• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Joda, men hvorfor er de ikke på tråden til prosjektleder i det sekund de leser i avisen at Veidekke trekker seg? Det firmaet som nå er valgt gjorde nok akkurat det. Hev seg rundt og kuppet hele historien.

Den freidige blir ofte belønnet :)

TERD

Quote from: "Xminator"Joda, men hvorfor er de ikke på tråden til prosjektleder i det sekund de leser i avisen at Veidekke trekker seg? Det firmaet som nå er valgt gjorde nok akkurat det. Hev seg rundt og kuppet hele historien.

Det kan jo godt hende at de gjorde, men situasjonen nå tyder på at det du kaller prosjektleder aldri noen sinne har hatt befatning med byggeprosjekter av denne karakter.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

hocey

Jeg har i hvertfall ikke hørt om noen akutte betongmangler i verden. Prosjektlederen på stadion regnet vel med at det bare var å telefon ala til en pizzaresturatn og så ville betongen bli levert på døren innen en time.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

P-K

Betongsituasjonen i Europa har vært prekær det siste året. Man skal være temmelig blåst ( eventuelt sitte med ansvar i Brann ) for å ikke skjønne at dette ville bli et tema.

Istedenfor å følge vanlig kutyme og kontakte de andre anbudsgiverne, signerte derfor Brann kontrakt med et firma som sikkert hjalp Knut'n med å bygge ny garasje eller noe slikt for noen år siden, uten å tenke tanken om at de kunne bli sittende uten betong...

( Og for ordens skyld. Mine noget kreative beskrivelser av prosessene Brann gjennomgår før de tar avgjørelser er nettopp det... kreative beskrivelser )
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

abe78

For andre - eller tredje - gang. Brann er ikke alene her. Det er StorBergen som bygger ut. De har mye mer rutine en Brann på slike saker. Tror vi skal rette kritikken dit.
.og husk!

hocey

Quote from: "abe78"For andre - eller tredje - gang. Brann er ikke alene her. Det er StorBergen som bygger ut. De har mye mer rutine en Brann på slike saker. Tror vi skal rette kritikken dit.


Uansett har Brann et anvsar her i prosessen spesielt med tanke på at det er de som er avhengig av å ha tribunene klar til sesongstart. Det begynner jo å bli en bra skandale av det hele nå som det viser seg at NCC ikke ble kontaktet. Snakk om amatørskap. Det krever litt mer profesjonalitet for å bygge en stor ny stadion enn å bygge en ny pølsebod på stadion.

Og hva med NCC? De viste seg meget dyktige i Bislett byggingen?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Kirk

Quote from: "hocey"Uansett har Brann et anvsar her i prosessen spesielt med tanke på at det er de som er avhengig av å ha tribunene klar til sesongstart. Det begynner jo å bli en bra skandale av det hele nå som det viser seg at NCC ikke ble kontaktet. Snakk om amatørskap. Det krever litt mer profesjonalitet for å bygge en stor ny stadion enn å bygge en ny pølsebod på stadion.


En annen måte å tenke på kan være følgende:
Brann visste hva NCC kunne tilby etter anbudsrunden og var tydeligvis ikke fornøyd siden de valgte noen andre (Veidekke). Derfor gikk de til LAB for å høre om de ville gjøre jobben på de vilkårene som Veidekke opprinnelig godtok.

Om dette var så lurt sett i ettertid er annen sak. Hadde kanskje ikke vært så dumt å vurdert leveringsdyktighet og kontaktnett istedet for å bare gå etter pris.

Det som gir grunn til bekymring nå er at de må ta en ny runde med banken med hensyn til finansieringen. Vollvik hvor er du?!

P-K

Var nede for å se på byggearbeidene til den nye leiligheten min. Den bygges tilfeldigvis av Stor-Bergen. Gjett om jeg ble overrasket over hvem sine plakater som hang på byggeplassen... LAB.

Vel bryter de ingen lov, men det lukter ikke godt av slike tildelinger.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Xminator

Da burde du streng tatt nekte å flytte inn. Sånn for å ta ett politisk standpunkt :p

jegløh

Da Skanska, Stoltz Røthing og NCC var med i anbudsrunden og burde de vært kontaktet før LAB. Dette er visstnok vanlig prosedyre og folkeskikk.

Men det som er mest kritikkverdig er at StorBergen (og jeg er enig i at det er dem som er den proffe utbygger) engasjerte LAB uten å vite om de kunne bli ferdig i tide.

Rot hele greien!

Tenker på situasjonen da Brann lånte ut Jan Ove Pedersen og Birkir Kristensen slik at de ikke fikk spille europacup.

Hvorfor tror jeg ikke dette hadde skjedd med RBK?
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.


syma

Hvorfor satser de ikke på å ha ferdig klokke til seriestart da? 12.mai er jo 1/3 av sesongen ferdig. Det var da planer om å ha to tribuner ferdig til seriestart. Ihvertfall en og en 3/4....

Og blir neste tribune nå nordre eller kan vi regne med at de snur igjen og btgger hovedtribune mot sør igjen? Og da ender opp med enda ett år med storestå

BrannFa(e)n

Nei, fy faen så jævlig Brann suger! Dette har jeg forutsett lenge, og ikke kom her å si at jeg, selveste Brannfa(e)n som alle missliker fordi han slenger ut teorier som viser seg å være sanne, er etterpåklok. Si opp hele jævla styret, si opp pol, si opp jæger, si opp trenerene. Hele jævla gjengen er inkompetent. Det eneste stedet vi faktisk har noen lunde dekning er på spillersiden og hos investorer. Fy faen jævla horeklubb.
rannfasiten

viks

Quote from: "BrannFa(e)n"Nei, fy faen så jævlig Brann suger! Dette har jeg forutsett lenge, og ikke kom her å si at jeg, selveste Brannfa(e)n som alle missliker fordi han slenger ut teorier som viser seg å være sanne, er etterpåklok. Si opp hele jævla styret, si opp pol, si opp jæger, si opp trenerene. Hele jævla gjengen er inkompetent. Det eneste stedet vi faktisk har noen lunde dekning er på spillersiden og hos investorer. Fy faen jævla horeklubb.


Tror nok dine problemer strekker seg utover det at du holder med SKB. En kartong lykkepiller hadde muligens fått deg til og se noe lysere på tilværelsen?

Det er ikke noen reel løsning og sparke alle  som jobber i SKB. Det skjønner vel du også.

Når det er sagt, utfordrer jeg deg til og stille på årsmøte i SKB og gi uttrykk for de meningene du forfekter her på forumet. Er veldig lett og sitte hjemme og gjemme seg bak et stort tastatur, hadde du tørt og reise deg på årsmøte og lirt av deg samme leksen som du her gjør, da hadde du fått min respekt. I mellomtiden blir slike innlegg rett og slett bare smålig patetisk, og på grensen til (om ikke over grensen til) det usaklige.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

hocey

Quote from: "Xminator"


Hadde Brann tatt medalje og Brann hadde klart det alle andre klubber klarer (nemlig å drive prosjekt arbeid på en skikkelig måte) hadde du hatt et poeng. Da dette ikke er virkeligheten er det grunn til bekymring. Da hjelper det ikke med meningsløs beundring for den jobben som blir gjort fra både administrasjonen og sportslige apparatet.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Påstand: Det er ikke mer rot rundt Brann stadionplaner enn det er rundt Starts stadionplaner. For det er da ett salig rot der også...

Og hvem snakker om beundring? Jeg har overhode ikke grunnlag for å uttale meg om hvor bra jobb de (eller storbergen) gjør. Det har strengt tatt ikke du heller. Jeg nøyer meg med å konstatere faktum. Og det er at vi endelig får en skikkelig tribune i klokkesvingen.5 år for sent. Og over 20000 på Stadion 16. mai. Om ikke Doffen overgår seg selv i tjekkia. For i forhold til roteguttene med Harry i spissen er jo dagens ledelse ryddige så det holder.

hocey

Quote from: "Xminator"Påstand: Det er ikke mer rot rundt Brann stadionplaner enn det er rundt Starts stadionplaner. For det er da ett salig rot der også...

Og hvem snakker om beundring? Jeg har overhode ikke grunnlag for å uttale meg om hvor bra jobb de (eller storbergen) gjør. Det har strengt tatt ikke du heller. Jeg nøyer meg med å konstatere faktum. Og det er at vi endelig får en skikkelig tribune i klokkesvingen.5 år for sent. Og over 20000 på Stadion 16. mai. Om ikke Doffen overgår seg selv i tjekkia. For i forhold til roteguttene med Harry i spissen er jo dagens ledelse ryddige så det holder.


Jo det har enhver grunnlag for å uttale seg om. Det nærmer seg en mnd etter Brann spilte sin siste kamp på stadion. Fremdeles er det vel knapt tegn til arbeid på stadion. Det er en verdifull mnd som har gått tapt som betyr at klokkesvingen troligvis ikke kan benyttes I starten av sesongen. Det å ikke forsikre seg om betong og samtidig ha inngått en avtale en stund før sesongen var over er også svakt og her kunne en som sagt ha tatt et forbehold om evt godkjennelse fra kommunen. Skal bli spennennde å se hva som skal til for at du I det hele tatt skal kritisere noe som helst på stadion.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

P-K

Nå viser det seg at prisen på den nye tribunen blir 140 millioner... Det var jo ca. det Veidekke ville ha. Følgelig har bøtteknottene byttet ut en leverandør som hadde betong mot en som ikke har det. Prisen blir den samme, men bygginen utsettes. Wünderschönt!

Som et lite tillegg kan jeg si at jeg ikke vil kvitte meg med ledelsen. Jeg hadde bare ønsket at de hadde knyttet til seg kompetanse vedrørende stadionutbygginger. Stor-Bergen har ikke dette. Dahl og Peddien har gjort mye lurt, men i denne saken viser de at det er fotball og daglig drift de bør konsentrere seg om.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Nixon

Quote from: "P-K"Dahl og Peddien har gjort mye lurt, men i denne saken viser de at det er fotball og daglig drift de bør konsentrere seg om.


Tenkte på akkurat det samme angående Veidekke da jeg leste saken. Litt merkelig det hele.

Men hvem er det egentlig som har ansvaret for dette oppe på Stadion? Det er jo en Terje Reistad, daglig leder i Brann Stadion AS, som fronter denne saken. Hvem er han? Hva er Brann Stadion AS? Og er ledelsen i Sportsklubben i det hele tatt med i dette på daglig basis? Kan jo være greit å vite før man legger skylden på Dahl og POL. (For ikke å snakke om Mjelde som får skylden for det meste ellers...:)
Rød makt på Hansa

P-K

Brann Stadion AS er et selskap eid av Stor-Bergen og Brann, med Stor-Bergen som største eier. 51% mot 49% tror jeg.

Terje Reistad er spesialkonsulent i Stor-Bergen.

Stor-Bergen sitter nok med mye av ansvaret for selve byggingen, men det er Brann som vet hva slags anlegg de vil ha, og som er avhengig av å ha ting klart til seriestart.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

hocey

Her treffer du spikeren på hodet, PK. En kan gjerne skjule seg bak Stor-Bergen I det lange løp hvis det blir etterspill av denne saken, men Stor-Bergen er jo ikke avhengig av å ha en stadion klar til sesongstart og heller ikke avhengig av å få opp f.eks plassene til de som har kjøpt VIP som vil heve inntektene til Brann. Brann har sovet I timen her og det bør enhver innse. Hadde håpet at amatørskapet var over når Berge og Harry's hanger forsvant ut dørene, men der tok vi kanskje feil.

En kan også se at kritikken av Mjelde faller mange tungt for brystet med tanke på at dette kommer inn I enhver tråd selv om Mjelde ikke har blitt nevnt.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Nå er det P-K som trekker inn Ludvigsen i det hele. Noe han vel strengt tatt har like mye ansvar for som Mjelde. Så Nixon er nok ikke helt på jordet i saken.

Så ved siden av konklusjonen min om at vi endelig får tribune i klokkesvingen som er SK Brann verdig, så er det en del som har ett kjempebehov for å markere sin e---- og finne mest mulig å kritisere for det meste. Nå, hvorfor velge labben når det blir like dyrt? Enkelt. Om noen tilbyr deg noe, og deretter forteller at det blir dyrere, så sier du nei takk og handler ett annet sted. Enkelt og greit.

Nixon

Kanskje Brann har sovet i timen på noen områder. Men skal man forlange at de skal ha kontroll over betongsituasjonen i Europa akkurat nå? Burde ikke noen og enhver kunne forvente at de som har dette som levebrød skal ha kontroll på dette?
Rød makt på Hansa

P-K

Quote from: "Xminator"Nå er det P-K som trekker inn Ludvigsen i det hele. Noe han vel strengt tatt har like mye ansvar for som Mjelde. Så Nixon er nok ikke helt på jordet i saken.


Dahl og Peddi-kommentaren min var ment generelt, siden folk snakker om å kappe hoder hele tiden...

Brann kjenner ikke nødvendigvis til betongsituasjonen i Europa. Men Stor-bergen gjør dette, og vet definitivt at det ikke bare er å trekke VISA-kortet i nærmeste betongutsalg...

Min kritikk i denne saken kunne nok vært litt jevnere fordelt mellom Brann og Stor-Bergen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

hocey

Ingen tvil om at Stor Bergen som profesjonell aktør har et stort ansvar I denne saken, men det sitter vel en gjeng med ansvar for økonomi og styring av sportsklubben Brann. Stor Bergen taper svært lite på å utsette byggingen, men Brann taper stort (med lavere kapasitet I begynnelsen av sesongen, VIP salg etc). De eier tross alt 49 % av stadion. Alle som har eiendeler som de forvalter (spesielt med tanke på at det her er snakk om millioner) vet at det er viktig å ta seg av sine verdier.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

kabelmann

En ting skal du ha, Xminator, evnen du har til å frita Brann for ansvar og kritikk i alle sammenhenger er rett og slett bemerkelsesverdig. Dersom det var Brann selv som kåret årets supporter, så tror jeg du hadde vunnet med glans :)

QuoteNå, hvorfor velge labben når det blir like dyrt? Enkelt. Om noen tilbyr deg noe, og deretter forteller at det blir dyrere, så sier du nei takk og handler ett annet sted. Enkelt og greit.


Når disse så først sier at de skal klare det til 120 millioner og samtidig tjene penger på det, for deretter å si at det blir like dyrt som hos forrigemann, hva da?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Xminator

Så vidt meg bekjent var ikke labben spurt i utgangspunktet? Men strengt tatt. Det er ikke mitt problem. Det er noen andres problem. Egentlig de beste problemene som finnes.

Men beklager om jeg har tråkket på noens selvmedlidende e-ego. Det er jo tydelig at man ikke ønsker innblanding i "finn syndebukken" vekkelsesmøtet.

Nixon

Quote from: "hocey"Alle som har eiendeler som de forvalter (spesielt med tanke på at det her er snakk om millioner) vet at det er viktig å ta seg av sine verdier.


Sant nok, og derfor har også Brann hatt en anbudsrunde for å finne den beste kandidaten. De har ikke gitt oppdraget til den byggmesteren har hatt partoutkort lengst på Stadion.

Ellers kjenner jeg jo flere som har bygget hus til millioner. Hus som av ulike grunner har blitt forsinket uten at huseieren har hatt noen forutsetninger for å forutse det. Jeg kaller ikke mine venner amatører av den grunn. Men det er kanskje vanlig?
Rød makt på Hansa

kabelmann

Quote from: "Xminator"Så vidt meg bekjent var ikke labben spurt i utgangspunktet?


Såvidt meg bekjent ville ikke Labben levere anbud i første omgang. Når Veidekke deretter trekker seg så kommer Labben på banen likevel. De sier så at rammen på 120 millioner er helt OK og at dette også er god butikk for Labben.

Quote from: "Bergens Tidende for en tid tilbake"– Vi kommer til å tjene penger på dette, sier Mo.


Idag får vi derimot vite at det vil bli 20 millioner dyrere.

Quote from: "Bergens Tidende for enda litt lengre tid tilbake"Etter det BT erfarer skal prisen Veidekke presenterte overfor Brann Stadion AS ha vært et tosifret antall millioner over de 120 som utbygger ønsker å stille opp med.


Hadde vært spennende å vist hva dette beløpet var. 20 millioner? Det får vi vel aldri greie på.

Quote from: "Xminator"Men beklager om jeg har tråkket på noens selvmedlidende e-ego. Det er jo tydelig at man ikke ønsker innblanding i "finn syndebukken" vekkelsesmøtet.


Ingen fare, mitt e-ego lever i beste velgående og alle innblandinger er hjertelig velkommen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

hocey

Quote from: "Xminator"Så vidt meg bekjent var ikke labben spurt i utgangspunktet? Men strengt tatt. Det er ikke mitt problem. Det er noen andres problem. Egentlig de beste problemene som finnes.

Men beklager om jeg har tråkket på noens selvmedlidende e-ego. Det er jo tydelig at man ikke ønsker innblanding i "finn syndebukken" vekkelsesmøtet.

Du har selv klaget over tidligere personangrep, men når din egen argumentasjon ikke holder går du vist ikke av veien for noen slievspark selv.

Ingenting av det vi diskuterer er vel direkte våre problemer men med tanke på din rekke av innlegg er det vel et paradoks å trekke inn akkurat dette nå I denne tråden.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

hocey

Quote from: "Nixon"
Quote from: "hocey"Alle som har eiendeler som de forvalter (spesielt med tanke på at det her er snakk om millioner) vet at det er viktig å ta seg av sine verdier.


Sant nok, og derfor har også Brann hatt en anbudsrunde for å finne den beste kandidaten. De har ikke gitt oppdraget til den byggmesteren har hatt partoutkort lengst på Stadion.

Ellers kjenner jeg jo flere som har bygget hus til millioner. Hus som av ulike grunner har blitt forsinket uten at huseieren har hatt noen forutsetninger for å forutse det. Jeg kaller ikke mine venner amatører av den grunn. Men det er kanskje vanlig?


Derfor finnes det noe som heter døgnmulkter slik at dine venner ikke vil tape økonomisk på evt utsettelser.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

viks

Quote from: "hocey"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "hocey"Alle som har eiendeler som de forvalter (spesielt med tanke på at det her er snakk om millioner) vet at det er viktig å ta seg av sine verdier.


Sant nok, og derfor har også Brann hatt en anbudsrunde for å finne den beste kandidaten. De har ikke gitt oppdraget til den byggmesteren har hatt partoutkort lengst på Stadion.

Ellers kjenner jeg jo flere som har bygget hus til millioner. Hus som av ulike grunner har blitt forsinket uten at huseieren har hatt noen forutsetninger for å forutse det. Jeg kaller ikke mine venner amatører av den grunn. Men det er kanskje vanlig?


Derfor finnes det noe som heter døgnmulkter slik at dine venner ikke vil tape økonomisk på evt utsettelser.


Blir feil og sammenligne private husbyggere med næringslivsaktører som Stor Bergen/Brann Stadion

<blant annet kan det nevnes at disse omfattes av to forskjellige lover. Forbrukerkjøpsloven fro privat-næringsliv og kjøpsloven for næringsliv-næringsliv for og gjøre en lang historie kort. Forbrukerkjøpsloven stiller kjøper/forbruker mye sterkere enn i kjøpsloven.

POenget var uansett bare og understreke at det blir feil og sammenligne slik.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Quote from: "viks"Blir feil og sammenligne private husbyggere med næringslivsaktører som Stor Bergen/Brann Stadion.


At det blir feil å sammenligne med næringslivsaktører som Stor Bergen er helt rett. Men når det gjelder Sportsklubben Brann som driver innenfor sports- og underholdningsbransjen er jeg ikke like sikker...
Rød makt på Hansa

viks

Quote from: "Nixon"
Quote from: "viks"Blir feil og sammenligne private husbyggere med næringslivsaktører som Stor Bergen/Brann Stadion.


At det blir feil å sammenligne med næringslivsaktører som Stor Bergen er helt rett. Men når det gjelder Sportsklubben Brann som driver innenfor sports- og underholdningsbransjen er jeg ikke like sikker...


Brann Stadion AS er vel en næringslivsaktør eid 49% av SKB og 51% av SB. Det er vel Brann Stadion AS som er ansvarlige for selve utbygningen?
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Henki

Noen som vet når de har tenkt å begynne å bygge forresten?
Ballen skal fremover!

atlascopo

noen som har purret på BT om å få opp et web kamera`?

hocey

Quote from: "viks"
Quote from: "hocey"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "hocey"Alle som har eiendeler som de forvalter (spesielt med tanke på at det her er snakk om millioner) vet at det er viktig å ta seg av sine verdier.


Sant nok, og derfor har også Brann hatt en anbudsrunde for å finne den beste kandidaten. De har ikke gitt oppdraget til den byggmesteren har hatt partoutkort lengst på Stadion.

Ellers kjenner jeg jo flere som har bygget hus til millioner. Hus som av ulike grunner har blitt forsinket uten at huseieren har hatt noen forutsetninger for å forutse det. Jeg kaller ikke mine venner amatører av den grunn. Men det er kanskje vanlig?


Derfor finnes det noe som heter døgnmulkter slik at dine venner ikke vil tape økonomisk på evt utsettelser.





Blir feil og sammenligne private husbyggere med næringslivsaktører som Stor Bergen/Brann Stadion

<blant annet kan det nevnes at disse omfattes av to forskjellige lover. Forbrukerkjøpsloven fro privat-næringsliv og kjøpsloven for næringsliv-næringsliv for og gjøre en lang historie kort. Forbrukerkjøpsloven stiller kjøper/forbruker mye sterkere enn i kjøpsloven.

POenget var uansett bare og understreke at det blir feil og sammenligne slik.


Den sammenligningen er ikke helt ute på jordet med tanke på at døgnmulkter nok også er ganske så vanlige når det er B2B. Forøvrigt var ikke meningen å sammenlikne stadionutbyggingen med å bygge et privat hus.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

P-K

Dagmulkter er svært vanlig i byggebransjen. Eventuelle dagmulkter er nedfelt i kontrakten mellom utbygger og entreprenør. Eventuelt mellom entreprenør og underleverandører også.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

gull05

Nei de er enda ikke kommet i gang, var det ikke 07.11 det skulle settes første spadetak? Nei dette blir nok enda et luftslott som med det meste annet i denne byen! Men håper så klart jeg tar feil.
ød makt.

fettnok

siden bare klokkesvingen blir bygd, betyr det at brann kan forandre planene tilbake til orginalen. hadde jo vært kjekt med mulighet for tak over staddaen.
ette går aaaaaldri bra!

Ricky

Og siden bare Klokkesvingen blir bygd, så burde det vel også være mulig å bli ferdig litt raskere enn planlagt? Hadde ikke vært så dumt å fått den klar til april..

Xminator

Den er ikke planlagt ferdig før i mai. Så der ligger saken. Sikkert sammenheng med betongen det også.

Nixon

Fra dagens BT:

- Vi er enige om at vi kjører løs på det vi er i gang med. I dag hadde vi prosjekteringsmøter, og det neste blir å søke om gravetillatelse. Det er ingen bremser på nå, sier daglig leder i Brann Stadion AS, Terje Reistad.

Flere søknader? Kan ikke akkurat si at det er det jeg vil høre akkurat nå...
Rød makt på Hansa

Xminator

Velkommen til Norge :p Det blir ikke mindre byrakrati de neste 4 årene heller :)

Nixon

Quote from: "Xminator"Velkommen til Norge :p Det blir ikke mindre byrakrati de neste 4 årene heller :)


Desto viktigere å ha søkt på forhånd...
Rød makt på Hansa

Henki

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89539

Tja, mens vi i Bergen klager over at det er mye rot med utbygging av Stadion er det visst ingen som reagerer på at Sogndal skal bygge et stadion med 6500 plasser til den nette sum av 300 millioner. Ok, det er en del kontorbygg med i regnestykket, men hjelpe meg, 300 millioner kroner for 6500 plasser er rimelig friskt satset. For å si det mildt.
Ballen skal fremover!

grei

Quote from: "Nixon"Fra dagens BT:

I dag hadde vi prosjekteringsmøter, og det neste blir å søke om gravetillatelse. Det er ingen bremser på nå, sier daglig leder i Brann Stadion AS, Terje Reistad.



Det er godt de tar det i tur og orden der oppe... De bør vel sette av en uke til å skaffe gravemaskiner og.

Quote from: "Henki"http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89539

Tja, mens vi i Bergen klager over at det er mye rot med utbygging av Stadion er det visst ingen som reagerer på at Sogndal skal bygge et stadion med 6500 plasser til den nette sum av 300 millioner. Ok, det er en del kontorbygg med i regnestykket, men hjelpe meg, 300 millioner kroner for 6500 plasser er rimelig friskt satset. For å si det mildt.


Ja, la oss rakke ned på de som får det til. Takke oss til våre egne prosjekter som bygges på sparebluss og stanser midtveis på grunn av manglende finansiering.

kabelmann

Quote from: "Henki"Ok, det er en del kontorbygg med i regnestykket, men hjelpe meg, 300 millioner kroner for 6500 plasser er rimelig friskt satset. For å si det mildt.


Samt skole.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

EPPY

og at de allerede hadde fått leid ut 80% av kontorlokalene, vil nå si at denne Sogndal Campus er et rimelig trygt prosjekt

krøvel vellevold

Quote from: "Henki"http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89539

Tja, mens vi i Bergen klager over at det er mye rot med utbygging av Stadion er det visst ingen som reagerer på at Sogndal skal bygge et stadion med 6500 plasser til den nette sum av 300 millioner. Ok, det er en del kontorbygg med i regnestykket, men hjelpe meg, 300 millioner kroner for 6500 plasser er rimelig friskt satset. For å si det mildt.
Legg ned hele klubben!

Go Up