• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brannfan23

Ikkje det mulig å sette opp en provisorisk ståtribune mellom BT og gamle søndre?

Klaus_Brann

Quote from: Spelaren on September 10, 2008, 19:22:52 PM
Og kor mange ganger ser me ikkje Vaagan Moen trippe rundt i søle fordi det samler seg ved hjørneflagget? Kunstgraset er for ein gangs skuld velkommen...


Det spørs jo hvor langt ut selve gresset kommer til å gå da.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

storB

Quote from: Klaus_Brann on September 10, 2008, 18:39:41 PM
Quote from: storB on September 10, 2008, 16:25:06 PM
'Når store klubber som Chelsea gjør det, hvorfor ikke vi' ??

Kanskje vi burde kalle staddaen for 'Stamford Bridge 2' Reistad? Finnes nok av stor klubber som IKKE gjør det sånn..


Dette kan da umulig skade?
Noen finner alltid noe å klage på.


ja, nei sånn e det nå bare..det var bedre før..dagens ungdom osv... ;D

Poenget var vell bare at 'har chelsea det,så bør brann ha det' tanken til reistad. Men ellers kjøper eg argumentene han ramset opp, spørs bare ka bakke og gylfi sier til dette då
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Spelaren

Quote from: Klaus_Brann on September 10, 2008, 21:27:41 PM
Det spørs jo hvor langt ut selve gresset kommer til å gå da.


NFF har som regel at det skal vere to meter underlag tilsvarende kampunderlaget utanfor sidelinjene, men det er dette Brann har fått dispensasjon frå. Sjølve sidelinja skal vere på naturgras. Forhåpentligvis ordner dei også ved hjørnene, med sømlaus overgang slik at Mjøsas Beckham får mindre søle.
Gå av.

BBB-Tony

Quote from: Klaus_Brann on September 10, 2008, 21:27:41 PM
Quote from: Spelaren on September 10, 2008, 19:22:52 PM
Og kor mange ganger ser me ikkje Vaagan Moen trippe rundt i søle fordi det samler seg ved hjørneflagget? Kunstgraset er for ein gangs skuld velkommen...


Det spørs jo hvor langt ut selve gresset kommer til å gå da.


Slik jeg forstod det, så kommer det kunstgress i det en krysser sidelinjen. kravet fra NFF var at linjen skulle merkes på samme underlag som resten av banen var. Så at en slipper å ta corner/varme opp i gjørmen tror jeg det blir slutt på fra og med neste år...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

evis

Syns dette er en god ide.

Får bare håpe  neste gang banedekket skal opp tildiskusjon, at det ikke sitter en plastelsker og argumenterer for at det er brukt mindre midler til vedlikehold på den delen av banen. (selvfølgelig i forhold til like stort areal med ng).

Klaus_Brann

Quote from: tonynord on September 11, 2008, 09:03:46 AM
Quote from: Klaus_Brann on September 10, 2008, 21:27:41 PM
Quote from: Spelaren on September 10, 2008, 19:22:52 PM
Og kor mange ganger ser me ikkje Vaagan Moen trippe rundt i søle fordi det samler seg ved hjørneflagget? Kunstgraset er for ein gangs skuld velkommen...


Det spørs jo hvor langt ut selve gresset kommer til å gå da.


Slik jeg forstod det, så kommer det kunstgress i det en krysser sidelinjen. kravet fra NFF var at linjen skulle merkes på samme underlag som resten av banen var. Så at en slipper å ta corner/varme opp i gjørmen tror jeg det blir slutt på fra og med neste år...


Riktig ja. Ikke at det er et enormt problem, men at det blir bedre er det liten tvil om.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Stian

Quote from: Brannfan23 on September 10, 2008, 20:42:22 PM
Ikkje det mulig å sette opp en provisorisk ståtribune mellom BT og gamle søndre?


Visst er det praktisk mulig, men NFF forbyr provisoriske tribuner.

Klaus_Brann

Jojo, men det går vel fint å søke om disp.
Det har blitt gjort tidligere, og bør vel være mulig. Om det trengs.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

BT: Brann planlegger å bygge langsiden i sør etter siste spark på ballen i 2009. Perfekt tidspunkt all den tid vi har floppet nå og sjansen for E-cupspiller er omtrent null den vintere.

Spelaren

Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on September 12, 2008, 08:21:24 AM


Brann kan nå virkelig spille RC på Stadion fordi om det mangler en langsidetribune!
Legg ned hele klubben!

BBB-Tony

Quote from: krøvel vellevold on September 12, 2008, 09:07:25 AM
Quote from: Spelaren on September 12, 2008, 08:21:24 AM


Brann kan nå virkelig spille RC på Stadion fordi om det mangler en langsidetribune!


Det ble vel gjort i det SPV skulle bygges? Da ble det spilt Royal Leauge som det het den gang på Stadion.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Spelaren

Det er mindre plass på den sida i motsetning til den mot Nymark. Det er vel kanskje fare for at arbeidet vil legge beslag på litt av sidelinja, eller er kanskje nylegging av naturgras og kunstgras ferdig og dermed "hellig" område der kun skruknotter, finsko og journaliststøvler får tråkke rundt på? Isåfall blir det vel trangt mot naboene, men kamper kan gjennomføres...
Gå av.

Henki

Quote from: Spelaren on September 12, 2008, 08:21:24 AM


Hvis Brann hadde utsatt byggingen av ny langside på grunn av en eller annen Mikke mus-turnering burde man jo begynt å lure på om det noen gang ville blitt noen ny søndre tribune. Klart man kan spille fotball selv om man mangler en langside.
Ballen skal fremover!

Henki

Quote from: Brannfan23 on September 10, 2008, 20:42:22 PM
Ikkje det mulig å sette opp en provisorisk ståtribune mellom BT og gamle søndre?
Quote from: Stian on September 11, 2008, 16:20:26 PM
Quote from: Brannfan23 on September 10, 2008, 20:42:22 PM
Ikkje det mulig å sette opp en provisorisk ståtribune mellom BT og gamle søndre?


Visst er det praktisk mulig, men NFF forbyr provisoriske tribuner.


Er det ikke slik at de forbyr provisoriske tribuner til enkeltkamper, men at de tillater å sette opp tribuner som skal brukes en hel sesong? Vi hadde jo noe slikt i klokkesvingen for noen år tilbake.
Ballen skal fremover!

Spelaren

Quote from: Henki on September 12, 2008, 09:57:27 AM
Hvis Brann hadde utsatt byggingen av ny langside på grunn av en eller annen Mikke mus-turnering burde man jo begynt å lure på om det noen gang ville blitt noen ny søndre tribune. Klart man kan spille fotball selv om man mangler en langside.

Spørsmålet mitt er om anleggsmaskiner vil oppta noko av arealet som er nødvendig for å få avviklet ein kamp.
Gå av.

Klaus_Brann

Quote from: Xminator on September 12, 2008, 04:55:12 AM
BT: Brann planlegger å bygge langsiden i sør etter siste spark på ballen i 2009. Perfekt tidspunkt all den tid vi har floppet nå og sjansen for E-cupspiller er omtrent null den vintere.


Det høres veldig perfekt ut ja.
Målet er å være i E-cup hver vinter, så når det mest sannsynlig ikke skjer neste år bør man ta den muligheten til å få gjort det ferdig.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Breiflabben

En ting er sikkert. Vi klarer oss godt uten en langside i Europacupen så lenge vi ikke spiller CL mot Real Madrid.

I UEFA cupen ser det ut til at vi må til kvarten mot et storlag for å fylle staddaren.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Markmus

Ka du ve?

Ferguson

Quote from: Breiflabben on September 19, 2008, 18:05:57 PM
I UEFA cupen ser det ut til at vi må til kvarten mot et storlag for å fylle staddaren.


Nei det holder med 16 delsfinale mot Everton ;)
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen


abe78

Brann ønsker å få inn så mange som mulig på så liten plass som mulig. Naboer har gjort sitt til at tribunen ikke kan bli høyere enn i dag. Dermed han man i hvert fall sett på 2 etasjer hvor den andre er overhengende slik at man får presset ut maksimalt antall seter.
.og husk!

Nightfox

Quote from: hansek on September 21, 2008, 12:30:15 PM
Det er mye spennende på gang nå.

Jeg er glad det kommer en ny søndre, og jeg vil ha den brattest mulig og så nær sidelinjen som mulig. Bratt som bare det, gjerne på bekostning av kapasitet, jfr 8800 mot La Coruna. Jeg vil ikke for enhver pris ha tett tribune mellom BT og nye søndre, gjerne en liten åpning på 3-5 meter, men MED tak over hølet. Samme løsning ønsker jeg mellmo nye søndre og Frydenbø. Årsak, med nytt naturgress trenger banen så mye lys og sol som mulig. Dessuten ønsker jeg meg lys gjennom taket på nye søndre, jfr tribuneseksjonene på Ullevaal og ute i Europa mange steder. Banen trenger det lys den kan få for vekst. Selve underlaget på ha noe kunstfibre inni naturgresset slikat man ikke sklir av torven så lett. Kapasitetsbehovet i E-cu er vel rundt 16000 mens 20000 er nok iserien.


Du må da se jævlig skjevt.. Et hull i tribunene vil ikke medføre særlig mye ekstra sollys med mindre stadion er ganske mye høyere enn den er. Faktum er at det er et minimum av banen som ikke får sollys. Og hvis banen ikke får nok sollys er det klimaet sin feil, ikke taket på hansa.

storB

Hvorfor er det mye spennende som skjer nå? Er det kommet ut noe info i media som eg ikke har fått m meg? Greit å legge ut linker hvis så e tilfelle..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Brannfan23

Ka blir det endelig tilskuerkapasitetet når nye søndre tribune er på plass? 20 000 eller 21 000? Og kor mye plass vil nye søndre ha egentlig?

Klaus_Brann

Se litt bakover i tråden så finner du svar.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Spelaren

Quote from: Brannfan23 on September 22, 2008, 00:43:05 AM
Ka blir det endelig tilskuerkapasitetet når nye søndre tribune er på plass? 20 000 eller 21 000? Og kor mye plass vil nye søndre ha egentlig?


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5564

Brann.no om nye søndre.
Gå av.

chris_henrik

Quote from: abe78 on September 21, 2008, 15:08:01 PM
Brann ønsker å få inn så mange som mulig på så liten plass som mulig. Naboer har gjort sitt til at tribunen ikke kan bli høyere enn i dag. Dermed han man i hvert fall sett på 2 etasjer hvor den andre er overhengende slik at man får presset ut maksimalt antall seter.


Vi hadde jo en liten runde på dette i denne tråden for et års tid siden. I følge denne: http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5564 og tilhørende tegning av nye søndre: http://www.brann.no/dokumenter/oversikt_sydtribune.pdf

Ny langside på to plan gir:
Langside nede 4237
Langside oppe 2609
Totalt: 6846

Langside lik BT (27 rader) gir rundt 6000 plasser.
Som betyr at det er under 1000 plasser å tjene på at hele nedre får dårligere sikt.
Motivasjonen til de som jobber med Produktet er selvsagt losjene som de skal presse inn mellom nivåene, men spørsmålet er om ikke det markedet er helt greit mettet.

Det som virkelig øker kapasiteten er å fullføre svingen mellom BT og søndre, denne skal inneholde 1594 NYE plasser.
I tillegg var det snakk om å presse 604 inn i svingen mellom søndre og Hansa.

Trykk her for tidsmaskin tilbake til sommeren 2007: https://www.bataljonen.no/forum/index.php/topic,5370.msg158474.html#msg158474
<BRANN> ..... DKFM

abe78

Quote from: Spelaren on September 22, 2008, 12:32:58 PM
Quote from: Brannfan23 on September 22, 2008, 00:43:05 AM
Ka blir det endelig tilskuerkapasitetet når nye søndre tribune er på plass? 20 000 eller 21 000? Og kor mye plass vil nye søndre ha egentlig?


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5564

Brann.no om nye søndre.


Ideelt sett burde de fått bygget en mye høyere tribune, men beholdt kapasiteten. Slik at en hadde fått to bratte etasjer hvor alle ser godt.
.og husk!

Markmus

Kunne ikke de gjort noe med taket på søndre langside? En bue eller noe? Tribunene blir flotte, men taket blir jo flatt og kjedelig - steike symmetrisk...
Ka du ve?

BBB-Tony

Når en ser hvordan hellingen på nedre og øvre seksjon blir, så minner det litt om Old Trafford. Den er selvsagt mye større, men der er hellingen svak på nedre del, mens ganske massiv når en kommer noen seksjoner oppover

http://henrikhustad.files.wordpress.com/2007/11/old-trafford.jpg
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

nummer9

Quote from: Spelaren on September 22, 2008, 12:32:58 PM
Quote from: Brannfan23 on September 22, 2008, 00:43:05 AM
Ka blir det endelig tilskuerkapasitetet når nye søndre tribune er på plass? 20 000 eller 21 000? Og kor mye plass vil nye søndre ha egentlig?


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5564

Brann.no om nye søndre.

En ting jeg reagerte på fra denne artikkelen: «Det er heller ikke avklart når banedekket skal skiftes.»
Er ikke dette avklart og bestemt allerede?

Spelaren

Quote from: nummer9 on September 24, 2008, 08:20:41 AM
Quote from: Spelaren on September 22, 2008, 12:32:58 PM
Quote from: Brannfan23 on September 22, 2008, 00:43:05 AM
Ka blir det endelig tilskuerkapasitetet når nye søndre tribune er på plass? 20 000 eller 21 000? Og kor mye plass vil nye søndre ha egentlig?


http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5564

Brann.no om nye søndre.

En ting jeg reagerte på fra denne artikkelen: «Det er heller ikke avklart når banedekket skal skiftes.»
Er ikke dette avklart og bestemt allerede?


Artikkelen er frå juli ifjor, og er ikkje oppdatert etter årets avgjørelse om naturgras.
Gå av.

nummer9


krøvel vellevold

Hvor blir det av Petter Puddefjord når vi trenger ham? Alle ser jo nå at han fikk rett i at 21000 seter er for lite. Blir det noe av dette demonstrasjonstoget utenfor Rådhuset? Det skulle jo komme nå som Bergens befolkning endelig innså at stadionet ble for lite og det var helt umulig å få tak i billett til kampene med en så latterlig kapasitet som 21000. Jeg merker på byen at det er en hatsk stemning mot det sittende bystyret pga at de ikke har lagt til rette for at alle de 30000 som vil komme på hver kamp, skal få komme seg inn. Blir det ikke orden på dette, så tror jeg bystyret er ferdig før nyttår. Det blir rimelig flaut om vi høsten 2010 må spille Champions League-kvalik mot et storlag som f.eks. Bordeaux eller Paris St Germain med bare 21000 på tribunene! Da gjør vi oss til latter for hele Europa!  Fotballinteressen bare stiger og stiger i hele Norge. Bare se på TIL og VIF. Nå må folk våkne! 21000 er og blir for lite!
Legg ned hele klubben!

thesevs

Så lenge vi får en Stadion som ser bra ut; stoler med koppholdere og varmelamper, duskedamer og Tommy Sulen på gigantisk ropert er jeg fornøyd (roperten er fortsatt gul - ingen orket å lakke den). Da bryr jeg meg lite om det er 21 000 seter eller 30 000 seter.

Less is more...
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

Xminator

Patetisk Krøvel. Når vi først er i gang kan vi drite i å bygge opp igjen Søndre. Det kommer jo ikke folk likevel.

hansek

Quote from: Xminator on September 29, 2008, 12:55:41 PM
Patetisk Krøvel. Når vi først er i gang kan vi drite i å bygge opp igjen Søndre. Det kommer jo ikke folk likevel.


Søndre er faktisk stor nok, men den ligger så altfor langt unna sidelinjen og har de irriterende søylene på tribunedelen fra mellomkrigstiden. Bygg gjerne en ny søndre, bratt og så nært inntil sidelinjen som pampene kan akseptere. Behold et høl mellom BT og søndre slik at lys og luft kommer til, men ha tak over hølet. Dermed blir kapasiteten rundt 21300 og det er perfekt.

nummer9

Quote from: hansek on September 29, 2008, 13:04:53 PM
Quote from: Xminator on September 29, 2008, 12:55:41 PM
Patetisk Krøvel. Når vi først er i gang kan vi drite i å bygge opp igjen Søndre. Det kommer jo ikke folk likevel.


Søndre er faktisk stor nok, men den ligger så altfor langt unna sidelinjen og har de irriterende søylene på tribunedelen fra mellomkrigstiden. Bygg gjerne en ny søndre, bratt og så nært inntil sidelinjen som pampene kan akseptere. Behold et høl mellom BT og søndre slik at lys og luft kommer til, men ha tak over hølet. Dermed blir kapasiteten rundt 21300 og det er perfekt.

Tror tak og sollys inn blir vanskelig å kombinere du... Dette med tak som skygger for solen er nok ikke noe stort problem for det planlagte brann stadion. Det som derimot er et problem er mangel på god kvalitetspressening til å dekke banen ved regn. Hele styret må gå! :P

Xminator

Er jo uansett ingenting som ikke kan løses med en presenning.

For øvrig kan man rive hele driten og sette opp ett enkeltsete for Krøvel. Da får han 100% oppmøte hver kamp uavhengig av motstander.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on September 29, 2008, 12:55:41 PM
Patetisk Krøvel. Når vi først er i gang kan vi drite i å bygge opp igjen Søndre. Det kommer jo ikke folk likevel.

Unnskyld at jeg glemte deg oppi det hele. Beklager at du syns det var patetisk at jeg rippet opp i en av dine kjepphester som ser rimelig latterlig ut når det kommer 11000 mot Marseille og 14000 (for det var vel det det var) mot Lyn. Hva skal vi med Petter Pudde når vi har Xminator til å fortelle at vi må ha 25000 seter uansett hvor lite folk som kommer på kampene? Men du var kanskje ikke på kamp i går, siden du vel forventet at det var utsolgt for lenge siden?
Legg ned hele klubben!

Xminator

September 29, 2008, 13:46:45 PM #4292 Last Edit: September 29, 2008, 13:49:09 PM by Xminator
For å repetere:
For øvrig kan man rive hele driten og sette opp ett enkeltsete for Krøvel. Da får han 100% oppmøte hver kamp uavhengig av motstander.

At Krøvel ikke har fått med seg at jeg har 15-årskontrakt på sete får stå for hans egen regning. Hadde ett øyeblikk glemt at vi ikke skal ha andre meninger enn Krøvels... Beklager at du måtte lide deg gjennom en hel sesong med utsolgt stadion.

krøvel vellevold

Quote from: Xminator on September 29, 2008, 13:46:45 PM
For å repetere:
For øvrig kan man rive hele driten og sette opp ett enkeltsete for Krøvel. Da får han 100% oppmøte hver kamp uavhengig av motstander.

Og du kalte mitt innlegg patetisk?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Vet du hvorfor det er patetisk? Av samme grunn som Stråmyhr er patetisk. Som en par "Mjelde må gå uansett"-mennesker her på forumet er patetisk.

Innlegget ditt kan sammenlignes med de som skriver 15 sider "Mjelde må gå" etter første tap på 10 kamper. Du har sittet og ruget på dette i ett par år nå og kan ENDELIG skrike ut "jeg hadde rett!" Det er enkelt og greit patetisk.

Vet du hva? Du hadde ikke rett. Det er fortsatt ett marked for 30 000 seter i Bergen. At enkelte bedrevitere ikke kan se noen tomme seter på enkeltkamper forandrer ikke på det. Bygg for festene og ikke for hverdagene. Først da kan Brann ta ut det potensialet som ligger der.

Belfort


krøvel vellevold

September 29, 2008, 16:10:12 PM #4296 Last Edit: September 29, 2008, 16:14:53 PM by krøvel vellevold
Quote from: Xminator on September 29, 2008, 13:54:50 PM
Vet du hvorfor det er patetisk? Av samme grunn som Stråmyhr er patetisk. Som en par "Mjelde må gå uansett"-mennesker her på forumet er patetisk.

Innlegget ditt kan sammenlignes med de som skriver 15 sider "Mjelde må gå" etter første tap på 10 kamper. Du har sittet og ruget på dette i ett par år nå og kan ENDELIG skrike ut "jeg hadde rett!" Det er enkelt og greit patetisk.

Vet du hva? Du hadde ikke rett. Det er fortsatt ett marked for 30 000 seter i Bergen. At enkelte bedrevitere ikke kan se noen tomme seter på enkeltkamper forandrer ikke på det. Bygg for festene og ikke for hverdagene. Først da kan Brann ta ut det potensialet som ligger der.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jepp. Om vi en gang i tiden har behov for 25.000 til hverdagskamper, får man ta det da. Inntil videre må etterspørselen først komme.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: Klaus_Brann on September 29, 2008, 16:13:22 PM
Jepp. Om vi en gang i tiden har behov for 25.000 til hverdagskamper, får man ta det da. Inntil videre må etterspørselen først komme.


Akkurat! Man må bygge etter den FAKTISKE etterspørselen og heller justere etterhvert. Ikke etter hvor mange man SYNS det burde komme, og hvor mange man tipper og tror at det vil komme hvis og såfremtifall. Vis oss at 30000 vil se kamp før vi bygger for 30000!
Legg ned hele klubben!

ostraume

Quote from: krøvel vellevold on September 29, 2008, 16:17:55 PM
Quote from: Klaus_Brann on September 29, 2008, 16:13:22 PM
Jepp. Om vi en gang i tiden har behov for 25.000 til hverdagskamper, får man ta det da. Inntil videre må etterspørselen først komme.


Akkurat! Man må bygge etter den FAKTISKE etterspørselen og heller justere etterhvert. Ikke etter hvor mange man SYNS det burde komme, og hvor mange man tipper og tror at det vil komme hvis og såfremtifall. Vis oss at 30000 vil se kamp før vi bygger for 30000!


Enig i det. Men at vi snitter på ca 17000 i en middels sesong tyder på at kapasiteten på 17800 er noe for lav. Vinterens svingbygging fikser den biffen og vi havner til neste sesong på en perfekt kapasitet. Blir spennende å se hvor mange sesongkort som blir solgt til neste sesong, jeg vil tro Brann legger opp til å øke noe fra årets antall (som vel var 12000?).
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up