• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kai-Olai

Blir spennende å se om vi kan lese følgene overskrift i BA imorgen;

"Pøbel tok seg i natt inn på Brann Stadion og skar opp teltet med kniv"

vebo

I så fall blir det vakhold på dugnad der oppe, og god gammeldags pryl om de blir tatt :)
Tiocfaidh ár lá

Nightfox

LATTERLIG.

Dette går ikke så mye ut over meg, for jeg hater storskjermene (og verst av alt: "TA'AN, DET RINGAR!!! BRANNMOBIL"-reklamen), men her har de reklamert i et halvt år om at Brann kommer til å få nordeuropas største storskjerm og skrytt over hvor enorm den blir, så finner de ut et halvt år etterpå at det ikke var så smart likevel. Det er faktisk en smule flaut. Det er en Ighalo i lite format.

Kirk

Det som er latterlig er hvis de i det hele tatt har vurdert å bruke to millioner på å slå sammen storskjermene. Denne beslutninger er jo bare sunn fornuft.

Alle utbedringene på søndre tyder forøvrig på at det kan ta noen år før de bygger den siste langsiden, uten at det var noen stor bombe.

Northside

Er nesten helt utrolig at Brann vurderte å svi av 2mill på dette tøyset her!

Skulle likt å visst hvor mange millioner Brann har blåst vekk på fjas de siste årene... Tøs på vippen og store skjærmer her og der.

Bra noen i det minste har tatt til fornuften der oppe.

Huff

Quote from: storB on February 28, 2009, 21:23:35 PM
Leste også ett annet interessant innlegg(ett sted her inne) der teorien om EM vs Brann stadion ble lansert. Det er jo ett faktum at NFF har vært på møter rundt omkring i Norge på aktuelle EM byer. Det at Bergen lanseres til 40 000 kategorien er jo ett direkte resultat av dette. Med det i minne går teorien ihvertfall ut på at Brann vil utsette den videre fornyingen av staddaen i påvente av EM søknaden. Spekulasjonen her er jo om Brann er blitt forespeilet støtte til opprustning (eller nytt??) stadion i 30 000 klassen med muligheten for midlertidig 10 000 ekstra under et EM!!

Grobunnen i dette kan jo selvfølgelig diskuteres, men like fullt finner eg det interessant. Kan jo også være at Brann har omsider skjønnt at pga boretslag og diverse reguleringer i dagens stadion område, så vill de aldri utnytte og tjene penger på utenomsportslige aktiviteter som de har snakket om, og som utvilsomt kan bli ett gullkalv område. Tenker da på ting som har vært oppi media, julebord, konfirmasjoner, møter, konserter etc. Infrastruktur vedr. kollektivtnett i området er jo også fraværende, og er enda ett moment som teller positivt for flytting til f.eks nygårdstangen.

Dobbelpost i em tråden

Nixon

Quote from: Huff on March 03, 2009, 22:30:25 PM


Hadde Brann egentlig så mye valg? Såvidt jeg husker spilte Brann på dispensasjon, og en helt nytt anlegg ville tatt svært mange år å realisere. Husk på at vi snakker om Bergen der slike ting aldri går fort. I alle fall E-kampene måtte de spilt et annet sted. Så hvor stor var egentlig katastrofen?
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on March 03, 2009, 23:07:02 PM
Quote from: Huff on March 03, 2009, 22:30:25 PMbla bla bla, jeg skrev ditten og datten


Hadde Brann egentlig så mye valg? Såvidt jeg husker spilte Brann på dispensasjon, og en helt nytt anlegg ville tatt svært mange år å realisere. Husk på at vi snakker om Bergen der slike ting aldri går fort. I alle fall E-kampene måtte de spilt et annet sted. Så hvor stor var egentlig katastrofen?


Hadde vi ikke et relativt klarlagt alternativ på Mindemyren, godt tilrettelagt for transport til og fra stadion og null privatboliger i nærleiken?

Ellers er jeg fullstendig klar over at ting tar lenger tid i Bergen (vi er jo tross alt Bergen ;D, jfr det nasjonale svømmeanlegget), men vi snakker tross alt om Brann. Det eneste alle i Bergen uansett klasse, el politisk tilhørighet enes om at vi elsker (og hater litt samtidig) SK Brann. Når det gjelder E-cuip kampene, er det ikke umulig at de måtte flyttes utenbys, med påfølgende tap av penger og anseelse. Men UEFA er heller ikke NFF, og med ny stadion på gang pluss et litt under halvalstendig standionanlegg pluss noen brakker til spirreVippene er det ikke umulig at stadion kunne tillates på kort sikt- i en mellomfase. Da tar jeg høyde for at gamle stadion ikke måtte rives før den nye var på plass. Uansett skulle det være mulig å pusse opp stadion til UEFAs minimumsstandard for noen få mill, uten å investere mange titalls mill, mens et nytt alternativ ble utredet. Vi ville tapt inntekter, ja, men på sikt tror jeg dette ville lønnet seg kollossalt.

På den annen side er jeg bortreist og hadde min første øl i dag c klokken 13, den siste nå nettopp så du kan ha et poeng. 

krøvel vellevold

Quote from: Huff on March 04, 2009, 00:06:49 AM
Quote from: Nixon on March 03, 2009, 23:07:02 PM
Quote from: Huff on March 03, 2009, 22:30:25 PMbla bla bla, jeg skrev ditten og datten


Hadde Brann egentlig så mye valg? Såvidt jeg husker spilte Brann på dispensasjon, og en helt nytt anlegg ville tatt svært mange år å realisere. Husk på at vi snakker om Bergen der slike ting aldri går fort. I alle fall E-kampene måtte de spilt et annet sted. Så hvor stor var egentlig katastrofen?


Hadde vi ikke et relativt klarlagt alternativ på Mindemyren, godt tilrettelagt for transport til og fra stadion og null privatboliger i nærleiken?

Ellers er jeg fullstendig klar over at ting tar lenger tid i Bergen (vi er jo tross alt Bergen ;D, jfr det nasjonale svømmeanlegget), men vi snakker tross alt om Brann. Det eneste alle i Bergen uansett klasse, el politisk tilhørighet enes om at vi elsker (og hater litt samtidig) SK Brann. Når det gjelder E-cuip kampene, er det ikke umulig at de måtte flyttes utenbys, med påfølgende tap av penger og anseelse. Men UEFA er heller ikke NFF, og med ny stadion på gang pluss et litt under halvalstendig standionanlegg pluss noen brakker til spirreVippene er det ikke umulig at stadion kunne tillates på kort sikt- i en mellomfase. Da tar jeg høyde for at gamle stadion ikke måtte rives før den nye var på plass. Uansett skulle det være mulig å pusse opp stadion til UEFAs minimumsstandard for noen få mill, uten å investere mange titalls mill, mens et nytt alternativ ble utredet. Vi ville tapt inntekter, ja, men på sikt tror jeg dette ville lønnet seg kollossalt.

På den annen side er jeg bortreist og hadde min første øl i dag c klokken 13, den siste nå nettopp så du kan ha et poeng. 


Er Mindemyren så utrolig mye mer tilrettelagt for transport? Det er jo rett ved Stadion! Og uten privatboliger i nærheten? Det er jo massevis med privatboliger i umiddelbar nærhet! Et slikt stadion hadde vel neppe stått ferdig i dag, selv om man hadde gått for det for noen år siden. Og riktig; UEFA er ikke NFF. NFF ga oss disp. Det er ikke sikkert UEFA ville gjort det bare fordi vi hadde planer om nytt stadion en gang i fremtiden. Det er nemlig nok av klubber som har måttet spille e-cup utenbys pga manglende fasiliteter. FC Basel spilte i Zürich da vi møtte dem i 2000, selv om de holdt på å bygge nytt. Suduva måtte spille mot oss i Kaunas i 2002. Og i 2005 måtte vi ha spilt et eventuelt gruppespill i UEFA-cupen i Oslo eller Stavanger. Det var bare med nød og neppe vi fikk spille på Stadion i kvaliken. Med nybygging på Mindemyren hadde Brann pr i dag stått enda mye dårligere økonomisk. Vi hadde gått glipp av store publikums- og vip-inntekter de siste årene, siden vi fremdeles hadde hatt 11000 sitteplasser og dårlige vip-fasiliteter. Seriegullet 2007 hadde derfor neppe blitt en realitet. Og ikke minst: Et nytt stadion annetsteds hadde ikke vært Branns eget stadion. Brann hadde vært leietager, noe som hadde medført at vi hadde gått glipp av leieinntekter, og at vi hadde måttet dele stadion med alt mulig annet piss; messer, konserter, sprangridning, osv. Setene kunne blitt blå og gule, navnet kunne vært Lyse Energi Stadion, o.l.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det eneste stedet som hadde vært noenlunde tilrettelagt for transport er så nærme trafikkmaskinen som mulig og med egen påkjøringsrampe.

Spelaren

Det har jo vore lansert så mange forskjellige stadionbygg-forslag at omtrent kvar gate kunne hatt sitt eget anlegg, men ingen har kommet lenger enn til tegnebrettet i byen vår... Den einaste plassen eg kunne ha tenkt meg eit nytt stadion er ved trafikkmaskinen på Nygårdstangen. Men det hadde ikkje blitt Brann Stadion...
Gå av.


vebo

Henger meg på den, mistet plassen min midt på selv..
Tiocfaidh ár lá

Markmus

Hvor stort blir dette hullet? Er vel ikke ille om det blir et lite hull slik som på BT/SPV, men det blir fort skjemmende om det blir større. Supportertribuner skal ikke deles opp med hull eller etasjer, men skal gå i ett.
Ka du ve?

Spelaren

Quote from: Markmus on March 04, 2009, 12:25:48 PM
Supportertribuner skal ikke deles opp med hull eller etasjer, men skal gå i ett.


Eg har mine tvil om det er samme oppfatninger blant beslutningstakerne i Brann som blant oss... eg er fullstendig enig i at det er tragisk med hålet i Den Raude Veggen...
Gå av.

tr0Ndemann

Eneste positive er jo at man muligens kan henge opp et flagg/banner over dette hullet. Men det blir vel forbud om det også, siden de sikkert kommer til å kline opp et lite reklameskilt som for all del ikke kan bli skjult av det supporterne velger å henge opp..

What a waste of council tax, we paid for your hats!

Xminator

Det finnes overhode ikke noe positivt med ett slikt hull, banner eller ikke. Det trodde jeg var lært etter hullet på SS.

Spelaren

Kanskje det går an å fyre opp bluss der :) ? Det må være det siste halmstrå av positiv art isåfall...
Gå av.

Gulløl

March 10, 2009, 10:38:07 AM #4868 Last Edit: March 10, 2009, 10:51:29 AM by Gulløl
Nå er det 2 uker siden det kom en gress rapport fra Stadion.

Noen som vet om det er noe fart og vekst i gresset ? Snart tid for første klipp forhåpentligvis ?

Eller har gresset også fått en virusinfeksjon og råtner på rot i varmen og fuktigheten under plasten  >:(.
Er vel bare det som mangler nå på skandalelisten ::)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

gunnar

Quote from: Gulløl on March 10, 2009, 10:38:07 AM
Nå er det 2 uker siden det kom en gress rapport fra Stadion.

Noen som vet om det er noe fart og vekst i gresset ? Snart tid for første klipp forhåpentligvis ?

Eller har gresset også fått en virusinfeksjon og råtner på rot i varmen og fuktigheten under plasten  >:(.
Er vel bare det som mangler nå på skandalelisten ::)

Kanskje derfor det er så tyst på den fronten. At noe er galt? Noen som bor i nærheten som kan rapportere. Er teltet oppe? Aktivitet ellers? Vanskelig å se fra Tiggerstaden.
"Vi går fremover for Bergen og fremover for Brann".

Straffe!!!

Jeg kjørte forbi Stadion igår ettermiddag, som jeg ofte gjør.

Teltet var borte, men jeg reagerte på at gresset så veldig grønt og fint ut. Mye grønnere enn på den andre siden av gjerdet!

Eller altså de andre gressbanene/plenene i området.

Var faktisk positivt overrasket, så får vi se om mine observasjoner fra øverst i Christieparken medfører riktighet når ekspertene skal gå det nærmere etter i sømmene.

Xminator

Jæger har sikkert brukt spraymaling.

krøvel vellevold

Quote from: Straffe!!! on March 10, 2009, 11:55:53 AM

men jeg reagerte på at gresset så veldig grønt og fint ut.


Da er nok noe galt!
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Det er vel Reistad som har sneket utpå noke plastgras.
Gå av.

Kai-Olai

Så intervjuet med Arne Tvedt nå, og gresset ser meget bra ut!

Henki

Quote from: Kai-Olai on March 10, 2009, 18:00:11 PM
Så intervjuet med Arne Tvedt nå, og gresset ser meget bra ut!


Kan bare stille meg bak denne kommentaren ja, gresset ser meget bra ut. Men, det er jo fortsatt et spørsmål om det tåler å bli spillt på i mars da. Det er jo det som er den endelige testen kan du si.
Ballen skal fremover!

Brann_ruler86

Gresset ser bra ut ja! Men det ser helt for jævlig ut med muren mellom banen og tribunene. For ikke å snakke om avstanden mellom søndre og banen. Det skal jo bli bedre med en ny søndre tribune, men gudene vet når det skjer....

Jaja misfornøyd eller ei, 11 dager til første hjemmekamp og jeg gleder meg noe vanvittig!
Gå ta banen!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Jeg lurer veldig på hvordan de skal klage å binde sammen hjørne på Hansa og nye søndre.. Etter de har flyttet banen nordover så ligger jo Hansa litt feilplasert.. Den gule streken jeg har satt er vell ca der søndre tribune kommer, blir ikke mye plass til noe bue mot Hansa da...

Ellers har jeg tegnet inn hjørne som skal bygges i sommer. Blir godt å få lukket et hjørne hvertfall... Det nye hullet er også noe lunne markert.. Tragisk.


Markmus

Et jævlig godt spørsmål du kommer med. Hvordan i huleste kommer svingen mellom søndre og Hansa til å se ut?
Ka du ve?

Klaus_Brann

Søndre kan da ikke komme så langt frem at den kommer "foran" Hansa?Det nekter jeg å tro.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Vil tro nye søndre vil få reklameskiltene omtrent der asfalten begynner nå. Så får vi se om de kommer i gang til vinteren eller om dette blir ett EM-16 prosjekt.

Spelaren

Kanskje den plassen foran gamle sitte kan brukes som løpebane, som et slags kompromiss med Mohn som åpenbart mislikte det at løpebanene ble fjerna? Kanskje millionene vil dryppe over oss, en kombinert 100-metersløper / bakromsspiss hadde gjort seg.
Gå av.

kabelmann

Quote from: Xminator on March 12, 2009, 07:10:27 AM
Vil tro nye søndre vil få reklameskiltene omtrent der asfalten begynner nå. Så får vi se om de kommer i gang til vinteren eller om dette blir ett EM-16 prosjekt.

Ja, tror nok det, ev. en meter eller to lenger bak. Tribunen ved felt G/H ser ut til å svinge litt inn mot Hansa, så når denne "rettes ut" vil man nok kunne flytte den nye tribunen ganske langt fram mot banen uten at den overlapper Hansa.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

KEO

Quote from: 1908 on March 12, 2009, 00:41:42 AM
Jeg lurer veldig på hvordan de skal klage å binde sammen hjørne på Hansa og nye søndre.. Etter de har flyttet banen nordover så ligger jo Hansa litt feilplasert.. Den gule streken jeg har satt er vell ca der søndre tribune kommer, blir ikke mye plass til noe bue mot Hansa da...

Ellers har jeg tegnet inn hjørne som skal bygges i sommer. Blir godt å få lukket et hjørne hvertfall... Det nye hullet er også noe lunne markert.. Tragisk.




?? Her har jeg trolig godt glipp av noe... er det nye gressteppet smalere enn den gamle banen vi hadde? det er jo 15 meter i fra søndre tribune til gress teppet??
Nu kør vi!

Markmus

Ka du ve?

KEO

Quote from: Markmus on March 12, 2009, 18:35:34 PM
Det er flyttet nærmere SPV.


Oki  sitter selv på SPV og det var da ikke de avstandene fra 1 rad til banen som det er på sør siden nå, da tenker jeg i fra muren på sør siden. men ingen ting er bedre enn at banen ligger helt opp i spv tribunen,,, da ligger jo muligheten for trøye holding fra rad 1 åpen:-)
Nu kør vi!

Brann_ruler86

Husk at nå går sidelinjen der som gresset slutter. Tidligere har det vært noen meter med gress utenfor sidelinjen, men nå er det erstattet med kunstgress. Bildet over er tatt før kunstgresset begynte å komme på plass.
Gå ta banen!

thesevs

Tok matten i nærmere i øyesyn og den virker bra. Grønn og fin. Men så gjenstår det jo å se om den holder seg etter kampen mot Stabæk.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Nightfox

Mine kilder sier at gresset ser veldig bra ut visuelt, men har enda ikke satt seg skikkelig. Dette er da en som har vært på indre bane og kjent på gresset. Gresset trenger all den tid det kan få for å gro skikkelig fast.

Hva er den gule flekken nedenfor R på Frydenbø, helt ute ved langsiden litt inn på BT's banehalvdel?

Xminator

QuoteHva er den gule flekken nedenfor R på Frydenbø, helt ute ved langsiden litt inn på BT's banehalvdel?


Sikkert det som skjer når noen urinerer på gress i mars.

raggis

Lurer på om noen kan oppdatere meg på hvilken rad stolpene på søndre tribune kommer?

Hvordan blir denne tribunen etter utbygging etter denne sesongen?

dudo

Jeg tipper søndre kommer til å se kliss lik ut i noen år til.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Utbyggingen av Søndre er lagt på is i følge noen som hadde vært på et kick off arrangement på Stadion.
Legg ned hele klubben!

1908

Kom vell som ingen bombe... Brann på sitt beste dette....

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on March 14, 2009, 22:45:42 PM
Kom vell som ingen bombe... Brann på sitt beste dette....


Like greit. Det er ikke noe behov for utvidelse av Stadion akkurat nå, og det er også bedre at man konsentrerer seg om å bygge et LAG. Da vil det kanskje bli aktuelt å måtte utvide kapasiteten også. Dessuten blir jo en ny Søndre bare enda en vip-tribune. Jeg tror vip-markedet er mettet. De klarer jo ikke engang å selge ut SpV.

Forresten skal de fortsatt bygge tribuner i de åpne hjørnene. Det er vel først og fremst hjørnet BT/Søndre som skal tettes igjen. Der er det jo et åpent gap nå.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: 1908 on March 14, 2009, 22:45:42 PMBrann på sitt beste dette....


Du mener det vel ikke slik... Men dette er faktisk Brann på sitt beste etter min mening! En klok avgjørelse. Og som Krøvel sier, dette var en tribune som skulle ha en stor andel VIP-plasser. Nå kan dette taes opp til ny vurdering, og kanskje kan vi til slutt få en ren tilskuertribune uten skjemmende VIP-losjer.
Rød makt på Hansa

Markmus

Det negative er at vi får flere år med mongis-look med skillet mellom banen og søndre. Må jo være 15-20 meter :s
Ka du ve?

TCAC

Hmm, skjønner det er vanskelig å ta avgjørelser i Sportsklubben Brann. Enten klager jo folk over at det er for dårlig økonomi til å gjennomføre spillerkjøp, eller at det er for mye plass til å tjene penger på reklame. Eller begge deler. :)

1908

Tenk no om Brann skulle plutselig gjøre det veldig bra igjen. Da sitter vi igjen der med en rompekapasitet og en stadion som ser jævlig sløkket ut...

Go Up