• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Magnus Johansson - ny trener i Brann?

Started by runarnormann, October 31, 2005, 15:32:30 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

runarnormann

Magnus Johansson har prestert aa holde Loev/Ham i foerste mot alle odds.  Han er tydeligvis en av de mest talentfulle trenere her til lands og det er bare et tidsspoersmaal foer han forsvinner til en eliteserieklubb.  Brann er jo opplagt klubben for ham.  Hent ham til klubben foer en annen gjoer det!

Mjelde kan ha ansvaret for Brann 2, der gjorde han en grei jobb foer han fikk hovedjobben.
egenden Alf Dahl

Willy Wonka

Noe sier meg at dette innlegget aldri hadde dukket opp om Løv-Ham rykket ned. Ikke akkurat av den mest analytiske sorten forstår jeg.

runarnormann

Quote from: "Willy Wonka"Noe sier meg at dette innlegget aldri hadde dukket opp om Løv-Ham rykket ned. Ikke akkurat av den mest analytiske sorten forstår jeg.


Korrekt!  Akkurat det samme som at jeg aldri ville spurt om ny trener hvis Brann hadde vunnet serien.  Vil vi ha tapere til Brann?  Nei!

Men det er bra at du presiserer det opplagte i folk sine innlegg.

Foroevrig saa presiserte jeg i innlegget mitt, som du tydeligvis ikke har lest, at dette er fordi MJ klarte aa styre Loev/Ham til trygg grunn, men jeg har nevnt ham som mulig ny trener i andre traader ogsaa.  

Forstaar du?
egenden Alf Dahl

dudo

Willy: Se på nicket til gutten da... ;p Nå er jeg dog interessert i å holde L-H i 1., så Johansson blir! Men at han har kvaliteter er det intet å si på, og om det blir et nært samarbeid mellom Bergensklubbene kan det selvsagt også diskuteres litt på trenerfronten. Når er jeg i tillegg stor motstander av Steffensen i trenerteamet, så Magnus må gjerne komme som assistenttrener!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Superjack

Dudo, der er jeg fullstendig enig med deg.
Magnus kunne vært en vitamininnsprøytning på Branntreneren.
Magnus er en bra motivator, og ikke så defensiv i legning som kjæreste Steffensen. Vi får drømme om det i vinter.
Brannsupporter.

megleren

Disse forslagene blir bare mer og mer latterlig. Han treneren der har fått to spillere fra Brann og de fremhever han som noe av de bedre der. Pluss at han har valgt fra alle andre klubber i Bergen og omegn. Bodø vurderte han i fjor og fant Haldorsen som en bedre trener enn Magnus Johanson. Og de gikk rett ned. La Mjelde være i fred og støtt heller laget og han i stedet for å sitte her som bedrevitere.
r og blir et sittesvin på Hansa

Superjack

Quote from: "megleren"Disse forslagene blir bare mer og mer latterlig. Han treneren der har fått to spillere fra Brann og de fremhever han som noe av de bedre der. Pluss at han har valgt fra alle andre klubber i Bergen og omegn. Bodø vurderte han i fjor og fant Haldorsen som en bedre trener enn Magnus Johanson. Og de gikk rett ned. La Mjelde være i fred og støtt heller laget og han i stedet for å sitte her som bedrevitere.


Mjelde kan sitte, men Magnus kan komme inn som assistent. lese litt før du hisser deg opp.
Brannsupporter.

Lurkin

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Willy Wonka"Noe sier meg at dette innlegget aldri hadde dukket opp om Løv-Ham rykket ned. Ikke akkurat av den mest analytiske sorten forstår jeg.


Korrekt!


Så rettere sagt så baserer du alt dette på at Sogndal vant over Mandalskameratene?

Nei, dine forsøk på "debatter", dvs at du absolutt skal gå i mot det laget som du påstår å støtte, funker ikke.
Berømte Brann fra Bergen

runarnormann

Quote from: "Lurkin"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Willy Wonka"Noe sier meg at dette innlegget aldri hadde dukket opp om Løv-Ham rykket ned. Ikke akkurat av den mest analytiske sorten forstår jeg.


Korrekt!


Så rettere sagt så baserer du alt dette på at Sogndal vant over Mandalskameratene?

Nei, dine forsøk på "debatter", dvs at du absolutt skal gå i mot det laget som du påstår å støtte, funker ikke.


Saa rettere sagt, hvis ikke folk er enig med deg, stoetter de ikke Brann?  Er det slik en diktatorisk holdning vi skal ha her?  Det var gale nok naar Bjarte utestengte alle som skrev noe som helst humoristisk.

Nei jeg baserer alt dette med at MJ har gaatt gradene som trener og gjort tingene sine bra.  Han har tatt LH fra aa vaere nummer to i Fyllingsdalen til et av de 25 beste lagene i Norge.  At du ikke ser at dette er imponerende er jo i beste fall skremmende.
egenden Alf Dahl

viks

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Lurkin"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Willy Wonka"Noe sier meg at dette innlegget aldri hadde dukket opp om Løv-Ham rykket ned. Ikke akkurat av den mest analytiske sorten forstår jeg.


Korrekt!


Så rettere sagt så baserer du alt dette på at Sogndal vant over Mandalskameratene?

Nei, dine forsøk på "debatter", dvs at du absolutt skal gå i mot det laget som du påstår å støtte, funker ikke.


Saa rettere sagt, hvis ikke folk er enig med deg, stoetter de ikke Brann?  Er det slik en diktatorisk holdning vi skal ha her?  Det var gale nok naar Bjarte utestengte alle som skrev noe som helst humoristisk.

Nei jeg baserer alt dette med at MJ har gaatt gradene som trener og gjort tingene sine bra.  Han har tatt LH fra aa vaere nummer to i Fyllingsdalen til et av de 25 beste lagene i Norge.  At du ikke ser at dette er imponerende er jo i beste fall skremmende.


Hadde aldri trodd jeg skulle være delvis enig med Runarnormann..

MJ er en bra mann, og har helt klart potensiale. EN potensiell Brann trener på sikt...

Magnus trenger noen år til på og bevis at han kan coache på et høyt nivå, men han er en karismatisk fyr, og har et brennende engasjement.

Han var jo en av kandidatene til jobben allerede da MIM fikk den, men ble nok vurdert litt for lett da. Noen år til med bra resultater i LH, samt at disse innleder et mer formalisert sammarbeid med SKB, så ser jeg ikke bort i fra at MJ kan være en god mann..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Nixon

Jeg vil tro at Brann følger godt med hva sin tidligere midtbanegeneral driver på med. Og at han vil være en het kandidat når Mjelde en gang trer av. Hadde ikke vært meg imot med nok en tidligere Brannspiller som trener. Så lenge han er god nok vel å merke.
Rød makt på Hansa

Lurkin

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Lurkin"
Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Willy Wonka"Noe sier meg at dette innlegget aldri hadde dukket opp om Løv-Ham rykket ned. Ikke akkurat av den mest analytiske sorten forstår jeg.


Korrekt!


Så rettere sagt så baserer du alt dette på at Sogndal vant over Mandalskameratene?

Nei, dine forsøk på "debatter", dvs at du absolutt skal gå i mot det laget som du påstår å støtte, funker ikke.


Saa rettere sagt, hvis ikke folk er enig med deg, stoetter de ikke Brann?  Er det slik en diktatorisk holdning vi skal ha her?  Det var gale nok naar Bjarte utestengte alle som skrev noe som helst humoristisk.

Nei jeg baserer alt dette med at MJ har gaatt gradene som trener og gjort tingene sine bra.  Han har tatt LH fra aa vaere nummer to i Fyllingsdalen til et av de 25 beste lagene i Norge.  At du ikke ser at dette er imponerende er jo i beste fall skremmende.


Ja, jeg er enig med at dette er imponerende. Men vi snakker om Tippeligaen og BRANN her. Han er enda mer uerfaren enn Mons'n. Lurer på om du hadde tatt opp denne threaden om ikke Sogndal hadde tapt kampen sin, og L-H hadde gått ned.

Og nei, vi skal ikke ha en diktatorisk holdning, men går an å faktisk ikke komme med forslag til endringer om, og om, og om, og om igjen - og alle skal selvfølgelig inkludere en og annen sin avgang.

Man kan rett og slett ikke ligge all skylden på Mjelde. Vi manglet en solid høyreving før sesongen. Siste delen av sesongen hadde vi hverken Kvisvik, Scharner eller Andresen igjen. Sæternes var overlegen toppscorer før han ble skadet, uansett hvor lat han virket. Mjelde skal ha sin del av skylden, ja, men tror du virkelig å sparke han og ansette en 40 år gammel svenske, med kun erfaring fra 1. sesong i bunnen av 1. div, og som spillerene ikke kjenner i det hele tatt vil gi oss noe mer?
Berømte Brann fra Bergen

runarnormann

Quote from: "Lurkin"[
Og nei, vi skal ikke ha en diktatorisk holdning, men går an å faktisk ikke komme med forslag til endringer om, og om, og om, og om igjen - og alle skal selvfølgelig inkludere en og annen sin avgang.



Protesterer.  Det er ikke alltid snakk om en og annen sin avgang.  Det er alltid den samme!

MJ har foroevrig mer erfaring enn Mjelde.
egenden Alf Dahl

Xminator

Den med erfaring må du forklare en gang til... Greit nok, den godeste Magnus gav seg ett par år før Mjelde, men bortsett fra det er det ikke akkurat så mye å slå i bordet med. 1 år lengre erfaring i 1. divisjon, det skal han ha :p

runarnormann

Quote from: "Xminator"Den med erfaring må du forklare en gang til... Greit nok, den godeste Magnus gav seg ett par år før Mjelde, men bortsett fra det er det ikke akkurat så mye å slå i bordet med. 1 år lengre erfaring i 1. divisjon, det skal han ha :p


Han har gaatt gradene som trener.  Var trener i 2. divisjon foer han kom til LH.  Reagerte paa at Lurkin sa at Mjelde var mer erfaren.  Fornoeyd?
egenden Alf Dahl

Xminator

Nå hadde Mjelde en sesong i andre (eller var Brann2 i tredje og rykket opp?) før han ble hovedtrener. Og har nå 3 sesonger i eliteserien. Så som trener er nok Mjelde mer erfaren en Magnus Johanson.

Lurkin

Mons har ført Brann til bronse og cupgull, og nedover og oppover tabellen. Det får man rutine av.
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Glem ikke at Mjelde også har lærerskolen!:)

Ellers er vel læringskurven en god del brattere i TL i forhold til 1. og 2. divisjon. Hvis man kun skulle tenke antall år er det vel en god del lokale trenerveteraner nedover i divisjonene som kan berope seg mye mer erfaring enn både Mjelde og Johanson. Tilsammen.
Rød makt på Hansa

runarnormann

La oss naa i alle fall vaere enige om at MJ er mye mer erfaren enn Mjelde var da han startet i Brann.  Er klar over at Bjoern Skagen i Skansemyren er mer erfaren enn begge to tilsammen, men det blir liksom irrelevant.

Jeg mener at Brann ikke har raad til aa la en slik trener forsvinne fra Bergen.  Sentimentalitet om Mjelde faar man sette til side.
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"La oss naa i alle fall vaere enige om at MJ er mye mer erfaren enn Mjelde var da han startet i Brann.

Jeg mener at Brann ikke har raad til aa la en slik trener forsvinne fra Bergen. Sentimentalitet om Mjelde faar man sette til side.


Der er vi enig. Uten at jeg helt klarer å se poenget. At Johanson i dag er mer erfaren enn det Mjelde var for tre år siden er jo totalt uinteressant.

Og er det noe som tyder på at svensken er i ferd med å forsvinne fra Bergen?
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"La oss naa i alle fall vaere enige om at MJ er mye mer erfaren enn Mjelde var da han startet i Brann.

Jeg mener at Brann ikke har raad til aa la en slik trener forsvinne fra Bergen. Sentimentalitet om Mjelde faar man sette til side.


Der er vi enig. Uten at jeg helt klarer å se poenget. At Johanson i dag er mer erfaren enn det Mjelde var for tre år siden er jo totalt uinteressant.

Og er det noe som tyder på at svensken er i ferd med å forsvinne fra Bergen?


Poenget er at Mjelde ble ansatt som uerfaren.  De fleste er vel innerst inne enige at det har ikke vaert helt heldig.  Magnus har den erfaringen, fra trenerjobber i to klubber.  Han er moden for eliten naa.  Jeg tviler paa at Mjelde noengang blir det.  

Greit nok at det er ingen konkrete rykter om at han er paa vei vekk fra byen.  Foreloepig.  Men skal vi vente til det er?  Hent ham naa!  Hvis dere er bekymret for foelelsene til Mjelde, la Mjelde faa en tittel i klubben.  Motivator eller noe slikt.  Selv jeg vil ikke at Mjelde skal forsvinne totalt, men han boer ikke vaere hovedtrener.  Vi har en klar kandidat naa i Magnus.  Gi ham sjansen!  Eller vil dere vaere fornoeyd med 6. plass neste aar ogsaa.  Personlig vil jeg heller ha en vinnende svenske enn en tapende vestlending.
egenden Alf Dahl

Nixon

Jeg er ikke uenig i at Johansen allerede er eller kan bli en god trener i Tippeligaen. Men jeg er helt uenig i at Mjelde ikke kan føre Brann til gull.
Men det har vi vel diskutert før...
Rød makt på Hansa

Xminator

Hvem bryr seg om hva som var for 3 år siden? Det er *nå* som teller. Og om ditt eneste argument er å bytte ut en trener med 3 år tippeligaerfaring med en totalt uten tippeliga-erfaring som trener er erfaring, så er argumentet på jævlig tynn is for å si det mildt.

Så får du 3 år til med en trener som skal gå læretiden med diverse aha-opplevelser rundt det å trene ett eliteserielag. Nei takke meg til. Mjelde fikk ansvaret ett år for tidlig, men det vil være hull i hodet å kaste bort den erfaringen han faktisk har tilegnet seg.

runarnormann

Quote from: "Xminator"Hvem bryr seg om hva som var for 3 år siden? Det er *nå* som teller. Og om ditt eneste argument er å bytte ut en trener med 3 år tippeligaerfaring med en totalt uten tippeliga-erfaring som trener er erfaring, så er argumentet på jævlig tynn is for å si det mildt.

Så får du 3 år til med en trener som skal gå læretiden med diverse aha-opplevelser rundt det å trene ett eliteserielag. Nei takke meg til. Mjelde fikk ansvaret ett år for tidlig, men det vil være hull i hodet å kaste bort den erfaringen han faktisk har tilegnet seg.


Feil.  Det vil vaere aa innroemme at man har gjort en tabbe.  Rosenborg har gjort det, og kommet styrket ut av det.  Hvis du velger aa tolke argumentene mine paa den maaten, faar du gjoere det.  Har aldri helt brydd meg om hva du mener.  Poenget er at Magnus har vist imponerende trakter med begge klubbene han har trent.  Mjelde har ikke saerlig imponerende med sin ene.  Vet han vant cupen, men som du sier x, det er naa som teller.
egenden Alf Dahl

Xminator

Akkurat hva er det RBK har lykkes med? 6 trenere på 6 år og en 7. plass med det mannskapet er jo beviset på at kontinuitet er viktig.

Magnus Johanson er ett av de dårligste forslagene til ny Branntrener så langt. Det eneste som taler til hans fordel er ett par sesonger som en høyst ordiner midtbanespiller i Brann. Hverken er erfaring eller det han har vist som trener til å tilsier at han er en bedre trener enn Mjelde.

runarnormann

Per Hoegmo har begynt aa vise resultater med RBK allerede.  Kommer nok til aa vinne serien ganske klart neste aar.  

At du ikke aksepterer at Magnus er et godt alternativ som trener, bevitner at du ikke foelger med i det som skjer nedover i divisjonene.  Til og med Nixon, som ser ut til aa vaere Mjelde frelst ahr jo akseptert at MJ kan vaere et alternativ, om ikke foer et par aar.
egenden Alf Dahl

Xminator

Da står du fritt til å bytte lag og følge dametreneren. Du blir ikke savnet.

Mjelde - Johanson er klar seier Mjelde, både som spiller, trener, erfaring og resultater. Ferdig diskutert for min del.

runarnormann

Hvilket vil si at du ikke kommer med flere kommentarer i denne sammenheng?  Glimrende!  Faar man spoerre hvilke resultater Mjelde har oppnaadd som spiller?  I alle fall ingen med Brann, da han valgte aa spille for andre klubber de beste aarene av hans karriere, og bare kom til Brann da ingen andre ville ha ham.
egenden Alf Dahl


Nixon

Quote from: "Xminator"Magnus Johanson er ett av de dårligste forslagene til ny Branntrener så langt. Det eneste som taler til hans fordel er ett par sesonger som en høyst ordiner midtbanespiller i Brann. Hverken er erfaring eller det han har vist som trener til å tilsier at han er en bedre trener enn Mjelde.


Nå var vel Magnus bedre enn som så. Han var jo en temmelig sentral spiller i Brann da han var på sitt beste. Brann falt jo mer eller mindre sammen som lag når svensken ikke kunne spille såvidt jeg husker.

Men er ellers enig i at ingenting tilsier at han skal være en bedre trener enn Mjelde for øyeblikket. Men jeg ser ikke vekk fra at han vil bli en het kandidat en gang i fremtiden.
Rød makt på Hansa

ostraume

Quoteett par sesonger som en høyst ordiner midtbanespiller i Brann.


Her forlanges dementi!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

jegløh

Gutter, gutter, gutter.

Diskusjonen har gått skrått ut til høyre (noe som forøvrig ofte er veldig artig).

Hva de har oppnådd som spillere er vel likegyldig. Ellers hadde vi jo rykket ned med Giske for lenge siden.

Verken Maurinho eller Wenger ver såvidt jeg vet ikke toppspillere.

Saken er at MJ har gjort en god jobb med LH. Om han hadde gjort det bedre enn MIM vet jeg ikke. Tror at han er taktisk smartere og mer autoritær enn MIM, men kanskje ikke så god medmenneskelig.

Ser egentlig ikke at SKB bytter ut MIM for MJ, men regner med at hvis MJ er i Bergen når MIM forsvinner er han en kandidat.
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Xminator

Og det er kloke ord Jegløh! Nå får vi håpe ikke en eller annen Moderator mener denne setning var "chatting" :p

jegløh

Quote from: "Xminator"Og det er kloke ord Jegløh! Nå får vi håpe ikke en eller annen Moderator mener denne setning var "chatting" :p


Dette må da være moren av alle chattingsetninger. Nå er du virkelig ille ute, X:).
Fucking Hell!!!"
-Robbie Winters etter at Helge B har blåst en ferdigdempet pasning i ansiktet hans mot Moskva.

Nixon

Quote from: "jegløh"Hva de har oppnådd som spillere er vel likegyldig. Ellers hadde vi jo rykket ned med Giske for lenge siden.


Giske? Du tenker på spilleren med en meget vellykket proffkarriere i Bundesliga og mange gode landskamper for Norge? Ja, han har jo ikke oppnådd noe som helst...:)
Rød makt på Hansa

runarnormann

Ikke for aa hoere for my ut som Stoffi og Bjarte, men var det mulig aa komme tilbake til saken?  MJ har bevist at han er en dyktig trener som trives i Bergen.  Dette er en mann som kan bygge et dynasti i Brann hvis han faar muligheten.  Forstaar at folk er skeptisk til aa gi en noe uerfaren mann en sjanse, i og med at det skar seg med Mjelde, men mener Magnus er en mann det er verdt aa ta sjansen paa.  Men det er jo trist for Loev/Ham.  Mulig de to herrene kunne bytte jobb?
egenden Alf Dahl

Xminator

Nå er det din konklusjon at det har skåret seg med Mjelde. Det er langtfra den sannheten som du prøver å få det til å høres ut som.

Mjelde er riktig trener for Brann i 2006, og har vel kontrakt i 2007 også. Så får vi ta opp igjen diskusjonen rundt trener en gang neste høst.

runarnormann

Tidligere i sesongen sa folk vi faar utsette trener-spoersmaalet til sesongslutt.  Naa er den tiden kommet, og dere vil utsette det enda en gang?  Hva skal egentlig til for at dette spoersmaalet blir vurdert?
egenden Alf Dahl

erikdale

Vent litt da..

Vurderer.. vurderer..

Slik! Da var trenerspørsmålet vurdert..

Konklusjon: Ingen endringer på den fronten, velkommen tilbake til en like proff vurdering neste høst..

(Og ja, dette er seriøst ment!)
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

runarnormann

Ja!

Naa overbeviste du meg til aa slutte aa be om ny trener.  Faktum at mannen har tatt Brann til to sjette plasser og en tredje, i en periode hvor han har brukt mer penger enn noen annen Brann trener spiller liten om noen rolle.

Men spoersmaalet til de som har peiling paa fotball (no offence Erik) var om Magnus Johansson ville vaere et bedre alternativ.  Jeg mener ja.  X mener nei.  Nixon og Jegloeh mener kanskje.  Er det noen andre med meninger?  Eventuelt noen som har forslag til maater vi kan beholde begge to i klubben?  Som sagt, saa ser jeg at Mjelde har en rolle aa spille i Brann, saa jeg vil ikke at han skal forsvinne totalt.  Mener at Brann maa utnytte det at de har en saapass klar lederskikkelse som Magnus J i byen.  

Han har gaatt laerling tiden i LH og en annen klubb.  (Kommer ikke paa hvilken det var igjen.  De var fra Haugesund omraadet.  Noen som vet?)  Han har faatt til mye ut av lite.  Som trener, har Mjelde faatt til lite ut av mye.

Er det da urimelig at MJ blir lansert som erstatter?
egenden Alf Dahl

BrannFa(e)n

Quote from: "runarnormann"
Mjelde kan ha ansvaret for Brann 2, der gjorde han en grei jobb foer han fikk hovedjobben.


Etter hva jeg vet, så var det Thodesen som hadde ansvaret for Brann 2 under Teitur, og Mjelde var spillerutvikler. Synes at han kan dra tilbake der, jeg.
rannfasiten

Nixon

Er jo helt greit å lansere Johanson som erstatter. Men det virker for meg som litt rart at du har så enorm klokketro på svensken som trener i Tippeligaen. "Dette er en mann som kan bygge et dynasti i Brann hvis han faar muligheten". Jeg for min del er ikke helt overbevist for å si det slik.

Vil jo bare minne om Viking som for ikke så lenge siden ansatte en trener fra lavere divisjoner i Rogaland. Han hadde fått mye ut av lite og vært et råskinn på å få frem talenter. Men i TL falt han helt gjennom. Så det er kanskje ikke så enkelt som det virker...
Rød makt på Hansa

runarnormann

Men det aa ansette en trener som tidligere bare har hatt erfaring som spillende trener for Osteroey er akseptabelt?

Slutter meg til de kloke ordene til Brannfan istedet.
egenden Alf Dahl

Nixon

Quote from: "runarnormann"Men det aa ansette en trener som tidligere bare har hatt erfaring som spillende trener for Osteroey er akseptabelt?


Du misser helt poenget her. Jeg sier ikke at Mjelde ikke var et sjansespill (dog fullt ut akseptabelt), men lurer bare på hvorfor denne svensken er en garantert suksessløsning i dine øyner.
Rød makt på Hansa

runarnormann

Kjaere Nixon.  I fotball er det ingen garantier.  Personlig trodde jeg aldri at Arne Sandstoe ville bli en god trener, men han har gjort det bra i en liten klubb, selv om jeg er glad han ikke er i Brann.  Jeg hadde klokketro paa at By Rise ville bli en god trener og han var ingen suksess.  Men vi har jo sett at Mjelde ikke har vaert en direkte suksess, noe selv den mest innbitte tilhengeren hans maa kunne innroemme.  Ja, han skal ha ros for at han tok gull i cupen, men Brann er en stoerre klubb enn at det skal kunne frede en mann for alltid.

Det jeg mener er at MJ er verdet aa ta sjansen paa.  Han har gjort sine ting bra i LH og den ukjente klubben.  Ja, han har ikke faatt erfaring paa toppnivaa, men vil du virkelig at en annen klubb skal gi ham muligheten foer Brann faar sjansen?

Jeg har lenge ment at Mjelde boer forsvinne, men som flere har paapekt, har jeg slitt med aa finne alternativer.  Naa mener jeg vi har den rette mannen i byen allerede.

Men hvis jeg hadde evnen til aa forutsi hva som kom til aa skje i fremtiden, tror du jeg hadde brukt tiden min paa dette forumet???

(Sorry Bjarte, dette minner mye om chatting!)
egenden Alf Dahl

Lurkin

Hva gjør vi om MJ ikke skaffer oss gull første sesongen da? Sparke han og ansette en ny en? Kjell Tennfjord kanskje?
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Quote from: "runarnormann"Det jeg mener er at MJ er verdet aa ta sjansen paa.  Han har gjort sine ting bra i LH og den ukjente klubben.  Ja, han har ikke faatt erfaring paa toppnivaa, men vil du virkelig at en annen klubb skal gi ham muligheten foer Brann faar sjansen?


Ja, jeg hadde helst sett at han hadde fått toppserieerfaring ett annet sted enn i Brann. Er jo et stort ankepunkt hos mange i forhold til Mjelde at han får sin toppserieopplæring i Brann.

Og jeg blir jo ikke akkurat beroliget at en pro-Johanson-fyr som deg lander ned på at svensken tross alt er et sjansespill...
Rød makt på Hansa

runarnormann

Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"

Og jeg blir jo ikke akkurat beroliget at en pro-Johanson-fyr som deg lander ned på at svensken tross alt er et sjansespill...


Ser ikke dramatikken i det.  Jeg kan selvsagt ikke garantere at MJ vil bli en suksess.  Man maa ta sjanser her i livet.  Er klar over at dette kan vaere vanskelig aa skjoenne for en som aldri tar stilling i en sak.

Martin O'Neil ble regnet som et sjansespill da han tok over Leicester, men han tok dem til Europcupen to ganger.
egenden Alf Dahl

viks

Quote from: "runarnormann"
Quote from: "Nixon"
Quote from: "runarnormann"

Og jeg blir jo ikke akkurat beroliget at en pro-Johanson-fyr som deg lander ned på at svensken tross alt er et sjansespill...


Ser ikke dramatikken i det.  Jeg kan selvsagt ikke garantere at MJ vil bli en suksess.  Man maa ta sjanser her i livet.  Er klar over at dette kan vaere vanskelig aa skjoenne for en som aldri tar stilling i en sak.

Martin O'Neil ble regnet som et sjansespill da han tok over Leicester, men han tok dem til Europcupen to ganger.


"Alle" er vel enig om at den karismatiske svensken er treneremne for SKB på sikt.

I mellomtiden må han imidlertid bevise noe. Nå har han en sesong i 1 divisjon, gi han to-tre år til, så får vi vurdere han. Mjelde har vel kontrakt ut 2007, så da er dette vel en mer naturlig diskusjon..

Uansett så ville MJ være en slags "kontinuitetsansettelse" om det finnes et sådan ord..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

ostraume

Enig med Viks. Den gamle storspilleren er helt klart en mulig Brann-trener på sikt, men 1år i 1. divisjon er lovlig lite. Se hva mannen får til med Løv-Ham neste sesong.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up