• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

_nebzen

 Likte mye bedre å forsette med hjørnet i samme stil som SPV, men hva skjer forbindelse med inngangspartiet til Frydenbø? Er det mulig å flytte det til utsiden?

VIP- losjer på søndre vil "spise" mye kapasitet. Spørs hva som skjer i forbindelse med EM- søknaden. Vil driste meg til å spå at dersom Norge får EM, så blir langsiden bygget uten VIP- losjer, og dersom de ikke så blir det bygget VIP- losjer.

krøvel vellevold

Quote from: _nebzen on March 29, 2009, 21:09:45 PM
Likte mye bedre å forsette med hjørnet i samme stil som SPV, men hva skjer forbindelse med inngangspartiet til Frydenbø? Er det mulig å flytte det til utsiden?

VIP- losjer på søndre vil "spise" mye kapasitet. Spørs hva som skjer i forbindelse med EM- søknaden. Vil driste meg til å spå at dersom Norge får EM, så blir langsiden bygget uten VIP- losjer, og dersom de ikke så blir det bygget VIP- losjer.
Legg ned hele klubben!

Ferguson

Quote from: krøvel vellevold on March 29, 2009, 21:20:57 PM

Jeg vil driste meg til å spå at Norge ikke får EM.



Støtter den. Tror et storland vil få EM og at Uefa velger et land som kan arrangere alene. Dessuten står infrastruktur høyt hos pampene i Uefa og med de utfordringene Norge har så tviler jeg sterkt på at Uefa klarer å godkjenne søknad slik tilstanden er idag. Det må så store forbedringer til at det kan fort bli for dyrt for Norge.

Fordelen til Norge er at de som land aldri har arrangert noe EM/VM før og dermed står sterkt hos Uefa. Derimot har Svergie arrangeret EM på 90 tallet(?) og det er en klar minus side!
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen

krøvel vellevold

Quote from: Ferguson on March 30, 2009, 07:46:26 AM
Quote from: krøvel vellevold on March 29, 2009, 21:20:57 PM

Jeg vil driste meg til å spå at Norge ikke får EM.



Støtter den. Tror et storland vil få EM og at Uefa velger et land som kan arrangere alene. Dessuten står infrastruktur høyt hos pampene i Uefa og med de utfordringene Norge har så tviler jeg sterkt på at Uefa klarer å godkjenne søknad slik tilstanden er idag. Det må så store forbedringer til at det kan fort bli for dyrt for Norge.

Fordelen til Norge er at de som land aldri har arrangert noe EM/VM før og dermed står sterkt hos Uefa. Derimot har Svergie arrangeret EM på 90 tallet(?) og det er en klar minus side!
Legg ned hele klubben!

Ferguson

Leste en artikkel i et norsk medium for en tid tilbake om at Uefa truet Polen/Ukraina om å ta fra de EM i 2012 hvis ikkje infrastrukturen ble bedre. Har vært i Polen for noen år siden og veinettet der er betydelig bedre enn i Norge for å si det sånn. Hvordan skal det da gå med Norge? Nå vet jeg ikke hvordan kollektivtraffiken er der nede eller hvordan det er i Ukraina, men veinettet var under stor utvikling mens jeg var der slik at det har blitt enda bedre nå.
"History will be kind to me for I intend to write it."
Sir Winston Churchill

" Ekte menn har skjegg" Sitat David Nielsen


kabelmann

Det skal opprettes en inngang midt på Hansa.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kai-Olai

Quote from: Trulsaren on March 30, 2009, 10:32:55 AM


Du har kanskje ikke fått med deg at de skal lage hull på midten av Hansa, du? Er ikke så dumt å bruke 2 minutter på å sette seg inn i en sak, før en går ut å dømmer den nord og ned..

Når det er sagt, så lurer jeg på hva de skal ha i svingen som hindrer oss fra å fortsette å ha utgang der.. Det er jo ihvertfall ikke seter..
Kanskje SPV skal få en ekstra utgang, så de er sikker på at det er tomt der når dommeren blåser?

Xminator

Quote from: kabelmann on March 30, 2009, 11:01:20 AM
Det skal opprettes en inngang midt på Hansa.


Er dette noe vi vet eller fortsatt noe som henger igjen fra da planene var skisse 1? Denne nye skissen virker jo å være av nyere dato, og dermed øyner ihvertfall jeg ett håp om at Frydenbø kan tømmes den veien. Om valget står mellom 300 plasser sentralt på Hansa og 300 plasser i svingen, så er valget utrolig lett.

Ellers hadde det ikke gjort noe om SPV fikk en ekstra utgang. Nå deles den ene vi har med hele BT-svingen, og alle skal ut i en smal trapp utenfor Stadion. Arkitekten som planla den løsningen burde slå følge med RBH til NAV.

Markmus

Quote from: Xminator on March 30, 2009, 11:23:47 AM
Ellers hadde det ikke gjort noe om SPV fikk en ekstra utgang. Nå deles den ene vi har med hele BT-svingen,

SPV og BT kommer da ut fra forskjellige innganger, selv om de ligger forholdsvis nær hverandre.
Ka du ve?

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

vebo

Aprilsnarr?


QuoteI tillegg til oppgradering av den ene langsiden, skal kortsiden som i dag er Idrettens Hus, gjøres om til leilighetskompleks


Tiocfaidh ár lá

Nixon

Quote from: vebo on April 01, 2009, 20:02:32 PM
Aprilsnarr?


Regionstyret ønsker svært gjerne innspill fra medlemmene før endelig behandling, og ber om at disse sendes til regionen sin offisielle E-post adresse: nhf.rvn@handball.no.

Det sikreste tegnet på at en sak er aprilsnarr...
Rød makt på Hansa

Danny

April 16, 2009, 08:39:50 AM #5013 Last Edit: April 16, 2009, 08:44:14 AM by Danny


http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=561983
- Dette ønsker vi å være med på. Et slikt gigantarrangement vil bety mye for hele Bergens-regionen, sier byrådsleder Monica Mæland
http://fotball.bt.no/em/article135355.ece

Yes!wehavenobananas

Det hadde jo vært en drøm om det skulle skje.

krøvel vellevold

Nå kommer nok Petter Pudding snart på banen og sier: "Hva sa jeg? Jeg hadde rett! Stadion er for lite!"
Legg ned hele klubben!

1908

Quote from: Yes!wehavenobananas on April 16, 2009, 08:51:43 AM
Det hadde jo vært en drøm om det skulle skje.


En drøm med 20000 tomme seter på en seriekamp.... Jippi...

krøvel vellevold

Quote from: 1908 on April 16, 2009, 17:26:47 PM
Quote from: Yes!wehavenobananas on April 16, 2009, 08:51:43 AM
Det hadde jo vært en drøm om det skulle skje.


En drøm med 20000 tomme seter på en seriekamp.... Jippi...


Ja 20000 tomme seter er jo på en GOD dag... Tenk dere 16.mai med minimum 15000 tomme seter!

Skal jeg være ærlig, så er det rett og slett galskap å bygge et stadion med 40000 seter kun med tanke på TRE kamper i løpet av noen uker i 2016. Og så skal f.eks.. 10000 av disse rives ned igjen etterpå? 10000 seter utelukkende for tre kamper. 10000 seter som selvsagt er på toppen av tribuneanlegget. Med andre ord: De 10000 setene trenger mye byggmasse under seg. Helt sprøtt! 40000 seter vil vi jo aldri noen gang kunne fylle på et senere tidspunkt. Kanskje bortsett fra hvis Brann spiller avgjørende gullfinale mot RBK i siste serierunde en gang. Noe som kanskje kan skje en gang hvert 40. år. Enda mer sykt er jo planene om 35000 seter i Bodø! 25000 seter totalt bortkastet for all fremtid etter EM...
Legg ned hele klubben!

KEA

såfremt staten og andre enn en selv betaler regningen

dudo

Det er jo ikke sikkert det bygges et stadion med konstant kapasitet til 40 000? Det kan like gjerne bygges med f eks 27-28 000 plasser, og en midlertidig tribune som tar resten. Det er fortsatt et gigantstadion, og jeg er usikker på om det er riktig å takke ja nesten uavhengig av pris. Dog, med en ny-stadion-effekt kan vi sikkert få et snitt på 22-23 000 om vi samtidig har et noenlunde bra lag de første sesongene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

krøvel vellevold

Quote from: dudo on April 16, 2009, 21:52:32 PM
Det er jo ikke sikkert det bygges et stadion med konstant kapasitet til 40 000? Det kan like gjerne bygges med f eks 27-28 000 plasser, og en midlertidig tribune som tar resten. Det er fortsatt et gigantstadion, og jeg er usikker på om det er riktig å takke ja nesten uavhengig av pris. Dog, med en ny-stadion-effekt kan vi sikkert få et snitt på 22-23 000 om vi samtidig har et noenlunde bra lag de første sesongene.


"Ny stadion"-effekt handler ikke bare om nysjerrigheten rundt ny stadion, men også som regel en kraftig forbedring av fasilitetene (ståtribuner uten tak blir sittetribuner med tak). Det med fasilitetsforbedringer får ikke Brann særlig drahjelp av på et nytt stadion, da fasilitetene allerede er ok på dagens stadion. Nysjerrigheten rundt ny stadion varer da også bare en stund. Men uansett: En midlertidig tribune med plass til 12-13000 (som selvsagt trenger enormt med bygningsmasse under seg, siden den provisoriske delen kommer øverst) bare for tre kamper er jo galskap!
Legg ned hele klubben!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


Nixon

Quote from: Ajax on April 17, 2009, 07:22:16 AMHøyst sannsynlig så blir dette et stadion med skyvbart tak og skyvbar gressmatte med perfekte forhold året rundt.


Tror du det? Jeg tror ikke at man vil ta seg råd til slik luksus. Da snakker vi om ganske mange hundre millioner ekstra.

Når det gjelder Brann og et nytt anlegg som de ikke eier selv er det viktigste at de får på plass avtaler som gir de like stor inntekt fra kamp og andre arrangementer som de har i dag. Slik at vi ikke blir som f.eks. Start som har problemer med en skyhøy husleie på Sør Arena.
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: Ajax on April 17, 2009, 07:22:16 AMDet jeg personlig ville vært mest skeptisk til er det faktum at Brann ikke ville eie stadionet, som de gjør i dag.  Selvsagt kan og bør de gå inn som deleier, med å investere det de evt. måtte sitte igjen med etter et salg av dagens stadion. 

Nesten så en skulle trodd du hadde lest dagens BA. For det er akkurat det som skisseres dersom Brann Stadion ikke godkjennes. Da selger Brann dagens stadion og kjøper seg inn som deleier i den nye.

Det snakkes forøvrig om muligheten for å flytte stadion sørover. Skal den ligge i noenlunde gåavstand til Bybanen må en vel helt ut på Flesland før en finner tomter som er store nok. Det vil være en stadion hvor man etter EM vil bygge ned kapasiteten betraktelig for å tilpasse seg Branns behov - som skulle være en helt kurrant sak å få til.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

C@Bøe_79

Quote from: Nixon on April 17, 2009, 07:51:16 AM
Quote from: Ajax on April 17, 2009, 07:22:16 AMHøyst sannsynlig så blir dette et stadion med skyvbart tak og skyvbar gressmatte med perfekte forhold året rundt.


Tror du det? Jeg tror ikke at man vil ta seg råd til slik luksus. Da snakker vi om ganske mange hundre millioner ekstra.

Når det gjelder Brann og et nytt anlegg som de ikke eier selv er det viktigste at de får på plass avtaler som gir de like stor inntekt fra kamp og andre arrangementer som de har i dag. Slik at vi ikke blir som f.eks. Start som har problemer med en skyhøy husleie på Sør Arena.


Hvis ikke disse tingene somNixon påpeker går i orden, så ser jeg mer enn gjerne EM på tv fra Viking Stadion eller Komplett.no Arena for den del..
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

C@Bøe_79

Quote from: krøvel vellevold on April 17, 2009, 09:21:37 AM


Sånn sett var jo forslaget med Mindemyren kanskje det beste som noengang kom på banen..
Men bybane argumentet blir for dumt uansett hvor nytt stadion vil bli liggende..
Det skal være sinnsyk kapasitet på den banen om den skal få unna folk etter kampene, ikke nok med det.. Alle skal da til Nesttun eller sentrum for transport videre..
Når bybanen åpner 2010 flytter alle bussruter til Nesttun, enkelte må faktisk ta bybanen fra byn til Nesttun for å ta bussen til Loddefjord...
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

KEA

med betydelig økt kapasitetfor eksempel

kabelmann

utenfor distriktet. Dette er faktorer man ikke trenger å ta like stort hensyn til på ettermiddagen/kvelden.

15 000 i arbeidslivet er heller ikke det samme som 15 000 tilskuere. Mens de fleste i arbeidslivet har mulighet for å ta bilen til jobb er det veldig mange mindreårige blant tilskuerne som nødvendigvis kke har lappen i det hele tatt. Disse vil måtte ta kollektive hjelpemidler i bruk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Kan jo også føye til den nye veien mot Os samt tunellen under Nordås/Sørås forbi Lagunen som ganske garantert vil komme om Bergen skulle få EM. Distansen blir lengre for mange (meg selv inkludert) og det vil bli færre spaserende, men jeg tror likevel ikke trafikken vil bli verre enn den er i dag, snarere tvert i mot.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on April 17, 2009, 09:57:19 AMutenfor distriktet. Dette er faktorer man ikke trenger å ta like stort hensyn til på ettermiddagen/kvelden.

15 000 i arbeidslivet er heller ikke det samme som 15 000 tilskuere. Mens de fleste i arbeidslivet har mulighet for å ta bilen til jobb er det veldig mange mindreårige blant tilskuerne som nødvendigvis kke har lappen i det hele tatt. Disse vil måtte ta kollektive hjelpemidler i bruk.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Slik jeg leser avisen i dag vil man først prøve å få ett Stadion der den ligger nå med 34000 seter. Om NFF ikke tillater dette vil man enten droppe søknad fra Bergen eller bygge nytt.

I begge tilfeller vil antall seter skaleres ned etter EM, så vi blir ikke sittende med 34000 eller 40000 seter.

Skal man bygge nytt håper jeg man gjør sitt ytterste for å gjør plasseringen mer sentral enn den er i dag. Om Brann kunne bli sittende som herre i nytt hus bør uansett ett nytt stadion bety betydelig større inntektsgrunnlag.

feriejan

"Legg ny stadion på Nestun"

Vi har jo bybanen som kan frakte folk til og fra.... den har en kapasitet en vei på ca 800 stk i timen
Med en ny stadion på 30 000 så tar det kun 37,5 time å fylle den og tilsvarende å tømme den.....Bybanen løser alle problemer den !!!

Er selv av den formening at vi må bruke det vi har idag og evt tilpasse vår kjære stadion til en middlertidig økning i kapasitet.

Alternative er å fylle ut store lunggårdsvann og bygge en storstue der men det blir det vel aldri politisk flertall til i denne så kjære by...


Klaus_Brann

Quote from: Ajax on April 17, 2009, 07:22:16 AM


Les dagens BA hvor akkurat dette skrives om. Det er uaktuellt for Brann å ha en stadion etter EM med plass til 40.000, forhåpentligvis også uaktuellt å ha et med plass til 30.000. Det snakkes om et fleksibelt stadion hvor det går an å minske kapasiteten etter et EM.

Slik saken er nå håper jeg at vi enten får bygget på stadion midlertidig og kun får gruppespillskamper, eller at Bergen ikke blir en av byene som får EM. Stadion skal ligge der den ligger.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krøvel vellevold

Quote from: feriejan on April 17, 2009, 12:23:17 PM
"Legg ny stadion på Nestun"

Vi har jo bybanen som kan frakte folk til og fra.... den har en kapasitet en vei på ca 800 stk i timen
Med en ny stadion på 30 000 så tar det kun 37,5 time å fylle den og tilsvarende å tømme den.....Bybanen løser alle problemer den !!!

Er selv av den formening at vi må bruke det vi har idag og evt tilpasse vår kjære stadion til en middlertidig økning i kapasitet.

Alternative er å fylle ut store lunggårdsvann og bygge en storstue der men det blir det vel aldri politisk flertall til i denne så kjære by...




Nettopp! Det er helt utrolig hvordan denne somletrikken skal sluke unna store menneskemengder.  Nå skal det sies at tallene dine er litt overdrevne, eller kanskje vi skal si underdrevne. En sånn somletrikk skal vel ha plass til 270 mennesker eller noe sånt, og med alle trikkene i bruk kan man ha avgang hvert 5. minutt. Det betyr at man får unna hele 3240 mennesker hver vei. Hvis banen er ved endestasjonen, blir det selvsagt bare én vei. De siste av disse 3240 kommer ikke med før en time etter at de første kom med. Skal 1/4 av et publikum på 24000 ta trikken, vil det ta nesten to timer før de siste kommer seg avgårde. Høres kjempeattraktivt ut, spør du meg...
Legg ned hele klubben!

benny

Quote from: feriejan on April 17, 2009, 12:23:17 PM
Alternative er å fylle ut store lunggårdsvann og bygge en storstue der men det blir det vel aldri politisk flertall til i denne så kjære by...


Store lungegården, flytte godsterminalen til Flesland og bygge nytt på Dokken eller flytte fiskeindustrien fra Bontelabo(bygget som står der i dag ser ikke ut) og fylle litt ut. Tror ikke Norge/Sverige vil få mesterskapet i 2016, 2020 vil kjøpe oss litt mer tid.
En sentrumsnær stadion vil være mest interessant for Brann, private investorer og næringsliv. Det vil også være det beste med tanke på arrangering av fremtidige konserter(bare å spasere fra alle pubene til konsertstedet). Bygges det for 40.000 bør kapasiteten reduseres med minst 10.000 etter et evt. EM

krøvel vellevold

Når det kommer til et stykke, så har ikke Bergen kommune råd til å være med på prosjektet. Samma det. Aldri om Norge/Sverige får det mesterskapet med de infrastrukturelle problemene som er her. Sverige/Danmark hadde vært en mye sterkere kandidat. Uansett tror jeg de skal få slite i konkurranse med Italia og spesielt Frankrike. Det som taler imot Italia er fotballvolden, korrupsjonen og det politiske rotet. Men det kan være UEFA ser på det som en stor mulighet for at de italienske arenaene får en sårt tiltrengt opprustning, noe de i sin tur håper vil føre til nedgang i volden. Det som taler imot Frankrike er at de hadde VM så sent som i 1998.
Legg ned hele klubben!

dudo

Ny Stadion på Dokken ville vært fenomenalt. Dog vil jeg aller helst ha vår helt egen 22-23 000-seters stadion der den ligger i dag.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!


benny

Quote from: krøvel vellevold on April 17, 2009, 16:52:11 PM
Når det kommer til et stykke, så har ikke Bergen kommune råd til å være med på prosjektet. som


Men de kan kanskje stille med attraktiv tomteland, uten at jeg kjenner eierforholdene til de forskjellige sentrumsnære områdene. Hvem eier grunnen på Dokken f.eks? (Rieber eier vel Bontelabo). Vif og deres investorer fikk jo en tomt til en krone fra Oslo kommune. Det private næringsliv kan ta seg av resten, selv om Bergen kommune vel har litt penger de også, de skal jo bl.a bruke 5-600 millioner på svømmeanlegget på Nygårdstangen.

kabelmann

Når vi er inne på dårlig infrastruktur så vil jo et sted som Bontelabo være en komplett fiasko. Dokken er ikke stort bedre. De eneste sentrumsnære alternativene må være Nygårdstangen og muligens Solheimsviken. Mindemyren må vel kunne kalles sentrumsnært, men infrastrukturen er ikke mye gunstigere enn dagens stadion. Da tror jeg Flesland hadde vært å foretrekke.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

1908

Storetveit har plass til en stadion feks..

kabelmann

Storetveitmarken du tenker på? For det første er marken fredet grunnet at det er et hekkeområde for en eller annen fugleart, for det andre ville kommunen ALDRI i livet gitt vekk den tomten.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

kabelmann

Quote from: krøvel vellevold on April 17, 2009, 16:30:21 PMNettopp! Det er helt utrolig hvordan denne somletrikken skal sluke unna store menneskemengder.

Det vil den jo aldri gjøre, men den kan ta sin del. Det er ikke urimelig å anta at kilometeren med busser som man er vant til å se i Inndalsveien vil være minst like langt på Flesland. I tillegg har man bil. Med Ringvei vest vil køene man ser i dag bli betydelig mindre.

Med unntak av de som kan gå hjem fra Brann stadion i dag tror jeg ikke folk vil merke nevneverdig forskjell.

PS! De rike av oss kan selvfølgelig spasere ut på flyplassen og ta privathelikopteret hjem. Veldig praktisk.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

Quote from: kabelmann on April 17, 2009, 21:42:45 PM
Quote from: krøvel vellevold on April 17, 2009, 16:30:21 PMNettopp! Det er helt utrolig hvordan denne somletrikken skal sluke unna store menneskemengder.

Det vil den jo aldri gjøre, men den kan ta sin del. Det er ikke urimelig å anta at kilometeren med busser som man er vant til å se i Inndalsveien vil være minst like langt på Flesland. I tillegg har man bil. Med Ringvei vest vil køene man ser i dag bli betydelig mindre.

Med unntak av de som kan gå hjem fra Brann stadion i dag tror jeg ikke folk vil merke nevneverdig forskjell.

PS! De rike av oss kan selvfølgelig spasere ut på flyplassen og ta privathelikopteret hjem. Veldig praktisk.
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Det er ikke godt å si hvordan parkeringen hadde foregått. Ville alle parkert på stadion eller ville kanskje en del luringer heller parkert rundt omkring på Kokstad for å slippe parkeringsplasskøen?

Om utkjørselen fra parkeringsplassen er utstyrt med trafikklys og stor trafikk i alle retninger, så ville det muligens tatt like langt tid å tømme parkeringsplassen som det tar å tømme bystasjonen. Så ille tror jeg neppe det blir. På Lagunen står du kanskje en 5-10 minutter i kø ved stengetid. Her er det elendig infrastruktur, selv om ting bedret seg betraktelig når utkjørselen mot Fana ble åpnet.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

April 17, 2009, 22:49:44 PM #5047 Last Edit: April 17, 2009, 22:54:18 PM by krøvel vellevold
Quote from: kabelmann on April 17, 2009, 22:44:34 PM
Det er ikke godt å si hvordan parkeringen hadde foregått. Ville alle parkert på stadion eller ville kanskje en del luringer heller parkert rundt omkring på Kokstad for å slippe parkeringsplasskøen?

Om utkjørselen fra parkeringsplassen er utstyrt med trafikklys og stor trafikk i alle retninger, så ville det muligens tatt like langt tid å tømme parkeringsplassen som det tar å tømme bystasjonen. Så ille tror jeg neppe det blir. På Lagunen står du kanskje en 5-10 minutter i kø ved stengetid. Her er det elendig infrastruktur, selv om ting bedret seg betraktelig når utkjørselen mot Fana ble åpnet.


Fra Lagunen fordeler trafikken seg i to retninger umiddelbart. Ja strengt tatt i fire, da man etter hundre meter kan velge mellom retning Os, retning Flesland, retning Fjøsanger og retning Nesttun. Retning Os kan man faktisk kjøre via egen utkjørsel. Dessuten er det definitivt ikke 5000 biler som skal ut fra Lagunen ved stengetid. Ikke er det plass til på langt nær så mange, og parkeringen er vel ikke full ved stenging heller. Og det vil heller ikke være 100 busser som også skal på veien når Lagunen stenger. Og apropos Lagunen: Det skal jaggu bli kaos på lørdagskamper  kl 16, når folk skal hjem fra stadion på Flesland midt i Lagunens stengetid. Ukedag kl. 19 også, hvis Lagunen i 2016 har åpent til kl. 21. Tenk dere en e-cup-kamp mot et utenlandsk storlag i CL rett før jul...
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Som sagt er det planlagt tunnel under sørås som vil ta all trafikk som ikke skal til Lagunen. Jeg er ikke i tvil om at denne vil bli bygget om det skulle bli aktuelt med EM i Bergen. Lagunetrafikken vil ikke bli noe stort dilemma.

Når det gjelder Lagunen og full ved stenging... prøvd i juletiden? Da er det mer enn fullt ved stenging, men selvsagt ikke 5000 biler. Det er et sant kaos, men det går likevel relativt greit.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

April 18, 2009, 00:02:04 AM #5049 Last Edit: April 18, 2009, 00:04:08 AM by krøvel vellevold
Quote from: kabelmann on April 17, 2009, 23:27:09 PM
Som sagt er det planlagt tunnel under sørås som vil ta all trafikk som ikke skal til Lagunen. Jeg er ikke i tvil om at denne vil bli bygget om det skulle bli aktuelt med EM i Bergen. Lagunetrafikken vil ikke bli noe stort dilemma.

Når det gjelder Lagunen og full ved stenging... prøvd i juletiden? Da er det mer enn fullt ved stenging, men selvsagt ikke 5000 biler. Det er et sant kaos, men det går likevel relativt greit.
Legg ned hele klubben!

Go Up