• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Quote from: Lasaron on March 25, 2019, 17:49:50 PMOg så må det tåle regn.
Blir neppe utsatt for så mye regn der langt innunder taket. Ikke så ofte det regner sidelengs heldigvis  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erifos

Quote from: opplett on March 25, 2019, 16:35:57 PMKjenner jeg er veldig spent på hvordan det banneropplegget blir. Noen som vet om det skal vises fram på åpen dag?

Mulig jeg tar feil i antagelsen, men hvis jeg ikke husker helt feil så er formålet med banneret å hindre innsyn fra studenter under kamp. Da leilighetene først skal taes i bruk f.o.m. i høst ville det ikke overraske meg at vi spiller vårsesongen uten noen form for skjerming.

Kjør debatt ;) !!!

Gulløl

March 25, 2019, 20:17:41 PM #8602 Last Edit: March 25, 2019, 20:32:59 PM by Gulløl
Quote from: Erifos on March 25, 2019, 19:56:29 PMMulig jeg tar feil i antagelsen, men hvis jeg ikke husker helt feil så er formålet med banneret å hindre innsyn fra studenter under kamp. Da leilighetene først skal taes i bruk f.o.m. i høst ville det ikke overraske meg at vi spiller vårsesongen uten noen form for skjerming.
Kjør debatt ;) !!!
Skal hindre både innsyn og utsyn og ikke minst skjule husveggen for å gjøre tribunen visuelt penere.

Skjermingen blitt nok tatt i bruk fra første hjemmekamp, ellers hadde nok Vibeke informert om det på årsmøtet da ho sa 2019. Ikke akkurat stor ingeniørkunst å lage dette til. Tid har det vært nok av siden det ble bestemt hvordan det skulle være. Illustrasjonen har lagt ute på Sammen sin side en god del uker nå. https://www.sammen.no/no/bergen/bolig/nyheter-fra-sammen-bolig/nye-studentboliger-pa-brann-stadion

Fra BT sitt live referat fra årsmøtet tidligere i mars:
Hun lover at det ikke skal virke som om Brann spiller foran en haug med leiligheter i 2019. De skal dekkes til.
- Det blir publikumsbilder og Brann-flagg foran vinduene for å få den gode kampopplevelsen, sier Johannesen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Lasaron

Jeg syns kunsten til Joy var skjønn. Den får meg til å tenke på barn som spiller fotball hele dagen i sommervarmen. De gleder og fryder seg, leker at de er forskjellige stjerner, osv. Og så springer de ned og bader innimellom.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Lasaron on March 26, 2019, 10:14:11 AMJeg syns kunsten til Joy var skjønn. Den får meg til å tenke på barn som spiller fotball hele dagen i sommervarmen. De gleder og fryder seg, leker at de er forskjellige stjerner, osv. Og så springer de ned og bader innimellom.

Jeg har et varmt forhold til ordet fotballkunst, ballkunstneri og så bortetter.
Nå fikk jaggu meg dette uttrykket påfyll og nye nyanser.

Edit: Skrev ved en inkurie "ballknust" først. Helt andre assosiasjoner der gitt.
Kanskje.

Spelaren

Får håpe de tar vare på den der. Flott spontan kunst som en eller annen kødd sikkert har lyst til å tagge til.
Gå av.

Finfin respons

Apropos svart-hvitt ballkunst:
Det blir oransje pannebånd på tribunetaket. Fjordkraft og Sammen sin farge sammen. Litt sånn flammeoransje, men selv har jeg en 90-talls affinitet for bringebær-rød (Les: Geir Hasund i saftfarget Branndrakt med Dnb-logo). Bildet fra Sammen sine nettsider https://www.sammen.no/no/bergen/bolig/nyheter-fra-sammen-bolig/nye-studentboliger-pa-brann-stadion varslet fargespillet, men bannerne vil mykne det hele opp betraktelig, og i flomlys vil det hele nok se ganske adekvat ut.

Nye bilder på brann.no. https://www.brann.no/nyheter/folg-utbyggingen-pa-stadion
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: Gulløl on March 25, 2019, 19:36:18 PM
Quote from: Lasaron on March 25, 2019, 17:49:50 PMOg så må det tåle regn.
Blir neppe utsatt for så mye regn der langt innunder taket. Ikke så ofte det regner sidelengs heldigvis  : )

Så vidt jeg vet besitter Brann ganske up-to-date ekstrem-kompetanse på regnavstøtende materialer.
Se bare her: https://www.dagbladet.no/sport/brann-drakta-stemt-fram-som-den-styggeste-i-verden/60637337
Kanskje.

SKBCPH

Hjelpe meg, den oransje-fargen.... huttetu.
- Vi har den treneren vi har.

Gulløl

Blir det latex-duk skjerming ? Da mangler vi bare noen boblebad i det åpne hjørnet. Ser for meg at Doddo kan bli ganske euforisk og ekstatisk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg har/hadde den drakten du refererer til, Finfin. Roger Helland sin. Den bringebærfargen håper jeg Brann aldri finner frem igjen.
Tren på langskudd

Gulløl

Banen blir grønnere og prepareringen av banen har startet. Pågår arbeid under taket nå, opplegg i forbindelse med skjermingsduken ?



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Gulløl on March 26, 2019, 13:22:33 PMBlir det latex-duk skjerming ? Da mangler vi bare noen boblebad i det åpne hjørnet. Ser for meg at Doddo kan bli ganske euforisk og ekstatisk.

Haha!
Men apropos åpent hjørne, hva skulle nå stoppe Brann fra å kjøre Live-band i pausen? Munnspillorkesteret eller Dj Dan? Eller standup i mono med Lyngbø? Eller gode gamle Toro Rett i koppen [eller tribunekroppen]? Det hjørnet der er tipp topp for adekvat og småklein pauseunderholdning på hustrige uavgjort-dager.
Kanskje.

Kagain

...bare de får planlagt noe litt mindre komplisert ting enn en viss Alexx Alexxander...

kabelmann

Quote from: Gulløl on March 26, 2019, 15:46:37 PMBanen blir grønnere og prepareringen av banen har startet. Pågår arbeid under taket nå, opplegg i forbindelse med skjermingsduken ?




Tror ikke bannerne kommer før over sommeren.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

1908

Blir ikke noe stort banner.. Det blir noe som dekker kun vinduene.. Dette skal de være igang med..

Gulløl

March 26, 2019, 21:29:15 PM #8617 Last Edit: March 26, 2019, 21:31:32 PM by Gulløl
Quote from: 1908 on March 26, 2019, 21:25:04 PMBlir ikke noe stort banner.. Det blir noe som dekker kun vinduene.. Dette skal de være igang med..
Slikt det blir ?? Eller er dette fake news på Sammen sin side ?

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Det blir slik ja. Små bannere som dekker hver vindus rad. Dekker de 2 øverste vinduene..

Gulløl

Quote from: 1908 on March 26, 2019, 21:33:12 PMDet blir slik ja. Små bannere som dekker hver vindus rad. Dekker de 2 øverste vinduene..
Blir vel ikke fritt innsyn til de som bor i 1 etasje vel ??
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

March 26, 2019, 21:37:00 PM #8620 Last Edit: March 26, 2019, 21:39:26 PM by 1908
De har sikkert noe andre planer der.. I fremtiden skal jo folk skal stå foran vinduene..

Nixon

Jeg kan allerede høre sutringen dersom det ikke blir duk til første hjemmekamp...
Rød makt på Hansa

Lasaron

Med tanke på innsyn er det jo ikke like nøye så lenge hyblene står tomme. Og til å være hybelvegg er det ganske lite stygt. Lurt å ta det i svart.
Tren på langskudd

bernu

Jeg foreslår et langt stort banner i farger over hele veggen i full lengde.
Av et gigantisk Brannbrød.
HANSA - Z

This Charming Man

Har foreslått duk som forestiller et gigantisk, klassisk Brann-skjerf med rød/hvite striper uten tekst. Men slik Vibeke har lagt det frem blir det noe ala bildet til Gulløl over her ja. Blir sikkert bra det.
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

This Charming Man

Da er det mye verre med den helsikes muren! :)
Bruun-Hansen, Jæger, Algerøy, Reistad, J. T. Guntveit og Nystemten må gå!

Gulløl

Quote from: This Charming Man on March 27, 2019, 12:43:12 PMDa er det mye verre med den helsikes muren! :)
Skammens mur, en dag skal den rives ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Gulløl

March 28, 2019, 01:15:43 AM #8628 Last Edit: March 28, 2019, 01:18:37 AM by Gulløl
Gresset allerede klippet første gang på Brann Stadion ? Flott grønn farge ihvertfall.
Gressteppet ser bedre ut enn på Ullevål.




Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Klart det. Gress i Bergen ser alltid bedre ut enn i Oslo i mars.
Tren på langskudd

opplett

Ser unektelig bra ut! Gleder meg som en unge!

Ullevål var ille, men gressmatten på Åråsen som LSK Kvinner - Barcelona spilte på igår så jo ikke ut i måneskinn! Vanvittig forskjell.


Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Kirk

Blir scener når de slår på led-lyset i kveld, og Veton Berisha kommer tuslende ut på banen i Brann-drakt . . . 8)

ACHTUNG

Quote from: kabelmann on March 26, 2019, 19:43:11 PM
Quote from: Gulløl on March 26, 2019, 15:46:37 PMBanen blir grønnere og prepareringen av banen har startet. Pågår arbeid under taket nå, opplegg i forbindelse med skjermingsduken ?




Tror ikke bannerne kommer før over sommeren.


Hva får deg til å tro det? Det vil være å føre oss bak lyset, dersom ikke Brann klarer å stable på beina en skjerming, om det enn i første omgang er en midlertidig løsning, til første hjemmekamp, som er 11 dager frem i tid. Skjerming blir det garantert til den kampen, men det er ikke sikkert at det er den permanente løsningen som er på plass.

Crispo 2

Quote from: ACHTUNG on March 28, 2019, 09:36:45 AM
Quote from: kabelmann on March 26, 2019, 19:43:11 PM
Quote from: Gulløl on March 26, 2019, 15:46:37 PMBanen blir grønnere og prepareringen av banen har startet. Pågår arbeid under taket nå, opplegg i forbindelse med skjermingsduken ?




Tror ikke bannerne kommer før over sommeren.


Hva får deg til å tro det? Det vil være å føre oss bak lyset, dersom ikke Brann klarer å stable på beina en skjerming, om det enn i første omgang er en midlertidig løsning, til første hjemmekamp, som er 11 dager frem i tid. Skjerming blir det garantert til den kampen, men det er ikke sikkert at det er den permanente løsningen som er på plass.

Skjønner ikkje hvorfor folk stresser med denne "skjermen". Når festemekanismene er på plass, tar det sikkert bare ett par timer å henge opp/ta ned dukene.

Hva er oddsen for at hele byggeprosjektet er i rute, men at noen enkle duker skal de liksom ikke klare å å levere på tiden?

Slapp off... Det blir duker og lysshow til første kamp.
Per Pettersen 1960-1964

Nixon

Men hvis om dersom det ikke blir noe skjerming til de første kampene... Er det ille nok til at det skal overskygge gleden over seriestart og at vi på nytt har fire tribuner på Stadion?
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Det vil ikke se bra ut, i det hele tatt, så ja, det vil ødelegge.

Nixon

Du om det. Personlig vil jeg kaste et blikk bort på veggen og tenke at de vinduene er alt for små for den store flaten og at Brann forhåpentligvis en gang kan bruke penger på å kle veggene inn med svart glass for å gjøre helhetsinntrykket bedre. Men så blir det 100 % fokus på kampen!:)
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Quote from: Nixon on March 28, 2019, 12:09:08 PMDu om det. Personlig vil jeg kaste et blikk bort på veggen og tenke at de vinduene er alt for små for den store flaten og at Brann forhåpentligvis en gang kan bruke penger på å kle veggene inn med svart glass for å gjøre helhetsinntrykket bedre. Men så blir det 100 % fokus på kampen!:)

Svart glass, genialt! Da hadde alle internasjonale TV-tittere bare tenkt "satan den klubben må ha spenn, tre etasjer på en hel langside med kun VIP-lounger", når vi herjer i Europa til høsten :-D
- Vi har den treneren vi har.

ACHTUNG

Tenker du sotede vinduer? DET blir kostbart, det tar de seg aldri råd til.

Nixon

Quote from: ACHTUNG on March 28, 2019, 12:25:38 PMTenker du sotede vinduer? DET blir kostbart, det tar de seg aldri råd til.

Nei, en eller annen svart glasslignende overflate som kan festes på veggen mellom vinduene for å gi det et mer helhetlig inntrykk. Godt mulig det er helt utopisk med tanke på pris og kanskje det heller ikke vil bli så fint som jeg ser det for meg.
Rød makt på Hansa

SKBCPH

Quote from: Nixon on March 28, 2019, 12:33:21 PM
Quote from: ACHTUNG on March 28, 2019, 12:25:38 PMTenker du sotede vinduer? DET blir kostbart, det tar de seg aldri råd til.

Nei, en eller annen svart glasslignende overflate som kan festes på veggen mellom vinduene for å gi det et mer helhetlig inntrykk. Godt mulig det er helt utopisk med tanke på pris og kanskje det heller ikke vil bli så fint som jeg ser det for meg.

Samme material som utvendig på BOB og SPV? :)
- Vi har den treneren vi har.

kabelmann

Trenger bare vanlig glass. Veggen bak er svart allerede.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Crispo 2

Quote from: kabelmann on March 28, 2019, 15:32:24 PMTrenger bare vanlig glass. Veggen bak er svart allerede.

Hehe good catch!
Per Pettersen 1960-1964

Finfin respons

Quote from: Nixon on March 28, 2019, 10:07:37 AMMen hvis om dersom det ikke blir noe skjerming til de første kampene... Er det ille nok til at det skal overskygge gleden over seriestart og at vi på nytt har fire tribuner på Stadion?

Det er kosen, Nixon. Det er kosen.

Det finnes to syn på duk i denne verden:

1. DUK skal beskytte bordet (munkene, som oppfant duken)
2. DUK skal pynte bordet, og duken må derfor beskyttes mot flekker. (mødre eller tanter, som våker over middagstallerkene og ribbefettet).


I begge tilfellene er den ultimate løsningen Lateks.

Suboptimalt at vi hyrer inn en represemtant for den eldre garde på 16.mai, f.eks. Terje Bøe, som kan rope ut med jevne mellomrom på anlegget:Forsiktig med duken! Forsiktig!
Kanskje.

Hallais

Tenk at til slutt så endte vi alle opp med å ønske plastduk hjertelig velkommen. Stråmyhr må jo onanere herfra og til graven..

Billy Elliott

Det blir duk fra første kamp, bekrefter Vibeke til BA.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ACHTUNG

Alt skal stå klart til neste helg, og da blir det også en «duk» med bilder av supportere som skjermer studentboligere fra Stadion. Dermed vil ikke publikum bli møtt av den svarte veggen vi ser nå. Også økonomien i det hele går etter planen. Brann har prosjektert et overskudd på ni millioner kroner, men har investert store deler av de beløpet allerede. For eksempel i nye lys på Stadion.

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on March 28, 2019, 20:09:32 PMDet blir duk fra første kamp, bekrefter Vibeke til BA.
Dagens "gladnyhet" det vel, nå kan vi senke skuldrene : )

Nå spørs det hvem av oss som får bilde av seg på duken, og hvem som er mest fotogen ; )

Klipp fra BA:
Alt skal stå klart til neste helg, og da blir det også en «duk» med bilder av supportere som skjermer studentboligene fra Stadion. Dermed vil ikke publikum bli møtt av den svarte veggen vi ser nå.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

I tillegg til dette med duken sier hun at bortefeltet skal bli malt rødt, men de får ikke gjort det til første hjemmekamp.

Satser på at bortetribunen er malt helt rød innen en måned 👍
Kokende idiot

Bruiser

Quote from: Gulløl on March 12, 2019, 10:19:15 AM
(Opplett sin illustrasjon)
Blir disse bannerane som henger frå taket ein realitet med det første? Eg føler eg vil gjerne ha dei på plass fortast råd, ser så lekkert ut!
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

Go Up