• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

Prudi

Quote from: "Pondan"Hva er vitsen å ha så jævlig mye vinduer da? De sitter jo ute under kampen.. Talentløst å ha så mye glassvinduer..


Det gir nok et veldig bra inntrykk fra insiden med glass alle veier. Så bilder fra Start sine VIP-bokser fra innsiden. Lange trange tarmer med vindu i enden som bare dekket en del av veggen med banen som bakgrunn. Så mest ut som en liten leilighet i Vadmyra. Fra banen er boksene en grå vegg med litt glass innimellom.

Da er nok inntrykket fra Branns VIP-losjer med glass fra tak til gulv og panoramautsikt over banen langt mer imponerende for dem som frekventerer disse losjene.

Jeg kommer i hvert fall til å vente til etter første kamp før jeg feller noen dom over estetikken ved tribunen. Jeg tror inntrykket blir et helt annet med fulle tribuner og folk alle veier, en grå betong og svart glass slik det er i dag.

Erlend

neste runde med bilder, denne gangen fra utsiden
http://www.brann.no/index.php?mapping=153&brann=b45f7458d925f29b8a01132d71acb798
Skal innrømme at det ser fint ut fra utsiden, men ville heller hatt flere plasser.  Men hvis Brann tjener ekstra penger, sÃ¥ greit for meg

jako

Synes den fasaden er litt upersonlig eller nøytral er kanskje et litt bedre ord. Savner litt særpreg eller Brannarger. Håper de spriter opp med litt logoer eller lignende.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Klaus_Brann

Synes den er veldig fin. Selv om den er litt "upersonlig" så begynner Brann stadion å se ut som en stadion verdig et storlag..Og det ønsker i alle fall jeg..
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Quote from: "Marek"Mener du at alle boksene ikke skulle hatt utsikt? Det tror jeg nok kunne vært en løsning ja, ville nok vært litt billigere.
Er jo faktisk noe Liverpool vurderer, å ha vip-bokser under jorden med heiser opp til stolene.


Jeg ville gitt alle VIP-boksene utsikt. De er jo ikke noe problem siden utsikten kommer fra den øverste glassveggen, og denne hadde vert der uansett.

"Problemet" på nyetribunen er Allmenning-glassveggen. Den er unødvendig og har veldig lite med antallet som kjøper seg plass. I praksis tar den bort 4-5 rader fra hovedtribunen, og gir den ett svakt visuelt inntrykk.

Xminator

QuoteIngen av dere greier å komme opp med en bedre løsning og tilsvarende antall vipbokser.


Joda, se tegning... Like mye glass, og det eneste Allmenningen ikke ser lenger er Ulriken. Men faen heller, du går på Stadion for å se banen, ikke fjellene...

Kalinkasvingen

Blir ikke fasaden ganske forskjellig fra den som er på tegningen?
Den virker jo rimelig lys og fin ,mens den andre blir veldig mørk. På tegningen virker det mye mer gjenomsiktig enn det det blitt nå.

Marek

Quote from: "Xminator"Jeg ville gitt alle VIP-boksene utsikt. De er jo ikke noe problem siden utsikten kommer fra den øverste glassveggen, og denne hadde vert der uansett.

"Problemet" på nyetribunen er Allmenning-glassveggen. Den er unødvendig og har veldig lite med antallet som kjøper seg plass. I praksis tar den bort 4-5 rader fra hovedtribunen, og gir den ett svakt visuelt inntrykk.


Virker litt merkelig med så mye og ikke minst så høy glassvegg for Almenningen ja. Blir kanskje bedre når det blir ferdig. Stygt er det ikke, men røde seter er det jeg helst vil se på en tribune, ikke glass.
ons Ivar skal hem...

Desperado

Quote from: "Marek"
Quote from: "Xminator"Jeg ville gitt alle VIP-boksene utsikt. De er jo ikke noe problem siden utsikten kommer fra den øverste glassveggen, og denne hadde vert der uansett.

"Problemet" på nyetribunen er Allmenning-glassveggen. Den er unødvendig og har veldig lite med antallet som kjøper seg plass. I praksis tar den bort 4-5 rader fra hovedtribunen, og gir den ett svakt visuelt inntrykk.


Virker litt merkelig med så mye og ikke minst så høy glassvegg for Almenningen ja. Blir kanskje bedre når det blir ferdig. Stygt er det ikke, men røde seter er det jeg helst vil se på en tribune, ikke glass.


Dette er ikke noen "almenning-glassvegg", men en vegg til restaurantene (kalt Brannbørsen og Brannstuen) som er en bedriftsgreie for bedrifter som ikke kan/vil/har råd til egen losje - i praksis blir dette to store "felleslosjer". De har sitteplasser på de 6 øverste radene på den vanlige tribunen, det er kun rad 13 og nedover som er for VIP-Hvermansen.

Corran

Viper er et nødvendig onde.
Lik det eller ikke men vi lever i et sammfun hvor kapital styrer en god del. Blant annet vårt kjære Brann. For å få nok penger inn, slik at Brann kan stille med et slagkraftig lag og hevde seg i toppen, må en blant annet ha vip fasiliteter. At en hel tribune er satt av til dette formålet bringer masse penger inn i klubben.
Jo bedre fasiliteteter jo større sjangse for å selge ut og kunne ta godt betalt. Så denne glassveggen som folk irriterer seg over bringer gjerne litt bedre/dyrere spillere til klubben og til glede for oss supportere.
Hvis dette blir for mye kapitalisme for noen så stikk og se på varegg eller lignende.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Prudi

Quote from: "Desperado"

Dette er ikke noen "almenning-glassvegg", men en vegg til restaurantene (kalt Brannbørsen og Brannstuen) som er en bedriftsgreie for bedrifter som ikke kan/vil/har råd til egen losje - i praksis blir dette to store "felleslosjer". De har sitteplasser på de 6 øverste radene på den vanlige tribunen, det er kun rad 13 og nedover som er for VIP-Hvermansen.


Du virker å ha litt detaljert innsikt. Stemmer inndelingen av SPV-triibunen som følger?

Kjeller: Garderober, treningsrom
1 etasje (uten utsikt til banen): Almenningen med utgang til tribunen for VIP-hvermansen
2 etasje : Brann-børsen og Brannstuene med utsikt til banen og utgang til de øverste 6 radene på hovedtribunen
3 etasje: Losjene med utsikt til banen og utgang til de øverste 3 feltene
4 etasje (kun i midten): rom for kamera og presse

Er dette sånn noenlunde inndelingen?

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

tovatle

Hvorfor går den nye tribunen lenger ut enn bt tribunen? jeg syns dette ser jævlig stygt ut. er det bare meg eller?

Pondan

Kanskje det er fordi selvetribuneanlegget er mye større? Er jo ikke så vansklig å skjønne det vel når VIP bokser osv bygges.. Håper bare de kler den gule biten i svart også, så blir det ikke så gale.

Marek

Er da klart at de ikke kommer til å la disse kryssfiner eller forskalingsflakene henge igjen.
Blir dette nå Norges beste stadion?
Rart at dere ikke reagerer mere på at Kunta Kinte er på Ulrikken. Så ikke den komme.
ons Ivar skal hem...

Brann_copper

Flott stadion og særdeles flott tiltak av Kunta!!! Jeg har lenge hatt en drøm om at noen gjorde akkurat det der. Fantastiske bilder!!!!!!!!!!!!!
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Brann_copper

Stadion minner jo etterhvert litt om Ullevaal...
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Pondan

Ullevåll ser jo faen ikke ut i forhold til Brann stadion, Selv om Stadion er svart, betyr ikke det at den er noe lik ullevål..

Ser dette ut som Brann stadion??
www.worldstadiums.com


Ser det sånn ut utenfor Brann stadion??

Hallo........

Brann_copper

We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Marek

Hallo ja Pondan.
Totalt ulikt er det vel ikke.
ons Ivar skal hem...

Pondan

Neivel? forklar hva som er så likt med de da?

Brann_copper

Arkitektonisk er de like. Fasadene ligner og begge banene er bygget ut og om over en lang periode. Og de bærer preg av det.

... for eksempel...
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

jako

De bør i all fall gi fasaden et litt mer personlig preg enn det den har nå.

Noen eksempler:





Og hvordan det ikke skal gjøres ;)
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Pondan


Brann_ruler86

Jeg fikk de opp ved å høyreklikke på de og velge Vis Bilde.
GÃ¥ ta banen!

Desperado

Quote from: "Prudi"
Du virker å ha litt detaljert innsikt. Stemmer inndelingen av SPV-triibunen som følger?

Kjeller: Garderober, treningsrom
1 etasje (uten utsikt til banen): Almenningen med utgang til tribunen for VIP-hvermansen
2 etasje : Brann-børsen og Brannstuene med utsikt til banen og utgang til de øverste 6 radene på hovedtribunen
3 etasje: Losjene med utsikt til banen og utgang til de øverste 3 feltene
4 etasje (kun i midten): rom for kamera og presse

Er dette sånn noenlunde inndelingen?


Sånn noenlunde. Det du kaller kjeller kaller de 1. etasje osv, men inndelingen stemmer. Det ligger en link en plass i tråden (rundt side 35-40 en plass, husker ikke nøyaktig) til byggesaken hos Bergen Kommune - er der jeg har det fra.

Det virker ikke som om det kommer til å bli noe fysisk skille mellom "restauranttilskuerne" og VIP-Hvermansen ute på tribunen da, men det er nå ennå noen uker igjen.

Tenkte forøvrig å teste utsikten fra "restaurantradene" ved første og beste anledning (dvs. første hjemmekamp i cupen.) Med mindre markedsavdelingen i Brann klarer å fylle restauranten da også, i såfall skal jeg ta av meg hatten for dem....


jako

Quote from: "Pondan"Neivel? forklar hva som er så likt med de da?


De bruker jo begge glass som hovedelement i fasaden. Personlig foretrekker jeg litt mer massivt materiale. Får mer festningfølelse da.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

Pondan

Ullevål har vel kun glassfasade i den ene svingen..

Brann_copper

Quote from: "Pondan"Ullevål har vel kun glassfasade i den ene svingen..


du verden..... Noen av oss synes at nye stadion ligner på Ullevaal... Og jeg understreker ligner på.....

Må vi føre bevis for det?
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -


Desperado

Quote from: "tovatle"Hvorfor går den nye tribunen lenger ut enn bt tribunen? jeg syns dette ser jævlig stygt ut. er det bare meg eller?


Det er vel noe de har funnet på for å få plass til mest mulig fiff - utbygget er utkraget for 3. og 4. etasje, dvs. restaurantene og losjene. Egentlig like greit de sørger for at det er plass til en haug med folk der når de først lager en haug med glassvegger inn mot banen.....

weirus

Quote from: "monzilla"
Quote from: "weirus"
Quote from: "Nixon"Ingen VIP.
Ingen ny utbygging.
Er det ikke så enkelt?


jeg synes det er så enkelt...heller 10 seterader mer enn 10 vip bokser!
den nye tribunene ser rimelig merkelig ut med veggen av vip bokser og en lav øverste seterad i forhlod til resten av stadion!

man kunne også bygget vip-boksene i hjørnene i stedenfor eller tatt høyde for disse på bt..


Glad du ikke styrer økonomien der oppe.


er disse vip-losjene forhåndsbestilt?
om ikke så er de et prosjekt som jeg håper brann har tatt dekning fori kke vil "fylles" hver kamp..disse innebærer jo også en del utgifter for brann i forhold til det flere seterader ville gjort
SK BRANN BERGEN - Hasta la victoria siempre

Erlend

Quote from: "weirus"
Quote from: "monzilla"
Quote from: "weirus"
Quote from: "Nixon"Ingen VIP.
Ingen ny utbygging.
Er det ikke så enkelt?


jeg synes det er så enkelt...heller 10 seterader mer enn 10 vip bokser!
den nye tribunene ser rimelig merkelig ut med veggen av vip bokser og en lav øverste seterad i forhlod til resten av stadion!

man kunne også bygget vip-boksene i hjørnene i stedenfor eller tatt høyde for disse på bt..


Glad du ikke styrer økonomien der oppe.


er disse vip-losjene forhåndsbestilt?
om ikke så er de et prosjekt som jeg håper brann har tatt dekning fori kke vil "fylles" hver kamp..disse innebærer jo også en del utgifter for brann i forhold til det flere seterader ville gjort


Mener bestemt at alle er utsolgt på forhånd og at det brakte flere titalls millioner inn i klubben ja

Ricky


ElskerBrann

Utrolige bra bilder, også passer de jo perfekt som bakgrunnsbilde!
-:En, to, tre på det fjerde skal det skje, Bergen By skal brenne på ny:-

Strandlien

Quote from: "weirus"
Quote from: "monzilla"
Quote from: "weirus"
Quote from: "Nixon"Ingen VIP.
Ingen ny utbygging.
Er det ikke så enkelt?


jeg synes det er så enkelt...heller 10 seterader mer enn 10 vip bokser!
den nye tribunene ser rimelig merkelig ut med veggen av vip bokser og en lav øverste seterad i forhlod til resten av stadion!

man kunne også bygget vip-boksene i hjørnene i stedenfor eller tatt høyde for disse på bt..


Glad du ikke styrer økonomien der oppe.


er disse vip-losjene forhåndsbestilt?
om ikke så er de et prosjekt som jeg håper brann har tatt dekning fori kke vil "fylles" hver kamp..disse innebærer jo også en del utgifter for brann i forhold til det flere seterader ville gjort


utgifter? klart det koster mer å bygge restaurant enn plastseter i betong. inntektene blir deretter også. er usikker på prisene til brann, men vip'ene betaler kjapt 2.000 kr pr kamp. når alle vip-bokser er utsolgt for lenge siden så er det mye mer "sikkerhet" enn å måtte selge ut hvert sete til hver eneste kamp. gode vip-fasciliteter er helt nødvendig for at brann skal klare seg økonomisk i fremtiden. det er vip-ene som betaler mye av den sportslige satsningen. uten vip, ingen stjernespillere. da blir det kun spillere fra loddefjord og askøy vi har råd til...

monzilla

Mener å huske at losjene koster en 30-40 000 pr kamp.

purolatino

Quote from: "weirus"

jeg synes det er så enkelt...heller 10 seterader mer enn 10 vip bokser!
den nye tribunene ser rimelig merkelig ut med veggen av vip bokser og en lav øverste seterad i forhlod til resten av stadion!

man kunne også bygget vip-boksene i hjørnene i stedenfor eller tatt høyde for disse på bt..


Om man fjerner VIP boksene får man ikke 10 seterader ekstra, det går ca. 5 seterader på VIP boksene eller per. glassvegg! Som sagt, tror eg beste løsningen vil være å få VIP bokser på toppen av Søndre fordi de genererer masse inntekter for klubben og skippe buisness club'en slik man får 5-6 ekstra seterader der. Dagen Nordre har 19 seterader under VIP boksene og 3 seterader over VIP biksene, totalt 22 seterader, kapasiteten på tribunen er ca. 4300?, det skulle bli ca.195-200 pr. rad.
Med 5-6 seterader ekstra på Søndre og VIP bokser på toppen slik som Nordre, 24-25 seterader under VIP boksene og 3 seterader over VIP boksene vil kapasiteten øke med ca. 1150-1250 og kapasiteten bli ca. 5500 på Søndre. Fjerning av VIP bokser vil egentlig bare øke kapasiteten med ca. 1000. plasser. La oss si disse 1000 plassene blir utsolgt hver seriekamp og plassene koster 250.kr stk vil dette bare gi Brann 3.250.000 i inntekter, tror nok 25-30 VIP bokser vil gi mye mer ! La oss anta at losjene koster 30.000 pr. kamp og det bygges nye 25 VIP bokser/Losjer, vil dette gi inntekter på 9.750.000!!!!
Vi får håpe at Brann jevner Hansa med jorden og heller greier å gi oss en monstersving med 6000 plasser der slik de hadde tenkt med BT tribunen.
Med en monstersving på Hansa på 6000, BT 3650+1000 hjørne BT/Søndre og Nordre VIP på 4300 og event. Søndre 5500 vil kapasiteten bli ca.20.500. Da overstiger vi det magiske 20-tallet og da er eg fornøyd.

Brannesen

20- tallet vil vel passeres uansett når gamle sitte jevnes med jorden etter denne sesongen og hjørnet mellom bt og den nye tribunen som kommer etter denne sesongen reises? Eller?
Bjørn Dahl...respektløst! Se på dette! Nydelig til Huseklepp...Brann har mye folk inne foran måååål åååhåhåå...ja det er 2-1. Det er 2-1...det er Eirik Bakke! Alsaker kommenterer Brann mot Zagreb

grei

Folk er veldig opptatt av kapasiteten, men minst like viktig er inntrykket anlegget gir. En stadion med to langsider som BT-tribunen gjør rett og slett større inntrykk og dermed en bedre opplevelse i forhold til to langsider i stil med den nye hovedtribunen. Greit nok at VIPene måtte til på den ene tribunen, men håper for guds skyld at den siste tribunen blir fri for denslags, og med ett svært felt fra nederst til øverst. Ettersom folk snakker om at det planlegges to etasjer blir det vel med drømmen.

Brann_copper

Quote from: "Ricky"Nå også fra Løvstakken:
http://www.stepsteg.com


Dette er kostelige saker. Jeg er stolt av å være bergenser. Ikke bare fordi vi får et flott, nytt stadion, men også fordi jeg kommer fra samme by som sånne flotte mennesker som tar bilder som vi ute i provinsen kan kose oss med. Ricky, du er en knupp! Dessuten må du jo ha rimelig godt kamerautstyr...
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Ricky

Quote from: "Brann_copper"Dette er kostelige saker. Jeg er stolt av å være bergenser. Ikke bare fordi vi får et flott, nytt stadion, men også fordi jeg kommer fra samme by som sånne flotte mennesker som tar bilder som vi ute i provinsen kan kose oss med. Ricky, du er en knupp! Dessuten må du jo ha rimelig godt kamerautstyr...


Har rimelig kamerautstyr iallefall; en halvgammel Siemens-mobil med MMS-muligheter. Men har heldigvis PhotoShop installert på PC'en, slik at bildene kan gjøres litt tydeligere

Prudi

Det var en påstad inne på VGD om at Brann vurderer VIP-hvermansen også på søndre. Altså at plassene selges med langtidsleie. Er det noen andre som har hørt noe slikt?

Jeg har i hvert fall ikke lest dette noe sted og vil tro at det ikke finnes marked for 6-7000 nye VIP-hvermansenplasser. De har vel ikke solgt ut alle plassee på Almenningen enda.

Xminator

Med tanke på pengene de får inn for Hvermansenkonseptet, så er ikke det helt umulig nei. Spørsmålet er om markedet fortsatt er der.

La oss si de 2000 beste setene selges som 15 år (18000)
De 2000 neste for 6 år (10000)
Og de 2000 siste for 2 år (4000)
Det gir 64 millioner rett inn i utbyggingen. Man kan jo til og med legge noen viplosjer helt øverst.

Det viktigste, estetisk sett, er at man unngår glassveggen slik det nå er på nordre. Det er søndre som i fremtiden blir Branns ansikt utad på TV. Estetisk sett burde det være på denne tribunen supporterfeltet var. Men til det er nok setene for mye verdt. Desverre.

Ikognoti

Quote from: "Brann_copper"
Quote from: "Ricky"Nå også fra Løvstakken:
http://www.stepsteg.com


Dette er kostelige saker. Jeg er stolt av å være bergenser. Ikke bare fordi vi får et flott, nytt stadion, men også fordi jeg kommer fra samme by som sånne flotte mennesker som tar bilder som vi ute i provinsen kan kose oss med. Ricky, du er en knupp! Dessuten må du jo ha rimelig godt kamerautstyr...


Hvem sier at Ricky har tatt bildene?

stiasoer

synes den nye tribunen er jæævla langt i fra banen. kanskje dte har med det at spillerbenken skal komme der, men må da være grenser. ta en titt.
http://skbrann.org/galleri/?galID=80&bildeID=4
tian

Pondan

Kanskje om du følger litt med i timene, så skal hele banen flyttes litt mot den nye hovedtribunen når søndre tribune bygges, da kommer det vel også nytt gress..

Tore Larsen

Quote from: "Pondan"Kanskje om du følger litt med i timene, så skal hele banen flyttes litt mot den nye hovedtribunen når søndre tribune bygges, da kommer det vel også nytt gress..


Riktig, gressmatten kommer til å bli flyttet ca 1 meter mot hovedtribunen.
Mvh

Tore

Brann_copper

Quote from: "Ikognoti"
Quote from: "Brann_copper"
Quote from: "Ricky"Nå også fra Løvstakken:
http://www.stepsteg.com


Dette er kostelige saker. Jeg er stolt av å være bergenser. Ikke bare fordi vi får et flott, nytt stadion, men også fordi jeg kommer fra samme by som sånne flotte mennesker som tar bilder som vi ute i provinsen kan kose oss med. Ricky, du er en knupp! Dessuten må du jo ha rimelig godt kamerautstyr...


Hvem sier at Ricky har tatt bildene?


Jeg antar at det var ham, men hvis det er noen andre som også skal takkes her så ber jeg vedkommende om å tre frem.
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets...  We will never surrender!  - Sir Winston Churchill -

Go Up