• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Borteturer

Started by monzilla, October 26, 2005, 16:24:06 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

monzilla

Mitt inntrykk er at disse turene er mer eller mindre bloharry. Voksne mennesker drikker seg fullstendig fra sans og samling, det virker nesten som de er med for turens skyld.  Hvem gidder Ã¥ sitte i utallige timer pÃ¥ en buss der eldre mennesker desperat prøver Ã¥ ta igjen russetiden?
Det at BBB legger ut priser pÃ¥ alkohol pÃ¥ forsiden gjør vel ikke saken mye bedre.  Arrangerer BBB partyturer eller er det bortekamp for Ã¥ se Brann?
Satt på spissen selvfølgelig, men jeg vil påstå at det er et stort problem med flatfyll på borteturer, hjelper ikke akkurat på et allerede slitent rykte rødkledde brannsupportere har på seg.

Brann-Peter!

Jeg er veldig enig her. Tror de fleste er av samme oppfatning.
Tror dette har skremt litt mere (no offence) edruelige folk fra å reise på borteturer, men jeg tror ikke det er mange av dem egentlig. Kan vel egentlig ikke uttale meg så veldig mye da jeg ikke er av de som reiser på hver eneste bortekamp.

Skal til hamar og drikke øl selvfølgelig, men først og fremst se brannkamp.
orenet Hansatribune - sammen er vi sterke!

R.I.P.Super-ray

Veldig enig med monzilla, gidder ikke sitte på BBB-partybussen med 20,30,40 åringer dritafulle og fokus alle andre plasser enn på kampen. Nei takk, da løper eg heller etter for halv pris.
7 SUPER RAY - LEGENDE

henk

Håper vi har gjort forsiden litt mer stuevennlig for noen inne på forumet nå, uansett hva som gjøres så er det noen som må klage på det, hvis vi ikke hadde kontaktet puben og forhandlet priser så er det feil, hvis vi gjør det så er vel det feil også. Det vi gjør er å ta råd fra folk som ytrer meninger til oss og prøver det ut om det passer sånn, og likevel blir det klaging, vi har ifunnet oss med at ikke alle kan bli fornøyd, men makan til klaging på alt og alle her inne på forumet er kanskje helt unikt. Når det kommer til borteturer som trådstarter mener er blodharry så kom heller med gode forslag på hva som kan gjøres på mail til styret. Vi er enige om at disse turene kan det bli for mye promille på, og at det enkelte ganger kan virke som det er viktigere en selve kampen, dette er noe vi ønsker å gjøre noe med ved å tilby alternative reiser som vi håper på å ha klar til neste år.
enk Ekerhovd
NÃ¥ som privatperson

SuperBrann

Synes at de som utaler seg om borteturene burde ta seg en tur og oppleve rammen rundt det. Klart noen drikker og noen litt for mye, men hvor skjer ikke det?

Og reiser man på tur så er det for å ha det gøy og for å støtte laget. Jeg har hvert på alle borteturene som er arangert i år, og vært klikkende edru uten problemer med det.

Det diskuteres masse ombord på bussen, men mest Brann og ting relatert til de og kampen vi skal til. Det er ikke bare brann sanger på annleget men en blanding, noe jeg tror er til alles beste vist ikke hadde de gått lei.

Og nÃ¥r vi er fremme sÃ¥ drikker vi pÃ¥ en pub ogsÃ¥, men alle rekker stort sett kampen og i edruelig nok tilstand. Alle er med pÃ¥ Ã¥ heie og synge og lever seg inn i kampen som de ville gjort pÃ¥ Brann stadion. Ikke alle som er edru der heller, og mange som er blitt nektet  adgang for de er for full.

Så synes det står respekt av jobben Henk og resten av gjengen har gjort med borteturene. Stå på videre, og dere andre.. engasjer dere istedefor, dere sitter vell heller hjemme og syter og klager.. Keep up the good work
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Northside

har vært på 5 turer med bbb denne sesongen og har lite å klage på! Greit at de fleste drikker men det skjer ikke mye negativt av den grunn... Tviler på at de som er negativ her inne har vært på en slik tur før. Og hvorfor skal ikke bbb legge ut priser på øl? det er pub priser og alkohol priser på bussen det snakkes om.

Nei kom deg heller på en bortetur å se hvordan det er, litt fyll er vi ikke alene om på slike turer.

viks

Quote from: "Sakset fra Stormen.no (Aalesund)"Flyene til Stavanger
På grunn av stor pågang vurderer vi å sette opp et fjerde fly.
Vi minner om at de som ikke har betalt, må betale senest innen klokken 14.00 tirsdag 25.10.
For dem som vurderer å melde seg på, oppfordrer vi om å være snar. Vi setter siste påmeldingsfrist til onsdag 26.10 klokken 16.00.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Northside

Er ikke helt sikker, men mener noen fra bbb styret snakket om at dere muligens fikk til fly avtale neste sesong? I såfall ville det vært supert for de som liker det alternativet :wink:

En annen ting:
På turer hvor interessen er stor så skulle dere prøvd å sent avgårde en "party" buss og en mer familie vennlig buss, dvs roligere tilstander for de som vil sove etc. Det kan føre til at flere av de som har jobb/skole dagen etter muligens hiver seg på turen ettersom de får mer søvn enn på party bussen :wink:

Bjarte

Quote from: "viks"
Quote from: "Sakset fra Stormen.no (Aalesund)"Flyene til Stavanger
På grunn av stor pågang vurderer vi å sette opp et fjerde fly.
Vi minner om at de som ikke har betalt, må betale senest innen klokken 14.00 tirsdag 25.10.
For dem som vurderer å melde seg på, oppfordrer vi om å være snar. Vi setter siste påmeldingsfrist til onsdag 26.10 klokken 16.00.


For 2000 kroner pr. pers. kunne nok også BBB chartret ett fly (nå snakker jeg som tidligere turansvarlig), som de får fra Oslo. Men problemet her ligger vel mye i at veldig få ville vært med på flytur til 2000 når man kan få togtur til ca. 1/4 av prisen, eller ordne med fly selv fra 1/4 til 1/2 prisen. Fra �lesund til Stavanger hadde ingen av de overnevnte tilbudene vært der, da det ikke går direkte tog eller fly fra �lesund til Stavanger.

Men selvsagt må BBB fortsette og undersøke muligheten til å få til enten en flyavtale med en av selskapene, eller å jobbe videre med alternativer til buss. Og det regner jeg med at de gjør....

Gull2006

Quote from: "henk"Håper vi har gjort forsiden litt mer stuevennlig for noen inne på forumet nå, uansett hva som gjøres så er det noen som må klage på det, hvis vi ikke hadde kontaktet puben og forhandlet priser så er det feil, hvis vi gjør det så er vel det feil også. Det vi gjør er å ta råd fra folk som ytrer meninger til oss og prøver det ut om det passer sånn, og likevel blir det klaging, vi har ifunnet oss med at ikke alle kan bli fornøyd, men makan til klaging på alt og alle her inne på forumet er kanskje helt unikt.


Men det skal dere være glad for.. Det viser jo bare at dere i styret har masse å sette fingrene i. En ting skal dere være klar over, og det er at dere driver en organisasjon med 2000 mdl. Da skal må dere også følge opp disse 2000! Tror ikke at det er mer en en bitteliten prosen av oss som gidder å drikke fra morgen til kveld når vi er på bortetur.

Hadde jeg sittet i styret hadde jeg ikke vært annet enn glad for at folk gadd å engasjere seg med meninger og forslag til forbedring.. Dette gir jo dere en tråd å gå etter i en ellers så mørk hverdag(for BBB that is).

Kan ikke dere leie inn noen folk fra Klanen da?? De kan sikkert vise dere hvordan man driver en supporterklubb.. Noe har de ihvertfall gjort, og det har fungert! Tror at Klanen har blitt en supporterklubb for "alle", ikke en bare for "de som liker flatfyll" etc.. Nå skal det jo sies at ikke alle de 13000 -14000 av Klanens medlemmer er like flinke supportere. men de klarer søren meg å få med seg mange mennesker uansett..

bruker et bilde som eksempel: borte mot Aafk.. klarer vi noensinne dette?





Det er mye BBB kan gjøre for å øke interessen blandt den potensielle målgruppen! Hva er forresten BBB sin målgruppe? Det er vel en oppgave å starte med å finne ut..

-Dere kan ha stands i sentrum, f.eks på torvalmenningen dagen før, eller på kampdagen, der dere deler ut info om BBB, og samtiding rekruterer folk.
-Meldemsblad??
-Enda viktigere er det å følge opp de som allerede er medlemmer. At vi som allerede er medlemmer er fornøyd må jo være de viktigste. Slik jeg ser det så er vi ikke de pr. dags dato.

Vet ikke jeg.. Det krever vel litt mer jobbing. Men her er potensialet.. Om dere klarer å rekrutere (og ikke minst engasjere) 20% av disse så er vi enorme i nordisk sammenheng!!


http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=1947
http://www.bataljonen.no/visbilde.php?id=1939

Tribunekluturen her i Bergen er elendig nå for tiden.. Legger ikke skylden på styret i BBB. Prøver bare å si at dere har et unikt publikum å jobbe med, som engasjerer seg noe sinnsykt når det gjelder! Jeg ønsker at flere folk skal forstå at det gjelder litt oftere enn bare cupfinalene..

Nixon

Rød makt på Hansa

SuperBrann

Bare syting og klaging, BBB er for alle skjønner ikke kofffor dere hele tiden referer til fyll. Man drikker ikke fra morgen til kveld på bortetur, og det er ikke fyllerøre som dere tror. Vi har det gøy på turene, finner på artige ting. Alt fra å spille fotball til å bygge varder og snakke med lokalbefolkningen der vi stopper. Alle er like blide og glade når vi kommer og når vi drar derfra.

Så alle dere så har så mye mot borteturene, opplev de før dere trakkaserer. Jeg er edru på hver tur, og det er flere med meg. Vi har hatt små unger med og folk oppi årene uten at det byr på problemer.

Og refferer til Klanen og driften av klanen er jo smart, om du kjenner til hvordan den drives så må du nesten være derfra. At de har mange medlemmer er en sak, men hvor mange er aktive eller fiktive medlemmer?

De var mange til Aalesund ja, men det for det at mange brukte ferien for de vet at Aalesund er en hyggelig by med kosleige folk. Vi var godt tilstede på Colorline Stadium vi også, om ikke så fargerik og flaggrik, fylte vell opp bortetribunen vi også.

Og om du ser på hvor mange de var på stadion og hvor mange vi var på Ullevaal så tror jeg du må spise ordene dine.. hadde du vært i Aalesund hadde du gjerne fått med deg stemningen..
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Gull2006

Ja, men det er jo relativt lite folk på Viking-kampene også.. Med et bedre tilbud så hadde vi vært dobbel så mange!

Er enig med deg i at disse som har ansvaret for å legge ting til rette, og ikke minst de som har ansvaret for rekrutering, burde hatt seg et lite kurs i markedsføring. Som økonomisktudent har jeg vært borti en del markedsføring, og det er faktisk utrolig gøy å holde på med. Men det tar jo tid.. Det er ikke gjort på én dag.

KjellMo

Quote from: "Gull2006"Ja, men det er jo relativt lite folk på Viking-kampene også.. Med et bedre tilbud så hadde vi vært dobbel så mange!




Hadde vi fått noe annet en Mandagskamper i Stavanger så hadde vi vert dobbel så mange.
GGG Travel

Gull2006

QuoteOg om du ser på hvor mange de var på stadion og hvor mange vi var på Ullevaal så tror jeg du må spise ordene dine.. hadde du vært i Aalesund hadde du gjerne fått med deg stemningen..


jaja.. det bor vel en god del bergensere i Oslo? Men det er ikke det som er poenget mitt. På Ullevål har Klanen 10000 syngende supportere! Her i Bergen har vi 500.. Kan du forklare det? Folk er ikke engasjert. Det hender jo selvfølgelig at vi har en hel stadion som synger med på "hei brann" og "byen e Bergen", men det er svært, svært sjeldent. Jeg syter ikke i det heletatt. Men jeg er litt irritert over at vi ikke klarer å utnytte potensialet, som jeg mener er veldig stort..

Men det er så utrolig mye som kunne blitt gjort på en bedre/anderledes måte.

Og en ting til... Klanen hadde ikke så alt for store problemer med å synge oss på ræv når de var på besøk forrige gang! Det er med andre or "totalpakken" som er for dårlig når det gjelder oss.. Vi har jo i grunnen et ganske så bra oppmøte på bortekamper. Men vi er så elendig på så mye annet.

SuperBrann

Ikke 10 000 som synger der, men de skal ha at de er flinke. Men om du vil ha folk til å synge på stadion så må du ikke krittisere BBB. Da må du skrike ut til bergenserene, gjerne i avisen. Dem kan jo ikke snakke for alle som er på stadion. Hørte du bønda synge på stadion da?
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Gull2006

Quote from: "SuperBrann"Ikke 10 000 som synger der, men de skal ha at de er flinke. Men om du vil ha folk til å synge på stadion så må du ikke krittisere BBB. Da må du skrike ut til bergenserene, gjerne i avisen. Dem kan jo ikke snakke for alle som er på stadion. Hørte du bønda synge på stadion da?


Jeg kan sikkert gjøre en bedre jobb! Men du forstår vel at BBB har et ørlite ansvar når det gjelder å engasjere supporterne?! Ser på det som helt naturlig å legge den oppgaven på de.. de har jo tross alt valgt å sitte i det styret. Regner med at dette er mennesker som ønsker det beste for supporterne og Brann?! Klart at 14000 medlemmer ikke hadde vært å forakte, det står enorm respekt av det Klanen har fått til. Om noen andre mener noe annet så vil jeg påstå at de er helt idiot! Tenk på alle pengene de får inn da.. Gir vel egentlig blaffen i om ikke alle synger, 10000 var vel i meste laget, men de er som du SuperBrann sier veldig dyktig på den delen også!
 
Om jeg hørte bøndene synge? Klart det.. vi blir jo musestille med en gang vi ikke vinner.

PS: jeg skriver ikke dette for å provosere.. ikke i det heletatt, det er bare min ærlige mening. Håper heller at jeg kan være til hjelp.

SuperBrann

Der er som du sikkert vet ca 2000 medlemer i BBB som har et styre som skal og gjør sitt beste, alt kan forbedres om folk hjelper til å kommer med innslag. Og ikke med tråder her på debattesiden men i en mail til styret.

Synes de er flinke til å ta opp saker som kommer til de. Men når det er 17 000 på stadion er det bare max 2000 av de som er BBB medelmmer. Vi bør vell heller som medlemmer prøve å verve flere medlemmer, så de rekker ut til supporterene. Der kan de kanskje være flinkere, med å ha en vervepremie. Men vi får også ta oss selv i nakken og verve de rundt oss som vi vet ikke er medlemmer.

Og om du hadde fått med deg en bortetur så hadde du fått med deg at vi synger faktisk i motgang også, ikke medganssuportere der. Jeg sto på lerkendal under begge stortapene og så trønderene gå hjem halveis i andre omgang. Vi stod igjen og heiet på laget til etter de var gått av banen..
VH Rune Nilsen            
          Brann Bataljonen Bergen
                Mob: 95025303

        for bilder: www.runenilsen.dk
mail: rune@bataljonen.no / rune@runenilsen.dk

Gull2006

Quote from: "SuperBrann"Der er som du sikkert vet ca 2000 medlemer i BBB som har et styre som skal og gjør sitt beste, alt kan forbedres om folk hjelper til å kommer med innslag. Og ikke med tråder her på debattesiden men i en mail til styret.

Synes de er flinke til å ta opp saker som kommer til de. Men når det er 17 000 på stadion er det bare max 2000 av de som er BBB medelmmer. Vi bør vell heller som medlemmer prøve å verve flere medlemmer, så de rekker ut til supporterene. Der kan de kanskje være flinkere, med å ha en vervepremie. Men vi får også ta oss selv i nakken og verve de rundt oss som vi vet ikke er medlemmer.

Og om du hadde fått med deg en bortetur så hadde du fått med deg at vi synger faktisk i motgang også, ikke medganssuportere der. Jeg sto på lerkendal under begge stortapene og så trønderene gå hjem halveis i andre omgang. Vi stod igjen og heiet på laget til etter de var gått av banen..


Ja, jeg er på noen borteturer i løpet av året, og vet at vi kan synge. Men ikke kom her å si at det er noe vi er spesielt flink på!

Bra at du nevnte dette med verving forresten, det er jo faktisk en fin måte å få flere medlemmer på.. men.. hvordan verver man folk da? Jeg aner ikke, og ikke gidder jeg å finne det ut heller. Men om BBB hadde informert meg om hvordan man gjør dette, så hadde ikke det vært noe problem! Vervepremier har det vel vært også, men det er jo nesten ingen som vet at det finnes en slik konkurranse..
Jeg sa jo bandt annet at BBB kan ha stands i sentrum dagen før, eller på kampdag, der de aktivt går inn for å verve folk! Hvorfor ikke? Det lar seg gjøre.. BBB må bli mer synlig.. Akkurat nå fungerer de gjerdene på SS som en glimrende bildemetafor for hvordan BBB oppfattes av den vanlige bergenser/brannsupporter.

Og som du kanskje forstår så er ikke jeg fornøyd med å være nest best, det duger ikke!

BL

Jeg tror stemningen og kulturen vil få en oppsving når vi flytter over til Hansa. Store Stå har som noen her sa for en stund tilbake vært en "klubb for spes inviterte". Og det er fortsatt mange som tror Bataljonen=Store Stå. Inntoget av den yngre garde supportere og deilingen av Store Stå må ta skylden for at de siste årene har gått nedover med Store Stå og stemningen.

Klanen hadde ikke hatt 13000 medlemmer hvis Vestbredden hadde vært en steintrapp med plass til drøye 1000.
Hansa-
Felt Z

power

har vært på flere bortekamper i år... men slik tilbudet og opplegget er i BBB drar jeg heller privat... hadde en kamerat som tok bussen over fjellet til kampen mot Lyn, turen var i regi av BBB.... og han tok toget hjem igjen... Maken til fyllerør og lavpanne diskusjoner hadde han aldri sett maken til.... men men det er hans mening... jeg har ikke selv dratt på bortekamp i regi av BBB og bør ikke uttale meg...

Northside

Var det ikke klanen som ikke klarte å få 1500 personer en gang til Fredrikstad sist då?

Her snakker vi om gull og 1 times kjøretur, då sier oppmøte en god del om klanen når de ikke klarer å selge alle billettene de fikk!

Vi var forresten 1000 stykker i Trondheim, brukte 13 timer med buss og hadde ingenting å spille for, i tillegg var det søndagskamp, dvs folk rekker ikke jobb/skole dagen etter.


Men over til bbb.
Folk som ikke er ivrige internetsurfere, hvordan får de informasjon om bbb? De fleste som sitter på internet er unge, kan det være litt av grunnen til at mange unge melder seg inn?

Straffe!!!

Alvorlig talt; har dere ikke fått med dere at det har pågått en vervekampanje i lang tid? Ligger med store krigstyper på forsiden av bataljonen.no:

http://www.bataljonen.no/vervekampanje.php

Og det er til-og-med premier til de som verver mest!

Enig med Henk. Mye syt og klag, lite konstruktivt.

krøvel vellevold

Jeg er mildt sagt enig i at disse bussturene ofte ligner mest på partybusser. De som drikker seg dritings har det sikkert kjempegøy, men vi andre som først og fremst reiser for kampen sin del - ikke festingen, så er ikke bussalternativet spesielt attraktivt. Jeg gidder aldri å drikke på bussen - for da ender det jo med at man må pisse hvert kvarter. Og å være edru og omgås av drita fulle folk som skriker og skråler når klokken er 4 om natten og du helst vil sove - det er et sant helvete. Så kommer du gjerne frem klokken 9 en søndag morgen, og det er 9 timer til kampstart... Og etter kampen så er det nye 9 timer på buss (og nesten uten søvn for andre natt på rad), før jeg skal rett på jobb. Da er det ikke rart jeg (og mange andre) foretrekker å reise privat...

Jeg for min del er allergisk mot harry rølping og drite fulle folk. Spesielt drita fulle fjortiser som ikke kjenner sine egne grenser. Og jeg orker ikke høre pÃ¥ folk som gauler pÃ¥ Brann-sanger i 30 timer i strekk. Eller høre pÃ¥  diverse Brann-CD'er om og om og om igjen. Men under selve kampen er de som er mest ivrige pÃ¥ Ã¥ gaule Brann-sanger pÃ¥ bussen og puben og i bortebyens gater, plutselig dønn stille. Da vÃ¥kner vi andre til liv og gauler pÃ¥ de samme sangene... Men det holder med de 90 minuttene - og det er DA det teller Ã¥ synge mye og høyt. Ikke pÃ¥ bussen!
Legg ned hele klubben!

Straffe!!!

Tror absolutt Bataljonen har en utfordring i forhold til å arrangere borteturer for "alle". Det er klart at bussturene som kjøres i dag er åpen for alle, men det er også klart at ønsker man, som Krøvel sier, å slappe av litt så er ikke dette det beste alternativet.

Men i så måte tror jeg også de som reiser jevnlig på borteturer har en utfordring: å ta del i det opplegget som Bataljonen isåfall stabler på beina! Minnes at det er gjort noen forsøk, men at oftest har dette gått i vasken grunnet manglende interesse.

Forøvrig veldig enig, Krøvel, at endel av disse party-tur-gjestene er veldig høylytte på bussen om natten, på pub'en om formiddagen og i bortebyen før kampen, men sørgelig stille og lite representative på kampen.
I min tid på bortebuss kalte vi dem for "bønder" som reiste hovedsakelig for fylla og ikke for 90 minutter med foppa. Dette er imidlertid en annen diskusjon og en annen forumtråd.

Men det er vel helst Brann det skal handle om?

Nixon

Det virker nesten som at disse turene har kommet inn i en ond sirkel: Mange vil ikke reise med bussen pga fyll og rølp, og BBB klarer knapt å fylle en buss.

Hvis disse likevel hadde reist kunne BBB i tillegg til partybussen satt opp en såkalt familiebuss. Dette har vært gjort før med hell når påmeldingen har vært stor nok. Men da må som sagt flere begynne å reise med bussen.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Straffe!!!"I min tid pÃ¥ bortebuss kalte vi dem for "bønder" som reiste hovedsakelig for fylla og ikke for 90 minutter med foppa.  
Legg ned hele klubben!

BrannSupporter

Jeg ser VIF blir nevnt her med tanke på hvor mange de har på bortekamper i forhold til oss osv..

Her er en oversikt over hvor mange VIF-supportere som har reist på bortekamper denne sesongen. Hentet fra www.vpn.no.

24. serierunde, søndag 16. oktober klokka 18.00 (TV-kamp):
Viking - 600 tilskuere


22. serierunde, søndag 25. september klokka 20.15 (TV-kamp):
Start - ca 1.450 tilskuere *


NM semifinale, onsdag 21. september klokka 19.00 (TV-kamp):
Lillestrøm - 2.115 tilskuere


20. serierunde, tirsdag 13. september klokka 19.00 (TV-kamp):
Fredrikstad - 1.800


Champions League, 3. kvalifiseringsrunde tirsdag 24. august klokka 20.30 (TV-kamp):
Club Brugge - 1.036 tilskuere


18. serierunde, lørdag 13. august klokka 16.00:
Aalesund - 1.346 tilskuere


Champions League, 2. kvalifiseringsrunde onsdag 3. august klokka 17.00 norsk tid (TV-kamp)
FC Haka - 177 tilskuere


15. serierunde, lørdag 30. juli klokka 19.00 (TV-kamp):
Brann - 570 tilskuere


NM fjerde runde, torsdag 30. juni klokka 19.00:
Start - 145 tilskuere


12. serierunde, mandag 27. juni klokka 19.00 (TV-kamp):
Rosenborg - 678 tilskuere


10. serierunde, søndag 12. juni klokka 20.15 (TV-kamp):
Lyn - 4.517 tilskuere


8. serierunde, søndag 22. mai klokka 20.05 (TV-kamp):
Lillestrøm - 2.025 tilskuere


6. serierunde, søndag 8. mai klokka 18.00:
Bodø/Glimt - ca 30 tilskuere *


4. serierunde, søndag 1. mai klokka 18.00:
Tromsø - ca 420 tilskuere*


3. serierunde, søndag 24. april klokka 18.00 (TV-kamp):
Molde - 326 tilskuere


1. serierunde, søndag 10. april klokka 20.15 (TV-kamp):
Ham-Kam - 1.830 tilskuere

monzilla

La oss ikke glemme at når det gjelder bortekamper mtp reisestrekning så har VIF en gedigen fordel da.
Er sikker på at dersom vi hadde hatt to timer maks reisetid med kjøretøy til halvparten av eliteserielagene kunne vi ha stilt med minst like gode tall.

Bataljonen

Som Henk skriver i et innlegg lengre oppe så jobber vi med alternative reisemåter mtp neste år. Vi skal snart i møte med SAS bla for å diskutere et samarbeid.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Gull2006

Quote from: "Bataljonen"Som Henk skriver i et innlegg lengre oppe så jobber vi med alternative reisemåter mtp neste år. Vi skal snart i møte med SAS bla for å diskutere et samarbeid.


Herlig! Det hadde vært sinnsykt bra om dere klarte å sy i sammen en avtale der!

Bataljonen

Vi har også på ny prøvd å få en dialog med NSB men de er rimelig lunkne til et samarbeid med oss, så den saken er grei. Som sagt prøver vi å se hva avtale vi kan få mtp fly.

Når det gjelder borteturer ønsker vi å se på hva forbedringer vi kan gjøre til neste år. Gode innspill/tanker og ideer kan sendes på mail til styret.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

uptas

Fly og tog-avtaler er vel og bra. Men i disse dager så får en jo buss til oslo for 49, tog for 199 og fly for 349. Tviler på at Bataljonen, eller noen andre organisasjoner/bedrifter for den sags skyld, fikser noe som kan matche dette.

VIF-folka er forresten sauer som gjør som Klanen bestemmer. Brann-supportere er individer som handler selv. Bortsett for Stavangerturen har vel ikke Bataljonen hatt flere organiserte enn en buss(tror jeg da), men antallet er jo intet annet enn imponerende for det.

uptas

antallet på stadion...... Skulle det være ja

Ã?ge

Quote from: "uptas"Fly og tog-avtaler er vel og bra. Men i disse dager så får en jo buss til oslo for 49, tog for 199 og fly for 349. Tviler på at Bataljonen, eller noen andre organisasjoner/bedrifter for den sags skyld, fikser noe som kan matche dette.



Problemet er jo at nff flytter kampene på kort varsel.
Då er det ikke lett å få tak i de billigste billettene.

Gull2006

Quote from: "uptas"
VIF-folka er forresten sauer som gjør som Klanen bestemmer. Brann-supportere er individer som handler selv. Bortsett for Stavangerturen har vel ikke Bataljonen hatt flere organiserte enn en buss(tror jeg da), men antallet er jo intet annet enn imponerende for det.


Hehe.. Der har vi den naive.. eller joviale instillingen igjen. Tror du virkelig at det er slik? Klanen er flinke supportere. De er flink på synging, tifo, hjemme- og borteoppmøtet er veldig bra også. Men dette er først og fremst den "harde kjernen" i Klanen (som er en god del større en vår).

Vi hadde vel vært sauer vi også om vi hadde hatt muligheten til det!

Tror også at de fleste fra Klanen reiser uorganisert, slik som oss..
Vi legge til at jeg ikke liker Klanen, ikke på noen måte. Men vi har faktisk en del å lære fra bøndene! De er jo tross alt en av Nordens aller beste supporter-grupper.

Vi har faktisk et ganske bra borteoppmøte, men det er ikke så mye futt i oss. Vi må bli flinkere på syngedelen! Og det skal sies at mange av de som møter opp på bortekamper ikke er syngede supportere..

Stalin

Kan det ha noe med at av alle sangene våres nesten inneholder Bergen og er ofte ikke-Bergensere på bortekamper og tror de er lite keen på å stå å synge om Bergen..

Atlet Orvanger

Dere refererer hele tiden til Klanen og hvor fantastisk de er, og hvorfor er de så "fantastiske"? Jo, fordi medlemmene gjør noe selv, de sitter ikke på ræven og venter på at styret i Klanen skal sy puter under armene deres så de kan komme på kamp, se TIFO og kose seg uten å selv å løfte en finger. Her i Bergen har vi et styre som prøver å stable en supporterklubb på bena, og utenom et fåtall ildskjeler sitter resten og syter og klager over hvor elendigt alt er og hvor mye bedre Klanen er.

FOR EN PATETISK GJENG!

Tror dere at fordi der betaler 200 kr i året så skal 10 personer i styret dikke og kose med dere en hel sesong? Klart de skal være med å tilrettelegge for borteturer, TIFO og fremme vår sak, men det krever et minumum av engasjement fra oss også. Og da tenker eg ikke på den utrettelige sytingen som foregår her på forumet som mangler sidestykke i supporternorge.

Gull2006

Quote from: "Atlet Orvanger"FOR EN PATETISK GJENG!

Tror dere at fordi der betaler 200 kr i året så skal 10 personer i styret dikke og kose med dere en hel sesong? Klart de skal være med å tilrettelegge for borteturer, TIFO og fremme vår sak, men det krever et minumum av engasjement fra oss også. Og da tenker eg ikke på den utrettelige sytingen som foregår her på forumet som mangler sidestykke i supporternorge.


Pisspreik! Klanens ledelse har gjort en god jobb. Ut i fra det du skriver så har du tydeligvis ikke peiling på hvordan en slik organisasjon må styres. Det føles som om vi surrer rundt som en gjen med hodeløse kyllinger.. Faktumet er jo at vi er en saueflokk, og ledelsen i BBB skal fungere som gjetere; eller med andre ord, veiledere! BBB er ikke spesielt godt organisert, og de når på ingen måte ut til medlemmene sine. Hadde ikke jeg hatt internett, så hadde ikke jeg hatt noen som helst måte å oppdatere meg på når det gjelder BBB.

BBB appelerer ikke til "alle". Det er mange som syter og klager ja. Hadde BBB gjort en bedre jobb ville vel de fleste vært fornøyd? Jeg forventer egentlig ikke å få så mye igjen for de 200kr jeg betaler i medlemskapsavgift, men jeg forventer at BBB profilerer seg på en slik måte at de når ut til folket... For supportere finner du i alle aldre og samfunnslag.. og på tribunen er det lite forskjell mellom en advokat og en veiarbeider.

La Revolusjon!

uptas

Mitt poeng er at Klanen er VIF og VIF er Klanen. Jeg kjenner folk som ser noen ytterst få kamper per sesong men allikevel er medlem av Klanen. Slikt er det ikke i Bergen. Bataljonen er på ingen som helst måte Brann. Bra eller ikke kan vi sikkert være uenig om (også), men slik er det.

BST og nå Bataljonen har stort sett alltid blitt assosiert med store stå og det er veldig mange fornuftige syngende og reisende supportere som av den grunn ikke er medlem. Bra eller ikke, men jeg synes nå det er bedre med tenkende individer enn en saueflokk som henger seg på en mote.

Go Up