• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Jeg har en følelse av at det finnes mennesker med penger (samt kommunale interesser) som er interessert i at godshavnen forblir på dokken. Det jeg lurer på er om det med utfylling av steinmasser er plass til en kombinasjonsløsning: Havn og en stadion? Har en mistanke om at pengene kan sitte løst ved en slik kombinasjon. Men jeg har ingen sterk følelse av hvorvidt det er plass til noe slikt...
Kanskje.

Klaus_Brann

Den kan flytte seg til Arna, så kan Store Lungegaarden bli vår.
Det hadde blitt fantastisk og vi hadde fått bra med penger vi kunne sløse bort på gamle helter. Men først må vi bli gode igjen så vi kan skape nye helter, som så kan bli gamle og råtne før vi henter de tilbake og blir ræva igjen.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Lasaron

En perfekt ny stadion har følgende:

- Omlag lik blanding av røde og hvite seter som nå.

- Komplett, tak over alt.

- Baren én "etasje".

- Baren én rad med reklame foran tribunene.

- Bra bratt.

- Minimalt med VIP-plasser.

- Maksimal nærhet til banen, sålant reglene tillater.

- Så stor kapasitet at vi i en gullsesong fyller stadion 4-6 ganger eller deromkring. Det er gode grunner for og imot dette. Grunnene for er at da blir tilskuersnittet større, noe som gir mer inntekter. Man får en ekstra giv i storkamper. Det blir lettere å rekruttere nye Stadion-gjengere når man får plass til de fleste kampene.
Tren på langskudd

Bærtur

Pluss kjøpesenter i underetasjen slik Viking Stadion har, næringsvirksomhet i området som man kan profittere på, gjerne studentboliger slik at SiB blir med på lasset og tilrettelagt for konferanser, et hotell, treningssenter og muligens skole og barnehage.

Etter å ha sett på kartet er det ikke så mange tilgjengelige tomter. Hvis man utelukker Laksevåg, Loddefjord og Fyllingsdalen fra debatten og man begrenser det til Sandviken - Nesttun, er det beste alternativet kanskje Skoltegrunnskaien eller Café Kranen.

Selvfølgelig skal Brann være med i samfunnsdebatten når det kommer til utvikling av byarena og å bygge ny stadion. Slike ting tar 30-40 år i denne byen uansett, og da er eksisterende anlegg (igjen) utdatert.
Diskuterer hovedsaklig Emil Hansson, homohets og Israel & Palestinakonflikten

Herman1

I dagens BA: Mohn har kjøpt to etg. av Alfheim for 38 millioner kroner.

Mohn: "".

http://www.ba.no/Punget_ut_38_millioner_for_Troms_-5-8-71021.html

Tom C

I fare for å virke bitter, så må jeg si at det begynner å irritere meg kraftig at Mohn igjen og igjen bailer ut disse nordlendingene som bruker penger som fulle sjømenn. De er jo på randen av konkurs hvert eneste år, og hvert eneste år, så blar Mohn opp enorme millionbeløp for å "redde" dem. På tide å la den klubben gå konkurs og begynne på nytt spør du meg.
Aldri mer Obos....

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

Quote from: ostraume on May 11, 2015, 14:38:30 PM
Han gjør jo det samme for oss.


Akkurat nå betaler han strengt tatt banken rentene for klubben. Disse gavene sett over ett litt lenger tidsperspektiv hadde vert betydelig mer effektive om de kom en gang og fikk virke direkte på gjelden. Litt slik TIL nå får mulighet til.

krøvel vellevold

Men Mohn virker strengere med pengene til oss.
Legg ned hele klubben!

Heispassasjer

http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Politikerne-klare-til-a-diskutere-nytt-Stadion-med-Brann-534726_1.snd

Det er noe som heter å smi mens jernet er varmt. Men Vibeke Johansen og Brann sier det ikke er aktuelt å flytte.
1. Selg stadion og eventuelt gjenbruk Spv og BT tribunen på et nytt stadion som blir fullført i samme stil.
2. Jevn resten med jorden og bygg ut tomten med boliger.

Hatleking

Quote from: Heispassasjer on May 11, 2015, 18:36:25 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Politikerne-klare-til-a-diskutere-nytt-Stadion-med-Brann-534726_1.snd

Det er noe som heter å smi mens jernet er varmt. Men Vibeke Johansen og Brann sier det ikke er aktuelt å flytte.
1. Selg stadion og eventuelt gjenbruk Spv og BT tribunen på et nytt stadion som blir fullført i samme stil.
2. Jevn resten med jorden og bygg ut tomten med boliger.



3. Ansett Petter Puddefjord og la han ta full kontroll over arkitektur og tribunekapasitet.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Brannfan23

Hvis det bygges en ny stadion, så bør tilskuerkapasiteten være ca 18-19000. Kanskje 1200 er ståplasser.

krøvel vellevold

Quote from: Brannfan23 on May 11, 2015, 18:43:27 PM
Hvis det bygges en ny stadion, så bør tilskuerkapasiteten være ca 18-19000. Kanskje 1200 er ståplasser.
Legg ned hele klubben!

Heispassasjer

Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2015, 18:43:09 PM


Dette var vel å dra den litt langt, men klart stadion må jo først og fremst være for Brann.
Finansiering fikser vi lett. Hørt om Trond Mohn, en eiendomsbaron?

krøvel vellevold

Quote from: Heispassasjer on May 11, 2015, 21:10:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2015, 18:43:09 PM


Dette var vel å dra den litt langt, men klart stadion må jo først og fremst være for Brann.
Finansiering fikser vi lett. Hørt om Trond Mohn, en eiendomsbaron?

Han der nordnorske fyren som av og til også gir litt til Brann?
Legg ned hele klubben!

Gepard

En ting er sikkert, absolutt alt som finnes av nostalgi må legges vekk. Hvis politikerne nå blir med på laget, så må også organisasjonen på stadion samt supportermassene stille seg bak en evt mulighet for å få på plass en stadion i feks mindemyren eller sentrale sentrums -området.

Hadde vært helt avgjørende for gjenreisingen av klubben få til dette.

Kapasitet 18 000 med mulighet for utvidelse.


Heispassasjer

Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2015, 21:18:01 PM
Quote from: Heispassasjer on May 11, 2015, 21:10:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2015, 18:43:09 PM


Dette var vel å dra den litt langt, men klart stadion må jo først og fremst være for Brann.
Finansiering fikser vi lett. Hørt om Trond Mohn, en eiendomsbaron?

Han der nordnorske fyren som av og til også gir litt til Brann?


Det kan jo være han vil eie litt Brann Stadion også. Skader ikke å spørre.

Gulløl

Mindemyren er vel ikke lenger aktuell, der er det vedtatt andre planer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Heispassasjer on May 11, 2015, 21:29:42 PM
Det kan jo være han vil eie litt Brann Stadion også. Skader ikke å spørre.


Er sikkert gearet på gi noe titalls millioner for gamle sitte. Der han i sin friidrettskarriere i 1961 satte klubbrekord på 400 m i Brann ved å løpe foran. Kan døpe tribunen om til "Sprinteren Trond Mohn" ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Herman1


Jeg forstår ikke helt hvorfor potensielle investorer tør ta i et evt. Stadion-kjøp med ildtang engang.
Jeg mener; disse vil jo få et lite helvete med protester fra naboer og deres velforening.

Se bare på Sportsklubbens problemer i så måte: Enhver potensiell økning av trafikken til og fra Stadion -utenfor kampdag- er blitt kjempet mot med nebb og klør.
Likeså detaljer rundt høyden på tribunetak et.c.

Ser ikke helt for meg mindre problemer rundt bygging av flere hundre leiligheter i området.
Kanskje en kommunal omregulering av Stadion-tomten kan influere på dette, men jeg er sannelig ikke sikker.

Joggi Bogga

Quote from: Hatleking on May 11, 2015, 18:41:17 PM
Quote from: Heispassasjer on May 11, 2015, 18:36:25 PM
http://www.bt.no/100Sport/fotball/forstediv/Politikerne-klare-til-a-diskutere-nytt-Stadion-med-Brann-534726_1.snd

Det er noe som heter å smi mens jernet er varmt. Men Vibeke Johansen og Brann sier det ikke er aktuelt å flytte.
1. Selg stadion og eventuelt gjenbruk Spv og BT tribunen på et nytt stadion som blir fullført i samme stil.
2. Jevn resten med jorden og bygg ut tomten med boliger.



3. Ansett Petter Puddefjord og la han ta full kontroll over arkitektur og tribunekapasitet.


1. Selg stadion og legg ned klubben
2. Jevn resten med jorden og bygg ut tomten med boliger og matbutikker
3. Driv som en storaktør i eiendom og matbransjen over noen tiår
4. Gjenoppta klubbdriften med friske milliarder på konto og gamle tullebukker godt plantet i torven
5. Opptre som en fotballøkonomisk stormakt som Norden aldri før har sett maken til
Brann trenger en moralbooster. Alle mann til prøvespill!

Klaus_Brann

Quote from: Herman1 on May 11, 2015, 22:19:24 PM

Jeg forstår ikke helt hvorfor potensielle investorer tør ta i et evt. Stadion-kjøp med ildtang engang.
Jeg mener; disse vil jo få et lite helvete med protester fra naboer og deres velforening.

Se bare på Sportsklubbens problemer i så måte: Enhver potensiell økning av trafikken til og fra Stadion -utenfor kampdag- er blitt kjempet mot med nebb og klør.
Likeså detaljer rundt høyden på tribunetak et.c.

Ser ikke helt for meg mindre problemer rundt bygging av flere hundre leiligheter i området.
Kanskje en kommunal omregulering av Stadion-tomten kan influere på dette, men jeg er sannelig ikke sikker.



Kommunen, Bergen live pluss andre aktører bør bli med på et spleiselag her. Smell opp tak over stadion så har vi en sinnsyk byarena som kan brukes til alt mulig.
Mens vi selv spiller CL på ny bystadion midt i Store Lungegaarden.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

Er jo planer om en ny allbruks arena med ny Ishall
Hva med å legge fotballbane og en ny ishall/allbruks hall sammen?
Litt som DNB arena i Stavanger med en fotballstadion tilknyttet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Eg er i hvert fall glad for at debatten tas opp igjen, for når man ser i etterkant på utviklingen etter valget vi gjorde i 2004 om å bli værende der vi var så tyder mye på at det var en bom. En gigantisk bom av de sjeldne. En som får Helstad-salget til å sjå ut som en genistrek.
Gå av.

Lasaron

Blir det en byarena der flere er med på laget, må det uansett være klinkende klart at Brann er førstepri. Vi kan ikke ha det slik som på Telenor Arena som skulle basere seg på et enormt antall messer og konserter, og så gikk det ikke fordi kamper stadig ble flyttet på.
I den grad det skal være andre arrangement så må det jenke seg fullt og helt etter terminlisten og eventualiteter der. Det blir selvsagt anledning til store ting der fordi om. Og setene må være røde, med innslag av hvitt.

Klarer man dette, og den blir plassert i f eks Storelungeren, så blir det et enormt løft. Kapasitet 25 000.
Tren på langskudd

aleksanderhjelleseth

15000 og superintimt. Stort parkeringshus i bunn, så ishall, mathall og butikker i midten og toppen av kransekaken blir en topp moderne stadion. Den må være enkel og uten VIPbokser og slikt tull. Vi må tilbake til røttene, og snobberiet kler ikke Bergen. Publikumsopplevelsen bør være prioritert når en skal tegne anlegg, hvordan få mest lyd og hvordan det kan arrangeres andre ting uten å gjøre mye forarbeid. Konserter, boksekamper og andre kulturelle arrangementet bør være fast innslag. Eg sikler med tanken på et slikt anlegg, men er det realistisk?

dudo

Men finnes det noen realistiske løsninger hvor kapasiteten normalt sett er 12-15000, og hvor vi feks kan åpne en ekstra etasje til ev storkamper, konserter etc? Finnes det arenaer som ivaretar intimitet på mindre kamper men kapasitet til større kamper?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

aleksanderhjelleseth

Godt spørsmål, har tenkt det på det samme. Bør den nye arenaen være lukket? Eller ha muligheten til å lukkes?

krøvel vellevold

1) Stadion må være uten løpebaner. Vi skal ikke ha stadion ut fra en vill idé om å søke EM i friidrett.
2) Stadion må ligge sentralt, slik at ingen i bergensregionen får veldig lang vei til Stadion - og slik at trafikken etter kamp sprer seg i alle retninger og ikke må skufles inn på én vei.
3) Stadion må ha Brann som soleklar førstepri.
4) Stadion skal være rød og hvit. I hvert fall setene.
5) Stadion bør helst ikke ha sponsornavn. Men det tror jeg vi bare kan glemme at vi får til.
Legg ned hele klubben!

Corran

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 12, 2015, 08:47:48 AM
15000 og superintimt. Stort parkeringshus i bunn, så ishall, mathall og butikker i midten og toppen av kransekaken blir en topp moderne stadion. Den må være enkel og uten VIPbokser og slikt tull. Vi må tilbake til røttene, og snobberiet kler ikke Bergen. Publikumsopplevelsen bør være prioritert når en skal tegne anlegg, hvordan få mest lyd og hvordan det kan arrangeres andre ting uten å gjøre mye forarbeid. Konserter, boksekamper og andre kulturelle arrangementet bør være fast innslag. Eg sikler med tanken på et slikt anlegg, men er det realistisk?

Snobberi kler gjerne ikke Bergen men husk at klubben er startet av byens snobber og var den store snobbeklubben i byn
Og det må være vip plasser og losjer For mange penger i det til å gi faen i det
Ellers så er det viktig at Brann har eierinteresser i selve stadionet slik at en kan unngå at annet blir prioritert foran og slik at det kan generere inntekter
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 12, 2015, 08:47:48 AM
15000 og superintimt. Stort parkeringshus i bunn, så ishall, mathall og butikker i midten og toppen av kransekaken blir en topp moderne stadion. Den må være enkel og uten VIPbokser og slikt tull. Vi må tilbake til røttene, og snobberiet kler ikke Bergen. Publikumsopplevelsen bør være prioritert når en skal tegne anlegg, hvordan få mest lyd og hvordan det kan arrangeres andre ting uten å gjøre mye forarbeid. Konserter, boksekamper og andre kulturelle arrangementet bør være fast innslag. Eg sikler med tanken på et slikt anlegg, men er det realistisk?


Det bygges ikke stadioner uten vip-bokser. Det er jo med og finansierer det også. 15000 er selvsagt for lite, med mindre vi har planer om å være i 1.div. for all fremtid. Og snart kommer nok Petter Puddefjord inn i debatten.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on May 12, 2015, 09:53:01 AM
Men finnes det noen realistiske løsninger hvor kapasiteten normalt sett er 12-15000, og hvor vi feks kan åpne en ekstra etasje til ev storkamper, konserter etc?


Det pussige her blir jo at de beste plassene normalt vil være avstengt (for f.eks. partoutkort-folk), mens disse vil være åpne for alle dem som ikke har p-kort på de store kampene...
Legg ned hele klubben!

Herman1

Quote from: Klaus_Brann on May 12, 2015, 00:50:54 AM
Quote from: Herman1 on May 11, 2015, 22:19:24 PM

Jeg forstår ikke helt hvorfor potensielle investorer tør ta i et evt. Stadion-kjøp med ildtang engang.
Jeg mener; disse vil jo få et lite helvete med protester fra naboer og deres velforening.

Se bare på Sportsklubbens problemer i så måte: Enhver potensiell økning av trafikken til og fra Stadion -utenfor kampdag- er blitt kjempet mot med nebb og klør.
Likeså detaljer rundt høyden på tribunetak et.c.

Ser ikke helt for meg mindre problemer rundt bygging av flere hundre leiligheter i området.
Kanskje en kommunal omregulering av Stadion-tomten kan influere på dette, men jeg er sannelig ikke sikker.



Kommunen, Bergen live pluss andre aktører bør bli med på et spleiselag her. Smell opp tak over stadion så har vi en sinnsyk byarena som kan brukes til alt mulig.
Mens vi selv spiller CL på ny bystadion midt i Store Lungegaarden.


Ingen av disse elementene influerer på innsigelsene mine i stitatet ovenfor.
Naboene har så langt kjempet med nebb og klør mot alt som smaker av økt trafikk og tilstrømning av mennesker utenfor kampdag.

Herman1

Quote from: krøvel vellevold on May 11, 2015, 18:45:08 PM
Quote from: Brannfan23 on May 11, 2015, 18:43:27 PM
Hvis det bygges en ny stadion, så bør tilskuerkapasiteten være ca 18-19000. Kanskje 1200 er ståplasser.


Da blir vi nesten i samme klasse som selveste Molde, med sine vel 12.000 seter:

http://no.wikipedia.org/wiki/Aker_Stadion

Du var nok ironisk; det er jeg også.

Lasaron

Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2015, 10:43:12 AM
1) Stadion må være uten løpebaner. Vi skal ikke ha stadion ut fra en vill idé om å søke EM i friidrett.
2) Stadion må ligge sentralt, slik at ingen i bergensregionen får veldig lang vei til Stadion - og slik at trafikken etter kamp sprer seg i alle retninger og ikke må skufles inn på én vei.
3) Stadion må ha Brann som soleklar førstepri.
4) Stadion skal være rød og hvit. I hvert fall setene.
5) Stadion bør helst ikke ha sponsornavn. Men det tror jeg vi bare kan glemme at vi får til.



Punkt 1 der er så selvsagt at jeg glemte å nevne den i min liste. Vel, jeg nevnte det forsåvidt i og med at jeg ønsker tribunene så nært som overhodet mulig. Punkt 5 er jeg enig i, også enig i at det blir vanskelig å unngå. Kanskje reglene er liberalisert innen den tid, og at den kan hete Hansa Stadion? Eller Hansaplass? Det er sikkert mange brannsupportere som kan leve fint med det sponsornavnet.
Tren på langskudd

dudo

Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2015, 10:47:23 AM
Quote from: dudo on May 12, 2015, 09:53:01 AM
Men finnes det noen realistiske løsninger hvor kapasiteten normalt sett er 12-15000, og hvor vi feks kan åpne en ekstra etasje til ev storkamper, konserter etc?


Det pussige her blir jo at de beste plassene normalt vil være avstengt (for f.eks. partoutkort-folk), mens disse vil være åpne for alle dem som ikke har p-kort på de store kampene...


Du tenker at de øverste er best? I en perfekt verden kunne det jo ordnes ved at p-kortinnehavere fikk bytte plass de gangene øvre seksjon var åpen, men med Branns billetthistorikk ... Lite troverdig opplegg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kirk

Kniksen Park var vel et navn som ble lansert forrige gang vi diskuterte dette.

Beste plassering hadde selvfølgelig vært på Nygårdstangen, enten på godsterminalen eller ved å fylle ut en liten del av Store Lungegårdsvann, men ingen av de alternativene er vel gjennomførbare i løpet av de første 20 årene. Der som Rieber holder på å fylle igjen i Solheimsviken hadde også vært i akseptabel gangavstand fra sentrum, men de har andre planer som neppe lar seg kombinere med et Stadionanlegg(?).

Et mer realistisk alternativ hadde kanskje vært Slettebakken, så kan heller de planlagte fotballbanene der flyttes til Nymark. Ikke ideelt transportmessig, men tross alt bedre enn dagens situasjon, så kan en bygge om Bergenshallen i samme slengen.  :-\

Henki

Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2015, 10:43:12 AM
1) Stadion må være uten løpebaner. Vi skal ikke ha stadion ut fra en vill idé om å søke EM i friidrett.
2) Stadion må ligge sentralt, slik at ingen i bergensregionen får veldig lang vei til Stadion - og slik at trafikken etter kamp sprer seg i alle retninger og ikke må skufles inn på én vei.
3) Stadion må ha Brann som soleklar førstepri.
4) Stadion skal være rød og hvit. I hvert fall setene.
5) Stadion bør helst ikke ha sponsornavn. Men det tror jeg vi bare kan glemme at vi får til.



Alle  de faktorene der er viktige, men de tre øverste må være helt kategoriske! Nummer fire bør det være mulig å få til, men hele prosjektet kan ikke stå og falle på det. Når det gjelder det med sponsornavn er jeg redd du har rett, det vil være svært vanskelig å unngå. Men er det nok til å ikke ville støtte prosjektet?
Ballen skal fremover!

Lasaron

Quote from: Henki on May 12, 2015, 13:52:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2015, 10:43:12 AM
1) Stadion må være uten løpebaner. Vi skal ikke ha stadion ut fra en vill idé om å søke EM i friidrett.
2) Stadion må ligge sentralt, slik at ingen i bergensregionen får veldig lang vei til Stadion - og slik at trafikken etter kamp sprer seg i alle retninger og ikke må skufles inn på én vei.
3) Stadion må ha Brann som soleklar førstepri.
4) Stadion skal være rød og hvit. I hvert fall setene.
5) Stadion bør helst ikke ha sponsornavn. Men det tror jeg vi bare kan glemme at vi får til.



Alle  de faktorene der er viktige, men de tre øverste må være helt kategoriske! Nummer fire bør det være mulig å få til, men hele prosjektet kan ikke stå og falle på det. Når det gjelder det med sponsornavn er jeg redd du har rett, det vil være svært vanskelig å unngå. Men er det nok til å ikke ville støtte prosjektet?


Men punkt 4, under hvilke omstendigheter vil det være utålelig at setene er røde, for andre brukere altså?
Tren på langskudd

Henki

Quote from: Lasaron on May 12, 2015, 15:30:03 PM
Quote from: Henki on May 12, 2015, 13:52:09 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2015, 10:43:12 AM
1) Stadion må være uten løpebaner. Vi skal ikke ha stadion ut fra en vill idé om å søke EM i friidrett.
2) Stadion må ligge sentralt, slik at ingen i bergensregionen får veldig lang vei til Stadion - og slik at trafikken etter kamp sprer seg i alle retninger og ikke må skufles inn på én vei.
3) Stadion må ha Brann som soleklar førstepri.
4) Stadion skal være rød og hvit. I hvert fall setene.
5) Stadion bør helst ikke ha sponsornavn. Men det tror jeg vi bare kan glemme at vi får til.



Alle  de faktorene der er viktige, men de tre øverste må være helt kategoriske! Nummer fire bør det være mulig å få til, men hele prosjektet kan ikke stå og falle på det. Når det gjelder det med sponsornavn er jeg redd du har rett, det vil være svært vanskelig å unngå. Men er det nok til å ikke ville støtte prosjektet?


Men punkt 4, under hvilke omstendigheter vil det være utålelig at setene er røde, for andre brukere altså?


Antageligvis ikke for noen. Det ville overraske meg i så fall.
Ballen skal fremover!

Ricky

Quote from: Spelaren on May 12, 2015, 07:54:00 AM
Eg er i hvert fall glad for at debatten tas opp igjen, for når man ser i etterkant på utviklingen etter valget vi gjorde i 2004 om å bli værende der vi var så tyder mye på at det var en bom. En gigantisk bom av de sjeldne. En som får Helstad-salget til å sjå ut som en genistrek.


Etter 2004-sesongen stod det vel i praksis ikke mellom Stadion og Byarena..
Alternativene var Stadion eller å spille hjemmekamper i Oslo/Molde/Stavanger.

Det var den sesongen vi måtte bygge Mastodonten for å holde det gående med dispensasjoner, og etter 4-5 år med drøftinger var byarenaen fortsatt ikke kommet lengre enn til skisse- og idéstadiet. Har ingen problemer med at Brann valgte å gi opp byarenaprosjektet den gangen.

Spelaren

Quote from: Ricky on May 12, 2015, 16:06:27 PM
Quote from: Spelaren on May 12, 2015, 07:54:00 AM
Eg er i hvert fall glad for at debatten tas opp igjen, for når man ser i etterkant på utviklingen etter valget vi gjorde i 2004 om å bli værende der vi var så tyder mye på at det var en bom. En gigantisk bom av de sjeldne. En som får Helstad-salget til å sjå ut som en genistrek.


Etter 2004-sesongen stod det vel i praksis ikke mellom Stadion og Byarena..
Alternativene var Stadion eller å spille hjemmekamper i Oslo/Molde/Stavanger.

Det var den sesongen vi måtte bygge Mastodonten for å holde det gående med dispensasjoner, og etter 4-5 år med drøftinger var byarenaen fortsatt ikke kommet lengre enn til skisse- og idéstadiet. Har ingen problemer med at Brann valgte å gi opp byarenaprosjektet den gangen.


Brann avviste dette forslaget og enhver form for løsning som ville føre til flytting fra dagens plassering. Dispensasjoner for bl.a undervarme ville jo ha vært jobbet med uavhengig av vårt valg.
Gå av.

Herman1

May 12, 2015, 16:35:38 PM #5993 Last Edit: May 12, 2015, 16:37:13 PM by Herman1
Quote from: Lasaron on May 12, 2015, 12:28:12 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 12, 2015, 10:43:12 AM
1) Stadion må være uten løpebaner. Vi skal ikke ha stadion ut fra en vill idé om å søke EM i friidrett.
2) Stadion må ligge sentralt, slik at ingen i bergensregionen får veldig lang vei til Stadion - og slik at trafikken etter kamp sprer seg i alle retninger og ikke må skufles inn på én vei.
3) Stadion må ha Brann som soleklar førstepri.
4) Stadion skal være rød og hvit. I hvert fall setene.
5) Stadion bør helst ikke ha sponsornavn. Men det tror jeg vi bare kan glemme at vi får til.



Punkt 1 der er så selvsagt at jeg glemte å nevne den i min liste. Vel, jeg nevnte det forsåvidt i og med at jeg ønsker tribunene så nært som overhodet mulig. Punkt 5 er jeg enig i, også enig i at det blir vanskelig å unngå. Kanskje reglene er liberalisert innen den tid, og at den kan hete Hansa Stadion? Eller Hansaplass? Det er sikkert mange brannsupportere som kan leve fint med det sponsornavnet.


For meg er alt annet enn Brann Stadion som -i det minste- en del av et evt. nytt stadion-navn, aktuelt.
Nye Brann Stadion kan jeg leve med.

Edit: Når det er sagt, ønsker jeg å fortsette på Kniksens Plass.

Hatleking

Ein kan jo grave ut delar av Ulriken og få verdas første fjellstadion.

aleksanderhjelleseth

Quote from: Hatleking on May 12, 2015, 17:29:02 PM
Ein kan jo grave ut delar av Ulriken og få verdas første fjellstadion.

Dovregubbens hall?

Hatleking

Quote from: aleksanderhjelleseth on May 12, 2015, 17:32:02 PM
Quote from: Hatleking on May 12, 2015, 17:29:02 PM
Ein kan jo grave ut delar av Ulriken og få verdas første fjellstadion.

Dovregubbens hall?


Hadde blitt turistattraksjon av dei sjeldne. Internasjonale aktørar hadde vrimla rundt i Bergen. Her er det moglegheiter.

Herman1

May 12, 2015, 17:34:35 PM #5997 Last Edit: May 12, 2015, 17:36:21 PM by Herman1
Quote from: Hatleking on May 12, 2015, 17:29:02 PM
Ein kan jo grave ut delar av Ulriken og få verdas første fjellstadion.


Kan ikke man sprenge ut en rundkjøring i fjellet i forbindelse med det nye togsporet som anlegges der?
Kan sikkert slenge opp noen tribuner og litt plastikk på bakken.
Så slipper man å bruke penger på tak og for like forhold hele året.
Og tenk så effektiv trafikkavviklingen blir! ;P

Sånn!;

http://www.flickriver.com/photos/tags/l%C3%A6rdalstunnelen/interesting/

aleksanderhjelleseth

Men seriøst, Kniksen Arena hadde vært et bra navn.


Go Up