• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den Store Stadion-utbyggings-tråden

Started by Kirk, November 08, 2005, 21:03:04 PM

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Quote from: "krøvel vellevold"Dette må være et folkekrav i Bergen, og de politikerne som mener dette blir for stort, må regne med å få hele Bergen i mot seg!


Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg vil prompte sette meg ned og skrive protestplakater. Blir å finne marsjerende i runding utenfor rådhuset i hele morgen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Kirk

Skjer det noe snart eller . . ?!

Noen som har passert Stadion i det siste og sett om det er noe aktivitet?

viks

Noen som har fremmet forslag om web kamera for Brann?

Hadde en aksjon gående mot BT i forbindelse med Royal League og Stadion været (Vi var vel 5-10 stk som sendte mail), men BT er som kjent en gjeng med inkompetente hoder, så de lovet å saksbehandle ønsket, for alt jeg vet saksbehandler de vel dette ennå...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kirk

Ikke bare Brann som bygger ut (skal/vil bygge). Nye Wembley ser ut til å bli litt av et anlegg:

http://www.wembleystadium.com/pressbox/presspack/images/default.htm

hocey

Hvor tid skal de begynne å bygge? 15 April?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

TERD

Quote from: "hocey"Hvor tid skal de begynne å bygge? 15 April?

Det siste jeg hørte var at Sportsklubben Brann, som eier 49% av Brann Stadion AS, vil utsette byggingen til neste høst, da den situasjonen man nå er i går sterkt utover det sportslige fokuset. Det er foreløpig uklart om Stor-Bergen Boligbyggelag går med på dette.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

Nixon

Quote from: "hocey"Hvor tid skal de begynne å bygge? 15 April?


Ryktene på byen sier at de skal starte å rive Klokkesvingen mandag 5. desember.

Så når Klokkesvingen endelig står ferdig i mai kan man begynne å regne 4-5 uker tilbake og finne ut når den kunne vært klar dersom gravemaskinene hadde stått klare rett etter serieslutt...
Rød makt på Hansa

Yngve

Quote from: "Nixon"
Quote from: "hocey"Hvor tid skal de begynne å bygge? 15 April?


Ryktene på byen sier at de skal starte å rive Klokkesvingen mandag 5. desember.

Så når Klokkesvingen endelig står ferdig i mai kan man begynne å regne 4-5 uker tilbake og finne ut når den kunne vært klar dersom gravemaskinene hadde stått klare rett etter serieslutt...


Heia Brann..

Ricky

For ikke å si Brann Stadion AS, hvor SBBL er majoritetseier og styrer showet.

Falken

Quote from: "viks"Noen som har fremmet forslag om web kamera for Brann?

Hadde en aksjon gående mot BT i forbindelse med Royal League og Stadion været (Vi var vel 5-10 stk som sendte mail), men BT er som kjent en gjeng med inkompetente hoder, så de lovet å saksbehandle ønsket, for alt jeg vet saksbehandler de vel dette ennå...


Jeg sendte mail til Brann om dette for ca en måned siden. Fikk svar om at det skulle bringes videre til de rette instanser og at han personlig synes det var et godt forslag. Foreslo at det kunne arrangeres i regi av BT eller BA.

abe78

Hva skjer her? Er det noe på gang i det hele tatt? Vi skriver snart desember.
Noen som har noe informasjon?
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Hva skjer her? Er det noe på gang i det hele tatt? Vi skriver snart desember.
Noen som har noe informasjon?


Hehe... På siste Store Stås "avskjedskamp" i høst, sa jeg at vi sikkert kom tilbake dit neste år osgå... Og ganske riktig!

I rus av denne medgangsbølgen angående profetier, våger jeg derfor å komme med følgende påstand: Kapasiteten vil ikke være 15000 frem til 12.mai, men ut hele året. Eller sagt med andre ord: Klokkesvingen blir ikke ferdig før sesongslutt.
Legg ned hele klubben!

viks

Quote from: "krøvel vellevold"
Quote from: "abe78"Hva skjer her? Er det noe på gang i det hele tatt? Vi skriver snart desember.
Noen som har noe informasjon?


Hehe... På siste Store Stås "avskjedskamp" i høst, sa jeg at vi sikkert kom tilbake dit neste år osgå... Og ganske riktig!

I rus av denne medgangsbølgen angående profetier, våger jeg derfor å komme med følgende påstand: Kapasiteten vil ikke være 15000 frem til 12.mai, men ut hele året. Eller sagt med andre ord: Klokkesvingen blir ikke ferdig før sesongslutt.


Ville ventet litt med og tømme glasset med lykkepiller helt...

Det er uansett i Branns interesse og åpne nye klokke før 16 mai og storinnrykk. Kan tape mye inntekter bare med og miste den.

Har god tro på at arbeidsfremdriften blir som den må være, også mtp at man planla og bygge 2 hele tribuner på samme tid, som man nå skal bygge en...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


BL

Quote from: "Timmen"http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/tippeliga/article502443.ece

Dette ser ut til  bli fint.


Jodan, uten tvil veldig fint. Men hva skal lille Stabek med denne stadion?? Her lukter det samme skjebne som Molde Stadion lang vei.

Og ka i helvete er det de tenker på? Tak OG kunstgress?? Kunstgress er en skam og hører kun hjemme i nord-norge, men der burde man heller satset på tak og undervarme, med naturgress så klart.
Hansa-
Felt Z

grei

For litt siden var alle "tak er fremtiden, vi må ha tak" og gispet beundrende over Rosenborgs planer. Når de ser hvordan det blir i praksis får pipen en annen lyd. Selvfølgelig er fotball en utendørsidrett og ikke en hallsport. Ellers skal vel Stabæk ha for at de prøver (selv om det har vært ord og ingen handling i mange år). Den klubbens eneste mulighet til å vokse seg større ligger i et prosjekt som dette. Vil de lykkes? Kanskje, kanskje ikke. Men mye tyder på at de kommer lenger enn Lyn i kampen mot Osloområdets VIF-dominans.

Ellers er det betegnende for situasjonen at oppdateringer i denne tråden stort sett skjer i form av avsporinger til hva de driver med i andre klubber.

Ole A

Ord og ingen handlig i Stabæk sier du grei. Har ikke sett handling i Brann enda heller jeg.Nye tribuner tror jeg når jeg ser det...

Xminator

Så hvilken blomst skal du ha i hvilket hull om Klokkesvingen står ferdig 12. mai?

Ole A

For å løpe over stadiongresset mer enn en gang,skal jeg ha kontrakt..

Lennono8

Jeg ble litt redd da jeg hørte at Stones ikke kunne spille på Stadion 6. juni p.g.a byggearbeider... Hva er det de sikter til her da? Nordre er vel i fullt brukbar stand selv om man så smått har begynt rivingen, og klokkesvingen skal jo være ferdig i god tid før 06. juni... Noen som vet? Planlegger man ut i fra at man ikke er ferdig i mai likevel?

atlascopo

I Brann er det som vanlig feber - uansett årstid. I den planlagte østre sving er alle 26 losjene solgt før tribunen er påbygd - selv om interessentene måtte betale 300 000 kroner i forskudd og 200 000 i årsleie. Den nye tribunen vil gi 5000-6000 sitteplasser og skal stå ferdig til 16. maikampen.


Står det å lese på 100% fotball i dag.
http://fotball.fvn.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=VH5NRBHUWIYS5QFIMUNSFEQ?articleID=90255

viks

Sier vel strengt tatt mer om potensiale i Bergen, enn det gjør om noen form for feber..

Et potensiale de fleste i Norge misunner oss..Bare håper vi snart får utløp for dette..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

hocey

Er stadion fullstendig klar til 16 mai vil det være en utrolig overraskelse. Har ingen tro på at alt blir klart. Et annet moment som kommer opp når en f.eks ser på Stabekk sine planer er hvorfor Brann sin utbygging er så ekstremt dyr i forhold til f.eks Stabekk hvor en ser tak etc og skal bygges fra grunn. Vi har tross alt en tribune som skal bli stående.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Xminator

Fordi det ene bygges på steingrunn og det andre på myr? Og fordi det ene strengt tatt fremdeles ikke har fått tid til å sprekke, mens det andre er godt inne i siste runde av byråkratiet? Fordi det ene prosjektet ligger i en kommune som faktisk ikke består av markeringskåte null? Fordi det ene prosjektet ikke ligger i ett boligområde, men i ett industriområde?

TERD

Quote from: "hocey"Er stadion fullstendig klar til 16 mai vil det være en utrolig overraskelse. Har ingen tro på at alt blir klart. Et annet moment som kommer opp når en f.eks ser på Stabekk sine planer er hvorfor Brann sin utbygging er så ekstremt dyr i forhold til f.eks Stabekk hvor en ser tak etc og skal bygges fra grunn. Vi har tross alt en tribune som skal bli stående.

Fordi Brann styres av inkompetanse som aldri skulle vært i nærheten av et slikt prosjekt. Fordi Brann digger dyre og ubrukelige løsninger, særlig knyttet til stadion. Fordi Brann ikke evner å planlegge. The list goes on....
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

hocey

ja det med boligområdet var et godt poeng. Tipper stadion utbyggingen blir like stor skandale som byggingen av Hansa men ingenting hadde vært bedre om de hadde overrasket med budsjett oppnåelse og etter tidsskjema. Men starten tyder vel ikke akkurat på det.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

TERD

Quote from: "hocey"ja det med boligområdet var et godt poeng.
Boligområde er fullstendig irrelevant. Men dersom man begynner å krangle med naboer uken før planlagt oppstart, så blir det et case. Disse tingene skulle vært avklart for et hav av tid siden.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

hocey

Quote from: "TERD"
Quote from: "hocey"ja det med boligområdet var et godt poeng.
Boligområde er fullstendig irrelevant. Men dersom man begynner å krangle med naboer uken før planlagt oppstart, så blir det et case. Disse tingene skulle vært avklart for et hav av tid siden.


Vanskelig dette med ironi på forumet.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

TERD

Quote from: "hocey"
Quote from: "TERD"
Quote from: "hocey"ja det med boligområdet var et godt poeng.
Boligområde er fullstendig irrelevant. Men dersom man begynner å krangle med naboer uken før planlagt oppstart, så blir det et case. Disse tingene skulle vært avklart for et hav av tid siden.


Vanskelig dette med ironi på forumet.

Selvfølgelig, jeg burde skjønt at når du gir X rett i noe, så er det ironisk ment fra din side. My bad.
-----------------
Dersom det bare finnes en vinner, må resten per definisjon være tapere.

hocey

Quote from: "TERD"
Quote from: "hocey"
Quote from: "TERD"
Quote from: "hocey"ja det med boligområdet var et godt poeng.
Boligområde er fullstendig irrelevant. Men dersom man begynner å krangle med naboer uken før planlagt oppstart, så blir det et case. Disse tingene skulle vært avklart for et hav av tid siden.


Vanskelig dette med ironi på forumet.

Selvfølgelig, jeg burde skjønt at når du gir X rett i noe, så er det ironisk ment fra din side. My bad.


Med tanke på at han befinner seg på ytreste skalaen av kritisk Brann supporter og at vi befinner oss på andre side ville kanskje det vært merkelig, men en kan ikke utelukke noe som helst.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Kirk

Ifølge dagens BT er de faktisk så smått kommet i gang med rivingen.

Blir vel neppe ferdig før sommerpausen etter å ha kastet vekk en måned, men uansett godt å være i gang!

Superjack

http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=WTHVTGWVYNT4VQFIMUNSFEQ?

En æra er over.
I klokkesvingen stod jeg da jeg "så" min første fotballkamp på stadion. Da Brann slo viking 10-2? Og rykket ned...

Tenk på alle småtassene som kan komme og se så mye bedre i den nye klokkesvingen. Nye suportere som kommer til å gledes, og gremmes over laget i Rødt. :D
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Quote from: "Superjack"http://fotball.bt.no/nyhetsarkiv/article.jhtml;jsessionid=WTHVTGWVYNT4VQFIMUNSFEQ?

En æra er over.
I klokkesvingen stod jeg da jeg "så" min første fotballkamp på stadion. Da Brann slo viking 10-2? Og rykket ned...

Tenk på alle småtassene som kan komme og se så mye bedre i den nye klokkesvingen. Nye suportere som kommer til å gledes, og gremmes over laget i Rødt. :D


Det var vel bare 9-2..., og de rykket vel ikke ned akkurat DEN dagen...
Legg ned hele klubben!

Plekter


Ole A

Quote from: "Kirk"Ifølge dagens BT er de faktisk så smått kommet i gang med rivingen.

Blir vel neppe ferdig før sommerpausen etter å ha kastet vekk en måned, men uansett godt å være i gang![/quote

Det er vel ikke rivingen som er problemet. Det skal jo bygges opp igjen,
det er vel der problemet ligger.

Kirk

Quote from: "Ole A"Det er vel ikke rivingen som er problemet. Det skal jo bygges opp igjen, det er vel der problemet ligger.


Sant nok, men det er litt greit å rive det gamle før en begynner å bygge.

krøvel vellevold

Fantastisk!

I mars 1989 presenterte BT en tegning av en planlagt ny tribune i Klokkesvingen. Siden den gang har jeg ventet og ventet på at noe skulle skje i Klokkesvingen, selv om jeg må innrømme at jeg av og til har vært hjemom.
Legg ned hele klubben!

Alexåsane

Se på dette nydelige anlegget:
http://stabak.no/content/view/1463/153/

Slikt vil jeg ha til bergen, bare større kapasitet, tak som kan åpnes, og naturgress!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Ricky

Fikk skikkelig Vestlandshallen-feeling av Stabæks planer.

Alexåsane

Er litt forvirret angående denne stadion bygge saken.. Ser de har begynt å rive klokkesvingen.. Hva med hovedtribunen, antar at det er mer arbeid der!
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

P-K

Quote from: "Alexåsane"Er litt forvirret angående denne stadion bygge saken.. Ser de har begynt å rive klokkesvingen.. Hva med hovedtribunen, antar at det er mer arbeid der!


Hvor har du vært den siste måneden?
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

Alexåsane

på jobb med ba i hver lunch. Så mye mas frem og tilbake at eg faktisk blir litt forvirret.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

Xminator

Les det som står på Brann.no. Da blir du kanskje litt mer oppdatert på hvor landet ligger. (kort fortalt, Nordre står ut 2006, klokkesvingen bygges og er planlagt ferdig 12. mai, gamle sitte står ihvertfall ut 2006 og Hansa står nok trygt til dovre faller).

Alexåsane

yes men då e eg med her! Utrolig kor seint ting skal gå i Bergen.
Vi è BRANN! Bergens Stolthet!

Nei til mandagskamper!!

dudo

Stabæks nye er vel strengt tatt dritstygg...
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

abe78

Hva skjer når keeperen skyter ballen i taket? Det taket der (på bildene) virker ikke så veldig høyt. Synes det blir litt teit med tak og kunstgress.
.og husk!

krøvel vellevold

Quote from: "abe78"Hva skjer når keeperen skyter ballen i taket? Det taket der (på bildene) virker ikke så veldig høyt. Synes det blir litt teit med tak og kunstgress.


Royal League liker jo ikke at kamper går innendørs, så Stabæk blir nok tvunget til å åpne taket i RL selv om det er 30 minus og snøstorm.
Legg ned hele klubben!

P-K

Royal Leage har ingenting i mot innendørskamper. Problemet er at hallene ikke har kapasitet til å huse den ønskede TV-produksjonen.
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

P-K

Ellers leser jeg i dagens BA at Brann ønsker å benytte DELER av den nye klokkesvingen 16. mai....

Dette er gjengen som har orden i sysakene sine...

Og originalt skulle de få ferdig begge tribunene til sesongstart dersom de hadde startet 7. november? Tja...
lo til Chelsea - 3,75 millioner, Harrys lydanlegg - 3 millioner, Hansasvingen - 40 millioner+. Følelsen den dagen Brann vinner serien - Ubetalelig!

chris_henrik

Quote from: "P-K"Ellers leser jeg i dagens BA at Brann ønsker å benytte DELER av den nye klokkesvingen 16. mai....


Og dette to dager etter at Terje Reistad (Brann Stadion AS) stod på NRK Hordaland og lovet at kapasiteten 16.mai skulle være på over 20.000.
<BRANN> ..... DKFM

Go Up