• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Brannfrelst

Quote from: "rettetast"
Quote
- Vi ligger litt etter tidsskjemaet på stadionutbyggingen, men alt skal være på plass til første hjemmekamp, sier banemester Svein Kjenes.
- Gressmatta er imidlertid fin, og har vært det nesten hele vinteren med det klimaet vi har her. Vi har for øvrig også høvlet ned gresset ved det ene målet, så nå blir det 2,37 meter opp til tverrliggeren kommende sesong, humrer Kjenes.


http://www.fxt.no/tippeligaen/article940964.ece


Legg merke til at det blir sagt av at Brann ligger litt etter skjema med stadionutbyggingen..
2.10.07-Gullet kom hem!

Christian

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "rettetast"
Quote
- Vi ligger litt etter tidsskjemaet på stadionutbyggingen, men alt skal være på plass til første hjemmekamp, sier banemester Svein Kjenes.
- Gressmatta er imidlertid fin, og har vært det nesten hele vinteren med det klimaet vi har her. Vi har for øvrig også høvlet ned gresset ved det ene målet, så nå blir det 2,37 meter opp til tverrliggeren kommende sesong, humrer Kjenes.


http://www.fxt.no/tippeligaen/article940964.ece


Legg merke til at det blir sagt av at Brann ligger litt etter skjema med stadionutbyggingen..

Legg også merke til at alt skal være klart til første hjemmekamp...

KjellMo

GGG Travel

jako

Synes muren mellom banen og tribunen er altfor høy. Blir ikke så intimt som jeg hadde håpet på. Skuffende.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

dudo

Skal ikke banen heves litt til neste år? Eller roter jeg nå fordi jeg synes den burde det pga grunnvannet?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

jako

Meget mulig, men det kan da ikke være så meget det er snakk om.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Brann_copper

Quote from: "KjellMo"Har lagt ut en del bilder fra Stadion i dag onsdag 21 mars


http://www.feltz.net/ZettSite/modules/xcgal/thumbnails.php?album=10


Kjempeflott. Vi her i provinsen overlever på grunn av samaritaner som deg!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Pondan

Muren blir like høy som et reklameskilt, åpner mann øynene så ser mann at de holder på og fylle inntil muren.. Blir helt likt som på BT svingen..

jako

Quote from: "Pondan"Muren blir like høy som et reklameskilt, åpner mann øynene så ser mann at de holder på og fylle inntil muren.. Blir helt likt som på BT svingen..


Synes det virker litt høyere på bildet, men bilder kan lyve.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Pondan

Joa, men om du ser på BT sin mur, så er ikke den heller "lav", men folk sitter ganske lavt nede fordi, jeg har sittet på nederste rad, har et hode som stikker over kanten..


slang

ansa 08

weirus

Noen som har bilder som viser forskjellen på setehøydene på den nye tribunen i forhold til hansa?
vip boksene gjør at tribuneradnen ser jæla lave ut på bildene
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Dr. Nansen

Quote from: "weirus"Noen som har bilder som viser forskjellen på setehøydene på den nye tribunen i forhold til hansa?
vip boksene gjør at tribuneradnen ser jæla lave ut på bildene


http://www.feltz.net/ZettSite/modules/xcgal/displayimage.php?album=10&pos=5&pid=132  

Ser litt merkelig ut med så lite seterader på en så stor tribune.. ser kansje bedre ut når alt blir ferdig!

Pondan

No er det jo seterader over boksene også, når tribunen er full i folk, så tror ikke jeg det blir så gale:)

Henki

Quote from: "Pondan"No er det jo seterader over boksene også, når tribunen er full i folk, så tror ikke jeg det blir så gale:)


Det er jo det som er viptribunen.

EDIT: Men det blir jo folk på disse setene når vip'ene sitter der da. Boksene er vel ment til bruk før og etter kampen. Og i pausen selvfølgelig.
Ballen skal fremover!

Botch

Hva er egentlig planene for gamle sitte?

Har vært snakk om to etasjer, men personlig håper jeg de bygger den lik BT, altså med like mange rader.
Det er jo denne tribunen som også kommer til å bli vist på tv.

Angående den høye muren gikk jeg først ut i fra at det var pga de nye boksene til lagene.

Kjell249

Quote from: "Henki"
Quote from: "Pondan"No er det jo seterader over boksene også, når tribunen er full i folk, så tror ikke jeg det blir så gale:)


Det er jo det som er viptribunen.

EDIT: Men det blir jo folk på disse setene når vip'ene sitter der da. Boksene er vel ment til bruk før og etter kampen. Og i pausen selvfølgelig.


Er ikke hele tribunen VIP, på en eller annen måte?
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

monzilla

Dere som er kritisk til løsningen av VIP-tribuner, hvordan burde de heller ha gjort det?

Nixon

Ingen VIP.
Ingen ny utbygging.
Er det ikke så enkelt?
Rød makt på Hansa


Brannfrelst

Quote from: "Botch"Hva er egentlig planene for gamle sitte?

Har vært snakk om to etasjer, men personlig håper jeg de bygger den lik BT, altså med like mange rader.
Det er jo denne tribunen som også kommer til å bli vist på tv.

Angående den høye muren gikk jeg først ut i fra at det var pga de nye boksene til lagene.


Må vel bli fler rader enn på BT om det skal bli noe kapasitet på 22.000++. BT har 26 rader. Det går vel 230-240 seter bortover ca. Dette gir en kapasitet på ca 6.000. Må vel ha MINST 30 rader++
2.10.07-Gullet kom hem!

BuG

Altså du mener Brann skulle bare hatt den gamle stadion? 12000 seter, og resten ståplasser?

Mener det var en god avgjørelse å gjøre som de har gjort =) Nå slipper vi å tenke på utbygging på mange mange år =)

Mvh meg =)
ullet 2007! =)

Brann_copper

Quote from: "Xminator"Slik ville jeg gjort det:
http://img61.imageshack.us/img61/8923/kopicp6.jpg][/URL]


Den var søren ikke dum!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

monzilla

Er det like mange VIP-losjer der, X?

Brannmus

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5300

En hel haug med store fine flotte bilder av den nye tribunen. Håper bare ikke det blir for mye av det gode for tribunekåte forumsbrukere.

Stalin

Hansa kommer jo til å være riimelig malplassert når den siste tribunen er ferdig.

Botch

Hansa er fin den. Det hadde eid om de hadde bygget nytt tak på Hansa i samme stil som de nye tribunene, men blir vel mye penger for lite glede.

Pondan


Prudi

Utbygging av svingen mot Hansa er nok på tegnebrettet, men grunnforholdene gjør bygging komplisert og dyr.

Svingen blir nok neppe bygget ut med mindre kapasiteten på resten av anlegget blir for lite. Møter bergensere opp 17-18 000 pr. kamp i et anlegg som tar 22 000 så blir det ingen siste sving.

SK Fire

En haug med nye bilder, mange av dem i høy oppløsning.

Har det klikket for Brann?

haha

Går mot vår. Gresset begynner til og med å bli grønt.

http://www.brann.no/dokumenter/Stadion%20utbygging08.jpg

Bør forresten være mulig å montere en ekstra seterad uten store problemer i etterkant, øverst der hvor den hvitkledde unnasluntreren sitter. ;) Like bak ham, mener jeg.

Sperrer jo ikke for utsikten, med mindre man ligger med hodet tett mot gulvet:

http://www.brann.no/dokumenter/Stadion%20utbygging03.jpg
(zoom inn på bildet)

Corran

Skjønner ikke helt det snakket om at muren forran e så høy Virker for meg som samme høyde som BT og Hansa. Kommer jo reklame (rullende elektronisk) i forrkant der så da ser det ikke så gale ut som det kan virke på enkelte av bildene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

naitsirk

og i tillegg kjem det innbytterbenkar.

Xminator

En del av setene lengst nede får begrenset sikt pga innbytterbenkene. Dette ble opplyst om da vi valgte seter i vinter.

kih

Quote from: "Brannfrelst"Må vel bli fler rader enn på BT om det skal bli noe kapasitet på 22.000++. BT har 26 rader. Det går vel 230-240 seter bortover ca. Dette gir en kapasitet på ca 6.000. Må vel ha MINST 30 rader++



nå tror jeg du har glemt noe vesentlig
bt-tribunen er bak mål og dermed en kortendetribune.. langsiden er nettopp en langside og dermed vil det være ca 120-130 flere seter pr rad

kortside er ca 70m, langside er ca 110 m = ca 50-55% lengre

240* ca 1,55 = ca 360
ca 360*26 = ca 9350 - 9400

og ca 9400 er vel ikke så ille?

Brannfrelst

Quote from: "kih"
Quote from: "Brannfrelst"Må vel bli fler rader enn på BT om det skal bli noe kapasitet på 22.000++. BT har 26 rader. Det går vel 230-240 seter bortover ca. Dette gir en kapasitet på ca 6.000. Må vel ha MINST 30 rader++



nå tror jeg du har glemt noe vesentlig
bt-tribunen er bak mål og dermed en kortendetribune.. langsiden er nettopp en langside og dermed vil det være ca 120-130 flere seter pr rad

kortside er ca 70m, langside er ca 110 m = ca 50-55% lengre

240* ca 1,55 = ca 360
ca 360*26 = ca 9350 - 9400

og ca 9400 er vel ikke så ille?


Forrige søndre har ca 4500 plasser. Her er det 20 rader. Hvordan kan du da få 9500 plasser inn på 26 rader? 360 seter på en langside?? Det er jo galskap. Plass til en rumpeball på hvert sete da. Håper iallefall det inluderer hjørnet mellom BT/Søndre.
2.10.07-Gullet kom hem!

Xminator

Dette er jo Krøvels domene, men om selve langsiden er 110 meter får man vel 45cm til hvert sete. Dvs 239 seter pr rad. Så går noe vekk til innganger og gangfelt. Så 9000 seter på 26 rader er umulig. Nå skal Brann ha to høyder på søndre, dvs at de får inn flere enn de 26 radene som er tegnet inn. Rundt 30 er vel der man havner. Så kommer ca. 800 seter i de to hjørnene i tillegg.

Alle tall er ren gjetning...

weirus

Quote from: "Nixon"Ingen VIP.
Ingen ny utbygging.
Er det ikke så enkelt?


jeg synes det er så enkelt...heller 10 seterader mer enn 10 vip bokser!
den nye tribunene ser rimelig merkelig ut med veggen av vip bokser og en lav øverste seterad i forhlod til resten av stadion!

man kunne også bygget vip-boksene i hjørnene i stedenfor eller tatt høyde for disse på bt..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Botch

VIP losjene var nok en nødvendighet for å få realisert prosjektet. Det er på ingen måte vakkert med losjene på spv tribunen, men så lenge vi slipper losjer på nye søndre så blir jeg fornoyd.

Jeg er hvertfall litt opptatt av at stadion skal se stor og mektig ut på tv, og spv tribunen vil jo bli vist minimalt på tv.

VAr en som sa at søndre idag rommer 4000 seter, men nye søndre vil bli lengre da dagens ikke går helt bort til bt. I tillegg tror jeg BT tribunen blir en "modul" bredere før svingen kommer. Nå skal vel også altanen fjernes, samt at stå feltene foran søndre blir fjernet.

Burde ikke være umulig å komme opp på hvertfall 7000 seter på nye søndre.

jako

Hvar er det de bruker det stilaset til?

Noen som vet?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

monzilla

Quote from: "weirus"
Quote from: "Nixon"Ingen VIP.
Ingen ny utbygging.
Er det ikke så enkelt?


jeg synes det er så enkelt...heller 10 seterader mer enn 10 vip bokser!
den nye tribunene ser rimelig merkelig ut med veggen av vip bokser og en lav øverste seterad i forhlod til resten av stadion!

man kunne også bygget vip-boksene i hjørnene i stedenfor eller tatt høyde for disse på bt..


Glad du ikke styrer økonomien der oppe.

purolatino

Quote from: "Brann_copper"
Quote from: "Xminator"Slik ville jeg gjort det:
http://img61.imageshack.us/img61/8923/kopicp6.jpg][/URL]


Den var søren ikke dum!


Dette var ikke så dumt nei, men vip boksene må nok sikkert ned en etasje, sikten blir stengt øverst med denne løsningen, noe av poenget er jo at vipene skal kunne sitte i stolene sine inne i boksene og kunne skue utover stadion før kampstart.Har klippet og limet litt selv da jeg ble litt inspirert og har kommet frem til at det skulle være mulig med 10 rader øverst,Vip bokser i midten og 18-20 rader nederst i en slags Hansa tribune stil.

monzilla

Da hadde vi fått en stadion med to små etasjer, og syting fordi at den ikke var intim nok.l Tar aldri slutt dette her.

Brann_ruler86

Quote from: "jako"Hvar er det de bruker det stilaset til?

Noen som vet?


Det er vel for å arbeide på kommentatorboksene.

Ellers så vil jeg si at det er bedre med den VIP løsningen som er nå enn VIP bokser som deler tribunen i to slik det er på altfor mange arenaer....
GÃ¥ ta banen!

Botch

Quote from: "Xminator"Slik ville jeg gjort det:
http://img61.imageshack.us/img61/8923/kopicp6.jpg][/URL]


Problemet er vel bare at den øverste etasjen er vip losjene, og at de 3? seteradene der er seter til hver enkelt losje.

Etasjen under er vel fasilitetene til ViP Hvermansen, hvor de kan kjøpe ting i pausen osv..

Losjene ville nok blitt atskillig mindre attraktiv om det skulle sitte andre folk rett foran dem.

Xminator

Tror ikke det hadde hatt for mye å si. Samle Losjevippen på midten (enda bedre plasser) om det er ett problem. VIP-losjene hadde solgt like bra om tribunen hadde vert på ett plan, så hvorfor ikke flere seter nedenfor på plan 2.

Selv om innedørsarealet har en del å si for mini-vippen, så hadde ikke manglende glassvegg mot banen hatt den dritt å si for salget.

Søndre tribune er enkelt og greit stygg.

Marek

Mener du at alle boksene ikke skulle hatt utsikt? Det tror jeg nok kunne vært en løsning ja, ville nok vært litt billigere.
Er jo faktisk noe Liverpool vurderer, å ha vip-bokser under jorden med heiser opp til stolene.
ons Ivar skal hem...

Pondan

Hva er vitsen å ha så jævlig mye vinduer da? De sitter jo ute under kampen.. Talentløst å ha så mye glassvinduer..

EvenSteven

Quote from: "Pondan"Hva er vitsen å ha så jævlig mye vinduer da? De sitter jo ute under kampen.. Talentløst å ha så mye glassvinduer..


Er du sikker på det ? I England sitter det nå masse folk bak glasset ...

Pondan

Joda, men det går fint ann å jage de ut, gi de en pute på stolen..

monzilla

Er så dritt lei av det der maset om vipboksene nå. Get over it!

Ingen av dere greier å komme opp med en bedre løsning og tilsvarende antall vipbokser.

Det er som med sosialisme, enkelte lever i en virkelighetsboble uten evnen til å se realitetene.

http://www.bres.boothbay.k12.me.us/wq/nnash/WebQuest/little_red_hen.htm

Go Up