• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Mr_Soma

Synes det er ett flott tiltak!
Endelig litt mordernisering,istedet for disse reklemeskiltene som til stadighet ser ut til å være ødelagte.

Brann Stadion blir Norges nye diamant innen fotballarenaer.

grei

Evt. Norges nye juletrestadion. Men det er klart, ikke alle har smak, noen syns det er stilig med blinkende spilleautomater også.

This Charming Man

Kommersialiseringen av Brann er i stadig større grad et irritasjonsmoment. Ufyselig store mengder reklame på draktene (feks Toro-logo større og mer synlig enn Brann-logoen), evig mas fra Erik Hanøy om Brannbrød, Frydenbø og morgendagens BA, og nå skal vi også få elektoniske reklameskilt som viser kjørende biler.

Rask inntjening, fokelighet og kommersialisering går dessverre på bekostning av stil og særpreg. Det må være mulig å tjene penger uten å belemre oss med alskens reklamekampanjer til enhver tid.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

grei

Noe av det mest skremmende er jo å se hvor likegyldige folk er. "Jada, så lenge vi får litt penger til klubben, kan klubben gjerne skifte navn for min del". Fotball handler om mer enn penger, folkens, men den gamle gode kulturen er tydeligvis i ferd med å dø ut.

Mr_Soma

Penger er alt, sånn er det blitt og det vil alltid være sånn. Jeg blir også irritert av å høre Hanøy mase om morgendagens BA,brannbrød,morrabrød,frydenbø, ja you name it.

Men heller en modernisert Stadion, enn en Odd Stadion,Fosshaugane ect.

Tror det er et par her inne som er redd for modernisering generelt, i likhet som eldre som er redd internett,fuglevirus,ungdom med tatovering og piercing eller rett og slett de som er mørke i huden.
Kanskje satt litt på spissen, men uansett.

Jeg liker forøvrig ikke å tilgrise Branndrakten med alle disse reklamene. Hadde ikke sagt nei til en Branndrakt ala Barcelona sin.

Men når folket ser Nye Brann Stadion i sin helhet, så driter dere i om det kjører en bil,eller det er en dansende duracell-kanin på reklameskiltene. Det vil langt fra irritere deg like mye som alt som kommer fra Hanøy idag.

Atlet Orvanger

Reklameskiltene rundt stadion har aldri stått for kulturen i fotball, den er det vi supportere som står for og er med på å bygge videre. Hvor vidt vi klarer den jobben tilfredsstillende er en annen sak, men det blir for dumt å skylde et eventuelt forfall på blinkende reklameskilt. Men dog velig symptomatisk for Bergensere...

monzilla

Ang. kommersialiseringen av brann og reklame på draktene, vår gode venn Jæger har vel innsett at det er mer lønnsomt og mer effektiv reklame med få sponsorer som gir mange, i stedet for mange som betaler mindre. Jeg tror vi vil se en utvikling a la det VIF har.
Selv hvor mye jeg hater pakket, måten de har løst reklamesammensetningen på drakten er en av de bedre.

K1980

Altså folkens, stopp opp litt her nå. Reklameskilt vil det alltid være rundt en fotball bane, selv i 7 divisjon har alle arenaer reklameskilt.
At gamle stygge blikkplater som ser ut som de ble donert til oss fra et overskuddslager i Albania blir byttet ut med digitale og pene skilt, noe som i tillegg vil være en viktig inntektskilde UTEN å øke arealet på reklamen kan da umulig være noe annet en positivt?
Ja, jeg er enig i at kommersialiseringen av fotballen har gått over stokk og styr, men grunnen til dette ligger i folks krav til komfort og krav til resultater, ikke i klubbenes griskhet. Det koster å drive en fotballklubb og penger ut må nødvendigvis bety penger inn...alt dette er selvfølgeligheter man ser ut til å glemme her inne...

Fokuser heller på drakten til Brann...DEN er stygg den...kanskje disse nye skjermene bringer inn så mye penger at man kan klare seg med brystreklame?(Urealistisk ønsketenkning)...

BrannFa(e)n

Nå skal det sies at det å skifte navn på klubben og arenaen er vesentlig forskjellig fra å modernisere stadion. Det ligger lite penger i et arena-navn-skifte, og skifter klubben navn kommer jeg til å bli dypt skuffet og kanskje bare bli en slags hobby-supporter som går på et par kamper. Alle vet jo hva et klubbnavn-skifte ender med. Sportsklubben Brann blir opprettet igjen og starter nederst i ligasystemet (som med Wimbledon Aka Milton Keynes (eller noe) og Salzburg). Dette fordi jeg holder med Brann, og ikke med " Brann Libresse IL ".

Tviler på at det hadde tatt mange årene før vi i så tilfelle hadde sett Brann spille i tredje / andredivisjon. Det er nok mange Bergensere rundtom i distriktet som spiller i tredje, fjerde og kanskje også noen i andre som hadde vært interessert i å spille Brann opp igjen.
rannfasiten

This Charming Man

Elektroniske reklameskilt er i seg selv ikke den største skandalen. Men det er ikke særlig vakkert, og absolutt ikke noe å bli begeistret over. Og jeg må få lov å føye til at skeptisismen rår overfor disse nye storskjermene også.

Modernisering fullt mulig uten å utføre estetisk mord på tribuner og drakter.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Ferguson

Quote from: "atlascopo"
Quote from: "grei"Er det virkelig noen som vil ha elektroniske reklameskilt? De er jo fotballarenaenes svar pÃ¥ Flash-animerte bannerannonser pÃ¥ nett. NÃ¥r man ser ball fra f.eks Italia er det jo nesten umulig Ã¥ konsentrere seg skikkelig  om spillet med all bevegelsen som er pÃ¥ disse skiltene, det ser jo ut som en eneste stor avlang juletrefest. Alt dette for et par slanter ekstra. Solgt oss som horer.



Det er sant at de blir lagt merke til på TV. men noen som har vært på en stadion med slike? Er de like dominerende for folk på tribunen som på tv?


Nei det vil ikke jeg si. Har vært på Old Trafford der de har slike skilt og jeg la ikke merke til det. Derimot ligger jeg merke til de når jeg ser United på tv.

Tror Brann kommer til å tjene mye mer penger på reklameskiltene i fremtiden noe som er positivt for Brann vel?
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krøvel vellevold

Vi bør innføre dogmeregler på Stadion:

- Ingen reklame på draktene.
- Ingen reklame rundt banen.
- Ingen tv-overføring.
- Ingen kunstig belysning.
- Ingen som ikke er minst 4.generasjons bergensere på laget.
- Ingen som ikke er minst 4.generasjons bergensere på tribunen.
- Ingen bruk av kondomer.
- Ingen bruk av speaker.
- Ingen tribuner vendt mot banen.
- Ingen bruk av maskinell gressklipp.
- Ingen bruk av serieproduserte drakter.
- Ingen bruk av innbyttere.
Legg ned hele klubben!

Snublefot

Quote from: "krøvel vellevold"Vi bør innføre dogmeregler på Stadion:

- Ingen reklame på draktene.
- Ingen reklame rundt banen.
- Ingen tv-overføring.
- Ingen kunstig belysning.
- Ingen som ikke er minst 4.generasjons bergensere på laget.
- Ingen som ikke er minst 4.generasjons bergensere på tribunen.
- Ingen bruk av kondomer.
- Ingen bruk av speaker.
- Ingen tribuner vendt mot banen.
- Ingen bruk av maskinell gressklipp.
- Ingen bruk av serieproduserte drakter.
- Ingen bruk av innbyttere.


Jeg er ikke helt med på den om 4.generasjons bergensere på tribunen.. da blir det jo ikke noe kamp på meg:(

Men hva med at istedetfor kroppsvisitering, så får alle 3 spm knyttet til branns historie? og at du må svare rett på 2 av 3 for å slippe inn? blir jo som en ny eksamen annenhver uke=)

BrannFa(e)n

rannfasiten

Bruiser

Altså, eg ser mykje spansk fotball og mange av stadioane der har slike reklameskilt, og det sjenerer ikkje fotballen i det heile jævla tatt. At folk kan bli so oppbrakte over at klubben vil tjene penger på modernisering av stadion, for å legge alt til bedre til rette for å tilfredsstille oss med gode resultater, er uforståelig for meg.

Om dei blinkande reklameskilta rundt stadion i tillegg fører til at vi kan ofre nokre av draktreklamene, skal vi berre vere takknemmelige.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Mr_Soma

Alt er ihvertfall bedre en mange av de grusomme reklameskiltene som henger rundt på Stadion idag (les:Har du boss?")

http://imageshack.us][/URL]

Xminator

Alternativet er jo stive blikkskilt eller falmet rullereklame. Da er det å foretrekke moderne teknologi som faktisk hever standarden på inntrykket andre har av klubben (les sponsorer). For meg som supporter blir det nok fullt fokus på kampen uansett om jeg er ringside eller ser på TV. Selv kanaritrommene blir fortrengt når Brann spiller :p

Bruiser

Ser at det er snakk om at reklameskilta skal stå framfor hovedtribuna, men er det kun der?
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

amenhotep 4

Har du boss? er jo en av de bedre reklamene. Men har egentlig ikke noe i mot de nye reklameskiltene. Om de blinker som et juletre eller om de er like kjedelige som et intervju med en fotballspiller er egentlig uvesentlig. Ikke noe mening eller vits i å rangere djevelskap. Er derimot mer skeptisk til hyperkomersialiseringen av klubben vår. Den ødelegges jo av en gjeng fullstendig ubrukelige amatører. Alt av sjel og særpreg er jo tydeligvis til salgs. Sammen med den skandaløse folkelighetsskapende og populiserende agendaen i tydelig konspirasjon med den onde akse: BA, Radio1 og Tv2 er alt av ekthet i ferd med å renne ut i kloakken sammen med avføringen til Vip Hvermannsen og de andre VIP'ene.

automatt

Apropos stadion : NÃ¥ vil vel svingene bli sÃ¥ godt som lukket med VIP  møt øst og storskjermer m m i vest. Blir ikke stadion da sÃ¥ lukket at veksten kan hemmes ? PÃ¥ den annen side sÃ¥ jo Viking stadion grønn og fin ut i kveld og utenlands klarer de jo dette. Kanskje utluftingen blir bra nok slik det er planlagt ?

Blir fett med storskjermer flere steder. Hvorfor kan ikke tekst-tv ha "fast " plass på den ene med side 809 / 810 / 811 fra TV2's tekst-tv. Blir kanskje litt harry ?

Brannfrelst

Nå er det vel ikke sollys i ryggen av østre tribune(klokkesvingen) såvidt jeg vet. Så dette er ikke noe stor fare med. Men frykter at om Brann tetter lukene så dør gresset ut(Ullevaall)
2.10.07-Gullet kom hem!

weirus

Dette populære har du boss skiltet burde jo stått over tribunen der bortesupporterne plasseres..
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Forza

Hva som gjør at gresset på stadionene i england er så sinnsykt mye bedre enn i Norge, selv med tribuner rundt hele greien? Klimaet der borte er da ikke så drastisk annerledes enn her til lands. Eller vet de noe som vi ikke vet...

Snublefot

Quote from: "Forza"Hva som gjør at gresset på stadionene i england er så sinnsykt mye bedre enn i Norge, selv med tribuner rundt hele greien? Klimaet der borte er da ikke så drastisk annerledes enn her til lands. Eller vet de noe som vi ikke vet...


jeg tror flere alle toppseriebanene har undervarme og at de har mer penger og midler til å holde gresset i bedre stand.. regner med at det er den store forskjellen.

grei

Altså hvis det er hensynet til gresset som er det viktigste må man jo bare forby å spille fotball der i det hele tatt. Det er klart det ikke er ideelle forhold for naturlige vekster på en fotballbane, men dette ordner seg med det rette vedlikehold. Gresset har aldri vært noe ordentlig argument for ikke å lukke stadion.

SigveK

Quote from: "Forza"Hva som gjør at gresset på stadionene i england er så sinnsykt mye bedre enn i Norge, selv med tribuner rundt hele greien? Klimaet der borte er da ikke så drastisk annerledes enn her til lands. Eller vet de noe som vi ikke vet...


Det er nok noen grader varmere i snitt her borte (Til og med i Nord-England, kor eg bor - sjøl om det føles kaldere på grunn av vinden). En annen ting er vel at solen står høyere på himmelen lenger sør, så sjøl om de har lukket stadium, så kommer det tilstrekkelig med sol på hele banen likevel. Dette er vel for så vidt et større problem lenger nord i landet, og på stadion kan vi nok fint lukke hjørnene på hver side av BT-tribunen uten å miste mye sollys.

I alle tilfeller, så kan man gjøre noe med begge disse tingene, med undervarme og med spesiallamper, men det koster penger, som Snublefot var inne på.

Brann_ruler86

Når det gjelder hvorfor gresset er så mye bedre i England så skulle vel dette bildet jeg tok under en rundtur på St.James Park svare på akkurat det spørsmålet http://img227.imageshack.us/my.php?image=stjames4ub.jpg
GÃ¥ ta banen!


C@Bøe_79

Quote from: "Mr_Soma"Alt er ihvertfall bedre en mange av de grusomme reklameskiltene som henger rundt på Stadion idag (les:Har du boss?")

http://imageshack.us][/URL]

Var ikke det en LSK-banner?
Jeg som vurderte å sende Ystaas..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

DJ_ADG

Quote from: "atlascopo"


eg husker at eg så en gang på tv at den ble utviklet for å få bra gressmate på Lerkendal om vinteren.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Mr_Soma

Quote from: "C@Bøe_79"
Quote from: "Mr_Soma"Alt er ihvertfall bedre en mange av de grusomme reklameskiltene som henger rundt på Stadion idag (les:Har du boss?")

http://imageshack.us][/URL]

Var ikke det en LSK-banner?
Jeg som vurderte å sende Ystaas..


Hehehe... jeg skulle ikke stoppet deg ihvertfall.

Kirk

Omsider oppdatering på brann.no:
http://www.brann.no/index.php?mapping=153&brann=c60276aebac6b2c8c7e68a8a0abb1185

Tydeligvis begynt å jobbe på den nye hovedtribunen. Men hva har egentlig skjedd med fasaden på Klokkesvingen i det siste? Arbeider de fortsatt med å få den ferdig eller har arbeidet stoppet opp?

Bataljonen

Quote from: "Kirk"Omsider oppdatering på brann.no:
http://www.brann.no/index.php?mapping=153&brann=c60276aebac6b2c8c7e68a8a0abb1185

Tydeligvis begynt å jobbe på den nye hovedtribunen. Men hva har egentlig skjedd med fasaden på Klokkesvingen i det siste? Arbeider de fortsatt med å få den ferdig eller har arbeidet stoppet opp?
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

rhumbor

Har kjørt forbi der et par ganger etter 16.mai....har skjedd lite...mistenker at LAB og resten av folka har ett annet prosjekt som de er begynt på nå som bt tribunen kan brukes under kampene.....kanskje det blir gjort litt mer i fotballpausen....ikkje vet eg

krøvel vellevold

Har regnet ut at hvis nordre langside bygges videre i samme størrelse som hjørnet Nordre (Umbro)/BT, dvs. med 18 seterader + 3 VIP-rader, mens søndre langside og hjørnet søndre/BT bygges i samme størrelse som BT, dvs. 26 seterader, vil kapasiteten på det ferdige stadionet bli ca 18462. Av dette ca 17654 vanlige sitteplasser og ca 808 VIP-plasser. Bygges 45 grader av hjørnene mot Hansa, vil det bli ca 19540 plasser (ca 18634 ordinære og ca 906 VIP).

Så er det noen her som mener at tegningene for nye Nordre viser 19 (ikke 18) seterader. I så fall blir kapasiteten ca 18666 uten tribuner i hjørnene mot Hansa, og ca 19778 med tribuner halvveis inn i disse hjørnene.

Tviler på at man kan bygge noe mer enn 45 grader av hjørnene mot Hansa, pga Hansas ukurrante utforming. (Den er bredere enn selve banen og passer derfor ikke inn i utformingen til resten av Stadion).

Uansett: Hvis det ikke dukker opp noen uforutsette seterader på en av de prosjekterte langsidene, eller at kommer noe ekstra VIP-greier øverst på BT (det er jo høyt under tak og god plass bak øverste rad), så kan jeg ikke fatte og begripe hvordan vi skal klare å runde 20000.

Når det er sagt, så er det gjerne ikke behov for mer enn de ca 18500 vi i verste fall ender opp med. Klarer vi kun å fylle opp dette på 16.mai og mot RBK, og i kamper der vi henger med i gullstriden på slutten av sesongen, så er jo dette mer enn nok!
Legg ned hele klubben!

chris_henrik

Er det bare meg eller ligner BT tribunen mistenkelig mye på Viking Stadion? Bildet under er fra ene kortsiden i Stavanger, lik hjørneløsning og dette med glassflater øverst. Det er vel ikke LAB som har stått for byggningen av denne, men en ser klart hvor de har vært på befaring.



EDIT: Ser ikke ut til at jeg får bildelink til å fungere, så her er link til selve siden: http://www.viking-fk.no/newsread/news.asp?n=5134
<BRANN> ..... DKFM

BrannFa(e)n

Stemmer det. Brann dro faktisk til stavanger under planleggingen for å sjekke ut hvordan de hadde gjort det i stavanger og det er meningen at hesteskoen skal bli en delvis forstørret utgave av viking stadion.
rannfasiten

Ajax

Som gammel stadiontraver, bosatt i Nederland de siste 10 Ã¥rene har jeg med en viss undring fulgt denne stadiontrÃ¥den.  Er i dag medlem av Ajax Supporterklubb og fast gjest pÃ¥ AmsterdamArena.
Jeg har full forstÃ¥else for at Brannsupporterne er lidenskapelig opptatt av av det faktum at klubben bygger et nytt og moderne stadion, men det virker som det hele av og til kommer ut av perspektiv.  Det viktigste er og vil alltid være det som skjer pÃ¥ banen og et nytt stadion vil neppe ha en innvirkning pÃ¥ det.  Selvsagt kan det sportslige bli bedre ved at stadiondriften kanaliserer mer penger til den sportslige driften.  Det motsatte kan ogsÃ¥ skje at det sportslige mÃ¥ subsidiere stadiondriften og da er man i et uføre som kan sette klubben lagt tilbake.
Fotball er idag erkekomersiell og uten finansielle muskler vil man mÃ¥tte kjempe med lag som Sandefjord, Hamkam, Sogndal og Bodø Glimt om Ã¥ fÃ¥ spise kirsebær med de store av og til.  Europa kan man glemme.  Ajax som har ett snit nærmere 50.000 pÃ¥ hver kamp og kanskje Europas beste rekruteringsprogram, kan bare unntaksvis kjempe med de store gutta i Europa.  
Slutt Ã¥ tullprate om sjela til klubben.  Sjela forsvinner dersom man ikke vinner kamper og kampene vinner man ikke dersom man ikke har et gjennomkomersialisert produkt.  NÃ¥r klubben tjener mer pÃ¥ elektronisk reklame enn pÃ¥ tradisjonelle reklameskilter sÃ¥ er det tullette Ã¥ diskutere om man er for eller imot.  Diskuter heller om man er for eller imot om brann skal være en norsk toppklubb.  Amsterdam Arena har disse skiltene og jeg har aldri tenkt tanken at disse skulle forringe fotballopplevelsen eller distrahere opplevelsen.
Kan heller ikke se at det er videre interessant om stadion fÃ¥r en kapasitet pÃ¥ 18234, 19653, 20456 eller 21022 tilskuere. Det viktigste er at stadion er stor nok til Ã¥ romme de som kommer hver søndag og at utbyggingskostnadene kan bæres  av stadion og ikke mÃ¥ subsidieres av klubben.  Godværssupporterne har ingen krav pÃ¥ et sete som venter pÃ¥ dem i tilfelle de skulle fÃ¥ lyst pÃ¥ en tur til stadion.
Etter det jeg har sett sÃ¥ lang fÃ¥r Brann en intim og fin stadion til glede for bÃ¥de spillere og supportere.  All ros til klubben som har klart Ã¥ fÃ¥ til dette prosjektet.  Husk, det er ikke mange Ã¥rene siden kaoset rÃ¥dde grunnen i Idrettsveien.  
Langt viktigere enn Stadion er det at klubben holder dagens tabellposisjon.

Xminator

Godværsupporteren kan om 30 år være traveren med sesongkort i 25 år. Det er derfor en viss overkapasitet er så vannvittig viktig. Uten overkapasitet vil jo sesongkortene etter en stund gå i odel. Og hele stadion bli ett gamle-sitte. Eller på godt norsk forgubbing.

Det skjer noe i hodet på menn etter fylte 40 år. Som gjør at vi begynner å klage på alt og alle. Vistnok uten å være klar over det selv :p

Jeg er fortsatt 100% overbevist om at smertegrensen i Bergen går på 25000 seter. Og at ett stadion med 25000 seter og 20000 tilskuere fortsatt ser rimelig fullsatt ut.

EvenSteven

Til Ajax:

Er enig med hva du sier her, men tror kanskje du er noe farget av at det er nettopp Ajax som er blitt ditt nye lag. Ajax er ikke hva det engang var, en storhet i Europa.. Idag er Ajax KUN en business, de masseproduserer unge, gode talenter, og selger dem.... Greit nok, dette fyller kassen med penger, men det skaper ikke et godt fotball-lag. Noe som har vist seg i  CL  de seinere Ã¥rene....

Det er ting som er viktigere enn å bli en rik klubb....
Men som sagt så er jeg helt enig i hva du sier om Stadion osv...

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Godværsupporteren kan om 30 år være traveren med sesongkort i 25 år. Det er derfor en viss overkapasitet er så vannvittig viktig. Uten overkapasitet vil jo sesongkortene etter en stund gå i odel. Og hele stadion bli ett gamle-sitte. Eller på godt norsk forgubbing.

Det skjer noe i hodet på menn etter fylte 40 år. Som gjør at vi begynner å klage på alt og alle. Vistnok uten å være klar over det selv :p

Jeg er fortsatt 100% overbevist om at smertegrensen i Bergen går på 25000 seter. Og at ett stadion med 25000 seter og 20000 tilskuere fortsatt ser rimelig fullsatt ut.


Vi bygger ikke stadion ut i fra hva som kan være aktuelt om 30 år! Den tid den sorg! Og dessuten ser ikke et stadion med 25000 seter og 12000 tilskuere fullt ut... Hvorfor kommer du i det hele tatt trekkende med "20000 tilskuere"? Vi hadde 15300 mot Lyn, og vi leder serien! Du må gjerne skylde på tv og sen kampstart. Men det er regelen snarere enn unntaket. Og nå kan vi ikke skylde på for få seter heller!
Legg ned hele klubben!

Petter Puddefjord

Brann stadion bør i fremtiden ta mellom 25- og 30000, men pr. i dag kan dette vanskelig la seg gjøre. Først og fremst p.g.a. beliggenheten, og fordi Brann ikke har prestert jevnt og godt over LANG tid. Hvis Brann ligger i norgestoppen i tre-fire sesonger på rad, vil vi nok se at dagens anlegg (det kommede) blir for lite.

UANSETT bør Brann stadion ha en kapasitet som overgår Lerkendal. Det er kun snakk om markedsføring, tilgjengelighet, billettpriser og fasiliteter. Det er mulig at vi ikke fyller stadion midt i fellesferien mot Viking (bør likevel klare rundt 16.000), men i høst regner jeg med SMEKKFULLE tribuner, og et ramaskrik i forhold til svartebørs og folk som ikke får sett Brann på stadion. Det er en SKAM om man skal ekskludere bergensere som ønsker å se Brann i fremtiden, uansett om disse pr. idag er medgangssupportere (som enkelte maser om) eller ikke.

Ti-femten år med det nye anlegget, og vi har et TOPP moderne STORANLEGG ved Store Lungegårdsvann, med plass til nærmere 30.000 mennesker.

Jeg gleder meg allerede ! ! !

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Brann stadion bør i fremtiden ta mellom 25- og 30000, men pr. i dag kan dette vanskelig la seg gjøre. Først og fremst p.g.a. beliggenheten, og fordi Brann ikke har prestert jevnt og godt over LANG tid. Hvis Brann ligger i norgestoppen i tre-fire sesonger på rad, vil vi nok se at dagens anlegg (det kommede) blir for lite.

UANSETT bør Brann stadion ha en kapasitet som overgår Lerkendal. Det er kun snakk om markedsføring, tilgjengelighet, billettpriser og fasiliteter. Det er mulig at vi ikke fyller stadion midt i fellesferien mot Viking (bør likevel klare rundt 16.000), men i høst regner jeg med SMEKKFULLE tribuner, og et ramaskrik i forhold til svartebørs og folk som ikke får sett Brann på stadion. Det er en SKAM om man skal ekskludere bergensere som ønsker å se Brann i fremtiden, uansett om disse pr. idag er medgangssupportere (som enkelte maser om) eller ikke.

Ti-femten år med det nye anlegget, og vi har et TOPP moderne STORANLEGG ved Store Lungegårdsvann, med plass til nærmere 30.000 mennesker.

Jeg gleder meg allerede ! ! !


Hei Per Anders! Syns faktisk du burde vente og se om vi
1) Klarer å fylle dagens 18500 plasser (og 14500 sitteplasser) når vi leder serien.
2) Etter 2008 klarer å fylle de 20000 sitteplasser når vi leder serien.
3) Også har minst 18000-20000 på alle kamper når vi ligger på midten/bunnen av tabellen. Eventuelt at vi i 6-7 år unngår å ligge på midten/bunnen av tabellen.

DA først kan det være interessant å snakke om å utvide i forhold til dagens planer. Det er ikke noe poeng i å utvide planene til 22-23000 allerede nå, hvis dette uansett ikke vil være nødvendig før om 10-15 år. I så fall må det utvides når den tid kommer.

Dessuten: Det er ikke LITT synd på de som blir "ekskludert"/ikke kommer inn på de ytterst sjeldne kampene der vi kjemper om gull helt mot slutten av sesongen. Man kan ikke bygge stadion etter hvor mange som kanskje ville kommet på champions league kvartfinale om 40 år, HVIS vi har 16 strake gull og Bergens befolkning har steget til 400000.
Legg ned hele klubben!


grei

Dette med 25000 plasser og Lerkendal og blabla er blitt gjennomdiskutert i andre tråder, her skal det handle om stadionutbyggingen.

Lengre oppe i tråden snakkes det om at man tette "halve svingen" mot Hansa med de nye tribunene, og altså "nesten" få sammenhengende tribuner hele veien rundt. Er dette rene spekulasjoner, eller har det blitt gitt noen signaler på dette? Jo mer "tetting", jo bedre, men sånn som Hansa er utformet er det vanskelig å se for seg at man kan gjøre stort annet enn å bygge tribunen sammen med Hansa (fylle igjen "inngangshullet til Store stå), vinklet 90 grader som i dag.

chris_henrik

Quote from: "Petter Puddefjord"???????

Trenger ikke ha karakteren A i tekstanalyse for å se at Petter Puddefjord er tribunetraveren Per Anders. Link til en av dine tidligere tråder Per Anders.
http://www.bataljonen.no/forum/viewtopic.php?t=4733&highlight=

Her kan en legge særlig merke til bruken av STORE bokstaver for å fremheve poeng, samt at poengene er de samme.

Quote from: "Per Anders"
<BRANN> ..... DKFM

Dalen

HEIA BRANN, oi faen, no heter eg Per Anders, brukte visst store bokstaver
Brann - Seriemester 2007

Yngve

Quote from: "Dalen"HEIA BRANN, oi faen, no heter eg Per Anders, brukte visst store bokstaver
Neidå, du vil for alltid vere han TV2 tilsette som driv å tipsar VG om nye Brannspelarar du..

enavgutta

Ja, hvor ble det av Per Anders? Hadde noen friske innlegg den karen !

Xminator

QuoteVi bygger ikke stadion ut i fra hva som kan være aktuelt om 30 år! Den tid den sorg! Og dessuten ser ikke et stadion med 25000 seter og 12000 tilskuere fullt ut...


Seriøst Krøvel. Brann har ett snitt på 15000 tilskuere. Er du virkelig paranoid nok til å tro at det vil gå ned når man får flere seter? Jeg kan ikke tenke meg noe bedre enn at Brann må tenke alternativt og kanskje til og med senke prisene på enkelte av plassene på Stadion. Det er for å si det mildt dritdyrt for en familie å gå på fotballkamp for å se Brann.

Lynkampen? Det jeg spør meg om er hvorfor det ikke satt noen på det 8 nederste radene. Ingen. Ble det i det hele tatt lagt ut billetter her? Jeg tror svaret på spørsmålet ligger hos Billettluken.no. Og du vil ha det til å være negativt med 15000 tilskuere. Jeg vil heller si det var bra oppmøte mot Lyn. Jeg ser også en parallell til hvordan publikum trengte en tilvenning da Hansatribunen åpnet. Du er flink til å finne historiske data, men samtidig ekstremt selektiv i hva du velger å finne.

Jeg trodde også vi var skjønt enige om at Branninteressen ikke har noen direkte sammenheng med kvaliteten på det som blir levert på banen.

Nei, du kan latterligjøre dine meddebatanter alt du vil, men jeg er 100% overbevist om at ett Stadion med 25000 plasser hadde solgt minst 24000 billetter til minst 4 kamper hvert år. Og at vi ikke hadde kommet under 18000 tilskuere med unntak av ved helt ekstreme tilfeller (streik, VM/EM/fellesferie, cupkamper). Og med en liten ekstra innsats fra Brann, slik RBK gjør for å dra opp snittet sitt, så hadde jevnet ut bunnene og sikret en sunn etterrekrutering av publikum.

Jeg føler også du biter deg selv i ræven. Først er du sjokkert over at man ikke kommer over 20000. Så blir du fornærmet når noen er enige med deg. Bestem deg mann og ikke vingle som en full høne i paringstiden!

Go Up