• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Quote from: "skb!"Kan bekrefte at det arbeides seriøst med muligheten for å bygge søndre tribune i to deler, for å øke kapasiteten. Nederste delen vil bli ganske slakk, men til gjenngjeld uten søyler, i hvertfall hvis det blir slik som på de tegningene jeg så.


*kremt* :)

Neida fra spøk til alvor, jeg har hørt at naboene kan også senke litt på kravene mtp høyden fordi at den nye fasaden blir mye penere å se på.

Lilleheil

Noen som vet om Fotografen på Brann.no har sovnet?
Eg savner bilder. om noen har noen av nyere dato enn de som ligger ute så hadde det vært herlig å få lagt de ut..

Brannmus

Quote from: "Lilleheil"Noen som vet om Fotografen på Brann.no har sovnet?
Eg savner bilder. om noen har noen av nyere dato enn de som ligger ute så hadde det vært herlig å få lagt de ut..

Mange av de som jobber i klubben er med ned på Gran Canaria den første uken av treningsleiren, så antar at det er derfor bildebanken ikke oppdateres akkurat nå. Kommer sikkert nye bilder på mandag.

krøvel vellevold

Quote from: "skb!"Kan bekrefte at det arbeides seriøst med muligheten for å bygge søndre tribune i to deler, for å øke kapasiteten. Nederste delen vil bli ganske slakk, men til gjenngjeld uten søyler, i hvertfall hvis det blir slik som på de tegningene jeg så.


To etasjer? Forferdelig! Slakk tribune? Forferdelig det også!
Legg ned hele klubben!

skb!

Som positive ting kan det jo nevnes at kapasiteten går opp, og vi får et Stadion som ikke ser ut som alle andre (Vikingstadion). Men nedre part av tribunenblir faktisk såpass slakk at sikten nok vil bli hindret en del.

purolatino

Quote from: "skb!"Som positive ting kan det jo nevnes at kapasiteten går opp, og vi får et Stadion som ikke ser ut som alle andre (Vikingstadion). Men nedre part av tribunenblir faktisk såpass slakk at sikten nok vil bli hindret en del.


Blir bare latterlig hvis nedre part av tribunen blir så slakk at sikten blir hindret, folk går jo på kamp for å SE KAMPEN !!!!!, da er det bedre med en mindre kapasitet!

robbie A

Quote from: "skb!"Kan bekrefte at det arbeides seriøst med muligheten for å bygge søndre tribune i to deler, for å øke kapasiteten. Nederste delen vil bli ganske slakk, men til gjenngjeld uten søyler, i hvertfall hvis det blir slik som på de tegningene jeg så.



Dette høres bra ut, stillig med litt asymentriske forhold. Skaper sjel.

Så du antall rader med Vip losjer på disse tegningene, blir de like dominerende som på Nordre?

vh
R.

skip

Som ikke dette var nok kan jeg også si så mye at det jobbes på spreng med å få tette igjen hjørnene i Hansa svingen. Kapasiteten vil da bli rundt 24 000, noe som jeg personlig synes er en perfekt kapasitet på Brann stadion.

Nightfox

Etasjer er noe herk. Lenge leve etasjefrie anlegg.

Bossmann

Quote from: "skip"Som ikke dette var nok kan jeg også si så mye at det jobbes på spreng med å få tette igjen hjørnene i Hansa svingen. Kapasiteten vil da bli rundt 24 000, noe som jeg personlig synes er en perfekt kapasitet på Brann stadion.


Hvor kommer dette fra? Gi oss noe med hold i, ikke bare ryker. Ellers kan du like gjerne bare la være.

Alt du sier er jo ønsketenkningen min, og sikkert andres også. Spesielt dette med å bygge igjen svingene.

Bossmann

Quote from: "skip"Som ikke dette var nok kan jeg også si så mye at det jobbes på spreng med å få tette igjen hjørnene i Hansa svingen. Kapasiteten vil da bli rundt 24 000, noe som jeg personlig synes er en perfekt kapasitet på Brann stadion.


Hvor kommer dette fra? Gi oss noe med hold i, ikke bare ryker. Ellers kan du like gjerne bare la være.

Alt du sier er jo ønsketenkningen min, og sikkert andres også. Spesielt dette med å bygge igjen svingene.

Bossmann

Quote from: "skip"Som ikke dette var nok kan jeg også si så mye at det jobbes på spreng med å få tette igjen hjørnene i Hansa svingen. Kapasiteten vil da bli rundt 24 000, noe som jeg personlig synes er en perfekt kapasitet på Brann stadion.


Hvor kommer dette fra? Gi oss noe med hold i, ikke bare rykter. Ellers kan du like gjerne bare la være.

Alt du sier er jo ønsketenkningen min, og sikkert andres også. Spesielt dette med å bygge igjen svingene.

BL

Quote from: "Bossmann"Alt du sier er jo ønsketenkningen min, og sikkert andres også. Spesielt dette med å bygge igjen svingene.


Ikke min..
Hansa-
Felt Z


vebo

Quote from: "rettetast"Bilder frå i dag.

http://forum.skbrann.org/read.php?1,22302,29858#msg-29856


Ser jeg helt feil, eller kommer det bare til å bli 18 rader forran vipboksene?
Tiocfaidh ár lá

Brann_ruler86

Quote from: "vebo"
Quote from: "rettetast"Bilder frå i dag.

http://forum.skbrann.org/read.php?1,22302,29858#msg-29856


Ser jeg helt feil, eller kommer det bare til å bli 18 rader forran vipboksene?


Nei det gjør du ikke. Har telt meg til 18 rader selv i hjørnet mellom BT og Nordre.
GÃ¥ ta banen!

SK Fire

Quote from: "skip"Som ikke dette var nok kan jeg også si så mye at det jobbes på spreng med å få tette igjen hjørnene i Hansa svingen. Kapasiteten vil da bli rundt 24 000, noe som jeg personlig synes er en perfekt kapasitet på Brann stadion.



Skulle gjerne visst hvor du hadde dette fra, jeg også.

Hadde vært veldig gledelig om det er korrekt, men jeg håper virkelig at du ikke bare tuller med oss.

Ikke meningen å være kjerringaktig petimeter, men har blitt skuffet en gang for mye vedrørende div. rykter om stadionkapasitet, spillerkjøp mv.......

SK Fire

Monzilla skrev:

Neida fra spøk til alvor, jeg har hørt at naboene kan også senke litt på kravene mtp høyden fordi at den nye fasaden blir mye penere å se på.[/quote]

Det hadde jo vært flott.

Men høres jo litt rart ut at naboene synes et høyere bygg er penere enn et lavere...og at Brann vil bygge en søndre tribune som er høyere enn den nordre...

Men, men???

SK Fire


SK Fire

Quote from: "skip"Som ikke dette var nok kan jeg også si så mye at det jobbes på spreng med å få tette igjen hjørnene i Hansa svingen. Kapasiteten vil da bli rundt 24 000, noe som jeg personlig synes er en perfekt kapasitet på Brann stadion.



Blir regnestykket ditt da:

1: I underkant av 22.000 seter fra alle tribunene -hjørnene i Hansa.
+
2: Ca. 800 seter i sør-vestre hjørnet mel. Hansa og gamle hovedtrib.
+
3: Ca. 1000 seter i nord-vestre hjørnet mot Nymark.

= I underkant av 24.000 seter????

Prudi

Quote from: "Brann_ruler86"
Quote from: "vebo"
Quote from: "rettetast"Bilder frå i dag.

http://forum.skbrann.org/read.php?1,22302,29858#msg-29856


Ser jeg helt feil, eller kommer det bare til å bli 18 rader forran vipboksene?


Nei det gjør du ikke. Har telt meg til 18 rader selv i hjørnet mellom BT og Nordre.


Det blir 19 rader, ikke 18. I stedet for å telle rader på bildet kan man bare gå inn på billettluka og liksom-kjøpe en billett. Alle feltene på SPV-tribunen har 19 felt nederst.

Talentspeider

I Oslo bystyre nå behandler de saken om ny VIF stadion på Valle. VIF har søkt om dispensasjon til å bygge med en tilskuerkapasitet på 30 500. Har sett bilder av den nye stadionen til VIF og når den står ferdig blir den en av landets flotteste. Fordelen med å bygge helt ny stadion er at alle tribuneseksjonene blir helt like og i samme fasong og størrelse. På den nye stadionen til VIF kommer de til å starte å bygge nå i år og forventet ferdigstillelse er sommeren 2008.

Ullevål stadion har fått godkjent sine planer og omfatter områdene både på Coca cola-svingen og rundt stadion. Når Coca Cola-svingen er ferdig utbygd vil Ullevål stadion ha en tilskuerkapasitet på 32 000. De vil legge på 2 etasjer på Coca cola-svingen slik at hele stadionet får lik høyde og fasade. På Ullevål stadion vil de starte arbeidet nå i Mars. Prosjektet omfatter utbygging av Coca cola-svingen, nytt hotell, treningshall og kjøpesenter med parkeringsanlegg. Hele prosjektet skal stå ferdig i 2010.

Fornebu arena som blir Stabæks nye hjemmebane fra sommeren 2008 blir landets mest moderne anlegg med skyvbart tak og kunstgress. Teknologisk sett så blir det landets mest avanserte fotballbane. Fornebu arena har en prislapp på 550 millioner og Stabæk får en kjempe arena som hjemmebane. Tilskuerkapasiteten på Fornebu arena blir 15 000 på fotballkamper og ved konserter og lingnende arrangement blir kapasiteten 22 000. En slik arena vil gi Stabæk et kjempeløft som klubb.

slang

Faen, e du tilbake talentløs? Var det ikkje du som ikkje ville ha nokke mer med brannsupportere å gjøre? Det var vi veldig fornøyd med!
ansa 08

Talentspeider

Quote from: "slang"Faen, e du tilbake talentløs? Var det ikkje du som ikkje ville ha nokke mer med brannsupportere å gjøre? Det var vi veldig fornøyd med!


Jeg har tatt "nicket" til han som var den opprinnelige talentspeideren og byttet passord.

Men ærlig talt da? Det må da kunne gå an å akseptere at de bygger flottere stadioner andre steder i Norge? Nye Brann stadion blir ødelagt på grunn av dum plassering av VIP-tribunene. Dessuten så bygger de for liten stadion. Maks tilskuerkapasitet blir kun 20 000. De skulle ha bygd en helt ny stadion et annet sted i byen!


robbie A

Quote from: "Talentspeider"I Oslo bystyre nå behandler de saken om ny VIF stadion på Valle. VIF har søkt om dispensasjon til å bygge med en tilskuerkapasitet på 30 500. Har sett bilder av den nye stadionen til VIF og når den står ferdig blir den en av landets flotteste. Fordelen med å bygge helt ny stadion er at alle tribuneseksjonene blir helt like og i samme fasong og størrelse. På den nye stadionen til VIF kommer de til å starte å bygge nå i år og forventet ferdigstillelse er sommeren 2008.
.

Nixon

Quote from: "Talentspeider"I Oslo bystyre nå behandler de saken om ny VIF stadion på Valle. VIF har søkt om dispensasjon til å bygge med en tilskuerkapasitet på 30 500.


Hvor har du dette fra? Det strider mot alt som er blitt sagt fra klubben tidligere. Og ikke kan jeg finne noen linker heller.
Rød makt på Hansa

Chrisstah

Quote


skulle de ikke kjøpe den for 1 krone?
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Alexåsane

Quote from: "Chrisstah"
Quote


skulle de ikke kjøpe den for 1 krone?


Finnes vel regler som sier at de må selge den til markedspris?
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Ajax

Quote from: "Talentspeider"I Oslo bystyre nå behandler de saken om ny VIF stadion på Valle. VIF har søkt om dispensasjon til å bygge med en tilskuerkapasitet på 30 500. Har sett bilder av den nye stadionen til VIF og når den står ferdig blir den en av landets flotteste. Fordelen med å bygge helt ny stadion er at alle tribuneseksjonene blir helt like og i samme fasong og størrelse. På den nye stadionen til VIF kommer de til å starte å bygge nå i år og forventet ferdigstillelse er sommeren 2008.

Ullevål stadion har fått godkjent sine planer og omfatter områdene både på Coca cola-svingen og rundt stadion. Når Coca Cola-svingen er ferdig utbygd vil Ullevål stadion ha en tilskuerkapasitet på 32 000. De vil legge på 2 etasjer på Coca cola-svingen slik at hele stadionet får lik høyde og fasade. På Ullevål stadion vil de starte arbeidet nå i Mars. Prosjektet omfatter utbygging av Coca cola-svingen, nytt hotell, treningshall og kjøpesenter med parkeringsanlegg. Hele prosjektet skal stå ferdig i 2010.

Fornebu arena som blir Stabæks nye hjemmebane fra sommeren 2008 blir landets mest moderne anlegg med skyvbart tak og kunstgress. Teknologisk sett så blir det landets mest avanserte fotballbane. Fornebu arena har en prislapp på 550 millioner og Stabæk får en kjempe arena som hjemmebane. Tilskuerkapasiteten på Fornebu arena blir 15 000 på fotballkamper og ved konserter og lingnende arrangement blir kapasiteten 22 000. En slik arena vil gi Stabæk et kjempeløft som klubb.


Hvilken glede har du av Ã¥ komme med rent oppspinn?  VIF har ingen søknad om behandling i bystyret.  De kommer aldri til Ã¥ bygge stadion pÃ¥ over 23.000.  Videre er det umulig Ã¥ bygge et stadion som tar 30.000 pÃ¥ ett Ã¥r.  Stabæk skal ikke ha skyvbart tak, men en permanent overbygd stadion.  Det skal heller ikke koste 550 millioner, men 425 millioner og brorparten av kostnaden er næringsdelen.  For den prisen tviler jeg pÃ¥ om det blir ett mer avansert stadion enn f.eks. Brann Stadion.  Synes personlig at hele anlegget ser ut som en billig idrettshall.

Min personlige oppfattning er at Brann Stadion blir det vakreste i Norge nÃ¥r det er ferdig, fordei de har vÃ¥get Ã¥ bryte med den stilrene arkitekturen som synes sÃ¥ populær akkurat nÃ¥.  Det blir et stadion som alle supporterne føler tilhørighet til.  Tviler pÃ¥ at f.eks. Viking, Molde og Start supporterne føler det same.

Talentspeider

Quote from: "robbie A"
Quote from: "Talentspeider"I Oslo bystyre nå behandler de saken om ny VIF stadion på Valle. VIF har søkt om dispensasjon til å bygge med en tilskuerkapasitet på 30 500. Har sett bilder av den nye stadionen til VIF og når den står ferdig blir den en av landets flotteste. Fordelen med å bygge helt ny stadion er at alle tribuneseksjonene blir helt like og i samme fasong og størrelse. På den nye stadionen til VIF kommer de til å starte å bygge nå i år og forventet ferdigstillelse er sommeren 2008.
.


Det er riktig som du sier at VIF har leieavtale med Ullevål ut 2010 men har juridiske klausuler i avtalen som kan bryte denne. Du kan gå inn på www.vif-stadion.no og se de siste oppdateringer for planene VIF har med stadionutbygging. VIF har fått gratis tomt av Oslo kommune på Valle og jobber nå med å få bygge ny stadion der ved siden av Vallhall og treningsbanene de fra før har der. Da jeg pratet med en i plan- og bygningsetaten fortalte han meg at VIF jobber med å bygge en ny stadion med tilskuerkapasitet på 30 000 på denne tomten og at de har kommet langt i prosjekteringen.

Når det gjelder Ullevål stadion har de fått godkjent sine planer i Oslo bystyre og stiftelsen Ullevål stadion A/S og utbygger Vital er nå i sluttfasen av prosjekteringen. I Februar blir prosjektet lyst ut offisielt for publikum. Prosjektet innebærer å legge på 2 etasjer på Coca cola-svingen, hotell, ny treningshall, kjøpesenter og parkeringshus. Byggestart blir nå i Juni og hele prosjektet med reguleringen av området skal stå ferdig høsten 2009. Med utbyggingen av Coca Cola-svingen vil Ullevål øke kapasiteten med ytterligere 6500 sitteplasser (dagens kapasitet er 25 571) slik at den endelige tilskuerkapasiteten blir 32 000 sitteplasser. Følg med i media det skal komme en offisiel bekreftelse på dette prosjektet av Ullevål stadion nå i Februar.

Talentspeider

Har sett de siste tegningene av Fornebu arena og må si den ser flott ut. Her får Stabæk en virkelig storstue. Byggestart er i Mars 2007 og arenaen skal stå ferdig i aug/sep 2008. Fornebu arena blir den første stadionen i Norge med takløsning og prislappen for hele prosjektet er på ca. 500 millioner. Fornebu arena blir et av Nordens flotteste og mest moderne stadionanlegg. Kanskje det er derfor Martin Andresen ikke vil signere ny kontrakt med Brann?

Nixon

Quote from: "Talentspeider"Du kan gå inn på www.vif-stadion.no og se de siste oppdateringer for planene VIF har med stadionutbygging.


www.vifstadion.no har ikke blitt oppdatert siden begynnelsen av oktober i fjor. Så der var det ikke mye hjelp å hente...
Rød makt på Hansa

robbie A

Quote from: "Talentspeider"
Det er riktig som du sier at VIF har leieavtale med Ullevål ut 2010 men har juridiske klausuler i avtalen som kan bryte denne. Du kan gå inn på www.vif-stadion.no og se de siste oppdateringer for planene VIF har med stadionutbygging. VIF har fått gratis tomt av Oslo kommune på Valle og jobber nå med å få bygge ny stadion der ved siden av Vallhall og treningsbanene de fra før har der. Da jeg pratet med en i plan- og bygningsetaten fortalte han meg at VIF jobber med å bygge en ny stadion med tilskuerkapasitet på 30 000 på denne tomten og at de har kommet langt i prosjekteringen.


Korrekt link: http://www.vifstadion.no/

Siste oppdatering på denne siden er i oktober + at fotomontasjen du viser til viser 3 forskjellige løsninger.

Personlig tror jeg at nye VIF stadion kommer her, men så lenge tomtearealet eies av kommunen er det et solid hinder for privat utbygging. Det er vel VIF som skal eie stadion og ikke kommunen?

VIF stadion m/ 30000 tilskuere er vel såpass stor at den vil bryte med resten av bebyggelsen i området (lavblokker), slik at dette vil vel kreve en reguleringsplanendring.

Kan ikke se at det den er lagt ut til offentlig høring, slik at jeg tror tidsplanen din ryker her.

Men det som er interessant er størrelsen på stadion du påstår kommer. Jeg tror 30000 er 20% mer enn det som VIF har behov for og vil være døden for interessen/stemningen.

Men for all del +poeng for ambisjoner.

Talentspeider

Jeg har selv pratet med folk i VIF og Oslo kommune og vet at VIF jobber med å bygge Norges flotteste stadionanlegg med en kapasitet på 30 000. Dette for å kunne arrangere eventuelle EM-kamper og finaler i UEFA-cupen og at VIF har Norges største marked når det gjelder befolkningsgrunnlag. I Stor-Oslo bor det over 1 million mennesker og VIF er den klubben i Norge som har størst forutsetninger til å kunne ta opp konkurransen med f.eks. FC København. For VIF å bygge en stadion på 20 000 er helt utopisk!

Marek

Lite nytt her. VIF sin stadion har vel nå blitt plassert på 4-5 forskjellige plasser rundt om i byen. Forslaget med Valle høres nok flott ut, men er nok noen utbyggere som sikler etter å bygge boliger der også.
Trives ikke VIF på Ullevål?
ons Ivar skal hem...

Christian

Men VIF har jo tilgang på landets største fotballstadion i dag og den er vel helst sjeldent fullsatt. I 2006 havnet de faktisk godt bak Brann sitt tilskuersnitt. Slo ikkje en gang Viking. Skilter dessuten med laveste oppmøte på knappe 8500 tilskuere - det blir tøft på en stadion med 30.000 plasser.

Men jøss: La de bygge. Helt inn i himmelen.


Forøvrig undrer eg meg over at de ønsker seg en stadion med 30.000 plasser når utopien er en stadion med 20.000 plasser. Har noen misforstått kanskje?:p

Talentspeider

Ble skuffet da jeg så den nye Brann stadion. VIP-plassene ødelegger hele stadionet. Dessuten så er en tilskuerkapasitet på 20 000 for lite. Frydenbø tribunen kommer heller ikke til å kunne stå i stil med de nye tribunene. Brann burde ha bygget en helt ny stadion et helt annet sted i byen!

Marek

ons Ivar skal hem...

robbie A

Quote from: "Christian"Men VIF har jo tilgang på landets største fotballstadion i dag og den er vel helst sjeldent fullsatt. I 2006 havnet de faktisk godt bak Brann sitt tilskuersnitt. Slo ikkje en gang Viking. Skilter dessuten med laveste oppmøte på knappe 8500 tilskuere - det blir tøft på en stadion med 30.000 plasser.

Men jøss: La de bygge. Helt inn i himmelen.


Forøvrig undrer eg meg over at de ønsker seg en stadion med 30.000 plasser når utopien er en stadion med 20.000 plasser. Har noen misforstått kanskje?:p



Enig i denne. Dersom de ønsker å ta opp kampen med FC Køben, som vår venn skriver, så er vel 30.000 bare første byggetrinn? Parken tar da over 40.000? og VIF kan da ikke være noe dårligere dersom de skal ut i Norden og kjempe?

Få tråden tilbake på tema. Brann Stadion blir helt ypperlig når man får tettet igjen hjørner og slik, da teller det 23-24.000 tilskuere på kamp, noe som faktisk er nesten like stort som ullevål i dag.

Vip tribunene kommer ikke til å bli ødleggende, de blir merkbar ja, men ikke ødleggende. Brann stadion kommer til å bli den beste fotballarenaen i Norge i 2008.

naitsirk

QuoteMen VIF har jo tilgang på landets største fotballstadion i dag og den er vel helst sjeldent fullsatt. I 2006 havnet de faktisk godt bak Brann sitt tilskuersnitt. Slo ikkje en gang Viking. Skilter dessuten med laveste oppmøte på knappe 8500 tilskuere - det blir tøft på en stadion med 30.000 plasser.

Men jøss: La de bygge. Helt inn i himmelen.


Forøvrig undrer eg meg over at de ønsker seg en stadion med 30.000 plasser når utopien er en stadion med 20.000 plasser. Har noen misforstått kanskje?:p


dei bygger sikkert 30 500 pga em-søknad. det er ellers ingen andre kriterier som seier at vif har behov for denne størrelsen.

Talentspeider

Fant et bilde av prosjekteringa av nye Ullevål stadion. Som sagt i Februar vil det komme nye bilder og en bekreftelse på det siste byggetrinnet av Ullevål stadion. Se link;

https://www.vital.no/eiendom/prosjekter/prosjekt_ullevaal.html

Når Ullevål står ferdig i 2009 vil vi ha en toppmoderne landslagsarena som holder internasjonale krav i henhold til fasiliteter og tilskuerkapasitet på over 30 000.

Chrisstah

QuoteGjennomføring av planen betinger at planen blir vedtatt av kommunen, og dernest at det foreligger et kommersielt grunnlag.


så det er ikke 100% sikkert at det skjer!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Quote from: "Talentspeider"Når Ullevål står ferdig i 2009 vil vi ha en toppmoderne landslagsarena som holder internasjonale krav i henhold til fasiliteter og tilskuerkapasitet på over 30 000.


Alt dette er jo fint og flott, men skal det være et argument for at Brann skal gjøre det samme?
ons Ivar skal hem...

Talentspeider

Quote from: "Chrisstah"
QuoteGjennomføring av planen betinger at planen blir vedtatt av kommunen, og dernest at det foreligger et kommersielt grunnlag.


så det er ikke 100% sikkert at det skjer!


Jo, men artikkelen jeg fant er gammel. Er fra 2005 eller noe sånt. Kommer ny artikkel og bilder i Februar. Fikk det senest bekreftet idag fra Oslo kommune om at de har godkjent det siste prosjektet av Ullevål stadion. Akkurat nå så er Ullevål stadion A/S og Vital i sluttfasen når det gjelder prosjekteringen og det første spadestikket vil bli tatt i Jun/Jul.

Brann_copper

Det morsomste ved Talentspeider sitt innlegg er jo at han snakker om planer om et nytt stadion til en klubb som pr idag ikke eier noe annet enn akkurat de planene. Ullevål hvor de leier idag er en nasjonalarena, og Valle? Det er bare planer! VIF har større utfordringer enn å vifte med planer dersom de på sikt skal klare å etablere seg som ett av topplagene i Norge. Penger, har dere det i VIF?
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Chrisstah

btw ka har har vif sin stadion med vår å gjøre??
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Marek

Quote from: "Chrisstah"btw ka har har vif sin stadion med vår å gjøre??


Greit å følge med på hva våre fiender driver med.
Men savner også noen poenger.
ons Ivar skal hem...

Marek

ons Ivar skal hem...

krøvel vellevold

Syns vi skal være glade for at vi ikke får et sånt strømlinjeformet "make hele veien rundt"-stadion. Alle nye stadioner ser jo helt like ut. De er totalt pregløse. Man ser ikke forskjell på stadionets tribuner, og man ser ikke forskjell fra stadion til stadion.

Når det gjelder sytet om at VIP-tribunene kommer til å ødelegge, mens Ullevål og lerkendal er så flotte, så er jo det bare tull! Alle stadioner i dag bygges med vip-bokser. Hvor er det best å plassere disse - uten å bryte tribunen opp i etasjer? Jo bakerst, selvsagt. Og det er der de kommer på Stadion. Lerkendal og Ullevål har jo VIP-tribunene midt på, slik at tribunene er delt opp i etasjer. Forferdelig! De oppe ser/hører ikke de som sitter nede - og omvendt. Lerkendal er jo helt grusomt. Ikke bare er det delt opp i etasjer, men de har jo ikke tribuner i hjørnene engang! Taket holdes oppe av stolper... Fasadene er i fargene til deres gamle erkerival LSK. Setene på den ene langsiden er i fargene til en annen erkerival; Brann. Ullevål ser ut som et kjøpesenter fra utsiden. Nei, takke meg til nye Brann Stadion. Noenlunde jevn takhøyde hele veien rundt, likevel 4 sider med hvert sitt særpreg, tribuner i minst to av hjørnene, vip-boksene BAK tribunene, ingen etasjeinndeling (bortsett fra den lille forhøyningen midt på Hansa). Stadion blir glimrende! Intim, ikke for stor, og med særpreg.
Legg ned hele klubben!

Go Up