• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Go Down

Pondan

No må dere bruke de små cellene.. Det har jo blåst passe i hele dag.. Regner ikke rett ned når det blåser..

DJ_ADG

PÃ¥ tanke med det ofte blÃ¥ser itileg te Ã¥ regne  kan hele tribunnen bli vÃ¥t med riktig vind, men blir nok uansett langt opp pÃ¥ tribunnen.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Strandlien

Dette er vel rimelig vanskelig å unngå uten å legge tak over hele stadion, eller?

Marek

Quote from: "Strandlien"Dette er vel rimelig vanskelig å unngå uten å legge tak over hele stadion, eller?


Det er jo bare en våt drøm.
ons Ivar skal hem...

Strandlien

Quote from: "Marek"
Quote from: "Strandlien"Dette er vel rimelig vanskelig å unngå uten å legge tak over hele stadion, eller?


Det er jo bare en våt drøm.


VÃ¥t er vel stikkordet her....

Marek

Klart man kan bli våt, men litt vann har da aldri skadet noen!
ons Ivar skal hem...

Pondan

Vi bor jo i Bergen.. Vi tålte no litt regn på SS av og til.

Pondan

No pleide ikke jeg stå helt nede med reklameskiltene da.. sto du fra midten og opp, så slapp du unna regnvær når det ikke blåste..

SK Fire

Quote from: "Xminator"http://www.brann.no/index.php?mapping=153

Nye bilder. Virker som nyetribunen kan bli en våt opplevelse...


Blir i så fall det samme som nederst på BT og nederst på Hansa.

Kaldt og vått.

Men Brann skal jo varme oss?

;)

Xminator

2stk Regnfrakk, lang, rød er allerede på handlelisten :p Litt av problemet er at taket er veldig mye høyere enn gamletribunen. Det skal enkelt og greit mindre vind til før det blir vått.

Uansett, i 2008 er Hansa den eneste tørre tribunen...

Erlend

Quote from: "Marek"Klart man kan bli våt, men litt vann har da aldri skadet noen!

Helt enig slutt Ã¥ syt sÃ¥ jævlig folkens.  Vi er da vanntette

Scally

koffor bry seg? Vi skal jo stå på Hansa :)

Kalinkasvingen

Er dette plassen til VIP-Hvermansen? De kan altså stå tørt å kjøpe pølser før, under og etter kampen, men sitteplassene deres er ikke under tak?

Dette er jo bare helt fantastisk. Og plassen har de kjøpt for 15 år.

Prudi

Quote from: "Timmen"Er dette plassen til VIP-Hvermansen? De kan altså stå tørt å kjøpe pølser før, under og etter kampen, men sitteplassene deres er ikke under tak?

Dette er jo bare helt fantastisk. Og plassen har de kjøpt for 15 år.


Sitteplassene er under tak, men du finner få baner i verden hvor ikke de nederste plassene er utsatt for regn når det blåser. Man skal bygge taket VELDIG langt ut for at et tak som er 20-30 meter over banen skal hindre vann i å komme på tribunene under ved sterk vind. Det er såre enkel fysikk.

Har man kjøpt plass nedert på tribunen og blir overasket over at man blir våt når det regner så har man aldri vært på fotballkamp før. Da er nok ikke VIP-hvermansenfeltet på Brann stadion det rette stedet å være. Da er sofaen mer den rette plassen.

Stalin

De nederste? Med litt vind vil jo ca alle plassene opp til VIP plassene være gjennomvåte.

krøvel vellevold

Hva hadde folk forventet? Har noen sett en tribune med tak som strekker seg langt inn på banen? Utrolig at folk er overrasket over at man kan bli våt også på en tribune med tak. Takene dekker tribunen akkurat. Det er ikke noe nytt - heller ikke på nye stadioner.
Legg ned hele klubben!

gunkar

Det vil bli montert en beholder under hvert sete som inneholder lang regnfrakk og sydvest. Inngår i seteleien for de som har betalt for 15 år. :lol:
rann, Brann og bare Brann

Marek

Quote from: "gunkar"Det vil bli montert en beholder under hvert sete som inneholder lang regnfrakk og sydvest. Inngår i seteleien for de som har betalt for 15 år. :lol:


Har hørt at alle som har kjøpt stolen for 15 år får bra pris på paraply!
ons Ivar skal hem...

This Charming Man

På bildene virker det som det er bygget en altfor høy mur der reklameskiltene skal henge. Dette er noe som ser helt fjernt ut, og jeg håper det bare er et synsbedrag. Vil ikke ha et nytt Lerkendal eller Viking Stadion hvor det er to meter fra publikum ned til banen. Intimt er det hvertfall ikke.

Men det kan jo være det er gjort slik mtp flytting av banedekke etter sesongen, kanskje de skal heve den litt i samme slengen.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Xminator

Quote from: "Marek"
Quote from: "gunkar"Det vil bli montert en beholder under hvert sete som inneholder lang regnfrakk og sydvest. Inngår i seteleien for de som har betalt for 15 år. :lol:


Har hørt at alle som har kjøpt stolen for 15 år får bra pris på paraply!


Paraply er ikke spesielt praktisk på fotballkamp. Sydvest og regnfrakk - lang.

Prudi

Quote from: "Stalin"De nederste? Med litt vind vil jo ca alle plassene opp til VIP plassene være gjennomvåte.


Litt vind? Hvor var du i går? Det var ikke litt vind. Det var den type vind man bare ser et par ganger i løpet av en fotballsesong. Dette blir garantert ikke noe problem. BT er utført på samme måte og jeg har ikke hørt noen som klager over at man blir våt på den tribunen.

Scally

Quote from: "Vicar in a Tutu"På bildene virker det som det er bygget en altfor høy mur der reklameskiltene skal henge. Dette er noe som ser helt fjernt ut, og jeg håper det bare er et synsbedrag. Vil ikke ha et nytt Lerkendal eller Viking Stadion hvor det er to meter fra publikum ned til banen. Intimt er det hvertfall ikke.

Men det kan jo være det er gjort slik mtp flytting av banedekke etter sesongen, kanskje de skal heve den litt i samme slengen.


banen skal flyttes mer mot Nymark ja, derfor er tribunen bygget litt lengre fra.

Stalin

Quote from: "Prudi"
Quote from: "Stalin"De nederste? Med litt vind vil jo ca alle plassene opp til VIP plassene være gjennomvåte.


Litt vind? Hvor var du i går? Det var ikke litt vind. Det var den type vind man bare ser et par ganger i løpet av en fotballsesong. Dette blir garantert ikke noe problem. BT er utført på samme måte og jeg har ikke hørt noen som klager over at man blir våt på den tribunen.

Hvor jeg var igår? Ikke i Bergen om det er det du sikter til.
Taket til hansa dekker mye mer av selve tribunen pga den ikke har VIP bokser.

Pondan

Taket til Hansa dekker ikke hele tribunen om du tror det.. Det er noen rader nederst som ikke har tak..

Ricky

Må opp på rad 7-8 i Hansa for å være noenlunde tørr under normalt regnvær

Prudi

Quote from: "Stalin"
Quote from: "Prudi"
Quote from: "Stalin"De nederste? Med litt vind vil jo ca alle plassene opp til VIP plassene være gjennomvåte.


Litt vind? Hvor var du i går? Det var ikke litt vind. Det var den type vind man bare ser et par ganger i løpet av en fotballsesong. Dette blir garantert ikke noe problem. BT er utført på samme måte og jeg har ikke hørt noen som klager over at man blir våt på den tribunen.

Hvor jeg var igår? Ikke i Bergen om det er det du sikter til.
Taket til hansa dekker mye mer av selve tribunen pga den ikke har VIP bokser.


Hva har Hansa med dette å gjøre? Jeg snakker om taket til BT-tribunen.

Rad 1 på Bt og rad 1 på SPV har like mye (eller lite) tak over seg. Er ikke dette noe problem på BT blir det heller ikke noe problem på SPV. Og jeg har ikke hørt om at man langt opp på BT blir våte.

Willy Wonka

Quote from: "Prudi"
Quote from: "Stalin"
Quote from: "Prudi"
Quote from: "Stalin"De nederste? Med litt vind vil jo ca alle plassene opp til VIP plassene være gjennomvåte.


Litt vind? Hvor var du i går? Det var ikke litt vind. Det var den type vind man bare ser et par ganger i løpet av en fotballsesong. Dette blir garantert ikke noe problem. BT er utført på samme måte og jeg har ikke hørt noen som klager over at man blir våt på den tribunen.

Hvor jeg var igår? Ikke i Bergen om det er det du sikter til.
Taket til hansa dekker mye mer av selve tribunen pga den ikke har VIP bokser.


Hva har Hansa med dette å gjøre? Jeg snakker om taket til BT-tribunen.

Rad 1 på Bt og rad 1 på SPV har like mye (eller lite) tak over seg. Er ikke dette noe problem på BT blir det heller ikke noe problem på SPV. Og jeg har ikke hørt om at man langt opp på BT blir våte.



Dette vil jeg tro har sammenhang med vindretning. Men når banen blir innebygget(les ingen åpne hjørner) så vil kanskje dette bli et mindre problem, men på den andre siden så er ikke dette like bra for matten.

K1980

Syntes Fredrikstad sin nye stadion blir ganske fin jeg (nye blider fra Søndag den 18):
http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=68187&perside=10&side=51

Kjell249

Quote from: "K1980"Syntes Fredrikstad sin nye stadion blir ganske fin jeg (nye blider fra Søndag den 18):
http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=68187&perside=10&side=51


Så ikke så værst ut det. Ihverfall bedre enn det var før. Er det meg, eller virker de nye tribunene veldig bratte.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

kabelmann

Fredikstad Stadion er i mine øyne den minst sexy av de som bygges. Men en ting skal de ha, og det er at de har vært flinke med setene. Er jo rene tifoen jo.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

olebrann3

så litt rundt på alle stadionene i tippeligaen, må si det er mange som ikke er klar enda... Vår stadion blir den fineste og etter den kommer stabæk sin...

chris_henrik

Quote from: "Kjell249"
Quote from: "K1980"Syntes Fredrikstad sin nye stadion blir ganske fin jeg (nye blider fra Søndag den 18):
http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=68187&perside=10&side=51


Så ikke så værst ut det. Ihverfall bedre enn det var før. Er det meg, eller virker de nye tribunene veldig bratte.


Det er "aspect ratio" eller hva det heter på norsk som er feil på bildene. Bildene er høyere enn de skal være og smalere enn de skal være.
<BRANN> ..... DKFM

Brannfrelst

Quote from: "K1980"Syntes Fredrikstad sin nye stadion blir ganske fin jeg (nye blider fra Søndag den 18):
http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=68187&perside=10&side=51

NÃ¥ viser de kun 3/4 av stadion da,og ikke den styggeste tribunene av de alle.
2.10.07-Gullet kom hem!

Scally

Quote from: "Brannfrelst"
Quote from: "K1980"Syntes Fredrikstad sin nye stadion blir ganske fin jeg (nye blider fra Søndag den 18):
http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?trad=68187&perside=10&side=51

NÃ¥ viser de kun 3/4 av stadion da,og ikke den styggeste tribunene av de alle.


Syntes ikke FFK sin stadion var noe særlig, uhyre lite intim.

Mr_Soma

Håper ikke du trodde at tribunen var så bratt Kjell? hehe
Skaleringen på bildene er jo helt på styr, så det hadde jo vært livsfarlig å oppholde seg på en sånn tribune ved scoring.


dingsy

Flotte bilder! Gleder meg til setene er på. De skal vel begynne med de snart. Lurer på om det skal stå no på de? sånn som bt.

Scally

Quote from: "dingsy"Flotte bilder! Gleder meg til setene er på. De skal vel begynne med de snart. Lurer på om det skal stå no på de? sånn som bt.


Blir vel gjerne S P V siden Sparebanken Vest er sponsor på tribunen.

Kjell249

Quote from: "Mr_Soma"Håper ikke du trodde at tribunen var så bratt Kjell? hehe
Skaleringen på bildene er jo helt på styr, så det hadde jo vært livsfarlig å oppholde seg på en sånn tribune ved scoring.


Eller etter et par pils:) Hadde ikke stoppet å rulle, hvis du først falt...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Brann_copper

We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Xminator

Quote from: "Scally"
Quote from: "dingsy"Flotte bilder! Gleder meg til setene er på. De skal vel begynne med de snart. Lurer på om det skal stå no på de? sånn som bt.


Blir vel gjerne S P V siden Sparebanken Vest er sponsor på tribunen.


Og alle lagene vi møter i Europacupen kommer til å tenke P S V...

Brann_copper

Antagelig ikke, for når de spiller der sitter det jo folk på setene...
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Ricky


Brann_copper

Jeg synes Brann er ulidelig sene med å legge bilder ut på brann.no. Det er nesten ikke til å tåle for oss som bor her østpå. En og annen gang skjer det jo at noen her inne tar mot til seg og drar opp i Idrettsveien og tar noen bilder som de legger ut her. Det synes jeg er kjempebra, men webansvarlig på brann.no må skjerpe seg! Det kan aldri bli for mange bilder av Nye Stadion. Jeg er innom en del andre sider også, og de klubbene som bygger nytt er flinke til å dokumentere byggeprosessen. Brann er ikke det!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

klysa

Greit det, men tribunden som blir bygget nå er\blir jo den desidert styggeste tribunen. Absolutt ingenting å få orgasme av, når vi skriver 2008 begynner det å ligne noe tenker jeg.

Brann_copper

Quote from: "klysa"Greit det, men tribunden som blir bygget nå er\blir jo den desidert styggeste tribunen. Absolutt ingenting å få orgasme av, når vi skriver 2008 begynner det å ligne noe tenker jeg.


Ikke enig. Jeg synes Stadion ser ut til å bli en flott arena. Men det er nå prosessen jeg er ute etter, følge med hvordan utviklingen forløper...

Vurderte å opprette en egen tråd . BILDER AV STADION - men vet ikke om det hadde hjulpet..
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

rettetast

Quote
- Vi ligger litt etter tidsskjemaet på stadionutbyggingen, men alt skal være på plass til første hjemmekamp, sier banemester Svein Kjenes.
- Gressmatta er imidlertid fin, og har vært det nesten hele vinteren med det klimaet vi har her. Vi har for øvrig også høvlet ned gresset ved det ene målet, så nå blir det 2,37 meter opp til tverrliggeren kommende sesong, humrer Kjenes.


http://www.fxt.no/tippeligaen/article940964.ece

Scally

Quote from: "Brann_copper"Jeg synes Brann er ulidelig sene med å legge bilder ut på brann.no. Det er nesten ikke til å tåle for oss som bor her østpå. En og annen gang skjer det jo at noen her inne tar mot til seg og drar opp i Idrettsveien og tar noen bilder som de legger ut her. Det synes jeg er kjempebra, men webansvarlig på brann.no må skjerpe seg! Det kan aldri bli for mange bilder av Nye Stadion. Jeg er innom en del andre sider også, og de klubbene som bygger nytt er flinke til å dokumentere byggeprosessen. Brann er ikke det!


plag Lokøyen, tror det er han som tar bildene.

Brann_copper

We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Lilleheil

Noen som har tilgang til garderoben på brann.no? kanskje de oppdaterer oftere der....

Go Up