• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Hadde ikke Tanks noe samarbeid med noen fotballklubber? Kanskje ikke Brann, men noen andre? Det er mulig at jeg har slått meg og drømt helt vilt, men jeg mener å huske at det var noe snakk om et eller annet toppidrettsgymnas ala det som Lyn hadde samarbeid med tidligere...

Spelaren

Quote from: Bybanen on May 05, 2014, 19:28:48 PM
Tommel opp for prosjekt Brann Akademiet. Leser du her inne RBH? :-)


Kanskje, men han har sikkert lest BA eller snakket med Skarsfjord om dette tidligere.
Gå av.

monzilla

Quote from: Kagain on May 06, 2014, 08:24:45 AM
Hadde ikke Tanks noe samarbeid med noen fotballklubber? Kanskje ikke Brann, men noen andre? Det er mulig at jeg har slått meg og drømt helt vilt, men jeg mener å huske at det var noe snakk om et eller annet toppidrettsgymnas ala det som Lyn hadde samarbeid med tidligere...


Mener å huske at Danielsen hadde et artiumopplegg som strakk seg over fire år i samarbeid med toppidrettsklubber av forskjellige grener.

Lasaron

Quote from: monzilla on May 06, 2014, 09:10:53 AM
Quote from: Kagain on May 06, 2014, 08:24:45 AM
Hadde ikke Tanks noe samarbeid med noen fotballklubber? Kanskje ikke Brann, men noen andre? Det er mulig at jeg har slått meg og drømt helt vilt, men jeg mener å huske at det var noe snakk om et eller annet toppidrettsgymnas ala det som Lyn hadde samarbeid med tidligere...


Mener å huske at Danielsen hadde et artiumopplegg som strakk seg over fire år i samarbeid med toppidrettsklubber av forskjellige grener.


Det stemmer. Jeg gikk i klasse med flere av dem. Også for musikktalenter, faktisk.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on May 06, 2014, 09:47:17 AM
Quote from: monzilla on May 06, 2014, 09:10:53 AM
Quote from: Kagain on May 06, 2014, 08:24:45 AM
Hadde ikke Tanks noe samarbeid med noen fotballklubber? Kanskje ikke Brann, men noen andre? Det er mulig at jeg har slått meg og drømt helt vilt, men jeg mener å huske at det var noe snakk om et eller annet toppidrettsgymnas ala det som Lyn hadde samarbeid med tidligere...


Mener å huske at Danielsen hadde et artiumopplegg som strakk seg over fire år i samarbeid med toppidrettsklubber av forskjellige grener.


Det stemmer. Jeg gikk i klasse med flere av dem. Også for musikktalenter, faktisk.


Eg hadde matematikk med Hanstveit. Fin fyr.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Spelaren on May 06, 2014, 10:29:26 AM
Quote from: Lasaron on May 06, 2014, 09:47:17 AM
Quote from: monzilla on May 06, 2014, 09:10:53 AM
Quote from: Kagain on May 06, 2014, 08:24:45 AM
Hadde ikke Tanks noe samarbeid med noen fotballklubber? Kanskje ikke Brann, men noen andre? Det er mulig at jeg har slått meg og drømt helt vilt, men jeg mener å huske at det var noe snakk om et eller annet toppidrettsgymnas ala det som Lyn hadde samarbeid med tidligere...


Mener å huske at Danielsen hadde et artiumopplegg som strakk seg over fire år i samarbeid med toppidrettsklubber av forskjellige grener.


Det stemmer. Jeg gikk i klasse med flere av dem. Også for musikktalenter, faktisk.


Eg hadde matematikk med Hanstveit. Fin fyr.


Jasså? Sjekk om du har fått pm.
Tren på langskudd

Petter Puddefjord

Må si jeg er glad for at denne tråden er død for tiden, og at temaet ikke er oppe i dagen. Hadde de plutselig bygget ferdig stadion i dagens situasjon, ville de nok bygget et kompakt minianlegg til 18-20000.
Jeg har "våte drømmer" om at det om ikke så mange år vil blomstre opp en ny bølge av interesse rundt norsk fotball, og at vi i fremtiden ser Brann stadion med minimum 25000 sitteplasser.

Eivind

Quote from: Petter Puddefjord on July 10, 2014, 09:50:55 AM
et kompakt minianlegg til 18-20000.


Vær så snill å ikke drit deg mer ut nå!

Jose Arrogantio

Quote from: Petter Puddefjord on July 10, 2014, 09:50:55 AM
Må si jeg er glad for at denne tråden er død for tiden


Så hvorfor gjenopplive den?

Gulløl

Petter Puddefjord gjennomstått fra de døde ? ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: Petter Puddefjord on July 10, 2014, 09:50:55 AM
Må si jeg er glad for at denne tråden er død for tiden, og at temaet ikke er oppe i dagen. Hadde de plutselig bygget ferdig stadion i dagens situasjon, ville de nok bygget et kompakt minianlegg til 18-20000.
Jeg har "våte drømmer" om at det om ikke så mange år vil blomstre opp en ny bølge av interesse rundt norsk fotball, og at vi i fremtiden ser Brann stadion med minimum 25000 sitteplasser.


Hvor mange år frem i tid ser du for deg at det blir veldig nødvendig? Sånn at vi kan gi klar beskjed om at du kan være stille om det.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfan23

Jeg vet at økonomien er anstrengt og dette er en liten filleting, men : Burde ikke Brann få seg nye seter til trenerbenken? De bruker fortsatt disse gamle setene jeg har sett i åresvis. Sikkert for dyrt med disse skinnsetene som jeg har blant annet sett på Lerkendal, Viking stadion etc. Vanlige seter som de har fra sittetribunene kunne vært en billigere erstatning imens.

apop

De har innbytterbenker i Hamar med Recardo-seter, og de trenger penger mer enn hva vi gjør. Kanskje vi kan få dem på billigsalg?


Spelaren

ChillBill, folkens. Problemet ville kanskje bli at ingen ville forlate benken.
Gå av.

Brannfan23

Sant nok! Jeg sendte forresten en mail Brann ang dette. Spørs om de orker å svare på noe sånt  ;D Forresten, regner med at gamle søndre tribune vil fortsatt eksistere et par år til? Ingen planer om å bytte den ut akkurat nå pga av økonomien?

Gulløl

September 21, 2014, 21:04:13 PM #5767 Last Edit: September 21, 2014, 21:06:00 PM by Gulløl
Quote from: Brannfan23 on September 21, 2014, 20:28:43 PM
Sant nok! Jeg sendte forresten en mail Brann ang dette. Spørs om de orker å svare på noe sånt  ;D Forresten, regner med at gamle søndre tribune vil fortsatt eksistere et par år til? Ingen planer om å bytte den ut akkurat nå pga av økonomien?


Ny tribune på søndre er vel totalt i det blå. Kan aldri tenke meg det skjer de første 10 årene. Gjelden er tyngende som en møllesten rundt halsen allerede. Og nå skal vi kutte og spare inn til benet, minimum 15 - 20 mill. Blir nok heller ikke et prioritert område at innbytterne skal sitte bedre med det første, blir vel heller lønnskutt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Brannfan23

Quote from: Gulløl on September 21, 2014, 21:04:13 PM
Quote from: Brannfan23 on September 21, 2014, 20:28:43 PM
Sant nok! Jeg sendte forresten en mail Brann ang dette. Spørs om de orker å svare på noe sånt  ;D Forresten, regner med at gamle søndre tribune vil fortsatt eksistere et par år til? Ingen planer om å bytte den ut akkurat nå pga av økonomien?


Ny tribune på søndre er vel totalt i det blå. Kan aldri tenke meg det skjer de første 10 årene. Gjelden er tyngende som en møllesten rundt halsen allerede. Og nå skal vi kutte og spare inn til benet, minimum 15 - 20 mill. Blir nok heller ikke et prioritert område at innbytterne skal sitte bedre med det første, blir vel heller lønnskutt.


Skjønner. Hvis gamle søndre skal være her et par år fremover, så synes jeg vi burde pusse den litt opp . Sette opp provisoriske tribuner på ståplassene. 100-150 sitterplasser får vel holde. Og hva med å farge det ene taket på borte supporter seksjonen? Den er jo hvit og resten av søndre er grå. Kan vel spraye den sånn at den får samme farge som resten av taket. Og hvis vi redder plassen, så håper jeg vi kan bygge ut klokkesvingen mellom BT og søndre etterhvert.


Warhammer82

Er det mulig å tette igjen svingen mellom BT og Søndre tribunen? Syns det ser ganske like fint ut med en sånn åpning. Hva med provisoriske tribuner for mellom 5-600 personer med tak? Og så kan man ha storskjermen over denne tribunen?

Northside

Quote from: Warhammer82 on October 08, 2014, 17:57:38 PM
Er det mulig å tette igjen svingen mellom BT og Søndre tribunen? Syns det ser ganske like fint ut med en sånn åpning. Hva med provisoriske tribuner for mellom 5-600 personer med tak? Og så kan man ha storskjermen over denne tribunen?


Med dagens tilskuersnitt og pris, hvor lang tid tror du det vil ta å tjene inn noe slikt?

Warhammer82

Quote from: Northside on October 08, 2014, 18:34:06 PM
Quote from: Warhammer82 on October 08, 2014, 17:57:38 PM
Er det mulig å tette igjen svingen mellom BT og Søndre tribunen? Syns det ser ganske like fint ut med en sånn åpning. Hva med provisoriske tribuner for mellom 5-600 personer med tak? Og så kan man ha storskjermen over denne tribunen?


Med dagens tilskuersnitt og pris, hvor lang tid tror du det vil ta å tjene inn noe slikt?


Nei, i akkurat nåværende tid så vil vi tape på det. Men hvis Brann fortsatt er i tippeligaen til neste år og tilskuersnittet hopper opp igjen, kunne man da ikke ha en provisorisk tribune som en midlertidig løsning helt til søndre en gang i en litt fjern fremtid blir byttet ut?

dokken

Absurd timing å snakke om stadionUTVIDELSE. Dersom vi rykker ned, bør vi heller se på måter å nedskalere Stadion neste sesong, ved å dekke til f.eks øvre del av BT-tribunen og de ytre feltene på SPV.

10-12.000 i kapasitet holder lenge i Adecco.

Warhammer82

October 08, 2014, 20:51:53 PM #5774 Last Edit: October 08, 2014, 20:54:18 PM by Warhammer82
Quote from: dokken on October 08, 2014, 19:05:38 PM
Absurd timing å snakke om stadionUTVIDELSE. Dersom vi rykker ned, bør vi heller se på måter å nedskalere Stadion neste sesong, ved å dekke til f.eks øvre del av BT-tribunen og de ytre feltene på SPV.

10-12.000 i kapasitet holder lenge i Adecco.


Enig med det du sier som sagt, men nå tenker jeg hvis Brann klarer å holde seg i eliteserien. Ser ikke for meg at Søndre blir revet og vi får en ny tribune med det første i de kommende årene. Så hvorfor ikke tette igjen åpningen i klokkesvingen når man får muligheten til det? Det må jo være den billigste løsningen enn å bygge om søndre eller utvide BT-tribunen.

Corran

Tror nok det stå som det står uavhengig hvilken divisjon de spiller i
Ikke er det noe som tyder på at snittet vil øke nok og ikke kommer Brann til å ha økonomi til det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

October 09, 2014, 00:08:42 AM #5776 Last Edit: October 09, 2014, 00:10:48 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Zolkan

October 28, 2014, 20:23:46 PM #5778 Last Edit: October 28, 2014, 20:34:10 PM by Zolkan
Inntektspotensialet er vesentlig høyere hadde stadion blitt bygget et mer egnet sted. Det er jo ikke tvil om det. Det er jo tydelige begrensninger mtp beliggenhet, trafikk og naboer i idrettsveien. Men så er jo det dette med sjel og historie. Personlig hadde jeg nok taklet en ny lokasjon

Spelaren

Om det faktisk hadde gått seg til, med krem dø la kjem-plassering i en delvis fylt storelunger, med lukrative leieavtaler, bybane, buss, tog og parkering like ved, en multibruksfunksjon som ikkje levnet tvil om at det først og fremst var et fotballstadion og god kapasitet - så hadde det være ok. Men i denne byen skal det jo først krangles i noen tiår.
Gå av.

posemedsnopi

Kan ikke Brann gjøre det samme som Songdal nå når høgskolen er flyttet inn i nabolaget i et bygg som er alt for lite?

Henki

Quote from: posemedsnopi on October 28, 2014, 20:43:40 PM
Kan ikke Brann gjøre det samme som Songdal nå når høgskolen er flyttet inn i nabolaget i et bygg som er alt for lite?


Sogndal-lederens forslag er godt, og i en ideell verden hadde det sikkert vært mulig å få det til. Jeg mener at hvis det er mulig å få til noe sånt er det det man bør gjøre. Men dersom det ikke er mulig, og det bør være mulig relativt raskt skal det være aktuelt, bør Brann gå i dialog med HiB, Trond Mohn og andre mulige investorer og banken for å få finansiert en ny tribune med lokaler HiB kan leie. Leieinntekter på 10-15 millioner i året og en langsiktig leieavtale med HiB kan absolutt forsvare bygging av ny søndre tribune.
Brann er helt avhengig av å øke inntektene sine. Det tror jeg ikke man klarer med dagens anlegg.
Ballen skal fremover!

SK

Denne tråden burde virkelig ikke være aktuell på noen som helst måte i dagens situasjon.

Utmedsnolken

Quote from: SK on October 28, 2014, 21:40:11 PMDenne tråden burde virkelig ikke være aktuell på noen som helst måte i dagens situasjon.

Er akurat det den er. Hva med å ta golfbanen langs flyplassvegen å gjøre den om til Brann city eller dokken football arena (eller ved store lunggården som jo har vært vurdert å fylle ut)
"og der snubler Sæternes igjen"

Henki

Quote from: Utmedsnolken on October 28, 2014, 22:01:53 PM
Quote from: SK on October 28, 2014, 21:40:11 PM
Denne tråden burde virkelig ikke være aktuell på noen som helst måte i dagens situasjon.


Er akurat det den er. Hva med å ta golfbanen langs flyplassvegen å gjøre den om til Brann city eller dokken football arena (eller ved store lunggården som jo har vært vurdert å fylle ut)


Den bør absolutt være aktuell. Brann må gjøre noe med inntektene sine. Hvis det er mulig å tjene penger på ting som ikke er direkte knyttet til tilskuertall og vip-bokser (inntekter som åpenbart er veldig avhengig av hvordan det går på banen) bør Brann absolutt utforske disse mulighetene. Det er helt avgjørende for Brann å øke inntektene sine. Aller helst bør Brann øke inntektene sine også i de delene av året når det ikke spilles fotball. Da er det avgjørende med et anlegg man kan tjene penger på hele året. Selvfølgelig er dette en diskusjon som bør være aktuell!
Ballen skal fremover!

dr_cyanid

Mundal med et offentlig kanditatur på den muligens snart ledige stillingen som daglig leder i Brann. Vittig. Uansett, mannen hadde nok vært skikket for oppgaven. Timingen på dette utspillet  er nok imidlertid mest ment med hensyn til den viktige kampen til helgen

Klaus_Brann

Quote from: posemedsnopi on October 28, 2014, 20:43:40 PM
Kan ikke Brann gjøre det samme som Songdal nå når høgskolen er flyttet inn i nabolaget i et bygg som er alt for lite?



Ingen ny tanke, men dessverre er det nok ikke førstepri de neste årene.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on October 28, 2014, 20:36:23 PM
Om det faktisk hadde gått seg til, med krem dø la kjem-plassering i en delvis fylt storelunger, med lukrative leieavtaler, bybane, buss, tog og parkering like ved, en multibruksfunksjon som ikkje levnet tvil om at det først og fremst var et fotballstadion og god kapasitet - så hadde det være ok. Men i denne byen skal det jo først krangles i noen tiår.


Hvis man ser bort fra sjel, historie og følelser (noe som er vanskelig) ahdde det selvsagt blitt magisk med et stadion i Store Lungegårdsvann. Som du nevner med umiddelbar nærhet til byen, god kommunikasjon, et monument i Bergen av en annen dimensjon, langsiktig høye inntekter osv osv.

Men jeg tror nok det aldri kommer til å skje. I alle fall ikke der. Vi sa vel mer eller mindre nei til det når vi bestemte oss for å bygge Spv-tribunen og BT-tribunen.
Storelungeren kommer sikkert til å bli bygget ut med boliger lenge før det vil være ansvarlig å bytte ut stadion.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: dr_cyanid on October 28, 2014, 22:38:47 PM
Mundal med et offentlig kanditatur på den muligens snart ledige stillingen som daglig leder i Brann. Vittig. Uansett, mannen hadde nok vært skikket for oppgaven. Timingen på dette utspillet  er nok imidlertid mest ment med hensyn til den viktige kampen til helgen


Det er lett å sitte i Sogndal og forklare hva Brann har gjort feil og hva de burde ha gjort. Det er noe helt annet å styre skuten her.
Han har gode tanker, men hvor realiserbare de er vet jeg ikke.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Henki

Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2014, 23:22:40 PM
Quote from: posemedsnopi on October 28, 2014, 20:43:40 PM
Kan ikke Brann gjøre det samme som Songdal nå når høgskolen er flyttet inn i nabolaget i et bygg som er alt for lite?



Ingen ny tanke, men dessverre er det nok ikke førstepri de neste årene.


Det burde være høyt prioritert. Brann er avhengig av å tjene mer penger. En langsiktig leieavtale med HiB som sikrer Brann 10-15 millioner i året i leieinntekter kan absolutt forsvare en investering i ny tribune.

Ballen skal fremover!

Herman1

October 28, 2014, 23:50:49 PM #5790 Last Edit: October 29, 2014, 11:21:19 AM by Herman1
Litt ironisk å tenke på hva Brann-ledelsen uttalte i forbindelse med at den nye hovedtribunen ble bygget:

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article1777373.ece

Husker ikke helt om jeg har fått med meg denne, forresten:

http://www.nrk.no/hordaland/brann-vil-bygge-ut-brann-stadion-1.11679185


Edit: Altså at Brann/Bjørn Dahl hevdet at den nye hovedtribunen skulle gi klubben en god økonomi i overskuelig framtid.
Litt snodig at det er nettopp utbyggingen som bl.a. gir Brann så dårlig øk.

SK

Quote from: Henki on October 28, 2014, 22:22:59 PM
Quote from: Utmedsnolken on October 28, 2014, 22:01:53 PM
Quote from: SK on October 28, 2014, 21:40:11 PM
Denne tråden burde virkelig ikke være aktuell på noen som helst måte i dagens situasjon.


Er akurat det den er. Hva med å ta golfbanen langs flyplassvegen å gjøre den om til Brann city eller dokken football arena (eller ved store lunggården som jo har vært vurdert å fylle ut)


Den bør absolutt være aktuell. Brann må gjøre noe med inntektene sine. Hvis det er mulig å tjene penger på ting som ikke er direkte knyttet til tilskuertall og vip-bokser (inntekter som åpenbart er veldig avhengig av hvordan det går på banen) bør Brann absolutt utforske disse mulighetene. Det er helt avgjørende for Brann å øke inntektene sine. Aller helst bør Brann øke inntektene sine også i de delene av året når det ikke spilles fotball. Da er det avgjørende med et anlegg man kan tjene penger på hele året. Selvfølgelig er dette en diskusjon som bør være aktuell!


Dette er både helt urealistisk og ufornuftig. Brann er ikke akkurat i en posisjon til å få finansiering til noe slikt i dagens situasjon, vi sliter også tungt økonomisk på grunn av eksistrende tribuner som vi ikke tjener nok penger på. Byggingen av Frydenbø-tribunen som skulle generere leieinntekter, bidro til å ta knekken på Brann ASA i sin tid. Bygging av tribune som skal skaffe inntekter men som ender i tapssluk, er det også flere andre klubber som har brent seg på.
Brann kan like gjerne gå inn på det vanlige eiendomsmarkedet og investere i utbyggingsprosjekter andre steder, hvis det er inntekter fra eiendom vi trenger. For ny tribune er det null behov for.
Vi er uansett ikke i en situasjon hvor vi i det hele tatt kan tenke på slikt.

OmOssSjølOgHansaøl

Mundal har mye rett i det han sier. Få kommunen, Mohn og noen flere rikinger med på laget, så er ikke dette nødvendigvis et luftslott. Men vi trenger selvfølgelig helt andre koster i administrasjonen for å realisere et så ambisiøst prosjekt.

Vi har jo byttet spillere med Sogndal før. Hvor mye må vi betale dem i mellomlegg for å bytte daglig leder?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Herman1


Vi kan jo få vår egen Brann kææææmpus. ;)

Klaus_Brann

Quote from: Henki on October 28, 2014, 23:37:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2014, 23:22:40 PM
Quote from: posemedsnopi on October 28, 2014, 20:43:40 PM
Kan ikke Brann gjøre det samme som Songdal nå når høgskolen er flyttet inn i nabolaget i et bygg som er alt for lite?



Ingen ny tanke, men dessverre er det nok ikke førstepri de neste årene.


Det burde være høyt prioritert. Brann er avhengig av å tjene mer penger. En langsiktig leieavtale med HiB som sikrer Brann 10-15 millioner i året i leieinntekter kan absolutt forsvare en investering i ny tribune.




Selvsagt burde det dét. Vi burde også holdt oss i TL med klar margin.
Når vi nå engang står i denne smørja kan det ikke være tvil om at dette bør ligge et stykke ned på prioriteringslisten. Ja, det er fint med to tanker i hodet, men vi bør først få kontroll over det sportslige og økonomien.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Fiffen i Bergen får aldri dette til.  Måtte i såfall fått inn striler eller sogninger inn i alle styrande posisjonar.  I Bergen er folk stort sett kun opptatt av å få hedersmerke eller æresmedlemskap i Brann.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Rundt det nye anlegget vårt i Storelungeren er det små kanaler for båter, den gamle kanalen inn til Lillelungeren er åpnet og inne på banen er generasjon 10-kunstgresset så realistisk at Geir Hasund får allergisk reaksjon. Store konserter med store artister sørger for massive inntekter utenom sesongen, og en rekke subsea-bedrifter, utdanningsinstitusjoner og øvrige leietakere sørger for en stadig strøm av penger inn til det nye lokomotivet i norsk fotball.

Jadda.
Gå av.

Nixon

I en verden der følelser og tradisjoner ikke betyr noe hadde det bare vært å kjøre på. Men man skal komme opp med lovnader om en rekke seriegull og CL-spill før jeg vil si ja til å flytte fra Nymark!;)
Rød makt på Hansa

Henki

Quote from: Klaus_Brann on October 29, 2014, 01:24:41 AM
Quote from: Henki on October 28, 2014, 23:37:26 PM
Quote from: Klaus_Brann on October 28, 2014, 23:22:40 PM
Quote from: posemedsnopi on October 28, 2014, 20:43:40 PM
Kan ikke Brann gjøre det samme som Songdal nå når høgskolen er flyttet inn i nabolaget i et bygg som er alt for lite?





Ingen ny tanke, men dessverre er det nok ikke førstepri de neste årene.


Det burde være høyt prioritert. Brann er avhengig av å tjene mer penger. En langsiktig leieavtale med HiB som sikrer Brann 10-15 millioner i året i leieinntekter kan absolutt forsvare en investering i ny tribune.




Selvsagt burde det dét. Vi burde også holdt oss i TL med klar margin.
Når vi nå engang står i denne smørja kan det ikke være tvil om at dette bør ligge et stykke ned på prioriteringslisten. Ja, det er fint med to tanker i hodet, men vi bør først få kontroll over det sportslige og økonomien.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Sogndal, frå beskjedne Sogndal - har 25 millioner i leieinntekter årlig. Det tar Brann over sju år å få tilsvarende sum frå leiemarkedet med dagens tempo (3,5). Et nyanlegg, sentralt plassert og med forpliktede aktører på slep - ville vel kunnet sope opp minst de samme inntektene.

Men folk hadde måttet svelge store, hårete kameler. Kunstgress er omtrent garantert, for å kunne fungere som flerbruksanlegg med muligheter for konserter osv. Diskusjonen er på ingen måte ny, men det er jo ingen reell offentlig debatt om dette bare fordi en Sogndøl har kommet med et fiffig utsagn. Brann ønsker stabile, høye leieinntekter, men er bundet av en håpløs usentral plassering, plassmangel, et vaklende naboskap og elendig økonomi.
Gå av.

Go Up