• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

lavtbunn-nivå

July 10, 2009, 09:35:06 AM #5400 Last Edit: July 10, 2009, 09:40:10 AM by lavtbunn-nivå

Henrik8

Tillater meg å ønskedrømme litt siden det nå er så usikkert hva som skjer på Stadion at man knapt kan snakke om hva som "skal" skje.

Riv Søndre, bygg hjørnet mellom BT og Søndre likt hjørnet mellom BT og SPV, bygg søndre langside helt lik SPV. Da får vi en sammenhengende helhetlig tribune fra SPV til BT til nye søndre. La Hansa stå som den er, ikke fyll hjørnet hverken mot nye søndre eller SPV, ikke bygg "hullet" på midten.

Da får vi et stadion med en sammenhengende hestesko, to åpne hjørner ved Hansa for rask tilstrømning av publikum, og beholder Hansa som en typisk kvadratisk "end" som supportertribunen. Vi får symmetri samtidig som vi unngår "bollene" som Sør Arena, Viking Stadion ol.

Dette var som nevnt kun en ønskedrøm. Sikkert ikke mulig å bygge slik fordi vi får alt for få vip-plasser til at det lønner seg. I tillegg blir det vel for lav kapasitet på en nye søndre bygget slik til at det lønner seg ifht økt inntjening på tribunen sett opp mot utgifter ved bygging. Estetisk synes jeg dette likevel er den beste løsningen. Som om det har noe å si.
Kjør over pakket 09`

skuteviken

Enig med ønskedrømmen din, hadde vært å foretrekke. Hull på Hansa er i alle tillfeller horribelt.
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

skuteviken

July 10, 2009, 11:02:13 AM #5403 Last Edit: July 10, 2009, 11:41:08 AM by skuteviken
http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5564

Dette er vel de siste konkrete planene?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Det er jo derfor de bygger i 2 etasjer pga de ikke kan bygge søndre på et svært plan...

skuteviken

Quote from: 1908 on July 10, 2009, 11:28:00 AM
Det er jo derfor de bygger i 2 etasjer pga de ikke kan bygge søndre på et svært plan...


En av grunnene er vel at de vil ha VIP inn i midten? Men du kan gjerne utdype litt mer en bare prikkene dine?
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908

Om du har fulgt med, så bygger de tribunen i 2 plan for å få mest mulig kapasitet.. Den nedreste delen har mindre helling enn øverste som vil ligge litt over nederste trinn.. Skal vere tegninger som viser dette..

skuteviken

Quote from: 1908 on July 10, 2009, 11:36:09 AM
Om du har fulgt med, så bygger de tribunen i 2 plan for å få mest mulig kapasitet.. Den nedreste delen har mindre helling enn øverste som vil ligge litt over nederste trinn.. Skal vere tegninger som viser dette..


Ok beklager at jeg ikke er like opplyst som deg, men det er litt av grunnen til at jeg er her og. Men det er klart viss det er om å gjøre å få inn flest tilskuere så skjønner jeg planene altså. Et rent drømmescenario er dog at tribunen er på et plan, dette er mange store arenaer som har fått til. Så kan du gjerne avfeie diskusjoner med at slik er det bare, og med "viss du hadde fulgt med".
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

1908


skuteviken

Quote from: 1908 on July 10, 2009, 11:39:24 AM
Kan lese litt mer om søndre her..

http://www.brann.no/index.php?valg=nyhet&nyhet=5564

tok meg 2 min å finne på google ;)


Og dette var den linken jeg hadde i den ene fanen min her i sted, ser at jeg hadde inn feil link her oppe i sta. Må ha sett idiotisk ut ja....fikset det nå.  :-[  ;D
Mange ville drept for å få denne jobben. - Mons Ivar Mjelde

Torvanger

Quote from: skuteviken on July 10, 2009, 08:44:13 AM
Synd vist de vil bygge i 2etasjer som planlagt. Tenk om vi hadde hatt søndre på et svært plan. Dele opp en tribune i etasjer gjør til at en mister litt intimitet.

Når det er sagt, er jo dette fantastisk viss de velger å sette i gang med! Dette må dog ikke gå på bekostning av det sportslige, men det er jo to forskjellige ting. Dette er jo en investering med lån på noe som er verdi i.

Skulle likt en uttalelse nå i etterkant av EM-nei om hvordan det blir med den nye tribunen.


Egentlig helt ok med to etasjer, dersom det er det som skal til for å få plass til flere. Blir nok partoutkort på øvre del av Nye Søndre langside for min del.

Sett igang Reistad, glem EM og få frem igjen entusiasmen over planene for eksisterende Brann Stadon igjen!

lavtbunn-nivå

Quote from: Henrik8 on July 10, 2009, 10:43:49 AM
Tillater meg å ønskedrømme litt siden det nå er så usikkert hva som skjer på Stadion at man knapt kan snakke om hva som "skal" skje.

Riv Søndre, bygg hjørnet mellom BT og Søndre likt hjørnet mellom BT og SPV, bygg søndre langside helt lik SPV. Da får vi en sammenhengende helhetlig tribune fra SPV til BT til nye søndre. La Hansa stå som den er, ikke fyll hjørnet hverken mot nye søndre eller SPV, ikke bygg "hullet" på midten.

Da får vi et stadion med en sammenhengende hestesko, to åpne hjørner ved Hansa for rask tilstrømning av publikum, og beholder Hansa som en typisk kvadratisk "end" som supportertribunen. Vi får symmetri samtidig som vi unngår "bollene" som Sør Arena, Viking Stadion ol.

Dette var som nevnt kun en ønskedrøm. Sikkert ikke mulig å bygge slik fordi vi får alt for få vip-plasser til at det lønner seg. I tillegg blir det vel for lav kapasitet på en nye søndre bygget slik til at det lønner seg ifht økt inntjening på tribunen sett opp mot utgifter ved bygging. Estetisk synes jeg dette likevel er den beste løsningen. Som om det har noe å si.


Amen og enig. Helst vil jeg ikke ha tettet noen av de 3 hjørnene som gjenstår, blir bare tomme triste seter der i de fleste kampene. Det gir 20400 i kapasitet, det holder. Positivt at det ikke er store heslige inngangspartier helt nede på tribunene, det er grisestygt. Ellers kunne nedre del vært brattere, heller bratthet enn 200 mer seter.

Ferguson

Eneste grunnen til å ikke bytte Stadion er nostalgien i selve Stadion. Kniksen og Pesen osv. Skal klubben utvikle seg videre må vi flytte til en ny Stadion på Store Lundgården helst!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

1908

Hvorfor må vi flytte stadion osv for å utvikle seg? Har no et helt perfekt anlegg på minde.. Mangen treningsbaner, en av de beste banene, ny stadion osv...

Ferguson

Quote from: 1908 on July 10, 2009, 13:22:36 PM
Hvorfor må vi flytte stadion osv for å utvikle seg? Har no et helt perfekt anlegg på minde.. Mangen treningsbaner, en av de beste banene, ny stadion osv...


Vi trenger å flytte til en Stadion som kan bli en pengemaskin! Det er ikke dagens Stadion.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

1908

Neivell?? Så da skal vi bygge en stadion med løpebaner og mye drit sånn at det kan bli penger utav det?

Ferguson

Quote from: 1908 on July 10, 2009, 13:30:18 PM
Neivell?? Så da skal vi bygge en stadion med løpebaner og mye drit sånn at det kan bli penger utav det?


Tjener ikke cash på løpebaner! Tenker på næringslokaler, infrastruktur(som kan føre til et par ekstra tusen tilskuere), pub, butikker, resturant osv. The sky is not the limit!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

Nixon

At Brann markant kan øke inntektsgrunnlaget sitt er eneste grunnen til å flytte etter min mening. Men det regnestykke vil jeg se først. Det er mange som har urealistiske forventninger til inntekter fra nye anlegg. Dokken er i så måte ganske usentralt i forhold til å ha puber, restauranter og butikker. Disse skal leve utenom kampdagene også.
Rød makt på Hansa

Ferguson

Quote from: Nixon on July 10, 2009, 13:46:12 PM
Dokken er i så måte ganske usentralt i forhold til å ha puber, restauranter og butikker. Disse skal leve utenom kampdagene også.


Og nettopp derfor bør de finne ut at de må gå inn for Store Lundgården!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen


1908

Vil no heller ha stadion som den er no enn feks Ullevåll som ser ut som et storsenter..

Ferguson

Quote from: 1908 on July 10, 2009, 14:45:25 PM
Vil no heller ha stadion som den er no enn feks Ullevåll som ser ut som et storsenter..


Så om vi får råd til et par ekstra toppspillere så skal det nedprioriteres foran nostalgi!

Fotball er BIG BUISNESS. Det er på tide å innse det!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

lavtbunn-nivå

July 10, 2009, 15:16:15 PM #5422 Last Edit: July 10, 2009, 15:23:22 PM by lavtbunn-nivå
Heller bronse eller 4 plass på stadda enn sølv i kjøpesenter. Brann blir ikke nødvendigvis bedre med mer penger, det viser historien.

Først må man jo jobbe for å få mer inntekter der de e no, det gjør de definitivt ikke godt nok idag med en for stor og dyr administrasjon, inneffektivt bilettsalg. Få mer ut av hver krone er kanskje en ide istedenfor å kjøpe risikomessig og leie inn folk for å ha firedobbel dekning som høyre midtstopper. Dagens stall er vel for stor , for dyr og administrasjonen kan umulig være for liten ihvertfall. Sette tæring etter næring. De kan sikkert kutte kostnader med minst 15% og øke BILLETT-inntektene med 5% med litt mer iver, kreativitet og luke vekk de latterligste negative utslagene av mangelfulle bilettløsninger. De må slutte å bare skylde på dataleverandører eller systemleverandører, en del kan gjøres for å bedre dette likevel, uten hjelp av dataekspertise men med sunn fornuft.

Tettere samarbeid med transportbransjen ? Mer kreative, iderike tiltak på stadda av kommersiell art ?

Yes!wehavenobananas

Quote from: lavtbunn-nivå on July 10, 2009, 15:16:15 PM
Helle bronse eller 4 plass på stadda enn sølv i kjøpesenter. Brann blir ikke nødvendigvis bedre med mer penger, det viser historien.


Ganske enig med deg der. Fotball handler ikke bare om penger, tilskuertall og alt det der. Stadda er et fint sted å se fotball på, og jeg er veldig fornøyd med å bli verende der.

krøvel vellevold

Glem utbygging på Stadion. Det tror jeg ikke kommer på lenge. Brann har ikke bra økonomi, det er usikkert om man vil få de ønskede inntektene av den nye tribuen (losjesalg, pølse-vip, arealutleie under tribunen, og billettsalg), og det er tilskuermessig strengt tatt ikke behov for noen utvidelse. Vi har ikke hatt én eneste kamp som har vært utsolgt utenom 16.mai i år. Og som jeg har sagt før: Det er en viss fare for nedgang i p-kortsalget 2010, og dermed enda lavere tilskuertall. Jeg tror Brann vil avvente og se ting an. Vi må få et svar på om publikumsnedgangen stopper, vi må få et svar på om klubbens økomomi  og omsetning kan forsvare en utbygging, vi må få et svar på om bedriftsmarkedet kommer tilbake etter finanskrisen, osv. Ting er for usikre pr 2009 til at Brann vil bygge nå.
Legg ned hele klubben!

Markmus

Quote from: Henrik8 on July 10, 2009, 10:43:49 AM
Riv Søndre, bygg hjørnet mellom BT og Søndre likt hjørnet mellom BT og SPV, bygg søndre langside helt lik SPV. Da får vi en sammenhengende helhetlig tribune fra SPV til BT til nye søndre. La Hansa stå som den er, ikke fyll hjørnet hverken mot nye søndre eller SPV, ikke bygg "hullet" på midten.


Syns ikke Søndre skal være lik SPV. Greit nok det skal være en sammenheng i det hele, men total symmetri er noe av det kjedligste. Se på bare på Viking stadion (et eksempel av mange) hvor alle tribunene er dønn like. Håper Brann kommer med noe mer kreativt enn en kopi av SPV.
Ka du ve?

Ingo


Med denne løsningen slipper man hullet på Hansa? Siden det ikke er planlagt å tette hjørne mellom Hansa og SPV.
Det hadde jo vært "gull" 8)

lavtbunn-nivå

Quote from: krøvel vellevold on July 10, 2009, 15:24:36 PM
Glem utbygging på Stadion. Det tror jeg ikke kommer på lenge. Brann har ikke bra økonomi, det er usikkert om man vil få de ønskede inntektene av den nye tribuen (losjesalg, pølse-vip, arealutleie under tribunen, og billettsalg), og det er tilskuermessig strengt tatt ikke behov for noen utvidelse. Vi har ikke hatt én eneste kamp som har vært utsolgt utenom 16.mai i år. Og som jeg har sagt før: Det er en viss fare for nedgang i p-kortsalget 2010, og dermed enda lavere tilskuertall. Jeg tror Brann vil avvente og se ting an. Vi må få et svar på om publikumsnedgangen stopper, vi må få et svar på om klubbens økomomi  og omsetning kan forsvare en utbygging, vi må få et svar på om bedriftsmarkedet kommer tilbake etter finanskrisen, osv. Ting er for usikre pr 2009 til at Brann vil bygge nå.

Torvanger

Med ny Søndre Langside blir Brann Stadion "ny" igjen. Interessen vil som vanlig være stor det første året, for billetter, og det er som alltid opp til Brann å levere et produkt som fanger. Pr dato er det egentlig et ganske så imponerende oppmøte, til tross for passelig tabellplassering og lite underholdende fotball. 16.700 mot FFK i juli måned er meget, meget bra. Brann har også et antall ståplasser, som de naturlig nok ikke kan ta for mye betalt for, og med en all seater på rundt 20.000 vil det bli flere attraktive sitteplasser for flere.

Søndre langside er idag av førkrigsstandard, ingen mingleområder under tribunene, og pga at folk ikke kan forlate Stadion i pausen blir man bare stående å trykke på sin noe begrensed plass. Disse fasilitetene finner ikke fans som befinner seg i grenseland seg i, kun oss hardbarkede ser sjarmen i å ha det på denne måten.

Jeg er overbevist om at en ny søndre langside vil føre til en markant økning i tilskuersnittet, det vil gi tilskuerne en helt annen opplevelse, det estetiske i seg selv med en komplett arena vil gjøre bergenserne stolte.

Og posteren litt lengre oppe som foreslo at Brann kan tenke alternativt, både med tanke på bibliotek, museum etc.... Genialt, dette er innspill som bør komme lederne i Brann for øre og de er egentlig ganske ålreite folk som virker å lytte til innspill fra menigmann.

Jeg mener også bestemt at Brann må begynne å dra nytte av det som befinner seg rundt i nærområdet, samt det som er på vei, som den nye høskolen i Bergen. Det er garantert mulig å gjøre business både med dem, Haukeland Sykehus m.m.

dudo

En medisinsk avdeling for idrettsskader e.l. hadde gjort seg. Gjerne med treningslab òg, i samarbeid med Haukeland.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Yes!wehavenobananas

Quote from: Markmus on July 10, 2009, 15:39:05 PM
Quote from: Henrik8 on July 10, 2009, 10:43:49 AM
Riv Søndre, bygg hjørnet mellom BT og Søndre likt hjørnet mellom BT og SPV, bygg søndre langside helt lik SPV. Da får vi en sammenhengende helhetlig tribune fra SPV til BT til nye søndre. La Hansa stå som den er, ikke fyll hjørnet hverken mot nye søndre eller SPV, ikke bygg "hullet" på midten.


Syns ikke Søndre skal være lik SPV. Greit nok det skal være en sammenheng i det hele, men total symmetri er noe av det kjedligste. Se på bare på Viking stadion (et eksempel av mange) hvor alle tribunene er dønn like. Håper Brann kommer med noe mer kreativt enn en kopi av SPV.


Enig med deg der, men jeg tror ikke de blir helt like pga. alle reguleringene. Var det ikke snakk om å bygge den nye tribunen i 2 etasjer (gud forby)?

Torvanger

Quote from: dudo on July 10, 2009, 16:05:11 PM
En medisinsk avdeling for idrettsskader e.l. hadde gjort seg. Gjerne med treningslab òg, i samarbeid med Haukeland.


Kunne Brann Stadion blitt en regional base for Toppidrettssenteret? Dersom mange nok idèer blir kastet ut i luften, noen gjennomførbare, noen ugjennomførbare, skal man nok se at det kan finnes muligheter og ikke bare hindringer.

Henrik8

Quote from: Markmus on July 10, 2009, 15:39:05 PM
Quote from: Henrik8 on July 10, 2009, 10:43:49 AM
Riv Søndre, bygg hjørnet mellom BT og Søndre likt hjørnet mellom BT og SPV, bygg søndre langside helt lik SPV. Da får vi en sammenhengende helhetlig tribune fra SPV til BT til nye søndre. La Hansa stå som den er, ikke fyll hjørnet hverken mot nye søndre eller SPV, ikke bygg "hullet" på midten.


Syns ikke Søndre skal være lik SPV. Greit nok det skal være en sammenheng i det hele, men total symmetri er noe av det kjedligste. Se på bare på Viking stadion (et eksempel av mange) hvor alle tribunene er dønn like. Håper Brann kommer med noe mer kreativt enn en kopi av SPV.


Du tar jo ikke poenget. I resten av avsnittet trekker jeg jo frem som en fordel at den kvadratiske, løststående Hansatribunen jo nettopp vil hindre at man får en symmetrisk "bolle", ala Viking Stadion. Dermed er det ikke "total symmetri" som du skriver, men både symmetri og egenart. Vi ivaretar begge deler. Det vil være lett å se at det er Brann Stadion, og ikke hvilken som helst bolle hvor det eneste som varierer er fargen på setene.
Kjør over pakket 09`

dudo

Quote from: Torvanger on July 10, 2009, 19:34:53 PM
Quote from: dudo on July 10, 2009, 16:05:11 PM
En medisinsk avdeling for idrettsskader e.l. hadde gjort seg. Gjerne med treningslab òg, i samarbeid med Haukeland.


Kunne Brann Stadion blitt en regional base for Toppidrettssenteret? Dersom mange nok idèer blir kastet ut i luften, noen gjennomførbare, noen ugjennomførbare, skal man nok se at det kan finnes muligheter og ikke bare hindringer.


Ja, det er noe sånt jeg snakker om. Om man greier å få leid ut til det offentlige skulle jeg tro det er helt genialt.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

atlascopo

Har noen sett noe uttalelse av Reistad etter Bergen fikk EM nei?

Noen som har mailet han eller noe?

På tide å få en dato for når de skal sette i gang. For min del kan de bare rive Søndre med en gang, og begynne å bygge. Og dette med at vi ikke må bygge i 2 etasjer er bare crap. Så lenge taket vil gå i ett rundt hele banen, vil dette føles som ett helhetlig anlegg.  Og er ikke slik at det vil bli flere meter med betong mellom etasjene (les: Aalesund). For det er det ikke plass til.

storB

Quote from: atlascopo on July 23, 2009, 09:30:16 AM
For min del kan de bare rive Søndre med en gang, og begynne å bygge.



Det bør ikke brukes så mye som ett øre på anlegget på stadion før det sportslige er betydelig styrket..
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

1908

Får aldri noe sportslig styrket med klovnen RBH bak spakene...

krøvel vellevold

Er det ikke ganske klart at utbyggingen er lagt på is for flere år fremover? Virker som det er noen som tror det hele bare dreide seg om ja/nei til EM. Mitt tips er at vi har dagens langside også om 4-5 år.
Legg ned hele klubben!

Yngve

Quote from: krøvel vellevold on July 23, 2009, 11:53:54 AM
Er det ikke ganske klart at utbyggingen er lagt på is for flere år fremover? Virker som det er noen som tror det hele bare dreide seg om ja/nei til EM. Mitt tips er at vi har dagens langside også om 4-5 år.


Tvilar på det er så mange som veddar i mot på det..

dudo

Uansett så avventer de nok med å se hvilken avgjørelse UEFA tar, og om det blir avslag (og ny søknad til 2020) så er nok balletten i gang igjen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on July 23, 2009, 12:03:01 PM
Uansett så avventer de nok med å se hvilken avgjørelse UEFA tar, og om det blir avslag (og ny søknad til 2020) så er nok balletten i gang igjen.
Legg ned hele klubben!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Xminator

Jaja, vi fikk da ihvertfall med oss gullet før klovneriet begynte igjen. Det er jo også en mulighet for at de fleste av oss ikke er på gamlehjem enda før neste gull kan settes i skapet. Trøsten er også at flere "nøkkelpersoner" på Stadion er ute med pensjon lenge før meg :)

kabelmann

August 07, 2009, 07:17:36 AM #5443 Last Edit: August 07, 2009, 07:21:07 AM by kabelmann
Quote from: kabelmann on May 02, 2007, 00:09:50 AM
Quote from: monzillaHører rykter om at videre utbygging er i fare pga det økonomiske. Noen som har hørt noe her?

Hørte det samme for et par uker siden. Det er etter sigende ikke økonomi til å ta den siste tribunen pdd.


Og i dagens BT kan vi lese at all utbygging som ventet blilr utsatt inntil videre. Det skjer neppe noe som helst før i 2014 da det skal bestemmes om Norge skal søke EM i 2020.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article147013.ece
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Markmus

Vi solgte med andre ord Helstad for ingen nytte :hifive:
Ka du ve?

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on August 07, 2009, 07:17:36 AM
Quote from: kabelmann on May 02, 2007, 00:09:50 AM
Quote from: monzillaHører rykter om at videre utbygging er i fare pga det økonomiske. Noen som har hørt noe her?

Hørte det samme for et par uker siden. Det er etter sigende ikke økonomi til å ta den siste tribunen pdd.


Og i dagens BT kan vi lese at all utbygging som ventet blilr utsatt inntil videre. Det skjer neppe noe som helst før i 2014 da det skal bestemmes om Norge skal søke EM i 2020.

http://fotball.bt.no/eliteserien/article147013.ece


Helt greit at de ikke bygger ut, men begrunnelsen om "ny EM-søknad til 2020" er jo latterlig. Når Norge/Sverige på nytt får avslag i 2014 (når avgjørelsen tas), så må vi vel vente til 2018 for å vite om vi får EM i 2024, osv. Og så har vi det gående. Sannsynligheten for at Bergen heller ikke blir valgt ut til 2020-EM, er jo også enorm. Vi kommer til å ryke på nøyaktig det samme punktet en gang til. For når de fire norske byene skal pekes ut på nytt i 2013, kommer våre stadionplaner helt sikkert til å være like vage og urealistiske som nå. Det er helt sikkert containerhavn på Dokken i 2013, og de har helt sikkert ikke funnet et nytt sted til den heller. En annen ting er jo at NFF sikkert vil si at de hadde så godt samarbeid med de fire søkerbyene for 2016 - og at disse nå var kommet så langt i arbeidet, at disse også blir valgt ut for 2020.
Legg ned hele klubben!

Spelaren

...samt at nordlendingene får enda lenger tid på å enten syte seg til oppmerksomhet og ein av byene, eller til å legge seg sammen og gjøre nokke for å lage større by som absorberer større folkemengder.
Gå av.

krøvel vellevold

Quote from: Spelaren on August 07, 2009, 08:26:04 AM
...samt at nordlendingene får enda lenger tid på å enten syte seg til oppmerksomhet og ein av byene, eller til å legge seg sammen og gjøre nokke for å lage større by som absorberer større folkemengder.


De kunne valgt Tromsø som er en større by enn Bodø. Der vil overnattingsbehovet være enklere å tilfredsstille. På den annen side er Tromsø håpløst beliggende mht transport. Fly er eneste reelle mulighet. Tromsø er derfor bare marginalt bedre enn Bodø.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

August 07, 2009, 09:53:41 AM #5448 Last Edit: August 07, 2009, 09:56:54 AM by kabelmann
Fant ikke EM-tråden, så jeg tar det her isteden:

Quote
Stavanger må ha over 500 millioner i statsstøtte.

625,7 millioner kroner er prislappen for utvidelse av Viking Stadion !og tilhørende arenaområde ved et EM i 2016.


http://fotball.aftenbladet.no/em/article147020.ece

Hvor mye mer statsstøtte ville egentlilg Bergen/Brann behøvd for en helt ny byarena?

Edit: Viking Stadion vil ferdig nedbygget stå igjen med en kapasitet på 22 000. Noe sier meg at de kommer til å få den stadionkapasiteten lenge før oss, enten det blir EM eller ikke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

dudo

Sikkert mindre. Det tallet var enormt!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Go Up