• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Quote from: Ricky on March 21, 2016, 12:24:49 PM
Som nevnt i den tidligere linken, så ville Brann gjerne ha tilbakemelding på de nye kioskene etter kampen:

"Vi vil gjerne vite hva du synes om de nye kioskene våre ETTER årets første hjemmekamp. Send dine synspunkter til kamp@brann.no, så tar vi dette med i vår evaluering."

For min egen del synes jeg ikke det nye kiosktilbudet var rare greiene, iallefall ikke på øvre Hansa.. Var cola-begerne på kun 0,4 før?


Eg føler meg nokså sikker på at de var større enn det i fjor.
Gå av.

Paldan

Er overbevist om også kaffekoppene er hakket mindre denne sesongen. 60 kroner for kaffe+hotdog er heller ikke imponerende. Utvalget er mer eller mindre det samme, og det er fortsatt ungdommer som vaser rundt bak kassen. Terningkast 2.

Yngve


Gulløl

Det eneste jeg kjøpte i kiosken var kaffe. Begeret var definitivt litt mindre en i fjor, men kaffen var varm og synes den smakte bedre en i fjor. Helt greit med litt mindre beger, den lunka skvetten i bunnen av de store begra som var før klarer jeg meg uten. Når jeg handlet 20 min før kampen på øvre Hansa var det nesten ikke kø, handelen gikk raskt og greit og ungjenta jeg handlet med var kvikk og hyggelig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

60? Da ble du lurt, jeg betalte 50. Som i fjor. Lite kø og, som i fjor, det er fordelenmed halvfull Stadion.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Paldan

Ja, da ble jeg åpenbart lurt. 60 kroner tok de. Underlig at de markedsførte dette som en forbedring i kiosktilbudet, for meg fremsto det som helt likt, om ikke verre.

Spelaren

Quote from: Gulløl on March 21, 2016, 13:24:33 PM
Det eneste jeg kjøpte i kiosken var kaffe. Begeret var definitivt litt mindre en i fjor, men kaffen var varm og synes den smakte bedre en i fjor. Helt greit med litt mindre beger, den lunka skvetten i bunnen av de store begra som var før klarer jeg meg uten. Når jeg handlet 20 min før kampen på øvre Hansa var det nesten ikke kø, handelen gikk raskt og greit og ungjenta jeg handlet med var kvikk og hyggelig.


Angrer litt på at eg ikkje kjøpte meg en kopp, men så kom vi lovlig seint inn. Kanskje de kunne hatt en ekstra vakt ved Hansainngangen på søndre tribune.
Gå av.

Xminator

50000 seter, hotell, konferansesenter, handelshus og em-finale.

Spelaren

Quote from: Xminator on April 05, 2016, 12:50:53 PM
50000 seter, hotell, konferansesenter, handelshus og em-finale.


Og Kygo-konsert!
Gå av.

pidre

Har ikke fulgt så mye med, men noen som vet hvordan muligheten er for å fylle ut tomt til stadion i store lungeren?
Saludar a los monos!

Spelaren

Quote from: pidre on April 11, 2016, 13:20:51 PM
Har ikke fulgt så mye med, men noen som vet hvordan muligheten er for å fylle ut tomt til stadion i store lungeren?


Det er vel ett av luftslottene vi ser med jevne mellomrom. Utfylling er et stort naturinngrep, naboene er allerede steile motstandere av de små utfyllingene som er tenkt/gjennomført, og det vil påvirke grunnforhold, strømforhold og muligheter for naturlig selvrens som flo/fjære besørger. Utbygging på eksisterende landmasser er nok enklere.
Gå av.

Klaus_Brann

Naboene kan mene hva de vil. Sitter de riktige folkene og styrer spakene vil det skje. Jeg blir overrasket om det ikke vil komme større utfyllinger i Store i fremtiden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kagain

Ja, men det er jo spørsmål om hvilket formål de velger å fylle opp. Ser for meg at om det er noe type industriområde eller noe annet som de kan ta inn penger på vil det være mye lettere enn om man skal ha noe som en fotballstadion eller lignende.

Klaus_Brann

Quote from: Kagain on April 12, 2016, 14:05:03 PM
Ja, men det er jo spørsmål om hvilket formål de velger å fylle opp. Ser for meg at om det er noe type industriområde eller noe annet som de kan ta inn penger på vil det være mye lettere enn om man skal ha noe som en fotballstadion eller lignende.


Samfunnsmessig hadde nok boliger vært lurt, men det hadde også blitt et fantastisk løft for byen og Brann å få stadion der.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fineste drakten er 1995

Quote from: Spelaren on April 11, 2016, 14:37:34 PM
Quote from: pidre on April 11, 2016, 13:20:51 PM
Har ikke fulgt så mye med, men noen som vet hvordan muligheten er for å fylle ut tomt til stadion i store lungeren?


Det er vel ett av luftslottene vi ser med jevne mellomrom. Utfylling er et stort naturinngrep, naboene er allerede steile motstandere av de små utfyllingene som er tenkt/gjennomført, og det vil påvirke grunnforhold, strømforhold og muligheter for naturlig selvrens som flo/fjære besørger. Utbygging på eksisterende landmasser er nok enklere.


Jeg mener Stadion bør ligge der den ligger, men når du snakker om "naturinngrep" kan man forbedre miljøet i Store Lungegårdsvann ved å anvende avgangsmasser fra Engebøfjellet. Disse massene er godkjent som tildekkingsmasse av forrurensede bunnsedimenter.

Klaus_Brann

Det må vel koste ganske mye å frakte det hit? Det er jo ikke snakk om lite i så fall.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fineste drakten er 1995

April 15, 2016, 01:10:11 AM #6316 Last Edit: April 15, 2016, 01:43:52 AM by fineste drakten er 1995
Det er mulig. Finnes nærmere kilder. Det er snakk om å bruke stein fra Ulrikstunnelen til forbedring av bunnforholdene i Puddefjorden. Kan jo bruke litt i Lungegårdsvannet og, men ønsker ikke at de bygger Stadion på massene. Skal kjøre massene med lastebiler underveis. Ikke sikkert det er billigere enn frakt sjøveien fra kilden i Naustdal.

Her er en link:

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Stein-fra-Ulriken-skal-gi-friskere-sjo-i-Puddefjorden-3559592.html

Legg merke til den positive vinklingen BT har i denne saken. I saken om sjødeponi i Førdefjorden har de derimot brukt alt mulig vissvass og billige retoriske poenger for å være imot. (Husk at dette er BT, så sannheten finner man oftest i kommentarfeltet, så også i denne saken/dette eksempelet)

Klaus_Brann

Ja du skal ikke se bort fra at det blir billigere å frakte det sjøveien.
Kanskje det friske vannet i Store Lungeren kan få skikkelig liv i gresset vårt;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

fineste drakten er 1995

I såfall burde det være mulig å frakte vannet til der Stadion ligger nå, etter at det er avsaltet.


Henki

Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Ser ikke helt hvorfor det skulle være umulig. Sentrum er ikke stort og vokser lite, da må man bruke de få områdene man har mulighet til å utvikle.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

karkarkar

Quote from: Henki on April 15, 2016, 18:04:40 PM
Når var det disse Opus skulle komme med rapporten sin?


I løpet av april.


Klaus_Brann

Bare det at folk ser stadion hver dag trekker garantert flere folk.
Den kommer til å havne på flere turisters kameraer og vil bli mer synlig i folks bevissthet.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Litt av ambisjonene er å få avtale med samarbeidspartnere og leietakere, slik at vi kan tjene mer penger på den daglige driften enn vi gjør i dag. Sogndal er jo prakteksemplet her til lands, og har vel 5(?) ganger så høye leieinntekter som det vi har.

Det er også nevnt mulighetene for å arrangere flere storkonserter, da med nytt anlegg som venue.
Gå av.

aleksanderhjelleseth

Går det ikke an å lage et kombianlegg der vi kan ha hockey og fotball i samme annlegg? Visst en skal bygge et svært idrettsanlegg ved eller i store lungården feks, er det et kjempepluss visst det er mer enn et rent fotballstadium. Konserter, boksestemne, hockey, fotball u name it.

krøvel vellevold

Quote from: Torvanger on April 21, 2016, 10:42:59 AM


Tromsø: 10 min gange fra sentrum
Bodø: 10 min gange fra sentrum
RBK: 20 min gange fra sentrum
MFK: 3 min gange fra sentrum
AaFK: 10-15 min gange fra sentrum
Sogndal: 5 min gange fra sentrum
Brann: 30-40 min gange fra sentrum
FKH: 5 min gange fra sentrum
Viking: Må ta kollektivtransport
Start: 15-20 min gange fra sentrum
Odd: 10-15 min gange fra sentrum
Godset: 5-10 min gange fra sentrum
Stabæk: 5 min gange fra "sentrum" (Bekkestua)
VIF: "Må" ta kollektivtransport
LSK: 10 min gange fra sentrum
S08: 10 min gange fra sentrum
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 21, 2016, 12:19:05 PM
Går det ikke an å lage et kombianlegg der vi kan ha hockey og fotball i samme annlegg? Visst en skal bygge et svært idrettsanlegg ved eller i store lungården feks, er det et kjempepluss visst det er mer enn et rent fotballstadium. Konserter, boksestemne, hockey, fotball u name it.


Man kunne nok klart det, men det er ikke optimalt for tilskuerne. Hockey er en intens sport og det føles nok ikke like intenst når man sitter laaaangt unna vantet. Stoler/seter flatt fra fotballtribunen og inntil vantet blir jo ikke topp stemning.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

aleksanderhjelleseth

Quote from: Klaus_Brann on April 21, 2016, 16:43:29 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on April 21, 2016, 12:19:05 PM
Går det ikke an å lage et kombianlegg der vi kan ha hockey og fotball i samme annlegg? Visst en skal bygge et svært idrettsanlegg ved eller i store lungården feks, er det et kjempepluss visst det er mer enn et rent fotballstadium. Konserter, boksestemne, hockey, fotball u name it.


Man kunne nok klart det, men det er ikke optimalt for tilskuerne. Hockey er en intens sport og det føles nok ikke like intenst når man sitter laaaangt unna vantet. Stoler/seter flatt fra fotballtribunen og inntil vantet blir jo ikke topp stemning.

Tenkte mer på å ha to arenaer i samme bygning. Hockey hall i underetg og fotball oppe. Burde være mulig å få til nå som vi bygger hus 800 m opp i luften

Spelaren

Hah, i denne byen beliter vi oss ikkje om det er mer enn tre etasjer!
Gå av.

karkarkar

I følge de nye plandefinisjonene på "sentrum" er Brann Stadion i sentrum. :)

Klaus_Brann

Quote from: aleksanderhjelleseth on April 21, 2016, 16:58:52 PM
Quote from: Klaus_Brann on April 21, 2016, 16:43:29 PM
Quote from: aleksanderhjelleseth on April 21, 2016, 12:19:05 PM
Går det ikke an å lage et kombianlegg der vi kan ha hockey og fotball i samme annlegg? Visst en skal bygge et svært idrettsanlegg ved eller i store lungården feks, er det et kjempepluss visst det er mer enn et rent fotballstadium. Konserter, boksestemne, hockey, fotball u name it.


Man kunne nok klart det, men det er ikke optimalt for tilskuerne. Hockey er en intens sport og det føles nok ikke like intenst når man sitter laaaangt unna vantet. Stoler/seter flatt fra fotballtribunen og inntil vantet blir jo ikke topp stemning.

Tenkte mer på å ha to arenaer i samme bygning. Hockey hall i underetg og fotball oppe. Burde være mulig å få til nå som vi bygger hus 800 m opp i luften


Sånn ja.
Det er sikkert mulig, men da må det enten graves veldig dypt ned eller bygges veldig, veldig høyt.
Tror kanskje det kan bli i høyeste laget.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Ser det heller som naturlig at de hadde lagt ved siden av hverandre. Så kan en heller ha parkeringsanlegg under. Men en skikkelig idrettspark med fotball stadion, Hockey og håndballhall samt hotell på samme lokasjon hadde vært mega. Og da helst i gangavstand fra sentrum/bystastasjonen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Skal det være aktuellt må det komme på Nygårdstangen, hvis ikke kan vi like gjerne bli på stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

Kan dette være en løsning for oss? Ute ved Dokken eller noe?

Tren på langskudd

dudo

Da må vi bli flinkere til å sentre først.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky


sydnes76

Rekruttere ballgutter fra Delfana så er vi safe.

Herman1

Quote from: Lasaron on April 30, 2016, 08:05:02 AM
Kan dette være en løsning for oss? Ute ved Dokken eller noe?




Hahaha! Legendarisk!
Hvor fant du dette, din gamle lasaron? ;)

Herman1

Quote from: sydnes76 on April 30, 2016, 12:51:58 PM
Rekruttere ballgutter fra Delfana så er vi safe.


Undervannsrygby er jo også en ballsport? :D

krøvel vellevold

Quote from: Herman1 on April 30, 2016, 17:36:09 PM
Quote from: Lasaron on April 30, 2016, 08:05:02 AM
Kan dette være en løsning for oss? Ute ved Dokken eller noe?




Hahaha! Legendarisk!
Hvor fant du dette, din gamle lasaron? ;)



Er ikke dette i Singapore da? Mener det er der det ligger.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Ser for meg LAN sovende på en flytemadrass like bak innbytterbenken, og tar den båten der på sixpacken:)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Nåværende beliggenhet mest optimalt av alternativene Opus har sett på.

Det Brann ønsker, er å få gjort noe med søndre - som er bortkastet betong stort sett hele døgnet. Tidligere planer, som vi måtte avbryte, innebar riving av søndre og nybygging av en dobbeltdekker.

Gå av.

Henki

June 02, 2016, 19:07:18 PM #6344 Last Edit: June 02, 2016, 19:09:07 PM by Henki
Dermed forblir situasjonen den samme: Brann står til, om ikke ørene, så i hvertfall til skuldrene i vanskelig betjenbar gjeld. Og med et stadion det er vanskelig å tjene penger på, utenom 15 dager i året.
Ballen skal fremover!

Henki

June 02, 2016, 19:07:53 PM #6345 Last Edit: June 02, 2016, 19:09:27 PM by Henki
Dobbelpost.
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Jeg synes rapporten virker litt halvveis gjennomført og at de har tatt besluttet at det og det går ikke eller blir vanskelig uten å se på muligheter for å løse utfordringene.
Historisk er det selvsagt gledelig at stadion blir værende på Nymark, men om man skulle utviklet inntjeningsmulighetene til klubben hadde Store Lungen vært strålende.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Huff

Jeg skulle likt å få vite mer om hvorfor Mindemyren ble forkastet. For meg fremstå dette som den mest realistiske løsningen, i utkanten av det som over tid trolig vil bli forlengelsen av sentrum.

pidre

June 04, 2016, 12:59:32 PM #6348 Last Edit: June 04, 2016, 13:01:25 PM by pidre
Det virker bare tafatt og sidrumpa.

Dagens stadion er en økonomisk hemsko for klubben. Ved å få mange til å spille på lag (Mohn og andre eksterne velgjørere, BOB, OBOS, kommune, bank, investorer, supportere, potensielle leietakere, muligheter for flerbruk, etc) kunne man fått realisert et stadion på utfyllte masser i Storelungeren. En krevende prosess, men dette er selvsagt fullt mulig å få til.

En slik løsning ville gitt klubben helt andre rammevilkår for økonomi og sportslige resultater. Ville også vært et løft for byen.

Klubbens adminstrasjonen er nok ikke kapabel til å få dette til - det er forståelig. For å få gjennomført noe slikt måtte man dannet en prosjektgruppe, e.l.
 
Saludar a los monos!

Hatleking

Eg er òg einig i at dagens situasjon ikkje er god nok. Det er styrete å kome seg dit på kamp og det er lite profitabelt å drive stadion i dag. Men er dette berre eit forslag som kan gje ein peikepinn, eller er det noko Brann direkte underkastar seg?

Go Up