• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Bataljonen, ting må gjøres!

Started by erikdale, October 24, 2005, 14:49:28 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

erikdale

Skriver her en liten liste med forslag til ting som burde gjøres for å bedre samholdet, og organiseringen i bataljonen.

1. Bataljonen må profilere seg som en inkluderende supporterklubb. Per i dag kjøres det en linje som sier "Ja, alle er velkommen. Unntatt personer under 18, kvinner, menn med barn osv.". Vet dette er et image som ikke er blitt aktivt promotert, men dette er inntrykker blant Bergens innbyggere, derfor får heller ikke bataljonen flere medlemmer. Kjør kampanjer for å verve barn, for gjennom å verve barn når man foreldre. Og stadion skal fylles til randen hver eneste kamp, enten det er av foreldre, barn eller syngende supportere.

2. Slutt å jakte på "fjortissene". Dette er et problem sier mange, men jeg er sterkt uenig. Syngende supportere skaffer seg billetter i god tid før kamp, derfor er det ingen grunn til å tro at disse blir presset ut av "fjortisser". Og da er det mye bedre med et fullsatt stadion enn et halvtomt ett. Rett fokuset andre veien. Gå aktivt ut for å oppfordre disse ugndommene til å komme til oss. For på den måten vil vi skape syngende supportere som føler seg inkludert, fremfor mobiltastere som kun er der fordi typen dro dem med.

3. Sett ned en arrangementkomite. Dette er noe som eksisterer i alle skoler og samfunnslag, og er med på å styrke samholdet betydelig. Sommerferiefest o.l. på arenum ville vært helt rått. Planlegg i god tid, gå aktivt ut og reklamer for dette på hjemmekamper og i byrom ellers. I dag har vil vel kun avsparkfest og cupfinalefest, og avsparkfestene er forbeholdt de som går på fotballpuben ofte nok.

4. Svelge stolhetene deres litt. Opprett mini-bataljonen. Det er bare et tidsspørsmål før dette må komme, og jo før jo bedre. MEN, ikke gå ut med den innstillingen at "her kan vi kvitte oss med fjortissene". mini-bataljonen må være et tilbud for den enda yngre generasjon, slik at når de blir 14 + så er de "utdannet" syngende supportere, ikke mobiltastere.

5. Brann er i dag er lovemark! Et av få i verden. Men ikke tro at det betyr at man ikke lenger trenger å bygge opp varemerket. Coca-Cola er et annet slikt lovemark, men de reklamerer som bare det allikevel. Selg klistremerker, ikke av bataljonen, men av brann! Billige, og små. Av typen man kan ha i lommen. På den måten vil byen (og turistene i den) se brann overalt i byrommene, og dette er en billig og veldig effektiv måte å bygge et varemerke på!

6. Ved ALLE inngangene bør det være en eller annen som selger FLAGG og skjerf, evt annet tifo som synes! Disse skaper en kjempeeffekt når spillerne entrer banen og er alt for dårlig markedsført i dag.  Og prøv å gjør produktene så billig som mulig, kjør aktivt for å få produktene delvis sponset (uten sponsornavn på selvsagt, så langt det lar seg gjøre). Da vil folk kunne kjøpe som gale, og ikke minst, kunne kjøpe nytt dersom noe blir ødelagt! I dag lar folk være å kjøpe falgg fordi de mistet et flagg i 1995 og har ikke lyst å sløse mer penger på et nytt et som de også kommer til å miste!

Flere ideer bees postet her!
f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Nixon

Quote from: "erikdale"1. Bataljonen må profilere seg som en inkluderende supporterklubb. Per i dag kjøres det en linje som sier "Ja, alle er velkommen. Unntatt personer under 18, kvinner, menn med barn osv.". Vet dette er et image som ikke er blitt aktivt promotert, men dette er inntrykker blant Bergens innbyggere, derfor får heller ikke bataljonen flere medlemmer. Kjør kampanjer for å verve barn, for gjennom å verve barn når man foreldre. Og stadion skal fylles til randen hver eneste kamp, enten det er av foreldre, barn eller syngende supportere.


Et poeng her er om det er BBB som skal fylle Stadion. Om ikke BBB heller skal konsentrere seg om å være en best mulig supporterklubb for den syngende delen av publikum. De som vil stå, de som foretrekker å sitte, men fortsatt synge, de som driver med tifo, de som reiser på bortekamper osv. Og så får heller Brann ta seg av resten.

Ellers synes jeg at innlegget var en litt forvirrende miks av hva du mener BBB bør gjøre og hva Brann bør gjøre...
Rød makt på Hansa

Lurkin

Berømte Brann fra Bergen

krøvel vellevold

Quote from: "erikdale"Brann er i dag er lovemark! Et av få i verden.  !


Enda en som overdriver Branns posisjon. Helt utrolig at folk er så sneversynte at de tror at bergenserne har et "helt unikt" forhold til Brann! I hvert fall på VERDENSBASIS... I så fall skulle det jo vært 60 000 på alle kamper, og en helt sinnssyk stemning! Det er såvidt vi har høyere snitt enn AaFK og Viking!!! Våkn opp!
Legg ned hele klubben!

viks

BBB er en forholdsvis ung organisasjon, og i så måte så vil jo ikke alt være på plass fra første stund.

Nå har det imidlertid gått noen år siden etableringen av BBB og jeg kan ikke se den helt store progresjonen i organisasjonen.

Det er jo forsåvidt viktig og ikke være helt historieløse i denne sammenheng også. Vi vet jo alle hvorfor BBB ble stiftet. Når det er sagt, så har vel mange av gründerne nå trukket seg ut, og overlatt en del av ansvaret til nytt og friskt blod.

Syntes likevel og se en tendens til at BBB er blitt norgesmester i og danse etter Branns pipe. Eksempelvis er jo i stadion saken, der de har infunnet seg med i mine øyne en lite tilstrekkelig løsning neste år. Hva hadde skjedd om Henk og co hadde nektet og ta felt S? Hadde det virkelig skadet og prøvd? Jeg mener nei..
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

Kristoffer M

Kunne det vært en idé nå når vi får nye tribuner, BBB flyttes, og en ny sol skinner opp over Løvstakken, å tenke på dette med innsamling av penger til TIFO, og annet supporterarbeid? Hva med å lage ordentlige kasser ved hver inngang/utgang til Stadion, slik at folk som ønsker det kan putte på en liten skarv, og bidra til å øke underholdingen i form av bluss, konfetti og kasteruller før kamp. Men jeg foreslår at det bør være skikkelige, solide metallkasser, gjerne røde. Og ikke bøsser (som bør være forbeholdt veldedige organisasjoner). Ei heller simple vaskebøtter, bl.a. sett brukt på Viking Stadion, da dette blir sett på som useriøst.

krøvel vellevold

Quote from: "viks"Syntes likevel og se en tendens til at BBB er blitt norgesmester i og danse etter Branns pipe. Eksempelvis er jo i stadion saken, der de har infunnet seg med i mine øyne en lite tilstrekkelig løsning neste år. Hva hadde skjedd om Henk og co hadde nektet og ta felt S? Hadde det virkelig skadet og prøvd? Jeg mener nei..


Bataljonen skal i møte med Brann denne uken, og bl.a diskutere plassering i 2006-sesongen. På den annen side syns jeg folk er litt for opphengt i denne ene sesongen! Noen av oss har stått på den elendige SS-tribunen siden rundt 1990, og for oss er ikke ett års venting lenge! Vi har ventet 42 år på gull, og det blir nok ikke neste år heller... Man bør kunne klare å vente et år til på en god tribune, HVIS Brann ikke går med på Bataljonens ønske for 2006-plassering! Hansa - verdt å vente på!
Legg ned hele klubben!

henk

synest du har en del konstruktive forslag her erikdale, men er enig med nixon at det er ting her som Brann eventuelt må se på og ikke BBB. Ellers så ønsker vi i styret at forslag som dere ønsker å ta opp skal komme på mail og ikke her i forumet. Vil også si at flere av de tingen du nevner har og kommer videre til å være et tema for styret. Vi som sitter i styret har jobber og skole utenom det styrevervet vi har, så vi rekker ikke over alt på en gang selv om vi innimellom ønsker det, så ting vil forhåpentligvis komme på plass etter hvert. Ellers så oppfordrer jeg de som har konstruktive forslag til å sende de på mail til styret@bataljonen.no for videre vurdering. Når det gjelger deg viks så vet jo du egentlig ikke hvor vi står pr dags dato i stadionsaken, til opplysning så kan jeg fortelle at alt i den saken ikke er ferdig enda. vi driver forsatt møtevirksomhet med Brann så om det blis S eller ikke vil snart vise seg
enk Ekerhovd
Nå som privatperson

BrannSupporter

Det virker jo som Brann har bestemt seg:


Bataljonen vil til neste sesong bli plassert på felt S, alle som har hatt partoutkort i 2005 på felt Q, vil få tilbud om kjøp av plasser på S-feltet

http://www.brann.no/index.php?mapping=147

krøvel vellevold

Dette som nå har dukket opp på Brann.no under "Partoutkort 2006" i margen, tyder imidlertid på at BBB kanskje er litt seint ute...:

Sitat:
"Dere som sitter på søndre-tribune og i Hansasvingen vil få tilbud om fornyelse av de samme plassene dere har idag til sesongen 2006. Dette brevet sendes også ut i løpet av november.

Bataljonen vil til neste sesong bli plassert på felt S, alle som har hatt partoutkort i 2005 på felt Q, vil få tilbud om kjøp av plasser på S-feltet"

Sitat slutt.

Ikke akkurat lovende dette! Vi supportere står ikke akkurat høyest i kurs oppe på Stadion. Det er f.eks. ingen fra Brann som går ut i avisen og sier: "Vi vil ha flere syngende supportere på Stadion. Nå skal vi legge forholdene til rette for de syngende supporterne." Sponsorer, VIP'er, kvinner og barn derimot... DET er hva de satser på der oppe!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "erikdale"1. Bataljonen må profilere seg som en inkluderende supporterklubb. Per i dag kjøres det en linje som sier "Ja, alle er velkommen. Unntatt personer under 18, kvinner, menn med barn osv.". Vet dette er et image som ikke er blitt aktivt promotert, men dette er inntrykker blant Bergens innbyggere, derfor får heller ikke bataljonen flere medlemmer.  !


Dette var jo merkelig, for jeg vil nå si at det inntrykket folk har av Bataljonen, er jo nettopp at det ER mange "personer under 18 og kvinner" der! For folk flest så er det også slik at Bataljonen = Store Stå, så det ville jo være merkelig hvis folk trodde at ikke nettopp de nevnte gruppene er velkommen i Bataljonen! Det er jo bare å se hvem som står på Store Stå...
Legg ned hele klubben!

rødesk

eg sier med en gang at felt S er uaktuelt for meg, så det blir nok hansa på meg til neste sesong..
oen må gå...!

Brann69

Quote from: "krøvel vellevold"Ikke akkurat lovende dette! Vi supportere står ikke akkurat høyest i kurs oppe på Stadion.


Felt S er og blir en tragedie. Stuet bort i skammekroken.
Var SS en tragedie så vil iallefall nedturen fortsette på felt S. Hvor mange gidder å se kampen fra en bortgjemt krok? Ikke
jeg ihvertfall..  :evil:  Finnes det verre alternativ? Plasseres vi der er det et tydelig signal om at vi ikke står særlig høyt i kurs hos sportsklubben.
Må vi på død og liv ha de billigste plassene på stadion, eller kan man være villig til å betale noe mer for en mer attraktiv plassering? Vil jo tro at vi blir plassert på et så dårlig felt fordi vi gir for lite i klubbkassen?
Antar at det er flere enn meg som ikke har stått på SS fordi det har vært billig å stå der.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "Brann69"[  .
Må vi på død og liv ha de billigste plassene på stadion, eller kan man være villig til å betale noe mer for en mer attraktiv plassering? Vil jo tro at vi blir plassert på et så dårlig felt fordi vi gir for lite i klubbkassen? .


Nå skal det i rettferdighetens navn sies at hvis vi skal stå på noen sittetribune, så må det nødvendigvis bli på en av endene - hvis vi ikke skal ta hele tribunen selv! Dette selvsagt fordi stående fans sperrer utsikten for dem som sitter rett ved siden av! Så jeg tror ikke folk skal forvente en plassering midt på en tribune med sittende folk på sidene...
Legg ned hele klubben!

Nixon

Krøvel Krøvel. Skal si du skifter fort fra optimisme til bunnløs pessimisme. Var det ikke du som nettopp skrev "På den annen side syns jeg folk er litt for opphengt i denne ene sesongen! Noen av oss har stått på den elendige SS-tribunen siden rundt 1990, og for oss er ikke ett års venting lenge! Vi har ventet 42 år på gull, og det blir nok ikke neste år heller... Man bør kunne klare å vente et år til på en god tribune..."

Ha nå litt tillit til BBB og Brann her folkens. Felt S neste år var vel som forventet. Og ingenting tyder på noe annet enn Hansa året etter!
Rød makt på Hansa

Brann69

Da er jo spørsmålet om det er mulig i tillegg å få tildelt en mindre/større gruppering et annet sted på stadion for de som ikke er intessert i å flytte over på felt S, men som da istedet kan tenke seg å SITTE et sted hvor det er mulig å være sammen med andre som er interessert i å skape trøkk og stemning på stadion. Det som kommer til å skje med felt S er at mange syngende supportere kjøper seg sete et annet sted på stadion, og gruppen blir enda mindre enn den har vært i år. Etter at vi flyttet i 99, så var det svært mange som ikke fulgte med tilbake på SS etterpå.
Faktisk så ville øverst på hansa tribunen være bedre enn i kroken på felt S, og der kunne vi vell stått uten å forstyrre for mange sittende?  Uten at jeg nødvendigvis mener at det er noen spesielt bra plass det heller..

syma

Er felt S så mye dårligere enn nedre hansa da?
Noen som har erfaring fra dette?

Skulle tro at det vil være lettere å bedømme offside/ikke offside fra siden enn fra bak mål?

Nå må folk slutte å være så sutrete og si at de ikke vil stå der, flytter til hansa med en gang osv. Hvilken hensikt har det da? Blir jo ikke noe bedre på BBB feltet slik...

Det positive er jo at vi får en høy tribune, som det blir mye lettere å synge samstemt og starte sanger på osv.

Noe må gjøres for å få opp stemningen, og da hjelper det ikke at mange bare skal løpe sin vei for de ikke får viljen sin. Håper og tror at folk støtter BBB. De gjør helt sikkert det de kan.

Ps. Stemningen igår må vel ha vert årsverste? Litt synd siden det var siste SS kamp.

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"Krøvel Krøvel. Skal si du skifter fort fra optimisme til bunnløs pessimisme. Var det ikke du som nettopp skrev "På den annen side syns jeg folk er litt for opphengt i denne ene sesongen! Noen av oss har stått på den elendige SS-tribunen siden rundt 1990, og for oss er ikke ett års venting lenge! Vi har ventet 42 år på gull, og det blir nok ikke neste år heller... Man bør kunne klare å vente et år til på en god tribune..."

Ha nå litt tillit til BBB og Brann her folkens. Felt S neste år var vel som foventet. Og ingenting tyder på noe annet enn Hansa året etter!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "syma"Er felt S så mye dårligere enn nedre hansa da?
Noen som har erfaring fra dette?


Er jo flere supportergrupper som står i enden av en langside, Lillestrøm og B/G sine supportere for eksempel. Og de ser jo ut til å trives...

Ellers kan det jo være at Brann og BBB kan trekke Klokkesvingen opp av hatten neste vår når de ser fremdriften på den tribunen. Såvidt jeg har fått med meg skal ikke Brann selge partoutkort til Klokkesvingen neste sesong. Er i alle fall noe BBB bør snakke med Brann allerede nå!
Rød makt på Hansa

Gull2006

Quote from: "erikdale"
2. Slutt å jakte på "fjortissene". Dette er et problem sier mange, men jeg er sterkt uenig. Syngende supportere skaffer seg billetter i god tid før kamp, derfor er det ingen grunn til å tro at disse blir presset ut av "fjortisser". Og da er det mye bedre med et fullsatt stadion enn et halvtomt ett. Rett fokuset andre veien. Gå aktivt ut for å oppfordre disse ugndommene til å komme til oss. For på den måten vil vi skape syngende supportere som føler seg inkludert, fremfor mobiltastere som kun er der fordi typen dro dem med.


Er ikke enig. Det er først og fremst fjortissene som skremmer vekk de andre. Hvem har lyst å stå på SS sammen med alle 14-åringene? Da er det greiere på Hansa, selv om det ikke blir sunget så mye der.
Om BBB skal gjøre noe, så må det bli å finne en mellomting. Noe som kan være akseptabelt for alle parter. Få de gamle tilbake, og gi fortissene et annet alternativ. De kan verken synge høyt eller i takt. det har vi fått bevist de siste sesongene. Mens gamlegutta kan dette med å synge!!

fettnok

hvor er felt s. skaff meg ett oversiktskart.
ette går aaaaaldri bra!

enavgutta

Er ikke planen å ferdigstille Klokkesvingen til sesongstart 06 da? I såfall er det underlig at ikke SS blir flyttet til nedre Hansa.. så kan vi sittesvin sette opp litt lenger opp bare.

Yngve

Quote from: "enavgutta"Er ikke planen å ferdigstille Klokkesvingen til sesongstart 06 da? I såfall er det underlig at ikke SS blir flyttet til nedre Hansa.. så kan vi sittesvin sette opp litt lenger opp bare.


Det er vel planen,, men best å vere føre var i tilfelle dei ikkje klarar å byggje ferdig til sesongstart.

Men det generelle problemet med å flytte bort til S ser eg ikkje. Som nixon har nemt så er det fleire grupper her i landet som står på enden av ei langside. I tillegg får me spreidd stemninga meir, no er jo trøkket best når Brann spelar mot hansaen, kan kome seg når dei spelar i retning klokkesvingen og no.

Og ikkje minst, no får dei ei skikkeleg tribune å stå på. SS er jo kanskje verdens dårlegaste tribune, no får SS eit felt som dei kanskje kan fylle, det er bratt så det ser visuelt sett betre ut med eit raudt felt, kanskje med flagg, ikkje minst med skjerf og evt stordrakt/byvåpen o.l. Dei kjem nærare tak, og dermed betre akustikk. Samstundes kan det vere enklare å få med dei som sit bortover på hovudtribuna (dagens) og dermed få ei kurant stemning der borte og.

I forhold til dagens situasjon er det berre vinn vinn.

EPPY


syma

Kan du utdype hva som er så gale med felt S?

Northside

Quote from: "syma"Kan du utdype hva som er så gale med felt S?


Det er et avlangt felt som strekker seg fra bunnen av tribunen og helt opp, til og med kanari har større og bredere felt en felt s.

På felt s regner det rett inn fra ene siden (dersom det ikke skjer noe under utbyggingen), selve feltet er nesten plasert forbi selve banen, dvs du ser rimelig dårlig der. (sikkert en grunn til at det er siste plassen folk kjøper sittebillett på).

Gjengen rundt selve feltet synger aldri, dvs det blir endå vanskligere å få med seg flere folk. I tillegg er vel feltet mindre enn bbb-feltet no?

Det egner seg heller ikke for tifo, ingen steder å henge opp bannere. Neste er at mosaikk funker der ettersom vi har seter, men resten av tribunen og folkene som sitter der egner seg ikke for tifo!

Eneste er stor-flaggene, vi slipper å stå på banen siden det er en liten plass mellom setene og banen nedenfor feltet :)

DJ_ADG

et år der går ann, den tribunnen é fint for krepp ruller, får é ganske langt bort te side linjen. Det går ann å ha stor banner på helle "nye" delen av Gammle Sitte. Enten under eller over stolpene, faktisk muligens helle, har sett andre som klarer det selv med stolper.

Den tribunnen é sjeldent full så går vel også an å stå på side feltene når de ikkje é så full.
ær med å støtt tifo-gruppen med noen kroner, konto nummer 3628.52.72631 (merk tydelig med TIFO)

Professoren

Quote from: "Gull2006"
Quote from: "erikdale"
2. Slutt å jakte på "fjortissene". Dette er et problem sier mange, men jeg er sterkt uenig. Syngende supportere skaffer seg billetter i god tid før kamp, derfor er det ingen grunn til å tro at disse blir presset ut av "fjortisser". Og da er det mye bedre med et fullsatt stadion enn et halvtomt ett. Rett fokuset andre veien. Gå aktivt ut for å oppfordre disse ugndommene til å komme til oss. For på den måten vil vi skape syngende supportere som føler seg inkludert, fremfor mobiltastere som kun er der fordi typen dro dem med.


Er ikke enig. Det er først og fremst fjortissene som skremmer vekk de andre. Hvem har lyst å stå på SS sammen med alle 14-åringene? Da er det greiere på Hansa, selv om det ikke blir sunget så mye der.
Om BBB skal gjøre noe, så må det bli å finne en mellomting. Noe som kan være akseptabelt for alle parter. Få de gamle tilbake, og gi fortissene et annet alternativ. De kan verken synge høyt eller i takt. det har vi fått bevist de siste sesongene. Mens gamlegutta kan dette med å synge!!


Saa sant som det er sagt. Punkt 1 og 2 er fjas fra ende til annen. Samlingen av voksne menn som kan synge er det eneste positive som har skjedd i suppoter-utviklingen paa stadion paa mange herrens aar. Aa samle forskjellige mennesker finner jeg uproblematisk saa lenge disse har passert stemmeskiftet med god margin og er villig til aa bruke stemmen sin. Denne "invitere-barn og unge"-holdningen har fullstendig rasert stemningen og satt oss tilbake mange, mange aar. At noen enda ikke har innsett dette er helt utrolig.

krøvel vellevold

Quote from: "Professoren"[ . Aa samle forskjellige mennesker finner jeg uproblematisk saa lenge disse har passert stemmeskiftet med god margin og er villig til aa bruke stemmen sin.  .


Og tenk på alle de som heller aldri vil komme i noe stemmeskifte...
Legg ned hele klubben!

erikdale

f you're in the penalty area and don't know what to do with the ball, put it in the net and we'll discuss the options later

Professoren

Quote from: "erikdale"


Benekter du at dagens latterlige stemning har sammenheng med at feltet har blitt oversvoemt med fjortiser? Hvorfor er du saa livredd for aa vakne opp og legge sammen to og to? Hva er da grunnen til at stemningen har stupt til de grader samtidig som feltet har blit fylt opp av fjortiser og jenter? At de har tatt seg til rette skal jeg imidlertid ikke klandre dem for, forholdene har blitt lagt til rette for at dette skulle skje.

Jeg kan ikke fatte hvorfor folk er livredde for at det skal skade rekrutteringen av unge til stadion at de maa vente litt foer de kan staa med de syngende supporterene. De som er villig til aa ta tak naar de blir eldre blir vaerende andre steder paa stadion, og naar de blir eldre og staar med de syngende supporterne vil de forstaa. Jeg stod i mange aar i klokkesvingen foer jeg dro over i SS, og skjonner veldig godt hvorfor det er gunstig aa samle mennesker med kraftige stemmer for aa synge.

Alt slags mulig mennesker stod paa SS naar feltet var i sin storhetstid, og er enig i at aa samle alle i et felt er riktig. Men saa var ogsaa snittalderen til alle de forskjellige menneskene som stod paa SS ogsaa mange aar hoeyere enn i dag...

krøvel vellevold

Quote from: "erikdale": Trodde aldri eg ville si dette, men se og lær av klanen.  !


Ja, og Klanen består først og fremst av voksne menn! Likevel sutrer de også over at det er for mange fjortiser som bare henger der...

En annen ting: Jeg ser på det som en selvfølge at man begynner å gå på Stadion som "vanlig tilskuer" fordi man er interessert i BRANN. Deretter er det naturlig at man etter en stund finner ut at det kunne vært gøy å stått med de syngende supporterne. Det blir rart når folk debuterer som Stadion-gjenger på Bataljonsfeltet! Da må jeg spørre meg om de først og fremst er der pga miljøet og alt rundt, eller om de er der pga Brann. Eller som jeg sier om mange av Klansfolkene: De holder med VIF fordi de er med i Klanen, de er ikke med i Klanen fordi de holder med VIF!
Legg ned hele klubben!

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"En annen ting: Jeg ser på det som en selvfølge at man begynner å gå på Stadion som "vanlig tilskuer" fordi man er interessert i BRANN. Deretter er det naturlig at man etter en stund finner ut at det kunne vært gøy å stått med de syngende supporterne. Det blir rart når folk debuterer som Stadion-gjenger på Bataljonsfeltet! Da må jeg spørre meg om de først og fremst er der pga miljøet og alt rundt, eller om de er der pga Brann. Eller som jeg sier om mange av Klansfolkene: De holder med VIF fordi de er med i Klanen, de er ikke med i Klanen fordi de holder med VIF!


Nja, Krøvel. Jeg begynte rett på SS da jeg startet min Stadion-karriere. Hadde vært på en håndfull kamper med min far før den tid, men det var mest nedrykkskamper tidlig på 80-tallet da vi kjørte heis noen år. (Egentlig rart at jeg i det hele tatt kom tilbake...) Men da jeg første gang på egenhånd gikk på Stadion gikk jeg som sagt rett på SS. Noe jeg syntes var helt naturlig.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Nixon"
Quote from: "krøvel vellevold"En annen ting: Jeg ser på det som en selvfølge at man begynner å gå på Stadion som "vanlig tilskuer" fordi man er interessert i BRANN. Deretter er det naturlig at man etter en stund finner ut at det kunne vært gøy å stått med de syngende supporterne. Det blir rart når folk debuterer som Stadion-gjenger på Bataljonsfeltet! Da må jeg spørre meg om de først og fremst er der pga miljøet og alt rundt, eller om de er der pga Brann. Eller som jeg sier om mange av Klansfolkene: De holder med VIF fordi de er med i Klanen, de er ikke med i Klanen fordi de holder med VIF!


Nja, Krøvel. Jeg begynte rett på SS da jeg startet min Stadion-karriere. Hadde vært på en håndfull kamper med min far før den tid, men det var mest nedrykkskamper tidlig på 80-tallet da vi kjørte heis noen år. (Egentlig rart at jeg i det hele tatt kom tilbake...) Men da jeg første gang på egenhånd gikk på Stadion gikk jeg som sagt rett på SS. Noe jeg syntes var helt naturlig.
Legg ned hele klubben!

Xminator

Nettopp Krøvel, og akkurat derfor blir ikke BBB/SS/Hansa noen gang Klanen.

Toa

En ting er å stå på storestå, en annen ting er å komme på VIP området på storestå (innenfor gjerdet som skiller VIP folka fra de vanlige supporterne) og bruke VIP inngangen for de som har VIP-kort (medlemskap i BBB).
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

brannfrik

skjønner ikkje helt at det e noe problem.. det kreves medlemsskap for å stå blant de fleste supportergjenger i Norge så det e ikkje noe uvanlig.. derimot var vi bortskjemt altfor lenge med at man ikkje trengte medlemsskap i bst/bbb for å komme inn på ss, og hadde man hatt dette fra begynnelsen av e det ikkje sikkert at det problemet vi har i dag ville oppstått i det hele tatt og i alle fall ikkje på den måten det har gjort..

Nixon

Quote from: "krøvel vellevold"


Uenig. I mitt tilfelle kom det samtidig. Jeg var fra før Brann-interessert, men jeg ble skikkelig fan med det samme jeg trådde inn på SS den høstdagen i 1988.

For jeg vil tro at det er lettere å bli Brannfrelst når man kommer til et aktivt og levende miljø der man synger og ellers kan få utløp for følelsene sine. Sammenlignet med å stå helt passiv i f.eks. Klokkesvingen eller sitte sammen med foreldrene på Gamle Sitte.
Rød makt på Hansa

Toa

Quote from: "brannfrik"skjønner ikkje helt at det e noe problem.. det kreves medlemsskap for å stå blant de fleste supportergjenger i Norge så det e ikkje noe uvanlig.. derimot var vi bortskjemt altfor lenge med at man ikkje trengte medlemsskap i bst/bbb for å komme inn på ss, og hadde man hatt dette fra begynnelsen av e det ikkje sikkert at det problemet vi har i dag ville oppstått i det hele tatt og i alle fall ikkje på den måten det har gjort..


Problemene til storestå begynte vel når disse tingene ble innført?
ribl! Utfordr! Takl! Slutt å putl! Sentr! Kontr! Samhandl! Utlign!!

Muse

Kanskje man skulle sett litt på sangene også?
Barten har i alle fall et poeng med dagens harselas.
http://barten.berntolav.com/
Så det.

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Nettopp Krøvel, og akkurat derfor blir ikke BBB/SS/Hansa noen gang Klanen.


Kjenner jeg deg rett, vil du vel helst at folk skal bli Store Stå-interessert før de blir Brann-interessert... Jeg for min del syns i hvert fall at folk bør stå på SS fordi de elsker Brann - ikke elske Brann fordi de står på SS!
Legg ned hele klubben!

Xminator

Ja, men da er vi jo helt enige, så hva er problemet? Vent litt, De skal stå på SS fordi de følger med Brann (dette elsker uttrykket er en fjortissak), men kun dersom der er over 175, har mannlige kjønnshormoner og ikke har for tynn stemme. Der er vi *ikke* enige :p

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"Ja, men da er vi jo helt enige, så hva er problemet? Vent litt, De skal stå på SS fordi de følger med Brann (dette elsker uttrykket er en fjortissak), men kun dersom der er over 175, har mannlige kjønnshormoner og ikke har for tynn stemme. Der er vi *ikke* enige :p


Må du ha det inn med teskje for tiende gang at jeg i utgangspunktet ikke vil ha kvinner og fjortiser VEKK, ei heller nekte noen nye av dem adgang, og heller ikke få dem til å føle seg lite velkommen? (Forutsatt at de er der for kampen - ikke først og fremst det sosiale rundt, men dette gjelder for mannfolk også). Men for syngingen sin del, er det en fordel at de som står der har kraftige/ dype stemmer. En supportergjeng skal jo for faen ikke høres ut som et pikekor eller publikum på en Boyzone-konsert!
Legg ned hele klubben!

Vidarvalium

Liten konkret ting som BBB kan bli bedre på: Få online betaling på betaling av det dere tilbyr. Dette er en smal og billig affære og vil bidra til flere støttespillere.....tror jeg;)


VidarValium

Bataljonen

Quote from: "Vidarvalium"Liten konkret ting som BBB kan bli bedre på: Få online betaling på betaling av det dere tilbyr. Dette er en smal og billig affære og vil bidra til flere støttespillere.....tror jeg;)


VidarValium


Dette er noe vi allerede har undersøkt litt. Vi må gå en runde med Sparebanken Vest og BBS vedrørende dette. Vi har en liten visjon om å få dette til. Den nye medlemsdatabasen vil bli videre utviklet til å kunne knyttes opp mot hjemmesiden vår slik at man selv kan vedlikeholde sine personopplysninger, samt melde seg inn via nettet og forhåpentligvis kunne få en betalingsløsning via siden vår. Dette skal være fullt mulig men det ligger endel jobb bak for å få det til.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Go Up