• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Go Down

grei

Drømmeverdenen her er det åpenbart herr Puddefjord som bebor. Bildene i BT er åpenbart kun ment som en illustrasjon, og takk og pris for det. Etasjevise tribuner gikk av mpten på 90-tallet.

DangerousDan

Har nå fått tildelt plassen min på nye stadion.
Noen som kan fortelle meg hvor jeg kan finne ut reell plassering?
Finnes det digitale tegninger som anviser felt, rad og sete?

Takk for info - har ikke lest hele tråden, så dersom dette allerede er opplyst beklager jeg gjentakelse..

-M-

DangerousDan

Jeg fant ut av det, så ingen behov for svar.

atlascopo

Nye bilder på Brann nå. Har en god del med betong elementer igjen på bakre del.

naitsirk

QuoteJeg har sett disse reklameskiltene i flere kamper fra Italia og England..champions league etc..og de er ikke så ille som folk vil ha det til.. jeg har faktisk begynt å legge mer merke til det etter at diskusjonen kom opp.. før det tenkte jeg ikke stort på det i det hele tatt..


nå skal det sies at på ullevåll tok det HELT av i de 2 kampene vi har sett.. men håper dette blir bedre på staddaen.. og jeg mener det er et riktig steg av Brann å hente inn slike reklameplakater.

At hafslund mener det er forstyrrende er nok greit, og positivt for mostanderne av slike reklameplakater. jeg personlig tror markedsføreren i Hafslund er på ville veier.. desverre.. jeg tror det til syvende og sist, om det blir brukt riktig, er bedre og mer tidsriktig reklame en hva plakat-reklame gir.


nokon som har peiling på kvaliteten i disse skiltene. min logikk tilseier at ein ball i tv`en ikkje funker særlig godt.

Marek

Quote from: "naitsirk"nokon som har peiling på kvaliteten i disse skiltene. min logikk tilseier at ein ball i tv`en ikkje funker særlig godt.


De blir går i stykker ved nærkontakt med ball...
ons Ivar skal hem...

Candyman

Quote from: "Marek"
Quote from: "naitsirk"nokon som har peiling på kvaliteten i disse skiltene. min logikk tilseier at ein ball i tv`en ikkje funker særlig godt.


De blir går i stykker ved nærkontakt med ball...

Hehe. Det er nok ett rimelig tjukt plexiglass som beskytter. Du får ringe til Hole glass og spørre om de vet.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Nixon

Krøvel! Leser dette på VGD.
Stemmer det med så lav kapasitet neste år?

Var inne og sjekket litt på VIP-hvermansen infromasjonen på Garderoben på brann.no i går. Der kan man sjekke hvilke plasser som er ledige og det var overraskende mye som var bestill. Det blir forøvrig syv felt på den nye langsiden.

Det som slo meg var antall plasser på denne tribunen, og som en konsekvens av det, antall plasser på kampene neste år.

VIP-hvermansen teller totalt rett under 2500 billetter. VIP-bokser utgjor ca. 500 plasser (litt usikkert her da det er beskrevet 36 bokser med 12 personer og oppover), Jeg regner med at det i tillegg er noen VIP-plasser utenom dette (500?) så betyr det at den nye tribunen tar rundt 3500 mennesker. Det er 2500 mindre enn dagens Umbro.

I praksis vil det si at kapasiteten for TL-start 2007 er ca. 16 900. Det kan bli fryktelig vanskelig å skaffe seg billetter neste år. Jeg regner med at partoutkortsalget øker igjen og av vi kan passere 12000 partoutkort. Tar man vekk BTs billetter og bortebillettene er det ikke mange plasser igjen.
Rød makt på Hansa

Kirk

Blir vel flere plasser enn det på den nye hovedtribunen. Hvis du ser på setekartet så er det en del rader (ca. 5?) over VIP-hvermansen, og i tillegg kommer det vel flere plasser når svingen mot BT blir fullført.

Petter Puddefjord

Nitrist. Rett og slett nitrist. Brann stadion blir altfor liten.

Ja, jeg vet jeg har sagt dette uendelig mange ganger, men når Nixon presenterer dette, blir jeg rett og slett svært skuffet.

Kan noen snart ta et seriøst initiativ overfor myndighetene her i byen, så vi får en skikkelig storstadion i sentrum, gjerne Nygårdstangen. Dette går rett og slett ikke. Jeg er flau. Rosenborg skal bygge ut til ca. 26.000, mens vi knapt får 20.000. PINLIG!

naitsirk

men då kan du kjære petterpuddefjord vise til kor mange gonger brann stadion har vore utsolgt de siste 10 årene:)

fyrst når brann trekker fulle hus over lang tid så kan me snakka om at 20000 er for lite.

naitsirk

eg kan jo hjelpe deg litt på veg.
etter nye bt sving har brann ein kapasitet på 19400 ( i følge brann.no)
då har brann spelt mot følgande lag

16.mai-Tromsø:18568
25.mai-Lyn:15159
30.juli-Ffk:16294
6.aug-Start:16484
27.aug-Molde:17351
17.sep-Sandefjord:16900

og dette i tillegg i ein sesong der brann kjemper om gullet.
er glad for at du petter ikkje styrer størrelsen på stadion

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Nitrist. Rett og slett nitrist. Brann stadion blir altfor liten.

Ja, jeg vet jeg har sagt dette uendelig mange ganger, men når Nixon presenterer dette, blir jeg rett og slett svært skuffet.

Kan noen snart ta et seriøst initiativ overfor myndighetene her i byen, så vi får en skikkelig storstadion i sentrum, gjerne Nygårdstangen. Dette går rett og slett ikke. Jeg er flau. Rosenborg skal bygge ut til ca. 26.000, mens vi knapt får 20.000. PINLIG!


Rosenborg 26000.. so what???? Barcelona bygger ut til 112 000 nå... Burde ikke vi ha større stadion enn dem? Racing Lens har et stadion med plass til 40000, selv om det bare bor 30000 i Lens... Vi må også ha stadion som er større enn byen! Bygg til 300 000 nå! Jeg driter i hva RBK skal bygge. Vi bygger stadion for Brann - ikke RBK!


Hallo? Vi snakker om hva kapasiteten er under ombygging. Dessuten får Nye Nordre/Umbro plass til ca 4100. Setekartet på Allmenningen viser bare de 13 nederste radene, eller noe sånt. Det blir jo 18 eller 19, og så kommer vip-boksene bak der igjen.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Så kapasiteten blir mer enn 16.900 neste år. Var egentlig bare det jeg ville vite, og ikke starte en ny diskusjon om størrelsen når Stadion er ferdig. Det kan ikke endres uansett.
Rød makt på Hansa

Lilleheil

Quote from: "naitsirk"eg kan jo hjelpe deg litt på veg.
etter nye bt sving har brann ein kapasitet på 19400 ( i følge brann.no)
då har brann spelt mot følgande lag

16.mai-Tromsø:18568
25.mai-Lyn:15159
30.juli-Ffk:16294
6.aug-Start:16484
27.aug-Molde:17351
17.sep-Sandefjord:16900

og dette i tillegg i ein sesong der brann kjemper om gullet.
er glad for at du petter ikkje styrer størrelsen på stadion


mye av grunnen til at stadion ikke er utsolgt. er et merkelig bilettsalgsystem. te sandefjordkampen gikk det jo ikke an å kjøpe bilett til felt F på bt, så jo at den var ganske tom under kampen. sammen med dette er narvesen inkompetent på systemene de bruke og sier kampen er utsolgt bare fordi de ikke kan systemet.. hoderystene etter min mening. eg vil ikkje vite hvor mange som ikke finner veien til stadion pågrunn av dette... dette må fåes enn orden på!!!

naitsirk

sjølv om systemet hadde funka så hadde ikkje brann trekt fulle hus til kvar kamp.
når snittet har vore mellom 14-15000 de siste årene så seier det seg sjølv at 20000 er meir enn nok

Marek

Utenom 02 sesongen så har vi hatt en økning på ca. 1000 i snitt hver sesong, og i år ligger vi vel an til en økning på 1500 fra i fjor. Dvs at stadion vil være for liten om 5 år hvis denne framgangen varer.
ons Ivar skal hem...

Chrisstah

Quote from: "Marek"Utenom 02 sesongen så har vi hatt en økning på ca. 1000 i snitt hver sesong, og i år ligger vi vel an til en økning på 1500 fra i fjor. Dvs at stadion vil være for liten om 5 år hvis denne framgangen varer.


hvis det blir gull så tror økningen blir større og!
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Candyman

Ja, og i såfall synd for de som ikke har gått her i årene frem til gullet. Too bad. Og Marek. Dersom dette tilskuertallet kommer til å ligge stabilt på 20.000 i år etter år, så får du utbyggingen du så gjerne vil ha. Time will show. Slutt og mas. Nå har dette fjaset holdt på i månedsvis.

Hvorfor i granskauen bruker du så mye tid og krefter på å få en stakkas plass til noen medgangssupportere som kanskje kommer om det blir gull? Er du en sånn? Redd for å ikke komme inn?
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

monzilla

Hvorfor bygge ut hvis tilskuertallet stabiliserer seg på 20 000? Har man ikke funnet idealkapasiteten da?

Medgangssupportere trenger vi, det er de som fyller opp de 7000 plassene som ville stått tomme dersom vi gjorde det elendig.

Candyman

Quote from: "monzilla"Hvorfor bygge ut hvis tilskuertallet stabiliserer seg på 20 000? Har man ikke funnet idealkapasiteten da?

Medgangssupportere trenger vi, det er de som fyller opp de 7000 plassene som ville stått tomme dersom vi gjorde det elendig.

Ahh...
Det kan jo være greit og ha litt "buffer" plass på stadion. Sa nå når vi har 15000+ så kan vi bygge til 20000. Hadde det alltid vært 20000, så kanskje vi kunne bygget til 25000. Kan jo ikke være så vanskelig å forstå? Hele poenget er jo å slippe masse ledige seter som alle vet er stemningsdreper nummer 1.

De som mener vi bør ha 30000 plasser på stadion må få hodet undersøkt. Da hadde det stått over 12000 tomme seter hele sesongen. Noen som vil det?

Og ikke kom slepende med det elendige forsvaret som alle kommer med. Nemlig at da ville folk kommet for de visste de fikk billett. Man vet man får billett når man finner ut at man vil kjøpe en. Hvor mange i år har ikke gått for de trodde det var utsolgt? INGEN! Absolutt ingen! Vi trekker ikke over 20000. Kan dere ikke heller konsentrere dere om det vi har.

Hvordan få flere inn i bataljonen?
Hvordan få stadion full hver kamp?
Hvordan synge bedre?
Hvilke spillere vi vil ha til neste år?
Lage en sang eller noe tifo?

Anything!
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

Quote from: "Marek"Utenom 02 sesongen så har vi hatt en økning på ca. 1000 i snitt hver sesong, og i år ligger vi vel an til en økning på 1500 fra i fjor. Dvs at stadion vil være for liten om 5 år hvis denne framgangen varer.


Ja, og om 100 år må vi ha 170000 sitteplasser!
Legg ned hele klubben!

Marek

Quote from: "Candyman"Ja, og i såfall synd for de som ikke har gått her i årene frem til gullet. Too bad. Og Marek. Dersom dette tilskuertallet kommer til å ligge stabilt på 20.000 i år etter år, så får du utbyggingen du så gjerne vil ha. Time will show. Slutt og mas. Nå har dette fjaset holdt på i månedsvis.

Hvorfor i granskauen bruker du så mye tid og krefter på å få en stakkas plass til noen medgangssupportere som kanskje kommer om det blir gull? Er du en sånn? Redd for å ikke komme inn?


Har det virkelig rablet for deg nå? "mye tid og krefter"? Det tok meg ca 15 sekunder å skrive den setningen. Du er flink om du finner noe annet jeg har skrevet om dette temaet. Jeg har ikke sagt noe for eller imot utbygging, såvidt jeg vet så tåler ikke grunnen større tribuner enn de som er prosjektert.
Medgangsupporterere? Vil vi ikke alle ha flest mulig inn der? Vil du bare at de som har gått der i 10 år skal ha angang? Alle må begynne en gang å gå på stadion, men du ble vel født der du?

Og forstår jo at Krøvel er litt snurpete når noen skriver noe som helst om tilskuerantall, det har jo han enerett til.
ons Ivar skal hem...

Rune felt F

Bedre med for liten stadion enn for stor. Utsolgt hver kamp er bedre enn 2-3 kamper med full stadion og 10-11+ cup og uefacup med glisne tribuner.

Xminator

Quote from: "Rune felt F"Bedre med for liten stadion enn for stor. Utsolgt hver kamp er bedre enn 2-3 kamper med full stadion og 10-11+ cup og uefacup med glisne tribuner.


Og der er vi fundamentalt uenige. For liten stadion - høyere priser - innavl på tribunen (ikke bokstavlig talt).

Du sier 10-11 kamper med glisne tribuner. Tull. Selv om det ikke er solgt til siste sete er det ikke glissent med 18000 tilskuere på ett Stadion med 25000 seter. Og skulle man planlagt ett stadion lite nok til CUP-kamper med 4000 tilskuere .... Like glissent med 4000 på 20000 seter som 4000 på 25000 seter.

Quote from: "Krøvel Vellevold"Ja, og om 100 år må vi ha 170000 sitteplasser!

Da må vi i så fall sette i gang en skikkelig dugnad :p Slutte å praktisere monogami og importere 20 koner alle mann. Klart, det kunne fort blitt dårlig tid til å se fotball, og sesongkort til ungeflokken på rundt 120 kunne jo satt sine spor i budsjettene ;)

Rune felt F

Hva med de årene Brann ikke kommer til å gjøre det så bra som i år. Er temmelig sikker på at enkelte sesonger vil det komme færre folk på stadion også. Og har vi f.eks kun 13-14 tusen på kampene en sesong vil det virkelig bli glissent om kapasiteten er 25000. Det tror eg vil bli en knekk for den atmosfæren som det alltid har vært på stadion. Er selvfølgelig enig med at det hadde vært gøy om vi hadde hatt 25-30 tusen plasser og det hadde vært minst 80% dekning på hver kamp. Men det tviler jeg på vil skje.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"[  Selv om det ikke er solgt til siste sete er det ikke glissent med 18000 tilskuere pÃ¥ ett Stadion med 25000 seter. Og skulle man planlagt ett stadion lite nok til CUP-kamper med 4000 tilskuere .... Like glissent med 4000 pÃ¥ 20000 seter som 4000 pÃ¥ 25000 seter.
)


Jo, 18000 tilskuere på et stadion med 25000 seter, er glissent! 7000 seter er faktisk mer enn hele Hansa og hele Umbro tilsammen!

"4000 seter på 20000 er like glissent som 4000 seter på 25000", sier du? Så du mener altså at det er automatikk i at hvis kapasiteten øker med 5000, så gjør publikumstallet det også? Da er det jo bare å bygge ut til 100 000 med en gang, slik at vi får 96000 på kampene!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Rune felt F"Hva med de Ã¥rene Brann ikke kommer til Ã¥ gjøre det sÃ¥ bra som i Ã¥r.  


Er du helt dum? Vi tar jo gull 50 år på rad nå!
Legg ned hele klubben!

Rune felt F

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Rune felt F"Hva med de Ã¥rene Brann ikke kommer til Ã¥ gjøre det sÃ¥ bra som i Ã¥r.  


Er du helt dum? Vi tar jo gull 50 år på rad nå!


Mulig jeg er det, men jeg er litt usikker på om dette går veien allerede i år... men får håpe du har rett!

naitsirk

vif og ullevål er eit godt eksempel på glisne tribuner.
13-14 000 virker som ingenting når ullevål tar 25 000.

og at prisen vert høgare pga kapsitetsmangel trur eg ingenting på. då hadde jo brann og andre lag satt opp prisane mot attraktiv motstand i dagens situasjon.

Xminator

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"[  Selv om det ikke er solgt til siste sete er det ikke glissent med 18000 tilskuere pÃ¥ ett Stadion med 25000 seter. Og skulle man planlagt ett stadion lite nok til CUP-kamper med 4000 tilskuere .... Like glissent med 4000 pÃ¥ 20000 seter som 4000 pÃ¥ 25000 seter.
)


Jo, 18000 tilskuere på et stadion med 25000 seter, er glissent! 7000 seter er faktisk mer enn hele Hansa og hele Umbro tilsammen!

"4000 seter på 20000 er like glissent som 4000 seter på 25000", sier du? Så du mener altså at det er automatikk i at hvis kapasiteten øker med 5000, så gjør publikumstallet det også? Da er det jo bare å bygge ut til 100 000 med en gang, slik at vi får 96000 på kampene!


Ikke gjør deg dummere enn du er Krøvel. 4000 referer selvfølgelig til cupkampene/treningskamper mot Birmingham og så videre. Det ble brukt som ett argument for å ikke bygge større enn det blir nå. Jeg mener det er ett argument som ikke holder vann.

Og ... 16000 på ett stadion med 20000 seter er like "glissent" som 18000 på ett stadion med 25000 seter. Du ville ikke vært i stand til å se forskjell. Og ja, de 2000 ekstra er det automatikk i.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"[ Og ... 16000 på ett stadion med 20000 seter er like "glissent" som 18000 på ett stadion med 25000 seter. Du ville ikke vært i stand til å se forskjell. Og ja, de 2000 ekstra er det automatikk i.
Legg ned hele klubben!


Utmedsnolken

Quote from: "Petter Puddefjord"


Det finnes vel noen økonomer og sånt som er uenige med deg. Ingen vits å bruke masse penger på 3-4000 ekstra seter som kanskje blir brukt 2-3 ganger per sesong. Et fullt stadion er mye stiligere enn et med tomme seter.
"og der snubler Sæternes igjen"

Corran

hvorfor må enkelte av dere dra alt så langt for å understreke hvor dårlige poeng andre har?
Feks. Hvis en som er for flere plasser på stadion sier at økningen/tendensen tyder/viser at det om et par år vil være 2-3000 mennesker mer i snitt så er svaret deres at "Då må vi bygge ut til 200000 for det kommer det etter dine utsagn om 20 år" (Nei ingen har skrevet akkurat det Var et eksempel)
Og det går andre veien og. De som er for utbygging har lignende argumentasjon.
Dette ødelegger noe som i bunn og grunn er et meget interesant tema.
Hva med å være litt mindre opptatt av å slenge dritt, overdrive og være usaklig og heller argumentere saklig for ditt synspunkt.
Alt for mye av dette her inne og mang en god diskusjon blir ødelagt. Er det bare fjortiser som ikke kan argumentere her inne?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Utmedsnolken

Quote from: "Corran"hvorfor må enkelte av dere dra alt så langt for å understreke hvor dårlige poeng andre har?
Feks. Hvis en som er for flere plasser på stadion sier at økningen/tendensen tyder/viser at det om et par år vil være 2-3000 mennesker mer i snitt så er svaret deres at "Då må vi bygge ut til 200000 for det kommer det etter dine utsagn om 20 år" (Nei ingen har skrevet akkurat det Var et eksempel)
Og det går andre veien og. De som er for utbygging har lignende argumentasjon.
Dette ødelegger noe som i bunn og grunn er et meget interesant tema.
Hva med å være litt mindre opptatt av å slenge dritt, overdrive og være usaklig og heller argumentere saklig for ditt synspunkt.
Alt for mye av dette her inne og mang en god diskusjon blir ødelagt. Er det bare fjortiser som ikke kan argumentere her inne?


Temaet er vel egentlig ikke så veldig interressant, da det allerede er bestemt hvor stor stadion blir de kommende 10 årene. Vi får bare lære oss å leve med den størrelsen og håpe det blir fullest mulig. Alle her har jo partoutkort uansett og vil ikke få problem med å få seg billetter.
"og der snubler Sæternes igjen"

Candyman

Quote from: "Petter Puddefjord"Det laveste antallet i år var tretten og et halvt tusen. Det laveste tallet på nye stadion vil definitivt havne over dette.
Quote from: "Petter Puddefjord"Stadion blir m.a.o. altfor liten i fremtiden. �re være folk som 'Xminator' og 'enavguttene' som holder ut med alt pisspreiket... :)

Hadde dette vært i rettsalen hadde du blitt stoppet for spekulasjoner. Spådommer Petter, spådommer. Vel og bra, men det eneste du kan bygge på det er luftslott.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

krøvel vellevold

QuoteHehehe...

Jada, for dette har du rett i Krøvel Vellevold. Sannheten, fakta, fasiten er din, og bare din.

Hahahahahahahahahahaha..................



...sier han som...

1) selv sier han VET at 20000 blir for lite, og latterliggjør alle som mener at det er nok.

2) til hver eneste kamp er overbevist om at det vil bli utsolgt, selv to timer før avspark når ingen salgstall tyder på det, og så bommer han selvsagt så det synger!


QuoteVi er bergensere. Vi må bygge for FEST, IKKE for hverdager!

Til og med på "hverdagene" vil det ikke være noe særlig glissent. Det laveste antallet i år var tretten og et halvt tusen. Det laveste tallet på nye stadion vil definitivt havne over dette. Stadion blir m.a.o. altfor liten i fremtiden.
Legg ned hele klubben!

Vi e di beste

Quote from: "krøvel vellevold"Er veldig glad det er nøkterne folk som sitter og styrer pÃ¥ Stadion i dag  


Må nesten hive meg på den...

Brann har vært en skandaleklubb så lenge jeg kan huske uten klar økonomisk styring.
Den nøkternheten Brann nå legger for dagen der man toner ned egen økonomi og har en generell ydmyk tone utad er akkurat det vi trenger nå.
Skal også huske på at økonomien til klubbene følger konjunkturene i samfunnet ellers, så det vil garantert komme vanskeligere tider. (Tenk renteoppgang og mindre vilje til å leie rådyre VIP-bokser etc. etc.)
Det er ledelsens fordømte plikt å være fremsynt og ta slike hensyn !!


arntf

Var det noen som så dette innslaget i nyhetene på NRK1, hvor det ble meldt at norske klubber som hadde investert i nytt stadionanlegg de siste årene har opplevd økning i besøkstall på opptil 100%?

Eksempelvis Viking, som gikk fra et publikumssnitt på ca 7000 til 14 000 etter de fikk sin nye stadion. Siden flere klubber bygger nytt for tiden, tror fotballforbundet at tilskuertallet kan komme opp i to millioner ved 2008-sesongen.


Se innslaget (Mot slutten av programmet, ved det 24. minutt):

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/191113
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"


Bla bla bla. Det er DU som er amatøren her! Du har ikke et snev av peiling på hvor mange tilskuere som kommer på kamp, selv to timer før kampstart. Du har tippet smekkfullt på alle kampene denne høsten. Det har ikke engang vært i nærheten. Så hvordan kan du si noe om interessen 5-10 år frem i tid, når du har så ufattelig dårlig dømmekraft for ting som skal skje om to timer? I år leder vi serien etter 21 runder, og likevel ligger tilskuertallene på 16-17000. Så kommer det kanskje litt til når det blir flere sitteplasser. Ergo: 20000 er nok, selv når vi leder serien.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Er dere ferdige med å slenge sand på hverandre? Krøvel skjønner ikke bergenspublikummet. Puddefjord skjønner ikke de økonomiske realitetene for Brann.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Er dere ferdige med å slenge sand på hverandre? Krøvel skjønner ikke bergenspublikummet. Puddefjord skjønner ikke de økonomiske realitetene for Brann.


Nei, jeg skjønner ikke at 2000 mennesker skulle la være å gå på Stadion fordi de bare har 4000 ledige plasser å velge mellom, i stedet for 9000 (jfr. at tilskuertallet på en tenkt kamp ville økt fra 16000 til 18000, hvis kapasiteten øker fra 20000 til 25000, som du hevder). Og hvis de gjør, så ser jeg ikke noe tap i at de ikke kommer. Folk som kun gidder å gå på kamp hvis de kan få sitte ved midstreken og fra 12. rad og opp, kan bare holde seg hjemme. (Og øker man kapasiteten med 5000 og skal fortsette å ha stadion like høyt hele veien rundt, så vil jo minst halvparten av disse ekstra plassene komme på kortsiden og i hjørnene). Man skulle jo uansett tro at såpass kresne mennesker ville være tidlig ute og kjøpte seg billett/p-kort, og ikke vente til de plassene de vil ha er tatt.

Men jeg forstår HVORFOR du påstår det jeg nevnte innledningsvis. For hvordan skal du ellers forsvare at Stadion burde være på 25000 når det f.eks. er 2000 ledige plasser av en kapasitet på 20000.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Fordi det er bedre plasser. Det er ikke tilfeldig at oppsvinget publikumsmessig har skjedd etterhvert som Brann har fått bedre plasser å tilby sitt publikum.

Som i 1993. Der det av 23000 kanskje var 10000 som så kampen. Du må da skjønne at om de samme 23000 hadde sittet på ett sete, og sett kampen, og ikke bare krøllene til en to meter høy slamp, og kanske på toppen av det hele kunne besøke ett rent toalett og ikke studert flassende maling på en stolpe, så hadde flere kommet tilbake neste kamp.

Det er ren sunn fornuft Krøvel!


krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Fordi det er bedre plasser. Det er ikke tilfeldig at oppsvinget publikumsmessig har skjedd etterhvert som Brann har fått bedre plasser å tilby sitt publikum.

Som i 1993. Der det av 23000 kanskje var 10000 som så kampen. Du må da skjønne at om de samme 23000 hadde sittet på ett sete, og sett kampen, og ikke bare krøllene til en to meter høy slamp, og kanske på toppen av det hele kunne besøke ett rent toalett og ikke studert flassende maling på en stolpe, så hadde flere kommet tilbake neste kamp.

Det er ren sunn fornuft Krøvel!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!


AtroZ

Quote from: "Ajax"


Tror nok avstander har litt å si her. Både belgia og nederland tar det ca 1 time å kjøre på tverst av så da blir det det samme som at jeg har litt medfølelse med løvham og åsane også. Eller enda bedre, som da jeg bodde i norhordaland. Da var jeg klart størst brann-fan, men hadde likevel litt sympati for de mer lokale lagene.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

Go Up