• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Nordre Langside blir selvsagt like høy som Klokkesvingen. Legger ved snitt av Nye Nordre (fant det i Byggeindustrien). Vet ikke om dette er sentersnitt og om det går i hele tribunelengden. Det er vel ikke utenkelig at det ytterste felter på hver side går i full høyde slik som i Klokkesvingen. (Klikk på bildet for stort bilde hos Imageshack)



Bildet viser jo det jeg sier: Det blir bare 18 "vanlige" rader på Nordre, mot 26 i BT-Klokke.
Legg ned hele klubben!

abe78

Da må det være andre årsaker til at man valgte å flytte hovedtribunen. Skulle ønske Brann kunne legg frem litt mer informasjon rundt dette. Det er jo ingen grunn til å holde noe hemmelig.

Noen som vet om det skal settes opp flere storskjermer? Det er jo naturlig å ha to skjermer på et stadion.
.og husk!

Bataljonen

Quote from: "abe78"
Noen som vet om det skal settes opp flere storskjermer? Det er jo naturlig å ha to skjermer på et stadion.


Vi har fått signaler på at det vil komme en storkjerm til, hvor vet vi ikke men logisk sett bør den plasseres i en av svingene i klokkesvingen.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

morten_61

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "Xminator"Nordre Langside blir selvsagt like høy som Klokkesvingen. Legger ved snitt av Nye Nordre (fant det i Byggeindustrien). Vet ikke om dette er sentersnitt og om det går i hele tribunelengden. Det er vel ikke utenkelig at det ytterste felter på hver side går i full høyde slik som i Klokkesvingen. (Klikk på bildet for stort bilde hos Imageshack)



Bildet viser jo det jeg sier: Det blir bare 18 "vanlige" rader på Nordre, mot 26 i BT-Klokke.


Jeg teller 19 rader + 3 rader som står over alle de andre, regner med at det er vip plasser.

Xminator

Teller 19+3 jeg også. Og vi vet ikke om sidefeltene (de billigste vip-hvermansen) har samme snittet. Ikke helt umulig man kjører 26 rader der.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Teller 19+3 jeg også. Og vi vet ikke om sidefeltene (de billigste vip-hvermansen) har samme snittet. Ikke helt umulig man kjører 26 rader der.


Hvis sidefeltene har flere rader enn de på midten, vil jo VIP-boksene skjerme for utsikten til sidene for de på rad 20-26.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Så 4200 på Nordre om regnestykket ditt med 18 rader stemmer. Vi får se. Jeg er ikke den som har snakket mest om hvor viktig det er med fulle tribuner og hvor usannsynlig det er at man har bruk for mer enn 20000 :p

Yngve

Har ikkje flyttinga av hovudtribunen noko med dei store glasfasadane å gjere? At dei blide og vennlige naboane der oppe ikkje ville at såmange mennesker i vrimleområda kunne sjå inn til dei eller noko liknande? Meiner at det var ein av årsakene til flyttinga. Men ikkje skyt meg om eg tar litt feil..

BuG

Hvis ikke det blir flere enn 19000 sitteplasser kan jeg ikke forstå hva de tenker..,.. Det er alt for lite synest jeg... da de sa de skulle bygge ut håpte jeg på rund 21000 plasser.... =D
ullet 2007! =)

Christian

Virker jo litt rart om de nye langsidene ikkje skal ha flere plasser enn de gamle. Var jo 18500 tilskuere mot Tromsø. Skjønt, SS og ståplassene foran søndre forsvinner jo - det er vel drøye 3000 plasser. Men de har vel sagt at kapasiteten skal bli rett over 20000, har de ikkje? Tror i så fall mer på det enn regnestykker som blir lagt frem her, samme kor stødig krøvel er i matte ;)

grei

Litt rart dette med de "manglende" plassene, ja. Og hva er dette med at man ikke kan få plass til flere på grunn av høyden? Det er jo ikke akkurat fare for å dunke hodet i taket øverst i klokkesvingen, ved å bygge litt dypere  kunne man fint fått plass til noen rader til, og dermed fått plass til ønsket antall (de har vel riktignok ikke lov til å bygge så dypt i Klokke, men på nordre har de jo vitterlig det). Ellers var det en hyggelig overraskelse å konstatere at klokkesvingen var bygget helt inntil gresset, og ikke som Hansa, der det er flere meter med reklameskilt mellom gress og publikum.

Når det gjelder flyttingen av hovedtribunen så kom vel den i stand fordi politikerne ikke rakk å omregulere den siden av stadion raskt nok? Siden det jo var planen å bygge hovedtribunen og klokkesvingen i ett var de nødt til å få litt tempo på det. Det litt snodige var jo at det tydeligvis ikke var interessant å bytte tilbake selv om man plutselig fikk et år ekstra på seg.

BuG

Hva er nordre tribune og hva er den mot sør og hva er den mot vest osv?
ullet 2007! =)

Candyman

Quote from: "BuG"Hva er nordre tribune og hva er den mot sør og hva er den mot vest osv?

Nordre er store stå. Vest er Hansa, øst er klokkesvingen (BT) og sør er hovedtribunen.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

BuG

Men blir det ikke tribune mot sør da? leste det på tv2 men der stod det at det var litt usikkert =S
ullet 2007! =)

Xminator

Det byggeløyvet de fikk da man bygget ut Hansa satte høyden mot sør ett par meter lavere enn det Klokkesvingen er nå. Derfor må de gjennom papirmøllen for å få lov til å bygge samme høyde der også. Dette er viktigste grunnen til at Stadion ble "snudd" i vinter.

Jeg håper man flyttere kamera over på Nordre når man har bygget ut hele Stadion. Har på følelsen av at glassveggen midt på nyetribunen får det til å virke halvfullt på den tribunen. Håper jeg tar feil.

C@Bøe_79

Det er vel lov å drømme om hvordan klokken skulle ha sett ut:
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Kristoffer M

Quote from: "Xminator""
Jeg håper man flyttere kamera over på Nordre når man har bygget ut hele Stadion. Har på følelsen av at glassveggen midt på nyetribunen får det til å virke halvfullt på den tribunen. Håper jeg tar feil.



Ganske sikker på at kamera blir flyttet til nordre ja. Tror det er pålagt å sende bildene fra tribune bak innbytterbenker. Dette ser man i alle europeiske ligaer.

krøvel vellevold

Quote from: "C@Bøe_79"Det er vel lov å drømme om hvordan klokken skulle ha sett ut:


Er det ikke Südtribune på Westfalen Stadion i Dortmund? Europas største ståtribune. 25500 ståplasser bak mål (og det kun på det rette stykket - i hjørnene er det sitteplasser).  Kan gjøres om til halvparten så mange sitteplasser.
Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

arntf

Definitivt et imponerende syn...
quot;Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

Northside

Tyskerene har mange flotte stå tribuner for den harde kjerne!

Ta en tur innom http://www.stadionwelt.de/index.php og se, mye imponerende og lærerikt med tanke på bygging av en supporter tribune!

Kirk

Skjer det egentlig noe på byggefronten nå? Passerte Stadion i dag og kunne ikke se at det hadde skjedd noen særlig på utsiden siden 16. mai.

Mye som gjenstår på fasaden ennå, så jeg håper ikke at arbeidene har stoppet opp pga. problemene med finansieringen som de snakket om for en stund siden(?)

abe78

Lurer på det samme. Det virker som om det har stoppet helt opp på alle fronter. Tribunen ser helt uferdig ut på baksiden og på innsiden. Begynner seriøst å lure...
.og husk!

Petter Puddefjord

Rosenborg tar nå inn 22.330 på Lerkendal, og har et snitt på over 20.000. Brann skal altså bygge ut til 20.052.....

Vi vet at RBK har mange kampanjer der oppe i bartebyen, og ofte deles det ut billetter til skoler og andre idrettslag, samt at billettprisene varierer MYE mer enn her i Bergen. Det er DYRT å se Brann, mens i Trondheim kan man få greie plasser til langt lavere priser.

Hadde det ikke vært en idè å gjøre det samme her i Bergen?

MYE bedre å ha 22-24.000 på kampene, der man betaler mindre for å komme inn. Dette vil gi de samme inntektene som om 17-18.000 betaler mer for å se Brann.... Stemningen blir automatisk bedre (ikke bare fordi det er 5-6000 flere, men fordi dette tross alt er bergensere), og det er markedsføringsmessig MYE klokere. Jo flere som er med på stadion, desto større ringvirkninger gir dette markedsmessig for klubben.

Hvem er denne Kristian Jæger? Markedssjef? Hvilken utdannelse har vedkommende....????? Her har Brann MYE å lære.

Branntilegdør

Hvorfor dumpe prisene når vi er den klubben  i Norge som tjener mest på billettene våres? I tillegg tror jeg vi kan tjene enda mer per billett om vi ønsker det. Jeg har ikke problemer med å betale 3-400 kr kampen for å se Brann. Tror mange andre er i samme situasjon. Og nå er vel de dyreste billettene oppe i 260? Så det er fortsatt langt å gå til vi ser slike priser. Jeg er i hvert fall ikke for å gi vekk billetter. Det er det langt i fra behov for.

chris_henrik

Helt enig med deg. Som jeg skriver i en annen tråd:
QuoteEr ikke sponsorverdien (pr verdi av produktet Brann) av fullsatte tribuner høyere enn ekstrainntekten på 230kr pr billett kontra 150kr pr billett?

Brann mangler billetter i priskategorien (130-170) som trekker de store massene. Vet om flere som liker å gå på stadion, men som føler at 230kr for en billett blir i høyeste laget.
<BRANN> ..... DKFM

arnes1

Det bør bli litt mer variasjon men vi klarer aldri å nå igjen RBK likevel så et realistisk mål er 14000 i snitt og 17000 på storkampene HVIS vi er stabilt lag i topp tre. TV skal jo sende hver j**** kamp i årevis.


BrannFa(e)n

Jeg ber deg se retning Molde og Vålerenga hva som skjer med overkapasitet.  Kunne skrevet mer enn disse to linjene, men det er ikke verdt det.
rannfasiten


BrannFa(e)n

Lurer på hvorfor lag som Vålerenga tar 13000, der er det jo en million i oslo og omegn?
rannfasiten

krøvel vellevold

Quote from: "BrannFa(e)n"Lurer på hvorfor lag som Vålerenga tar 13000, der er det jo en million i oslo og omegn?
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Synes også at Kina som landslag bør tenke langsiktig... Kommer sikkert et tilskuer-"boom" der også..
rannfasiten

Petter Puddefjord

Rett og slett frekt å håne et innlegg på denne måten. Gjør som i fotball; ta ballen og ikke mannen.

Når RBK har kapasitet til 22.500, så bør jaggu vi ha det samme, minst.

Det er kun snakk om markedsføring og sportslig suksess.

krøvel vellevold

Quote from: "Petter Puddefjord"Rett og slett frekt å håne et innlegg på denne måten. Gjør som i fotball; ta ballen og ikke mannen.

Når RBK har kapasitet til 22.500, så bør jaggu vi ha det samme, minst.

Det er kun snakk om markedsføring og sportslig suksess.


Eller at du får komplekser av at noen andre har noe som er større.
Forresten har RBK planer om å utbygge til 30000. Så nå er skandalen et faktum!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Denne Petter Puddefjord minner mye om en viss Per Anders som herjet her i fjor. Veldig opptatt av Lerkendal...
Rød makt på Hansa

Xminator

Storskjermen er sendt til Tyskland.
Til høsten får vi to i retur, den andre monteres i andre enden av Hansa. Den skal vinkles slik at også de på Hansa ser den.

Man har også kjøpt elektroniske reklameskilt som skal brukes foran Gamle Sitte. 105 meter. Først i Norge. Håper virkelig Brann skaffer seg slike rundt hele stadion, og gjerne noen meter til å henge opp over Klokkesvingen også...

Northside

Gjør ingenting om stadion "kun" tar mellom 20 000 og 22 000 plasser i fremtiden med et tilskuersnitt på 18 000++. De mest ivrige supporterene som virkelig vil se Brann de får billett, mens de som går dersom været, laget, vindretning og alt det stemmer, de sliter, men det gjør ingenting.

Bedre med full stadio kamp etter kamp enn halvfull slik som en haug med lag i Norge og hele europa.

kabelmann

Quote from: "Xminator"Man har også kjøpt elektroniske reklameskilt som skal brukes foran Gamle Sitte. 105 meter. Først i Norge. Håper virkelig Brann skaffer seg slike rundt hele stadion, og gjerne noen meter til å henge opp over Klokkesvingen også...

Tifo-gruppen bør jo få fri tilgang på disse, tenk så mye malearbeid de kan spare seg for når de skal lage bannere?! ;)

Spøk til alvor, den typen reklameskilter er det verste jeg vet. Når man sitter og ser kamper fra utlendighet på TV er det virkelig forstyrrende med biler og tekster og hva det måtte være som scroller og blinker i hundre langs banen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

P-K

Quote from: "Xminator"Storskjermen er sendt til Tyskland.
Til høsten får vi to i retur, den andre monteres i andre enden av Hansa. Den skal vinkles slik at også de på Hansa ser den.

Man har også kjøpt elektroniske reklameskilt som skal brukes foran Gamle Sitte. 105 meter. Først i Norge. Håper virkelig Brann skaffer seg slike rundt hele stadion, og gjerne noen meter til å henge opp over Klokkesvingen også...


Så vidt det er meg bekjent skal vi ha elektroniske reklameskilt rundt hele arenaen. De koster flesk, men åpner for helt nye inntjentingsmuligheter. Storskjemene som kommer skal også gi et kvalitetsløft.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Northside

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Xminator"Man har også kjøpt elektroniske reklameskilt som skal brukes foran Gamle Sitte. 105 meter. Først i Norge. Håper virkelig Brann skaffer seg slike rundt hele stadion, og gjerne noen meter til å henge opp over Klokkesvingen også...

Tifo-gruppen bør jo få fri tilgang på disse, tenk så mye malearbeid de kan spare seg for når de skal lage bannere?! ;)

Spøk til alvor, den typen reklameskilter er det verste jeg vet. Når man sitter og ser kamper fra utlendighet på TV er det virkelig forstyrrende med biler og tekster og hva det måtte være som scroller og blinker i hundre langs banen.


hehe, desverre så har vi ingen nytte av disse reklameskiltene. Eneste de gjør er å sluke flagg og bannere vi lager, hehe.

Men de koster, husker han ene på stadion sa at det kostet 250 000,- å fikse denne rullene reklamen foran ss!

grei

Er det virkelig noen som vil ha elektroniske reklameskilt? De er jo fotballarenaenes svar på Flash-animerte bannerannonser på nett. Når man ser ball fra f.eks Italia er det jo nesten umulig å konsentrere seg skikkelig  om spillet med all bevegelsen som er på disse skiltene, det ser jo ut som en eneste stor avlang juletrefest. Alt dette for et par slanter ekstra. Solgt oss som horer.

P-K

Inntektspotensialet er enormt stort i forhold til andre alternativer. De kan skifte reklame fra kamp til kamp, og kan ha egne pakker for store kamper.

Med litt konsing burde det likevel være en smal sak å gi kampen fullt fokus.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

atlascopo

Quote from: "grei"Er det virkelig noen som vil ha elektroniske reklameskilt? De er jo fotballarenaenes svar på Flash-animerte bannerannonser på nett. Når man ser ball fra f.eks Italia er det jo nesten umulig å konsentrere seg skikkelig  om spillet med all bevegelsen som er på disse skiltene, det ser jo ut som en eneste stor avlang juletrefest. Alt dette for et par slanter ekstra. Solgt oss som horer.



Det er sant at de blir lagt merke til på TV. men noen som har vært på en stadion med slike? Er de like dominerende for folk på tribunen som på tv?

K1980

Dette blir stilig. Et nytt eksempel på at moderinseringsprosessen i Brann er på riktig spor.
Om man lar seg distrahere av reklameskilt er det nok heller spillerene på banen man bør klage på, men så dårlig fotball spiller vi aldri...

grei

Hva som er "stilig" er jo et relativt begrep, selv lar jeg sjelden den jevne fotballsupporters smak være rettesnor i så måte. Elleville scrollende reklamer er og blir harry. Det neste blir vel at spillerne får sydd inn blinkende skjermer i draktene.

chris_henrik

Hadde egentlig håpet at denne farsotten med elektroniske reklameskilt var lagt død før den kom til Bergen. Er UTROLIG plagsomt å se på den type skilt (på tv vel og merke).

Hva med å ta tak der skoen trykker mest, få opp et j*vla stadion-ur.
<BRANN> ..... DKFM

AtroZ

Quote from: "Xminator"Storskjermen er sendt til Tyskland.
Til høsten får vi to i retur, den andre monteres i andre enden av Hansa. Den skal vinkles slik at også de på Hansa ser den.

Man har også kjøpt elektroniske reklameskilt som skal brukes foran Gamle Sitte. 105 meter. Først i Norge. Håper virkelig Brann skaffer seg slike rundt hele stadion, og gjerne noen meter til å henge opp over Klokkesvingen også...


Tviler sterkt på at de kommer til å bli montert rundt hele stadion. Nå blir de montert sånn at de blir synlig på tv, mer trenger de ikke.
Football is a game in which a handful of fit men run around for one and a half hours
watched by millions of people who could really use the exercise.`

kabelmann

De vil bli montert slik at de er synlig fra den nye hovedtribunen. Mao. skal jeg ha sesongkort på søndre som vanlig - da slipper jeg å se dritet :)

Det blir vel litt sånn som når TV2 startet opp i sin tid med reklame som hovedinntektskilde. Da tenkte jeg at reklame, joda, greit nok, det kan jo ikke gjøre noe, men faen så lei jeg er reklame nå.

Man kan si hva man vil om at man sikkert ikke legger merke til de så lenge kampen er bra, men det tar jeg med en tønne salt. Disse skiltene er laget for å fange oppmerksomheten din og det kommer de til å klare, det er jeg 100% sikker på.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

BrannFa(e)n

Dette er bra. Dere som mener at elektroniske reklameskilt er skandale burde heller fokusere på inntektspotensialet i denne. Vi skal være på stadion og se kamp. Personlig driter jeg i selve reklamegreien, jeg ser kampen, men slik reklame er mye mindre kostbart å lage og skifte ut, så Brann vil tjene masse på det. Om dere mener om Brann skal fortsette med det kjedelige gamle dritet får kose dere med et Brann som ikke utnytter sitt inntektspotensiale. Det finnes mer skandaløse ting enn dette.
rannfasiten

Go Up