• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: "C@Bøe_79"Brann starter ikke med tilbreding av banen før mot slutten av mnd, og det gjør at de har ca 2 uker til kamp. Er det nok?


...

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article97931.ece

Slik jeg forstår det virker det ikke som at det har noe hensikt å begynne før. Det blir ikke noe bedre av den grunn.

Men jeg er seriøst redd for at Brann sin TL-sesong vil lide mye pga dårlig bane til langt ut på sommeren.
Rød makt på Hansa

Kjell249

Quote from: "Nixon"
Quote from: "C@Bøe_79"Brann starter ikke med tilbreding av banen før mot slutten av mnd, og det gjør at de har ca 2 uker til kamp. Er det nok?


...

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article97931.ece

Slik jeg forstår det virker det ikke som at det har noe hensikt å begynne før. Det blir ikke noe bedre av den grunn.

Men jeg er seriøst redd for at Brann sin TL-sesong vil lide mye pga dårlig bane til langt ut på sommeren.


Synes det er litt morsomt at du er inne på adressa.no og sjekker nyheter fremfor bt.no. Aner jeg en boikott eller skaptrønder ;-)

Samme artikkel hos bt.no:
http://fotball.bt.no/eliteserien/article97931.ece
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Quote from: "Kjell249"Synes det er litt morsomt at du er inne på adressa.no og sjekker nyheter fremfor bt.no. Aner jeg en boikott eller skaptrønder ;-)


He he, jeg visste ærlig talt ikke hvor jeg var!:) Jeg var i utgangspunktet inne via en annen link og trodde jeg var på BT. Sidene er jo prikk like!
Rød makt på Hansa

Tullpip

Quote from: "monzilla"
Quote from: "Gepard"Er egentlig en skandale om ny søndre også det blir en tribune beregnet for Vippen, og spesielt om man planlegger nok en glassfasade.


Uenig. Skandale blir det om de skal sette suppoterenes interesse foran sunn drift av klubb.


Hva er sunn drift av klubben sett over et lengre tidsperspektiv?

monzilla

Definisjon på suksess innenfor fotball kan forkortes ned til to ord: Gode resultater. For å oppnå gode resultater i dagens fotballverden må man ha penger. Sunn drift av en klubb kan da videre kobles direkte opp mot daglig drift og økonomi. Men det har ingenting med emnet i tråden av gjøre, så vi kan la diskusjoen ligge der. Om du vil, så kan du starte en egen tråd.

Ricky

Quote from: "Nixon"
Quote from: "C@Bøe_79"Brann starter ikke med tilbreding av banen før mot slutten av mnd, og det gjør at de har ca 2 uker til kamp. Er det nok?


...

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article97931.ece

Slik jeg forstår det virker det ikke som at det har noe hensikt å begynne før. Det blir ikke noe bedre av den grunn.

Men jeg er seriøst redd for at Brann sin TL-sesong vil lide mye pga dårlig bane til langt ut på sommeren.


Litt dårlig kvalitet på gresset i en periode må man vel kunne tåle.. Kravene til komfort har tatt helt av de siste årene, er ikke mer enn 19 år siden dette var gangbar gresskvalitet, både på banen og tribunen :)
http://www.youtube.com/watch?v=xhKBw67u2oU

Fabregas

Når det gjelder gressteppet på Stadion første halvdel av sesongen er jeg ganske skeptisk. Blir i og som i fjor viktig med enkel dobling på kant og innlegg til Helstad og gjerne Rush. Vi må spille på større marginer enn vi pleier. At dødball-Pirroja kommer til Stadion i første runde er vel kanskje ikke veldig bra!?

Super Hasund

Quote from: "Ricky"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "C@Bøe_79"Brann starter ikke med tilbreding av banen før mot slutten av mnd, og det gjør at de har ca 2 uker til kamp. Er det nok?


...

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article97931.ece

Slik jeg forstår det virker det ikke som at det har noe hensikt å begynne før. Det blir ikke noe bedre av den grunn.

Men jeg er seriøst redd for at Brann sin TL-sesong vil lide mye pga dårlig bane til langt ut på sommeren.


Litt dårlig kvalitet på gresset i en periode må man vel kunne tåle.. Kravene til komfort har tatt helt av de siste årene, er ikke mer enn 19 år siden dette var gangbar gresskvalitet, både på banen og tribunen :)
http://www.youtube.com/watch?v=xhKBw67u2oU


Haha. Faen så stilig. Håper på sånne forhold i cupen. Det der vil eg prøve
La Folket Synge

*Feltz*

Ricky

http://www.fornebuarena.no/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=1

Norges mest bedritne bortetribune er heldigvis snart historie, selv om vi må belage oss på kikkert og lommeradio også i 2008-sesongen.

HansaInferno

For en jævlig stygg stadion det komer til å bli. Det blir en stadion med tak på... Fy faen så stusselig. Jeg leste en plass at de ønsket blått "gress" der også, og da kanskje noe reklame i selve plastikken også?
Breiflabben, baby!

HeiaBrann!

Quote from: "Ricky"http://www.fornebuarena.no/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=1

Norges mest bedritne bortetribune er heldigvis snart historie, selv om vi må belage oss på kikkert og lommeradio også i 2008-sesongen.
Hva er den søylen med stilas som står ca på 16 meteren?

HansaInferno

Vanskelig å si. Kanskje et mobilt stilas som de skal bruke når det skal bygges tak? Det er jo en del meter opp der, og lift er vel kanskje ikke tingen.
Breiflabben, baby!

Ricky

Quote from: "HeiaBrann!"
Quote from: "Ricky"http://www.fornebuarena.no/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=1

Norges mest bedritne bortetribune er heldigvis snart historie, selv om vi må belage oss på kikkert og lommeradio også i 2008-sesongen.
Hva er den søylen med stilas som står ca på 16 meteren?



Det er der VIP-arbeiderne sitter og jobber

atlascopo

hehe.

Er nok bygget opp for å hjelpe til med tak konstruksjonen på en eller annen måte.

hdaniels

Quote from: "Ricky"http://www.fornebuarena.no/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=1

Norges mest bedritne bortetribune er heldigvis snart historie, selv om vi må belage oss på kikkert og lommeradio også i 2008-sesongen.


Gamle Gress på Marienlyst er vel historie allerede?

Shine

Dette er vel mer et spørsmål en et utspill, selv om det kanskje ikke virker sånn, here it goes!


Har bataljonen noensinne tenkt på å være litt aktiv i media rundt politiske valg, da tenker jeg selvfølgelig på stadionutbygging eventuelt en splitter ny Bergensk storstue.

Brann supportere har mer makt en man kanskje tror. Hvis man hadde stilt direkte spørsmål til politikere i valgtiden om hva man vil gjøre med "problemet" at Brann ikke får "bygge stort nok" og total mangel på vilje å hjelpe til i prosessen.

Hva vil du som politiker gjøre for å avhjelpe det som må sies er et voksende problem rundt nok plasser på Brann stadion, dette er et spørsmål som kunne blitt en varm potet i den politiske debatten.


For  det er intet annet et problem for tusenvis av Bergensere at de ikke får plass på tribunen til klubben de vil se.

Jeg regner også med at tilogmed på nasjonalt plan vil være forsiktig med å ignorere norges mest populære fotballklubbs ønske om politisk oppmerksomhet, da dette kan faktisk gi utslag på over en prosent ( nasjonalt ) eller flere prosent lokalt.
Dette har mye å si.

Har det i det hele tatt blitt vurdert? Eller er det en vedtekt  et sted at man ikke skal prøve å påvirke politikere?
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Christian

Som en sak i forhold til Stortingsvalg er det vel kanskje vel søkt, men en kunne nok gjort enkelte lokalpolitikere svar skyldig under den lokale valgkampen. Sånn sett kommer forslaget noen månder for seint...

Shine

Ja, tenkte jo på det før jeg skrev det, men det er vel uansett noe som trenger nøye planlegging.

Er vel bedre å si noe, en å bare holde kjeft :)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

Klaus_Brann

Quote from: "hdaniels"
Quote from: "Ricky"http://www.fornebuarena.no/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=1

Norges mest bedritne bortetribune er heldigvis snart historie, selv om vi må belage oss på kikkert og lommeradio også i 2008-sesongen.


Gamle Gress på Marienlyst er vel historie allerede?


Skal de og bygge ut?
Det var så visst ikke historie da vi spilte der i år, helt håpløst. Så ingen av målene til Helstad i 2. omgang, pga. mangelen på helling.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kjell249

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "hdaniels"
Quote from: "Ricky"http://www.fornebuarena.no/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=1

Norges mest bedritne bortetribune er heldigvis snart historie, selv om vi må belage oss på kikkert og lommeradio også i 2008-sesongen.


Gamle Gress på Marienlyst er vel historie allerede?


Skal de og bygge ut?
Det var så visst ikke historie da vi spilte der i år, helt håpløst. Så ingen av målene til Helstad i 2. omgang, pga. mangelen på helling.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

SKBMiller


arntf

Tromsø og AaFK har hatt kunstgress i et par-tre år allerede...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Klaus_Brann

http://brannbloggen.origo.no/-/bulletin/show/37629_dyrest-i-norge

Spenstig kommentar nederst på sia, hvor det er en kar som mener at etterspørselen er god nok til å bygge ut til 40 000 (!)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

arntf

Sikkert Petter Puddefjord, skal du se...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Kjell249

Quote from: "arntf"Tromsø og AaFK har hatt kunstgress i et par-tre år allerede...

No shit?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Klaus_Brann

Quote from: "arntf"Sikkert Petter Puddefjord, skal du se...


Ja, det var det jeg tenkte ja...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Brannfrelst

Har den mannen på facebook. Underlig skrue;)
Er nok ikke Petter Pudde det der.
2.10.07-Gullet kom hem!

KNUDSEN

Quote from: "Brannfrelst"Har den mannen på facebook. Underlig skrue;)
Er nok ikke Petter Pudde det der.



eg vet godt hvem han er og eg kan love deg at han er ikke helt god i toppen og alt han sier må dere bare ta med en klype salt
jøss meg i ræven
Ja no e vi der
Eg skuer utover den store røde hær
Som marsjerer opp te Ullevaal
Vi ska opp å ta finalen

arntf

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "arntf"Tromsø og AaFK har hatt kunstgress i et par-tre år allerede...

No shit?


Quote from: "Kjell249"Kan bli mange kunstgress baner fremover. Neste år blir det Trømsø, Aafk og Godset.


Yes, shit.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Kjell249

Quote from: "arntf"
Quote from: "Kjell249"
Quote from: "arntf"Tromsø og AaFK har hatt kunstgress i et par-tre år allerede...

No shit?


Quote from: "Kjell249"Kan bli mange kunstgress baner fremover. Neste år blir det Trømsø, Aafk og Godset.


Yes, shit.


Du skjønner vel at det er snakk om at det kan bli spill på mange kunstgressbaner i årene som kommer, ikke om at de har lagt kunstgresset i vinter. Dette var årets eliteserielag som neste år er i eliten og kommer til å spille sine hjemmebaner på kunstgress. Håper du bare er påståelig, ellers er du mentalt tilbakestående. Uansett befinner du deg på feil forum og er uønsket!

Og til informasjon så har bare Trømsø spilt på kunstgress på Alfheim halvannet år, siden høstsesongen 2006.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

vebo

Pudden og Krøvel har tatt striden videre til ny slagmarker. Mmm Magisk!
Tiocfaidh ár lá

arntf

Quote from: "Kjell249"
Du skjønner vel at det er snakk om at det kan bli spill på mange kunstgressbaner i årene som kommer, ikke om at de har lagt kunstgresset i vinter. Dette var årets eliteserielag som neste år er i eliten og kommer til å spille sine hjemmebaner på kunstgress. Håper du bare er påståelig, ellers er du mentalt tilbakestående. Uansett befinner du deg på feil forum og er uønsket!


Nå som du forteller det, ser jeg at det var det du mente. Hadde du bare ordlagt deg like klart til å begynne med, ville alt vært vel. Alt jeg gjorde var å påpeke hvilke kunstgressbaner som allerede var ferdigstilte. Jeg beklager misforståelsen.

Når det er sagt, det er lov å misforstå og jeg setter bare pris på å bli saklig korrigert. Ville vært fint om du klarte å strekke deg såpass.
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Shine

http://www.fxt.no/norge/article1585587.ece

Vil ha ny norsk superstadion

Norges Fotballforbund ønsker en superarena med plass til 50.000 tilskuere.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

peteE

Positiv, er så uendelig lei Ullevål, drittstadion.

Shine

Quote from: "peteE"Positiv, er så uendelig lei Ullevål, drittstadion.


Skal ikke se bortifra at vi får en 40 000 stadion ut av det.
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

monzilla

Fullstendig meningsløst med en ny "superstadion" når selveste landslaget ikke greier å fylle opp stadion i viktige kamper. Må jo nærmest tvinge folk på kamp der borte.

nummer9

Quote from: "Shine"
Quote from: "peteE"Positiv, er så uendelig lei Ullevål, drittstadion.


Skal ikke se bortifra at vi får en 40 000 stadion ut av det.


Vi? Mener du at Brann eller Norge? Jeg er IKKE for at Brann skal ende opp med en stadion de ikke eier som de må leie, og som har en haug med tomme seter på "hverdagskampene".

Samtidig ender en opp med at denne stadion må bygges en ny plass (langt utenfor byn?). Er vel ikke bare moro det heller.

Nixon

Quote from: "peteE"Positiv, er så uendelig lei Ullevål, drittstadion.


Hva er galt med Ullevaal? Ja, sånn rent bortsett fra at vi taper mange kamper der. Det må jo være en av de beste bortetribunene vi er på.

Og det vil vel uansett bli slik at hvis det blir bygget et stort stadion et annet sted i Oslo vil helt sikkert Lyn og/eller VIF fortsatt spille kamper der. Så vi blir nok ikke kvitt Ullevaal.
Rød makt på Hansa

BL

Quote from: "monzilla"Fullstendig meningsløst med en ny "superstadion" når selveste landslaget ikke greier å fylle opp stadion i viktige kamper. Må jo nærmest tvinge folk på kamp der borte.


Nei det blir nok for få barneskoler i Oslo til å fylle en så stor stadion.
Hansa-
Felt Z

skb!

Greit å ha en del seter når vi kommer til cupfinalen, men det er jo faktisk også de eneste gangene arenaen kommer til å bli fylt opp...

Xminator

Det må gjerne bli 50000 seter på Ullevåll så vi slipper dette gnaget om cupfinalebilletter når vi en sjelden gang havner der. Selv om vi skulle spille mot RBK...

Shine

Quote from: "nummer9"
Quote from: "Shine"
Quote from: "peteE"Positiv, er så uendelig lei Ullevål, drittstadion.


Skal ikke se bortifra at vi får en 40 000 stadion ut av det.


Vi? Mener du at Brann eller Norge? Jeg er IKKE for at Brann skal ende opp med en stadion de ikke eier som de må leie, og som har en haug med tomme seter på "hverdagskampene".

Samtidig ender en opp med at denne stadion må bygges en ny plass (langt utenfor byn?). Er vel ikke bare moro det heller.


Ja vi som i Brann.

Jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan ha 2 baner, en eid av komune og en eid av Brann. De kampene hvor det er behov for flere seter bruker man store stadda.


Dette er jo seff en drøm, men du skjønner hvor jeg vil? :)
Her i Brann har vi det veldig kjekt, og det må han forholde seg til.

krøvel vellevold

Quote from: "Shine"
Quote from: "nummer9"
Quote from: "Shine"
Quote from: "peteE"Positiv, er så uendelig lei Ullevål, drittstadion.


Skal ikke se bortifra at vi får en 40 000 stadion ut av det.


Vi? Mener du at Brann eller Norge? Jeg er IKKE for at Brann skal ende opp med en stadion de ikke eier som de må leie, og som har en haug med tomme seter på "hverdagskampene".

Samtidig ender en opp med at denne stadion må bygges en ny plass (langt utenfor byn?). Er vel ikke bare moro det heller.


Ja vi som i Brann.

Jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan ha 2 baner, en eid av komune og en eid av Brann. De kampene hvor det er behov for flere seter bruker man store stadda.


Dette er jo seff en drøm, men du skjønner hvor jeg vil? :)


Jeg er ikke enig. Branns kamper skal spilles på samme stadion uansett hvor stor etterspørselen etter billetter måtte være. Man skal ha EN stadion som er sin. Hvis man skal pendle, så får man ikke noen skikkelig hjemmebanefølelse på noen av banene. Og spesielt ikke på den store som man bare får bruk for en gang i ny og ne.

Og at fattige Bergen Kommune som ikke har råd til noe som helst, skulle ha råd til å ha et eget stadion som Brann kunne bruke to ganger i året (16.mai og mot RBK?), er jo i beste fall naivt.
Legg ned hele klubben!

paf

Quote from: "krøvel vellevold"
Jeg er ikke enig. Branns kamper skal spilles på samme stadion uansett hvor stor etterspørselen etter billetter måtte være.

Dette er også et krav fra NFF. Det er ikke anledning til å flytte hjemmekamper sånn som det skisseres over, med mindre hovedbanen ikke er spillbar og det må benyttes en reservearena.

viks

Quote from: "paf"
Quote from: "krøvel vellevold"
Jeg er ikke enig. Branns kamper skal spilles på samme stadion uansett hvor stor etterspørselen etter billetter måtte være.

Dette er også et krav fra NFF. Det er ikke anledning til å flytte hjemmekamper sånn som det skisseres over, med mindre hovedbanen ikke er spillbar og det må benyttes en reservearena.


Nå hadde vel NFF tilpasset regelverket sitt akkurat som det skulle passe de om man plutselig hadde hatt en arena som tilfredsstilte EM kravene i Bergen i tillegg til Stadion, men dog. Litt for søkt å debattere i utgangspunktet..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

krøvel vellevold

Søndre langside blir heller ikke revet etter denne sesongen. Den blir nå tidligst revet høsten 2009 - to år etter den opprinnelige planen. Dette pga eventuell CL-gruppespill til høsten/vinteren. Med andre ord har Brann stor tro på at vi klarer å nå det gruppespillet, mens de ikke har særlig tro på at vi skal spille CL også høsten/vinteren 2009/10...

Men til høsten skal i stedet hjørnene BT/søndre og Hansa/Spv lukkes og kapasiteten økes til ca 19000 til 2009-sesongen. BT/søndre får 1100 seter, mens Hansa/SpV får "noen hundre". (Grunnen til at dette hjørnet ikke får plass til like mange er at Hansa allerede dekker en del av hjørnet fordi den strekker seg utenfor sidelinjen, mens BT ikke engang når bort til sidelinjen). Dermed øker antall sitteplasser med ca 1500 til ca 18300. I tillegg er det jo fremdeles bortimot 1000 ståplasser nedenfor gamle/søndre sitte. Kapasiteten skulle altså bli på mer enn 19000 i 2009.

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6146&brann=d65d8c6ab9387923474f5c2138954c12

I 2009 vil altså tre av fire hjørner være lukket. Det fjerde - det mellom Hansa og Søndre - er jo allerede delvis lukket fordi Hansa strekker seg forbi sidelinjen, mens Søndre delvis svinger inn i hjørnet.
Legg ned hele klubben!

The Boss

Greit å lukke hjørnene.. Men hadde gledet meg til å rive søndre å få opp en ny mektig langside, nå må vi altså vente (minst!) enda ett år på den.. Jaja, får satse på at stadion blir enda finere en først tenkt når alt sammen er revet å bygget opp igjen!

krøvel vellevold

Quote from: "The Boss"Greit å lukke hjørnene.. Men hadde gledet meg til å rive søndre å få opp en ny mektig langside, nå må vi altså vente (minst!) enda ett år på den.. Jaja, får satse på at stadion blir enda finere en først tenkt når alt sammen er revet å bygget opp igjen!


Søndre kommer vel ikke til å bli byttet ut før BT, Hansa og SpV er så gamle at de er modne for utskiftning de også...
Legg ned hele klubben!

The Boss

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "The Boss"Greit å lukke hjørnene.. Men hadde gledet meg til å rive søndre å få opp en ny mektig langside, nå må vi altså vente (minst!) enda ett år på den.. Jaja, får satse på at stadion blir enda finere en først tenkt når alt sammen er revet å bygget opp igjen!


Søndre kommer vel ikke til å bli byttet ut før BT, Hansa og SpV er så gamle at de er modne for utskiftning de også...


Tror du det..?!

Breiflabben

Dette kom egentlig ikke som noen overraskelse med tanke på mulig Cl deltagelse, men det skjer nå ihvertfall noe.

La merke til hvem som hadde tatt bildet av stadion i fugleperspektiv nederst på siden. Vel er Arman høy, men dette må vel være tatt fra et helikopter :-)

http://brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=6146
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Go Up