• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Den PINLIGE utbyggingen starter snart

Started by Truls Mulelven, October 24, 2005, 13:16:22 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Xminator

Quote


Temaet er debatert og utdebatert for lenge siden. Selv de meste skrivesalige av oss har innsett akkurat det og innser at Brann trenger ett nytt Stadion og at veien å gå er på eksisterende tomt. Høyde er regulert gjennom tidligere byggetillatelse, og det er ingen grunn til å tro at dette ville blitt forandret nå. Snarere tvert imot og etter lengre tautrekking.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med de planene som er lagt frem, håper på at gamle sitte rives ett år før planen og at Hansa bygges omm til 1.seksjonstribune og at svingene bygges tette. Det førstnevnte burde være en enkel sak. Om man sikter oppover Hansa ser man at de to seksjonene ligger i samme vinkel og høyde... Kanskje er dette grunnen til at man venter til etter 2007 med å rive Gamle sitte. Får man ønsket respons fra publikum blir det nok gjort de grep som skal til for å nå 22-23000 plasser - med samme byggehøyde rundt hele stadion.

Nixon

Er som Xminator skriver. Dette har blitt debattert grundig opptil flere ganger her på dette forumet det siste året. Og da mener jeg grundig!

Så jeg ser i alle fall ingen grunn til å gjenoppta den diskusjonen...
Rød makt på Hansa

Truls Mulelven

Greit..

Synes det er ille at de skal bygge den nordre langsiden med plass til kun 4000 for "fiffen".. Her kunne man uansett høyde på tribunen fått MANGE flere tilskuere. Skal de ha bredere seter med varme i ræven for at fiffen skal ha det "komfortabelt". Ikke bra i det hele tatt. Alle burde behandles likt. Tettere seter og mindre plass til å "mingle" på nordre langside, så hadde man uten problemer fått plass til 6000 på den langsiden. Vi er på kamp for å se kamp, ikke flotte oss i dresser og andre "fiffegreier".

Brann bør klare å få inn 24-25000, selv med dagens "regulering".

Truls Mulelven

Dere skriver at dette har vært debattert grundig. Greit nok det, men slik jeg ser det så har dere ikke klart å påvirke utbyggerne i det hele tatt. Burde ikke ledelsen i Brann høre litt på hva bergenserne ønsker. Jeg har snakket med sikkert et par hundre bergensere om dette, og jeg tror jeg ikke tar hardt i når minst 80% mener at stadion blir altfor liten. Hvorfor får ikke majoriteten av bergenserne sin stemme hørt. 20.000 er definitivt for lite for fremtiden.

krøvel vellevold

Jeg gidder ikke komme med hele argumentasjonsrekken enda en gang, men konkludere med at det har vært nok av overambisiøse prosjekter i denne klubben. Syns det er flott at det satses nøkternt, uten fare for å sette klubben i bunnløs gjeld. En annen ting: Det er for seint å diskutere dette nå!
Legg ned hele klubben!


Xminator

Nå må man forholde seg til virkelighetens verden. Den sier utbygging på Stadion og innenfor eksisterende byggeløyver.

4000 bortkastet? Det er faktisk disse 4000 plassene som finansierer prosjektet.

Jeg gleder meg over at vi får 18500 sitteplasser i 2006. Det er ett kvantesprang i forhold til de siste 10 årene!

Yngve

Quote from: "Truls Mulelven"


Det kosta i alle tilfelle 30 - 40 millionar i kristiansand for 4 000 ekstra plassar, så reknar med det vert mykje det samme her i byen.. Så det er ein viss økonomisk forskjell..

Eit kjapt reknestykke:

35 000 000 kroner for 4 000 ekstra plassar = 8750 kroner per plass. Reknar du då 200 kroner per billett går det over 43 kamapr før det eine setet er betalt. Og når du veit korleis foppallpublikumet i Bergen er, så kan det gå langt tid.. Jamfør 1998 sesongen og dei fleste seongane før (sjeldan over 11 000 i snitt)

Superjack

Quote from: "Truls Mulelven"

Bare noen få meter høyere tribuner vil kunne gi tre-fire flere seterader. Dette vil være nok til fremtidens publikumsramme rundt kampene.
Truls
Brannsupporter.

krøvel vellevold

Legg ned hele klubben!

Lurkin

Eneste jeg er misfornøyd med er plasseringen av de trofaste i 2006, men ettersom jeg tviler på at jeg har råd til sesongkort som den studenten jeg er så bryr det meg lite. Pluss jeg har risikoen for at militæret vil ha meg.

Ellers er jeg fornøyd, håper på et tak som dekker nedre delen av Hansa så ikke vi blir våt i 10 av 13 kamper.
Berømte Brann fra Bergen

Nixon

Det er så utrolig lettvint å komme eplekjekk inn her og skrive :
"Brann bør klare å få inn 24-25000, selv med dagens "regulering"."

Etter det jeg har fått med meg har Brann utnyttet det de kan ved dagens regulering fra kommunen.
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Brann bør ikke tenke utvidelse før de eventuelt har fullt hus på nesten alle kampene, selv i bunnstriden og midt på tabellen. Og skulle det knipe noe helt sinnssykt på plassen, så er det ikke verre enn at Nedre Hansas 1900 sitteplasser gjøres om til 3800 ståplasser. Og da vil kapasiteten på 20500 bli utvidet til 22400 - uten å bygge ekstra tribuner.
Legg ned hele klubben!

ole3000

Quote from: "Lurkin"Eneste jeg er misfornøyd med er plasseringen av de trofaste i 2006, men ettersom jeg tviler på at jeg har råd til sesongkort som den studenten jeg er så bryr det meg lite. Pluss jeg har risikoen for at militæret vil ha meg.

Ellers er jeg fornøyd, håper på et tak som dekker nedre delen av Hansa så ikke vi blir våt i 10 av 13 kamper.


Når det gjelder tak over Hansa må du nok opp til rad 7-8 før taket hjelper. Nedenfor det blir du nok våt skal du se, hvis det regner da;)
i går for en til!

Lurkin

"hvis" det regner..hehe, takk for opplysningen..

jeg skal nok lengre opp enn det, vinden er jo et helvete noen dager.
Berømte Brann fra Bergen

Candyman

Quote from: "Truls Mulelven"Er overrasket over at ingen har debattert dette her på forumet. Har lest en stund, og skaffet meg nettopp et brukernavn for å ta opp eksempelvis dette.
10% i 90 minutter eller 100% i 9 minutter?
Det er spørsmålet...

Truls Mulelven

NETTOPP!

Fridalen egner seg ikke til Brann stadion i dagens samfunn. Brann stadion burde vært bygget i sentrum av mange grunner. Infrastruktur er vel det beste argumentet, kapasitet et annet. Vi må innse at Brann ikke fremstår som et bydelslag som de gjorde vel stiftelsen og i de årene da stadion ble bygget. Dessverre så kan ikke nostalgikere forvente at stadion kan ligge der den ligger i fremtiden, da det vil tvinge seg frem et stort behov for en mye større stadion i årene som kommer. Vent og se!

kabelmann

Her må det protestplakater til. Vi må ned og marsjere i ring utenfor rådhuset: "Vi vil ha tomten - ja til Nygårdstangen! Vi vil ha tomten - ja til Nygårdstangen!". Og hvis ikke det hjelper så får vi ha noen reserveplakater liggende: "Ut med pakket! Ut med pakket! Vi stemmer på noen andre!". Og så tenker vi at med nye politikere ved makten, _da_ blir alt mye bedre. Da blir det rosenrødt og hallelujastemning. _Da_ får vi Nygårdstangen. Endelig. Men så får vi den ikke likevel. For det finnes ikke èn fordømt politiker i Bergen som er interessert i å bruke den til stadionformål.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Beistet

E det noen som vet hvor langt ned sitteplassene kommer på tribunene.?
Etter det eg ser på tegningene er det ikkje utnyttet plass helt ned til gresset, noe som man ser på noen baner i England. Dette er vel noe de kan utnytte dersom man trenger flere plasser om noen år!?

Ellers skal vi være glad vi får nytt stadion. Bare tenk på den god lyden som vil komme inne på det tette stadionet vi kommer til å få. De andre lagene kommer til å skjelve i buksene. :lol:

pusuren

Noen som vet hvor borte-seksjonen blir?

Henki

Quote from: "Truls Mulelven"Greit nok det, men slik jeg ser det så har dere ikke klart å påvirke utbyggerne i det hele tatt. Burde ikke ledelsen i Brann høre litt på hva bergenserne ønsker. Jeg har snakket med sikkert et par hundre bergensere om dette, og jeg tror jeg ikke tar hardt i når minst 80% mener at stadion blir altfor liten.


Den der blir litt drøy altså. Kan ikke i min beste vilje se at at 80% av Bergens befolkning (ihvertfall av de som har peiling på Brann) mener at Stadion blir for liten. Påstanden om 80% bør ihvertfall dokumenteres før jeg er villig til å ta den seriøst.
Grunnen til at det ikke kommer så veldig mange plusskommentarer om Nye Stadion her på forumet for tiden er vel kanskje det at vi som støtter utbyggingen har fått det som vi vil og lar intrigemakerne få spy ut eder og galle i fred.
Ballen skal fremover!

Eikeland

Etter det jeg har forstått har vi vel utbyggingsmuligheter i Hansasvingen? Hjørnene til Bon appetit og Radio 1 skal vel stå slik som de står nå. Dermed vil det være muligheter til å bygge ut fra 20 500 plasser til drøye 23 000(etter mine beregninger?)Hvis vi i det hele tatt har bruk for det. Da må vel nesten stårstarter begynne å se seg fornøyd og da.

Eikeland
eir Hasund

Truls Mulelven

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=294383

Hadde dette vært i Bergen hadde det ikke vært snakk om 30.000, men MYE mer....

20.000 er altfor lite folkens... Sorry!

Her er det tilbake til steinalderen.....

Ricky

Ja, vi er alle inneforstått med at Brann har et større potensiale enn 20.000 på lengre sikt. Det er også Brann klare over. Men de har reguleringsplaner å forholde seg til, og må nøye seg med rundt 20.000 seter, ihvertfall nå i første omgang. Blir tilskuerkapasiteten et problem, kommer de garantert til å se på mulighetene for å utvide Hansatribunen. I alle tilfelle, dette er et tema som i hovedsak står utenfor Branns egen kontroll. Hadde Brann fått frie tøyler på Nygårdstangen, så hadde det ikke blitt bygget stadion for 20.000, for å si det sånn. Det eventuelle ramaskriket hvis det blir for få plasser, får man rette mot sovjetkommunen vår, og Branns sidrumpede naboer i Gimleveien og Nymark velforening. Det er uansett bedre enn ramaskriket som hadde kommet om vi hadde måttet spille obligatoriske kamper i Stavanger og på Møre. Det er jo nesten bare flaks at dette ikke allerede har blitt en realitet.

Ricky

Quote from: "Truls Mulelven"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=294383

Hadde dette vært i Bergen hadde det ikke vært snakk om 30.000, men MYE mer....

20.000 er altfor lite folkens... Sorry!

Her er det tilbake til steinalderen.....



Stikkordet i den artikkelen er vel "Søndag kveld var det solgt 8 500 billetter.", hvilket sier det meste om gloryhunter-syndromet. Selv om Start uansett ville gå mot en kanonsesong, var ikke disse "30.000" interesserte i billetter før Start var oppe på førsteplass igjen.
Hvis 20.000 gloryhuntere blir stående uten billett den dagen Brann skal spille om gullet, så feller ikke jeg én tåre.

Truls Mulelven

Når vi vet at kun 4000 skal få plass på nordre langsiden, mens 6000 skal få plass i klokkesvingen, så sier det seg selv at vi kunne hatt mange flere sitteplasser på nordre langside med dagens regulering. Hvorfor skal fiffen få bredere seter og stor "mingleplass"? Hva er poenget med dette? Er man ikke på stadion for å se kamp? Liker ikke tanken på dette businessclasstullet, seksjon for kvinner og barn etc... Alle bergensere bør behandles likt, uansett lommebok. Vi kunne hatt plass til mange flere enn 4000 på nordre langside.

LandåsKongen

20 000 plasser på nye stadion er mer enn nok.
"Trykket" du snakker om tror jeg du overdriver.
Ny stadion kommer nok til å gi ett oppsving på antall besøkende men tror ikke vi må overdrive.
Klarer vi å fylle stadion i hver eneste kamp neste år så bør det være over all forventning.
Tanken på 10 000 tomme seter når brann ligger å strever midt på tabellen er ikke forlokkende.

Xminator

Quote from: "Truls Mulelven"Når vi vet at kun 4000 skal få plass på nordre langsiden, mens 6000 skal få plass i klokkesvingen, så sier det seg selv at vi kunne hatt mange flere sitteplasser på nordre langside med dagens regulering. Hvorfor skal fiffen få bredere seter og stor "mingleplass"? Hva er poenget med dette? Er man ikke på stadion for å se kamp? Liker ikke tanken på dette businessclasstullet, seksjon for kvinner og barn etc... Alle bergensere bør behandles likt, uansett lommebok. Vi kunne hatt plass til mange flere enn 4000 på nordre langside.


Uten mini-vip-plassene hadde det ikke blitt noe nytt stadion i utgangspunktet.

krøvel vellevold

Quote from: "Truls Mulelven"http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=294383

Hadde dette vært i Bergen hadde det ikke vært snakk om 30.000, men MYE mer....

20.000 er altfor lite folkens... Sorry!

Her er det tilbake til steinalderen.....


Helt alvorlig! Man bygger ikke stadion for menneskemengden som kanskje vil komme om om Brann skulle spille om gullet i siste serierunde. Dessuten overdriver du Brann-interessen noe sinnssykt! Den er ikke så fantastisk overveldende som du enkelte vil ha det til. Hvis den var det, så hadde folk gitt en f... om de måtte nøye seg med å stå på kampene. Og hvis det likevel var veldig viktig å sitte, så hadde de 12000 sitteplassene blitt utsolgt til alle kamper raskt etter at de blir lagt ut til salg. Det virker som logikken til enkelte er følgende: "I Sogndal bor det 6000, og de hadde 3000 i snitt for et par år siden. I Bergen bor det 240 000, og her er interessen mye større. Ergo må vi ha et stadion med plass til minst 150 000." Hvis folk må ha parkeringsplass rett utenfor inngangen, ledige plasser rett før kampstart til 4 personer ved siden av hverandre fra rad 10 eller høyere på det midterste feltet, skinnseter med rygg som legges bakover, osv. for å gå på fotballkamp, ja så er interessen rett og slett ikke stor nok! Brann Stadion per i dag er uansett hundre ganger bedre enn gamle Stavanger Stadion og Kråmyra, så det blir feil å vise til at de to har hatt en stor økning! Da VIF vekslet mellom toppmoderne Ullevaal og nedslitte Bislett for noen år siden, var det ikke noen forskjell av betydning i det hele tatt!

Og: Skulle Stadion bli fylt opp til alle kamper også i motgang, så er det bare å omgjøre Nedre Hansa til ren ståtribune, så øker kapasiteten med 1900 der!
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: "LandåsKongen"Tanken på 10 000 tomme seter når brann ligger å strever midt på tabellen er ikke forlokkende.


Det er noen som ser for seg at vi kommer til å ta gull og spille i CL hvert eneste år fremover + at publikumsinteressen for evig og alltid vil fortsette å stige...
Legg ned hele klubben!

Truls Mulelven

10.000 tomme seter? Idiotisk kommentar....

I år er det laveste antall besøkende 12.282. Det vil definitivt ikke bli færre med årene. At man i enkelte kamper ikke klarer å fylle stadion helt, er noe man må leve med, men en makskapasitet på 20.000 i Bergen....?

Tenk dere om...

Nixon

Bare et aldri så lite spørsmål her Truls Mulelven:
Kan du konkretisere hvor stor du mener at Stadion bør være?
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: "Truls Mulelven"10.000 tomme seter? Idiotisk kommentar....

I år er det laveste antall besøkende 12.282. Det vil definitivt ikke bli færre med årene. At man i enkelte kamper ikke klarer å fylle stadion helt, er noe man må leve med, men en makskapasitet på 20.000 i Bergen....?

Tenk dere om...


Tenk deg om selv! Hvilken garanti har man for at det ikke vil bli færre tilskuere med årene? Publikumsinteressen går i bølger. Det er ikke noe større interesse i Bergen nå enn i 1977. Den gang havnet vi på 6.plass med 14961 i snitt. I år kommer vi på 5.-7.plass med 14797 i snitt. I mellomtiden har snittet for Brann i øverste serie vært så langt nede som 7717 i 1981, dvs. bare fire år senere. I Sverige var det en boom for noen år siden, men også der går tallene nedover nå. 20 000 tilskuere på et stadion med 20000 plasser er bedre enn 22000 tilskuere på et stadion med plass til 30000. En annen ting: Jo større stadion, jo mindre vil behovet for partoutkort være. Hva skal man med partoutkort hvis man er sikret gode plasser selv om man venter med billettkjøpet til kampdagen? Se på Lerkendal og Ullevaal! Når RBK eller VIF spiller for 15000, så er det veldig glissent. Når Brann har spilt for 15000 på dagens Stadion, har det virket fullt. Det blir en mye mer intim og trykkende atmosfære hvis tribunene er fulle, og ikke er bygget for en eventuelt gullavgjørende sisterundekamp mot Rosenborg. Stadion er perfekt hvis det er fullt på nesten alle kamper når vi kjemper om gull, og vi fyller det på 4-5 kamper når vi er i bunnen eller har en uinteressant plassering midt på! Se på England! Der er det vel knapt en toppserieklubb som ikke har utsolgt på hver eneste kamp. Ingen klubber som bygger stadioner de bare klarer å fylle på de store kampene!

Det virker som om du er mer opptatt at vi skal ha større stadion enn Rosenborg, enn at vi skal ha et stadion som passer Brann...
Legg ned hele klubben!

kabelmann

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

krøvel vellevold

At det blir flere seter og flere plasser under tak, har vel uansett mest å si for de minst interessante kampene. Altså de som trekker 12000 nå. Dessuten selges det såpass mye billetter lenge før kampdagen at været nok ikke har så veldig mye å si. Folk som ikke gidder å løfte en finger og faktisk være tidlig ute med billettkjøpene (hvis det er så forferdelig viktig å få fire seter ved siden av hverandre sentralt på langsiden fra rad 10 og opp), ja så er de ærlig talt ikke nok interessert! Folk som går på Stadion bare for å ha et sted å henge (hvis de får puter sydd under armene), er bare ødeleggende for stemning og engasjement på tribunen!
Legg ned hele klubben!


kop

Quote from: "Yngve"
Quote from: "Truls Mulelven"


Det kosta i alle tilfelle 30 - 40 millionar i kristiansand for 4 000 ekstra plassar, så reknar med det vert mykje det samme her i byen.. Så det er ein viss økonomisk forskjell..

Eit kjapt reknestykke:

35 000 000 kroner for 4 000 ekstra plassar = 8750 kroner per plass. Reknar du då 200 kroner per billett går det over 43 kamapr før det eine setet er betalt. Og når du veit korleis foppallpublikumet i Bergen er, så kan det gå langt tid.. Jamfør 1998 sesongen og dei fleste seongane før (sjeldan over 11 000 i snitt)


Forutsatt at:
- Vi øker snittet med 4000 (i tillegg til den økning i snitt som allerede er påkrevd ved utbygging til 20.000)
- At inntektene ikke benyttes til spillerkjøp
- At inntektene er skattefrie
- At det er 0% rente på de 35''
- etc

Jeg forstår folk som ønsker en større stadion enn 20.000, men samtidig synes jeg det er fornuftig og nøkternt gjort av Brann-ledelsen å ikke la seg rive med og ta seg vann over hodet. Når vi høster fruktene av den nye stadion og overskuddet vises på bunnlinjen, kan vi starte planleggingen av ytterligere plasser. Inntil det skjer er jeg fornøyd med at vi unngår fadeser a la hansa-tribunen + oversatsning på spillerkjøp (som resulterte i konkurs). Vi har lært har vi ikke?
atred - The anger of the weak.
-Alphonse Daulet

krøvel vellevold

Quote from: "Truls Mulelven"


Riktig kapasitet i forhold til Lerkendal, Ullevål og Viking? Er det de andre sine stadioner som avgjør hva som er riktig kapasitet for oss?

To tre kamper med litt under 20000? Snakker du nå om gull hvert år?

Så plutselig sier du at de dårligst besøkte kampene vil øke til 16-17.000. Ja, akkurat derfor holder det med 20500...

Fotballinteressen vil øke i flere tiår til? Jada, Mr. Spåmann! Start din egen bedrift med skyhøye forventningsprognoser og du vil gå konk etter en uke! Det er sånne folk som deg, som starter bedrifter som går konk! Intet tre vokser inn i himmelen, og hvorfor ligger tilskuertallene på samme nivå nå som i 1977? Fordi interessen bare øker og øker???
Legg ned hele klubben!

pusuren

Prøver igjen, noen som vet hvor borte seksjonen blir?

atlascopo

Når den nye "hesteskoen" står ferdig skal vel de ha 20500 sitteplasser. Viser det seg at dette blir for lite, utsolgt 99% av kampene i flere år, Har de alltids muligheten å bygge igjenn siste to svingene, og vil dermed få 2000 ekstra plasser i Hansa. Noe som vil gi 22500 plasser.

Xminator

Nå vil neste sesong gi ett greit svar på hva flere sitteplasser og bedre fasiliteter betyr for publikumsinteressen rundt Brann. En ting Krøvel glemmer litt av og til er at større dekningsgrad på setene vil føre til høyere priser. Brann har allerede varslet at det blir dyrere å gå på Stadion. Akkurat det er i utgangpunktet ikke ønskelig.

Selv tror jeg ikke Branns plassering har for mye å si på tilskuertallet. Klart, om man får en thrilleravslutning med målforskjell i siste serierunde, så klare selv Jæger å selge Stadion. Om Brann kjemper i toppen 4 runder før slutt kontra ett Brann som roter midt på treet 4 runder før slutt. Det viser vel denne sesongen, men vi har sett det før også. Det virker neste som om fotball-laget Brann betyr mindre enn sirkuset Brann. Det virker ofte som ferie og vær har mer å si enn formen Brann til enhver tid har.

Det er ett annet usikkerhetsmoment før neste sesong også. Ny TV avtale. De siste sesongene har vel vist at Brann har alt å tjene på så mye dekning som overhode mulig. Om kampen går på TV eller ikke ser ut til å ha mindre betydning. Jeg tror det viktigste er at bortekampene

Bataljonen

Quote from: "pusuren"Prøver igjen, noen som vet hvor borte seksjonen blir?


Etter alt og dømme vil borteseksjonen være i klokkesvingen men enda uvisst i hvilket hjørne.
Brukes kun til moderering på forumet!
Er ikke i bruk av Brann Bataljonen Bergen sitt styre!

Mvh
Christian Bøe

Henki

Quote from: "Truls Mulelven"10.000 tomme seter? Idiotisk kommentar....

I år er det laveste antall besøkende 12.282. Det vil definitivt ikke bli færre med årene. At man i enkelte kamper ikke klarer å fylle stadion helt, er noe man må leve med, men en makskapasitet på 20.000 i Bergen....?

Tenk dere om...


Sikker på at du ikke egentlig heter Per Anders?
Ballen skal fremover!

krøvel vellevold

Quote from: "Xminator"En ting Krøvel glemmer litt av og til er at større dekningsgrad på setene vil føre til høyere priser. Brann har allerede varslet at det blir dyrere å gå på Stadion. Akkurat det er i utgangpunktet ikke ønskelig.

.


Jeg nevnte dette lenger oppe som argument for at mer tilskuere ikke nødvendigvis betyr mer billettinntekter. På et fullt stadion kan man ta en høyere billettpris enn på et for stort stadion.
Legg ned hele klubben!

BrannFa(e)n

Dere som mener at Brann bør ha plass til 30000 ++.. Det dere sier henger ikke på greip. Trondheim har 150 000 inbyggere (jeg har ikke peiling, bare kaster et eksempel ut i luften). Bergen har da rundt 70 000 mer inbyggere, og RBK tar 21000 på en god dag (som det ikke var mange av denne sesongen :) ) Det vil da si at Brann på en god dag, med 220 000 inbyggere, ville tatt 31500 med samme prosentsats (om jeg har regnet riktig). VIF derimot, med 500 000 i selve oslo og 750 000 i oslo og omegn, ville tatt et sted rundt 84 000 og 115 000 tilskuere. Flott regning, folkens. Når det gjelder kommende tilskuertall kan man ikke regne slik. Jeg mener det er bra av Brann å bygge slik de gjør nå, og få en fullsatt Nye Brann Stadion, og hvis det blir behov så river de hansa og bygger opp i samme stil som de nå bygger i, og da vil Brann plutselig ha plass til 26000 eller noe slikt. Jeg regnet på det et annet sted, men kan ikke huske det. Et fult utviklet Brann Stadion i den stilen de har valgt å bygge i vil ta 26 eller 27000, og da bør man fanden være fornøyd. Bergen har såpass få fotballinteresserte eller Branninteresserte på en dårlig dag at det skal bli vanskelig å fylle opp med mindre det er 16. mai. Men det er realistisk at (sett at det blir fullsatt på den nye stadionen, noe som jeg ikke tror skjer stabilt den første, andre og tredje sesongen) Brann vil ha et snitt på rundt 21-23000 med en kapasitet på 26-27.

Dette er fordi at man skaper kamp om bilettene når det kun er plass til 20000 om et par år, og drager dermed med seg nye supportere i veien opp til en større kapasitet, noe som er mye bedre enn å bare bygge og å legge billettene ut for salg. Halve poenget er faktisk at det skal være litt kamp, og ikke fritt for alle. Da faller interessen. Se på Molde Stadion.
rannfasiten

viks

Nye Brann Stadion er ikke pinlig.

Og kalle nye Brann Stadion pinlig, DET er pinlig.
Da Miller lobbet inn 4-1 -hans tredje scoring for kvelden -rett før slutt, gikk et fullsatt Brann Stadion helt av hengslene. Folket reiste seg og sang "Rosenborg rykker ned!", så det hørtes nesten helt opp til Trondheim" (VG 20.06.05)

BrannFa(e)n

Quote from: "viks"Nye Brann Stadion er ikke pinlig.

Og kalle nye Brann Stadion pinlig, DET er pinlig.


Og Nye Brann Stadion er jo tilrettelagt for videre utbygging i Hansa, så man skal ikke klage på kapasiteten. Det var den korte versjonen av inlegget mitt over.
rannfasiten

kih

Quote from: "BrannFa(e)n"Trondheim har 150 000 inbyggere (jeg har ikke peiling, bare kaster et eksempel ut i luften)

Endre

Quote from: "kih"
Quote from: "BrannFa(e)n"Trondheim har 150 000 inbyggere (jeg har ikke peiling, bare kaster et eksempel ut i luften)

Dette er helt feil.
Trondheim hadde i 156.000 innbyggere i 2004, og dette inkluderer Heimdal og flere andre store sentra.
http://no.wikipedia.org/wiki/Trondheim#Grenser

Go Up