• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann er Norges svar på....

Started by hocey, October 31, 2005, 17:55:49 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

hocey

Det er sikkert mange klubber i utlandet som ligner på Brann men når jeg tenker på en klubb i Brann situatsjon i historisk må jeg si at Napoli er den som kommer først frem. Enormt engasjement rundt klubben, men når likevel aldri helt opp. Akkurat som Bergen er Napoli en meget spesiell by som skiller seg fra resten av landet. For å vinne seriemesterskapet var klubben avhengig av en fresler og hvor tid kommer Brann sin frelser? Noen andre som har en mening på hvilken klubb Brann minner mest om?
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

dex1974

Mange likhetstrekk med Tottenham f.eks.
Og er det ikke ennå lenger siden de vant serien enn Brann? :wink:
Ekte lidelse fra 1982 frem til no!

Helginho

Første jeg tenkte på var Tottenham jeg og..

Toa

ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Lurkin

Nei, er nok Newcastle.

* Kjøper stjerner som blir skadet med en gang (Solano, Luque, Emre, Owen bare i år)
* Kanongod på hjemmebane, suger borte.
* Fantastisk publikum.
* Går fra å kjempe om gull til å kjempe om nedrykk fort som f..
Berømte Brann fra Bergen

gull05

Syns Brann reflekterer Bergen ganske godt. Store planer å visjoner men det blir liksom aldri noe av det! Se på bybanen, fisketorget, torgalmenningen o.s.v He he men det er alltid masse morro og stort engasjemang. Gøy by å bo i :)
ød makt.

B-moderator

Helt enig med Newcastle, som for øvrig er det laget jeg har et lite øye til i England..
Alt er der, Ambisjoner, Spillere Stadion og Publikum. Og i tillegg hater resten av landet de, og dommerne er like kjipe som mot Brann. Så kansje de skulle inngått en eller annen samerbeidsavtale, slik som Bergen og Seatle..
Brann inside

Lurkin

Nå er Newcastle laget mitt der borte også, kanskje derfor vi er enige. Får du også jevnlige snev av dårlig samvittighet som om det var du som bringer bad luck? :)
Berømte Brann fra Bergen

Xminator

Brann er Brann og Bergen er Bergen. Ingen ved siden. vi er unik :p

KennethS

Quote from: "dex1974"Mange likhetstrekk med Tottenham f.eks.
Og er det ikke ennå lenger siden de vant serien enn Brann? :wink:


Tottenham vant serien i England i 1961. I likhet med Brann har Tottenham 2 seriemesteskap, første kom i 1951.
tå på Brann

krøvel vellevold

Jeg vrir meg i smerte! Sammenligne Brann med Tottenham? Jeg vil ha meg frabedt denslags nedrakking av Brann!
Legg ned hele klubben!

Lurkin

Quote from: "Xminator"Brann er Brann og Bergen er Bergen. Ingen ved siden. vi er unik :p


Du får det til å høres bra ut!
Berømte Brann fra Bergen

Kruxleiven

Tenkte også på Tottenham. Bare det at for meg var det innlysende at Tottenham ikke skulle vinne noe fra jeg begynte å følge engelsk fotball og frem til i dag. Ikke det samme med Brann akkurat. Vi minner faktisk om Bayer Leverkusen. Taper alle finaler de er i og går på trynet på målstreken i serien. Når laget ser ut til å bli bra må stjernene selges. Angående Napoli så har Brann aldri hatt en så stor stjerne som Maradona var for Napolifansen.

makrellen

Oppstyret rundt Brann minner svært mye om oppstyret rundt England sitt landslag hver gang det nærmer seg VM eller EM.
Sist gang England vant VM var i 1966, sist gang Brann vant serien var i 1963. Likevel er de alltid med i diskusjonen når favorittene nevnes...

B-moderator

Quote from: "Lurkin"Nå er Newcastle laget mitt der borte også, kanskje derfor vi er enige. Får du også jevnlige snev av dårlig samvittighet som om det var du som bringer bad luck? :)


Ja, faktisk. Er ganske plagsomt. Også føles det som om hvis jeg hadde holdt med noen andre, hadde Brann vært mye bedre. Men håper ikke det stemmer, for det er kun Brann i Norge som er noe. Alt annet er boss.
Brann inside

runarnormann

Quote from: "gjertm"Helt enig med Newcastle, som for øvrig er det laget jeg har et lite øye til i England..
Alt er der, Ambisjoner, Spillere Stadion og Publikum. Og i tillegg hater resten av landet de,..


Feil.  Har mange kontakter borte i England og leser avisene der jevnlig.  De er kjent for aa vaere alle, bortsett fra Sunderland fans, sitt 'lag nummer to'.  Noe a'la Start i Norge.
egenden Alf Dahl

Lurkin

^^Det er faktisk korrekt, kan kanskje trekke fra Middlesborough også. Men det er nok fordi de er litt distansert fra resten, så og si alle PL-lag har ex-Newcastle spillere eller omvendt, og fordi alle vinner hjemme mot Magpies.
Berømte Brann fra Bergen

B-moderator

Kansje det riktige ordet er missunnelig, akkurat som på Brann. For uansett hvor dårlig Brann kan komme på tabellen, har de noe ingen andre i Norge har, nemlig en sjel. Brann er ikke bare et lag. Slik er det med Newcastle også. Det irriterer de andre lagene.
Brann inside

Xminator

Tja, Roger Helland begynner jo sin trenerkarriere i Hovding nå, Soltvedt sikler vel også mer eller mindre etter en trenerjobb i Brann :p

hocey

Quote from: "gjertm"Kansje det riktige ordet er missunnelig, akkurat som på Brann. For uansett hvor dårlig Brann kan komme på tabellen, har de noe ingen andre i Norge har, nemlig en sjel. Brann er ikke bare et lag. Slik er det med Newcastle også. Det irriterer de andre lagene.


Sant det, men slik var det vel med Napoli også når de var oppe i topp divisjon og det var derfor de var sterkt mislikt i nord Italia. Mye rot og tull også i historien til Napoli som har gjort at laget med kanskje det største tilskuer potensialle i Italia i dag sliter litt mer enn Brann.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

Gull2006

heh.. det er ikke mange lag i Italia som trekker mange tilskuere.

BrannSupporter

Quote from: "Gull2006"heh.. det er ikke mange lag i Italia som trekker mange tilskuere.


Nei, det er bare å se på dagens kamp mellom Juventus og Bayern Munchen. Den samlet 20 000. Del Alpi (eller hva den heter) tar vel
70 000 eller noe.

Suppesupporter

Brann minner om Aberdeen. Helt gjennomsnittlig klubb (trofeemessig) men med et enormt engasjement rundt klubben (supporterne).

Tottenham er en atig sammenlikning, men det klinger ingen bjeller hos meg. Nærmere Sunderland spør du meg...

Kenny

Brann = Tottenham

Alt ligger til rette for at det skal bli stort, men et eller annet holder klubben igjen. Potensialet blir aldri helt fullbyrdet.

Og bare så det er sagt, så elsker jeg Tottenham også!!

Kaya

Quote from: "Kenny"Brann = Tottenham


Helt enig -- som fan av både Brann og Tottenham kan jeg i alle fall underskrive på det føles helt likt... ;-)

Xminator

Er ikke fan av Tottenham og ser ikke den store likheten. Det finnes sikkert likheter mellom Brann og Bush også. Samme førstebokstav og greier. For å si det slik, å snakke om Tottenham uten å ta med Arsenal er håpløst. Brann hadde sist jeg sjekket ikke noe Arsenal å forholde seg til. Fyllingen kan til nøden være ett lite Wimbledon.

Så jeg holder på mitt, Brann er Brann :p

hocey

Quote from: "Xminator"Er ikke fan av Tottenham og ser ikke den store likheten. Det finnes sikkert likheter mellom Brann og Bush også. Samme førstebokstav og greier. For å si det slik, å snakke om Tottenham uten å ta med Arsenal er håpløst. Brann hadde sist jeg sjekket ikke noe Arsenal å forholde seg til. Fyllingen kan til nøden være ett lite Wimbledon.

Så jeg holder på mitt, Brann er Brann :p


Hvis du er så opptatt med at Brann er Brann så trenger du vel ikke å delta i denne diskusjonen.

Mener selv at Tottenham er et godt alternativ også. Spiller offansiv fotball, er ett av de beste cup lagene i England men har vel ikke vunnet serien siden 60 tallet akkurat som Brann.

Også riktig at tilskuertallene i Italia er middels, noe som mye skyldes grusomme stadioner utenom kanskje San Siro og Sampdoria sin stadion i Genoa. Noe som tilsier at Brann hadde svekket sin posisjon i Norge hadde vi ikke fått en ny stadion fort. En byarena i 2020 hadde ikke hjulpet mye. Dessuten er de fleste stadionene i Italia kommunale, noe jeg mener hadde vært katastrofe for Brann hadde de havnet i en lignende situatsjon med en potensiell byarena.
tenhus kan lett bryte sammen når de er dårlig bygget

BrannSupporter

Tottenham tapte i kveld 0-1 mot Bolton på bortebane etter og ha presset voldsomt i andre omgang.

Sier høstens bortekamperkamper mot Lyn og LSK dere noe..?  :o

viks

Selv om jeg i utgangspunktet var kritisk til denne tråden henger jeg meg på.

Syntes Brann til forveksling minner om Newcastle. Med bakgrunn i engasjement, selve byen (vi mangler Tynen men), samt klubbens historie (en stund siden de vant noe av betydning og).

Blir vel aldri enig i denne tråden, så da er det vel ikke vits i og prøve og være objektiv heller...
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)


mobli

Jeg prøvde meg på en oppsummering også, men glemte å nevne at det var Brann jeg skrev om:

http://www.mudhutsmedia.co.uk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2792

EPPY

Quote from: "mobli"Jeg prøvde meg på en oppsummering også, men glemte å nevne at det var Brann jeg skrev om:

http://www.mudhutsmedia.co.uk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2792


Har Rosenborg vunnet 150 ganger på rad???? ikke rart de ble litt panikkgrepne der oppe da

Go Up