• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Klaus_Brann

Det er bedre med et lappeteppe slik den ser ut nå, enn en stadion som f.eks. danskebåten.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Yngve

Heilt einig. Men det er jo konkrete planar for ny tribune som er ganske spanande tykkjer eg.

Men det handlar om økonomi, og då fryktar eg diverre det tar lang tid før me får ny tribune på plass..

1908

Brann bør ha en stadion som tar hvertfall 23000..... Om det er noen tusen tomme? javell.. Men vi har hvertfall plass til 23000 om noe skulle skje..

krøvel vellevold

September 22, 2012, 00:59:32 AM #5653 Last Edit: September 22, 2012, 01:07:39 AM by krøvel vellevold
Quote from: 1908 on September 21, 2012, 23:56:30 PM
Brann bør ha en stadion som tar hvertfall 23000..... Om det er noen tusen tomme? javell.. Men vi har hvertfall plass til 23000 om noe skulle skje..


Du skjønner deg nok ikke på økonomi...

Bygger du hus for å ha plass til 200 mennesker den dagen du skal ha bryllup?
Har du din en egen buss i stedet for privatbil, slik at du er reddet den dagen du vil ta kollegene dine med på blåtur?

"Noen tusen tomme"..... hehe.... Er 15000 "noen tusen"?

Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Quote from: Yngve on September 21, 2012, 23:38:13 PM
Heilt einig. Men det er jo konkrete planar for ny tribune som er ganske spanande tykkjer eg.

Men det handlar om økonomi, og då fryktar eg diverre det tar lang tid før me får ny tribune på plass..


Ja, det er en del ting som ligger foran i køen.
Hvor gammel er gamle sitte egentlig?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2012, 03:14:28 AM
Quote from: Yngve on September 21, 2012, 23:38:13 PM
Heilt einig. Men det er jo konkrete planar for ny tribune som er ganske spanande tykkjer eg.

Men det handlar om økonomi, og då fryktar eg diverre det tar lang tid før me får ny tribune på plass..


Ja, det er en del ting som ligger foran i køen.
Hvor gammel er gamle sitte egentlig?


Tror midten er fra 30-tallet, så er delen mot Hansa fra 60-tallet, mens delen mot BT er fra 1997.

Stolpene og dårlige fasiliteter er vel de største problemene. Og strengt tatt burde jo tribunen vært ti meter nærmere banen. Men å bruke flere titalls millioner på å bygge en ny tribune er fullstendig bortkastet slik publikumsinteressen er nå - og antagelig vil være i all overskuelig fremtid. Det vil overhodet ikke lønne seg. Penger rett ut av vinduet!

Om en ny tribune pga fasilitetene skulle føre til så mye som 1000 ekstra tilskuere til hver kamp, så vil det likevel ta flere tiår før billettsalget til de ekstra tilskuerne har betalt ned tribunens kostnad. Sliter ikke Brann fremdeles med nedbetaling av tribuneutbyggingene i nyere tid? Nå har vi et stadion som er mer enn stort nok (det er jo bare med nød og neppe vi klarer å selge ut 16. mai!), og vi har et stadion som har gode nok fasiliteter til at vi kan spille e-cup. Da er nok neppe videre utbygging det som prioriteres høyest...
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vi får håpe en eller annen riking tar på seg stadiongjelden og fullfører stadionplanene en gang i fremtiden. Finansiert over driften? Glem det.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 22, 2012, 05:35:17 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 22, 2012, 03:14:28 AM
Quote from: Yngve on September 21, 2012, 23:38:13 PM
Heilt einig. Men det er jo konkrete planar for ny tribune som er ganske spanande tykkjer eg.

Men det handlar om økonomi, og då fryktar eg diverre det tar lang tid før me får ny tribune på plass..


Ja, det er en del ting som ligger foran i køen.
Hvor gammel er gamle sitte egentlig?


Tror midten er fra 30-tallet, så er delen mot Hansa fra 60-tallet, mens delen mot BT er fra 1997.

Stolpene og dårlige fasiliteter er vel de største problemene. Og strengt tatt burde jo tribunen vært ti meter nærmere banen. Men å bruke flere titalls millioner på å bygge en ny tribune er fullstendig bortkastet slik publikumsinteressen er nå - og antagelig vil være i all overskuelig fremtid. Det vil overhodet ikke lønne seg. Penger rett ut av vinduet!

Om en ny tribune pga fasilitetene skulle føre til så mye som 1000 ekstra tilskuere til hver kamp, så vil det likevel ta flere tiår før billettsalget til de ekstra tilskuerne har betalt ned tribunens kostnad. Sliter ikke Brann fremdeles med nedbetaling av tribuneutbyggingene i nyere tid? Nå har vi et stadion som er mer enn stort nok (det er jo bare med nød og neppe vi klarer å selge ut 16. mai!), og vi har et stadion som har gode nok fasiliteter til at vi kan spille e-cup. Da er nok neppe videre utbygging det som prioriteres høyest...



Riktig, så det på Brann.no nå.
Eller gjøre banen bredere;) Jeg vet ikke målene, men det er sikkert ikke maks bredde. Liten tvil om at det hadde blitt enda mer intimt om man fikk en ny tribune som man kunne lukte svetten fra første rad.
Men det er bortkastet nå ja, vi kan vente en del år før det er nødvendig med tanke på tilskuertall.

Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Danny

En løsning hadde vært å lage provisoriske tribuner med lav helning foran gamle sitte, og foran SPV tribunen. Nye billigfelt på stadion. Men det går vel fort en del millioner bare på det.

Klaus_Brann

Foran Spv er det vel ikke plass til noe, kanskje en halv rad.
Uansett skjønner jeg ikke poenget med det?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Danny

Nei, jeg tenkte da at en startet de provisoriske tribunene fra rad 3 eller noe, og avsluttet de 2-3 meter fra sidelinjen. En 5-6 rader, med lav helning. Nok plass til linjedommer og spillere i oppvarming, men ikke mer enn det. Så kan det selvsagt ikke være på midten, men fra spillerbenkene på hver side til kortsidene. Tribunen vil på en måte omslutte spillerbenkene da, og komme mye nærmere banen. Med en provisorisk tribune på motsatt side, som også starter på ca 3 rad, og går til sidelinjen, kan stadion bli herlig intim. Tenker da at første rad ender på plan med gressbanen. Da får en mange nye plasser for billigbilletter, en del nye ekslusive plasser rundt spillerbenkene for dyrere billetter, en får utvidet kapasiteten billig (overhodet ikke krise nå som fotballen er i en bølgedal, men for store kamper og senere oppturer), en får beholdt sjelen og sjarmen til stadion ved å beholde gamle søndre tribune.

Og hvorfor ha første rad akkurat helt nede ved gresset? Intimitet. Slik at spillerne kan juble med fansen, slik de gjør i England. Og for en god grunn å ta turen til stadion for: Oppleve spillerne på nært hold, kjenne gresslukten i neseborene, ha følelsen av at en nesten kan strekke ut armen å røre ved spillerne i det de løper fordi. Selv om stadion i dag er ganske bra, er tilskuerne ganske isolert fra selve matten, en mistet dette litt etter at store stå ble revet.

krøvel vellevold

Ved spillerbenkene? De er jo på motsatt side! Dessuten må det være 6 meter fra sidelinje til tribune på alle nye anlegg. Kanskje får man fem rader ekstra på 2/3 av langsiden (den siste tredelen går jo allerede ned til bakkenivå) men det er ikke mer enn ca 800 seter. Disse 800 får man plass til på ståfeltet foran gamle sitte.

Uansett vil dette prosjektet koste flere millioner, og ikke føre til en eneste ekstra tilskuer.
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Må det være 6 meter? Hvor har du det fra? Er de så desperate på sikkerhet?
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on September 23, 2012, 15:25:33 PM
Må det være 6 meter? Hvor har du det fra? Er de så desperate på sikkerhet?


Ja, og bak mål skal det være 7,5.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Klart det. Så ofte vi stormer banen må man ha det i Norge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

AndreasNV

Hvis ting hadde gått bedre etter gullet hadde jeg vært helt enig i at vi trenger 25 eller 30 tusen seter. Men slik som det er nå klarer vi oss. I 2007 og 8 solgte vi ut nesten hver hjemmekamp, og de mest populære hadde trukket nærmere 30. Mot Viking kunne vi vel hatt 40 eller mer. Sikkert 50 eller 60 med billige eller gratise billetter, for teoriens skyld.
Fotball er vårt medium. Vi representerer Bergen! VI E' BRANN!

nummer9

Quote from: AndreasNV on September 24, 2012, 16:06:47 PM
Hvis ting hadde gått bedre etter gullet hadde jeg vært helt enig i at vi trenger 25 eller 30 tusen seter. Men slik som det er nå klarer vi oss. I 2007 og 8 solgte vi ut nesten hver hjemmekamp, og de mest populære hadde trukket nærmere 30. Mot Viking kunne vi vel hatt 40 eller mer. Sikkert 50 eller 60 med billige eller gratise billetter, for teoriens skyld.

Den gangen hadde jeg partoutkort, men om det hadde kommet 30 000 eller mere hadde jeg vurdert å ikke gå pga den allerede sprengte infrastrukturen. Jeg er og blir en sofagris, og å bruke halve søndagen på å komme seg til å fra kamp blir for mye mas for meg.

Spelaren

Som nevnt tidligere; det eineste som ville ha kunnet fullføre stadionplanene til Brann dei neste ti-femten årene er om ein eller annen eksentrisk riking hadde garantert heile greien. Uten det kjem me nok til å sjå gamle sitte ei stund framover. Skulle me slumpe oss inn i CL eit par-tre år på rad hadde det kanskje vore midler til det...
Gå av.

Danny

Krøvel: Innlegget mitt var et svar til Klaus, og omhandler SPV tribunen. Det er derfor jeg snakker om inbytterbenkene. Beklager at ikke det kom godt nok fram. Den regelen du nevner om avstander har jeg ikke lest, men det stemmer sikkert. Det er litt ønsketenkning av meg her, jeg innrømmer jo det, men så snakker vi også om fotball - dear to dream!  ;)

Ang. Søndre derimot, så skal det vel mye til at dagens planer blir realisert. Da kan en heller ruste opp gamle sitte i stedet, på en så billig måte som mulig, med provisoriske tribuner fra 3 rad på betongmassen på dagens søndre ned til gresset, i lovlig avstand. Med sponsorhjelp kunne det gått bra. Her kan en selge billigere billetter. Trodde du var en av de som mente pris hadde noe å si for tilskuertallet?

krøvel vellevold

Quote from: Danny on September 24, 2012, 23:25:30 PM
Krøvel: Innlegget mitt var et svar til Klaus, og omhandler SPV tribunen. Det er derfor jeg snakker om inbytterbenkene. Beklager at ikke det kom godt nok fram. Den regelen du nevner om avstander har jeg ikke lest, men det stemmer sikkert. Det er litt ønsketenkning av meg her, jeg innrømmer jo det, men så snakker vi også om fotball - dear to dream!  ;)

Ang. Søndre derimot, så skal det vel mye til at dagens planer blir realisert. Da kan en heller ruste opp gamle sitte i stedet, på en så billig måte som mulig, med provisoriske tribuner fra 3 rad på betongmassen på dagens søndre ned til gresset, i lovlig avstand. Med sponsorhjelp kunne det gått bra. Her kan en selge billigere billetter. Trodde du var en av de som mente pris hadde noe å si for tilskuertallet?


Ja, men billigere billetter trenger vi ikke bygge nye tribuner for å få til. Vi trenger ikke nye plasser for tiden. Derfor er det penger rett ut av vinduet å bygge noe som helst.
Legg ned hele klubben!

Northside

Quotehadde kommet 30 000 eller mere hadde jeg vurdert å ikke gå pga den allerede sprengte infrastrukturen. Jeg er og blir en sofagris, og å bruke halve søndagen på å komme seg til å fra kamp blir for mye mas for meg.


Så langt det beste alternativet mot utbygging :D
Til og med i dag bruker bybanen nærmere 1 time på å frakte vekk folk etter kampene. Mot RBK ryddet vi (som vanlig) tribunen for flagg osv. Security låste dørene bak oss da vi var sist ut. Kom ikke langt fra stadion før vi tok igjen køen, det var vel ca 30min etter kampslutt (minst!).

Uansett så håper jeg de aldri bygger ut stadion! Få opp noen vegger på sidene av Hansatribunen. Så slipper de på Felt A og D regn, samtidig blir det litt mer lukket og kanskje bedre akustikk?

Klaus_Brann

Ja, det har man vært inne på før, og det kan umulig koste veldig mye å smelle opp vegger på Hansa.
Innsamling for bedre stemning?;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Danny

Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2012, 05:55:41 AM
Ja, men billigere billetter trenger vi ikke bygge nye tribuner for å få til. Vi trenger ikke nye plasser for tiden. Derfor er det penger rett ut av vinduet å bygge noe som helst.


Nja, ikke penger rett inn ut av vinduet, om det kommer flere på kamp. Et tapsprosjekt de første 10 årene, sikkert, men med litt sponsorhjelp vil det være en mye billigere måte å "ferdigstille" stadion på. Publikumsmessig er vi i en bølgedal, men hva med innen 2015, da alt liksom skal bli så mye bedre ;) Søndre er på en måte litt uferdig i dag.

Vegger på Hansa burde absolutt vært montert, en liten ting som kan gjøre stort for stemningen!

krøvel vellevold

Quote from: Danny on September 25, 2012, 16:02:43 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 25, 2012, 05:55:41 AM
Ja, men billigere billetter trenger vi ikke bygge nye tribuner for å få til. Vi trenger ikke nye plasser for tiden. Derfor er det penger rett ut av vinduet å bygge noe som helst.


Nja, ikke penger rett inn ut av vinduet, om det kommer flere på kamp. Et tapsprosjekt de første 10 årene, sikkert, men med litt sponsorhjelp vil det være en mye billigere måte å "ferdigstille" stadion på. Publikumsmessig er vi i en bølgedal, men hva med innen 2015, da alt liksom skal bli så mye bedre ;) Søndre er på en måte litt uferdig i dag.

Vegger på Hansa burde absolutt vært montert, en liten ting som kan gjøre stort for stemningen!


Men det kommer neppe flere tilskuere av at antallet sitteplasser nesten på bakkenivå blir flere...
Legg ned hele klubben!

Ricky

Quote from: 1908 on September 21, 2012, 23:56:30 PM
Brann bør ha en stadion som tar hvertfall 23000..... Om det er noen tusen tomme? javell.. Men vi har hvertfall plass til 23000 om noe skulle skje..


Prinsipielt enig, men ikke på dagens plassering i Fridalen.

Spelaren

Dei siste gangene eg har flydd opp og tatt meg ein kamp i samme slengen såhar eg parkert ved NRK-bygget, på baksiden der. Det er ca ti minutter å spasere til Stadion, og den eineste køen etter kamp er litt venting i Kanalveien for å komme seg ut på firefelten og videre sørover. Eg trur mange er litt for glad i å parkere nærmest mulig og med det blir stående og stampe i nabolaget. Bedagelige latsabber :-) .
Gå av.

Klaus_Brann

Det er flere steder veeldig nærme som man fint kan parkere på uten mer enn 5 min kø etter kamp. De holdes selvfølgelig hemmelig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Quote from: Spelaren on September 25, 2012, 18:34:52 PM
Dei siste gangene eg har flydd opp og tatt meg ein kamp i samme slengen såhar eg parkert ved NRK-bygget.


Sier seg selv at det blir kø når du skal taxe inn og ut av kanalveien...

Spelaren

September 25, 2012, 20:48:18 PM #5678 Last Edit: September 25, 2012, 22:43:21 PM by Spelaren
Quote from: Nightfox on September 25, 2012, 20:42:15 PM
Quote from: Spelaren on September 25, 2012, 18:34:52 PM
Dei siste gangene eg har flydd opp og tatt meg ein kamp i samme slengen såhar eg parkert ved NRK-bygget.


Sier seg selv at det blir kø når du skal taxe inn og ut av kanalveien...
Sjå kor masse tekst - fånyttes...
Gå av.

Nightfox

Quote from: Spelaren on September 25, 2012, 20:48:18 PM
Quote from: Nightfox on September 25, 2012, 20:42:15 PM
Quote from: Spelaren on September 25, 2012, 18:34:52 PM
Dei siste gangene eg har flydd opp og tatt meg ein kamp i samme slengen såhar eg parkert ved NRK-bygget.


Sier seg selv at det blir kø når du skal taxe inn og ut av kanalveien...


Av oss to er det vel du som misforstår, og det med soleklar margin. Smak litt på min kommentar, kanskje du skjønner den i morgen..

Spelaren

Quote from: Nightfox on September 25, 2012, 20:50:33 PM
Av oss to er det vel du som misforstår, og det med soleklar margin. Smak litt på min kommentar, kanskje du skjønner den i morgen..


ಠ_ಠ .
Greit nok. Trengte bare en Simon Pegg-film i mellomtiden.
Gå av.

nummer9

Vil nevne at jeg ofte  reiste kollektivt med Brannbussen fra/til åsane terminal på kamper. Største probløemet var vel at bussene ble stående i kø pga biler og ikke minst folk som går i veien på vei ut. Med sprengte busser i tillegg (når det er mye flere folk), så blir det lett litt mye mas og stress for å komme seg på stadion.

dudo

http://fotball.itromso.no/eliteserien/article259329.ece

Brann Stadion kåret til TLs 8. (!!) beste bane av lagenes kapteiner, og fjerde verst av gressbanene. Hva i helvete? Bl a scorer den lavere enn TILs kunstgress, som må sies å være en vekker i seg selv.

En annen ting er at dette kan ha hjulpet laget til en bra hjemmeform. Dårlige baner gir ofte en hjemmefordel, og vi skal ikke se bort fra at det er tilfellet her også.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

dragn

Quote from: dudo on November 28, 2012, 17:53:07 PM
http://fotball.itromso.no/eliteserien/article259329.ece

Brann Stadion kåret til TLs 8. (!!) beste bane av lagenes kapteiner, og fjerde verst av gressbanene. Hva i helvete? Bl a scorer den lavere enn TILs kunstgress, som må sies å være en vekker i seg selv.

En annen ting er at dette kan ha hjulpet laget til en bra hjemmeform. Dårlige baner gir ofte en hjemmefordel, og vi skal ikke se bort fra at det er tilfellet her også.

What he said.

Ser ikke dog hva som er problemet med gresset though, skulle ikke det være sånn kick-ass pro gress fra UK, av ypperste kvalitet? Får vel skylde på regnet!

Spelaren

Håpløst å prøve å lese noko som helst ut av den greien der. Det statistiske utvalget er jo så tynt at statistikere som krøvel og 6347 trolig gremmes over det  :) . Kapteinenes oppfatning vil farges av så mangt; klimatiske forhold uavhengig av graskvaliteten, kamputfall og sågar stemning etc.
Gå av.

Klaus_Brann

Som Spelaren sier kan dette tas med en stor klype salt, flesteparten av dem er selvfølgelig farget av at de taper her:)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

I og med at det kan ta år og dag før kapasiteten blir knapp igjen, er det nokon som har peiling på kor lang tid Brann har rammetillatelser for ferdigstillelse av Brann Stadion - altså utbygging av det som snart blir "Fjordkraft"-tribunen?

Blir dumt om Brann må gå ørten runder med Nymark Vel om 5-10-15 år dersom det blir aktuelt igjen. EM-søknaden falt jo i grus, og med veksten det arrangementet viser er det vel neppe aktuelt nokongong med EM i Bergen. Hvilket betyr at Brann sikkert blir på Kniksens Plass eit par generasjoner til.

Befolkningsveksten i Bergensregionen er jo også interessant. Det potensielle antallet Brannsupportere bør jo vokse litt :) , så dere som allerede er falt i gryten - legg dokkar sammen og gjør nokke.
Gå av.

krøvel vellevold

April 06, 2013, 12:50:27 PM #5687 Last Edit: April 06, 2013, 12:53:30 PM by krøvel vellevold
Quote from: Spelaren on April 06, 2013, 12:30:11 PM
I og med at det kan ta år og dag før kapasiteten blir knapp igjen, er det nokon som har peiling på kor lang tid Brann har rammetillatelser for ferdigstillelse av Brann Stadion - altså utbygging av det som snart blir "Fjordkraft"-tribunen?

Blir dumt om Brann må gå ørten runder med Nymark Vel om 5-10-15 år dersom det blir aktuelt igjen. EM-søknaden falt jo i grus, og med veksten det arrangementet viser er det vel neppe aktuelt nokongong med EM i Bergen. Hvilket betyr at Brann sikkert blir på Kniksens Plass eit par generasjoner til.

Befolkningsveksten i Bergensregionen er jo også interessant. Det potensielle antallet Brannsupportere bør jo vokse litt :) , så dere som allerede er falt i gryten - legg dokkar sammen og gjør nokke.
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Nå er vel også mye av befolkningsveksten pga. studenter også? Folk som studerer i Bergen, Oslo og Stavanger og ender opp med å bosette seg?

krøvel vellevold

Quote from: Sindre32 on April 06, 2013, 12:58:10 PM
Nå er vel også mye av befolkningsveksten pga. studenter også? Folk som studerer i Bergen, Oslo og Stavanger og ender opp med å bosette seg?


Ja og disse drasser jo med seg sine egne lag på lasset. Er jo ikke uten grunn at borteseksjonen på Stadion pleier å være vesentlig mer velfylt enn på andre vestlandsarenaer.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Ok, men til brorparten av innlegget mitt; nokon med peiling på lengden på byggetillatelsen? Går den ut etter 10 år? 20 år? Aldri?
Gå av.

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on April 06, 2013, 13:01:12 PM
Quote from: Sindre32 on April 06, 2013, 12:58:10 PM
Nå er vel også mye av befolkningsveksten pga. studenter også? Folk som studerer i Bergen, Oslo og Stavanger og ender opp med å bosette seg?


Ja og disse drasser jo med seg sine egne lag på lasset. Er jo ikke uten grunn at borteseksjonen på Stadion pleier å være vesentlig mer velfylt enn på andre vestlandsarenaer.


Klart, men det bidrar til flere tilskuere = mer penger i kassa. Det er positivt slik sett, men de bidrar jo selvsagt ikke til stemningen.

Sindre32

April 06, 2013, 13:59:51 PM #5692 Last Edit: April 06, 2013, 14:04:49 PM by Sindre32
Quote from: Spelaren on April 06, 2013, 13:38:04 PM
Ok, men til brorparten av innlegget mitt; nokon med peiling på lengden på byggetillatelsen? Går den ut etter 10 år? 20 år? Aldri?


Såvidt jeg kan lete meg frem til, varer byggetillatelser i 3 år (dvs. at byggingen må startes innen den tid). Deretter har man 2 år på å fullføre. Det finnes også mange fritak, så det er ikke godt å si akkurat hva som står i Brann sin, storanlegg er nok blant unntakene. Har prøvd å finne informasjon på nettet, men jeg har ikke funnet noe enda. Kanskje det går an å spørre Brann direkte? Etter målsetningen om å bli landets mest folkelige og åpne klubb bør vel det egentlig være en smal sak?

Har detaljene i denne byggetillatelsen i det hele tatt blitt offentliggjort, egentlig? I så fall ligger den ikke på nettet, ikke ut fra hva jeg kan finne i hvert fall.

krøvel vellevold

Quote from: Sindre32 on April 06, 2013, 13:54:17 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 06, 2013, 13:01:12 PM
Quote from: Sindre32 on April 06, 2013, 12:58:10 PM
Nå er vel også mye av befolkningsveksten pga. studenter også? Folk som studerer i Bergen, Oslo og Stavanger og ender opp med å bosette seg?


Ja og disse drasser jo med seg sine egne lag på lasset. Er jo ikke uten grunn at borteseksjonen på Stadion pleier å være vesentlig mer velfylt enn på andre vestlandsarenaer.


Klart, men det bidrar til flere tilskuere = mer penger i kassa. Det er positivt slik sett, men de bidrar jo selvsagt ikke til stemningen.


Joda, men når disse innflytterne kun går på Stadion 1 gang i året - når favorittlaget deres kommer, så hjelper det ikke i det hele tatt sammenlignet med at de hadde vært Brann-tilhengere. Resultatet er jo bare at det kommer 500 på bortefeltet i stedet for 300, og en økning på 200 tilsk må jo regnes som ubetydelig.
Legg ned hele klubben!

Sindre32

Quote from: krøvel vellevold on April 06, 2013, 14:54:52 PM
Quote from: Sindre32 on April 06, 2013, 13:54:17 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 06, 2013, 13:01:12 PM
Quote from: Sindre32 on April 06, 2013, 12:58:10 PM
Nå er vel også mye av befolkningsveksten pga. studenter også? Folk som studerer i Bergen, Oslo og Stavanger og ender opp med å bosette seg?


Ja og disse drasser jo med seg sine egne lag på lasset. Er jo ikke uten grunn at borteseksjonen på Stadion pleier å være vesentlig mer velfylt enn på andre vestlandsarenaer.


Klart, men det bidrar til flere tilskuere = mer penger i kassa. Det er positivt slik sett, men de bidrar jo selvsagt ikke til stemningen.


Joda, men når disse innflytterne kun går på Stadion 1 gang i året - når favorittlaget deres kommer, så hjelper det ikke i det hele tatt sammenlignet med at de hadde vært Brann-tilhengere. Resultatet er jo bare at det kommer 500 på bortefeltet i stedet for 300, og en økning på 200 tilsk må jo regnes som ubetydelig.


Kan vi omvende dem? kanskje det er mulig å lage en "heia bortelaget"-forening i Bergen også? Det finnes vel ikke en så langt?

Lasaron

Vi har diskutert det før, men jeg er fortsatt usikker. Hva er gjeldende regler for hvor nærmt nederste rad kan være krittmerket? Sogndal sin nye langside ser på fjernsyn ut til å være temmelig nær. Det er slik det bør være/bli.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Lasaron on May 10, 2013, 18:49:01 PM
Vi har diskutert det før, men jeg er fortsatt usikker. Hva er gjeldende regler for hvor nærmt nederste rad kan være krittmerket? Sogndal sin nye langside ser på fjernsyn ut til å være temmelig nær. Det er slik det bør være/bli.


Ifølge regelboken til NFF: 5 m
Ifølge NFF: 7,5 m  ::)

http://ekstranett.fotball.no/Documents/Klubblisens_menn/Klubblisenskapitlene/Lisenskriterier%20-%20Infrastrukturkriterier%20menn.pdf

Sikkerhetssoner og reklameskilt
NFF har fastsatt minimumskrav til avstanden som skal være mellom linjene som avgrenser banen og nærmeste hindring (sikkerhetssoner). Disse kan ikke fravikes.
Sikkerhetsavstandene er som følger:
 Sidelinjer: 4 meter med minimum 2 meter med samme underlag som banen.
 Mållinjer: 5 meter med minimum 3 meter med samme underlag som banen.


Pussig nok fekk Haugesund beskjed om at det skal vere 7,5 m på mållinjene. Og NFF har siden sist eg sjekket dette (februar) revidert instruksene sine uten å endre kravet til 7,5 m.

Her er VGD-tråd om emnet: http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/500844/tittel/haugesund-stadion/innlegg/37980869/
Gå av.

Lasaron

Ok. Det var til å bli halvklok av. Jeg tipper uansett at Sogndal er innenfor regelverket. Da har alle tribunene til Brann alt fra litt til mye å gå på.
Tren på langskudd

Nixon

Vil du stå på stadion? Brann vil lage ståfelt på Hansa hvis mange nok er interessert. Svar på denne korte undersøkelsen fra medlemsutvalget og Bataljonen og bidra til nytt ståfelt og en fornying av tribunekulturen!

https://www.surveymonkey.com/s/staaplass
Rød makt på Hansa

1908


Go Up