• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on September 30, 2008, 22:14:48 PM
Ifølge foreleseren min (og monzilla) er prognosene for befolkningsutvikling i Bergen om 100 år - 1 million Bergensere. Da kan vi kanskje oppfylle vår kåte drøm om en Stadion på 50 000 ;)

Det tviler jeg sterkt på! Befolkningen må da øke med 7500 pr år. De siste årene har den økt med 2000-3000 pr år.
Legg ned hele klubben!

thesevs

Når vi snakker om tilgjengeligheten til Brannproduktet så har jeg virkelig store forventninger til 2009-sesongen. Det har nå blitt snakket om at sesongkortet skal få flere funksjoner utover det å være inngangsbilletten på Stadion. En burde kunne ha en brukerside hvor alt av informasjon kunne hentes ut fra, en slags "min side". Forhåpentligvis er dette nye opplegget bedre og sikrere enn Billettluka.no

Ellers burde det i dagens samfunn være mulig å bestille billett over sms. Man burde kunne motta betalingsbetingelser på mobilen..., evt. belaste deg via mobilregningen.

"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

BT: Utbyggingen kan bli utsatt som følge av finanskrisen.

krøvel vellevold

Og da skal du ikke se bort i fra at tilskuertallene kan gå ned som følge av finanskrisen. Hvis både privatpersoners og bedrifters økonomi blir dårligere, tror jeg forlystelser som fotballkamper er noe av det man skjærer ned på.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Prisen på sesongkort går jo opp neste år, så det er nok en del som vil bruke anledningen til å stå i billettkø igjen. Det vil nok likevel først og fremst være de som i dag sitter på søndre og i BT som ikke fornyer. SPV har jo dette kontraktsystemet som nok gjør at folk der vil tenke seg om før de ikke fornyer, og på Hansa er nok finanskrisen ett mindre tema i forhold til fotballen.

Ikognoti

Quote from: Xminator on October 01, 2008, 06:01:01 AM
Prisen på sesongkort går jo opp neste år, så det er nok en del som vil bruke anledningen til å stå i billettkø igjen. Det vil nok likevel først og fremst være de som i dag sitter på søndre og i BT som ikke fornyer. SPV har jo dette kontraktsystemet som nok gjør at folk der vil tenke seg om før de ikke fornyer, og på Hansa er nok finanskrisen ett mindre tema i forhold til fotballen.



Det trodde jeg og, men i går snakket jeg med min onkel og han sa at verden er ikke som vi alle tror. Billettkøene vil være på gamle busser som egentlig bare går i fjor for to år siden. Han sa også at bussene går fortere på mandager fordi helgen hadde en dag som het lørdag og en dag som het søndag. Ha en fin dag.

Spelaren

Dersom Brann leverer eit produkt som underholder og borger for medaljekamp blir ei finanskrise av mindre betydning. Det blir kanskje eit par færre eiendomsmeglere på kamp, men det trur eg skal gå greit alikavel.
Gå av.

Utmedsnolken

Quote from: Xminator on October 01, 2008, 05:49:59 AM
BT: Utbyggingen kan bli utsatt som følge av finanskrisen.


Jo mer finanskrise man får, jo billigere blir det å bygge ut. Gjeldskriser har man hatt og overlevd før, så nå er det på tide å bli stormannsgal. Bygg i vei!
"og der snubler Sæternes igjen"

dudo

Med rentetak på 8% og solide hovedsponsorer kan jeg ikke se at dette er noe problem. Som Utmedsnolken sier blir det billigere å bygge ut òg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Neste byggetrinn må selvsagt finansieres for seg, og de kan glemme noe rentetak på 8% for det lånet.

monzilla

Og et av mottrekkene til en lavkonjunkturssituasjon er å sette ned renten. Kraftig.

Xminator

Nå har jo Brann en god del kroner i banken, så ikke umulig man vil være godt fornøyd med å utsette byggingen og faktisk få mer for innskuddene enn for det lånet de har tak på :)

Jeg tror også det blir bygging. Og håper som pokker at sentralbanken setter ned rentene igjen. Den oppgangen som har vert de siste årene har vert totalt unødvendig i utgangspunktet, men det er langt tilside for diskusjonen i denne tråden og på dette forumet.

benny

October 01, 2008, 23:09:34 PM #4362 Last Edit: October 01, 2008, 23:13:00 PM by benny
Quote from: krøvel vellevold on September 30, 2008, 22:26:14 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2008, 22:14:48 PM
Ifølge foreleseren min (og monzilla) er prognosene for befolkningsutvikling i Bergen om 100 år - 1 million Bergensere. Da kan vi kanskje oppfylle vår kåte drøm om en Stadion på 50 000 ;)

Det tviler jeg sterkt på! Befolkningen må da øke med 7500 pr år. De siste årene har den økt med 2000-3000 pr år.

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on September 30, 2008, 22:26:14 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2008, 22:14:48 PM
Ifølge foreleseren min (og monzilla) er prognosene for befolkningsutvikling i Bergen om 100 år - 1 million Bergensere. Da kan vi kanskje oppfylle vår kåte drøm om en Stadion på 50 000 ;)

Det tviler jeg sterkt på! Befolkningen må da øke med 7500 pr år. De siste årene har den økt med 2000-3000 pr år.

Det var ikke noe han hadde funnet på, det var prognoser laget av et eller annet statistikkbyrå (SSB kanskje?).  Med tanke på at flere og flere vil flytte inn til byene og at èn fødsel vil senere forgrene seg inn i enda flere fødsler, så høres det faktisk ikke så umulig ut ;)
Ka du ve?

hansek

Tror kommunikasjonene rundt stadion og i Bergen generellt er et vel så stort problem som nedgangstidene.

Løser de billettkaoset sitt bør det være mulig å selge 13000 sesongkort, altfor lite selvsagt. Når det gjelder utbyggingen må det vel gå an å droppe svingene slik at man får en rett og bratt tribune så tett inntil sidelinen som overhodet mulig. Ved å droppe svingene sparer man mange millioner, trekken og sur vind kan hindres ved å sette opp høye gjerder, minst 5 meter høye. Med sånne respatex.sidevegger i ytterkanten av tribunene hindres vind regn å trenge inn fra siden.

En totalkapasitet på 19500-20000 er okei nok.  Før eller siden blir hvermannsen og fru Monsen lei fotball, da vil kun blodfansen helt sikkert komme. Menigheten + de andre trofaste utgjør vel 9000-10000. Tar en høyde for svinn av resten kan fort snittet synke ned mot 12000 om få år. Motgiften til dette er en økning av solgte sesongkort. Hvor balansepunktet bør ligge er vanskelig å si, jeg vil anta at mellom 14500 og 15500 er korrekt. Arealene under dagens gamle sitte inneholder gymsal, lokaler mm skal det bevares må man støpe ny tribune oppå sementen fra mellomkrigstiden, er usikker på om det er meningen. Viktigere enn 5-600 ekstraseter er at denne blir så bratt som råd er. Det er så uendelig mye mer enn selve stadion som er viktig, kiosker, småbutikker, spillekiosker og allt mulig så trekker ungdom bør vurderes. Flere småskjermer med info om stillingen i kamper, trafikkinfo, nyheter og værmeldinger bør plasseres rundt omkring.

Treningsfasilitetene er bånn. Minst 2 ekstra gresstreningsbaner behøves, gjerne hvorav en har undervarme, duk og garderobeanlegg. Periodene man er på trening bør forlenges, holder ikke med ferie fra 10.12 til 15.1. Periodene med treningsleire i syden bør forlenges, belastningen på egne gresstreningsbasner bør reduseres noe. Stadion bør være et sted man drar en lørdag selv om det ikke er kamp, for å treffe kjente.

Tobey

Quote from: krøvel vellevold on September 30, 2008, 22:26:14 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2008, 22:14:48 PM
Ifølge foreleseren min (og monzilla) er prognosene for befolkningsutvikling i Bergen om 100 år - 1 million Bergensere. Da kan vi kanskje oppfylle vår kåte drøm om en Stadion på 50 000 ;)

Det tviler jeg sterkt på! Befolkningen må da øke med 7500 pr år. De siste årene har den økt med 2000-3000 pr år.


Nå glemmer du at hvis befolkningen stiger med 3000 det første året tilsvarer det ca. vekstfaktoren 1,01 per år. dermed øker det med 3030 2. året og 3033 3. året osv, da blir det vel 1 mill etterhvert. Samtidig er fødselsraten på under 2, og dermed er det lite sannsynlig at vi når 1 mill, selv med tilflytning fra bygden og innvandring.
"Snart vet hele Europa kem vi é" Rennes 07.

krøvel vellevold

Quote from: Tobey on October 03, 2008, 22:01:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 30, 2008, 22:26:14 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2008, 22:14:48 PM
Ifølge foreleseren min (og monzilla) er prognosene for befolkningsutvikling i Bergen om 100 år - 1 million Bergensere. Da kan vi kanskje oppfylle vår kåte drøm om en Stadion på 50 000 ;)

Det tviler jeg sterkt på! Befolkningen må da øke med 7500 pr år. De siste årene har den økt med 2000-3000 pr år.


Nå glemmer du at hvis befolkningen stiger med 3000 det første året tilsvarer det ca. vekstfaktoren 1,01 per år. dermed øker det med 3030 2. året og 3033 3. året osv, da blir det vel 1 mill etterhvert. Samtidig er fødselsraten på under 2, og dermed er det lite sannsynlig at vi når 1 mill, selv med tilflytning fra bygden og innvandring.


Nei jeg glemmer ikke det i det hele tatt. Men det er ikke sikkert flere flytter inn til Bergen fordi om fødselsraten holder seg konstant. Og hvor skal denne millionen bo? på Ulriken?
Legg ned hele klubben!

thesevs

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2008, 22:41:25 PM
Quote from: Tobey on October 03, 2008, 22:01:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 30, 2008, 22:26:14 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2008, 22:14:48 PM
Ifølge foreleseren min (og monzilla) er prognosene for befolkningsutvikling i Bergen om 100 år - 1 million Bergensere. Da kan vi kanskje oppfylle vår kåte drøm om en Stadion på 50 000 ;)

Det tviler jeg sterkt på! Befolkningen må da øke med 7500 pr år. De siste årene har den økt med 2000-3000 pr år.


Nå glemmer du at hvis befolkningen stiger med 3000 det første året tilsvarer det ca. vekstfaktoren 1,01 per år. dermed øker det med 3030 2. året og 3033 3. året osv, da blir det vel 1 mill etterhvert. Samtidig er fødselsraten på under 2, og dermed er det lite sannsynlig at vi når 1 mill, selv med tilflytning fra bygden og innvandring.


Nei jeg glemmer ikke det i det hele tatt. Men det er ikke sikkert flere flytter inn til Bergen fordi om fødselsraten holder seg konstant. Og hvor skal denne millionen bo? på Ulriken?


Tøysegutten.. vi utvider sentrum til Krambua, så presser vi folk utover mot Fana helt til man føler vann under beina. Deretter tar vi Arna med storm.. Voss blir en bydel innen 2100
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Markmus

Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2008, 22:41:25 PM
Quote from: Tobey on October 03, 2008, 22:01:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 30, 2008, 22:26:14 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2008, 22:14:48 PM
Ifølge foreleseren min (og monzilla) er prognosene for befolkningsutvikling i Bergen om 100 år - 1 million Bergensere. Da kan vi kanskje oppfylle vår kåte drøm om en Stadion på 50 000 ;)

Det tviler jeg sterkt på! Befolkningen må da øke med 7500 pr år. De siste årene har den økt med 2000-3000 pr år.


Nå glemmer du at hvis befolkningen stiger med 3000 det første året tilsvarer det ca. vekstfaktoren 1,01 per år. dermed øker det med 3030 2. året og 3033 3. året osv, da blir det vel 1 mill etterhvert. Samtidig er fødselsraten på under 2, og dermed er det lite sannsynlig at vi når 1 mill, selv med tilflytning fra bygden og innvandring.


Nei jeg glemmer ikke det i det hele tatt. Men det er ikke sikkert flere flytter inn til Bergen fordi om fødselsraten holder seg konstant. Og hvor skal denne millionen bo? på Ulriken?

Tror nok at den dag gamlingene i byråd blir modernisert med yngre krefter vil de forstå at å bygge i høyden er tingen ;)
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: Markmus on October 04, 2008, 01:18:01 AM
Quote from: krøvel vellevold on October 03, 2008, 22:41:25 PM
Quote from: Tobey on October 03, 2008, 22:01:29 PM
Quote from: krøvel vellevold on September 30, 2008, 22:26:14 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2008, 22:14:48 PM
Ifølge foreleseren min (og monzilla) er prognosene for befolkningsutvikling i Bergen om 100 år - 1 million Bergensere. Da kan vi kanskje oppfylle vår kåte drøm om en Stadion på 50 000 ;)

Det tviler jeg sterkt på! Befolkningen må da øke med 7500 pr år. De siste årene har den økt med 2000-3000 pr år.


Nå glemmer du at hvis befolkningen stiger med 3000 det første året tilsvarer det ca. vekstfaktoren 1,01 per år. dermed øker det med 3030 2. året og 3033 3. året osv, da blir det vel 1 mill etterhvert. Samtidig er fødselsraten på under 2, og dermed er det lite sannsynlig at vi når 1 mill, selv med tilflytning fra bygden og innvandring.


Nei jeg glemmer ikke det i det hele tatt. Men det er ikke sikkert flere flytter inn til Bergen fordi om fødselsraten holder seg konstant. Og hvor skal denne millionen bo? på Ulriken?

Tror nok at den dag gamlingene i byråd blir modernisert med yngre krefter vil de forstå at å bygge i høyden er tingen ;)


Sånn at vi da endelig kan bli kvitt Bryggen og all den andre sjarmerende bebygelsen?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Er da rikelig med plass til å bygge både her og der i Bergensområdet, men det har fint lite å gjøre med Stadion-utbyggings-tråden.

hansek

Før Brann selger 16000 sesongbilletter kan de glemme fullt hus i særlig mange kamper. Ser at Liverpool utsetter nytt stadion nok engang pga krisen internasjonalt. Noe å tenke på ?

Bygg uansett et par nye gress-treningsbaner, en god innvestering.

storB

Denne tanken om å forandre deler av idrettsveien der Kniksen statuen ligger til "kniksens plass" o.l.  Hva med å forandre selve stadion navnet? Brann stadion er jo veeldig kreativt, Brann spiller der, ergo Brann stadion. Men store idrettspersonligheter, og da snakker jeg om one of a kind per 100 år, burde kanskje vurderes opp mot ett stadion navn.

Uten sammenligning, så har f.eks Real Madrid og AC Milan hedret unike lokale idrettspersonligheter på denne måten, kunne kanskje vurdert det her også?

Vet eg beveger meg i ett etisk grenseområde som Brann supporter nå, folk tenker hvorfor forandre noe som "funker" osv.. Men hadde vært kult å innby til fotball kamper på "Roald Jensens plass", " Roald Jensens Stadion", "Kniksens Arena", "Jensen arenum", ett eller annet som hedrer vår Maradonna.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

krøvel vellevold

Brann Stadion er Brann Stadion. Punktum. Ingen Brann-fans som hadde gått over til å kalle det for Kniksen Stadion fordi om det het det offisielt. Og dessuten vil navnet komme i konflikt med prinsippet om at ingen er større enn klubben. Hvem holder vi med? Brann eller Kniksen? Forøvrig er det på tide å "glemme" denne Kniksen og heller konsentrere seg om nåtid og fremtid. Vi må komme oss videre og slutte å dyrke ting som skjedde 35-50 år siden! 80 % av dem som går på Stadion har aldri sett Kniksen spille uansett.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Skal man endre på stadionnavnet (noe jeg forøvrig er imot!) bør man se til at man får en god slump med penger for det. Kniksen er nostalgisk, men gir ingen penger i kassen...
Rød makt på Hansa

storB

Quote from: Nixon on October 05, 2008, 20:22:54 PM
Skal man endre på stadionnavnet (noe jeg forøvrig er imot!) bør man se til at man får en god slump med penger for det. Kniksen er nostalgisk, men gir ingen penger i kassen...


"Hansa Borg" hadde vært artig da, eller litt mer kommersielt; "Frieles Kaffehus". Uff, nei, får hete gode gamle Brann stadion da..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

SKBMiller


Castro

Byen blant de syv fjell: Vårt eget lille land! Du vet at, vi e fra Bergen, vi e Sportsklubben Brann!

Ferguson

October 09, 2008, 16:30:27 PM #4378 Last Edit: October 09, 2008, 17:03:06 PM by Ferguson
Estetisk messig hadde det vært en ide å pusse opp Hansa utenpå. Ser grisestygt ut slik det gjør på det bildet der!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Xminator

Svingen er jo betydelig dypere enn Hansa, så om pengene er der en gang i fremtiden blir det nok noen losjer der også.

Falkman


ikke spesielt  overraskende.. men ikke detso mindre irriterende, ettersom det føyer seg inn i en etterhvert lang  rekke av utsettelser. når kan vi egentlig forvente at Stadion er ferdig utbygget? i 2015??

Henrik8

En kan etterhvert begynne å lure på om det foreligger en enhetlig plan for hvordan Stadion skal bygges ferdig. Omrokkeringene på byggerekkefølge og byggetidspunkt fører nesten til inntrykket av at det bygges en og en del, uten en helhetlig plan, og så "får vi se" hva vi gjør når vi er ferdig med hver enkelt del. Bare siden i fjor sommer har rekkefølgen blitt endret en rekke ganger:

Opprinnelig skulle vel søndre rives og bygges opp etter 2007-sesongen. Dette ble tidlig utsatt. Så skulle den rives etter 2008-sesongen, men dette ble jo avlyst tidlig i vinter grunnet muligheten for CL-spill. Så skulle hjørnene tettes istedet, men dette viste seg ikke å kunne gjøres fordi banedekket må skiftes, og det ikke var tilstrekkelig plass for anleggsmaskinene. Deretter skulle hjørnet mellom Hansa og Søndre tettes istedet, men nå blir dette også utsatt.

Hvilken enhetlig plan følges egentlig? Videre, hvor bindende er denne for den daglige ledelsen? Foreligger det styrevedtatt fremdriftsplan, slik at daglig ledelse må søke styret ved endringer?

Jeg er meget uvitende på dette punktet, så hvis noen med mer info har lyst til å opplyse meg, er jeg meget takknemlig. At en omfattende byggeplan blir endret så mange ganger av byggherre hører ihvertfall med til sjeldenhetene.
Kjør over pakket 09`

Belfort

Kommer vel snart en melding om at Brann tar sikte på og ha et ferdigstilt stadion til klubbens 125-års jubileum

Xminator

Nå er det strengt tatt gressmatten det haster mest med, og den får de nå god tid til å bli ferdig med. Det er også viktig at de får tatt den andre langsiden etter neste sesong da vi tross alt ikke skal ha noe e-cup den vinteren, og forhåpentligvis bør gjøre oss klar til en ny CL-kvalikk i 2010.

benny

Gud bedre meg så mye rot og utsettelser det er i forbindelse med utbyggingen. Det er nesten så du mister troen på at de noensinne blir ferdig med å bygge et fullverdig moderne anlegg. Forslår at gjengen på stadion heretter kommer med byggeplaner i media når de vet noe sikkert. Dessuten, hvor lang tid har somlekoppene i kommunen brukt på å behandle denne reguleringsplanen? Det går mot nedgangstider i byggebransjen så det kan være en fordel å komme i gang med byggingen for å få en god pris. 

benny

October 09, 2008, 21:16:54 PM #4385 Last Edit: October 09, 2008, 21:19:16 PM by benny
Quote from: Xminator on October 01, 2008, 14:21:24 PM
Nå har jo Brann en god del kroner i banken, så ikke umulig man vil være godt fornøyd med å utsette byggingen og faktisk få mer for innskuddene enn for det lånet de har tak på :)


Slik det går for tiden skulle det ikke forundre meg om gjengen på stadion har greid å rote vekk halve egenkapitalen på aksjemarkedet.

kjegil

Hva skjer med det andre hjørne mellom BT og gamle hovedtribunen? Blir det bygget ut som planlagt, dvs. etter 15. desember i år (les artikkel)? Dette hjørnet vil innehold 1100 sitteplasser og er sånn sett viktig for at flere skal få muligheten til å gå på stadion...

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6146

Henrik8

October 09, 2008, 21:33:15 PM #4387 Last Edit: October 09, 2008, 21:36:11 PM by Henrik8
Quote from: benny on October 09, 2008, 21:10:03 PM
Det går mot nedgangstider i byggebransjen så det kan være en fordel å komme i gang med byggingen for å få en god pris. 


Såvidt jeg har forstått det opptrer entreprenørbransjen slik at det går en viss periode fra det inntreffer lavkonjuktur i byggemarkedet til man senker prisene for total- eller delentreprise. Slik jeg har skjønt det skyldes dette at hvis man i det lavkonjukturen treffer bransjen ved at byggeoppdragene blir færre, raskt senker prisene på de oppdrag som fortsatt foreligger, videre redusere den inntekten bransjen samlet sett vil få. Slik vil bransjen ved øyeblikkelig priskutt forsterke den nedadgående spiralen som allerede foreligger fordi antall oppdrag er redusert. Dette kan føre til at en konjuktursvingning kan få mer langvarige konsekvenser for prisutviklingen i bransjen, hvilket naturlig nok ikke vil være til bransjens beste. Ved lavkonjukturer av en viss lengde, som den vi er på vei inn i nå, kan det derfor gå en viss tid før prisene reduseres, på tross av at antall oppdrag reduserer relativt kjapt. Det kan derfor godt være at prisene i entreprenørmarkedet ikke vil bli billigere før nettopp til sommeren, som er det tidspunkt Brann etter den nåværende planen skal bygge på.

Slik jeg har skjønt det kan det derfor utgiftsmessig være interessant for Brann å utsette utbyggingen til sommeren. Samtidig reagerer jeg på, som skrevet i tidligere innlegg, også på antall utsettelser, og det tilsynelatende fraværet av en helhetlig plan.
Kjør over pakket 09`

krøvel vellevold

Det vil nok ta lang tid før utbyggingen er ferdig. For det første tror jeg Brann er skeptisk til å gå inn i noen kostbare prosjekter nå som finansverdenen er så urolig. Dessuten vil de nok vente og se an hvordan finansuroen påvirker folks og bedrifters privatøkonomi. Blir det dårligere tider for privatpersoner og næringsliv, så vil det bli færre tilskuere og lavere etterspørsel etter bedriftsbilletter/losjer, osv. Og nå som vi etter sparkingen av Mjelde liksom skal være "tilbake på 90-tallet", så vil det nok komme en publikumsnedgang som følge av den sportslige nedturen som visstnok skal komme. Da kan man liksågodt klare seg med de tribunene vi har inntil videre.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Quote from: kjegil on October 09, 2008, 21:24:47 PM
Hva skjer med det andre hjørne mellom BT og gamle hovedtribunen? Blir det bygget ut som planlagt, dvs. etter 15. desember i år (les artikkel)? Dette hjørnet vil innehold 1100 sitteplasser og er sånn sett viktig for at flere skal få muligheten til å gå på stadion...

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6146


Blir ikke tatt før langsiden blir revet og bygget opp igjen. De utsatte det for å ha ett sted å kjøre anleggsmaskiner inn på stadion i forbindelse med ny gressmatte. Er noen lastebiler med masse som skal både inn og ut når matten skal senkes med en meter og mye av grunnmassene under det igjen skiftes ut.

Christian

Sjøl er eg mer gira på ny gressmatte enn nye tribuner. Klart det blir flott den dagen utbygging og modernisering er gjennomført, men det viktigste er likevel underlaget fotballen spilles på.

Nåe det gjelder helhetlige planer for Stadion-utbyggingen er eg ganske sikker på at disse finnes. At de er såpass fleksible at en kan trikse litt med utbyggingsrekkefølgen etter forhold og behov er jo bare en fordel. Det er jo ikkje som om det er stillstand. Først ut er nytt gressteppe.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on September 30, 2008, 22:26:14 PM
Quote from: Markmus on September 30, 2008, 22:14:48 PM
Ifølge foreleseren min (og monzilla) er prognosene for befolkningsutvikling i Bergen om 100 år - 1 million Bergensere. Da kan vi kanskje oppfylle vår kåte drøm om en Stadion på 50 000 ;)

Det tviler jeg sterkt på! Befolkningen må da øke med 7500 pr år. De siste årene har den økt med 2000-3000 pr år.


Ingen grunn til å tvile. Jo fler vi blir, jo fler barn lager vi.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

PelleB

October 10, 2008, 08:48:36 AM #4392 Last Edit: October 10, 2008, 09:33:16 AM by PelleB
Nye ledere nye ideer. For noen år siden åpnet vi ny tribunedel "Hansa/Frydenbø" med bravur. Det bled lansert en rekke luftslott med tilhørende flotte modeller og papirvisualiseringer. Etter den store sløyfelanseringen og åpningen ble det brått stopp, igjen stod SK Brann med et påbegynt lappeteppe. Noen år senere skjer det samme igjen, men mer komplett. Brann stadion er i dag et digert lappeteppe bestående av ikke mindre en 4-5 ulike mastadonter av noen byggetrinn, alle representerer sin tidsepoke og tilhørende nye ledere/ideer.  Tror ikke mye kommer til å endre seg, i tiden fremover kommer Bergenserne til og få servert kreative bortforklaringer om hvorfor det også denne gangen er hensiktsmessig og utsette nye byggtrinn. Men det er ikke noe som er så gale at det ikke er godt for noe, i denne byen næres vi av ilusjoner og luftslott, det er vårt føde og vi elsker det:)
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

abe78

.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: PelleB on October 10, 2008, 08:48:36 AMBrann stadion er i dag et digert lappeteppe bestående av ikke mindre en 4-5 ulike mastadonter av noen byggetrinn, 


Seks faktisk:

1) Midten av søndre ble bygget på 30-tallet.
2) Den delen av søndre som er nærmest Hansa ble bygget på begynnelsen av 60-tallet.
3) Den delen av søndre som er nærmest BT ble vel åpnet i 1997.
4) Hansa ble åpnet i 1998.
5) BT ble åpnet i 2006, stemmer ikke det?
6) SpV ble åpnet i 2007.
Legg ned hele klubben!

Langhår

For meg gir lappeteppet sjel. Hver bit forteller sin historie. En strømlinjeformet Stadion er ikke noe mål slik jeg ser det. De er rett og slett sjelløse og mange av dem ser ut som svære urinaler.

Forøvrig er jeg enig i at det viktigste er å få til en ordentlig gressmatte, om Brann prioriterer dette er det greit for meg.
"The socialism I believe in is everyone working for each-other, everyone having a share of the rewards. It's the way I see football, it's the way I see life"
-Bill Shankly-

Northside

Merkelig at Brann ikke har nevnt noe om hvor inngangen til Hansa blir etter svingen er bygget om. Ryktene skal ha det til at Brann bygger en åpning midt på Hansa, som vil da bli en ny hovedinngang på den tribunen.
Et stooort stygt hull midt på tribunen!

Kai-Olai

Går da vel greit så lenge det er ett stort hull inn i tribunen fra utsiden, og så fordeler det seg i f.eks. 4 mindre, etter hvilket felt en skal inn på..

Northside

Quote from: Kai-Olai on October 10, 2008, 10:39:43 AM
Går da vel greit så lenge det er ett stort hull inn i tribunen fra utsiden, og så fordeler det seg i f.eks. 4 mindre, etter hvilket felt en skal inn på..


Problemet er at dette store hullet er i midten på tribunen, inne på stadion, ikke utenfor. Etter hva jeg har forstått så blir det en stor inngang midt på tribunen, noe som gjør at en del seter må fjernes i tillegg.

Markmus

Quote from: Northside on October 10, 2008, 12:21:35 PM
Quote from: Kai-Olai on October 10, 2008, 10:39:43 AM
Går da vel greit så lenge det er ett stort hull inn i tribunen fra utsiden, og så fordeler det seg i f.eks. 4 mindre, etter hvilket felt en skal inn på..


Problemet er at dette store hullet er i midten på tribunen, inne på stadion, ikke utenfor. Etter hva jeg har forstått så blir det en stor inngang midt på tribunen, noe som gjør at en del seter må fjernes i tillegg.

Man kan vel ha utgangen i skillet mellom Hansa og sving(er)?
Ka du ve?

Go Up