• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Fabregas

Irriterer meg at naboene bak Stadion skal klage seg til å holde den ny hovedtribunen nede, jeg kan ikke se deres store problem akkurat. Ikke særlig mye utsikt de går glipp av. Se bare her:http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav=The+Club&article=405216 Hadde blitt stygt hvis hele den nye tribunen hadde vært høyere men går fint an å løse det, se bare på hvordan det er flere seter på de beste plassene på Emirates. http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav=The+Club&article=405216
Jeg ville kanskje foretrekke at også toppkanten svingte opp i hver ende av langsiden for så å være rett høyt oppe et langt stykke.  Med dette får vi opp kapasiteten  og en helhetlig stadion. Kapaiteten blir vel liten med bare 20-21 tusen. Markedsføring opp, prisene til bunnkampene ned og en skal se at 24 000 seter på Brann-Stadion fylles hver helg. dessuten setter vi oss i en dum situasjon hvis vi nå bygger denne tribunen litt forsiktig og da får kjemperespons. Bedre å bygge litt kraftig her, jeg vet ikke om Hansa-kapasiteten kan økes noe særlig uansett, iaf ikke hvis en vil ha et rundt helhetlig stadion. Jeg synes ikke vi skal skynde oss med å bygge, ta opp hansken med naboene og byråkratiet, legg ut till konkurranse mellom flere arkitektbyråer det tar alltid ut det beste, bygg en stor tribuneside etter neste sesong som virkelig kan kalles HOVEDtribune. En mellomløsning som kun vil ha en makskapasitet med ny Hansa på 21-22 tusen synes jeg er lite gjennomtenkt. Da vil vi risikere å måtte kødde med SpV i 2015 med voldsom respons.

monzilla


Belfort

Har man valgt og bosette seg ved Brann Stadion må jo man være inneforstått med at Stadion vil gjennom årene bli rehabilitert.

Superjack

Naboene har sine rettigheter og det kommer nok til å bli kjørt klager helt ut, men jeg skjønner ikke hvorfor i grunnen, for de vil uansett tape til slutt. De bare trenerer det hele med 1 år.
Brannsupporter.

monzilla

Hadde vært veldig synd om alle nabohusene plutselig stod i Brann. Oh, the irony.

janmic66

Quote from: "monzilla"Jeg har tvert imot hørt fra mine berømte kilder i Brann at utbyggingen vil forsette som normalt, det høye tilskuersnittet har vært med på å frigjøre den nødvendige egenkapitalen.

EDIT: de nødvendige søknadene leveres inn nå i medio august mener jeg også å ha hørt snakk om. Tror ting er på stell til neste sesong.


Dahl sa at de skulle bruke tid på å viderutvikle det produktet som SPV tribunen hadde gitt, slik at de fikk dette optimalt før de gikk videre i bygge prsosessen.. Dette på et direkte spørsmål om de skulle bygge ny tribune til neste sesong

grei

Med andre ord så ønsker de å bruke et år på å lodde interessen for et tilsvarende konsept også på motsatt side av SPV? Kan forstå at Brann er litt i stuss nå - en tilsvarende hvermannsen-VIP-ordning ville være gull økonomisk, samtidig som de jo har fått merke at det ikke var bare bare å selge ut hele SPV. Håper man med tid og stunder kommer til at evt VIP-plasser ikke får dominere, og at man får en verdig, enetasjes fortsettelse av SPV og den suverene BT-tribunen ("Norges to beste tribuner?" som rbkweb betimelig spurte etter kampen sist).

Angående naboene så er riktig at Brann var der først, og at det dermed er irriterende når de som kom i ettertid klager. På den annen side så er dette en nydelig og bevaringsverdig boligområde, og de som bor der har rettigheter de også. Hadde det vært noe fornuft i denne velforeningen så hadde de gått for en deal som gikk på at Brann skulle få bygge noe høyere mot at de investerte noen kroner i estetisk utforming. De hadde nok gjerne byttet ut det monstrøse kjøpesenteret som reiser seg nå mot et par meter høyere, men penere anlegg.

monzilla

Jaja, da har vi to forskjellige versjoner av hva som kommer til å skje. Jeg er ganske sikker på at de nødvendige søknadene kommer til å bli levert nå i løpet av kort tid, og byggestart vil begynne etter sesongen.

Men sant, jeg vil heller at de bruker et år til og får det gjort skikkelig, enn hasteløsninger. Men nødvendig EK er ihvertfall på plass. EM

benny

Slik jeg har forstått det var det ikke velforeningen som klaget ved forrige utbygging men enkelte naboer. Dette kunne føre til at utbyggingen ble forsinket og Brann valgte da bygge ut Nordre først. Noen lever for å klage men Brann vil nok få dette igjennom til slutt.

kih

Quote from: "grei"("Norges to beste tribuner?" som rbkweb betimelig spurte etter kampen sist)


har vært borte en liten stund så jeg har ikke sett denne.. har du en link? :)


Nightfox

Quote from: "skinkerytter"http://www.rbkweb.no/vis/5406


Noe som er verd å nevne i det bildet man refererer til er at "traktoråpningen" er usynlig og langt fra like stor som på viking stadion.

Breiflabben

Da er det klart at det ikke skjer noen videre utbygging til høsten.
Tror ikke de jævla naboene kan forvente at folk vil redusere trangen til å gjøre sitt fornødne i hagene deres etter dette.

http://www.bt.no/sport/article402170.ece
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Xminator

Brann burde gjort dette til en sak i valgkampen.

Det som er trist her er at Stadions plassering i dette tilfellet vil legge klare begrensinger på Branns mulighet til å drive inntektsskapende virksomhet også utenom kampdagene. Og de er det jo rundt 340 av i året.

Belfort

Jeg blir så forbanna lei den velforeningen der oppe. De gjør jo ikke annet enn og lage max faenskap for Brann. Hvis det er så jævlig og ha stadion i nabolaget sitt så må jo man bare flytte. Hva var først,stadion eller naboene?

C@Bøe_79

Hvor mye trafikk kan det medføre at det blir drevet kursvirksomhet på Stadion?
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

knutern

Om det er kurs-virksomhet som er grunnen til at de må stoppe, kan de ikke bare få bygge ut og utsette kursingen til endelig vedtak er fattet?

Merkelig sak. Men tenker jeg meg om har de fleste kommunale saker en tendens til å bli merkelige.

C@Bøe_79

Quote from: "Super Hasund"Faen te helvete med alle disse naboene. Ke så feiler? Vi e alle brann patrioter sier denne idioten ifra gimle-velforening. Ehhh. Javel?
Dokker gjør isje annet enn å lage kvalme for brann. Jæla pirkete gamlinger. Død!!!!!


Det må IKKE skje, for det er tilflytterne som er verst..
De som har bodd der LENGE bryr seg ikke døyten..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

kabelmann

Nå er det også et ønske fra Brann om å øke høyden med to meter. Det gjør ikke akkurat saksbehandlingen enklere/kjappere.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Breiflabben

Quote from: "kabelmann"Nå er det også et ønske fra Brann om å øke høyden med to meter. Det gjør ikke akkurat saksbehandlingen enklere/kjappere.


De 2 meterne.... er ikke det for å få samme takhøyde som eksisterende tribuner?. Mulig jeg husker feil, men jeg tror reguleringshøyden på den siden var 2 meter lavere en på SPV tribunen.

Noen som vet hvordan det var dette her?



Død over Gimleveien velforening.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

grei

Er vel ingen som seriøst trodde at dette skulle bli ferdig til 2008 uansett? Det blir alltid forsinkelser på sånt, og Stadion er såpass bra fra før at det skal gå helt fint. Selv om vi går glipp av muligheten til å cashe inn nye tilskuerrekorder på den ekstraordinære interessen som er for tiden.

Nå skulle jo dagens SPV egentlig ligget på Gamle Sitte-siden, men man "snudde" på planene siden man ikke hadde fått klar de rette godkjenninger på den siden. Dette er altså et år siden, og lite har skjedd. Er det noen grunn til at det skal skje så mye mer det neste året?

benny

Quote from: "Belfort"Jeg blir så forbanna lei den velforeningen der oppe. De gjør jo ikke annet enn og lage max faenskap for Brann. Hvis det er så jævlig og ha stadion i nabolaget sitt så må jo man bare flytte. Hva var først,stadion eller naboene?


Som han ene naboen sa i en artkkel i BT for en tid tilbake er det enkeltpersoner og tilflytterne som klager mest. Det lå et fotballstadion i området da de flyttet inn som de måtte forvente ville bli utbygd.
Finnes det ingen sterk mann(kvinne) i kommunen som kan få fortgang i disse reguleringsplanene og få det tredd ned over ørene på disse kverulante naboene.

tormi

Quote from: "benny"
Quote from: "Belfort"Jeg blir så forbanna lei den velforeningen der oppe. De gjør jo ikke annet enn og lage max faenskap for Brann. Hvis det er så jævlig og ha stadion i nabolaget sitt så må jo man bare flytte. Hva var først,stadion eller naboene?


Som han ene naboen sa i en artkkel i BT for en tid tilbake er det enkeltpersoner og tilflytterne som klager mest. Det lå et fotballstadion i området da de flyttet inn som de måtte forvente ville bli utbygd.
Finnes det ingen sterk mann(kvinne) i kommunen som kan få fortgang i disse reguleringsplanene og få det tredd ned over ørene på disse kverulante naboene.


Altsjeg kan forstå beboerne til en viss grad at de ønsker å beskytte sine barn mot økt trafikk i området, så jeg forstår at de følger med i prosessen.

Men når det er sagt så burde det være ønskelig at når det først er bestemt at stadion skal ligge der at det blir best mulig. Utseendet på stadion sett utenfra skjemmer jo ingen (altså den nye delen). Den gamle delen ser jo langt værre ut.

Samtidig er det mange positive ting med å ha fotballanlegg der oppe fordi ungdommen da lettere ønsker å drive med sport enn andre forslummede områder!
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

benny

Gi naboene en losje på stadion så tenker jeg pipen får en annen lyd.

Brannesen

Quote from: "Xminator"Brann burde gjort dette til en sak i valgkampen.

Det som er trist her er at Stadions plassering i dette tilfellet vil legge klare begrensinger på Branns mulighet til å drive inntektsskapende virksomhet også utenom kampdagene. Og de er det jo rundt 340 av i året.


Her er du inne på noe...om det lar seg gjøre da! Jeg hadde ihvertfall stemt på det partiet som hadde stadion som en sak på programmet sitt. Enten det hadde vært Pensjonist Partiet, de Grønne eller at NKP ble startet opp igjen for den del...jeg gledet meg sånn til neste år med ferdig stadion og alt! Det var kjipt å lese avisen idag...faen og!
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

grei

Quote from: "tormi"Utseendet på stadion sett utenfra skjemmer jo ingen (altså den nye delen). Den gamle delen ser jo langt værre ut.

kabelmann

Enig med grei her. Den gamle, litt halveis funkis-stilen er egentlig ganske tøff. En ny stadion i samme stil hadde vært flott, ikke minst hadde det skilt seg godt ut ifra de andre kjøpesenter-stadionene.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Desperado

Nå må folk lese hva velforeningsmannen faktisk sier i artikkelen - han klager ikke på høyden i det hele tatt - men på trafikksituasjonen ifb med evt bruk til kurs og konferanser.

Og kan forstå de er betenkt. Er en ting med kamper 15-20 ganger i året på ettermiddagen. Noe helt annet om det daglig skal komme busslaster med over 1000 konferansedeltagere. Noe som også vil medføre økt vareleveringstrafikk osv osv.

Nå mener jeg saken er den at kommunen plikter - på selvstendig grunnlag - å undersøke effekten av en sånn omregulering på nærmiljøet, uavhengig av hvor høyt naboene skriker. Så det blir litt feil å skyte naboene for at det ikke blir ny tribune til neste år.

grei

Sant nok, men det er noe med tempoet dette skjer i, Branns planer for utbygging er jo ikke akkurat flunkende nye...

PelleB

Paradoksalt nok vil all kursing og konferanser skje på den siden og i de lokalene som alerede er bygget! Den event nye langsiden vil være utelukende for tilskuere og uten konferanse/kurs lokale, så om det ikke skal skje noen aktiviteter utover det som eksisterer p rdags dato hva er da problemet? Bygget blir det uansett men om Brann venter et nytt år med siste byggetrinn skjer kun en ting STEIK FORBANNA fans, og de kommer til å lade "eggkastearmen" annen hver helg! He he ..
«Verdensmesterskapet er en ordentlig internasjonal begivenhet».
"Gazza"  priceless :)

Super Hasund

Kar skjer når det blir champions league spill neste høst? Kan jo isje begynne med ny tribune då
La Folket Synge

*Feltz*

Northside

Quote from: "kabelmann"Enig med grei her. Den gamle, litt halveis funkis-stilen er egentlig ganske tøff. En ny stadion i samme stil hadde vært flott, ikke minst hadde det skilt seg godt ut ifra de andre kjøpesenter-stadionene.


Har sagt det før og sier det igjen.

Hvorfor kjørte ikke Brann samme stilen og fargen som de har på utsiden av Hansa? Det er klubbens farger samtidig som det passer langt bedre inn i miljøet.

Ricky

Det må gudene vite. I "promo-bildene" før byggestart så jo BT-svingen slik ut:

Nightfox

Quote from: "NorthsideFCDH"
Quote from: "kabelmann"Enig med grei her. Den gamle, litt halveis funkis-stilen er egentlig ganske tøff. En ny stadion i samme stil hadde vært flott, ikke minst hadde det skilt seg godt ut ifra de andre kjøpesenter-stadionene.


Har sagt det før og sier det igjen.

Hvorfor kjørte ikke Brann samme stilen og fargen som de har på utsiden av Hansa? Det er klubbens farger samtidig som det passer langt bedre inn i miljøet.


Fordi hvit slites fort. Du ser jo at hansa ikke vedlikeholdes på den måten den skal, og har masse svarte flekker på seg. i tillegg er det noen årsgamle taggemerker der i tillegg.. og rutene på hansa, trengs ikke kommenteres en gang. Hansa trenger en overhaling. hadde ikke sett så sliten ut om den hadde vær f.eks svart.

Pondan

Helt utrolig, vi må spille CL med plass til 17000 eller noe.. LATTERLIG!!!

http://fotball.bt.no/eliteserien/article89378.ece

BrannSupporter

Jeg tenker på en ting: Hadde det ikke vært mulig å sette opp noe provisoriske greier mellom BT og gamle sitte? Kunne sikkert fått til 500-1000 ståplasser der. Det kunne vi for øvrig gjort allerede i år.

Pondan


Gepard

Blir vel mindre enn 17000 også, kapasiteten mot Brugge er vel på 16800 ca, så den ville vel blitt det samme i et evt CL-spill neste år.

Veldig uheldig at man ikke kunne komme i gang i høst. Men tror det var mange faktorer som spilte inn, også "feil" fra Branns side. Uansett rart at det skal ta 4-5 år å få ferdig stadion.

krøvel vellevold

Quote from: "Pondan"Helt utrolig, vi må spille CL med plass til 17000 eller noe.. LATTERLIG!!!

http://fotball.bt.no/eliteserien/article89378.ece
Legg ned hele klubben!

grei

Champions League, hva er det dere vaser om? Er Brann påmeldt der til neste år?

Altså om vi i det hele tatt skulle være heldige nok til å komme dit er tilskuerkapasiteten vårt minste problem. For kun få år siden hadde vi ikke kunne tatt særlig flere enn 10000 på disse kampene. Og å sette opp provisoriske greier som vanner ut kvaliteten på Stadion er ingen god idé. 18000 holder til at den som virkelig vil ha billett kan få det.

Når man hører hva folk her inne sier om tilskuertall skulle man tro de var født i går, sånn som de tar høye tall for gitt. For bare få år siden var det stort med 15000 på kamp.

krøvel vellevold

Quote from: "grei"Champions League, hva er det dere vaser om? Er Brann påmeldt der til neste år?

Altså om vi i det hele tatt skulle være heldige nok til å komme dit er tilskuerkapasiteten vårt minste problem. For kun få år siden hadde vi ikke kunne tatt særlig flere enn 10000 på disse kampene. Og å sette opp provisoriske greier som vanner ut kvaliteten på Stadion er ingen god idé. 18000 holder til at den som virkelig vil ha billett kan få det.


Tror ikke UEFA godkjenner provisoriske tribuner i CL, nei... Når ikke NFF engang godkjenner provisoriske tribuner til 2.runde i NM på Straume Idrettspark, så tror jeg vi kan glemme DET!
Legg ned hele klubben!

Breiflabben

Kanskje feil tråd å ta det opp i, men det er kanskje på tide å lage en hatsang om Nymark vel.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Brannmus


Stoffi

Nok en gang stikker velforeningen kjepper i hjulene på Brann.

Men jeg har løsningen! Vi river en stripe med hus mot inndalsveien og mot nattlandsveien, der vi bygger større vei. 2 fluer i en smekk! Dette gjøres overalt der det bygges nye hovedveier, så det er bare til å søke kommunen om lov.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Belfort

Jeg blir så innihelvete lei den velforeningen der oppe. Da de en gang flyttet til området trodde de virkelig at det aldri ville bli gjort noe med byens storstue.  Dette er yrkeskverulanter.

Super Hasund

La Folket Synge

*Feltz*

bubba

Hvor i helvete er Friele når vi trenger han? Hva skjedde med løftene om hjelp fra kommunen? Han er på plass med en gang han kan få litt positiv pr gjenom Brann, men stikker med en gang Brann trenger hjelp. Jævla klovn!

halloen

Dersom Brann spiller Champions League neste år blir det på en byggeplass. Snadder å kun ha 12000 plasser tilgjengelig dersom det skulle skje.

Xminator

Vi ryker uansett ut i 3. kvalikkrunde, så la oss fokusere på en ny sjanse i 2009.

C@Bøe_79

Quote from: "bubba"Hvor i helvete er Friele når vi trenger han? Hva skjedde med løftene om hjelp fra kommunen? Han er på plass med en gang han kan få litt positiv pr gjenom Brann, men stikker med en gang Brann trenger hjelp. Jævla klovn!


Han kan bruke "gull-millionen" på å bestikke Nymark Vel..
Feiring klarer vi utmerket selv, om det skulle dukke opp grunn til det..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Go Up