• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Marek

Quote from: "Brann_copper"Blir ikke det seende rart ut da?


Neida.
Synes dette blir bedre og bedre!
ons Ivar skal hem...

EvenSteven

UEFA var fornøyd med alle anleggene, men de falt spesielt for planene til Brann. Deres nye stadion kommer til å bli fantastisk og vil inneholde absolutt alt av fasiliteter, sier Myhrvold.

je je .... dette blir bra.....

( dette ble også poengtert ovenfor, men er så bra at det tåler gjentakelse)

atlascopo

Blir spennende å se hvordan det utvikler seg de neste dagene. Midt på tribunen der de er nå, skal jo det inn spillertunnell osv.

Brann_ruler86

GÃ¥ ta banen!

Haugen2

Vet ikke om dere har interresse av det, men nye ilustrasjoner av hvordan Lerkendal kan komme til å se ut om noen år:





Bildene er fra denne artikkelen: http://www.rbkweb.no/vis/5038

Chrisstah

Quote from: "Haugen2"Vet ikke om dere har interresse av det, men nye ilustrasjoner av hvordan Lerkendal kan komme til å se ut om noen år:





Bildene er fra denne artikkelen: http://www.rbkweb.no/vis/5038


ser faktisk ganske flott ut ovenfor.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

jako

Quote from: "Brann_ruler86"Nye panorama bilder http://www.bt.no/sport/article338557.ece


Er det bare bildet som lyver eller er taket på den nye hovedtribunen lavere enn BT-tribunen?
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

SKBMiller

jeg tror det blir likt når man får på resten av taket på den nye. ser iallefall sånn ut

robbie A

Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Haugen2"Vet ikke om dere har interresse av det, men nye ilustrasjoner av hvordan Lerkendal kan komme til å se ut om noen år:





Bildene er fra denne artikkelen: http://www.rbkweb.no/vis/5038


ser faktisk ganske flott ut ovenfor.


Jeg synes det så litt klønete ut med så mange forskjellige høyder på tribuene. Merkelig at de ikke har samme høye på hjørnene som tribunedelen de grenser mot?

Ser nesten ut som om arkitekten har vært fyllesyk under arbeidet.

Pondan



jako

Quote from: "Xminator"


Alle moderne arenaer har jo denne glassveggen.
quot;One Evertonian is worth twenty Liverpudlians,"
-Brian Labone

monzilla

Vi får no vente til tribunen er ferdig før vi feller dommen.

2rB

Quote from: "jako"
Quote from: "Brann_ruler86"Nye panorama bilder http://www.bt.no/sport/article338557.ece


Er det bare bildet som lyver eller er taket på den nye hovedtribunen lavere enn BT-tribunen?

Det er pga at det bare er satt opp korte bærebjelker til taket. Disse skal bli lengre. Du skjønner ka eg meiner om du ser midt på tribunen. Der har dei både korte og lange (dei lange mot Hansa).

SÃ¥ blir nok likt... Bare lurt av bildet...

Breiflabben

It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of sigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses. HIT IT!.

Kirk

Quote from: "Breiflabben"Vet ikke om disse bildene er lagt ut her før men her er en link:

http://www.vaardal-lunde.no/prosjekt.asp?PCID=2&PSCID=9&PID=1&PPID=12


Har ikke sett dem før. Konge hvis søndre tribune blir som på tegningen!

Klaus_Brann

Dette ble jo kjempestilig. Blir jo nesten som å få helt ny stadion dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Strandlien

Quote from: "Klaus_Brann"Dette ble jo kjempestilig. Blir jo nesten som å få helt ny stadion dette.


Det kan vel neppe kalles oppussing...? ;)

Stadion blir kanonbra. Glassflatene kommer ikke til å merkes...

Klaus_Brann

Quote from: "Strandlien"
Quote from: "Klaus_Brann"Dette ble jo kjempestilig. Blir jo nesten som å få helt ny stadion dette.


Det kan vel neppe kalles oppussing...? ;)

Stadion blir kanonbra. Glassflatene kommer ikke til å merkes...


Hehe, nja, totalrenovering?:)
Det eneste som blir forskjellen mellom dette og et nytt stadion, blir jo at vi på en måte føler at vi kommer tilbake til "gamle stadion" med sjelen, samtidig som vi får et av norges flotteste anlegg!
Det med glassflatene tror ikke jeg heller kommer til å merkes, liten tilvenningssak bare.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Xminator

Tilvenningssak eller ikke, det hadde sett mye bedre ut om nordre langside så ut som BT-tribunen. De hadde fått like mye i VIP-inntekter uten glassveggen.

Brannfrelst

Den glassveggen senker vel ikke kapasiteten? Bedre enn de tradisjonelle betong veggene. Og det ser iallefall bedre ut enn Tivoli Lerkendal med røde,svarte og hvite seter. Samt hvite,gule og svarte tribuner. + at supporterbutikken der oppe er en liten avdeling med litt drakter og skjerf inne på Narvesen kiosken i lerkendals lokaler.
2.10.07-Gullet kom hem!

Atlet Orvanger

Quote from: "Xminator"Tilvenningssak eller ikke, det hadde sett mye bedre ut om nordre langside så ut som BT-tribunen. De hadde fått like mye i VIP-inntekter uten glassveggen.


Det spørs jo om det er plass å bygge videre nordover, og om dette var tillatt i henhold til reguleringsbestemmelser.

Haugen2

Quote from: "robbie A"
Quote from: "Chrisstah"
Quote from: "Haugen2"Vet ikke om dere har interresse av det, men nye ilustrasjoner av hvordan Lerkendal kan komme til å se ut om noen år:





Bildene er fra denne artikkelen: http://www.rbkweb.no/vis/5038


ser faktisk ganske flott ut ovenfor.


Jeg synes det så litt klønete ut med så mange forskjellige høyder på tribuene. Merkelig at de ikke har samme høye på hjørnene som tribunedelen de grenser mot?

Ser nesten ut som om arkitekten har vært fyllesyk under arbeidet.


Høyden på Lerkendal er ikke bestemt enda. RBK vurderer enda skyvbart tak, og en kapasitet på 30000 permanent. Mulig det er derfor takene i hjørnene er høyere enn resten, skal vi nå 30000 må resten av Lerkendal bli høyere.

På disse ilustrasjonene er det en ekstra etasje på Tribune Nord (Adidas). Dette er en ekstra midlertidig etasje som skal benyttes under et eventuelt EM og OL.

Høyhuset som går under navnet Lerkendal Tower er også RBKs eiendom, samt lokalene mellom stadion og treningsbanen.

monzilla

Er noen i RBK som gjør jobben sin. Dersom disse prosjektene vil bli vellykket vil det befeste RBK sin posisjon i Norge som økonomisk overlegen de neste 30 årene.

Pondan

Driter langt faen i hva RBK gjør de neste 10årene.. Brann er Brann, vi har vårt..

Klaus_Brann

Quote from: "Pondan"Driter langt faen i hva RBK gjør de neste 10årene.. Brann er Brann, vi har vårt..


Så det bryr deg ikke om RBK går på noen skikkelige økonomiske smeller, samt sportslige smeller, som gjør at Brann tar over tronen i mange år fremover??
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Pondan


Klaus_Brann

Quote from: "Pondan"


Det er vel muligens det de fleste Brann supportere mener.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Pondan

hahahaha fy faen så skremmende dårlig.. Norges styggeste "nye" tribune..

robbie A

Quote from: "Pondan"hahahaha fy faen så skremmende dårlig.. Norges styggeste "nye" tribune..



Jeg vil med dette overrekke premien til FFK, for å være banebrytende i stadionbygging. De har, som første lag i verden, klart å få kjøpesenter følelsen inne på stadion.

Det er bare å ta av seg hatten for FFK og gratulere. Det blir ikke mange som gjør dette i verden etter dem!

Strandlien


K1980

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=FB&Dato=20070207&Kategori=BILDEGALLERI&Lopenr=207002&Ref=PH&Params=Itemnr=20

Men de får til gjengjeld også en av de desidert kuleste tribunene i Norge...ser ut som om de samler all skiten på ett sted...

krøvel vellevold

Quote from: "Ricky"Fredrikstad gjør ting de ikke kan (dvs bygge stadion)


http://fbimg.no.publicus.com/apps/pbcsi.dll/bilde?NewTbl=1&Avis=FB&Dato=20070207&Kategori=BILDEGALLERI&Lopenr=207002&Ref=PH&Item=17&MaxW=532&MaxH=310&NoBorder


Minner meg om sittetribunen på Bryne Stadion. Den er mildt sagt merkelig!
Legg ned hele klubben!

Ajax

Personlig synes jeg Brann og Fredrikstad fÃ¥r de flotteste stadionene i Norge.  De har (vil fÃ¥) personlighet.  Man ser umiddelbart hvem sitt stadion det er.  Viking, Start og Molde har stadion som det bygges dusinvis av hvert Ã¥r.  Slutt med disse strømlinjeformede stadionene som river ned klubbens identitet.  Synes kjøpesenterfeeliningen blir større pÃ¥ Viking Stadion enn pÃ¥ Fredrikstad Stadion.

klysa

Quote from: "Ajax"Personlig synes jeg Brann og Fredrikstad fÃ¥r de flotteste stadionene i Norge.  De har (vil fÃ¥) personlighet.  Man ser umiddelbart hvem sitt stadion det er.  Viking, Start og Molde har stadion som det bygges dusinvis av hvert Ã¥r.  Slutt med disse strømlinjeformede stadionene som river ned klubbens identitet.  Synes kjøpesenterfeeliningen blir større pÃ¥ Viking Stadion enn pÃ¥ Fredrikstad Stadion.


Greit nok, men det er innenfor de fire vegger som teller. Nye hovidtribunen er jo ikke akkurat verdens peneste syn, får håpe de har innstalert skuddsikkert glass med tanke på treffsikkerheten til våre spisser.

kabelmann

Nye Fredrikstad stadion er noe av det absolutt styggeste jeg har sett av nye stadioner. Formen er så grell at jeg får innovertiss. Disse runde takene er så corny at jeg har vanskeligheter for å tro at arkitekten var ved sine fulle fem når han designet den.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Henki

Quote from: "kabelmann"Nye Fredrikstad stadion er noe av det absolutt styggeste jeg har sett av nye stadioner. Formen er så grell at jeg får innovertiss. Disse runde takene er så corny at jeg har vanskeligheter for å tro at arkitekten var ved sine fulle fem når han designet den.


Hovedtribunen synes jeg var ille men ellers får de tre andre tribuner som virker veldig bra. Takkonstruksjonen synes jeg bidrar til særpreg.
Ballen skal fremover!

Strandlien

Quote from: "Henki"
Quote from: "kabelmann"Nye Fredrikstad stadion er noe av det absolutt styggeste jeg har sett av nye stadioner. Formen er så grell at jeg får innovertiss. Disse runde takene er så corny at jeg har vanskeligheter for å tro at arkitekten var ved sine fulle fem når han designet den.


Hovedtribunen synes jeg var ille men ellers får de tre andre tribuner som virker veldig bra. Takkonstruksjonen synes jeg bidrar til særpreg.


Liker generelt ikke søyler på en ny stadion. Kanskje de har fått tegningene billig? Avviste forslag fra 70-80-tallet?

Ellers er det bare flott med nye stadion, samme hva slags utseende. Det viktigste er at de er innelukket og intime. Det skrur fotballopplevelsen videre et par hakk opp. Heldigvis ingen som bygger friidrettsstadioner...

K1980

Om dere hadde fulgt med i timen så hadde dere visst at Fredrikstad Stadion bygges inn i gamle verkstedhaller...det er derfor formen er som den er...
Syntes det blir vannvittig kult jeg...bortsett fra drivhuset på hovedtribunen selvsagt...

Kjell249

Hvilken time skulle det vært? Og hvorfor skulle vi bry oss? Generelt bra med oppgradering av anlegg med intim atmosfære. Blir hyggeligere å reise på bortekamper.

Særpreg på fotballstadion er viktig, men hovedtribunen til FFK er noe av det værste jeg har sett. Ser ut som om det er plass til 200 stk.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Superjack

Utenom den kyllingbur delen av FFK stadion så blir den fin.

Er i grunnen veldig fornøyd med alle de nye stadionene jeg.
Er av dem som er gammel nok til å huske da stort sett alle lagene spilte kamper på friidrettsarenaer. Molde, Viking, Start og RBK. Alle med en åndssvak stemningskveler med løpebaner!
Brannsupporter.

dudo

Quote from: "K1980"http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=FB&Dato=20070207&Kategori=BILDEGALLERI&Lopenr=207002&Ref=PH&Params=Itemnr=20

Men de får til gjengjeld også en av de desidert kuleste tribunene i Norge...ser ut som om de samler all skiten på ett sted...


Med stolper... Hvorfor, hvorfor?!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Brannfrelst

Quote from: "K1980"http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/gallery?Avis=FB&Dato=20070207&Kategori=BILDEGALLERI&Lopenr=207002&Ref=PH&Params=Itemnr=20

Men de får til gjengjeld også en av de desidert kuleste tribunene i Norge...ser ut som om de samler all skiten på ett sted...


Trykk på den linken der det står "slik blir din nye dag på Stadion". De presterer t.o.m. å kalle den stygge hovedtribunen sin for "værstetribunen". Genialt.
2.10.07-Gullet kom hem!

SKBMiller

bedre med en sjelløs stadion som faktisk er fin enn det fredrikstad nå snekrer sammen. sjekk fasaden med de gamle industribyggene. ser ikke ut som noen ny stadion akkurat

kabelmann

Quote from: "Brannfrelst"De presterer t.o.m. å kalle den stygge hovedtribunen sin for "værstetribunen". Genialt.


Det må da være slang for verksted mtp. det som ble sagt for et par innlegg siden om at den bygges på noen gamle verkstedslokaler?
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Klaus_Brann

Quote from: "kabelmann"
Quote from: "Brannfrelst"De presterer t.o.m. å kalle den stygge hovedtribunen sin for "værstetribunen". Genialt.


Det må da være slang for verksted mtp. det som ble sagt for et par innlegg siden om at den bygges på noen gamle verkstedslokaler?


Det er "fredrikstadsk" for verksted ja.
Stadion bygges på et område som fra gammelt av har blitt kalt "Værste", fordi Fredrikstad mekaniske verksted drev der, men nå er nedlagt.
Grunnen til den noe spesielle formen på tribunene, er som nevnt at et par av de bygges på/i de gamle "værstehallene".
Dette blir jo for å beholde sjelen til en av byens største bedrifter gjennom tidene, halve Fredrikstad har jobbet der, og er viktig for mange folk i Fredrikstad å bevare.

http://www.netron.no//kunder/FFK/

Her er litt bilder over hvordan den skal bli, synes virkelig ikke at folk kan mene at den blir en av de styggeste stadionene i Norge.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Kirk

Synes den ser bra ut. Bratte og fine tribuner.


Marek

ons Ivar skal hem...

Go Up