• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Henki

Quote from: Klaus_Brann on June 09, 2008, 14:52:15 PM
Det tror jeg ikke er mulig.



Det er i så fall bare fordi det ikke er politisk vilje til det. Her må byrådet være sitt ansvar bevisst. Hvis ikke risikerer vi at de bygger et svevende stadion i Trondheim. Og da har vi det gående.
Ballen skal fremover!

Klaus_Brann

Jepp, hvor er Friele når vi trenger han?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

arntf

Haster da ikke så mye Henki, et sånt prosjekt er høyt oppe og langt frem...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Baunebob

Stilig å se hvor stort trøkk 30 000 faktisk kan lage når man hører stemningen mellom Italia og Nederland. Noe slikt på stadion hadde gjort seg.

Innlandsmax

Kanskje ikke det med svevende stadion. Men å overta pavens posisjon burde være fullt mulig.

kabelmann

Et svevende stadion er null problem. Alt som trengs er litt politisk velvilje og fire oppblåste trøndere, en i hvert hjørne.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Innlandsmax

Flott. Da er svevende stadion løst.

Når det gjelder om Brann kan overta pavens posisjon: MIM er 1999 med romertall. Hvis vi beholder ett-tallet, og snur resten blir det 1 stk. 666, og 666 er jo Dyrets merke. Dermed blir det kroken på døra for den planen.

Synd, for det var en god plan.

Christoball

angående tråder som har glidd (totalt) ut.....

Innlandsmax

Litt humor får man vel tåle. Men for all del: Bring den gjerne tilbake i sitt riktige spor!

abe78

Om de skulle gjøre noe i sommer så hadde de vel startet nå..? Jeg tror ikke det skjer noe før tidligst etter at vi har røket ut av 3 kval.runde i CL
.og husk!

monzilla

Er nok en del forarbeid som må gjøres før de kan begynne å bygge? Ikke vet jeg, jeg har ti tommeltotter.

Brannfan23

Når svingene blir bygget ferdig, kor stor blir kapasiteten i stadion sånn ca?
Og istedenfor å rive gamle søndre, koffor heller ikkje fornye den?

Nightfox

På Sverige - Spania er kortsidene mye større enn langsidene. Er disse kunstige? Skal de rives igjen?

krøvel vellevold

Quote from: Nightfox on June 14, 2008, 17:47:15 PM
På Sverige - Spania er kortsidene mye større enn langsidene. Er disse kunstige? Skal de rives igjen?


Ja, det skal reduseres fra 30000 til 15200 (17400 m ståpl) etter EM.
Legg ned hele klubben!

Nightfox

Ja, for stadionen ser ikke så stor ut på www.stadiumguide.com...

Personlig synes jeg løsningen på den stadionen så grei ut... Nå skal jeg søke opp bilder utenfra etter ombyggingen...

BBB-Tony

June 18, 2008, 19:49:05 PM #4065 Last Edit: June 18, 2008, 19:53:56 PM by tonynord
Skal det bli aktuelt at Brann Stadion skal være EM-stadion, så må Stadion utvides til 40.000. Bjørn Dahl har vært på befaring i Sveits/Østerrike, og han har fått beskjed om at 30.000 sannsynligvis ikke er nok for å huse EM-kamper. Slik det hørtes ut på Jan Erik Larsen i dag, så kan det bli aktuelt med en ny storstue i Bergen. Om dette var hva han personlig tror eller om det har vært ett tema innad i Brann sa han ingenting om, men han er hvertfall en mann som er på innsiden av Brann, og får med seg alt som sies der...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Klaus_Brann

Off, vi får da virkelig ikke håpe at det blir aktuellt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfan23

Noken som vet om kor svingene på staddaen blir bygd ut??

Brannfan23

Fan eg glemte å skrive ''kor tid'' :D

1908

I morgen.. Ferdig over helgen..

Tror det vil stå overskrift på Brann.no osv når de starter...

Xminator

BT: Brann har vert på besøk i EM-byene og har allerede skissert sine planer for EM-stadion.

Man planlegger å reise to midlertidige tribuner over Frydenbø og BT. Planlagt kapasitet er 32-33000. RBH er så giret på EM at om de ikke kan utvide, så skal det bygges nytt!

BBB-Tony

Da var det som Jan Erik Larsen sa på onsdagens omvisning, dog sa han at Bjørn Dahl hadde fått beskjed når han var på befaring om at Bergen måtte antagligvis komme opp med ett stadion som rommet 40.000...
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Tore Larsen

Fyll igjen Store Lungeren og start byggingen :)
Mvh

Tore

vebo

Fyll igjen lille å start byggingen!
Tiocfaidh ár lá

HansaInferno

Greit nok det. Bygg nytt og lag boliger der Stadda er i dag. Store Lungeren er en perfekt plass å bygge på, men da skal Brann eie stadion i ettertid, og kommunen/staten skal spytte inn nesten alt av penger. Om de finner på å gjøre noe slikt så støtter jeg forslaget fullt ut. Det må ikke være et "flerbruksnanlegg" dog.
Breiflabben, baby!

thesevs

Jeg ser for meg at Bergen Kommune vil gå av hengslene om Norge/Sverige får EM. De kommer nok til å legge til rette for å bygge en komplett ny stadion på mellom 30-40 000. I forbindelse med dette kjempeanlegget (det vil jo komme flere større anlegg i Oslo, Trondheim og Stavanger) vil NFF begynne en ny trend hvor landslaget begynner å rullere på de forskjellige storstadionene . Dette er også for å skape en glød og entusiasme omkring landslaget igjen... (de ryker selvsagt allerede i gruppespillet etter å ha tapt alle kampene)
"When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Futurama

krøvel vellevold

Skjønner ikke hvorfor så mange maser om å fylle igjen Lillelungeren og bygge stadion der. Hva er dere for slags folk? Er dere bergensere? Skal vi ødelegge en perle i byn for å lage stadion? Hva blir det neste forslaget? "Riv Bryggen og bygg stadion!"?? Eller "spreng vekk Fløyen og lag parkeringsplass til stadionet!"?? Er holdningen "vi driter i hvordan byen ser ut, bare vi får nytt stadion!"?
Legg ned hele klubben!

Xminator

Det er jo allerede kommet forslag om luftstadion, du tar det vel omtrent like seriøst det også?

Kjell249

Quote from: krøvel vellevold on June 20, 2008, 11:57:07 AM
Skjønner ikke hvorfor så mange maser om å fylle igjen Lillelungeren og bygge stadion der. Hva er dere for slags folk? Er dere bergensere? Skal vi ødelegge en perle i byn for å lage stadion? Hva blir det neste forslaget? "Riv Bryggen og bygg stadion!"?? Eller "spreng vekk Fløyen og lag parkeringsplass til stadionet!"?? Er holdningen "vi driter i hvordan byen ser ut, bare vi får nytt stadion!"?


Fordel å lese innleggene før du svarer. Her er det Snakk om Storelungeren og ikke lille. Er forøvrig enig i at det er flere steder som er bedre egnet. Tror Mindemyren hadde blitt bra. Er ikke nødvendig å legge en en arena i nærheten av sjøen. Her er det andre bruksområder som passer bedre. Infrastruktur, naboer og parkeringsmulighet er veldig viktig.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

monzilla

Storelungeren ville vært perfekt. Hadde man brukt mindemyren ville man ha hatt de samme problemene med infastruktur som man har i dag.

vebo

June 20, 2008, 13:04:42 PM #4080 Last Edit: June 20, 2008, 13:10:45 PM by vebo
Quote from: Kjell249 on June 20, 2008, 12:56:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 20, 2008, 11:57:07 AM
Skjønner ikke hvorfor så mange maser om å fylle igjen Lillelungeren og bygge stadion der. Hva er dere for slags folk? Er dere bergensere? Skal vi ødelegge en perle i byn for å lage stadion? Hva blir det neste forslaget? "Riv Bryggen og bygg stadion!"?? Eller "spreng vekk Fløyen og lag parkeringsplass til stadionet!"?? Er holdningen "vi driter i hvordan byen ser ut, bare vi får nytt stadion!"?


Fordel å lese innleggene før du svarer. Her er det Snakk om Storelungeren og ikke lille.


Jeg skrev Lille!! Trodde den ellers så sarkastiske og oppvakte Krøvel tok en spøk. :)

Her er forresten BAF(Bergen arkitektforening) sine tanker om fremtidens Bergen, ser ut som de også ønsker sentrumsnær Stadion ved Store.
http://www.bt.no/multimedia/archive/00440/634339__Det_skrives_440352b.jpg

Tiocfaidh ár lá

Nixon

Et annet forslag fra noen år tilbake, tror det var 2001...

Rød makt på Hansa


BBB-Tony

Har tro på mange badende kropper om vi vinner seiregull på ny, og det blir realitet at ett nytt Stadion som blir plassert ved storelungeren... ;-)
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

abe78

Jeg er villig til å vedde på at vi i løpet av året ser planene for en ny stadion og at det ikke blir flere utbygginger av dagens. Lerkendal og Ullevål blir bygget ut til 30 tusen, men forholdene rundt Brann stadion blir for vanskelig slik at man må bygge nytt.

Norge går for EM sammen med Sverige. Jeg tror det er litt av årsaken til at enkelte også er så "kald" i forhold til et nytt Vinter-OL. De to mesterskapene blir for mye på kort tid for Norge - så en må velge.
.og husk!

BBB-Tony

Quote from: abe78 on June 20, 2008, 17:28:18 PM
Jeg er villig til å vedde på at vi i løpet av året ser planene for en ny stadion og at det ikke blir flere utbygginger av dagens. Lerkendal og Ullevål blir bygget ut til 30 tusen, men forholdene rundt Brann stadion blir for vanskelig slik at man må bygge nytt.

Norge går for EM sammen med Sverige. Jeg tror det er litt av årsaken til at enkelte også er så "kald" i forhold til et nytt Vinter-OL. De to mesterskapene blir for mye på kort tid for Norge - så en må velge.


Om det blir EM i Norge, så skal Oslo ha en storstue som rommer 50.000 stk. Dette vil bli den nye nasjonalarenaen til Norge.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

Xminator

Bergen burde selvsagt tatt på seg Finalen så Oschlo og Stockholm slipper å krangle...

abe78

Quote from: tonynord on June 20, 2008, 17:36:30 PM
Quote from: abe78 on June 20, 2008, 17:28:18 PM
Jeg er villig til å vedde på at vi i løpet av året ser planene for en ny stadion og at det ikke blir flere utbygginger av dagens. Lerkendal og Ullevål blir bygget ut til 30 tusen, men forholdene rundt Brann stadion blir for vanskelig slik at man må bygge nytt.

Norge går for EM sammen med Sverige. Jeg tror det er litt av årsaken til at enkelte også er så "kald" i forhold til et nytt Vinter-OL. De to mesterskapene blir for mye på kort tid for Norge - så en må velge.


Om det blir EM i Norge, så skal Oslo ha en storstue som rommer 50.000 stk. Dette vil bli den nye nasjonalarenaen til Norge.


Tvilsomt. Tipper heller 35.000. Finalen spilles nærmest garantert i Sverige.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: vebo on June 20, 2008, 13:04:42 PM
Quote from: Kjell249 on June 20, 2008, 12:56:05 PM
Quote from: krøvel vellevold on June 20, 2008, 11:57:07 AM
Skjønner ikke hvorfor så mange maser om å fylle igjen Lillelungeren og bygge stadion der. Hva er dere for slags folk? Er dere bergensere? Skal vi ødelegge en perle i byn for å lage stadion? Hva blir det neste forslaget? "Riv Bryggen og bygg stadion!"?? Eller "spreng vekk Fløyen og lag parkeringsplass til stadionet!"?? Er holdningen "vi driter i hvordan byen ser ut, bare vi får nytt stadion!"?


Fordel å lese innleggene før du svarer. Her er det Snakk om Storelungeren og ikke lille.


Jeg skrev Lille!! Trodde den ellers så sarkastiske og oppvakte Krøvel tok en spøk. :)




Det er mange som har nevnt det å fylle igjen Lillelungeren for å bygge stadion.
Legg ned hele klubben!

Klaus_Brann

Jeg har også nevnt det, men der var nok en tull fra min side. Det hadde vært bra plasseringsmessig kanskje, men aldri i livet om jeg ville byttet bort Lille med noe annet.

Men det kunne funket i Store.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

BBB-Tony

Quote from: abe78 on June 21, 2008, 00:14:58 AM
Quote from: tonynord on June 20, 2008, 17:36:30 PM
Quote from: abe78 on June 20, 2008, 17:28:18 PM
Jeg er villig til å vedde på at vi i løpet av året ser planene for en ny stadion og at det ikke blir flere utbygginger av dagens. Lerkendal og Ullevål blir bygget ut til 30 tusen, men forholdene rundt Brann stadion blir for vanskelig slik at man må bygge nytt.

Norge går for EM sammen med Sverige. Jeg tror det er litt av årsaken til at enkelte også er så "kald" i forhold til et nytt Vinter-OL. De to mesterskapene blir for mye på kort tid for Norge - så en må velge.


Om det blir EM i Norge, så skal Oslo ha en storstue som rommer 50.000 stk. Dette vil bli den nye nasjonalarenaen til Norge.


Tvilsomt. Tipper heller 35.000. Finalen spilles nærmest garantert i Sverige.


Tallet 50.000 kommer fra de som sitter i komiteen som skal bringe EM til Norge/Sverige. Det fikk de etter de hadde vært på befaring i det nåværende EM.
Mvh Tony Nordtveit

Bli med i Bataljonen Ung - Et organisert supportertilbud for deg under 16 år.

super_brann

Du trenger no ikke å være rakettforsker for å skjønne at det å fylle igjen lille lungern for å lage ny storstue her i Bergen er en spøk.  Kor stor er egentlig vannet, langt, bredt? knapt stort nok til banen, og hvor skal vi gjøre av tribunene?
ene kortsiden er jo plass til 50000(les festplassen og helt opp til ole bull) langsiden opp til fløyen er jo der også fantastiske muligheter, ikke minst med tanke på at der bygges det for bybanen ( så da er vi kvitt problemet med infrastrukturen.)
Folk kan stå på motsatt side inne i Grieghallen, vip'en kan innta en bedre middag heelt nede ved gressteppet på Bølgen og moi. siste kortside kan bygges bygges provisorisk, noe alla den vi hadde i klokkesvingen for noen år siden...
hva sier du pudde? blir det for stort kanskje...
eia Brann!

benny

Dersom Brann skal flytte p.g.a EM ser jeg på store lungegården som eneste aktuelle området sentralt. Her finnes alt av infrastruktur allerede. Togstasjon, Busstasjon, Bybane, parkeringsanlegg.
Trist å flytte fra Nymark men dersom området ligger hindringer i veien for Branns videre vekst ser jeg ingen annen utvei. Dette kunne blitt et signalanlegg for hele byen og med et mulig EM kunne vi fått politikerne på gli også. For å bygge et slikt anlegg måtte Brann trekke inn det offentlige og privat næringsliv.
Hva med et kombinert stadion med svømmeanlegg bak ene kortsiden og hotell/næringsarealer i andre og restauranter mot vannkanten.

Myterious dr X

Quote from: tonynord on June 21, 2008, 06:26:43 AMTallet 50.000 kommer fra de som sitter i komiteen som skal bringe EM til Norge/Sverige. Det fikk de etter de hadde vært på befaring i det nåværende EM.

Har ikke galskapen holdt på litt lenger?
http://www.nettavisen.no/sport/fotball/norge/article1585587.ece
Dr X

Xminator

Uten  å relatere det til Brann, så burde Bergen sagt klart fra om at "får vi finalen så bygger vi det anlegget dere krever". Verdien av noe slikt i Bergen ville vert utrolig stor. Så kunne Løvham, Sandviken og Bjørnar spilt der for 48000 tomme seter etterpå :p

krøvel vellevold

Quote from: super_brann on June 21, 2008, 10:26:12 AM
Du trenger no ikke å være rakettforsker for å skjønne at det å fylle igjen lille lungern for å lage ny storstue her i Bergen er en spøk.  Kor stor er egentlig vannet, langt, bredt? knapt stort nok til banen, og hvor skal vi gjøre av tribunene? 


Ut i fra kartet på gulesider, ser det ut til at vannet er ca 240 m langt og ca 160 m bredt, så det er mer enn stort nok til å romme et stadion.
Legg ned hele klubben!

benny

Quote from: Xminator on June 21, 2008, 11:56:18 AM
Uten  å relatere det til Brann, så burde Bergen sagt klart fra om at "får vi finalen så bygger vi det anlegget dere krever". Verdien av noe slikt i Bergen ville vert utrolig stor. Så kunne Løvham, Sandviken og Bjørnar spilt der for 48000 tomme seter etterpå :p


Og det skal finasieres med bompenger;-)

Nightfox

June 21, 2008, 23:57:13 PM #4097 Last Edit: June 22, 2008, 00:00:44 AM by Nightfox
Ellers kan vi vel lage ny stadion midt oppå danmarksplass sånn som Vålerengen hadde planer om på Oslo S og Sandnes ULF hadde en liten visjon om på deres stolthet "Ruten"... Synes jeg ser det.. Eller bare bygge ut undergangen under Danmarksplass... Jada..... Ellers er jo Løvstakken veldig sentralt, det er jo bare å lage firefelts motorvei i stort sett alle retninger så kommer nok folk seg både til og fra derfra. Da når man folk i sentrum, Fyllingsdalen, Minde, Fantoft... overalt. Genialt, spør du meg.

Klaus_Brann

Quote from: krøvel vellevold on June 21, 2008, 18:44:36 PM
Quote from: super_brann on June 21, 2008, 10:26:12 AM
Du trenger no ikke å være rakettforsker for å skjønne at det å fylle igjen lille lungern for å lage ny storstue her i Bergen er en spøk.  Kor stor er egentlig vannet, langt, bredt? knapt stort nok til banen, og hvor skal vi gjøre av tribunene? 


Ut i fra kartet på gulesider, ser det ut til at vannet er ca 240 m langt og ca 160 m bredt, så det er mer enn stort nok til å romme et stadion.


Det er bare å innrømme det Krøvel, du tok ikke spøken. Fair enough.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

kjegil

Den artigste spøken er denne:



Tror noen virkelig på at Brann - som har for få sitteplasser i dag - vil synes det er greit å bygge opp for å rive ned?

Når de statlige millionene begynner å rulle må jo det være mer fornuftig å bygge noe varig - dvs. utvide stationkapasiteten eller bygge ny arena. Min påstand er at Brann ikke vil uroe urolige naboer før Norge eventuelt får EM - og dermed prøver seg på denne merkelige forklaringen...

Men hva om Norge får EM... Er det i det hele tatt mulig å utvide dagens anlegg til 30.000-40.000 plasser... Kanskje noen av de ekspertene her inne har noen tanker om det?


Go Up