• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kirk

Quote from: "fettnok"Den nye tribunen skulle ikke ha byggestart til høsten. så det blir vel etter 2008 sesongen, noe som er horribelt i mine øyne da det ville være passende å ha den ferdig til 100årsjubileumet. det forsvinner 5 seterader pga vipplassene forresten.
unnskyld uryddig innlegg.


Hadde vært greit å vite hvem som egentlig er kilden din her.

Kjipt hvis de ikke begynner å bygge på gamle sitte i år, selv om det vel har lagt litt i kortene, siden en ennå ikke har fått sendt inn ny reguleringsøknad. Så er spørsmålet om det er tidsnød som er årsaken, eller om det er økonomien som er problemet. Går ut ifra at de uansett må legge nytt banedekke i år?

Var og inspiserte tribunene i går. Sett fra banen eller gamle sitte er den nye hovedtribunen langt fra noe imponerende syn når det gjelder størrelse. VIP-boksene tar mye større plass enn jeg har fått inntrykk av ut fra bildene. Men ellers ser det jo unektelig stilig ut.

Håper bare at vi unngår prangende vip-bokser på gamle sitte. Hvis det er sånn enorm etterspørsel får de heller øke prisene på de som allerede er der. Ellers må det vel være mulig å bygge VIP-lokalen i bakkant og unngå vinduene ut mot banen.

fettnok

kilden var en jeg tror er fra lab. jobbet iallefall inne på byggeplasskontoret.
ette går aaaaaldri bra!


Prudi

Glimrende bilder. Du får legge dem ut på Stadion-byggetråden på VGD hvis du har konto der også. De er rimelig sulteforet der inne,

Marek

Ligner da voldsomt på Ullevåll utenfra denne stadion!
ons Ivar skal hem...

Torvanger

Herlig at "Nye" Brann Stadion etter sigende skal bli kjemisk fri for Rema 1000-skilter og annet utvendig, a`la det man har på vederstyggelige Ullevål. Den dagen Søndre Langside står ferdig vil det se sinnsykt bra ut, med hele seterader fra topp til bunn, bortsett fra Hansa-tribunene, øvre del av Nordre og hjørnene i BT.

22.000 blir kapasiteten, og det ligger garantert muligheter inne til å enten bygge om Hansa-svingen, få hele rader der også, evt bygge ut med flere plasser i de åpne hjørnene. Brann kan gjør akkurat det de vil nå når de er eneeiere og slipper å ta hensyn til tullete SBBL-boliger i stadionbygget.
Ikke utenkelig at man KAN bevege seg nærmere 25.000 med nevnte grep.
Kapasitetsmaset bør dermed være skrinlagt for lang tid fremover. Kanskje det må gjøres grep i 2100?  :lol:

Flott å se at det kommer til å bli det landemerke vi hadde drømt om.

Samtidig er det festlig å sende noen knegg i retning av dem som mente at det var hårreisende å ikke gå for en løsning på Nygårdstangen eller Mindemyren. Har dere skiftet mening nå?

Nå forblir Stadion der den har vært siden 1919, det er fortsatt mye historikk i anlegget, selv om det har totalt skiftet karakter. For det man må tenke på, er at Stadion har hatt forskjellig utsende fra tiår til tiår. Gamletribunen og Nordre Langside kom først på plass på henholdsvis 50- og 70-tallet, så det er ikke akkurat 200 års historie som går til grunne. Grunnen er fortsatt den samme, ved foten av Ulriken, det er det viktigste.

Super Hasund

Quote from: "Torvanger"Herlig at "Nye" Brann Stadion etter sigende skal bli kjemisk fri for Rema 1000-skilter og annet utvendig, a`la det man har på vederstyggelige Ullevål. Den dagen Søndre Langside står ferdig vil det se sinnsykt bra ut, med hele seterader fra topp til bunn, bortsett fra Hansa-tribunene, øvre del av Nordre og hjørnene i BT.

22.000 blir kapasiteten, og det ligger garantert muligheter inne til å enten bygge om Hansa-svingen, få hele rader der også, evt bygge ut med flere plasser i de åpne hjørnene. Brann kan gjør akkurat det de vil nå når de er eneeiere og slipper å ta hensyn til tullete SBBL-boliger i stadionbygget.
Ikke utenkelig at man KAN bevege seg nærmere 25.000 med nevnte grep.
Kapasitetsmaset bør dermed være skrinlagt for lang tid fremover. Kanskje det må gjøres grep i 2100?  :lol:

Flott å se at det kommer til å bli det landemerke vi hadde drømt om.

Samtidig er det festlig å sende noen knegg i retning av dem som mente at det var hårreisende å ikke gå for en løsning på Nygårdstangen eller Mindemyren. Har dere skiftet mening nå?

Nå forblir Stadion der den har vært siden 1908, det er fortsatt mye historikk i anlegget, selv om det har totalt skiftet karakter. For det man må tenke på, er at Stadion har hatt forskjellig utsende fra tiår til tiår. Gamletribunen og Nordre Langside kom først på plass på henholdsvis 50- og 70-tallet, så det er ikke akkurat 200 års historie som går til grunne. Grunnen er fortsatt den samme, ved foten av Ulriken, det er det viktigste.


Brann ble stiftet i 1908, men brann stadion fikk sin begynnelse vel i 1919.
La Folket Synge

*Feltz*

SK Fire

Torvanger skrev:

Quote22.000 blir kapasiteten, og det ligger garantert muligheter inne til å enten bygge om Hansa-svingen, få hele rader der også, evt bygge ut med flere plasser i de åpne hjørnene. Brann kan gjør akkurat det de vil nå når de er eneeiere og slipper å ta hensyn til tullete SBBL-boliger i stadionbygget.
Ikke utenkelig at man KAN bevege seg nærmere 25.000 med nevnte grep.



Hvordan vet du at kapasiteten blir 22.000 UTEN at man tetter igjen hjørnene på Hansa-tribunen?

Spekulasjonene går på at en kapasitet over 20.000 kun kan komme ved å bygge igjen nevnte tribune......

monzilla

Jeg har hørt det samme som torvanger. At når alle tribunene er bygget, så vil det være ca 22000 med muligheter til å bygge ut svingene dersom det skulle vært nødvendig

EDIT: forresten er jeg svært uenig å sende KNEgg mot mindemyren og nygårdstangen. Når vi har bygget ut nå vil vi ikke ha flere muligheter mtp den nærliggende infastrukturen.

robbie A

Quote from: "SK Fire"Torvanger skrev:

Quote22.000 blir kapasiteten, og det ligger garantert muligheter inne til å enten bygge om Hansa-svingen, få hele rader der også, evt bygge ut med flere plasser i de åpne hjørnene. Brann kan gjør akkurat det de vil nå når de er eneeiere og slipper å ta hensyn til tullete SBBL-boliger i stadionbygget.
Ikke utenkelig at man KAN bevege seg nærmere 25.000 med nevnte grep.



Hvordan vet du at kapasiteten blir 22.000 UTEN at man tetter igjen hjørnene på Hansa-tribunen?

Spekulasjonene går på at en kapasitet over 20.000 kun kan komme ved å bygge igjen nevnte tribune......


Hmm, vil dette si at hvis vi tetter hjørnene på Hansa så vil det romme 3.000 sjeler?

For referanse: Noen som vet hvor mange det er plass til i hjørnene til BT svingen?

Prudi

Quote from: "SK Fire"Torvanger skrev:

Hvordan vet du at kapasiteten blir 22.000 UTEN at man tetter igjen hjørnene på Hansa-tribunen?

Spekulasjonene går på at en kapasitet over 20.000 kun kan komme ved å bygge igjen nevnte tribune......


Mye av spekulasjonen er dommedagsprofetier som nærmest tar som utgangspunkt at begge langsidene blir like. Noe som selvsagt aldri har vært nevnt engang. Tipper Brann ender opp med en søndre tribune med noen VIP-bokser, men i hovedsak sitteplasser og med en kapasitete på rett over 20 000 før bygging av svingene mot Hansa.

Haugen2

Quote from: "robbie A"Hmm, vil dette si at hvis vi tetter hjørnene på Hansa så vil det romme 3.000 sjeler?

For referanse: Noen som vet hvor mange det er plass til i hjørnene til BT svingen?


Til sammenligning så vil en utbygging av Lerkendals fire hjørner øke kapasiteten fra 21166 til ca 25000.

Torvanger

Quote from: Super Hasund
Quote from: "Torvanger"Herlig at "Nye" Brann
Brann ble stiftet i 1908, men brann stadion fikk sin begynnelse vel i 1919.


Hvor var hjernen min igår, dette er pensum og noe jeg er fullstendig klar over. Er herved rettet opp.

Torvanger

Bjørn Dahl nevnte i BT før jul engang, i sammenheng med at SBBL hadde solgt sin eierandel til Brann, at kapasiteten nå ville bli rundt 22.000, i og med at man ikke lenger trengte å ta hensyn til boliger i Søndre Langside. Han nevnte også at det ble feil dersom det ble for mange VIP-bokser rundt Stadion og at man også måtte ha plass til vanlige Stadiongjengere.
Utfra dette kan man dra slutningen om at boliger i Søndre Langside ville ha lagt beslag på 2000 seter +/-.

Tenk at vi slipper det faenskapet!

Når det gjelder hjørnene på Hansa, kan alle se at det er romslig med plass, og at det minus tilkomståpninger nok kan bli plass til 1000 - 1500 pr del. Dagens Hansa har plass til 3900.

Så 24-25.000 er ikke urealistisk.

Med tid og stunder kan det jo også tenkes at Brann får nok valuta til å gjøre om fasaden til Hansa, slik at den får samme stil utvendig som de nye tribunedelene. Kanskje man også får istand en løsning som gjør at man kan fjerne de fjollete stolpene der også?

Etterhvert som Brann vokser seg større og rikere blir det nok rom for å bruke mer penger på denslags.

atlascopo

går tregt med nye bilder for tiden. Brann troppen fast i Danmark? Skal de bare være i Danmark til Brøndbykampen?


Helginho

Quote from: "Brann_ruler86"Nå har det kommet et nytt bilde.

http://www.brann.no/index.php?mapping=153&brann=a2343debc41f7e5f90e200952d3f3eac


Ikke fornøyd.... Håpløst at de bare har tatt ett bilde, koster ikke mye krefter å traske litt rundt på stadion med et kamera, man kan også kombinere det med feks. en røyk..

SK Fire

Torvanger skrev:

QuoteBjørn Dahl nevnte i BT før jul engang, i sammenheng med at SBBL hadde solgt sin eierandel til Brann, at kapasiteten nå ville bli rundt 22.000, i og med at man ikke lenger trengte å ta hensyn til boliger i Søndre Langside. Han nevnte også at det ble feil dersom det ble for mange VIP-bokser rundt Stadion og at man også måtte ha plass til vanlige Stadiongjengere.
Utfra dette kan man dra slutningen om at boliger i Søndre Langside ville ha lagt beslag på 2000 seter +/-.


Eller at de nevnte 2.000 seter kommer fra at en eventuell bygging av leiligheter i hjørnene til Hansatribunen, som nå faller bort.


QuoteNår det gjelder hjørnene på Hansa, kan alle se at det er romslig med plass, og at det minus tilkomståpninger nok kan bli plass til 1000 - 1500 pr del. Dagens Hansa har plass til 3900.


Terje Reistad, daglig leder i Brann Stadion A/S har uttalt at Brann jobber for å kartlegge mulighetene for å bygge ut disse hjørnene. Han sa også at han håpet på å vinne 800 seter i svingen Hansa-gamle VIP/søndre tribune, og at at ble skuffet hvis man bare ville klare 600 seter.

Han sa også at klubben håpet å bygge ut det nordvestre hjørnet, men at dette var vanskeligere pga. grunnforholdene.


QuoteMed tid og stunder kan det jo også tenkes at Brann får nok valuta til å gjøre om fasaden til Hansa, slik at den får samme stil utvendig som de nye tribunedelene. Kanskje man også får istand en løsning som gjør at man kan fjerne de fjollete stolpene der også?

Etterhvert som Brann vokser seg større og rikere blir det nok rom for å bruke mer penger på denslags.


Helt enig. Dette har jeg tenkt endel på selv. Det kommer sikkert om noen år.

Håper du har rett i dine spekulasjoner, men jeg tør ikke helt tro på det ennå. Er derfor en avventende pessimist.

Jeg vil forøvrig nevne at det finnes flere muligheter til å kunne øke kapasiteten med 500-1000 seter.

Stakk en tur innom Brann Stadion forleden og tittet litt på fasilitetene.

Da fikk jeg bekreftet min teori om at man fint kan legge til to rader øverst på BT-tribunen, to i skillet mellom øvre og nedre Hansa samt to rader nederst på Hansa.

I tillegg er trappene fra øvre til nedre seksjon på sistnevnte tribune mye bredere enn dem på BT. Setter man på ett ekstra sete pr. trinn (i ytterkanten), vil man likevel ha samme bredde som trinnene på Bt-tribunen.



P.S. Hvordan vet du at kapasiteten blir 22.000 UTEN gjentetting av svingene i Hansatribunen, MONZILLA?

Kjenner du noen i Brann?

Desperado

Quote from: "SK Fire"
Jeg vil forøvrig nevne at det finnes flere muligheter til å kunne øke kapasiteten med 500-1000 seter.

Stakk en tur innom Brann Stadion forleden og tittet litt på fasilitetene.

Da fikk jeg bekreftet min teori om at man fint kan legge til to rader øverst på BT-tribunen, to i skillet mellom øvre og nedre Hansa samt to rader nederst på Hansa.

I tillegg er trappene fra øvre til nedre seksjon på sistnevnte tribune mye bredere enn dem på BT. Setter man på ett ekstra sete pr. trinn (i ytterkanten), vil man likevel ha samme bredde som trinnene på Bt-tribunen.


Er særdeles skeptisk til teorien om å sette inn flere seter på Hansa - sikkert en fin tanke når du er eneste person på tribunen, men i og med at hele Hansa skal fylles opp med folk fra sidene (og ikke gjennom tribunen slik som på BT) er de gangarealene ikke større enn de må være. Synes det ble i trangeste laget allerede da de satte inn den berømte "ekstra raden på Hansa" i sin tid.

Xminator

Gjør da ingenting. Hansa er tross alt "economy-class" på Stadion, og det er fortsatt ikke like trangt som på flyene ;)

Speedy

Styret er defekt, kan jeg få et nytt ett?

Nei til jenter på Hansa!

Landås til eg dør!

tormi

Glimrende at folk tar ansvar og oppdaterer med nye bilder for oss nyhetstørste Bergensere.
SK BRANN - SK BRANN - SK BRANN
-----------------------------------------

Brannmus

Fra Brann.no:
QuoteAvslutningsvis redegjorde Terje Reigstad i Brann Stadion AS for fremdriften i utbyggingen av anlegget, og forsikret om at den nye hovedtribunen kommer til å bli ferdig i henhold til de oppsatte planene. Han avslørte også at man jobber for å utvide kapasiteten til nærmere 23.000 seter når hele anlegget på sikt er ferdig utbygd.

Xminator

Ja, men er dette "på sikt" inkludert hjørnene på Hansa? Eller er det før... Det er jo i så fall forskjellen på 23000 i 2008 og i 2010.

kabelmann

Klarer de å få til 23 000 så burde det holde i lang tid fremover.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

GamleErik

Quote from: "Brannmus"Fra Brann.no:
QuoteAvslutningsvis redegjorde Terje Reigstad i Brann Stadion AS for fremdriften i utbyggingen av anlegget, og forsikret om at den nye hovedtribunen kommer til å bli ferdig i henhold til de oppsatte planene. Han avslørte også at man jobber for å utvide kapasiteten til nærmere 23.000 seter når hele anlegget på sikt er ferdig utbygd.


Planene, les tegningene, man jobber med for det som er hovedtribunen i dag inneholder blant annet å:

1. Ta med sirkelsektoren mellom Frydenbø og gamle hovedtribune.

2. Mindre helling på radene nærmest banen og brattere helling på radene oppunder taket for å kunne presse inn en ca 5 ekstra rader innenfor rammene. Om dette innebar reklameskilter mellom de to skråningene ble det ikke sagt noe om.
ttaler seg kun som privatperson og har ingenting å gjøre med Brann Bataljonen Bergen sitt offisielle syn på ulike saker.

Kaptein

Vet noen ka som e planen videre, med at den nye tribunen, ikkje går helt inni BT? At det e en vegg der.. Var ikkje serlig pent..
Men synes vi får verdens peneste stadion;)

Ser det på www.brann.no på bilder
lt for Bergen
Alt for Brann

Kaptein

Vet noen ka som e planen videre, med at den nye tribunen, ikkje går helt inni BT? At det e en vegg der.. Var ikkje serlig pent..
Men synes vi får verdens peneste stadion;)

Ser det på www.brann.no på bilder
lt for Bergen
Alt for Brann

Pondan

Kommer en vegg der, men det er fordi tribunen er mye større enn bt sin, men de tetter nok hullet som er der, sånn at det blir sittetribuner helt til bt.

Petter Puddefjord

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! ! ! ! ! !


Fantastiske nyheter på BAs forside. 24.000 tilskuere! Nå begynner vi endelig å snakke!

Glimrende Bjørn Dahl. Du sviktet ikke.

Jeg er så glad at jeg detter av stolen!

YES - YES - YES ! ! !

Endelig har de forstått hva fremtiden bringer. Med 24.000 sitteplasser er jeg strålende fornøyd. Da kan vi konkurrere med RBK på et bra grunnlag, og alle som vil se Brann kan komme seg inn på de fleste kamper. Dette er gullnyheter før sesongstart. HERLIG!

laop

Dette høres bra ut, men det som også står i BA er at det muligens blir byggestart av den sørlige tribunen etter sesong 2008, som vil si et år seinere. Vil ikke da kapasiteten bli 17-18 000 to sesonger fremover???? :?

Xminator

I første omgang blir det mellom 22500 og 23000. Dette inkluderer søndre langside i 2 etasjer og man bygger ut hjørnet mellom søndre og Hansa.

Etter at anlegget er ferdig vil man ta en avgjørelse på om man skal bygge ut hjørnet mellom Hansa og Nordre langside. Da vil kapasiteten nærme seg 24000. Det avhenger av etterspørselen man får på billetter, så dette er neppe noe som står ferdig før i 2010, det siste ren spekulasjon fra min side.

Byggestart på søndre er usikker. Man måtte ha årsmøtets godkjenning på overtagelsen av Stor-Bergen boligbyggerlags del av Stadion før man kunne sende inn søknad om bygging. Om man bygger etter denne sesongen avgjøres av to ting - saksbehandlingstid og finansiering.

Saken i BA: http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2616214.ece

Rune felt F

Fra ba.no:

Dette skjer ved at det sørvestre hjørnet også fylles med seter, pluss at tribunen bygges i to etasjer, noe som gjør at en får noen flere seterader enn opprinnelig planlagt.

To etasjer?? i utgangspunktet liker eg ikkje etasjer. Men å ha det kun på ene langsiden vil ivertfall bli løyent.

SK Fire

Desperado skrev:


QuoteSK Fire skrev:

Jeg vil forøvrig nevne at det finnes flere muligheter til å kunne øke kapasiteten med 500-1000 seter.

Stakk en tur innom Brann Stadion forleden og tittet litt på fasilitetene.

Da fikk jeg bekreftet min teori om at man fint kan legge til to rader øverst på BT-tribunen, to i skillet mellom øvre og nedre Hansa samt to rader nederst på Hansa.

I tillegg er trappene fra øvre til nedre seksjon på sistnevnte tribune mye bredere enn dem på BT. Setter man på ett ekstra sete pr. trinn (i ytterkanten), vil man likevel ha samme bredde som trinnene på Bt-tribunen.


Er særdeles skeptisk til teorien om å sette inn flere seter på Hansa - sikkert en fin tanke når du er eneste person på tribunen, men i og med at hele Hansa skal fylles opp med folk fra sidene (og ikke gjennom tribunen slik som på BT) er de gangarealene ikke større enn de må være. Synes det ble i trangeste laget allerede da de satte inn den berømte "ekstra raden på Hansa" i sin tid.




Jeg forstår.

Men slik jeg forstår det, vil færre mennesker sluses ut inngangene i svingene nord og sør for Hansa.

Pr. i dag -dvs. før nordre tribune ble revet- ble denne tømt i svingen mot Bt og svingen mot Hansa. Tar man utgangspunkt i at ca. 5000 mennesker fra Nordre entret og forlot stadion her, så blir det jo ca. 2500 mennesker i svingen mot Hansa. Ettersom jeg forstår at VIP'ene får egne innganger i fronten av den nye hovedtribunen, så betyr det jo at 2500 færre mennesker skal innom Hansatribunen før og etter kamp, samt i pausen.

Dermed ser jeg ikke helt at dette skal være noe problem, slik du skisserer det.

Og jeg tåler å stå 30 sek. lenger i kø, hvis det skulle bli aktuelt.

Hvis Brann bygger ut kapasiteten til i underkant av 24.000 seter, trenger man ikke sette et ekstra sete i trappene på Hansa-tribunen, etter min mening.

Men jeg ønsker fremdeles å bygge to nye rader nederst mot banen på samme tribune, samt to rader der Hansa deles i to, ikke minst av estetiske årsaker, pluss to ekstra rader øverst på BT.

Se så mye finere nedre del av BT er der seteradene løper helt ned til banen. Enig?

I tillegg gjør det seg mye bedre med en kapasitet på 24.000 seter enn eks. drøye 23.000.

P.S. Vanvittig gode nyheter i dagens BA! Herlig!

Heldigvis fikk dere som har spekulert i dette rett!!

Krølle må stange hodet kraftig i veggen av frustrasjon her. Hehehe

SK Fire

Er det forresten noen som vet om hjørnet mellom BT-tribunen og nye hovedtribunen skal tettes helt igjen, eller om det skal være et åpent hull/dør under de to VIP-radene?

Det er jo blitt relativt vanlig, tror jeg, å lage en tilkomst for brannbiler, maskiner til bruk på matten og/eller innkjøring av utstyr til konserter mv. i nye anlegg.

monzilla


SK Fire

QuoteSkrevet: Tor Mar 01, 2007 10:29 am    Tittel:    

--------------------------------------------------------------------------------

To etasjer. Hvor har vi hørt det før 8)

http://www.ba.no/sport/fotball/brann/article2616214.ece
_________________
mvh

monzilla


Den e' fin, Monzilla!

Hvem/når/hvor fikk du se plantegningene?

monzilla


SK Fire

Xminator skrev:

Quote
Byggestart på søndre er usikker. Man måtte ha årsmøtets godkjenning på overtagelsen av Stor-Bergen boligbyggerlags del av Stadion før man kunne sende inn søknad om bygging. Om man bygger etter denne sesongen avgjøres av to ting - saksbehandlingstid og finansiering.


Stemmer. Skjønner ikke hvorfor ikke Brann da bare innkalte til ekstraordinært årsmøte. Merkelig

SK Fire

Xminator skrev:

Quote
Byggestart på søndre er usikker. Man måtte ha årsmøtets godkjenning på overtagelsen av Stor-Bergen boligbyggerlags del av Stadion før man kunne sende inn søknad om bygging. Om man bygger etter denne sesongen avgjøres av to ting - saksbehandlingstid og finansiering.


Stemmer. Skjønner ikke hvorfor ikke Brann da bare innkalte til ekstraordinært årsmøte. Merkelig

sigg

QuoteSK Fire skrev:

Men jeg ønsker fremdeles å bygge to nye rader nederst mot banen på samme tribune, samt to rader der Hansa deles i to, ikke minst av estetiske årsaker, pluss to ekstra rader øverst på BT.

Se så mye finere nedre del av BT er der seteradene løper helt ned til banen. Enig?

SK Fire

Quote from: "sigg"
QuoteSK Fire skrev:

Men jeg ønsker fremdeles å bygge to nye rader nederst mot banen på samme tribune, samt to rader der Hansa deles i to, ikke minst av estetiske årsaker, pluss to ekstra rader øverst på BT.

Se så mye finere nedre del av BT er der seteradene løper helt ned til banen. Enig?


Det er fullstendig unødvendig med så mange handicap-plasser.

Brannfrelst

Ser ikke helt hvordan det skal vere mulig å stappe inn 4 ekstra rader på nedre del av hansa. Spesielt nederst,da må de jo grave lenger ned i betongen. Og på den øvre delen må folk sitte 1-2 meter over bakken dersom det skal velges samme løsning som den øverste mystiske raden på nedre del av Hansa.
2.10.07-Gullet kom hem!

Lilleheil

I dagens papirutgave av bt er det laget en reportasje på fremdriften på den nye tribunen. en del bilder inne i bygget.

DJ_ADG

glder meg til å se tegninger, eg e i mot dobbel tribunne men bør vel se tegninger før man kan være 100% i mot.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Atlet Orvanger

Med forbehold om at jeg kan bli positivt overrasket når jeg ser tegningene, er det trist at Brann nå velger å bygge i to etasjer.

SK Fire

Quote from: "Brannfrelst"Ser ikke helt hvordan det skal vere mulig å stappe inn 4 ekstra rader på nedre del av hansa. Spesielt nederst,da må de jo grave lenger ned i betongen. Og på den øvre delen må folk sitte 1-2 meter over bakken dersom det skal velges samme løsning som den øverste mystiske raden på nedre del av Hansa.


Tror ikke du helt forstår hva jeg mener.

Nederste rad på Hansa-tribunen ligger endel høyere enn nederste rad på Bt-tribunen. Det ser ikke spesielt estetisk eller intimt ut, og er en "sløsing" med gode seter. Her er det altså plass til to nye seterader slik at man kommer like langt ned mot matten som på BT.

I tillegg kan man plassere to rader i området som deler Hansatribunen i to horisontalt. I dag er det noen stygge reklameskilt og trapper der.

Kanskje disse bildene klargjør mitt syn:

http://skbrann.org/klubben/stadion

http://skbrann.org/galleri/?galID=72&bildeID=31

http://www.skbrann.org/klubben/stadion/bilder

Brannfrelst

Ja jeg er med på at det er plass der  :) Men det må jo være mye ekstrarbeid for såpass få seter? Men for all del,du må jo bare foreslå dette til noen da,ingenting hadde vert bedre enn 5-600 ekstra seter på Hansa. Eneste problemet er jo inngangene. Hadde det gått an å bygge en ekstra inngang til Hansa i hjørnet Hansa/Nordre? F.eks en trappelignende greie som fører rett til Bon Appetitt?
http://bataljonen.no/visgbilde.php?id=46 Altså der oppover den betongveggen.
2.10.07-Gullet kom hem!

Pondan

Syns Hansa skal vere som den er..  greit å ha en liten plass der flagg osv kan brukes å ligge under kamp..

Candyman

Quote from: "Petter Puddefjord"JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ! ! ! ! ! !


Fantastiske nyheter på BAs forside. 24.000 tilskuere! Nå begynner vi endelig å snakke!

Glimrende Bjørn Dahl. Du sviktet ikke.

Jeg er så glad at jeg detter av stolen!

YES - YES - YES ! ! !

Endelig har de forstått hva fremtiden bringer. Med 24.000 sitteplasser er jeg strålende fornøyd. Da kan vi konkurrere med RBK på et bra grunnlag, og alle som vil se Brann kan komme seg inn på de fleste kamper. Dette er gullnyheter før sesongstart. HERLIG!

Tenker meg at du fikk en fuktig flekk i undikken no ja...bare husk kortikken så du slipper å gå på benneren i badikken!!

Men for all del...godt å høre at vi får inn masse folk! Men får vi 24.000 i kapasitet og snitt under 20.000 så blir jeg forbanna!!!!!! Få folk dere kjenner til å møte opp (99% av oss som er her inne kommer jo så ikke vits å kjefte på dere)....
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Go Up