• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Gresset ble rullet sammen og lagt i oppvarmet kontainer før snøen kom til England. Det skal ankomme Bergen mandag. På Stadion står etter det jeg skjønner allerede varmekablene på full guffe for å gjøre banen klar til gresslegging. 10-dagersvarselet viser relativt tørt vær og rundt 0 grader. Ingenting man ikke klarer med varmekablene.

Nevnte jeg at vi nå har fått varmekabler?

tr0Ndemann

Varmekabler er en fin ting. Blir meget spennende å se resultatet av den nye plenen, jeg håper bilder legges ut så fort som mulig.
What a waste of council tax, we paid for your hats!

Christian

Ahahahaha! Varmekabler på Stadion!

Det er rett og slett til å bli glad for. Om det ikkje blir totalkrise no i starten har eg tro på en virkelig flott gressmatte. Blir fint.

Kirk

Quote from: Xminator on February 05, 2009, 13:39:36 PM
Nevnte jeg at vi nå har fått varmekabler?


Greit nok at vi har varmekabler, men det blir jo en del vann når man smelter 20 cm med snø skulle en tro. Vi får satse på at det går bra!

Drunkie

Quote from: Kirk on February 05, 2009, 14:25:00 PM
Quote from: Xminator on February 05, 2009, 13:39:36 PM
Nevnte jeg at vi nå har fått varmekabler?


Greit nok at vi har varmekabler, men det blir jo en del vann når man smelter 20 cm med snø skulle en tro. Vi får satse på at det går bra!


Hvis de har bygget uten skikkelig drenering her i Bergen så er vel dette prosjektet her heller lite gjennomtenkt...

Spelaren

Quote from: Drunkie on February 05, 2009, 14:50:41 PM
Hvis de har bygget uten skikkelig drenering her i Bergen så er vel dette prosjektet her heller lite gjennomtenkt...


Frå Brann.no:

"Drenering er viktig i Bergen og Branns nye gressmatte vil også få drenering av topp kvalitet av banen."

Det tok meg nesten et minutt å finne ut.
Gå av.

Kjell249

Quote from: Spelaren on February 05, 2009, 15:23:23 PM
Quote from: Drunkie on February 05, 2009, 14:50:41 PM
Hvis de har bygget uten skikkelig drenering her i Bergen så er vel dette prosjektet her heller lite gjennomtenkt...


Frå Brann.no:

"Drenering er viktig i Bergen og Branns nye gressmatte vil også få drenering av topp kvalitet av banen."

Det tok meg nesten et minutt å finne ut.


Lett å skrive, får håpe det er like lett å gjøre...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Xminator

Det er vel 97% sand, så dreneringen blir neppe noe problem. Ikke er det meldt nedbør de neste 14 dagene heller, så de 20 cm'ene med snø folk ser for seg kommer ikke. Det blir kanskje litt hvitt, men neppe noe varmekablene ikke klarer å gjøre kort prosess på.

BBB-Tony

February 09, 2009, 12:28:26 PM #4658 Last Edit: February 09, 2009, 12:42:18 PM by tonynord
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7266

Gresset har ankommet Norge, men grunnet kulde her i Bergen kan det ikke legges på enda. Går inn i en litt kritisk periode nå, og det bør bli plussgrader i nærmeste fremtid her i Bergen. Men det ser ikke ut til at det skal bli plussgrader med det første. Vi får bare krysse fingrene, og håpe på at prognosene snur.

Edit: Ikke bare været som skaper problemer; http://fotball.bt.no/eliteserien/article129398.ece

Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Gresset kommer på, men den vrien med motorhavari hadde ikke en gang Stråmyhr klekket ut.

BBB-Tony

February 09, 2009, 12:52:02 PM #4660 Last Edit: February 09, 2009, 12:53:50 PM by tonynord
http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article4113435.ece

Ikke bare her snøen skaper forsinkelser. BA melder at ene halvdelen av gresset enda ikke er skjært opp og sendt til Norge med den andre halvdelen som ligger i disse spesial containerene på østladet pga snø og dårlig vær i England.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Den siste der er verst. At halve gresset ligger i England er krise.

Northside

Jeg er ikke videre overrasket over at ikke alt går etter planen. Har egentlig noe som helst gått knirkefritt der oppe m.t.p. ombygginger?

Henki

Quote from: Northside on February 09, 2009, 16:02:08 PM
Jeg er ikke videre overrasket over at ikke alt går etter planen. Har egentlig noe som helst gått knirkefritt der oppe m.t.p. ombygginger?
Ballen skal fremover!

vebo

Da blir det vel hjemmekamp på Varden Amfi da..
Tiocfaidh ár lá

thesevs

Quote from: vebo on February 09, 2009, 17:23:54 PM
Da blir det vel hjemmekamp på Varden Amfi da..


Hadde vært digg. Elitesupportere som meg får selvsagt plass, samt at jeg og de få andre utvalgte slipper så mange bortesupportere....jadda...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Kai-Olai

Om det i værste fall ikke skulle bli klart.. Hvordan er reglene da? Blir kampen flyttet? Blir den utsatt? Mulighet for å endre fra Telenor Arena, og får bortekamp? Og så endre bortekampen?
Jeg vet ikke, så derfor spør jeg..
I England er jo kamper utsatt relativt ofte (?), så bør vel strengt talt ikke være noe problem å utsette den?

thesevs

Inkompetente NFF kommer vel sikkert til å bøtelegge for et eller annet. Eller så kommer vi til å ha en del hengekamper. Eller så tvinger NFF Brann til å spille kampen i Stavanger eller et annet sted i Norges land.
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

BBB-Tony

Quote from: Northside on February 09, 2009, 16:02:08 PM
Jeg er ikke videre overrasket over at ikke alt går etter planen. Har egentlig noe som helst gått knirkefritt der oppe m.t.p. ombygginger?


Når det gjelder gressmatte-prosessen, så har det gått relativt greit og etter planen. Men det kan nok ikke sies om alt det andre...

Nå i ettermiddag hadde de fjernet snøen på halve banen, og delvis lagt en hvit plastduk over der hvor snøen var fjernet.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Spelaren

Quote from: Xminator on February 09, 2009, 16:01:00 PM
Den siste der er verst. At halve gresset ligger i England er krise.


Neida, for Brann er så gode at det "kun blir spill på en banehalvdel". Og etter pausen får Stabæk overta og redusere til 2-8.
Gå av.

Nixon

En banehalvdel burde Brann kunne klare seg greit med. I 7-er fotball vel å merke. Skreller vi vekk litt daukjøtt burde vi ha en grei nok stall til å hevde oss der!

Men selvsagt. Jeg ville forlangt å fått tilbake halvparten på partoutkortet mitt!:)
Rød makt på Hansa


thesevs

I og med at vi har investert såpass mye i ny matte så bør vi heller velge å utsette Stabæk-kampen fremfor å ta en Sør-Arena. Evt. kan vi ta en kamp på Varden Amfi, som andre har foreslått før meg
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

BBB-Tony

Sikkert ulemper med det, men jeg mener en bør vurdere å be NFF om å få utsette første hjemmekamp og ikke flytte den. Vi vil tape stort på å flytte den til Varden Amfi, og da er det bedre å få den utsatt.

Har en dårlig følelse for dette her! At halvparten av gresset enda er i England og den andre halvparten ligger på østlandet og ikke kan legges på er meget alvorlig!


Noen store bergensbedrifter bør gå sammen om å få opp et gigantisk varmetelt over der hvor gressmatten skal legges. Om det lar seg praktisere vet ikke jeg. Men først må selvsagt gresset komme over fra England...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

viks

Kamp andre streder enn Brann Stadion er fullstendig uaktuelt. Da spiller man heller på en åker på selve Stadion. Grunnen er såre enkel: Penger.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

thesevs

Quote from: viks on February 10, 2009, 12:23:16 PM
Kamp andre streder enn Brann Stadion er fullstendig uaktuelt. Da spiller man heller på en åker på selve Stadion. Grunnen er såre enkel: Penger.


Penger fra hva?
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

storB

Quote from: viks on February 10, 2009, 12:23:16 PM
Kamp andre streder enn Brann Stadion er fullstendig uaktuelt. Da spiller man heller på en åker på selve Stadion. Grunnen er såre enkel: Penger.


Men hvis stabæk kampen fører til at "åkeren" blir ødelagt og krever omfattende reperasjoner/vedlikehold så blir jo det igjen ett spørsmål om penger. Dette e en gressmatte som skal spilles på de neste 100 år, kjipt hvis den ikke varer lengre enn en kamp
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Henki

Quote from: storB on February 10, 2009, 12:38:05 PM
Quote from: viks on February 10, 2009, 12:23:16 PM
Kamp andre streder enn Brann Stadion er fullstendig uaktuelt. Da spiller man heller på en åker på selve Stadion. Grunnen er såre enkel: Penger.


Men hvis stabæk kampen fører til at "åkeren" blir ødelagt og krever omfattende reperasjoner/vedlikehold så blir jo det igjen ett spørsmål om penger. Dette e en gressmatte som skal spilles på de neste 100 år, kjipt hvis den ikke varer lengre enn en kamp


Da får man utsette kampen. Det er blitt gjort før.
Ballen skal fremover!

dudo

Quote from: storB on February 10, 2009, 12:38:05 PMDette e en gressmatte som skal spilles på de neste 100 år,


Håper da inderlig ikke det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Spelaren

Kanskje Stabæk går med på en gentlemans agreement om å kun spele gåfotball?
Gå av.

viks

Quote from: thesevs on February 10, 2009, 12:36:30 PM
Quote from: viks on February 10, 2009, 12:23:16 PM
Kamp andre streder enn Brann Stadion er fullstendig uaktuelt. Da spiller man heller på en åker på selve Stadion. Grunnen er såre enkel: Penger.


Penger fra hva?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BBB-Tony

February 10, 2009, 21:35:41 PM #4681 Last Edit: February 10, 2009, 21:38:12 PM by tonynord
I tillegg tjener Brann en god del kroner på salg av mat. Både i kioskene og ikke minst resturantene. Dette er penger som vi går glipp av om kampen hadde blitt flyttes til Varden Amfi. Når det er sagt, så regner jeg det som meget usannsynlig at kampen blir flyttet dit. Nåærmer det seg hjemmekamp, og vi ikke kan spille på Stadion, så blir nok kampen utsatt. NFF bør også være noe mer villig til å utsette kampen om Brann ber om det etter det som hendte på Sør Arena. Tror nok det er av interesse for NFF at slikt ikke skal gjennta seg under en TL-kamp.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

krøvel vellevold

Varden Amfi er overhodet ikke tilrettelagt for å være reservearena for Brann. Det er vel max plass til 15000, og flertallet må stå - mange av dem på gresskråningen bak det ene målet. Aldri om NFF hadde godkjent Varden for at Brann kunne spille der. I hvert fall ikke for mer enn toppen 10000 mennesker. Og Varden mangler alle fasiliteter. Billettprisene måtte jo også vært sterkt reduserte, ikke minst for vip'ene. Brann hadde fort tapt store inntekter på å spille der. Nei da er det mer sannsynlig med en utsettelse eller en snuing av kamprekkefølgen.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Så da ut til å være noenlunde kontroll på galskapen når man så innslaget på NRK.

Spelaren

Fana Stadion! Der er det jo plass til minst 15-20 000 på gressengene rundt banen... Lemper me litt pukk og grus på den ekle løpebanen kan me jo få til ei slags helling opp frå banen, og då snakker me 30 000 tilskuere!
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on February 10, 2009, 22:35:49 PM
Fana Stadion! Der er det jo plass til minst 15-20 000 på gressengene rundt banen... Lemper me litt pukk og grus på den ekle løpebanen kan me jo få til ei slags helling opp frå banen, og då snakker me 30 000 tilskuere!

... hvorav 28000 må stå. Og det er vel ikke gressenger der lenger nå. På "Bislett" Games var det vel plass til 15000.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

Gå av.

vebo

Quote from: Spelaren on February 10, 2009, 22:35:49 PM
Fana Stadion! Der er det jo plass til minst 15-20 000 på gressengene rundt banen... Lemper me litt pukk og grus på den ekle løpebanen kan me jo få til ei slags helling opp frå banen, og då snakker me 30 000 tilskuere!


Lei Mjelden inn så legger han stein på stein som på Sotra i fjor.
Tiocfaidh ár lá

Heispassasjer

Det snør, det snør. Nå snør det mye mer enn før. De skal få slite de som skal få gresset til å gro...... Dette fine vinterværet er lenge siden sist. Det må være årevis siden vi har hatt minusgrader i nærmere 2 uker i strekk

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=7279

Christian

Høres jo ut på disse karene som om dette skal gå greit. I alle fall etter forholdene. Så får vi se om gresset holder.

kabelmann

De står i hvert fall på der oppe. I går kveld stod lyskasterne på til minst halv-ett/ett om jeg ikke husker helt feilt. Kveldene før der har også vært lange, om enn ikke like lenge som i går.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator


BBB-Tony

Quote from: Xminator on February 11, 2009, 16:19:56 PM
Mildværet kommer neste uke.


Og godt er det. Men jeg tror de fikser det noenlunde nå som de får 8 - 10 grader i bakken med varmekablene. Det skal nok hjelpe en del, men mildværet bør være like om hjørnet nå om dette skal gå bra.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

vebo

Hvem er med på en manngard over stadda mens vi letter på trykket?
Tiocfaidh ár lá

Herr Smed

Hvem skulle tro det kunne snø i februar?
Alle må gå.

Ricky

Helt utenkelig at man flytter Brann-Stabæk til en annen bane. Eventuelle kortvarige og høyst midlertidige problemer med baneforholdene ender alltid med utsettelse..
Må vel være 15 år siden sist man benyttet reservebane i Eliteserien, når noen på Marienlyst fikk det for seg at det var en god idé å starte gravearbeidene ved sesongstart, slik at banen ikke var tilgjengelig før utpå sommeren.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Problemer med varmekablene? Noen som vet hva det går i? (Neppe, siden de ikke vet det selv en gang ...)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kai-Olai

Sånn som jeg tolker det, så er det ikke feilsøking etter en bestemt feil, men mer forebyggende.. Der en forsikrer seg om at alt er som det skal være, før en planter en hel eng oppå..

Ville jo vært kjedelig om de oppedager en feil akkurat idet gresset har fått satt seg..

Så jeg tror det bare er snakk om en siste sjekk..

Henki

Quote from: Kai-Olai on February 13, 2009, 14:51:35 PM

Så jeg tror det bare er snakk om en siste sjekk..


Siste sjekk før gresset er lagt. Den store feilen som ikke kan fikses uten å grave opp alt på nytt oppdages, som seg hør og bør, ikke før gresset har satt seg og alle tror at alt er i orden. Vi er jo tross alt Brann.
Ballen skal fremover!

Go Up