• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

SKBCPH

Ja, fem rader mer der, men ellers ganske sammenlignbart.
- Vi har den treneren vi har.

Finfin respons

Det er proporsjonene som blir mest feil. For lite tribune/for mye vegg, eller banner som det heter. Akkurat nå ser jeg Tilbake til fremtiden II og tenker: Denne saken er dessverre Biff.

Og forresten, det er ikke å late som noe er synlig når jeg så Nymark Vel bak byggeplassen 8 ganger på tv mot Start.
Kanskje.

Superjack

Quote from: Spelaren on August 11, 2018, 12:43:17 PMDet tilsvarer bakveggen Stabæk hadde i Telenor arena på en måte.


Stabæk spilte i en gymsal, på dørmatte.
Blir feil å sammenligne med, uansett hvor rett det kan se ut....
Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: Superjack on August 16, 2018, 10:43:45 AMStabæk spilte i en gymsal, på dørmatte.
Blir feil å sammenligne med, uansett hvor rett det kan se ut....

Folk har lurt på korleis det vil se ut med en vegg over tilskuerradene, då er det irrelevant om Stabæk spilte i en gymsal, ballsal eller garasje. Bak de øverste radene deres var det en grå vegg, noe tilsvarende vil me ha - bare pyntet med noe finere. Og det er sjelden den vil være særlig synlig på TV-bildene.
Gå av.

Hallais

All den tid vi har gått for dette boligblokkprosjektet, så synes jeg vi bør være forsiktig med å hovere over Telenor Arena. Telenor Arena er da flere ganger bedre enn det vi gikk inn for. Vi hadde aldri gått inn for våres prosjekt hvis vi ikke hadde en pistol rettet mot tinningen vår. Vil ikke påstå at Telenor Arena er noe å trakte etter, men jeg hadde valgt den løsningen foran den vi har gått for 11 av 10 ganger. Samtidig gleder jeg meg til vi endelig får skikkelige tribuner rundt hele banen.

Nixon

Quote from: Hallais on August 16, 2018, 11:42:18 AMVil ikke påstå at Telenor Arena er noe å trakte etter, men jeg hadde valgt den løsningen foran den vi har gått for 11 av 10 ganger.

Seriøst? Hadde du heller valgt en innendørshall med kunstgress?
Rød makt på Hansa

Hallais

Quote from: Nixon on August 16, 2018, 11:46:10 AM
Quote from: Hallais on August 16, 2018, 11:42:18 AMVil ikke påstå at Telenor Arena er noe å trakte etter, men jeg hadde valgt den løsningen foran den vi har gått for 11 av 10 ganger.

Seriøst? Hadde du heller valgt en innendørshall med kunstgress?

Målt opp med det vedtatte alternativet slik jeg har forstått det - ja.
Men så får vi se de kommende månedene om jeg blir overbevist om det motsatte. Jeg er ingen byggingeniør, så jeg er selvsagt spent på hvordan det ender opp.

Nixon

Quote from: Hallais on August 16, 2018, 11:58:07 AMJeg er ingen byggingeniør

Her er jeg fristet til å være litt slem og si at det hadde vært mer passende med "Jeg er ingen supporter, ...", for det er utenfor min fatteevne at en supporter ville valgt vekk utendørs naturgress og tre gode fotballtribuner til fordel for en innendørshall bare fordi den fjerde tribunen er litt tung å svelge. Totalen er likevel uendelig mye bedre!
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Hallais on August 16, 2018, 11:58:07 AMJeg er ingen byggingeniør, så jeg er selvsagt spent på hvordan det ender opp.

Akkurat det er jo ingen forutsetning, tegningene ligger jo ute allerede :) .
Her er et eksempel:
Gå av.

Hallais

Quote from: Nixon on August 16, 2018, 12:11:05 PM
Quote from: Hallais on August 16, 2018, 11:58:07 AMJeg er ingen byggingeniør

Her er jeg fristet til å være litt slem og si at det hadde vært mer passende med "Jeg er ingen supporter, ...", for det er utenfor min fatteevne at en supporter ville valgt vekk utendørs naturgress og tre gode fotballtribuner til fordel for en innendørshall bare fordi den fjerde tribunen er litt tung å svelge. Totalen er likevel uendelig mye bedre!

Du skal få lov til å dra den. Det er helt innenfor det :)

Jeg tror jeg er litt mer positiv til hvordan Telenor Arena ser ut enn de fleste andre, men jeg er ikke en person som kommer til å komme om tre-fire år og si "Hva var det jeg sa? jeg advarte mot dette lenge før det ble bygget". Jeg er positiv, men jeg vet også at illustrasjonsbilder har en tendens til å lyve. Må være lov å ta dissens på om Telenor Arena er en dårlig arena eller ikke. Jeg synes den er helt ok..

Superjack

August 16, 2018, 13:02:45 PM #7910 Last Edit: August 16, 2018, 13:04:56 PM by Superjack
Quote from: Spelaren on August 16, 2018, 12:32:40 PM
Quote from: Hallais on August 16, 2018, 11:58:07 AMJeg er ingen byggingeniør, så jeg er selvsagt spent på hvordan det ender opp.

Akkurat det er jo ingen forutsetning, tegningene ligger jo ute allerede :) .
Her er et eksempel:


Intim tett tribune. Tror det blir bra. Det viktigste blir å fylle den. Og hvor ofte ser man egentlig på tribunene i løpet av en kamp? Jeg ser mest på det som skjer på gressmatten.   (Ikke plastmatten som forpester verden med kreftfremkallende gummi og plast som ødelegger havene)
Brannsupporter.

Superjack

Brannsupporter.

Spelaren

Dette får du ikkje med et jækla tak:



Det å sitte en høstkveld på Stadion der solnedgangen farger Ulriken rød mens Brann kjemper om heder og ære i flomlyset er det nærmeste man kommer ren poesi sportsmessig.
Gå av.

Nixon

Quote from: Hallais on August 16, 2018, 12:53:27 PMmen jeg vet også at illustrasjonsbilder har en tendens til å lyve.

Det har du helt rett i. Bildet Spelaren postet over et et typisk best off-bildet. Hybelveggen blir neppe like diskret som det der. Men jeg vil jo gå i motsatt retning. Jeg tenker at den veggen er noe Brann kan tjene penger på. Drit i noen supporteres såre følelser og plutselig bevissthet om egen estetisk sans, her er det bare å selge logoplass etter min mening!
Rød makt på Hansa

Hallais

Det er jeg helt enig i. Hvis det lar seg gjøre, så kjører vi på med Libresse, Dr. Greve og Elle magasin. Så er det noe med at av og til kan det være greit å bli positivt overrasket. Jeg skal selv etter all sannsynlighet ha partoutkort på den tribunen.

Optimist

Gleder meg til å se hvor mange partoutkort som blir solgt der. Blir det solgt flere enn gamle fjordkraft? Færre? Det er ganske åpent
Kokende idiot

Hallais

Jeg tror at hvis de er litt edruelige i prisingen så skal det gå fint. Men det er det vel ingen garanti for at de er..

Finfin respons

Quote from: Nixon on August 16, 2018, 13:23:10 PM
Quote from: Hallais on August 16, 2018, 12:53:27 PMmen jeg vet også at illustrasjonsbilder har en tendens til å lyve.

...
. Drit i noen supporteres såre følelser og plutselig bevissthet om egen estetisk sans, her er det bare å selge logoplass etter min mening!

Plutselig? Jeg har lenge visst at jeg eksisterer for en grunn. Evig Logos, ikke logoplass. Gradvis har det gått opp for meg at meningen med livet er å protestere mot veggen. Protestere her inne. Så ikke kom med noe plutselig, dette er alvor, det skjedde gradvis. Estetikken skal sette hjertene i brann!
Kanskje.

Hallais

Fint at noen finner seg selv i løpet av denne prosessen.

ACHTUNG

Jeg vil ikke ha det Hallais røyker!

Spelaren

Gå av.

Churchill

Gresset blir ihvertfall grønnere med den nye tribunen!
...we shall never surrender.

1908



Dette bilde lyger jo en god del.. Her ser jo det ut som en hel stå tribune.. Her har de trykket mest mulig folk på tribunen for å se ut som det er plass til mange..

Optimist

Quote from: 1908 on August 17, 2018, 17:17:31 PM

Dette bilde lyger jo en god del.. Her ser jo det ut som en hel stå tribune.. Her har de trykket mest mulig folk på tribunen for å se ut som det er plass til mange..

Tror faktisk at det bare er et speilvendt bilde av SPV-tribunen
Kokende idiot

Spelaren

Det er en skisse basert på 3d-modellen Constructo har tegnet. Og et trent øye ser copy pasten raskt. Tettheten av folk er nå fullstendig irrelevant når det er forholdet folk - vegg som er av interesse.
Gå av.

opplett

August 17, 2018, 18:50:35 PM #7925 Last Edit: August 17, 2018, 19:31:20 PM by opplett
Det svir enda litt at vi ikke får tribune helt opp som på BOB (ikke at vi trenger det), men fy søren så bra det skal få blitt å lukke hjørnene og få alle tribunene nærme gressmatten. Tror det vil ha en større effekt på atmosfære og lydmiljø enn man kanskje tenker.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

ACHTUNG

Det kommer uansett til å bli min faste tribune til neste år, det skal bli godt å komme hjem til sørsiden igjen. Jeg tror den kommer til se bra ut, når den er fiks ferdig.

Erifos


1908


Gulløl

Quote from: Erifos on August 20, 2018, 12:40:06 PMDårlig med oppdateringer på brann.no??!
Skjer mest bak tribunene trinnene for tiden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Hjørnet imellom Frydenbø og Spv, skulle den bygges om til tribune til vinteren? Eller er det satt på vent?

Alonso Solis

Når tribunen er ferdig, vil åpningene der hvor kranene står nå være like store som de er nå? Jeg synes det virker uforholdsmessig store nå, men det er kanskje bare et synsbedrag.

Lasaron

Quote from: Alonso Solis on August 20, 2018, 23:08:41 PMNår tribunen er ferdig, vil åpningene der hvor kranene står nå være like store som de er nå? Jeg synes det virker uforholdsmessig store nå, men det er kanskje bare et synsbedrag.

Nei, de skal fylles igjen til slutt. Modulene står klare.
Tren på langskudd

Pelle

Eg som ikke bor i Bergen og må se kampene på TV skulle ønske kameraene var på ny tribunen,
slik at jeg kunne se dere når dere jubler i "holy flame" for de ekstatiske øyeblikkene utover i sesongen :-)
"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle


Finfin respons

Kanskje.

Henki

Sånn ca. 17 år siden siste oppdatering på Brann.no. Noen som har vært ved Stadion og kan gi en statusoppdatering?
Ballen skal fremover!

Spelaren

Sist eg kjørte forbi var det satt opp en del stålsøyler vertikalt. Så rart ut, trodde de skulle støpe søylene men kanskje de gjør noe annerledes. En plan har de nok  :)  .
Gå av.

Finfin respons

Kanskje.

osoerli

Quote from: Spelaren on September 17, 2018, 09:24:26 AMSist eg kjørte forbi var det satt opp en del stålsøyler vertikalt. Så rart ut, trodde de skulle støpe søylene men kanskje de gjør noe annerledes. En plan har de nok  :)  .

Hadde vel vore rarare om ikkje søylene sto vertikalt?   ::)
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Quote from: Finfin respons on September 17, 2018, 11:17:43 AMBlir det gymsal med tjukkas og bom?
Nei men sal for rytmisk gymnastikk og sal for trim for eldre. Du er velkommen der du føler deg mest hjemme.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Quote from: Spelaren on September 17, 2018, 09:24:26 AMSist eg kjørte forbi var det satt opp en del stålsøyler vertikalt. Så rart ut, trodde de skulle støpe søylene men kanskje de gjør noe annerledes. En plan har de nok  :)  .
De vertikale søylene er kun for gullrakettene som skal skytes opp 24 november. Blir noen svære greier.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Det så veldig omfattendes ut det de holder på med der borte, så tipper det ser ganske nytt ut søndag.
Gå av.

Finfin respons

Quote from: Gulløl on September 17, 2018, 13:12:06 PM
Quote from: Finfin respons on September 17, 2018, 11:17:43 AMBlir det gymsal med tjukkas og bom?
Nei men sal for rytmisk gymnastikk og sal for trim for eldre. Du er velkommen der du føler deg mest hjemme.

Får helt kognitiv dissonans av de usedvanlig ytterliggående alternativene. Du ber meg splitte kropp og sjel! Håper de får god mat i kioskene i alle fall.
Kanskje.

Gulløl

Nå er det lagt ut to sett nye bilder(36 og 37). Her er de siste.




Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

1908

Søyler støpes ikke lengre. Det heises på plass søyler og så kommer det søyler på tvers på hver etasje. Går fort når de kommer igang.

1908

Blir skuffet om hjørnet imellom søndre og Hansa blir stående åpen som den er no..

Gulløl

September 17, 2018, 19:11:42 PM #7947 Last Edit: September 17, 2018, 19:13:58 PM by Gulløl
Quote from: 1908 on September 17, 2018, 18:50:35 PMBlir skuffet om hjørnet imellom søndre og Hansa blir stående åpen som den er no..
Skal lukkes som den andre svingen. Har du fått antydninger om noe annet ? Selv om det ikke ligger bilde på nett fra innvendig i det hjørnet, ser hjørnene like ut utvendig. Trappehuset slik det er i dag fjernes. Hyblene går i bue i svingene.



Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Quote from: 1908 on September 17, 2018, 18:49:34 PMSøyler støpes ikke lengre. Det heises på plass søyler og så kommer det søyler på tvers på hver etasje. Går fort når de kommer igang.

Nye Haraldsplass har in situ betongsøyler.
Gå av.

ACHTUNG

Hjørnet mot Frydenbø tas garantert ned etter siste hjemmekamp. De har sikkert en plan for det, slik at ferdigsstillelsen av det skjer ikke lenge etter at resten av langsiden står klar.

Go Up