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 23, 2016, 19:45:00 PM
Quote from: Henki on August 23, 2016, 13:50:31 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 12:55:06 PM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:58:25 AM
Gamle Sitte er da estetisk nok den, tar seg godt ut på tv gjør den også. Og den onanien om avstand til matten, hvem pokker bryr seg?



Jeg.


Jeg også.


Da er det jo bare å sette seg på en annen tribune...


Du misforstår, kanskje med vilje. Poenget er at om alle tribunene hadde vært like nært som de er mange plasser i England, pluss den ene langsiden i Sogndal og Fredrikstad, så hadde Stadion blitt enda mye mer intim. Det hadde vært kult, tøft, fint, og bidratt til mer trøkk. Derfor.


Nemlig :)


Jo da, gutter, jeg regna med det var noe sånt, men jeg synes også det er litt digg med sjel og estetikk.
Det tar jeg gjerne fremfor en ny tribune som får sjel om 50 år, eller kanskje aldri. Hvem synes vel ærlig talt at de fleste nye stadioner er kulere enn de eldre?
Man kan også miste noe på veien når man "bygger" nytt. Redd altanen!
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

nummer9

Quote from: signaldo on August 23, 2016, 18:27:15 PM
Quote from: Ricky on July 01, 2016, 10:46:38 AM
Ikke overraskende sprekker stadionbudsjettet for VIF.. Skal bli spennende å se hva sluttregningen egentlig blir. Det er jo visse fallgruver når inntektene er forhåndsavtalt, mens kostnadene bare er estimert.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/stadionsmell-for-valerenga-ma-betale-gigantbelp/3423240051.html

Dette var veldig trist. Kanskje Vålerengen burde be om rabatt på kjøpssummen? 50% burde vel være på sin plass?

Lasaron

August 24, 2016, 09:49:35 AM #6554 Last Edit: August 24, 2016, 11:42:58 AM by Lasaron
Feilpost
Tren på langskudd

Brann_ruler86

Quote from: Klaus_Brann on August 23, 2016, 23:18:01 PMJo da, gutter, jeg regna med det var noe sånt, men jeg synes også det er litt digg med sjel og estetikk.
Det tar jeg gjerne fremfor en ny tribune som får sjel om 50 år, eller kanskje aldri. Hvem synes vel ærlig talt at de fleste nye stadioner er kulere enn de eldre?
Man kan også miste noe på veien når man "bygger" nytt. Redd altanen!


Jeg er i utgangspunktet enig, men slik det er på Stadion nå er Søndre rett og slett altfor langt fra banen, og det ødelegger intimiteten på stadion. Og det tydelig at Søndre ikke holder mål, det er den tribunen på stadion med desidert minst folk på og det ser ikke bra ut på TV.

Når det gjelder altanen så er den allerede delvis ødelagt med de nye kioskene, ikke så mye igjen å redde der....

Gå ta banen!

dokken

August 24, 2016, 11:27:44 AM #6556 Last Edit: August 24, 2016, 11:30:32 AM by dokken
Dette er en litt hypotetisk diskusjon, men jeg er enig både i
1) at Gamle Sitte har sjarm og historisk sus, og
2) At den er for langt fra banen slik det er blitt nå (husk at da den ble bygget hadde Brann Stadion løpebaner (!), derav svingen i ene enden.

En løsning som tar hensyn til begge deler (i fremtiden), kan være å legge til noen rader foran dagens tribune. Spesielt dersom man tar vekk de øverste reklameskiltene (det er bare i Norge vi har dobbelt opp med reklameskilt rundt banen. Det gjør at hver enkelt reklame får mindre oppmerksomhet, i stedet for å ta mer betalt for de som vises, som i England) er det ganske stort fall ned til banen.

Får sikkert inn en 6-7 rader der. Den delen av tribunen kan være mindre bratt enn resten, siden den er ned mot banen (helt vanlig i feks England). Det ser også mye bedre ut på TV, får man får tett i tett med hoder.

Problemene med denne løsningen er 1) Taket vil ikke dekke disse setene. Det er sikkert mulig å forlenge taket litt for å fikse det.
2) Disse setene ville nok vært de minst attraktive, og dermed stått tomme i dag. Er derfor avhengig av større interesse og utsolgte hus.
3) Man må finne ny plass til kioskene og andre fasiliteter - feks i et nybygg/brakkebygg i hjørnet mot BT.

Resultatet ville blitt et intimt, passe stort stadion med historisk sus og karakter. Det siste er faktisk ganske viktig, Europa er full av kjedelige bollestadioner som ser helt like ut.

Mer om historien til Stadion her, og de ulike byggetrinnene: http://www.brann.no/history-of-stadium

Lasaron

Quote from: Klaus_Brann on August 23, 2016, 23:18:01 PM
Quote from: Henki on August 23, 2016, 22:06:39 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 20:30:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 23, 2016, 19:45:00 PM
Quote from: Henki on August 23, 2016, 13:50:31 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 12:55:06 PM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:58:25 AM
Gamle Sitte er da estetisk nok den, tar seg godt ut på tv gjør den også. Og den onanien om avstand til matten, hvem pokker bryr seg?



Jeg.


Jeg også.


Da er det jo bare å sette seg på en annen tribune...


Du misforstår, kanskje med vilje. Poenget er at om alle tribunene hadde vært like nært som de er mange plasser i England, pluss den ene langsiden i Sogndal og Fredrikstad, så hadde Stadion blitt enda mye mer intim. Det hadde vært kult, tøft, fint, og bidratt til mer trøkk. Derfor.


Nemlig :)


Jo da, gutter, jeg regna med det var noe sånt, men jeg synes også det er litt digg med sjel og estetikk.
Det tar jeg gjerne fremfor en ny tribune som får sjel om 50 år, eller kanskje aldri. Hvem synes vel ærlig talt at de fleste nye stadioner er kulere enn de eldre?
Man kan også miste noe på veien når man "bygger" nytt. Redd altanen!

Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: dokken on August 24, 2016, 11:27:44 AM
Det er sikkert mulig å forlenge taket litt for å fikse det.


Det betyr omfattende ombygging der det sannsynligvis må skiftes ut bjelker og pillarer, samt redimensjoneres mtp bæreevne. Den gamle tribunen er fra både 30- og 60-tallet, og lite verdt å ta vare på synes nå eg.

Så når anledningen byr seg, spreng vekk skiten. Altanen er en vits.
Gå av.

Nixon

Hvem sitter egentlig på altanen i våre dager?
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Spelaren on August 24, 2016, 12:40:12 PM
Så når anledningen byr seg, spreng vekk skiten. Altanen er en vits.


Enig. Jeg er ikke fremmed for å være nostalgisk av meg. Særlig når det kommer til Brann. Men den gamle murhaugen rører sånn ca. null følelser i meg. Få det bort, og la oss gjøre ferdig stadion!
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Brannfan23

Kanskje Brann burde midlertidig tette igjen klokkesvingen med et høy brakkehus med 2-3 altaner?  Kanskje med noen stå\sitteplasser nedenfor bygget i tillegg.  Og når det gjelder gamle søndre, så får den lever videre inntil Brann har nok økonomi til å erstatte den med en ny sittetribune.

kabelmann

En ny søndre tribune vil naturligvis komme nærmere banen, ellers vil det ikke være mulig å nyttegjøre seg av arealer inne i tribunen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: Lasaron on August 24, 2016, 11:43:57 AM
Quote from: Klaus_Brann on August 23, 2016, 23:18:01 PM
Quote from: Henki on August 23, 2016, 22:06:39 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 20:30:09 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 23, 2016, 19:45:00 PM
Quote from: Henki on August 23, 2016, 13:50:31 PM
Quote from: Lasaron on August 23, 2016, 12:55:06 PM
Quote from: Torvanger on August 23, 2016, 11:58:25 AM
Gamle Sitte er da estetisk nok den, tar seg godt ut på tv gjør den også. Og den onanien om avstand til matten, hvem pokker bryr seg?



Jeg.


Jeg også.


Da er det jo bare å sette seg på en annen tribune...


Du misforstår, kanskje med vilje. Poenget er at om alle tribunene hadde vært like nært som de er mange plasser i England, pluss den ene langsiden i Sogndal og Fredrikstad, så hadde Stadion blitt enda mye mer intim. Det hadde vært kult, tøft, fint, og bidratt til mer trøkk. Derfor.


Nemlig :)


Jo da, gutter, jeg regna med det var noe sånt, men jeg synes også det er litt digg med sjel og estetikk.
Det tar jeg gjerne fremfor en ny tribune som får sjel om 50 år, eller kanskje aldri. Hvem synes vel ærlig talt at de fleste nye stadioner er kulere enn de eldre?
Man kan også miste noe på veien når man "bygger" nytt. Redd altanen!



Selvsagt skal søylene også reddes. Hva hadde fotballen vært uten sjel?
Hvor langt skal man gå for å forbedre seg på tross av sjel? Klapperne som telia hadde lagt ut, er det greit? Skal vi hyre inn et mannskor som kan hjelpe til å dra opp stemningen?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Søylene er i veien for de som skal se fotball fra tribunen. I det tilfelle får sjelen vike. Det er min mening. Når det gjelder klappere er vi nok enig.
Tren på langskudd

Spelaren

September 08, 2016, 05:46:19 AM #6565 Last Edit: September 08, 2016, 05:48:37 AM by Spelaren
I dagens bt skrives det at Brann og studentsamskipnaden ønsker å bygge ny søndre med flere hundre studentboliger (abonnentsak). Nymark vel er kjent med planene og planarbeidet er i gang. Det som bekymrer meg er at det ser ut til at vi går bort fra økt kapasitet slik de gamle nye søndre-planene innebar. Då låser vi oss til en kapasitet vi vanskelig kan få økt om det i framtiden blir nødvendig.

Nymark vel har så langt ingen innvendinger da det visstnok ikkje er planlagt økt høyde på tribunen, men gjelder det den gamle planen? For der var det vel vitterlig økt?
Gå av.

Nixon

Vil rive Brann-tribune for å bygge studentleiligheter
Brann og studentsamskipnaden ønsker å bygge flere hundre studentboliger på Brann Stadion.


Fra bt.no. Betalingssak, så jeg kan ikke lese mer. Men dersom det er økonomi i dette og det er praktisk mulig i forhold til kommunen er dette en god løsning.

Edit. Spelaren var sekundet kjappere!:)
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on September 08, 2016, 05:46:19 AM
I dagens bt skrives det at Brann og studentsamskipnaden ønsker å bygge ny søndre med flere hundre studentboliger (abonnentsak). Nymark vel er kjent med planene og planarbeidet er i gang. Det som bekymrer meg er at det ser ut til at vi går bort fra økt kapasitet slik de gamle nye søndre-planene innebar. Då låser vi oss til en kapasitet vi vanskelig kan få økt om det i framtiden blir nødvendig.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: Spelaren on September 08, 2016, 05:46:19 AM
Det som bekymrer meg er at det ser ut til at vi går bort fra økt kapasitet slik de gamle nye søndre-planene innebar. Då låser vi oss til en kapasitet vi vanskelig kan få økt om det i framtiden blir nødvendig.


Virker det som en avgjørelse basert på økonomi eller byggeforhold, eller vil ikke klubben har større kapasitet?
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: krøvel vellevold on September 08, 2016, 05:50:54 AM


Det blir kanskje vanskelig å unngå. Det er jo her de kan hente inn ekstra penger. Det blir på en måte VIP-lokalene på den tribunen.
Rød makt på Hansa

1908

Spurte Vibeke i morges om de planlegger større kapasitet. Det gjorde de ikke.

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on September 08, 2016, 07:20:11 AM
Spurte Vibeke i morges om de planlegger større kapasitet. Det gjorde de ikke.


Det trenger vi heller ikke. Men; det bør likevel bygges slik at det ved et eventuelt fremtidig behov kan være mulighet for å utvide. F.eks. ved å ikke bygge ut hjørnene ennå.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on September 08, 2016, 06:24:28 AM
Quote from: krøvel vellevold on September 08, 2016, 05:50:54 AM


Det blir kanskje vanskelig å unngå. Det er jo her de kan hente inn ekstra penger. Det blir på en måte VIP-lokalene på den tribunen.


Det bør man virkelig ikke gjøre.

Hva når Brann skal ha lukket trening? Må beboerne evakueres? :-p
Legg ned hele klubben!

1908

Tror ikke tilreisende studenter bryr seg så mye om det som skjer på banen..

Nixon

Quote from: 1908 on September 08, 2016, 07:49:39 AM
Tror ikke tilreisende studenter bryr seg så mye om det som skjer på banen..


Det spiller ingen rolle. Mange vil uansett betale ekstra for å få en annen utsikt enn husrekken langs Idrettsveien bak Stadion. Og dersom de ikke bryr seg så mye om det som skjer på banen, så bryr de nok seg om det som kan skje på altanene under kampene. De er tross alt studenter...
Rød makt på Hansa

Spelaren

Er meget skeptisk til å låse ned kapasiteten på denne måten. Svingene gir fint lite ekstra hva kapasitet angår med gjeldende høyde. Hva som er nok nå bør ikkje legge så store føringer på framtidig behov - i hvert fall om vi skal være litt ambisiøse.

Men om det er det eneste som er praktisk mulig får det heller gå. Milliongevinst og stabile inntekter er førsteprioritet.
Gå av.

1908

Står i artikkelen at tribunen ikke blir høyere enn i dag.. De forventer 250-300 leiligheter. Må bli kaninbur størrelse da.

Nixon

Quote from: Spelaren on September 08, 2016, 07:58:42 AMMen om det er det eneste som er praktisk mulig får det heller gå. Milliongevinst og stabile inntekter er førsteprioritet.


Det kan godt henge sammen med at Brann ikke ønsker å bygge høyere enn det som er i dag. For det vil garantert både fordyre og forsinke prosjektet med tanke på at naboene høyst sannsynlig vil reagere på det.
Rød makt på Hansa

Christian

Eg synes dette høres fornuftig og lovende ut. Samarbeidspartner er på plass, økonomien i det virker solid og Nymark vel har ingen innvendinger. Kjør på!

Kapasiteten på Stadion er etter alle solemerker helt ok. Kanskje vi kunne ønsket oss et maks opp mot 20 000, men nå er det snart 10 år siden et jevnlig utsolgt Stadion var et problem.

Når det gjelder vinduer ut mot banen, kan eg ikkje se for meg at det er spesielt viktig for SiB å få til - om det ikke har praktisk betyding for antall boliger som kan bygges. Om dette kan gjennomføres slik at det bare blir tribune ut mot gresset, er det gull.

Tom C

Når det gjelder økonomien, hadde det ikke vært bedre å leie ut boligene fremfor å selge de? Eller er salg et krav for å få lov til å bygge?
Aldri mer Obos....

Nixon

Quote from: Tom C on September 08, 2016, 09:00:25 AM
Når det gjelder økonomien, hadde det ikke vært bedre å leie ut boligene fremfor å selge de? Eller er salg et krav for å få lov til å bygge?


Er det ikke snakk om utleie siden det er studentboliger? Det tok jeg som en selvfølge.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on September 08, 2016, 07:58:42 AM
Er meget skeptisk til å låse ned kapasiteten på denne måten. Svingene gir fint lite ekstra hva kapasitet angår med gjeldende høyde.


Et slikt hjørne tar lett 800-1000 plasser. Med tre uutbygde hjørner kan man fremdeles øke kapasiteten med 2400-3000 bare der. Og da vil man komme opp i over 20000.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

For øvrig er det ikke planlagt altan inn mot banen.
Legg ned hele klubben!

dudo

Quote from: Nixon on September 08, 2016, 09:26:06 AM
Quote from: Tom C on September 08, 2016, 09:00:25 AMNår det gjelder økonomien, hadde det ikke vært bedre å leie ut boligene fremfor å selge de? Eller er salg et krav for å få lov til å bygge?

Er det ikke snakk om utleie siden det er studentboliger? Det tok jeg som en selvfølge.

Brann står som byggherre, mens SiB skal kjøpe leiligheter når de står ferdige.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Petter Puddefjord

Blårussen styrer.
Røde tall i regnskapet, og vips går de for en ubegripelig dårlig løsning. Brann stadion skal være et fotballstadion, ikke en hybrid. Nå rives altså klubbens historiske røtter. Det er ikke den gamle betongen jeg snakker om, men magien rundt SK Brann. Det neste er vel kunstgress, eller "hybridgress", for det er lettere å selge inn hos mange som er kritiske til å fjerne naturgresset. For oss som vokste opp med Brann på 80- og 90-tallet, er det ikke mye igjen av det som trekker oss til Idrettsveien. Et hybridstadion, kunstig banedekke, en drøss med halvgode importspillere fra andre steder i landet eller utlandet som ikke hever klubben noe særlig. Nei, beklager Brann. Skyte seg selv i foten? Nei, i hodet. Jada, det kommer 17000 på 16. mai og mot RBK, men ellers går det en vei. Sann mine ord. Dere fortsetter i feil retning.

Ta en solid prat med Bergen kommune og Trond Mohn - bygg et skikkelig stadionanlegg som er større enn Lerkendal i lille Trondheim! Tenk fotball, tenk identitet, tenk større, tenk på å konkurrere på naturgress foran 24000 tilskuere.

Neivel. Lykke til!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: dudo on September 08, 2016, 09:42:22 AM
Quote from: Nixon on September 08, 2016, 09:26:06 AM
Quote from: Tom C on September 08, 2016, 09:00:25 AM
Når det gjelder økonomien, hadde det ikke vært bedre å leie ut boligene fremfor å selge de? Eller er salg et krav for å få lov til å bygge?


Er det ikke snakk om utleie siden det er studentboliger? Det tok jeg som en selvfølge.


Brann står som byggherre, mens SiB skal kjøpe leiligheter når de står ferdige.


Ja, selvsagt, det var det Tom C mente. Det vil jo gi en stor sum penger i kassen umiddelbart i stedet for en mindre sum hvert år. Men helt uten årlige leieinntekter blir det vel neppe.
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

Christian

I 1991 havnet Brann på kvalikplass med en spillerstall på 23 spillere der en kjapp sjekk i alle fall identifiserte 10 som langt fra lokale. Det var tider det!

OmOssSjølOgHansaøl

Hvis studenthybler i søndre tribune er det som skal til for å endre Stadion fra et tapssluk til et anlegg som går i pluss, så ja takk!

Når det gjelder kapasitet tror jeg vi bør stikke fingeren i jorden og innse at dagens Stadion er stor nok for all overskuelig fremtid.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

viks

Brann selger sikkert leilighetene til SIB ved ferdigstillelse, men Brann fortsetter helt sikkert å eie grunnen leilighetene står på og dermed får en årlig leie på dette på ett eller annet vis..Lite administrasjon og sårt tiltrengte penger i kassen årlig..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

d12m

Quote from: 1908 on September 08, 2016, 08:02:12 AM
De forventer 250-300 leiligheter. Må bli kaninbur størrelse da.


I likhet med studentboliger generelt. Kan fint få plass til 3-4 stykk på ca 60 m2

Gulløl

Siden de skal ha inn et så stort antall enheter tror jeg nok de fleste blir på 10 til 16 kvadratmeter og at en må dele bad og kjøkken med andre. Men lurer litt på hvordan de løser det at alle skal ha et vindu noe som er pålagt. Tror de fleste enhetene får vindu bak tribunen, men en del vil nok få vindu mot banen med en eller annen mulighet for avskjerming av vinduet innvendig.

Et klipp fra en artikkel:

- Kravet om tilstrekkelig dagslys er oppfylt når rommets dagslysflate utgjør minst 10 prosent av gulvflaten, forteller Magnussen. Dagslysflaten er det samlede, uskjermede glassareal som formidler dagslys til rommet. Men skygger andre bygninger eller terrenget vesentlig for dagslyset, må dagslysflaten økes.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

karkarkar

Ikke bare Brann Stadion som skal bygges. Idrettsbyråden legger fram planer, og byrådet skal se på mulighetene for å revitalisere hele Nymark-området, med en innendørs fotballhall, i regi av pådriverne i SK Brann, en ny type Haukelandshall og andre idrettsflater. Det foreligger imidlertid ikke konkrete planer på området ennå.

Spanande.

Henki

Quote from: viks on September 08, 2016, 10:33:39 AM
Brann selger sikkert leilighetene til SIB ved ferdigstillelse, men Brann fortsetter helt sikkert å eie grunnen leilighetene står på og dermed får en årlig leie på dette på ett eller annet vis..Lite administrasjon og sårt tiltrengte penger i kassen årlig..


Det som er aktuelt i så måte er vel festeavgift? Den er jo i denne sammenhengen her ikke så stor? Eller er jeg for pesimistisk der? Noen som kjenner regelverket for denslags?
Ballen skal fremover!

d12m

Quote from: Gulløl on September 08, 2016, 14:16:02 PM
Siden de skal ha inn et så stort antall enheter tror jeg nok de fleste blir på 10 til 16 kvadratmeter og at en må dele bad og kjøkken med andre.


Jepp. 60/4=15 m2. Dvs, jeg tipper de private rommene blir 10m2 og fellesområdet (kjøkken og bad) ca 15-20.

Billy Elliott

Er det nevnt noe tidsperspektiv på når man kan forvente at disse planene skal iverksettes (om de blir godkjent)?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

Quote from: Billy Elliott on September 08, 2016, 14:39:01 PM
Er det nevnt noe tidsperspektiv på når man kan forvente at disse planene skal iverksettes (om de blir godkjent)?


Nei, ingen tidshorisont. Men man kan anta de ønsker å starte opp rett etter en sesongavslutning, så kanskje etter 2018-sesongen om alt går greit?
Gå av.

Joggi Bogga

Dette er jo fullstendig visjonsløst. Vi bør sikte mot minst 500.
https://www.google.no/search?q=capsule+hotel+room+in+Japan&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi8mpit9__OAhUDDJoKHWUjBJkQ_AUICCgB&biw=1920&bih=1094

Quote from: Gulløl on September 08, 2016, 14:16:02 PM
Siden de skal ha inn et så stort antall enheter tror jeg nok de fleste blir på 10 til 16 kvadratmeter og at en må dele bad og kjøkken med andre. Men lurer litt på hvordan de løser det at alle skal ha et vindu noe som er pålagt. Tror de fleste enhetene får vindu bak tribunen, men en del vil nok få vindu mot banen med en eller annen mulighet for avskjerming av vinduet innvendig.

Et klipp fra en artikkel:

- Kravet om tilstrekkelig dagslys er oppfylt når rommets dagslysflate utgjør minst 10 prosent av gulvflaten, forteller Magnussen. Dagslysflaten er det samlede, uskjermede glassareal som formidler dagslys til rommet. Men skygger andre bygninger eller terrenget vesentlig for dagslyset, må dagslysflaten økes.

Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

1908

Når Brann har 15-16000 i snitt pr kamp, så kan man vurdere større stadion.. De siste årene har Brann knappe 17000 i 2 kamper.. 16 mai og rbk.. Ellers er det 5-6000 ledige plasser.. Bedre Brann lukker stadion igjen.

Go Up