• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

DJ_ADG

Quote from: "Dorinda"
Quote from: "Erlend"
Quote from: "Xminator"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2635788.ece

Jæger lover utsolgt pÃ¥ hver hjemmekamp  og ny tilskuerrekord denne sesongen. Det blir lagt ut 3-4000 billetter for Ã¥pent salg for hver kamp.


Det er vel 5000. 12 000++ solgte partoutkort og kapaistet på litt over 17 000 er vel tallene


Bortesupporterne har også krav på et visst antall billetter.


Minimum 5% av total kapasiteten og sikkerhetsonen skal bli tatt fra hjemme plassene. Som dette viser skal de få Felt S og Felt R dersom de kommer mange, men på de fleste kamper blir nok felt R hjemme felt.

http://www.brann.no/dokumenter/kart_stadion_NY.pdf
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Pondan


C@Bøe_79

Quote from: "Prudi"
Quote from: "C@Bøe_79"

Det har alltid vært mulig å kjøre bil inn på Stadion! Og det vil denne sesongen også være det...
Når Stadion er ferdig vil det være inngang for traktor og annet utstyr som må brukes.
Så ikke vær redd for at det blir farlig...


- Hvor kunne man kjøre bil inn på stadion i fjor?

At det blir en inngang neste år er jo bra. Poenget er at man her diskuterer å ville stenge denne inngangen med seter fordi man ikke liker hullet.


Mellom BT og Søndre, der kranbilen kjørte inn:-)
Er en port der, men den kan åpnes...
Tipper hullet blir litt annerledes utseende på når tribunen er ferdig, bare se "hullene" på BT..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

kabelmann

Quote from: "Prudi"Et "avtagbart" felt vil kreve innleie av kranbil hver gang man skal benytte åpningen og en kranbil koster en god del tusenlapper å mobilisere.

60-70 plasser à 13 hjemmekamper hadde nok dekket inn denne kranbilen ++
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Marek

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Prudi"Et "avtagbart" felt vil kreve innleie av kranbil hver gang man skal benytte åpningen og en kranbil koster en god del tusenlapper å mobilisere.

60-70 plasser à 13 hjemmekamper hadde nok dekket inn denne kranbilen ++


SÃ¥ du kan garantere 13 utsolgte kamper?
ons Ivar skal hem...

Xminator

Jæger gjør som tidligere sagt det. Ikke rart BA trekte tilbake linken, saken var ikke ment å stå i avisen før i dag ... Men i dag er saken i BA: "Markedssjefen spår fulle hus hele sesongen."

C@Bøe_79

Hullet hadde ikke sett så rart ut om det kom der det skulle vært, på Søndre mot Hansa..
Men som tidligere opplyst fra mange, så flyttet de tribunen fra sør til nord..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

kabelmann

Quote from: "Marek"SÃ¥ du kan garantere 13 utsolgte kamper?

Trenger jeg det? Alle i en kamp ville vært mye mer enn nok.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

atlascopo

Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Dorinda"
Quote from: "Erlend"
Quote from: "Xminator"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2635788.ece

Jæger lover utsolgt pÃ¥ hver hjemmekamp  og ny tilskuerrekord denne sesongen. Det blir lagt ut 3-4000 billetter for Ã¥pent salg for hver kamp.


Det er vel 5000. 12 000++ solgte partoutkort og kapaistet på litt over 17 000 er vel tallene


Bortesupporterne har også krav på et visst antall billetter.


Minimum 5% av total kapasiteten og sikkerhetsonen skal bli tatt fra hjemme plassene. Som dette viser skal de få Felt S og Felt R dersom de kommer mange, men på de fleste kamper blir nok felt R hjemme felt.

http://www.brann.no/dokumenter/kart_stadion_NY.pdf




Noen som vet hvorfor det er presisert "NOE REDUSERT SIKT" på nedre felt A & D på frydenbø tribunen? er dette fordi folk skal stå på de midterste feltene?

Strandlien

Quote from: "atlascopo"
Quote from: "DJ_ADG"
Quote from: "Dorinda"
Quote from: "Erlend"
Quote from: "Xminator"http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2635788.ece

Jæger lover utsolgt pÃ¥ hver hjemmekamp  og ny tilskuerrekord denne sesongen. Det blir lagt ut 3-4000 billetter for Ã¥pent salg for hver kamp.


Det er vel 5000. 12 000++ solgte partoutkort og kapaistet på litt over 17 000 er vel tallene


Bortesupporterne har også krav på et visst antall billetter.


Minimum 5% av total kapasiteten og sikkerhetsonen skal bli tatt fra hjemme plassene. Som dette viser skal de få Felt S og Felt R dersom de kommer mange, men på de fleste kamper blir nok felt R hjemme felt.

http://www.brann.no/dokumenter/kart_stadion_NY.pdf




Noen som vet hvorfor det er presisert "NOE REDUSERT SIKT" på nedre felt A & D på frydenbø tribunen? er dette fordi folk skal stå på de midterste feltene?


Ja.

Marek

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Marek"SÃ¥ du kan garantere 13 utsolgte kamper?

Trenger jeg det? Alle i en kamp ville vært mye mer enn nok.


Mener så tydelig at du skrev 60-70 i 13 hjemmekamper. Dvs at det må være utsolgt før det skal bli behov for disse plassene.
ons Ivar skal hem...

kabelmann

Quote from: "Marek"Mener så tydelig at du skrev 60-70 i 13 hjemmekamper. Dvs at det må være utsolgt før det skal bli behov for disse plassene.


Herlighet. Ja, det må være utsolgt for å få behov for plassene. Og når det da først er utsolgt så har man altså 60-70 ekstra plasser å selge. Utgiftene til å dekke en kranbil et par ganger i året hadde vært dekket 10 ganger bare på en 16. mai-kamp. Hadde stadion vært utsolgt hver kamp ville disse setene alene gitt flere hundretusen i ekstra inntekter.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Marek

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Marek"Mener så tydelig at du skrev 60-70 i 13 hjemmekamper. Dvs at det må være utsolgt før det skal bli behov for disse plassene.


Herlighet. Ja, det må være utsolgt for å få behov for plassene. Og når det da først er utsolgt så har man altså 60-70 ekstra plasser å selge. Utgiftene til å dekke en kranbil et par ganger i året hadde vært dekket 10 ganger bare på en 16. mai-kamp. Hadde stadion vært utsolgt hver kamp ville disse setene alene gitt flere hundretusen i ekstra inntekter.


Og det er gratis å lage en slik innretning som kan løftes opp ved behov?
Hva om vi venter og ser om det blir utsolgt i alle kampene før vi tar i bruk reodor felgen metoder?
ons Ivar skal hem...

kabelmann

Jeg har ikke sagt et pip om hvorvidt dette skal bygges eller ikke. Alt jeg har sagt at mobilkrankostnadene neppe kan være det sterkeste argumentet i mot. Hva byggekostnader angår så er det selvfølgelig ikke gratis, men du tror vel ikke dette er noe som ville ruinert Brann?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Marek

Quote from: "kabelmann"Jeg har ikke sagt et pip om hvorvidt dette skal bygges eller ikke. Alt jeg har sagt at mobilkrankostnadene neppe kan være det sterkeste argumentet i mot. Hva byggekostnader angår så er det selvfølgelig ikke gratis, men du tror vel ikke dette er noe som ville ruinert Brann?
ons Ivar skal hem...

kabelmann

Quote from: "Marek"

Problemet er vel strengt tatt at du ikke leser innlegg før du svarer på dem. Hvorfor stiller du meg disse spørsmålene?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Marek

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Marek"

Problemet er vel strengt tatt at du ikke leser innlegg før du svarer på dem. Hvorfor stiller du meg disse spørsmålene?


Jaha, for det første stiller jeg deg et spørsmål her.
Du argumenterer for at 60-70 plasser i 13 kamper vil dekke inn en kranbil når det trengs å løfte dette vekk. Er klart at du kanskje kommer med en faktaopplysning, men er vel mere nærliggende at du mener at dette er måten å gjøre det på.
Jeg ser virkelig ikke hvordan man skal tjene på å ha et avtagbart tribunefelt over dette hullet.
ons Ivar skal hem...

Erlend

Quote from: "Pondan"Oversikt over kamparenaene i 2007.

http://www.youtube.com/watch?v=2zk_R_UHh0w

har de seriøst endret navn fra storstadion til komplett.no arena oppe i sandefjord??  Det var nÃ¥ det verste de kunne funnet pÃ¥ Ã¥ kalle den

Marek

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Pondan"Oversikt over kamparenaene i 2007.

http://www.youtube.com/watch?v=2zk_R_UHh0w

har de seriøst endret navn fra storstadion til komplett.no arena oppe i sandefjord??  Det var nÃ¥ det verste de kunne funnet pÃ¥ Ã¥ kalle den


Nede i Sandefjord. Men ja, og jeg synes vi skal ha den ytterste medfølelse for de stakkarne.
ons Ivar skal hem...

slang

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Pondan"Oversikt over kamparenaene i 2007.

http://www.youtube.com/watch?v=2zk_R_UHh0w

har de seriøst endret navn fra storstadion til komplett.no arena oppe i sandefjord??  Det var nÃ¥ det verste de kunne funnet pÃ¥ Ã¥ kalle den


De har ikkje endret navn. Komplett.no arena er navnet på sandefjord sin nye stadion. De skal spille på storstadion frem til sommeren og tar i bruk den nye stadion på høsten.
ansa 08

Prudi

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Marek"Mener så tydelig at du skrev 60-70 i 13 hjemmekamper. Dvs at det må være utsolgt før det skal bli behov for disse plassene.


Herlighet. Ja, det må være utsolgt for å få behov for plassene. Og når det da først er utsolgt så har man altså 60-70 ekstra plasser å selge. Utgiftene til å dekke en kranbil et par ganger i året hadde vært dekket 10 ganger bare på en 16. mai-kamp. Hadde stadion vært utsolgt hver kamp ville disse setene alene gitt flere hundretusen i ekstra inntekter.


Skal vi se på det regnestykket. Disse plassene i en kamp genererer 20 000 kroner. Det er ifølge deg nok til å dekke kostnadene for å leie inn kranbil et par ganger i året 10 ganger. Du skriver altså at man kan leie kranbil 20 ganger i året for den inntekten feltet gir i en kamp (det er faktisk dette du skriver med setningen "Utgiftene til å dekke en kranbil et par ganger i året hadde vært dekket 10 ganger bare på en 16. mai-kamp")

Altså koster det kun 1000 å leie en kranbil. Det tror jeg med respekt å melde er møl. Jeg vil tippe at å leie kranbil, inkludert sjåfør/kranfører, mobilisering, demobilisering kan koste alt mellom 10 og 20 000 pr gang. Altså ikke langt unna det man kan tjene på feltet pr. kamp.

Ser man på en fremtidig bruk av stadion som konsertarena etc så er det neppe håpløst å tro at man vil ha biler inn på anlegget en gang i måneden. Dermed må man nærmest selge ut dette feltet i hver hjemmekamp for å få kostnadene til å gå opp med inntektene.

kabelmann

Quote from: "Prudi"Du skriver altså at man kan leie kranbil 20 ganger i året for den inntekten feltet gir i en kamp (det er faktisk dette du skriver med setningen "Utgiftene til å dekke en kranbil et par ganger i året hadde vært dekket 10 ganger bare på en 16. mai-kamp")

Altså koster det kun 1000 å leie en kranbil. Det tror jeg med respekt å melde er møl. Jeg vil tippe at å leie kranbil, inkludert sjåfør/kranfører, mobilisering, demobilisering kan koste alt mellom 10 og 20 000 pr gang. Altså ikke langt unna det man kan tjene på feltet pr. kamp.

Det var en liten overdrivelse, det forstod du vel? Den nøyaktige prisen vet jeg selvsagt ikke. Den eneste referansen jeg har er at vi i min jobb leide en kranbil til en times fotoshoot for et knapt år siden. Dette kom på pluss/minus 1000 spenn såvidt jeg kan erindre. Det vil helt klart bli dyrere å flytte en tribuneseksjon, men 20 000? Jaja, ikke vet jeg.

Quote from: "Prudi"Ser man på en fremtidig bruk av stadion som konsertarena etc så er det neppe håpløst å tro at man vil ha biler inn på anlegget en gang i måneden.

Her må det bli mye "etc", for hvor ofte ser vi artister i Bergen som fyller en stadion? Ifjor var det Sting og Stones hvorav antakeligvis bare sistnevnte kunne hatt bruk for en stadion.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Opptil flere faktisk. Ser meget bra ut, selv om de kunne fått plass til flere rader på øvre felt ved å lage overheng på glassfasaden innvendig.

Håper de har døgnvakt på glavaen...

Erlend

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Prudi"Du skriver altså at man kan leie kranbil 20 ganger i året for den inntekten feltet gir i en kamp (det er faktisk dette du skriver med setningen "Utgiftene til å dekke en kranbil et par ganger i året hadde vært dekket 10 ganger bare på en 16. mai-kamp")

Altså koster det kun 1000 å leie en kranbil. Det tror jeg med respekt å melde er møl. Jeg vil tippe at å leie kranbil, inkludert sjåfør/kranfører, mobilisering, demobilisering kan koste alt mellom 10 og 20 000 pr gang. Altså ikke langt unna det man kan tjene på feltet pr. kamp.

Det var en liten overdrivelse, det forstod du vel? Den nøyaktige prisen vet jeg selvsagt ikke. Den eneste referansen jeg har er at vi i min jobb leide en kranbil til en times fotoshoot for et knapt år siden. Dette kom på pluss/minus 1000 spenn såvidt jeg kan erindre. Det vil helt klart bli dyrere å flytte en tribuneseksjon, men 20 000? Jaja, ikke vet jeg.

Quote from: "Prudi"Ser man på en fremtidig bruk av stadion som konsertarena etc så er det neppe håpløst å tro at man vil ha biler inn på anlegget en gang i måneden.

Her må det bli mye "etc", for hvor ofte ser vi artister i Bergen som fyller en stadion? Ifjor var det Sting og Stones hvorav antakeligvis bare sistnevnte kunne hatt bruk for en stadion.

Hva med Iron Maiden? Billettene ble utsolgt pÃ¥ fÃ¥ timer.  Prøvde Ã¥ fÃ¥ tak i selv, men helt umulig

dudo

Quote from: "Xminator"Opptil flere faktisk.


Se der ja, der kom det flere.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SK Fire

Quote from: "Xminator"Opptil flere faktisk. Ser meget bra ut, selv om de kunne fått plass til flere rader på øvre felt ved å lage overheng på glassfasaden innvendig.

Håper de har døgnvakt på glavaen...


Hadde ikke det tatt utsikten fra innsiden av glassveggen da?

Tror du det er mulig å utvide kapasiteten med et overheng i etterkant på en nogenlunde lett måte?

Brann-stadion bygges jo som et byggesett med ferdigproduserte elementer, så det spørs om de får problemer da...

Xminator

QuoteHadde ikke det tatt utsikten fra innsiden av glassveggen da?


Ikke for noe viktig. Klart, bjelkene ville jo stukket 30-40 cm ned på veggen, men med mindre du er to meter høy ville sikten til banen vært omtrent den samme. Inntrykket nede fra gresset ville vært omtrent det samme, men sett fra kameravinkel ville glassveggen nesten forsvunnet.

Tviler på at dette lar seg gjøre billig nok i etterkant.


Prudi

Quote from: "SK Fire"Tribunen BLIR ferdig til seriestart


http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.2022141


Reistad snakker nok om kapasiteten etter bygging av søndre. Det finnes ingen konkrete planer med tidslinje om en utvidelse av kapasiteten opp mot 24000. Kun luftige tanker og supporteres våte drømmer. Reistad har selv tidligere indikert at en bygging av svingen mellom søndre og Hansa kan komme kjapt (kanskje samtidig som byggingen av søndre), men at svingen mellom hoved og Hansa er et mye lengre lerret å bleke grunnet grunnforholdene.

Altså er det ingenting som tyder på at rekorden fra 1978 blir slått med det første. Slik det står i artikkelen.

kabelmann

Quote from: "Erlend"Hva med Iron Maiden? Billettene ble utsolgt pÃ¥ fÃ¥ timer.  Prøvde Ã¥ fÃ¥ tak i selv, men helt umulig

Der var det en til, ja. Jeg skal ærlig innrømme at husken min er elendig :)

Bare for å få avsluttet dette kranbilgreiene... hvis det kommer tak over hjørnet, vil det i det hele tatt være mulig å bruke en kabel til å løfte en slik konstruksjon? Kanskje det må andre løsninger til, som f.eks. a) type fergeåpning som løfter seg (antakeligvis sinnsykt dyrt og relativt urealistisk) eller b) en sak som enkelt og greit bare rulles vekk på hjul.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

SKBMiller

herregud. drit i det hullet.

tenk heller positivt, at brann tenker fremtidig ved utleie til konserter osv. hadde vært kjipt å ha tetta hullet for å få noen ekstra plasser om man får en sjanse til å arrangere noe.

kristiso

Har ikke disse hullene en luftefunksjon også? Mener å huske å ha lest at det er viktig for gresset at luften inne på stadion sirkulerer, og at disse hullene i hjørnene hjelper. Jeg irriterer meg stadig over hvor stygge disse hullene i hjørnet blir på små stadioner som feks viking stadion, mens det samme hullet så og si ikke synes på feks St. James.
olly

SK Fire

Quote from: "Prudi"
Quote from: "SK Fire"Tribunen BLIR ferdig til seriestart


http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.2022141


Reistad snakker nok om kapasiteten etter bygging av søndre. Det finnes ingen konkrete planer med tidslinje om en utvidelse av kapasiteten opp mot 24000. Kun luftige tanker og supporteres våte drømmer. Reistad har selv tidligere indikert at en bygging av svingen mellom søndre og Hansa kan komme kjapt (kanskje samtidig som byggingen av søndre), men at svingen mellom hoved og Hansa er et mye lengre lerret å bleke grunnet grunnforholdene.

Altså er det ingenting som tyder på at rekorden fra 1978 blir slått med det første. Slik det står i artikkelen.



Det motstrider hva som er fremlagt i media den siste tiden.
Der har det vært fokosuert på den sør-østre svingen er en del av det forestående byggetrinnet (sammen med søndre langside), og at dette har vært rimelig klart fra Sportsklubbens side.

Gjentetting av den nord-vestre hjørnet kommer evt. senere, hvis behov.

Men da har vel den godeste Reistad "sikret" seg med sine 22.000 seter. Just in case..



Marek

Quote from: "kabelmann"[Bare for å få avsluttet dette kranbilgreiene... hvis det kommer tak over hjørnet, vil det i det hele tatt være mulig å bruke en kabel til å løfte en slik konstruksjon? Kanskje det må andre løsninger til, som f.eks. a) type fergeåpning som løfter seg (antakeligvis sinnsykt dyrt og relativt urealistisk) eller b) en sak som enkelt og greit bare rulles vekk på hjul.


Synes det tok lang tid før kabelmann foreslo en kabel. :o)
Klart at det lar seg gjøre, både med dine forslag og kanskje med hydrualiske måter. Men tror det vil bli for dyrt og unødvendig om man utelukker det visuelle.
ons Ivar skal hem...

kabelmann

Quote from: "Marek"Synes det tok lang tid før kabelmann foreslo en kabel. :o)

Du vet, ser ikke skogen for bare trær og kvister i øyet og alt det der :)
Uansett, jeg har nå aldri helt sett behovet for verken 25 000 eller 30 000 seter, så det der hullet skal nå ihvertfall jeg klare å leve med.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Helginho


Marek

Quote from: "Erlend"
Quote from: "Marek"
Quote from: "Xminator"Skal ikke rare klareringen til før det singler i glass...


Sæternes demping mener du vel.

eller eventuelt et innlegg


Stemmer det ja, han spillte jo kant en kamp i fjor. Var noen drusere av noen innlegg da.
ons Ivar skal hem...

Tifo

Denne tråden handler om stadionutbygging og ikke Sæternes sine innlegg. Hold dere til tema.

Mvh
Stian
.:Tifo-gruppen:.

Brann_copper

Klippet fra artikkelen "Tribunen BLIR ferdig"...

Den nye hovedtribunen vil romme 4000 tilskuere og skal stå i nordre del av anlegget, hvor Store Stå har hatt fast tilholdssted.

Det høres ut som om de holder på å bygge den ett sted for så å flytte den til nordre del av anlegget når den er ferdig.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Xminator

http://www.brann.no/index.php?mapping=153

Nye bilder. Virker som nyetribunen kan bli en våt opplevelse...

monzilla

Nja, husk at banen skal flyttes mot tribunen

Xminator

Quote from: "monzilla"Nja, husk at banen skal flyttes mot tribunen


Kanskje det, men skal tribunen flyttes lenger under tak?

benny

Reklamen på taket virker så jævlig billig!
Ellers ser det greit ut.

Brann_ruler86

Quote from: "Xminator"http://www.brann.no/index.php?mapping=153

Nye bilder. Virker som nyetribunen kan bli en våt opplevelse...


På de siste bildene ser det ut som om mye av tribunen ikke er under tak, men hvis du ser på dette bildet så ser det ut som om taket stikker omtrent ut til der tribunen slutter. Men det hjelper nok ikke så mye for de på de nederste radene på en dag med regn og litt vind....

GÃ¥ ta banen!

monzilla

Quote from: "Xminator"
Quote from: "monzilla"Nja, husk at banen skal flyttes mot tribunen


Kanskje det, men skal tribunen flyttes lenger under tak?


Jeg tenkte mer på det bildet der det ser ut til at tribunen går helt fram til gresset, og ser man på taket så ser det ut som det er bare de som betaler mest som får tak.

Xminator

Så vel mer på hvor mye av tribunen som var våt.

Go Up