• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kirk

Quote from: "Xminator"Det må da bli mer enn 4100? Nå får vel de 3 øverste radene litt ekstra rævplass, men likevel.

3710/19 ~ 195.
Det går bort en del seter i inngangene. Det går også bort en del seter i spillerinngangen. Og det går bort seter i trailerhullet. Så "ubrutt" rad med seter er en del høyere enn 195.

Med losjesetene må vel tallet ligge mellom 4200 og 4300?



Mener bestemt at jeg har lest et sted at det skulle bli 4500 plasser totalt, men finner ikke noen link. Uansett litt stusselig for en langside. Veldig spent på hva de kommer til å gjøre på søndre tribune!

paperboy

Har du en fotball, så har du alt!

Pondan

paperboy, om du klarer å følge litt med, så er samme link postet 5 poster over din..

Prudi

Quote from: "kih"
Quote from: "Xminator"
Lerkendal ligger også godt unna gågaten.
Viking Stadion ligger på landet.


tilgjengeliget er ikke det samme som at stadion skal ligge i sentrum, for det er ikke i sentrum det bor flest folk


Han jeg svarte brukte Brann stadions lange avstand fra sentrum som et argument på utilgjengelighet.

Altså at stadion hadde vært mer tilgjengelig i sentrum.

Pondan

Stadion ligger perfekt der den ligger.. Mangen som går fra byn til stadion og ned igjen.. Går et hav med busser forbi også..

Prudi

Quote from: "Mr_Soma"

Snakker vi disse tivoli skiltene á la Ullevaal?


Skiltene blir langt mindre tivoliaktig hvis man lar voksne folk i stedet for IT-fjortisser styre spakene. I England er det lite bevegelig reklame i disse skiltene. De bare veksler mellom ulike montasjer på en grei og uforstyrrende måte.

Måten NFF prostituerer vekk reklameplassen til de som kan lage den meste epilepsifremkallende øyetorturen er helt patetisk.

Xminator

Klart Stadion hadde vert mer tilgjengelig 200 meter fra knutepunktet der all kollektivtrafikk og veier i Bergen samles.

Det kan da ikke være ett fornuftig menneske som mener dagens beliggenhet fortjener en 4'er. Eller en 5'er? Kommer du utenom den normalt fotballengasjerte bergenser finner du lett ganske mange som ikke vet hvor Stadion ligger en gang.

Og da har du ikke rørt endeløse køer etter kamp, og kampen om parkeringsplasser før kampstart.

Nei, jeg står på min 2'er når det gjelder Stadions tilgjengelighet for publikum.

Corran

Quote from: "Xminator"Klart Stadion hadde vert mer tilgjengelig 200 meter fra knutepunktet der all kollektivtrafikk og veier i Bergen samles.

Det kan da ikke være ett fornuftig menneske som mener dagens beliggenhet fortjener en 4'er. Eller en 5'er? Kommer du utenom den normalt fotballengasjerte bergenser finner du lett ganske mange som ikke vet hvor Stadion ligger en gang.

Og da har du ikke rørt endeløse køer etter kamp, og kampen om parkeringsplasser før kampstart.

Nei, jeg står på min 2'er når det gjelder Stadions tilgjengelighet for publikum.


Når eg e på stadion (alle kamper de siste årene) bruker eg 2 minutter på å finne en lovlig parkering og eg har ingen kø hem. Eneste med problemer e de som skal nærmest mulig og helst nede ved nymarksbanen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Desperado

Quote from: "Xminator"Klart Stadion hadde vert mer tilgjengelig 200 meter fra knutepunktet der all kollektivtrafikk og veier i Bergen samles.

Det kan da ikke være ett fornuftig menneske som mener dagens beliggenhet fortjener en 4'er. Eller en 5'er? Kommer du utenom den normalt fotballengasjerte bergenser finner du lett ganske mange som ikke vet hvor Stadion ligger en gang.

Og da har du ikke rørt endeløse køer etter kamp, og kampen om parkeringsplasser før kampstart.

Nei, jeg står på min 2'er når det gjelder Stadions tilgjengelighet for publikum.


Stadions beliggenhet er faktisk kraftig undervurdert.

Tross alt ligger den sentralt midt i mellom to hovedveier, det går plenty med busser forbi, og området den ligger i kan faktisk svelge unna veldig mye parkering.

Med ett Stadion i sentrum kan man stort sett drite i å parkere gatelangs, og heller stille seg i kø sammen med alle andre som skal inn og ut av ByGarasjen samtidig.....ellers takk.

ostraume

QuoteTross alt ligger den sentralt midt i mellom to hovedveier, det går plenty med busser forbi, og området den ligger i kan faktisk svelge unna veldig mye parkering.


Helt enig. Du kan og gå til stadion fra sentrum. Synes det minner mye om sutring å klage over beliggenheten. Hva er det egentlig folk forventer? Ingen kø og parkering ved siden av setet sitt?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Xminator

QuoteHelt enig. Du kan og gå til stadion fra sentrum. Synes det minner mye om sutring å klage over beliggenheten. Hva er det egentlig folk forventer? Ingen kø og parkering ved siden av setet sitt?

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Nixon

Med Stadion på Nygårdstangen mener jeg å ha lest at det hadde blitt utkjøring fra Bygarasjen rett ut i motorveien som går gjennom Fløyfjellstunnelen og mot Danmarksplass. Men det er klart at det hadde blitt litt køer der også.
Rød makt på Hansa

Desperado

Quote from: "Nixon"Med Stadion på Nygårdstangen mener jeg å ha lest at det hadde blitt utkjøring fra Bygarasjen rett ut i motorveien som går gjennom Fløyfjellstunnelen og mot Danmarksplass. Men det er klart at det hadde blitt litt køer der også.


Selvfølgelig! En ting er trafikk-kork på veien, men når hele Bygarasjen skal tømmes på en gang sier det seg selv at utkjøringsbommene ikke klarer å ta unna trafikken.....

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


Nixon

Quote from: "Xminator"VIP-losjene blir knusktørre, Brann var for sene med å søke om skjenking...

http://fotball.bt.no/eliteserien/article78062.ece


Losjefolkene tar det pent. Det spørs om BBB-medlemmene hadde gjort det samme dersom det samme hadde skjedd i en eventuell supporterpub under Hansa.

Henk: Vi har fått pub. Men kan ikke skjenke alkohol før til sommeren fordi vi sendte skjenkesøknaden inn for sent.
BBB-medlem: Ok. Sånt skjer.

Da hadde det blitt liv på forumet!:)
Rød makt på Hansa

Kjell249

Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

jako

Idrettsveien er på ingen måte en optimal plassering. Nygårdstangen, dokken og solheimsviken er jo langt bedre. Mye kortere vei til bystasjonen, jernbanestasjon og rutebåtterminalen. Faktisk veldig mange av folk som går på Stadion som kommer utenbys fra.

Parkeringsmulighetene ved Stadion er jo også helt elendig.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Speedy

Parkeringsmulighetene er ikke gode nei, men folk er for late til å busse, eller gå. Hadde flere brukt busser kunne køene blitt langt mindre. Det optimale hadde vært om Tide hadde satt opp mange gratisbusser rundt om sentrale steder i Bergen. Er det ikke mulig å parkere på haukland, er jo et p-hus og en svær p-plass der. I tillegg har vi gimle skole, p-plassen ved minde-rundkjøringen osv. Koster litt, men køene ville forsvunnet fortere enn de gjør i dag. Ja det er sikkert flere som gjør dette allerede, men tror langt fra nok gjør det.
Når bybanen kommer tror jeg kø-problemet blir langt mindre. Bra om det kommer noen stadiontilbud på kampdager, så flest mulig bruker banen.
Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

Kjell249

Quote from: "jako"Idrettsveien er på ingen måte en optimal plassering. Nygårdstangen, dokken og solheimsviken er jo langt bedre. Mye kortere vei til bystasjonen, jernbanestasjon og rutebåtterminalen. Faktisk veldig mange av folk som går på Stadion som kommer utenbys fra.

Parkeringsmulighetene ved Stadion er jo også helt elendig.


Unnskyld, dette må du dokumentere litt bedre. Nekter å tro at så mange kommer med tog og båt for å se Brann spille. Hvem kommer med tog? De østfra, kanskje endel fra Oslo, men de kommer ikke på kampdagen, til kamptidpunktet, men kanskje på fredagen før en kamphelg. Hvem kommer med Båt? Hvor mange kan en rutebåt ta? 400? Kanskje 10 prosent av disse er brann supportere, 40 stk.

Er du på bystasjonen er det bare å hoppe på en buss til stadion, et par stopp lengre enn solheimsviken.

Sorry, Jako, dette var et av de dårligste argumentene jeg har hørt på lang tid.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Nixon

Det kommer vel en del med lokaltog fra Arna og videre opp til Voss.
Men totalt sett utgjør nok ikke disse en så stor gruppe.
Da er det en mye større gruppe som allerede bor i sentrum som kunne tenkt seg Nygårdstangen.

Men personlig har jeg ikke noen problemer med å komme meg fra og til Stadion der den ligger i dag.
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "kabelmann"


Det ville blitt nærmeste parkeringsalternativ ja, men det finnes flere veldig nære p-hus i by`n, dessuten er det vel en del som bor i by`n og rett ved, pluss at det ikke hadde vært veldig vanskelig for folk fra utafor by`n å komme seg til en stadion på Nygårdstangen..Buss inn til by`n, og vips så var man der..Nå er det jo buss inn te by`n, så bytte buss, eller evt. gå.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Quote from: "jako"Idrettsveien er på ingen måte en optimal plassering. Nygårdstangen, dokken og solheimsviken er jo langt bedre. Mye kortere vei til bystasjonen, jernbanestasjon og rutebåtterminalen. Faktisk veldig mange av folk som går på Stadion som kommer utenbys fra.

Parkeringsmulighetene ved Stadion er jo også helt elendig.
Quote from: "Wikipedia"Hinna Park er navnet på det nye utbyggingsområdet i Jåttåvågen, hvor det skal oppføres flere tusen boliger. Arbeidet startet i 2004/2005 og ventes sluttført nærmere 2010, og vil gi plass for opptil 10 000 nye innbyggere i bydelen, hvilket vil gjøre den til Stavangers største.[/i] Viking Stadion ligger i Jåttåvågen.


Og bare for å gjøre det klart: Jeg er bergenser.

Xminator

Røkkeløkka er vel det stadion i Norge med best plassering/tilgjengelighet. En sterk 5'er?

jako

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "jako"Idrettsveien er på ingen måte en optimal plassering. Nygårdstangen, dokken og solheimsviken er jo langt bedre. Mye kortere vei til bystasjonen, jernbanestasjon og rutebåtterminalen. Faktisk veldig mange av folk som går på Stadion som kommer utenbys fra.

Parkeringsmulighetene ved Stadion er jo også helt elendig.


Unnskyld, dette må du dokumentere litt bedre. Nekter å tro at så mange kommer med tog og båt for å se Brann spille. Hvem kommer med tog? De østfra, kanskje endel fra Oslo, men de kommer ikke på kampdagen, til kamptidpunktet, men kanskje på fredagen før en kamphelg. Hvem kommer med Båt? Hvor mange kan en rutebåt ta? 400? Kanskje 10 prosent av disse er brann supportere, 40 stk.

Er du på bystasjonen er det bare å hoppe på en buss til stadion, et par stopp lengre enn solheimsviken.

Sorry, Jako, dette var et av de dårligste argumentene jeg har hørt på lang tid.


Det er faktisk ganske mange som kommer fra Sunnhordaland og både ytre og indre sogn. Med tog er det vel en god del fra Voss og Vaksdal og slike plasser. Hva alle disse bruker som transportmiddel er jeg ikke sikker på, men å tro at en del av de kommer sjøveien er vel ikke helt utenkelig?

Faktum er uansett en god del av de som går på Stadion kommer utenbys fra. Folk tror vel ikke det er bare bergensere som går på Stadion.

Det at det bare er å hoppe på en buss er du der er vel en sannhet med visse modifikasjoner. Det går jo fort en ekstra time i venting plus transporttid ekstra enn i forhold til om Stadion hadde ligget ved Nygårdstangen. Uansett er jo poenget at Nygårdstangen er et langt bedre alternativ enn Idrettsveien. Ikke at idrettsveien er en elendig plassering for det er det ikke.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Nightfox

Hm. Synes det er litt feil å sette opp en mal på "dette er en perfekt beliggenhet for et fotballstadion". Det man heller bør gjøre er å se hva som realistisk sett kunne vært gjort bedre forholdene tatt i betraktning. Sånn sett kan man ikke stryke Viking Stadion på noe. Det ligger helt perfekt, bare det at sentrum og "perfekt beliggenhet" er noe forskjøvet fra hverandre. Et stadion på hillevåg ville kanskje vært nærmere sentrum, men desto mer kaotisk med mine øyne.

Klaus_Brann

Quote from: "Xminator"Røkkeløkka er vel det stadion i Norge med best plassering/tilgjengelighet. En sterk 5'er?


På Røkkeløkka har jeg aldri vært, men vil vel gi Fredrikstad stadion en 5 er på plassering og tilgjengelighet. Den ligger ca. 4-500 hundre meter fra gågaten i sentrum, og herlig tilgjengelighet, enten man kommer fra ene, eller andre siden. Det finnes maaasse parkeringsmuligheter (de fleste gratis på en søndag) i umiddelbar nærhet, maks 10 min fra stadion, og en gangbro fra sentrum sørger for at det blir ganske komplett.
Nærmere en sekser i Norge kommer du vel ikke.
Når vi snakker om p-plasser, så blir det vel unødvendig å regne med Røkkeløkka, de har vel aldri et problem med dette...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator



Dette kan kalles sete :) Når nå ryggen ikke lenger tåler 90 minutter på ståtribune er det godt å vite at de neste 15 årene med Brannkamper kan nytes på polstret sete...

Klaus_Brann

Quote from: "Xminator"

Dette kan kalles sete :) Når nå ryggen ikke lenger tåler 90 minutter på ståtribune er det godt å vite at de neste 15 årene med Brannkamper kan nytes på polstret sete...


Ja, når ryggen ikke holder lenger så. Hehe, det så nesten litt fristende ut, du har vel sikret deg flott utsikt med, bare for å gni det inn..:-)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Vanlig sete - stemning blant bermen
Polstret sete - stille VIPer

Jeg vet hva jeg ville valgt!:)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: "Nixon"Vanlig sete - stemning blant bermen
Polstret sete - stille VIPer

Jeg vet hva jeg ville valgt!:)


Jeg hadde ikke klaga om vi på Hansa fikk la rompa slappe av på et sånt i pausa, men ser hvor du vil...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kruxleiven

Odd stadion eller Falkum eller Skagerak Arena er da også helt okay. Tror jeg brukte 10 minutter å gå opp fra Mets nede i Skien sentrum. Bislett hadde vel vært en fin beliggenhet for Oslo-lagene, men det er vel bare MS som spiller der.

Kirk

Blir litt avsporing å diskutere beliggenhet i det vide og det brede. Stadion ligger der det ligger, og det kommer det til å gjøre en stund.
Hvis vi vurdere kun anleggene i seg selv, synes jeg at Viking og Start har de beste anleggene per i dag.

Ellers har Vaardal-Lunde en sak i BT i dag med "Varsel om oppstart av privat planarbeide":
"Formålet med planarbeidet er å legge til rette for ytterligere utbygging av Brann Stadion med etablering av ny tribune i søndre del av eksisterende stadionanlegg inklusive deler av østre og vestre sving."

Prudi

Quote from: "Kirk"Blir litt avsporing å diskutere beliggenhet i det vide og det brede. Stadion ligger der det ligger, og det kommer det til å gjøre en stund.
Hvis vi vurdere kun anleggene i seg selv, synes jeg at Viking og Start har de beste anleggene per i dag.

Ellers har Vaardal-Lunde en sak i BT i dag med "Varsel om oppstart av privat planarbeide":
"Formålet med planarbeidet er å legge til rette for ytterligere utbygging av Brann Stadion med etablering av ny tribune i søndre del av eksisterende stadionanlegg inklusive deler av østre og vestre sving."


Meget gledelig lesning. Det vil også si at planene innbefatter å bygge svingen mellom søndre og hansa.

kih

Quote from: "kabelmann"Kaoset ville vært komplett. Med kun to utkjørsler, begge ut i et trafikert lyskryss ville du risikert å bli stående _lenge_ før du kom deg ut.



nå ser du bare vanskeligheter.. hva med et halvfullt glass istedet for halvtomt? ;) tror du virkelig ikke at utkjøringen ville blitt endret for å løse dette hinderet?

er forskjell på hindringer og virkelige problemer..

kih

Quote from: "Xminator"http://www.ikstart.no/dt_articlefullwidth.aspx?m=178&amid=469935

Flott stadion. De har fått overheng på "glass"-veggen sin, noe som gjør at det estetiske inntrykket av tribunen blir bra. De har gitt ett svært innganggangsparti hedersplass midt på tribunen. Ikke bra.



kan også styre min begeistring for delte tribuner.. tribunene skal helst være hel slik som bt er

Kissin' Time

Jeg synes også de høye takene over tribunen ser stygt ut, slik som på Molde Stadion.

Pondan

Start og Molde sine stadioner ser ut som en vaskebalje..

kabelmann

Quote from: "kih"tror du virkelig ikke at utkjøringen ville blitt endret for å løse dette hinderet?

Alt går an. Men det måtte blitt gjort ganske radikale endringer for å få en holdbar situasjon ut av det.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

nummer9

Jeg mener Stadion bør ligge i Knarvik. Kommer jo mange supportere fra Norhordaland og det er jo ikke bompenger på broen lenger. Tror det kunne blitt en bra beliggenhet.

Pondan

Syns denne tråden begynner å bli talentløs igjen.. var inne på et bra spor en stund, men så skulle jo stadion ligge alle plasser. stadion ligger der den er no, deal with it.. Kan vi holde oss til UTBYGGINGEN??

dingsy

Enig. Noen som vet om stolene begynner å komme på plass eller?

Pondan

Så på de nyeste bildene at de monterer bærearmene til stolene, så neste uke begynner vel langsiden å bli rød:D

Xminator

Quote from: "Pondan"Syns denne tråden begynner å bli talentløs igjen.. var inne på et bra spor en stund, men så skulle jo stadion ligge alle plasser. stadion ligger der den er no, deal with it.. Kan vi holde oss til UTBYGGINGEN??


Nei, vi begynte å snakke om hvor bra andre klubbers stadion er, og jeg dristet meg til å gi forskjellige deler av vårt stadionanlegg terningkast. Noen tok det vist ille opp at jeg prøvde å være objektiv og ikke gav en 6'er på alt...

Pondan

Skal du jabbe om andre stadioner og plaseringer, så er det sikkert plass til en ny post.. Denne posten er om vår egen stadion og utbyggingen på den...

Xminator

Og mine terningkast var for vårt stadion, så hva er problemet ditt?

Pondan

Det er at det har vert diskutert stadions plaseringer så jævlig mye at jeg spyr når noen nevner det. Flott du gir stadion vår terningkast osv, men du vet hva jeg mener..

Go Up