• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Quote from: "Klaus_Brann"Her er litt bilder over hvordan den skal bli, synes virkelig ikke at folk kan mene at den blir en av de styggeste stadionene i Norge.


Jeg er mer overrasket over at noen faktisk klarer å finne noe som helst tiltalende ved denne stadion. Altså, se på bildene du faktisk lenker til. Se korttribunene kontra langsidene. Se på høydeforskjellene. Og ikke minst, se på hvordan langsidene går laaaangt forbi den ene kortsiden mens de ikke engang når bort til den andre. Se på takene, runde heldekkende kontra flate med glass (men kun på den ene vel og merke).

I mine øyne er dette et makkverk rent estetisk sett.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

slang

Det styggeste er jo allikevel hovedtribunen. Ser mest ut som et drivhus!
ansa 08

Klaus_Brann

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Klaus_Brann"Her er litt bilder over hvordan den skal bli, synes virkelig ikke at folk kan mene at den blir en av de styggeste stadionene i Norge.


Jeg er mer overrasket over at noen faktisk klarer å finne noe som helst tiltalende ved denne stadion. Altså, se på bildene du faktisk lenker til. Se korttribunene kontra langsidene. Se på høydeforskjellene. Og ikke minst, se på hvordan langsidene går laaaangt forbi den ene kortsiden mens de ikke engang når bort til den andre. Se på takene, runde heldekkende kontra flate med glass (men kun på den ene vel og merke).

I mine øyne er dette et makkverk rent estetisk sett.


Det er det som er så fint, jeg har faktisk sett på bildene jeg linker til, og jeg liker den fortsatt!Hmm...Rart det der, men folk har forskjellig syn på ting.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Haugen2

Delvis enig med Klaus_Brann. Ser man bort fra hovedtribunen, så blir ikke stadionen til Morgan så ille. Men den drar faen så mye ned.

BuG

http://www.bt.no/sport/article338557.ece


her er 360 bilder fra alle mulige posisjoner =P Vip tribunen bla. KOS DERE  =D
ullet 2007! =)

DJ_ADG

ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Chrisstah

e det bare meg eller ser den nye tribunen veldi liten ut?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Klaus_Brann

Quote from: "Chrisstah"e det bare meg eller ser den nye tribunen veldi liten ut?


Det ekke bare deg, den ser veldig liten ut. Mye pga vip boksene...
Men det blir nok bedre når alt er på plass..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Petter Puddefjord

Den ER veldig liten. Altfor liten. For å klare en kapasitet på rundt 22.000 som det snakkes om, må det bygges seter helt opp til taket på sørsiden. Kan umulig klare å komme over 20.000 med enorme vinduer øverst på den siden...

Pondan

Alt er for lite for Petter klovnefjord..

slang

ansa 08

EvenSteven

Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Chrisstah"e det bare meg eller ser den nye tribunen veldi liten ut?


Det ekke bare deg, den ser veldig liten ut. Mye pga vip boksene...
Men det blir nok bedre når alt er på plass..


Den ser ikke så liten ut når man hvor liten en person blir i forhold...

http://brann.no/index.php?mapping=154&id=257

Uansett; antall seter på denne langsiden er jo bestemt ... bare til å se på setekart på billettluka.

Klaus_Brann

Quote from: "EvenSteven"
Quote from: "Klaus_Brann"
Quote from: "Chrisstah"e det bare meg eller ser den nye tribunen veldi liten ut?


Det ekke bare deg, den ser veldig liten ut. Mye pga vip boksene...
Men det blir nok bedre når alt er på plass..


Den ser ikke så liten ut når man hvor liten en person blir i forhold...

http://brann.no/index.php?mapping=154&id=257

Uansett; antall seter på denne langsiden er jo bestemt ... bare til å se på setekart på billettluka.


Nja, hvis man ser på hele tribunen kanskje..Men se opp dit setene skal slutte..Synes den blir litt stuslig..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Pondan

Har telt til 19 rader på den nederste.. kan tenke meg 5-7 rader til med vipene..

Breiflabben

Noen som vet hvordan laglederbenkene blir. Blir det nedgravde bunkerser eller blir de på nivå med gressmatten ?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

atlascopo

Quote from: "Breiflabben"Noen som vet hvordan laglederbenkene blir. Blir det nedgravde bunkerser eller blir de på nivå med gressmatten ?


De blir gravd ned 0,5 meter i bakken.

monzilla

Tror denne arenaen kommer til å bli helt fantastisk. Den berømte glassveggen ser ikke ut som at den kommer til å prege så mye.

Tifo

Quote from: "atlascopo"
Quote from: "Breiflabben"Noen som vet hvordan laglederbenkene blir. Blir det nedgravde bunkerser eller blir de på nivå med gressmatten ?


De blir gravd ned 0,5 meter i bakken.


halvveis nedi elven det?
.:Tifo-gruppen:.



Bruiser

Skal tru om VIP-boksene blir det første som blir fjerna om Norge får EM og stadion må utvidast.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Pondan

EM kommer aldri til Bergen eller Norge.. ikke før om maaaangen år..

Marek

Behovet for vip bokser forsvinner jo ikke ved et EM sluttspill.
ons Ivar skal hem...

Ricky

Quote from: "Chrisstah"e det bare meg eller ser den nye tribunen veldi liten ut?


Slik det er nå, uten hele taket og alle setene, så ser det ganske stusselig ut. Synes å huske den samme diskusjonen gikk under byggingen av BT-tribunen også.
Men vi skal jo huske på at det tross alt bare var en "liten drittatribune" der før også..

Hva var det vi hadde, fem-seks rader på store stå, og tolv-tretten rader over? Tror den nye tribunen vil oppleves som ganske stor i forhold til hva vi hadde, både innvendig og utvendig.

Xminator



Hadde man bygget den øverste tribunen to meter ut over glassveggen, og dermed fått plass til flere rader der, så hadde det sett så utrolig mye bedre ut. Og utsikten for vippene hadde jo ikke blitt ødelagt i det hele tatt.

De tre radene "forsvinner" i helhetsinntrykket. 8 rader ville vist igjen, og dermed gitt ett inntrykk av en mer sammenhengende og større tribune.

Henki

Quote from: "Xminator"

Hadde man bygget den øverste tribunen to meter ut over glassveggen, og dermed fått plass til flere rader der, så hadde det sett så utrolig mye bedre ut. Og utsikten for vippene hadde jo ikke blitt ødelagt i det hele tatt.

De tre radene "forsvinner" i helhetsinntrykket. 8 rader ville vist igjen, og dermed gitt ett inntrykk av en mer sammenhengende og større tribune.


Er det ikke de tre radene som er VIP-tribunen da?
Ballen skal fremover!

Strandlien

Quote from: "Xminator"

Hadde man bygget den øverste tribunen to meter ut over glassveggen, og dermed fått plass til flere rader der, så hadde det sett så utrolig mye bedre ut. Og utsikten for vippene hadde jo ikke blitt ødelagt i det hele tatt.

De tre radene "forsvinner" i helhetsinntrykket. 8 rader ville vist igjen, og dermed gitt ett inntrykk av en mer sammenhengende og større tribune.


Det er vel begrenset antall mennesker VIP-boksene i øverste etasje har kapasitet til? Det er jo ikke bare å bøtte på med rader der, når det er kun de som benytter boksene innenfor som har adgang til setene???

Xminator

Står det noe i NFFs lovverk om at kun innehavere av VIP-bokser kan kjøpe billett til seter over glassveggen? Ja det er slik Brann tenker nå, og det gjør den nye sittetribunen middels visuelt sett. De har gjort en glimrende jobb med å få det hele til å gå opp økonomisk, men det visuelle er bare halvgjort.

Og jeg er glad jeg ikke har billett på de 5 nederste radene...

Marek

Trodde at disse plassene var forbeholdt de med vip-bokser. Slik at de kan gå inn og ut av glassburene sine og nippe til litt leskende fludium og varme seg litt.
Er enig i at det blir veldig mye glass der, blir kanskje bedre når vi får hele taket på plass og ser helheten.
ons Ivar skal hem...

Pondan

Tok et bilde fra Fløyen i dag..

http://bergenships.com/Forum/Brann%20stadion.jpg

Måtte legge en link, idiotregler som gjør at bildene blir små..

Dorinda

Quote from: "Pondan"Tok et bilde fra Fløyen i dag..

http://bergenships.com/Forum/Brann%20stadion.jpg

Måtte legge en link, idiotregler som gjør at bildene blir små..


Wow, ser snasent ut.

Brannfrelst

Quote from: "Pondan"Tok et bilde fra Fløyen i dag..

http://bergenships.com/Forum/Brann%20stadion.jpg

Måtte legge en link, idiotregler som gjør at bildene blir små..


Tok du det fra Fløyen? Da var du heldig med kvaliteten;) Men det ser jo ut som et skikkelig anlegg,og ser ut til å bli kanon stilig. At Hansa skiller seg ut gir det bare et særpreg. Blir forresten ikke det samme å traske over kunstgressbaner,enn den gode gamle grusen,i stegene mot Stadion
2.10.07-Gullet kom hem!

Pondan

Tok det fra Fløyen ja.. Har du bra med utstyr, så får du bra bilder:)

Stadion kommer seg no =) Når tribunen i sør blir bygget, så skal det se kanon ut..

Marek

Quote from: "Brannfrelst"

Men det ser jo ut som et skikkelig anlegg,og ser ut til å bli kanon stilig. At Hansa skiller seg ut gir det bare et særpreg. Blir forresten ikke det samme å traske over kunstgressbaner,enn den gode gamle grusen,i stegene mot Stadion


Godt poeng, de kan vel ikke la tusenvis traske over gressmattene? Hvis ikke vil jo vi alle savne å traske over banen mens en 7. divisjonskamp er i full gang.
ons Ivar skal hem...

atlascopo

Quote from: "Marek"
Quote from: "Brannfrelst"

Men det ser jo ut som et skikkelig anlegg,og ser ut til å bli kanon stilig. At Hansa skiller seg ut gir det bare et særpreg. Blir forresten ikke det samme å traske over kunstgressbaner,enn den gode gamle grusen,i stegene mot Stadion


Godt poeng, de kan vel ikke la tusenvis traske over gressmattene? Hvis ikke vil jo vi alle savne å traske over banen mens en 7. divisjonskamp er i full gang.


Selvfølgelig tåler kunstgresset at folk går over. så det er nok ingen problem.

Er utroli glad for at man får kunst gress der, da vi har 3 bortekamper der i år.

tovatle

Håper de har planer om å ruste opp hansatribunen litt på utsiden. for noen plasser ser den ut som brukt dasspapir.

Atlet Orvanger

Tross dens sjarm og historie skal de bli godt å få en ny tribune i sør. Det siste bildet viser også at det er plass til mange seter om en velger å bygge igjen hjørnene mot Hansa.

Prudi

Quote from: "Atlet Orvanger"Tross dens sjarm og historie skal de bli godt å få en ny tribune i sør. Det siste bildet viser også at det er plass til mange seter om en velger å bygge igjen hjørnene mot Hansa.


- Og ikke minst så tror jeg at kløktige akritekter kan lage en meget lekker sammenføyning mellom taket til det nye anlegget og taket på Hansa. Og det gir et godt helhetsinntrykk både fra innsiden og utsiden.

Brann stadion kommer til å se meget bra ut. Sammenligner man med relativt kjente stadionanlegg i England som er bygget på og bygget på så har Brann et mer helhetlig inntrykk enn mange av PL-anleggene hvor det ofte er 3-4 forskjellige takkonstruksjoner.

Northside

Etter å ha sett Pondan sitt bilde må jeg ærlig si jeg heller ville hatt fargene som er på hansatribunen enn fargene som de nye tribunene får.

Føler at Hansa sine farger passer mye bedre inn i omgivelsene + det er fargene til klubben vår. Svart og glass falt faktisk ikke helt i smak, ut fra det bildet. Men jeg har aldri tenkt over det før...

Mr_Soma

Satt å tenkte på det selv faktisk... den har litt "Ullevaal/kjøpesenter look" Men vent til alt er på plass og du får se helheten... nå står jo det meste på halv åtte.

Kommer til å bli ett kunstverk... vårt kunstverk.

Brannfrelst

Syns vi kan la Hansa være i fred. Den er fin nok som den er,og vil ikke ha et "firkant" stadion der alle tribunene er nesten like. Bra med noe som skiller seg ut og har litt historie der som "hardcore" fansen skal være;)
2.10.07-Gullet kom hem!

Klaus_Brann

Quote from: "Brannfrelst"Syns vi kan la Hansa være i fred. Den er fin nok som den er,og vil ikke ha et "firkant" stadion der alle tribunene er nesten like. Bra med noe som skiller seg ut og har litt historie der som "hardcore" fansen skal være;)


Det hadde det jo ikke blitt heller, hvis de gjorde noe med hansa..Da hadde det blitt et rundt stadion, med gjenbygde hjørner...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nightfox

Jepp. Bra vi tar vare på historien og minnes åpningen av hansa et helt tusenår tilbake i tid, ja faktisk helt tilbake til 1998!

Alt var bedre før. Den gang hadde man ikke sånne datamaskiner eller hva dem kaller det.

klysa

Ja. Tribunen Klanen fekk æren av å være de første til å teste den, og i fjor BT. Er det slik at de som har minst å tape får prøve den først?

Henki

Quote from: "klysa"Ja. Tribunen Klanen fekk æren av å være de første til å teste den, og i fjor BT. Er det slik at de som har minst å tape får prøve den først?


Et pussig poeng er at Engen slapp inn tre mål i begge de kampene du refererer til. Bør man gå inn for at de blir de første som får prøve nye hovedtribunen og eller? :)
Ballen skal fremover!

Brannfrelst

Quote from: "Nightfox"Jepp. Bra vi tar vare på historien og minnes åpningen av hansa et helt tusenår tilbake i tid, ja faktisk helt tilbake til 1998!

Alt var bedre før. Den gang hadde man ikke sånne datamaskiner eller hva dem kaller det.


LITT historie..
2.10.07-Gullet kom hem!

Nightfox

Hahaha det er bare så vanvittig tåpelig....... Skal vi ta vare på tribunen som holdt på å ruinere klubben?

Brannfrelst

Quote from: "Nightfox"Hahaha det er bare så vanvittig tåpelig....... Skal vi ta vare på tribunen som holdt på å ruinere klubben?


Har ikke sagt det var positiv historie,men historie;) Hehe.. Men får gi etter for flertallet da,bygg hjørner og pøs på med sitteplasser!
2.10.07-Gullet kom hem!

Helginho

Noen som tilfeldigvis skal forbi stadion med et kamera idag?

fettnok

hvis jeg husker det kan jeg ta med kamera pÃ¥ mandag. har glemt det tre dager pÃ¥ rad nÃ¥.  men utviklingen sÃ¥nn jeg har skjønt det er at den utvendige kledningen pÃ¥ vipboksene snart er ferdig og betongelementene pÃ¥ tribunen er snart ferdig satt opp. nÃ¥r jeg spurte om nÃ¥r tribunen stod ferdig fikk jeg bare som svar at den skal bli tatt i bruk 13 april. det skulle visst uansett bli "godt" over 20000 plasser pÃ¥ stadion, fikk ikke noe svar pÃ¥ om det kom vipbokser pÃ¥ andre siden ogsÃ¥. den nye tribunen skulle ikke ha byggestart til høsten. sÃ¥ det blir vel etter 2008 sesongen, noe som er horribelt i mine øyne da det ville være passende Ã¥ ha den ferdig til 100Ã¥rsjubileumet. det forsvinner 5 seterader pga vipplassene forresten.
unnskyld uryddig innlegg.
ette går aaaaaldri bra!

Go Up